Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 18 September 2018 - 10:10

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 2

Hej Canal Digital!

Hur går det med den stora uppdateringen? Kommer den snart? Inkluderar uppdateringen det jag frågat om tidigare?

Många frågor på många problem!

Måste i allt klagande ändå lyfta fram er suveräna supportpersonal som alltid är trevlig och gör allt för att vi ska trivas! Good work! :-)

Vänligen

//Johan

Postad 18 September 2018 - 14:42

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Håller helt med, inte Niklas med flera som bär ansvar över den dåliga boxen eller hur snabbt den inte uppdateras. Niklas försöker stenhårt, supersupport från honom har jag fått!

Hej Canal Digital!

Hur går det med den stora uppdateringen? Kommer den snart? Inkluderar uppdateringen det jag frågat om tidigare?

Måste i allt klagande ändå lyfta fram er suveräna supportpersonal som alltid är trevlig och gör allt för att vi ska trivas! Good work! :-)

Vänligen

//Johan

Postad 20 September 2018 - 11:53

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Nu var det ett tag sen ni svarade. Kolla mina senaste inlägg.

Ha det!

//Johan

Postad 20 September 2018 - 12:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Vänligen

//Johan

Hej Johan

Ber om ursäkt för det. Vi jobbar fortfarande på mjukvaran som ska förbättra inspelningsfunktionen i boxen, har inte fått något datum ännu men ska följa upp det mer under nästa vecka och se om vi har någon ny status då.

Mvh
Niklas

Postad 20 September 2018 - 20:23

Unregistered4877c979
  • Unregistered4877c979
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Så det är bara problem med serie inspelningar och alla andra inspelning fungerar??

Noterade oxå att EPG:n inte var korrekt, i alla fall under lördag - söndag :-(

Redigerat av Unregistered4877c979, 24 September 2018 - 08:33.

Postad 25 September 2018 - 08:23

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hej

Jag har följt forumet ett tag för att se om CD nån gång kommer få ordning på OnePlace boxen. Jag returnera min då den inte höll vad CD utlova och med alla problem det var med den, dock tog det dem över två månader och flera påtryckningar innan de skicka en retursedel som utlovats. Återgick till HD-Box Smart som fungerat utmärkt under en lång tid. MEN OJ OJ nu har CD ställt till det även med denna boxen. Efter byte av TV-guide/EPG den 12 sept. så har de ställt till det med serieinspelning. Följde guiden att programmera om dem men efter ett tag dök det upp några mysko inspelningar med tidigare datum som inte gick redigera, fick ta bort alla serieinspelningar igen och göra om dem. Den nya TV-guide/EPG är mycket sämre då även repris sändningar läggs in, det fungera inte så i den tidigare verison. OCH så igår, efter kontakt med CD idag, gjorde de en uppdatering och alla serieinspelningar försvann, enligt CD skulle de skickat ut både sms och e-post igår men jag har inte erhållit något av dem och fick bara svaret att det skulle de gjort igår, samma dag? de gör en ändring, men snälla CD serieinspelning har man för att man kanske inte är hemma och tänker se/följa serien senare, NI KAN INTE skicka ut och göra ändringar samma dag, det skulle meddelats minst några dagar innan. Enligt CD skulle den fungera bra nu MEN efter jag lagt in serieinspelningarna igen nu idag så läggs ändå repris sändningarna till. Varför förstöra även denna box? Är det OnePlus boxen som ställer till det även för äldre boxar nu?

Ha en fortsatt bra dag.

