Det har ju hänt att personal inte fått skyddsutrustning
Som du formulerade ditt påstående lät det inte som brist på utrustning i första hand. Det senaste jag hörde var att det nu finns skyddsutrustning. Har du hört något annat?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Corona och hur den sprids och är aktiv
Startad av
hundrakg
, Nov 14 2020 18:26
2286 svar till detta ämne
Postad 05 January 2021 - 13:34
Som du formulerade ditt påstående lät det inte som brist på utrustning i första hand. Det senaste jag hörde var att det nu finns skyddsutrustning. Har du hört något annat? Postad 05 January 2021 - 14:15
Det jag menade var att personal velat ha viss utrustning men inte fått det för det har ansetts att det inte behövts. Det har du väl läst om? Redigerat av Buddypresley, 05 January 2021 - 14:16. Postad 05 January 2021 - 14:18
Jag har inte läst om det nyligen, har du? Postad 05 January 2021 - 14:23
Det var väl för ca ett halvår sen tror jag. Vet inte om det förekommer idag Postad 05 January 2021 - 14:26
Gammal information och troligen inaktuell. Eller har du någon annan uppfattning? Postad 05 January 2021 - 14:35
Se mitt förra inlägg Postad 05 January 2021 - 14:39
Det förekom på vårdcentralen i en liten stad i norra bergslagen för ca 2-3 månader sen att dom inte fick skydd, källa är min mor som jobbade med provtagning på lab utan vare sig mask eller visir då den som bestämde ansåg att det inte behövdes.
Postad 05 January 2021 - 14:41
Vaccinering för viss vårdpersonal kan tidigareläggas
PUBLICERAT 05 JANUARI 2021 På grund av hög vårdbelastning kan regionernas vaccinering mot covid-19 behöva tidigareläggas för viss vårdpersonal. Men vaccineringen bör ske parallellt med att boende och personal i den kommunala omsorgen vaccineras. De som har störst risk att bli allvarligt sjuka eller avlida i covid-19 ska erbjudas vaccination först, enligt Folkhälsomyndighetens rekommendation till prioritering. Det är i första hand personer med hög ålder och med bakomliggande sjukdomar. Prioriteringarna har gjorts med målet att minska sjukdom och död så mycket som möjligt i riskgrupperna och därmed minska trycket på hälso- och sjukvården. Äldre människor, på särskilda boenden eller boende hemma med hemtjänst eller annan omsorg har därför haft högsta prioritet tillsammans med den kommunala vård- och omsorgspersonalen. På grund av hög vårdbelastning och det pressade läget i delar av den regionala hälso- och sjukvården kan det nu behövas lokala anpassningar. Exempelvis kan regioner behöva tidigarelägga vaccinationer av personal på IVA (intensivvårdsavdelningen) för att inte riskera att personalen insjuknar med störningar i vården som följd. Folkhälsomyndigheten anser att det, givet dagens läge, är rimligt att man tidigarelägger viss personalvaccinering i regionen parallellt med att boende och personal i den kommunala omsorgen vaccineras. Båda dessa perspektiv är viktiga och vaccinationerna måste balanseras på ett klokt sätt i avvaktan på att större volymer vaccin kan levereras. https://www.folkhals...tidigarelaggas/ Postad 05 January 2021 - 14:54
Så du hänvisar till inlägget jag frågade på? Det var ditt vanliga agerande med andra ord. Postad 05 January 2021 - 15:06
Svaret på din fråga är: Jag vet inte om informationen är inaktuell. Det borde du kunna ha förstått av min hänvisning till tidigare kommentar.
Då känns det inte omöjligt att det förekommer idag också. Postad 05 January 2021 - 15:40
Och att jag frågade på det inlägget gav dig inte någon indikation?
Jobbar din mor med att ta prover på patienter eller med att analysera prover "i provrör"? Postad 05 January 2021 - 15:42
Har du nån fråga angående ämnet i tråden? Postad 05 January 2021 - 18:17
Har du?
Var har du läst om detta? Så detta berodde inte på att det inte fanns skydd? Redigerat av kribban, 05 January 2021 - 18:19. Postad 05 January 2021 - 18:21
Hur tänker du nu? Vet du något som ingen annan vet? Kanske är lägga att tipsa kvällspressen om att det ”kan” saknas skydd. Bara att hänvisa hit Postad 05 January 2021 - 18:59
Hoppas ni kommer ganska lindrigt undan ifall ni är positiva. Hur är det med smaken och lukten? Postad 05 January 2021 - 20:35
Hon tar prover på patienter Postad 05 January 2021 - 20:39
Det fanns skydd men dom skulle sparas tydligen. För att förtydliga så jobbade hon inte med provtagning för folk med covid symptom, dom testades i en barack utanför vårdcentralen och där användes skydd men ändå som kom det folk som snorade och hostade till henne för prover. Postad 05 January 2021 - 20:58
Det ärr ju svårt att ha en uppfattning om vad som är rätt eller fel i det enskilda fallet. Spontant hade jag trott att man hade skyddsutrustning i den fallet men tydligen var det inte självklart för ansvariga där.
Man skall ju inte glömma att situationen ändras ganska snabbt. För 6 månader sedan var smittspridningen väldigt låg. Idag är det riktigt illa och på väg mot sämre.
Ditt agerande är nu ganska förutsägbart. Men jag kan svara på frågan, Nej. inte med dig. Postad 07 January 2021 - 11:50 Bra initiativ tycker jag.
"Västra Götalandsregionen rekommenderar nu att använda munskydd i samtliga vårdlokaler i regionen. Det gäller både personal, besökare och patienter. På Sahlgrenska kommer entrévärdar att dela ut munskydd, skriver sjukhuset."
https://www.gp.se/ny...aler-1.39587455 Postad 12 January 2021 - 09:10
https://www.folkhals...r-mot-covid-19/ Postad 16 January 2021 - 12:00
Noterade precis en taxibil som rullade in i området, chauffören hade inget munskydd.
Han rullar in en bit, stannar till och tar på sig munskydd och rullar sedan fram till en äldre dam. Damen har inte munskydd på sig. Vad för nytta gör munskyddet i detta läge? Hur utsatt är inte den passagerare som tror att chauffören haft på sig munskyddet sedan han satte sig i bilen? Andra eventuella smittbärare som åkt i taxin tidigare? Postad 17 January 2021 - 18:09
Grattis, Sverige har fattat att man ska använda munskydd!! Världen står inte till påsken...
Postad 17 January 2021 - 18:19 Jag använder munskydd där det krävs och jag har inte åkt kommunalt senaste 22-24 åren. Har två kunder som kräver det och där följer jag det självfallet. Postad 18 January 2021 - 05:12
LIknande förfarande hos oss. Vi har t o m alltid en gasmask(förutom munskydd) inom en armslängd avstånd för arbetssituationer som kan utveckla högre smittspridning i arbetet. Annars gäller följande, "H2M" - Håll Två Meter".... Postad 18 January 2021 - 05:48
H2M, klockrent uttryck!
Har ju faktiskt en Sundström halvmask med kombifilter pga en specifik kund. Postad 23 January 2021 - 10:51
DN Debatt, idag.
Infektionsprofessorn Anders Björkman: Beläggen är svaga för att den svenska covidbekämpningen varit misslyckad. Min analys av 21 europeiska länder visar att ländernas skillnad i smittspridningens initiala ökningstakt (det så kallade R0-talet) varit avgörande för epidemiutvecklingen. Det verkar vara huvudanledningen till att Sverige och Norge drabbats olika av covid. Min slutsats är att den svenska modellen inte är ett misslyckande eller en nationell katastrof. Misslyckad är i stället den okritiskt flockmässiga kritiken mot särskilt Folkhälsomyndigheten. Den är dessutom obegriplig. Detta flocktyckande har medfört ”flockimmunitet” mot fakta. Om i stället alla dessa enahanda debattartiklar och tidningsledare handlat om fakta och konstruktiva diskussioner hade vi nog haft färre avlidna i covid i dag, med till exempel snabbare och mer välriktade insatser mot andra vågen. Postad 23 January 2021 - 10:55
kommer bli kaos. nu kommer baggarna komma hit till gränshandeln trots att dom inte får och hamstra allt dom behöver.
Men jag antar att en sådan lockdown är nödvändig. Postad 23 January 2021 - 11:04
England har haft lookdown ett tag, smittspridningen ökar. Tankar om det Buddy? Flera länder tillämpar hårda lookdowns och har trots detta hög smittspridning, tankar om det Buddy?
Postad 23 January 2021 - 11:19
Tror inte dom flesta handlar i Sentrum, dessutom är ju alla matbutiker öppna. Skulle förvåna mig om detta ändrar något, men blir intressant att följa med. Postad 23 January 2021 - 16:28
https://www.folkhals...-varit-i-norge/ Postad 23 January 2021 - 19:26 Väntas inom kort komma besked från regeringen gällande inreseförbud från Norge. https://www.svt.se/n...norgeresernarer Postad 23 January 2021 - 22:12
från och med måndag. Postad 23 January 2021 - 22:48
Det ser än roligare ut när ensamkörande i bil, rattar i visir och munskydd... Postad 24 January 2021 - 14:56 https://www.regering...bud-fran-norge/
Postad 24 January 2021 - 17:14 så detta gäller inte folk som bor i Norge och jobbar i Sverige. Idiotiskt. Viruset skiter fullständigt i om du är en jobbpendlare eller inte.
Tyvärr har vi folk som jobbar hos oss som bor i Norge. Jag vill absolut inte ha dessa personer här. Postad 24 January 2021 - 18:20
Vad är dina tankar Lobo? Att det är lika bra att öppna upp helt och inte ha några restriktioner alls? Tänker du så Lobo? Postad 24 January 2021 - 18:29
Hur tänker du kring att svara på frågor Buddy? Tänker du att världen blir bättre om man svarar på alla frågor med frågor? Hur tänker du kring att tänka själv och länka mindre till kvällspressen? Om du gnuggar trångsynthet lite och ser världen i ett par nyanser av grått istället för svart eller vitt, hur går dina tankar kring det? Postad 24 January 2021 - 18:56
Lägg ner nu. Du är inte ute efter svar utan vill piska igång nåt. Jag svarar inte dig nåt mer. Postad 24 January 2021 - 19:11 Det är ju samma regler som för svenskar som pendlar till Norge för jobb. Är ju bara svenskar som mig som jobbar längre perioder och sen ledig länge som måste ha karantän när vi kommer till Norge (jag jobbar 2 månader sen ledig 1-2månader), dom som jobbar rotation 7/7 eller 14/14 slipper karantän men dom måste ta ett test var 7e dag. Redigerat av id_t83, 24 January 2021 - 19:12. Postad 24 January 2021 - 20:05
Att inte ha lockdown är inte detsamma som att inte ha restriktioner. Lulz. Postad 24 January 2021 - 20:23
Lugnt, tror jag överlever.... Intressent iakttagelse bara att man kryper tillbaka under stenen så fort man åker på en fråga likt den vederbörande själv brukar ställa... kanske skulle ha lobbat över en länk till dagens sanningen på AB istället. Postad 28 January 2021 - 11:35 Det går långsamt med vaccinationerna i Sverige. Undrar om man får nån spruta i år? Postad 28 January 2021 - 11:57
Ska bli intressant att höra utfallet om de tio vaccinerade på ett vårdboende som konstaterats smittade, smittspårning pågår. Samtliga har fått två doser av Pfizers vaccin, kan ha blivit smittade tidigare.
Postad 28 January 2021 - 13:28
Nu har Johan Carlson sällat sig till ledet av myndighetspersoner som trotsar sina egna rekommendationer, genom att skita i att bära munskydd under rusningstrafik.
Det kan ha en negativ effekt på andra hjon. Postad 28 January 2021 - 13:34
Han gick inte emot rekommendationerna säger han. Han bara glömde skyddet... Redigerat av Buddypresley, 28 January 2021 - 13:53. Postad 28 January 2021 - 16:48
Håll avstånd, håll avstånd, håll avstånd. De som kan SKA stanna hemma. Så vi andra som MÅSTE jobba på plats kan få göra det utan att behöva ta onödiga risker.
Postad 28 January 2021 - 17:56
De nämnde på radion att Tysklands vaccinkommitte inte rekommenderar Astras vaccin till personer över 64 år, pga otillräcklig data...
Googlade lite och hittade att även EMA flaggat i veckan att de eventuellt enbart godkänner vaccinet för personer under 65 år, pga otillräcklig data... Som jag skrev tidigare, blir intressant att följa. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |