Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Corona och hur den sprids och är aktiv

2286 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 05 januari 2021 - 13:34

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Det har ju hänt att personal inte fått skyddsutrustning

Som du formulerade ditt påstående lät det inte som brist på utrustning i första hand. Det senaste jag hörde var att det nu finns skyddsutrustning. Har du hört något annat?

Postad 05 januari 2021 - 14:15

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Som du formulerade ditt påstående lät det inte som brist på utrustning i första hand. Det senaste jag hörde var att det nu finns skyddsutrustning. Har du hört något annat?

Det jag menade var att personal velat ha viss utrustning men inte fått det för det har ansetts att det inte behövts. Det har du väl läst om? 

Redigerat av Buddypresley, 05 januari 2021 - 14:16.

Postad 05 januari 2021 - 14:18

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Det jag menade var att personal velat ha viss utrustning men inte fått det för det har ansetts att det inte behövts. Det har du väl läst om? 

Jag har inte läst om det nyligen, har du?

Postad 05 januari 2021 - 14:23

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Jag har inte läst om det nyligen, har du?

Det var väl för ca ett halvår sen tror jag. Vet inte om det förekommer idag

Postad 05 januari 2021 - 14:26

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Det var väl för ca ett halvår sen tror jag. Vet inte om det förekommer idag

Gammal information och troligen inaktuell. Eller har du någon annan uppfattning?

Postad 05 januari 2021 - 14:35

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Gammal information och troligen inaktuell. Eller har du någon annan uppfattning?

Se mitt förra inlägg

Postad 05 januari 2021 - 14:39

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Det förekom på vårdcentralen i en liten stad i norra bergslagen för ca 2-3 månader sen att dom inte fick skydd, källa är min mor som jobbade med provtagning på lab utan vare sig mask eller visir då den som bestämde ansåg att det inte behövdes.

Postad 05 januari 2021 - 14:41

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3 587 inlägg
  • 0
Vaccinering för viss vårdpersonal kan tidigareläggas

PUBLICERAT 05 JANUARI 2021
På grund av hög vårdbelastning kan regionernas vaccinering mot covid-19 behöva tidigareläggas för viss vårdpersonal. Men vaccineringen bör ske parallellt med att boende och personal i den kommunala omsorgen vaccineras.

De som har störst risk att bli allvarligt sjuka eller avlida i covid-19 ska erbjudas vaccination först, enligt Folkhälsomyndighetens rekommendation till prioritering. Det är i första hand personer med hög ålder och med bakomliggande sjukdomar. Prioriteringarna har gjorts med målet att minska sjukdom och död så mycket som möjligt i riskgrupperna och därmed minska trycket på hälso- och sjukvården. Äldre människor, på särskilda boenden eller boende hemma med hemtjänst eller annan omsorg har därför haft högsta prioritet tillsammans med den kommunala vård- och omsorgspersonalen.

På grund av hög vårdbelastning och det pressade läget i delar av den regionala hälso- och sjukvården kan det nu behövas lokala anpassningar. Exempelvis kan regioner behöva tidigarelägga vaccinationer av personal på IVA (intensivvårdsavdelningen) för att inte riskera att personalen insjuknar med störningar i vården som följd.

Folkhälsomyndigheten anser att det, givet dagens läge, är rimligt att man tidigarelägger viss personalvaccinering i regionen parallellt med att boende och personal i den kommunala omsorgen vaccineras. Båda dessa perspektiv är viktiga och vaccinationerna måste balanseras på ett klokt sätt i avvaktan på att större volymer vaccin kan levereras.

https://www.folkhals...tidigarelaggas/

Postad 05 januari 2021 - 14:54

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Se mitt förra inlägg

Så du hänvisar till inlägget jag frågade på? Det var ditt vanliga agerande med andra ord.

Postad 05 januari 2021 - 15:06

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Så du hänvisar till inlägget jag frågade på? Det var ditt vanliga agerande med andra ord.

Svaret på din fråga är: Jag vet inte om informationen är inaktuell. Det borde du kunna ha förstått av min hänvisning till tidigare kommentar.

Det förekom på vårdcentralen i en liten stad i norra bergslagen för ca 2-3 månader sen att dom inte fick skydd, källa är min mor som jobbade med provtagning på lab utan vare sig mask eller visir då den som bestämde ansåg att det inte behövdes.

Då känns det inte omöjligt att det förekommer idag också.

Postad 05 januari 2021 - 15:40

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Svaret på din fråga är: Jag vet inte om informationen är inaktuell. Det borde du kunna ha förstått av min hänvisning till tidigare kommentar.