Postad 25 September 2018 - 08:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Jag har följt forumet ett tag för att se om CD nån gång kommer få ordning på OnePlace boxen. Jag returnera min då den inte höll vad CD utlova och med alla problem det var med den, dock tog det dem över två månader och flera påtryckningar innan de skicka en retursedel som utlovats. Återgick till HD-Box Smart som fungerat utmärkt under en lång tid. MEN OJ OJ nu har CD ställt till det även med denna boxen. Efter byte av TV-guide/EPG den 12 sept. så har de ställt till det med serieinspelning. Följde guiden att programmera om dem men efter ett tag dök det upp några mysko inspelningar med tidigare datum som inte gick redigera, fick ta bort alla serieinspelningar igen och göra om dem. Den nya TV-guide/EPG är mycket sämre då även repris sändningar läggs in, det fungera inte så i den tidigare verison. OCH så igår, efter kontakt med CD idag, gjorde de en uppdatering och alla serieinspelningar försvann, enligt CD skulle de skickat ut både sms och e-post igår men jag har inte erhållit något av dem och fick bara svaret att det skulle de gjort igår, samma dag? de gör en ändring, men snälla CD serieinspelning har man för att man kanske inte är hemma och tänker se/följa serien senare, NI KAN INTE skicka ut och göra ändringar samma dag, det skulle meddelats minst några dagar innan. Enligt CD skulle den fungera bra nu MEN efter jag lagt in serieinspelningarna igen nu idag så läggs ändå repris sändningarna till. Varför förstöra även denna box? Är det OnePlus boxen som ställer till det även för äldre boxar nu?

Ha en fortsatt bra dag.

Hej

Ber om ursäkt för problemet med serieinspelningen. Vi var tvungen göra ytterligare en förändring igår för att lösa alla de problem som vi har med serieinspelningen på HD-Box Smart och våra ADB-boxar. Inom två-tre veckor ska allt fungera som vanligt igen på de boxarna.

Skicka ett PM så kan jag ringa upp dig och berätta mer eftersom detta inte har något med OnePlace att göra.

Mvh
Niklas

Postad 25 September 2018 - 10:45

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 1

Hej Canal Digital!

Hur går det med den stora uppdateringen? Inspelningarna är hopplösa nu. Repriser spelas som sagt fortfarande in så man har 3-4 versioner av samma program. Serieinspelningar hamnar inte i rätt mapp utan som enskilda program. Antal inspelningar i mapparna stämmer inte med det antal som står på huvudmappen. Inspelningar misslyckas. Uppspelningar hackar och mosaik dyker upp i nedre delen av skärmen.

Hoppas VERKLIGEN uppdateringen kommer snart och att den fixar dessa problem!

Som sagt tidigare, er support är verkligen högkvalitativ! :-)

//Johan

Redigerat av skwlkr76, 25 September 2018 - 10:46.

Postad 27 September 2018 - 11:30

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jag tror på jul, men att det blir en present som man inte ville ha... 

Hej Canal Digital!

Hur går det med den stora uppdateringen? Inspelningarna är hopplösa nu. Repriser spelas som sagt fortfarande in så man har 3-4 versioner av samma program. Serieinspelningar hamnar inte i rätt mapp utan som enskilda program. Antal inspelningar i mapparna stämmer inte med det antal som står på huvudmappen. Inspelningar misslyckas. Uppspelningar hackar och mosaik dyker upp i nedre delen av skärmen.

//Johan

Postad 27 September 2018 - 13:10

Unregistered630db7f3
  • Unregistered630db7f3
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 1

Så där ja, idag har jag ringt Canal Digital och reklamerat One Placeboxen. Damen på supporten var vänlig och kommer att skicka en fraktsedel så att jag slipper frakten och jag kommer få mina pengar tillbaka. Min box har inte gått att använda alls eftersom bilden bara blinkar och svartnar ca en gång i sekunden som jag skrivit om i forumet tidigare. Boxen klarar inte att kopplas genom min dyra Yamaha förstärkare utan HDCP-error. Jag säger tack och adjö till denna box som nu går i graven för min del. Jag kommer inte att sakna den speciellt mycket utan tvärtom känns denna dag mer som en befrielse från frustration och ångest.

Tack för mig!

Postad 27 September 2018 - 14:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

//Johan

Hej

Den är fortsatt under utveckling, hör av mig när jag har ny status.

Lite förhandsinformation till er. Det har kommit ut en ny mjukvara nu som innehåller en trevlig funktion som innebär att du nu kan starta programmet från början om du missat början av programmet/serien/filmen.

Den här funktionen finns på alla kanaler som vi har som live-tv kanaler i vår playtjänst. När man väljer att starta programmet från början så går boxen över från satellit till internet, vilket innebär att det inte kommer vara textning på vissa internationella kanaler (tex History channel) och dolby kommer inte heller att fungera eftersom dolby endast finns över satellit. 

