Se till att inte spela ensam, det är som skapat för att lira med andra.ok! ska väl ge det chansen till 20 iallafall!
Destiny (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
8
|
(30)
|
79:- | |
Destiny: The Taken King - Legendary Edition (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
2
|
(3)
|
Inga priser |
Postad 23 September 2014 - 07:29
Postad 23 September 2014 - 08:01
Måste man vara fem-sex personer för att ha en chans att ta raiden? Blir ju inte lätt att synka tider då, det lär väl ta 2-4 kvällar?
Såg att det stod Level 26 Normal på den för ett par timmar sedan (för mig och kompisen). Det där "Normal" eller "Hard", beror det på vilken level man själv är på, eller har de dragit ner på level (har för mig att det stod Hard eller Impossible tidigare)?
Skulle påstå ett rungande JA. Vi som lirar 6st med levlar från 26-28 märker direkt när 1 person blivit utkastad från servern. (hänt kanske 2-3ggr på 2 kvällar)
Utan att spoila för mkt, men de är ett par tillfällen hittills där man varit tvungen att försvara 3 olika punkter samtidigt
o de kommit drösvis med "adds" fienden som stormat ställena.
Btw om Klanledaren på bungie.net läser detta acceptera gärna Madability till klanen asap.
Postad 23 September 2014 - 08:14
Grymt kul var det
vi rekade en liten stund efter du hoppade ur så vi har en hyfsad bild av hur fortsättningen ser ut.
Det låter bra det. Har vi någon tid vi ska dra igång ikväll?
Postad 23 September 2014 - 08:25
Postad 23 September 2014 - 09:08
Postad 23 September 2014 - 09:37
Haha ja det förstår jag. Gött jobbat!
Det enda som saknades var en Birka som sjöng "Weeeeee are the Champions"
Postad 23 September 2014 - 10:08
De va lite trist att du hoppa ur walkii, för när vi klara labyrinten fick vi 4 Ascendant Shards var plus 1 excotic Hunter hjälm
Ojdå, det va ju inte dåligt. Haha!
Vi har 2st mhb teams som kör raiden. Let the race begin... :-)
Postad 23 September 2014 - 10:22
(den factionen som låstes upp idag och är tidsbegränsad)
Postad 23 September 2014 - 10:26
Ojdå, det va ju inte dåligt. Haha!
Vi har 2st mhb teams som kör raiden. Let the race begin... :-)
Har ni tagit någon boss?
Postad 23 September 2014 - 10:28
Vad är det för mening att skaffa reputation med drottningen när hon bara erbjuder blåa vapen?
(den factionen som låstes upp idag och är tidsbegränsad)
För någon med hög level så är det nog bara om det är något av det kosmetiska man gillar. Dom blå vapnen kanske är bra för dom som är nyblivna lvl 20.
Postad 23 September 2014 - 11:42
philippp: Vi klippte första bossen o spelade fram till andra bossen.
Postad 23 September 2014 - 12:15
Jag är warlock och använder sunsinger mest använder jag auto rifle i kombo med sniper.
Vilken faction bör jag starta med?
Postad 23 September 2014 - 12:22
Samma sak med faction. Absolut inget nödvändigt, men välj en du gillar om du vill tillhöra en. Själv levlar jag upp vanguard istället.
Postad 23 September 2014 - 12:52
Eller för oss som helt enkelt inte haft turen att få lila vapen. Har ett lila, ett Pulse, är level 26. Skulle gärna ha ett Auto och kanske ett sniper också.För någon med hög level så är det nog bara om det är något av det kosmetiska man gillar. Dom blå vapnen kanske är bra för dom som är nyblivna lvl 20.
Postad 23 September 2014 - 12:56
Vilka vapen du spelar med är ju efter eget tycke. Man får ju även välja vapen efter ändamål.
Samma sak med faction. Absolut inget nödvändigt, men välj en du gillar om du vill tillhöra en. Själv levlar jag upp vanguard istället.