Och att jag frågade på det inlägget gav dig inte någon indikation?

Jobbar din mor med att ta prover på patienter eller med att analysera prover "i provrör"?

Postad 05 januari 2021 - 15:42

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Och att jag frågade på det inlägget gav dig inte någon indikation?

Har du nån fråga angående ämnet i tråden? 

Postad 05 januari 2021 - 18:17

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Har du?

Var har du läst om detta?

Så detta berodde inte på att det inte fanns skydd?

Redigerat av kribban, 05 januari 2021 - 18:19.

Postad 05 januari 2021 - 18:21

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Då känns det inte omöjligt att det förekommer idag också.

Hur tänker du nu? Vet du något som ingen annan vet? Kanske är lägga att tipsa kvällspressen om att det ”kan” saknas skydd. Bara att hänvisa hit

Postad 05 januari 2021 - 18:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Dotterns kille är konstaterad Covid-19. Det var här på nyårsafton och nu är man nojjig. Är snuvig och har huvudvärk. Värre är det med frugan. Riktigt ont i halsen, ont i hela kroppen och hostig. Vi testade oss på morgonen idag så vi får se hur det ser ut.

Hoppas ni kommer ganska lindrigt undan ifall ni är positiva.
Hur är det med smaken och lukten?

Postad 05 januari 2021 - 20:35

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0

Jobbar din mor med att ta prover på patienter eller med att analysera prover "i provrör"?

Hon tar prover på patienter

Postad 05 januari 2021 - 20:39

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0

Så detta berodde inte på att det inte fanns skydd?

Det fanns skydd men dom skulle sparas tydligen.

För att förtydliga så jobbade hon inte med provtagning för folk med covid symptom, dom testades i en barack utanför vårdcentralen och där användes skydd men ändå som kom det folk som snorade och hostade till henne för prover.

Postad 05 januari 2021 - 20:58

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Hon tar prover på patienter

Det fanns skydd men dom skulle sparas tydligen.

För att förtydliga så jobbade hon inte med provtagning för folk med covid symptom, dom testades i en barack utanför vårdcentralen och där användes skydd men ändå som kom det folk som snorade och hostade till henne för prover.

Det ärr ju svårt att ha en uppfattning om vad som är rätt eller fel i det enskilda fallet. Spontant hade jag trott att man hade skyddsutrustning i den fallet men tydligen var det inte självklart för ansvariga där.

Man skall ju inte glömma att situationen ändras ganska snabbt. För 6 månader sedan var smittspridningen väldigt låg. Idag är det riktigt illa och på väg mot sämre. 

Har du nån fråga angående ämnet i tråden? 

Ditt agerande är nu ganska förutsägbart. Men jag kan svara på frågan, Nej. inte med dig.

Postad 07 januari 2021 - 11:50

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Bra initiativ tycker jag.

"Västra Götalandsregionen rekommenderar nu att använda munskydd i samtliga vårdlokaler i regionen. Det gäller både personal, besökare och patienter. På Sahlgrenska kommer entrévärdar att dela ut munskydd, skriver sjukhuset."

https://www.gp.se/ny...aler-1.39587455

Postad 12 januari 2021 - 09:10

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3 587 inlägg
  • 0

PUBLICERAT 12 JANUARI 2021

Folkhälsomyndigheten har nu fått in de första rapporterna om antalet vaccinerade i Sverige. Ingen region har rapporterat problem med genomförandet av vaccinationerna.

Till och med den 10 januari hade totalt cirka 80 000 personer vaccinerats mot covid-19 i Sverige enligt de uppgifter som regionerna rapporterat till Folkhälsomyndigheten. Troligen har fler vaccinerats eftersom det saknas uppgifter från tre regioner för vecka 1. Statistiken är därför inte komplett men kommer att kompletteras när nya data rapporteras in från regionerna. Det finns ännu ingen statistik per region att redovisa.

Flera regioner uppger att de har sparat vaccin för att kunna ge dos två men Folkhälsomyndigheten rekommenderar att regionerna inte sparar vaccin. Planerade vaccinleveranser har skett utan problem och planeras fortsätta enligt plan.

https://www.folkhals...r-mot-covid-19/

Postad 16 januari 2021 - 12:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Noterade precis en taxibil som rullade in i området, chauffören hade inget munskydd.
Han rullar in en bit, stannar till och tar på sig munskydd och rullar sedan fram till en äldre dam. Damen har inte munskydd på sig.