Det går manuellt att ladda ner senaste mjukvaran redan nu, annars kommer boxen uppdatera mjukvaran under natten. Mjukvaran innehåller även en hel del buggfixar.

Uppdaterad med länk
https://www.canaldig...se-fran-borjan/

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 28 September 2018 - 09:29.

Postad 27 September 2018 - 15:46

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 1

Hej

Den är fortsatt under utveckling, hör av mig när jag har ny status.

Lite förhandsinformation till er. Det har kommit ut en ny mjukvara nu som innehåller en trevlig funktion som innebär att du nu kan starta programmet från början om du missat början av programmet/serien/filmen.

Den här funktionen finns på alla kanaler som vi har som live-tv kanaler i vår playtjänst. När man väljer att starta programmet från början så går boxen över från satellit till internet, vilket innebär att det inte kommer vara textning på vissa internationella kanaler (tex History channel) och dolby kommer inte heller att fungera eftersom dolby endast finns över satellit.
Det går manuellt att ladda ner senaste mjukvaran redan nu, annars kommer boxen uppdatera mjukvaran under natten. Mjukvaran innehåller även en hel del buggfixar.

Mvh
Niklas

Jätte bra att det kommer nya funktioner och så men borde inte ni lägga full krut på att fixa dom gamla felen först så inte det drar ut på tiden?

Även fixa så att inspelningar blir rätt även på smart boxen som fungerade felfritt innan. Nu har det snart gått 2 veckor och felet är inte åtgärdat.

Postad 28 September 2018 - 07:18

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej! Canal Digital!

Toppen med den nya funktionen. Den är efterlängtad. Hoppas buggfixarna löser de mest akuta problemen.

Väntar med spänning på den stora uppdateringen.

//Johan

Postad 28 September 2018 - 09:26

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jätte bra att det kommer nya funktioner och så men borde inte ni lägga full krut på att fixa dom gamla felen först så inte det drar ut på tiden?

Även fixa så att inspelningar blir rätt även på smart boxen som fungerade felfritt innan. Nu har det snart gått 2 veckor och felet är inte åtgärdat.

Hej

Det är hög prio på inspelningsfunktionen, kommer att höra av mig så fort jag har ny status på när vi beräknas lansera. Inspelningarna på HD-Box Smart kommer att fungera bra under oktober månad, väntar på exakt datum när problemet är löst.

Mvh
Niklas

Postad 28 September 2018 - 19:56

handersson
  • handersson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej.
Efter senaste uppdateringen försvann textningen på alla inspelningar från cmore. Nån mer som har detta problem?

Postad 29 September 2018 - 18:56

Mono-mannen
  • Mono-mannen
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Lite förhandsinformation till er. Det har kommit ut en ny mjukvara nu som innehåller en trevlig funktion som innebär att du nu kan starta programmet från början om du missat början av programmet/serien/filmen.

Mycket bra!

Senaste uppdateringarna tillsammans med bl a ny hdd och uppdatering av HDMI-kablarna verkar har trollat bort mina tekniska problem helt. Så nu är det mer funktionallitet som efterfrågas från mitt håll. Främst att jag fortfarande saknar informationstexterna om pågående och kommande program när jag bläddrar mellan kanalerna. Som det är nu ser man bara vad programmen heter. Inte vad de handlar om? Förr i tiden hade man ofta ett litet "i" på fjärren att trycka på (eller något liknande) - eller så stod texten i kanaldisplayen. Men som sagt, nu finns det ingen info alls. 

Just nu är detta det e n d a som stör mig i TV-tittandet. Ett solklart rekord för Oneplace-eran! :D

Redigerat av Mono-mannen, 01 October 2018 - 08:13.

Postad 30 September 2018 - 20:39

_tp_
  • _tp_
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Har HD-box Smart och funderar på att byta till OnePlace, men ser att många är besvikna på OnePlace.

Ska jag byta? Vad blir bättre / sämre (problemen med inspelningar, flera repriserinspelningar, är även på Smart)?