Jo det är klart, men vill minnas att jag läst att dead orbit har grymt autorifle men även att Fwt är bäst för warlock.
Postad 23 September 2014 - 12:56
Ja har bara 2 exotiska vapen o är lvl 26
Peppar peppar ett av varje Machinegun o Rocket launcher iaf.
Däremot så har ja bara en blå hjälmjävel!
Postad 23 September 2014 - 14:42
Jo det är klart, men vill minnas att jag läst att dead orbit har grymt autorifle men även att Fwt är bäst för warlock.
Nu är inte jag säker på detta, för jag har inte kollat så noga. Men kan tänka mig att dom säljer samma prylar, men med respektive märke på.
Postad 23 September 2014 - 15:10
Det låter bra det. Har vi någon tid vi ska dra igång ikväll?
Hoppas på senast 20.00? Har redan "sköldfrossa" Är livrädd att råka trycka på fel knapp o kasta ner den i avgrunden
Postad 23 September 2014 - 15:43
Nu är inte jag säker på detta, för jag har inte kollat så noga. Men kan tänka mig att dom säljer samma prylar, men med respektive märke på.
Får kolla det sedan när jag är tillbaka i tower.
Tack
Postad 23 September 2014 - 16:11
Postad 23 September 2014 - 16:48
Postad 23 September 2014 - 16:48
Är ett vapen med mycket impact bra? vad gör impact?
Som jag förstått det är det hur mycket skada varje skott gör. Rätta mig om jag har fel.
Postad 23 September 2014 - 17:42
impact påverkar hur mycket du crittar.(headshots) Med mitt auto rifle kanske jag gör 200 i dmg, men med min hand cannon kan jag göra drygt 1400 i dmg.
Ah det förklarar en hel del
Har fått två stycken exotic pulse rifles men nu när man sitter och kollar på stats så verkar det inte som om dem är så bra ändå...
Funderar på att köpa en hand cannon eller auto rifle istället, är det värt att lägga 150 marks på ett vanguard vapen?
Postad 23 September 2014 - 17:44
Oftast har alla vapen av en typ samma Damage nuffra, dvs alla är lika bra mot fiendens kroppsskydd. Låg impact vapen brukar ha stora magasin med hög Fire rate och tvärtom. Skadan efter ett magasin, om man träffar alla skott, är typ samma. Handlar mest om spelstil.
I pvp så föredrar de flesta hög Fire rate, stora magasin och mycket stability. Detta för att man ska kunna sikta hs lättare. Hur det blir i "Iron banner" är en annan femma... Kan utveckla detta med mer teori för den som vill, men det är ingen slump att det är på det viset...
Redigerat av Johnsson1975, 23 September 2014 - 17:53.
Postad 23 September 2014 - 18:09
LVL 26 Warlock här
Postad 23 September 2014 - 18:14
Damage per kula efter rustning om jag inte minns fel. Damage värdet jämförs med armor på mobsen. Men hög impact är bra tillsammans med hög Damage. Snabba vapen med mycket ammo ger lite skada men ofta, dvs låg impact. Lättast att se detta är om man har machine gun med samma damage, men olika fire rate och impact.
Oftast har alla vapen av en typ samma Damage nuffra, dvs alla är lika bra mot fiendens kroppsskydd. Låg impact vapen brukar ha stora magasin med hög Fire rate och tvärtom. Skadan efter ett magasin, om man träffar alla skott, är typ samma. Handlar mest om spelstil.
I pvp så föredrar de flesta hög Fire rate, stora magasin och mycket stability. Detta för att man ska kunna sikta hs lättare. Hur det blir i "Iron banner" är en annan femma... Kan utveckla detta med mer teori för den som vill, men det är ingen slump att det är på det viset...
Jag drog en simpel jämförelse.
Postad 23 September 2014 - 18:29
Postad 23 September 2014 - 18:37
Har farmat en hel del. Har fortfarande blå hjälm och blå stövlar. Fått en lila chest plate och köpt guld-gauntlets.Men hur mkt har du farmat då SC-Zap?