Vad för nytta gör munskyddet i detta läge? Hur utsatt är inte den passagerare som tror att chauffören haft på sig munskyddet sedan han satte sig i bilen?
Andra eventuella smittbärare som åkt i taxin tidigare?

Postad 17 januari 2021 - 18:09

Danke
  • Danke
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Grattis, Sverige har fattat att man ska använda munskydd!! Världen står inte till påsken...

Postad 17 januari 2021 - 18:19

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Grattis, Sverige har fattat att man ska använda munskydd!! Världen står inte till påsken...

Jag använder munskydd där det krävs och jag har inte åkt kommunalt senaste 22-24 åren.
Har två kunder som kräver det och där följer jag det självfallet.

Postad 18 januari 2021 - 05:12

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Jag använder munskydd där det krävs och jag har inte åkt kommunalt senaste 22-24 åren.
Har två kunder som kräver det och där följer jag det självfallet.

LIknande förfarande hos oss. Vi har t o m alltid en gasmask(förutom munskydd) inom en armslängd avstånd för arbetssituationer som kan utveckla högre smittspridning i arbetet. Annars gäller följande, "H2M" - Håll Två Meter".... B)  :lol:  ;)

Postad 18 januari 2021 - 05:48

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
H2M, klockrent uttryck!

Har ju faktiskt en Sundström halvmask med kombifilter pga en specifik kund.

Postad 23 januari 2021 - 10:27

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Norge stänger Oslo. Smittspridningen utanför kontroll.

https://www.expresse...gen-i-krismote/

Postad 23 januari 2021 - 10:51

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 1
DN Debatt, idag.

Infektionsprofessorn Anders Björkman: Beläggen är svaga för att den svenska covidbekämpningen varit misslyckad.

Min analys av 21 europeiska länder visar att ländernas skillnad i smittspridningens initiala ökningstakt (det så kallade R0-talet) varit avgörande för epidemiutvecklingen. Det verkar vara huvudanledningen till att Sverige och Norge drabbats olika av covid.

Min slutsats är att den svenska modellen inte är ett misslyckande eller en nationell katastrof. Misslyckad är i stället den okritiskt flockmässiga kritiken mot särskilt Folkhälsomyndigheten. Den är dessutom obegriplig. Detta flocktyckande har medfört ”flock­immunitet” mot fakta. Om i stället alla dessa enahanda debattartiklar och tidningsledare handlat om fakta och konstruktiva diskussioner hade vi nog haft färre avlidna i covid i dag, med till exempel snabbare och mer välriktade insatser mot andra vågen.

Postad 23 januari 2021 - 10:55

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Norge stänger Oslo. Smittspridningen utanför kontroll.

https://www.expresse...gen-i-krismote/

kommer bli kaos. nu kommer baggarna komma hit till gränshandeln trots att dom inte får och hamstra allt dom behöver.

Men jag antar att en sådan lockdown är nödvändig.

Postad 23 januari 2021 - 11:04

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
England har haft lookdown ett tag, smittspridningen ökar. Tankar om det Buddy? Flera länder tillämpar hårda lookdowns och har trots detta hög smittspridning, tankar om det Buddy?

Postad 23 januari 2021 - 11:19

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

kommer bli kaos. nu kommer baggarna komma hit till gränshandeln trots att dom inte får och hamstra allt dom behöver.

Men jag antar att en sådan lockdown är nödvändig.

Tror inte dom flesta handlar i Sentrum, dessutom är ju alla matbutiker öppna. Skulle förvåna mig om detta ändrar något, men blir intressant att följa med.

Postad 23 januari 2021 - 11:19

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Finland "stänger" gränsen.

https://www.svt.se/n...sovergangarna-2

Postad 23 januari 2021 - 16:28

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3 587 inlägg
  • 0

Nya rekommendationer till personer som varit i Norge

PUBLICERAT 23 JANUARI 2021

Folkhälsomyndigheten uppmanar alla som reser in i Sverige från Norge, eller som nyligen har varit i Norge, att testa sig för covid-19 och undviker kontakt med andra.

