is this madness?!
Jo lite av men jag kommer nog få jäklig glada grabbar när överraskningen kommer!
Sömnproblem inatt, kan säga att jag funderade på mer än en gång på kliva upp och "kolla så att spelet funkar".
// Sat
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 13 December 2013 - 18:32
Jo lite av men jag kommer nog få jäklig glada grabbar när överraskningen kommer! Sömnproblem inatt, kan säga att jag funderade på mer än en gång på kliva upp och "kolla så att spelet funkar". // Sat Postad 13 December 2013 - 18:54
Ja jävlar, det stämmer, letade just efter inlägget Postad 13 December 2013 - 19:34 Det undrar jag med? Har försökt spela single player 5 gånger nu och varje gång har saven försvunnit helt. Börjar tröttna lite nu. Redigerat av badass, 13 December 2013 - 19:38. Postad 13 December 2013 - 20:48
Är det bara jag eller är 64 personers Conquest helt ospelbart nu efter uppdateringarna? Innan blev det lagg/låg frame rate och allmänt segt och hackigt en bit in i banorna. Och då har jag inte nämnt gummibands fenomenet som var ganska påtagligt på vissa banor.
Men nu tycker jag det är värre en innan. Har gummiband på princip varje bana. Spelet blir segt och jäkligt hackigt omgående. Har testat köra mindre banor (färre folk) och andra spel mode och detta flyter och fungerar ypperligt. Så hur är era erfarenheter från just 64 personers Conquest? Jäkligt trist att dom inte får ordning på detta, Conquest är ju hela grejen med Bf. Redigerat av Firre77, 13 December 2013 - 20:49. Postad 13 December 2013 - 21:18 Ibland undrar man om det är samma spel vi pratar om Dom flesta skulle nog säga att CQ 64 är ganska ospelbart och eftersom dom inte behagar tillhandahålla någon annan CQ känns spelet ganska meningslöst för min del i alla fall. Postad 13 December 2013 - 21:37
Jag har spelat lite cq ikväll, hade inga direkta problem faktiskt. va vid ett tillfälle när det kändes som att skotten inte kunde träffa, men det kan lika gärna varit jag.
Postad 13 December 2013 - 21:51 Men kvällen har ju precis börjat. Postad 13 December 2013 - 21:55
Varför sitter ni i main menu och slappar för!? In o spela med er.
/eapea Postad 14 December 2013 - 03:43 Jag känner lite samma med skotten.... Kan tömma ett halvt magasin med automat vapen från tanks eller båt utan dom dör, sen dog jag av 2-3 skott från pistolen själv. Har aldrig varit med om att det är så svårt att döda. Men annars flyter det på.... Postad 14 December 2013 - 09:47
Är samma på PC ibland... nätkoden är lite fu**ed up, om man säger så... har blivit lite bättre med uppdateringar, så kommer nog vara lagat inom kort.... om si ssåådär ett par år...
Postad 14 December 2013 - 10:39
Vi var ett gäng som spelade CQ igår och det var väl ingen av oss vad jag vet som upplevde en spelkrasch på många matcher innan leveln tillslut gick över till Operation Locker, då det kraschade för oss alla. Liten förbättring i alla fall.
Jag upplevde förresten inget lagg under hela kvällen heller. Postad 14 December 2013 - 11:09
Tjena! Har 2 problem!
Första problemet: När jag kör "quick join" lr vad det nu heter att hitta en match snabbt inte via server browsern dvs. Så får jag väldigt ofta "lost connection to this session" har det med routern att göra någon som vet hur man löser detta? Kan få det upp till 6-8 ggr innan jag väl kommer in på en server. Väldigt irreterande.. Andra problemet: Jag och min polare vill helst gärna lira tillsammans men en får alltid joina en server sen får den andra joina efteråt vilket är svårt eftersom de blir fulla snabbt eller att jag får samma problem som de jag skrev ovan. Oftast när man väl kommer in på samma är man aldrig på samma lag. Finns det ingen möjlighet att joina tillsammans? tex "join as party" lr liknande. Tacksam för all hjälp! obs vi är båda nya till playstation Postad 14 December 2013 - 11:11
Körde igår vid 22-tiden och det var första gången jag upplevde "lagg" i spelet... Inte sååå farligt men inland gick jag tre steg fram och fyra tillbaka. Postad 14 December 2013 - 16:38
När det nu snackas lagg antar jag att det är "rubberbanding" dom flesta syftar på. Begräppet lagg kan ju syfta till så oändligt många olika företelser.
Och vad det gäller att joina servrar är väll enda rådet man kan ge att använda serverbrowsern för att hitta en server med gott om plats på så att båda hinner joina innan den blir full. Ganska tragiskt detta men dom missade helt att folk ville spela tillsamans i detta spelet, har väll sagts att dom ska kolla på en lösning på detta i framtiden. Postad 14 December 2013 - 17:10
Jag har en kompis som jobbar på DICE och han sa till mig att squad funktionen skulle finnas i battlelog, men att den typ glömdes bort.