Använder idag bara Samsung-fjärrkontrollen (Samsung Smart) för att styra TV och CD-boxen. Kan Samsung-fjärren styra OnePlace, eller måsta jag börja använda CD:s fjärrkontrol?

Postad 02 October 2018 - 18:22

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Vad säger ni One place ägare, fler som är nöjdare nu? Lurar på att skaffa... Hur är skärpan, bildkvaliteten? Inspelning på enstaka program?

Redigerat av Unregistered5645b62e, 03 October 2018 - 11:16.

Postad 02 October 2018 - 21:27

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Om man vill spela in på den hade jag väntat på den där uppdateringen som ska göra det bättre med att ställa in saker som på den smarta boxen. Ibland hänger sig boxen, eller blir väldigt segt i 10-15 sekunder, vilket är en evighet när jag kollar på hockey...

Vad säger ni One plus ägare, fler som är nöjdare nu? Lurar på att skaffa... Hur är skärpan, bildkvaliteten? Inspelning på enstaka program?

Postad 08 October 2018 - 19:55

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 1
Så kom det fruktade ”den anslutna hårddisken är inte formaterad”, och inga program går att visa - men som van kund startar jag om boxen och allt är frid o fröjd igen... taskigt om man hade valt att formatera som boxen föreslog....

Redigerat av jonasbratt, 08 October 2018 - 19:57.

Postad 09 October 2018 - 07:52

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Nu är det ett tag sen vi fick någon information om uppdateringen. Hur går det?

Vänligen

Johan

Postad 10 October 2018 - 09:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Nu är det ett tag sen vi fick någon information om uppdateringen. Hur går det?

Vänligen

Johan

Hej

Jag kommer skriva här direkt jag har mer information om uppdateringen. 

Mvh
Niklas

Postad 11 October 2018 - 07:48

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej

Jag kommer skriva här direkt jag har mer information om uppdateringen. 

Mvh
Niklas

När tror du på ett ungefär att det ligger i tid?

//Johan 

Postad 11 October 2018 - 09:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

När tror du på ett ungefär att det ligger i tid?

//Johan 

Hej

Ska se om det går att få fram något preliminärt datum. 

Mvh
Niklas

Postad 12 October 2018 - 18:19

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hoppas den kan göra något av hur seg den är vid byte från exempelvis en app till TV, det kan ta 30 sekunder att få bild på TVn. Och när man startar upp den, då kan det ibland ta 40 sekunder innan den registrerar knapptryck på fjärren, och då kan en hel bunt komma på en gång. Känns som en ångmaskin... 

Postad 12 October 2018 - 18:59

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Denna box är, om allt funkar en bra och kul box. Det som skulle locka mig är igentligen endast 4k! Min fråga??
När får vi 4k material??
Har du nån prognos Niklas? Viasat har iaf en kanal. När är branchen redå?

Cd skryter en del med med mest HD sändningar. Att CD sänder alla huvud canaler i HD är jag Jätte glad för , men Det har dom flesta nu mera.
Hur ser framtiden ut?

Postad 12 October 2018 - 21:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Denna box är, om allt funkar en bra och kul box. Det som skulle locka mig är igentligen endast 4k! Min fråga??
När får vi 4k material??
Har du nån prognos Niklas? Viasat har iaf en kanal. När är branchen redå?

Cd skryter en del med med mest HD sändningar. Att CD sänder alla huvud canaler i HD är jag Jätte glad för , men Det har dom flesta nu mera.
Hur ser framtiden ut?

Hej

Tyvärr ingen ny status kring 4K.

Mvh
Niklas

Hoppas den kan göra något av hur seg den är vid byte från exempelvis en app till TV, det kan ta 30 sekunder att få bild på TVn. Och när man startar upp den, då kan det ibland ta 40 sekunder innan den registrerar knapptryck på fjärren, och då kan en hel bunt komma på en gång. Känns som en ångmaskin... 

Hej

Kan du prova dra ut strömmen och starta om boxen och se om det blir någon skillnad Svenna?

Mvh
Niklas

Postad 13 October 2018 - 15:39

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej

Tyvärr ingen ny status kring 4K.