Ja har bara 2 exotiska vapen o är lvl 26O de är båda Heavy så där blev man ju inte glad heller..
Peppar peppar ett av varje Machinegun o Rocket launcher iaf.
Däremot så har ja bara en blå hjälmjävel!
Postad 23 September 2014 - 20:31
som om man klara garanterar drop av hennes armour. Fick en hjälm och två chest..
http://www.bungie.ne...9215219630#gear
Dock ganska svåra versioner av uppdragen. Så man ska nog helst vara två.
Postad 23 September 2014 - 20:31
Värt att skrota vapnet och hoppas på nått roligt i utbyte?
Postad 23 September 2014 - 21:39
Är inne och snurrar nu.
psn: pinheadgbg
Postad 24 September 2014 - 01:11
Verkar som om jag måste spela ihop otroliga 500 poäng på EN crucible-match med endast void/lila vapen för att gå vidare med exotic hand cannon. Hur f-n klarar man det? Kommer upp i runt 100 om jag har en bra dag. Har alla exotic weapons såna sjukt svåra krav?
Värt att skrota vapnet och hoppas på nått roligt i utbyte?
Det är inte på en match utan det räknas totalt över alla matcher, du får +5 poäng för en kill och -2 för en death.
Postad 24 September 2014 - 06:03
Postad 24 September 2014 - 06:49
Går väääldigt sakta framåt.
Spelar fortfarande mina uppdrag helt ensam och nu känner jag att det börjar bli attans så svårt...
Postad 24 September 2014 - 07:06
Ta hjälp av oss, betydligt roligare/lättare med flerLevel 11 nu.
Spelar fortfarande mina uppdrag helt ensam och nu känner jag att det börjar bli attans så svårt...
Postad 24 September 2014 - 07:06
Postad 24 September 2014 - 07:18
Level 11 nu.
Ligger oxå där någonstans lvlmässigt. Tänkte jag ska ge Destiny lite mer tid och försöka levla lite och hitta lite nya roliga saker så vi kan följas åt. Jag kan dock inte lova vilken dag, är bortrest i helgen och ibland tar BFabstinensen över.
Lvl 12 Titan, var jag tydligen.
Postad 24 September 2014 - 07:21
Poängen nollställdes efter varje match igår, även om jag gick plus. Mycket skumt. Men jag hoppas det är som du säger, annars ger jag fan i detDet är inte på en match utan det räknas totalt över alla matcher, du får +5 poäng för en kill och -2 för en death.
Redigerat av Unregisteredee312c77, 24 September 2014 - 07:29.
Postad 24 September 2014 - 07:36
Postad 24 September 2014 - 11:34
funkyjunky666
Är lvl 24 hunter. Har fastnat totalt i att spela själv nu så måste ha folk att lira med.
Kan köra med mic när lillflickan inte är hemma, då tror hon jag är galen och talar med mig själv.
Postad 24 September 2014 - 11:39
Nu har jag fått tummen ur och skaffat mig en egen PS4. Destiny är enda spelet jag har
Har hunnit bli en level 15 Hunter. Spelar gärna med någon ikväll. Heter fortfarande kajoh och borde finnas på någras vännerlista
Det var fan på tiden
Postad 24 September 2014 - 15:39
Har bara hunnit lira i tre timmar än så länge, är lvl 6 Titan.
Postad 24 September 2014 - 20:38
Måste säga att det var faktiskt rätt roligt ändå... Kanske spelar Destiny ett par gånger till ändå...
Postad 24 September 2014 - 20:59
Postad 25 September 2014 - 07:15
Postad 25 September 2014 - 07:51
Nån mer än mig som har fått problem med ljudet i hörlurarna från handkontrollen? Lag och ljuddroppar när det blir mycket action. Började nu ikväll efter en liten uppdatering på nån megabyte. Skumt..
Ja, två som jag lirat med som har kört med öronsnäckan i handkontrollen har haft det problemet då och då senaste dagarna.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
Destiny - Bungies storspel efter Halo
12 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?