Norska myndigheter befarar ett större utbrott av den nya brittiska varianten av SARS-CoV-2 – viruset som orsakar covid-19 – i Osloområdet. Folkhälsomyndigheten uppmanar därför alla inresande till Sverige som har vistats i Norge de senaste 14 dagarna att stanna hemma i minst sju dagar, att undvika kontakt med andra så långt det går, och att testa sig snarast efter ankomst till Sverige med uppföljande test fem dagar efter ankomst. Även övriga i hushållet bör stanna hemma i väntan på provsvar.

https://www.folkhals...-varit-i-norge/

Postad 23 januari 2021 - 19:26

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3 587 inlägg
  • 0

Väntas inom kort komma besked från regeringen gällande inreseförbud från Norge.

https://www.svt.se/n...norgeresernarer

Postad 23 januari 2021 - 22:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Väntas inom kort komma besked från regeringen gällande inreseförbud från Norge.

https://www.svt.se/n...norgeresernarer

från och med måndag.

Postad 23 januari 2021 - 22:21

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Såg en person med visir ute i mitt område idag. Såg roligt ut.

Postad 23 januari 2021 - 22:48

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Såg en person med visir ute i mitt område idag. Såg roligt ut.

Det ser än roligare ut när ensamkörande i bil, rattar i visir och munskydd... 

Postad 24 januari 2021 - 14:56

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3 587 inlägg
  • 0

https://www.regering...bud-fran-norge/

Tillfälligt inreseförbud från Norge

Publicerad 24 januari 2021

Regeringen har idag fattat beslut om att utvidga det tillfälliga inreseförbudet som sedan tidigare gäller gentemot Danmark till att också gälla Norge. Inreseförbudet träder i kraft vid midnatt natten mot måndag och gäller till och med den 14 februari.

Dagens regeringsbeslut innebär också att det tillfälliga inreseförbudet från Danmark och Storbritannien förlängs till och med den 14 februari.

Idag har även Utrikesdepartementet fattat beslut om att återinföra avrådan från icke nödvändiga resor till Norge.

De norska hälsomyndigheterna befarar ett större utbrott i Osloområdet med den muterade variant av SARS-CoV-2-virus som tidigare beskrivits från Storbritannien. Den svenska folkhälsomyndigheten gör bedömningen att det befarade utbrottet i kombination med de omfattande nedstängningarna kan innebära risk för en överströmning av människor till den svenska sidan av gränsen. Detta ökar risken för trängsel i näraliggande svenska kommuner samt ökar givetvis risken för att det muterade viruset får ytterligare spridning i Sverige.

Regeringen har därför idag fattat beslut om att utvidga det tillfälliga inreseförbudet som sedan tidigare gäller gentemot Danmark till att också gälla Norge. Folkhälsomyndigheten skickade igår eftermiddag en hemställan till regeringen om ett sådant inreseförbud. Det tillfälliga inreseförbudet införs från och med den 25 januari och gäller fram till och den 14 februari. Regeringen har även beslutat att förlänga det tillfälliga inreseförbudet från Danmark och Storbritannien till och med den 14 februari.

Inreseförbudet från Norge är utformat på samma sätt som det som sedan tidigare gäller mot Danmark. Samma undantag gäller också, vilket innebär att bland annat personer som bor eller utför arbete i Sverige, personal som transporterar gods och annan personal inom transportsektorn samt personer med trängande familjeskäl undantas.

Idag har även Utrikesdepartementet fattat beslut om att återinföra avrådan från icke nödvändiga resor till Norge. Beslutet gäller tills vidare.

-Syftet med dessa kraftfulla åtgärder är att förhindra ytterligare spridning av coronaviruset och att fler människor i vårt samhälle insjuknar. Regeringen följer utvecklingen med den muterade virusvarianten noga och har nära kontakt med Folkhälsomyndigheten, säger inrikesminister Mikael Damberg.

Folkhälsomyndigheten meddelade igår rekommendationer på karantän och testning för pågående covid-19-infektion för de som anländer till Sverige från Norge på samma sätt som gäller för inresande från Storbritannien. Alla inresande till Sverige som har vistats i Norge de senaste 14 dagarna uppmanas att stanna hemma i minst sju dagar, undvika kontakt med andra så långt det går och att testa sig snarast efter ankomst till Sverige med uppföljande test fem dagar efter ankomst. Även övriga i hushållet bör stanna hemma i väntan på provsvar. Arbetspendlare till Norge ska undvika att träffa andra än personer i det egna hushållet när man inte är på jobbet.

Postad 24 januari 2021 - 17:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

så detta gäller inte folk som bor i Norge och jobbar i Sverige. Idiotiskt. 

Viruset skiter fullständigt i om du är en jobbpendlare eller inte.  

Tyvärr har vi folk som jobbar hos oss som bor i Norge. Jag vill absolut inte ha dessa personer här.