Mvh
Niklas

Hej

Kan du prova dra ut strömmen och starta om boxen och se om det blir någon skillnad Svenna?

Mvh
Niklas

Då blir det lite skillnad, men att göra det dagligen känns dåligt som på Sagemtiden, 2018 är det förkastligt! I vissa lägen är boxen fruktansvärt opålitlig, men det kanske bara är för oss med HDD i? 

Postad 15 October 2018 - 07:41

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej. Enligt säljaren kan man koppla in en USB sticka och kunna pausa och spela in. Stämmer det?
Hej. Enligt säljaren kan man koppla in en USB sticka och kunna pausa och spela in. Stämmer det?

Postad 15 October 2018 - 08:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Nej, kopplar du in ett USB-minne så fungerar det endast för att tanka ner appar och spel på. 

Skicka mig ett PM så jag kan följa upp detta med säljaren.

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 15 October 2018 - 08:10.

Postad 15 October 2018 - 11:37

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Har ni hört något om lanseringen av uppdateringarna?

//Johan

Postad 16 October 2018 - 13:00

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Ber om svar på min tidigare fråga #882.

Nästa fråga:

Jag pratade med er igår angående den dåliga kvalitén på bl a SVT1s Rapport där sändningarna verkar hårt komprimerade, speciellt när nyhetsuppläsarna pratar. Övriga HD-kanaler fungerar ypperligt speciellt t ex Nyheterna på TV4 vilka är riktigt bra! Så jag har inga problem med mottagningen (har även kollat signalstyrkan för SVT1 vilket var lika som Kanal 5 som är bra. Dock är inte alla program på SVT dåliga i upplösningen. Ni sa på telefon att det antagligen var nåt problem hos SVT så jag mailade dem idag och fick svar från Distributionschefen:

Nej alla program som sänds i SVT1/SVT2 är inte producerade i HD-kvalité.T.ex är givetvis inte gamla repriser i HD.

Rapport är docjk ett HD-program, men vissa inslag i rapport kan vara filmade i annan kvalit'e. Studiodelen är alltid i HD.

När det gäller Canal Digital , så får de en okomprimerad Videosignal från oss, där de själva kodar bilden i AVC/Mpeg4, så om det har blivit en förändring i bildkvalitén så beror det i så fall på att CD har gjort någon ändring i sina kodare. Dock inget som jag känner till.

Per Björkman
Distributionschef
Sveriges Television AB

Är det så att ni komprimerar SVT hårdare än andra kanaler? Han skriver att studiodelen alltid är filmad i HD. Det är den som syns extra mycket. Att där SVT sänder i SD på vissa program förstår jag att det blir lite svajigt med uppskalningen.

Vänligen

Johan Söderberg

Postad 16 October 2018 - 13:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Har ni hört något om lanseringen av uppdateringarna?

//Johan

Hej

Jag kommer att skriva här när jag har ny information.

Mvh

Niklas

Postad 16 October 2018 - 13:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Ber om svar på min tidigare fråga #882.

Nästa fråga:

Jag pratade med er igår angående den dåliga kvalitén på bl a SVT1s Rapport där sändningarna verkar hårt komprimerade, speciellt när nyhetsuppläsarna pratar. Övriga HD-kanaler fungerar ypperligt speciellt t ex Nyheterna på TV4 vilka är riktigt bra! Så jag har inga problem med mottagningen (har även kollat signalstyrkan för SVT1 vilket var lika som Kanal 5 som är bra. Dock är inte alla program på SVT dåliga i upplösningen. Ni sa på telefon att det antagligen var nåt problem hos SVT så jag mailade dem idag och fick svar från Distributionschefen:

Nej alla program som sänds i SVT1/SVT2 är inte producerade i HD-kvalité.T.ex är givetvis inte gamla repriser i HD.

Rapport är docjk ett HD-program, men vissa inslag i rapport kan vara filmade i annan kvalit'e. Studiodelen är alltid i HD.

När det gäller Canal Digital , så får de en okomprimerad Videosignal från oss, där de själva kodar bilden i AVC/Mpeg4, så om det har blivit en förändring i bildkvalitén så beror det i så fall på att CD har gjort någon ändring i sina kodare. Dock inget som jag känner till.