Postad 14 December 2013 - 17:12
säg åt din kompis att inte vara så ****** glömsk Postad 14 December 2013 - 17:53 Jag trodde det under några dagar, men blev nyss varse att sparfilen fortfarande kan bli korrupt. Denna gång hade jag spelat i bra många timmar, så jag kan inte ha varit långt ifrån att klara det. Nu är jag så leds att det förmodligen kommer dröja bra länge innan jag blir sugen på BF4's gampaign igen. Postad 15 December 2013 - 05:18
Strandh, min kompis jobbar med kodning och fixar bland annat all levolution. Så vet inte om det är hans avdelning, men klagat har jag gjort!
Postad 15 December 2013 - 09:21 Vilket är ett helt rätt beslut. Det finns ju några buggar som är betydligt drygare än avsaknaden av en squadfunktion. Postad 15 December 2013 - 10:24
Bra spelat i morse Andersos. Men det var ingen rolig server vi hamnade på. Det var ju instakill på nästan var enda snubbe i motståndarlagen.
Postad 15 December 2013 - 14:17 primare2, eller hur? Mötte dig nyss i ett par TDM-matcher. Postad 15 December 2013 - 14:55
Ja det är redan tufft motstånd överallt i BF4. Vi får ligga i hårdträning Postad 15 December 2013 - 15:16
Du var riktigt jobbig de två matcherna Vincentvega. Du hade väl 15-1 på ryssbanan tror jag.
Ja det är väl så Andersos. Men samtidigt blir ju squad death så beroende av vilka fler det är i laget och de tre andra var ju en samling nötter tyvärr. Sen tycker jag det kommer folk från alla håll i den spelformen. Tdm är lite lättare att gissa sig till vart motståndaren kommer ifrån. Men spawnreglerna är jag inte helt överens med. Har hänt hur många gånger som helst att halva fiendelaget får spawna fem meter bakom en. Redigerat av Unregistered32f0b602, 15 December 2013 - 19:10. Postad 15 December 2013 - 15:23
Vilken är ryssbanan? Det där med spawn tycker jag kan vara ett **** på vissa banor. I regel har man ju inte tålamod att hoppa till basen som ligger 14mil bort. Händer ofta på den Railway el vad den heter. Laget droppar in en efter en på ängen och sen rensar motståndarna upp. Postad 15 December 2013 - 19:07
Vad har ni för PSN-ids? Hade varit kul att hitta lite svenskar att lira med där man jobbar som ett lag...
Redigerat av sigvarde, 15 December 2013 - 19:08. Postad 15 December 2013 - 19:17
https://www.minhembi...howtopic=313679 Postad 16 December 2013 - 01:02
DICE listar sina 10 bästa tips för att göra ett nextgen FPS.
Punkt 3 och 10 känns ganska mycket parodi med tanke på allt som hänt. Till nästa lista har de nog med buggtesta spelet i topp 10. Postad 16 December 2013 - 04:28
Känns som de blev tvingade att släppa det före det var färdigt för att vara med från dag 1 på PS4.
De kan ju inte påstå att de inte visste av dessa buggar Postad 16 December 2013 - 06:10 Mm, Dice har själva sagt att de måste bli betydligt bättre på att buggtesta sina spel framöver, så det är väl en punkt som borde platsa i den där listan. Hade jag haft något att säga till om på Dice så hade jag även lagt till en 11:e punkt: Don't stress out the game if it can be avoided. Precis. Det har ju spekulerats sedan releasen av BF4 att det är EA som stressat på Dice och tvingat dem att släppa spelet tidigare än vad Dice själva ville från början. Hur stor sanningshalten är i de ryktena kan man ju dividera om, men det har ju varit en del turbulens runt EA förut, så det skulle inte förvåna mig om det stämmer. Redigerat av Unregistered9a177c31, 16 December 2013 - 06:30. Postad 16 December 2013 - 06:18
Visst kan man missa litet buggar fast man testar, men nu är det fråga om ganska stora och tydliga buggar. Ett företag som Dice släpper nog inget utan att testa något alls, och vi behövde inte spela länge innan vi märkte buggarna. Surt för oss och säkert Dice, men man förstår ju också EA. Viktigt att få ut så många stora spel som möjligt till PS4 release då det är frågan om väldigt många sålda ex under mycket kort tid. Strax före jul också.
Postad 16 December 2013 - 09:36
Den man kanske skall ha i åtanke är att DICE har låt oss säga 300 anställda som testar detta spel.