Postad 24 januari 2021 - 18:20

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

England har haft lookdown ett tag, smittspridningen ökar. Tankar om det Buddy? Flera länder tillämpar hårda lookdowns och har trots detta hög smittspridning, tankar om det Buddy?

Vad är dina tankar Lobo? Att det är lika bra att öppna upp helt och inte ha några restriktioner alls? Tänker du så Lobo?

Postad 24 januari 2021 - 18:29

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 2

Vad är dina tankar Lobo? Att det är lika bra att öppna upp helt och inte ha några restriktioner alls? Tänker du så Lobo?

Hur tänker du kring att svara på frågor Buddy? Tänker du att världen blir bättre om man svarar på alla frågor med frågor? Hur tänker du kring att tänka själv och länka mindre till kvällspressen?

Om du gnuggar trångsynthet lite och ser världen i ett par nyanser av grått istället för svart eller vitt, hur går dina tankar kring det?

Postad 24 januari 2021 - 18:56

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

Hur tänker du kring att svara på frågor Buddy? Tänker du att världen blir bättre om man svarar på alla frågor med frågor? Hur tänker du kring att tänka själv och länka mindre till kvällspressen?

Om du gnuggar trångsynthet lite och ser världen i ett par nyanser av grått istället för svart eller vitt, hur går dina tankar kring det?

Lägg ner nu. Du är inte ute efter svar utan vill piska igång nåt. Jag svarar inte dig nåt mer.

Postad 24 januari 2021 - 19:11

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0

så detta gäller inte folk som bor i Norge och jobbar i Sverige. Idiotiskt.
Viruset skiter fullständigt i om du är en jobbpendlare eller inte.

Tyvärr har vi folk som jobbar hos oss som bor i Norge. Jag vill absolut inte ha dessa personer här.

Det är ju samma regler som för svenskar som pendlar till Norge för jobb.

Är ju bara svenskar som mig som jobbar längre perioder och sen ledig länge som måste ha karantän när vi kommer till Norge (jag jobbar 2 månader sen ledig 1-2månader), dom som jobbar rotation 7/7 eller 14/14 slipper karantän men dom måste ta ett test var 7e dag.

Redigerat av id_t83, 24 januari 2021 - 19:12.

Postad 24 januari 2021 - 20:05

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Att inte ha lockdown är inte detsamma som att inte ha restriktioner. Lulz.

Postad 24 januari 2021 - 20:23

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

Lägg ner nu. Du är inte ute efter svar utan vill piska igång nåt. Jag svarar inte dig nåt mer.

Lugnt, tror jag överlever....

Intressent iakttagelse bara att man kryper tillbaka under stenen så fort man åker på en fråga likt den vederbörande själv brukar ställa... kanske skulle ha lobbat över en länk till dagens sanningen på AB istället.

Postad 28 januari 2021 - 11:35

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Det går långsamt med vaccinationerna i Sverige. Undrar om man får nån spruta i år?

Postad 28 januari 2021 - 11:57

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Ska bli intressant att höra utfallet om de tio vaccinerade på ett vårdboende som konstaterats smittade, smittspårning pågår. Samtliga har fått två doser av Pfizers vaccin, kan ha blivit smittade tidigare.

Postad 28 januari 2021 - 13:28

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 0
Nu har Johan Carlson sällat sig till ledet av myndighetspersoner som trotsar sina egna rekommendationer, genom att skita i att bära munskydd under rusningstrafik.

Det kan ha en negativ effekt på andra hjon.

Postad 28 januari 2021 - 13:34

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Nu har Johan Carlson sällat sig till ledet av myndighetspersoner som trotsar sina egna rekommendationer, genom att skita i att bära munskydd under rusningstrafik.

Det kan ha en negativ effekt på andra hjon.

Han gick inte emot rekommendationerna säger han. Han bara glömde skyddet... :huh:

Redigerat av Buddypresley, 28 januari 2021 - 13:53.

Postad 28 januari 2021 - 16:48

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 3
Håll avstånd, håll avstånd, håll avstånd. De som kan SKA stanna hemma. Så vi andra som MÅSTE jobba på plats kan få göra det utan att behöva ta onödiga risker.

Postad 28 januari 2021 - 17:56

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
De nämnde på radion att Tysklands vaccinkommitte inte rekommenderar Astras vaccin till personer över 64 år, pga otillräcklig data...
Googlade lite och hittade att även EMA flaggat i veckan att de eventuellt enbart godkänner vaccinet för personer under 65 år, pga otillräcklig data...

Som jag skrev tidigare, blir intressant att följa.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.