Per Björkman
Distributionschef
Sveriges Television AB

Är det så att ni komprimerar SVT hårdare än andra kanaler? Han skriver att studiodelen alltid är filmad i HD. Det är den som syns extra mycket. Att där SVT sänder i SD på vissa program förstår jag att det blir lite svajigt med uppskalningen.

Vänligen

Johan Söderberg

Hej

Jag ska kolla upp detta.

Mvh
Niklas

Postad 16 October 2018 - 15:04

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0
Jag pratade med er igår angående den dåliga kvalitén på bl a SVT1s Rapport där sändningarna verkar hårt komprimerade

Kan bekräfta felet, problemet ligger av allt att döma hos CD. Har jämfört med marksänt och skillnaden är tydlig, bilden "grötar" till sig med någon sekunds mellanrum. Gäller alla SVT-kanaler men är inte lika illa på alla material, extra tydligt på SD-versionerna men syns klart även på HD. Komprimeringseffekterna i marknätet är mer jämnt utsmetade och upplevs av mig som klart mindre störande.

Postad 16 October 2018 - 17:54

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 1
Håller med ang en sämre bildkvalitet. Har toppsignal på mottagaren och ny oled tv. Bilden på främst SVT är sämre nuförtiden. En av anledningarna till att jag valt canal digital var just bildkvaliteten... Men nu???

Postad 17 October 2018 - 10:38

Wiborg
  • Wiborg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jobbas det på någon lösning att få in Netflix på boxen?

Postad 17 October 2018 - 12:24

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Vi behöver 4k på alla huvudkanaler, dags nu. Jag tror CD har börjat snåla med bandbredden för jag har också märkt sämre bild på huvudkanalerna, hmm...

Håller med ang en sämre bildkvalitet. Har toppsignal på mottagaren och ny oled tv. Bilden på främst SVT är sämre nuförtiden. En av anledningarna till att jag valt canal digital var just bildkvaliteten... Men nu???

Postad 17 October 2018 - 12:51

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jobbas det på någon lösning att få in Netflix på boxen?

Hej

Vi jobbar på att få till en lösning tillsammans med Netflix, återkommer när jag har mer information.

Mvh
Niklas

Postad 17 October 2018 - 12:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Vi behöver 4k på alla huvudkanaler, dags nu. Jag tror CD har börjat snåla med bandbredden för jag har också märkt sämre bild på huvudkanalerna, hmm...

Hej

Vi är endast en distributör och kan inte tex styra om huvudkanalerna ska sända i tex 4K. Är det någon kanal du upplever som sämre förutom SVT som det har skrivits om tidigare?

Mvh
Niklas 

Postad 17 October 2018 - 13:07

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 1
Håller med. Svt HD har blivit sämmre. Känns gryning sen i sommras. Eventuellt tv4 också men är lnte helt säker.
Mvh Mr miyagi

Postad 17 October 2018 - 18:03

Unregistered5e408931
  • Unregistered5e408931
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Vad har hänt med ljudvolymen? Upplever mycket stora skillnader mellan kanalerna. 5:an är låg medan 3:an är jättehög.

Postad 22 October 2018 - 10:19

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Nu var det ett tag sen vi hörde av er.

Varför är fortfarande bilden på SVT dålig?

När kommer uppdateringen? Hårddisken fylls SNABBT av ovälkomna repriser!

//Johan

Postad 22 October 2018 - 11:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Nu var det ett tag sen vi hörde av er.

Varför är fortfarande bilden på SVT dålig?

När kommer uppdateringen? Hårddisken fylls SNABBT av ovälkomna repriser!

//Johan

Hej

Onsdag eller torsdag bör jag ha mer information om SVT. Har du problem med inspelning av repriser på din OnePlace?

Mvh
Niklas

Postad 22 October 2018 - 12:03

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej

Onsdag eller torsdag bör jag ha mer information om SVT. Har du problem med inspelning av repriser på din OnePlace?

Mvh
Niklas

Japp.

Efter bytet av tablåleverantör spelas ALLA repriser in. Av tidigare inlägg fån mig och andra är detta ett utbrett problem och ni har sagt att detta ska åtgärdas i den kommande uppdateringen. Det är det absolut största problemet!

Avsnitt och serieinspelningar som försvinner och dyker upp igen efter omstart finns fortfarande och även att serieinspelningar hamnar under enstaka program och inte alls i rätt mapp. Även dessa är stora problem!

Borttagna avsnitt står fortfarande kvar utan att det går att går att få mer info om programmet. Detta försvinner dock om man går ur inspelningar

Sen har boxen vid ett flertal tillfällen "startats om" med ljudet från vald kanal fortfarande i bakgrunden. Ofta går det inte att byta kanal i guiden då det står laddar eller liknande. Enda sättet att då byta kanal utan att stänga av boxen och slå på den igen är att stega kanaler med fjärrkontrollknapparna.

//Johan

Redigerat av skwlkr76, 22 October 2018 - 12:26.

Postad 22 October 2018 - 12:26

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Sen kvarstår problemet med misslyckade inspelningar samt störningar/mosaik av inspelade avsnitt av Time Team/Tidsresenärerna på 10:an. Även hack på andra inspelningar där bilden fryses för att sedan efter några sekunder/minuter fortsätta visas.

Redigerat av skwlkr76, 22 October 2018 - 12:30.

Postad 22 October 2018 - 13:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Japp.

Efter bytet av tablåleverantör spelas ALLA repriser in. Av tidigare inlägg fån mig och andra är detta ett utbrett problem och ni har sagt att detta ska åtgärdas i den kommande uppdateringen. Det är det absolut största problemet!

Avsnitt och serieinspelningar som försvinner och dyker upp igen efter omstart finns fortfarande och även att serieinspelningar hamnar under enstaka program och inte alls i rätt mapp. Även dessa är stora problem!

Borttagna avsnitt står fortfarande kvar utan att det går att går att få mer info om programmet. Detta försvinner dock om man går ur inspelningar

Sen har boxen vid ett flertal tillfällen "startats om" med ljudet från vald kanal fortfarande i bakgrunden. Ofta går det inte att byta kanal i guiden då det står laddar eller liknande. Enda sättet att då byta kanal utan att stänga av boxen och slå på den igen är att stega kanaler med fjärrkontrollknapparna.

//Johan

Hej

När man gör en inspelning får man välja serie eller säsong, kan det vara så att du har valt serie istället för säsong? När man väljer serie spelar boxen in avsnitt från tidigare säsonger också.

Övriga problem kommer tyvärr först att bli lösa i en ny uppdatering.

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 22 October 2018 - 13:34.

Postad 22 October 2018 - 13:27

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej
När man gör en inspelning får man välja serie eller säsong, kan det vara så att du har valt serie istället för säsong? När man väljer spelar boxen in avsnitt från tidigare säsonger också.
Övriga problem kommer tyvärr först att bli lösa i en ny uppdatering.
Mvh
Niklas

Spela in säsong? Är det bara på 4k boxen? Det alternativet hittar inte jag på Kaon.
”När man väljer spelarboxen in avsnitt från tidigare säsonger också”
Väljer vad?

Postad 22 October 2018 - 13:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Spela in säsong? Är det bara på 4k boxen? Det alternativet hittar inte jag på Kaon.
”När man väljer spelarboxen in avsnitt från tidigare säsonger också”
Väljer vad?

Hej

På OnePlace finns möjligheten att välja Säsong och Serie när man programmerar en serieinspelning. 

Säsong = Endast den säsong du programmerar serieinspelningen på
Serie = Alla säsonger av den serier du gör serieinspelningen på.

På Kaon är det enbart säsong vid serieinspelning.

Mvh
Niklas

Postad 22 October 2018 - 13:53

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0

Hej

På OnePlace finns möjligheten att välja Säsong och Serie när man programmerar en serieinspelning. 

Säsong = Endast den säsong du programmerar serieinspelningen på
Serie = Alla säsonger av den serier du gör serieinspelningen på.

På Kaon är det enbart säsong vid serieinspelning.

Mvh
Niklas

På Kaon boxen blir repris inspelningar fixade imorgon va? Om jag förstog inlägget från er rätt i en annan tråd.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.