Blir ju inte så många timmar om man jämför med när spelets har släppts och det spelas i 24/7 av flera tusen personer, då kommer man ju snabbt upp i många fler timmar på kortare tid och därmed hittas det massvis med buggar fortare. Men det är klart med vissa av de buggar i detta spel undrar man ju vad som hänt inne på DICE kontor! Jag läste någonstans(hittar inte länken) att det var en programmerare på DICE som sa att EA hade pushat på för att spelet skulle släppas före CoD. Personligen så tycker jag dom hade kunnat vänta till åtminstone strax innan jul med realese av BF4. Edit: Hittade en länk ang. det jag har skrivit! http://bf4central.co...uality-control/
Redigerat av Zerokelvin, 16 December 2013 - 11:13. Postad 16 December 2013 - 09:38
Löste mitt egna problem ifall någon vill ha hjälp med samma problem. Antingen kan du öppna de portar som behövs och öppna NAT i din router eller göra som jag gjorde och gör PS4ans IP till DMZ. Använd google för tutorials Postad 16 December 2013 - 09:45
Som svar till ditt andra problem är att det går inte att skapa en lobby i spelet! Då dom tagit bort denna funktion. Det fanns i BF3! Ett tips kanske är att inte joina en server där det är helt fullt! Sedan får någon utav er byta lag helt enkelt, sen får ni även byta till rätt squad! Ni kan ju starta ett party i PS4:an så kan ni ju prata med varnadra iaf. Men det kanske du vet om. Postad 16 December 2013 - 10:32
Yes men vi spelar med varann utan problem nu när jag inte har problem 1 då kommer man alltid in på samma om man vill Tror ni det kommer patchas satt man kommer kunna skapa en lobby. Blir lätt tråkigt o svårare om man är 3-4 st tänkte jag. Hoppas verkligen på det. Som du skrev ovan.. Man har lite förståelse för DICE så jag kan vänta Postad 16 December 2013 - 11:24
va bra! Kommer enligt DICE/EA inte att patchas in tyvärr! http://mp1st.com/201...h/#.Uq7T9OKlrnh ![]() Såg förövrigt nu att dom har en funktion att det skapas en squad automatiskt när en kompis joinar i ens lag. Och denna kan man välja att ha på eller ej i options menyn!
Redigerat av Zerokelvin, 16 December 2013 - 11:26. Postad 16 December 2013 - 11:46
Jasså där ser man! Fyfan vad tråkigt.. Men man får köra på så gott de går antar jag. Postad 16 December 2013 - 12:04
Ja det är lite trist! fast jag tycker att det har funkat ganska bra med squads nu, bättre än i tex bf3 då man titt som tätt hamnade i olika lag.
Vet att vi försökte lösa detta Dinosaur Easter egg i Fredags! Någon som gjort det nu då Jackfrags har lagt ut en video i hur man gör? Annars får vi ta och göra det! http://www.youtube.c...00lH2v2yB5LQoYA Postad 16 December 2013 - 12:45
Och den e helt värdelös. Man sitter och spelar med sina vänner och helt plötsligt sitter man och spelar men någon random vän som fick för sic att joina.Det slutar med att man tar bort denne från friendslistan. Postad 16 December 2013 - 12:51
Haha.. Jaha Det har jag har inte ens tänkt på! Kanske man ska ändra då! En ny server uppdatering kommer att rullas ut under dagen! http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065670212696022/ Postad 16 December 2013 - 13:32 Aha! Det var alltså en andra knapp som skulle tryckas in. Självklart måste vi testa att aktivera påskägget framöver, men det blir inte riktigt samma sak längre nu när "hemligheten" är upptäckt. Man vill ju vara först att hitta den och få all credz! Nåväl, det finns säkert flera andra påskägg som bara väntar på att bli upptäckta, så på´t igen bara. Postad 16 December 2013 - 14:04
Bra med en serveruppdatering och man hoppas det går åt rätt håll då för jag tycker det blivit sämre med tiden märkligt nog, igår var det otroligt med lagg, gummiband, låst kontroll osv.
Det känns som man borde lägga detta spel på hyllan men tyvärr är det det enda jag tycker är kul till PS4, meningslöst köp egentligen, både spel och konsoll då man tänker efter. Kul med gömmande av "Dinosaur Easter egg" och annat att utforska, man kanske skulle göra det istället för att göra uppdragen och följa order i framtiden. Brukar skriva EA som orsak i problemrapporten som dyker upp efter en krasch men jag vet inte om det enbart är deras fel ... Postad 16 December 2013 - 14:31
Jag har aldrig haft lagg,spikes och gumminband vart får ni de? Postad 16 December 2013 - 14:34
Det största problemet är one-shot-one-kill buggen. Sjukt irriterande och frustrerande, brukar hjälpa om man byter server.
Postad 16 December 2013 - 14:49 Har du provat att spela Operation Locker på en fullsatt conquest-server? De flesta av oss verkar få problem med lagg och krascher när vi kör den speltypen och speciellt på den leveln. Redigerat av Unregistered9a177c31, 16 December 2013 - 14:58. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |