Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?
1707 svar till detta ämne
Postad 10 augusti 2008 - 14:47
nervsjuk
-
nervsjuk
-
Användare
-
-
105 inlägg
Är det någon som vet vad en film som jag tror heter "Morgan kommer hem" på svenska har för namn på engelska?
Handlar om Morgan som skall åka hem under typ påsklov eller något på sin internatskola. Hans farsa är eller ställer upp i valet till guvenör i deras delstat så hans mor vill att han skall vara ordentlig och egentligen inte synas. Morgan träffar även en tjej som precis som han gillar b-filmer och splatter. De går på Killer tomatoes på bio och käkar hemma hos hennes föräldrar. Kommer inte ihåg mer än så just nu. Eller jo, kommer ihåg att tjejen hänger med hem till honom när föräldrarna är borta och de är blöta av regn så de skall duscha för att bli varma. De springer då runt i underkläder med masker från rysare.
Är det någon som känner igen den?
Postad 12 augusti 2008 - 12:21
50plus
-
50plus
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Vad sägs om: -Morgan Stewart's Coming Home- från 1987? http://www.imdb.com/title/tt0093567Är det rätt och du är köpsugen på VHS: http://www.boavideo....924bf7d30b3f60fEdit: Köplänk
Redigerat av 50plus, 12 augusti 2008 - 12:31.
Postad 13 augusti 2008 - 07:52
Unregistered9e4096b0
-
Unregistered9e4096b0
-
Amatör
-
-
87 inlägg
När jag var på semester i Norge för några veckor sedan, var jag på ett mack där dom hyrde ut filmer. Hittade en som såg ganska intressant ut men minns inte vad den hette. Det var en typisk tonåringar som blir slaktade film. Vad jag minns så var dom i en båt som antingen förliste eller på grund av stark storm var dom tvungna att söka skydd på en ö, och detta skulle dom självklart inte ha gjort. Den är nog ganska ny då den stog på nyheter på tappen. Hoppas någon kan hjälpa mig hitta denna film.
rovdyr? http://www.filmweb.n...ticle137200.ece
Redigerat av Unregistered9e4096b0, 13 augusti 2008 - 07:53.
Postad 17 augusti 2008 - 23:15
nervsjuk
-
nervsjuk
-
Användare
-
-
105 inlägg
Ahhh! Tack 50+ !!!
Är precis den jag menade. :-)
Synd att den bara finns på VHS :-(
Min är ju gömd och glömd på vinden....
Får hålla tummarna på att den dyker upp på DVD.
Eller ja, skulle den komma på Blu-ray så gråter jag ju inte för det heller he he
Redigerat av nervsjuk, 17 augusti 2008 - 23:20.
Postad 18 augusti 2008 - 21:39
LightningRaket
-
LightningRaket
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
hej!
jag har länge försökt hitta en film som jag såg när jag var mindre. filmen bör vara gjord nångång under tidigt 80-tal. det jag minns är att den handlar om ett gäng människor som är ute i skogen, vet ej vad de gör där. de blir iaf jagade av diverse andra människor som bland annat dödar de genom att använda jaktpilbåge o samurajsvärd (har för mig att ledaren har samurajsvärdet). den påminner alltså lite om southern comfort och den sista färden.
jag har försökt att leta på nätet men helt utan resultat. är det nån som vet vilken film det är så skulle jag bli oerhört glad.
/ christian
Postad 19 augusti 2008 - 09:04
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
När jag var på semester i Norge för några veckor sedan, var jag på ett mack där dom hyrde ut filmer. Hittade en som såg ganska intressant ut men minns inte vad den hette. Det var en typisk tonåringar som blir slaktade film. Vad jag minns så var dom i en båt som antingen förliste eller på grund av stark storm var dom tvungna att söka skydd på en ö, och detta skulle dom självklart inte ha gjort. Den är nog ganska ny då den stog på nyheter på tappen. Hoppas någon kan hjälpa mig hitta denna film.
Det låter som "I Still Know What You Did Last Summer" .
Postad 20 augusti 2008 - 00:06
vrs2003
-
vrs2003
-
Rookie
-
6 inlägg
Söker titeln på en asiatisk film (tror jag den är i alla fall). Filmen handlar om 2 systrar som hämnas mordet på sin familj. I en av scenerna så fightas systrarna i duschen o den ena systern skyler sig med dusch draperiet. Är den nån som vet vilken film jag menar? o det är inte tale of two sisters
Postad 20 augusti 2008 - 04:03
Absolute-
-
Absolute-
-
Rookie
-
1 inlägg
Hejsan!
Skulle vilja ha lite hjälp med en film...
Kommer först och främst ihåg att det är två killar som är kompisar eller kollegor, och dessa två umgås en hel del på en pub med biljardbord... Kan även säga att jag kommer ihåg två scener ifrån filmen hyfsat bra.
1:a Är när dessa två män sitter i en bil vid ett rödljus och väntar på att det skall slå om till grönt, så går ett gäng på 5-6 killar förbi... Så säger den ena till den andra att han inte skall stirra dem i ögonen för det menas med att du vill bråka.
2:a Är när den ena mannen har, vad jag tror fått cancer och då är hans sista önskan att få se havet innan han dör.. Så dessa två män ger sig ut på en resa till havet... Över berg klättrar dom, men hinner inte fram i tid, utan mannen med cancer dör på vägen till havet..
Filmen kan la vara någonstans ifrån -85 till -03 kan jag gissa.. Det är väll i princip det jag kommer ihåg från denna film... Ifall någon vet svaret på filmen jag letar efter blir jag glad!
Postad 26 augusti 2008 - 02:10
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Söker titeln på en asiatisk film (tror jag den är i alla fall). Filmen handlar om 2 systrar som hämnas mordet på sin familj. I en av scenerna så fightas systrarna i duschen o den ena systern skyler sig med dusch draperiet. Är den nån som vet vilken film jag menar? o det är inte tale of two sisters
Det är nog So Close du söker från 2002. http://www.imdb.com/title/tt0300620/
Postad 26 augusti 2008 - 19:27
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
Jag söker en film. Handlar om ett par som får bo i ett herrgårdsaktigt hus i Amerikanska sumpmarkerna nånstans. I husets övervåning bodde ett tag några amerikanska slavar under amerikanska inbördeskriget. Det visar sig i slutet av filmen att det äldre paret som bor i huset i själva verket är slavarnas nya "kroppar" och de tar sen i slutet över gästernas kroppar. Nån som vet? Gjordes runt 2002-2004 kanske.
Postad 27 augusti 2008 - 02:39
Cozmo
-
Cozmo
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag söker en film. Handlar om ett par som får bo i ett herrgårdsaktigt hus i Amerikanska sumpmarkerna nånstans. I husets övervåning bodde ett tag några amerikanska slavar under amerikanska inbördeskriget. Det visar sig i slutet av filmen att det äldre paret som bor i huset i själva verket är slavarnas nya "kroppar" och de tar sen i slutet över gästernas kroppar. Nån som vet? Gjordes runt 2002-2004 kanske.
Det lär vara "The Skelaton Key" du letar efter...
Postad 30 augusti 2008 - 00:36
vrs2003
-
vrs2003
-
Rookie
-
6 inlägg
Det är nog So Close du söker från 2002. http://www.imdb.com/title/tt0300620/ ja det var den tack för hjälpen
Postad 02 september 2008 - 16:56
Zwiper
-
Zwiper
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag söker en westernfilm, möjligtvis 90-tal. Huvudpersonen är en främling som är duktig att skjuta med gevär. I en scen ska han visa sina gevärsfärdigheter och skjuter sönder en hink från ett "omöjligt" avstånd. Antagonisten är grym på att duellera med pickadoll men i slutscenen förlorar han till sin förvåning mot huvudpersonen, som för första gången i hela filmen använder pistol, i just en sådan.
Filmen gick på TV4 ungefär en gång om året för fem-tio år sedan.
Postad 04 september 2008 - 07:15
MrLogan
-
MrLogan
-
Användare
-
-
101 inlägg
Jag söker en westernfilm, möjligtvis 90-tal. Huvudpersonen är en främling som är duktig att skjuta med gevär. I en scen ska han visa sina gevärsfärdigheter och skjuter sönder en hink från ett "omöjligt" avstånd. Antagonisten är grym på att duellera med pickadoll men i slutscenen förlorar han till sin förvåning mot huvudpersonen, som för första gången i hela filmen använder pistol, i just en sådan.
Filmen gick på TV4 ungefär en gång om året för fem-tio år sedan.
Jag tycker det låter som denna filmen. Quigley Down Under
Redigerat av MrLogan, 04 september 2008 - 07:16.
Postad 11 september 2008 - 13:20
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1 517 inlägg
Håhåjaja... Jag minns på 80-talet när programmet "Fönster mot tv-världen" gick på tv och hade då ett special om asiatisk tv. Där i hade de med lite blandat vad som var populärt just då och i det programmet som visade en snutt ur en tecknad serie/film som verkligen har gjort en rejält avtryck iom att jag ännu minns det  Det är en mängd monster (yokai tror jag de kallas?) som samlas på ett berg för att ha en fest och jag tror att det är en kille som smygkollar på det hela tillsammans med nån äldre filur - är dock inte helt säker, men nån är det iaf som tjuvkikar på monsterfesten Vad tusan kan det ha varit för något? Det sändes ju inte lite schysta serier just nånstans i mitten av 80-talet i asien  Nån av er kunniga kanske har koll *peppar peppar* EDIT: Hittade precis ett klipp med serien Daltanias på Youtube som var med i samma specialprogram (för de intresserade http://www.youtube.c...?v=5lQ_00ePwqY) och den serien är aningen tidigare än vad jag trodde, så det program/film jag efterfrågar kan vara tidigt 80-tal och inte mitten som jag gissade tidigare.
Redigerat av DevilGod, 11 september 2008 - 19:57.
Postad 21 september 2008 - 15:57
kelashin
-
kelashin
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Hej!
Jag letar efter en film, men vet ej va den heter. Den handlar om en bomb som exploderar å förstör hela universum. men det tar lång tid tills den når jorden. Känner ni en sånt movie?
Jag har aldrig sett den från början. har sett bara slutet. Jag Har alltid viljat å se den från början men hittar inte den.
Det är en blå bomb. genomskylnig, Man kan dra handen igenom, man blir stark å ond när man om man rör den.
Allt ja vet är att den exploderade i en annan galaxy eller planet vet inte. men kommer ihåg att de sa att det tar 100 år tills den når jorden. ja e inte säker att det va 100 år. Bombens explotion gjorde alla planet bara till damm å explotionen bara fortsätter gå å gå alltså som en atombomb men ingen slut.
Postad 21 september 2008 - 19:23
theworldisour
-
theworldisour
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej. Min far söker en film som tydligen ska heta "Champion". Den handlar om en liten pojke i 6-8 års åldern som har en far som var boxare. Och när han la av med boxningen hade han inga pengar kvar. Han skiljde sig, åkte in i fängelse. Och när han kom ut började han med boxningen igen för att tjäna pengar, och för att ge pojken en bättre framtid. Men till slut dör han i omklädningsrummet efter en match. Filmen ska tydligen vara från början av 80-talet.
Postad 21 september 2008 - 19:28
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Postad 07 oktober 2008 - 14:22
Ulvas
-
Ulvas
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Dubbelpost - se nästa inlägg (databasen flippade ur).
Redigerat av Ulvas, 07 oktober 2008 - 14:45.
Postad 07 oktober 2008 - 14:30
Ulvas
-
Ulvas
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
En tecknad film från troligtvis sent 70- eller tidigt 80-tal.
Jag minns inte mycket men det är någon slags variant av skattkammarön. Starka klara färger. En rejäl båt med en besättning som består av olika slags talande djur. Inte speciellt realistiskt mao. Kanske var det så att kaptenen är en gris. Och huvudpersonen en liten pojke. Som hölls fånge eller kanske arbetade på båten. Dom anländer till någon slags tropisk ö i jakten på en skatt? Kanonkulor och rökmolm. En liten apa...
Det lär inte vara en japansk film då stilen i mitt minne var mer västerländsk. Hjälp .[
Postad 08 oktober 2008 - 17:30
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
En tecknad film från troligtvis sent 70- eller tidigt 80-tal.
Jag minns inte mycket men det är någon slags variant av skattkammarön. Starka klara färger. En rejäl båt med en besättning som består av olika slags talande djur. Inte speciellt realistiskt mao. Kanske var det så att kaptenen är en gris. Och huvudpersonen en liten pojke. Som hölls fånge eller kanske arbetade på båten. Dom anländer till någon slags tropisk ö i jakten på en skatt? Kanonkulor och rökmolm. En liten apa...
Det lär inte vara en japansk film då stilen i mitt minne var mer västerländsk. Hjälp .[
Den känner jag igen från barndomen, måste vara " Dobutsu takarajima (1971)". "Jakten på Skattkammarön" på Svenska. " Animal Treasure Island" på Engelska
Postad 09 oktober 2008 - 08:18
Ulvas
-
Ulvas
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Den känner jag igen från barndomen, måste vara "Dobutsu takarajima (1971)". "Jakten på Skattkammarön" på Svenska. "Animal Treasure Island" på Engelska 
Jaaa - sjukt härlig film & det var visst en anime. Som självaste Miyazaki var involverad i (innan började göra egna filmer). Tack .]
Postad 14 oktober 2008 - 05:30
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2 625 inlägg
Från en annan tråd: Jag började se en film om några personer som blev utvalda att kämpa mot varandra på en ö. Allt detta var arrangerat som ett "spel". Några satsade pengar på vem dom tippade som överlevande...någon som minns detta? Filmen kan ej vara alltför gammal...tror jag. Jag vill så gärna se slutet.
Tack på förhand/ Mp3chrille
Ps jag startade visst en ny tråd...ej meningen 
Kan det vara antingen Battle Royal eller The Condemned?
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 14 oktober 2008 - 05:32.
Postad 14 oktober 2008 - 05:49
yeah-sus
-
yeah-sus
-
Användare
-
-
189 inlägg
Från en annan tråd:
fanns väl en film som hette death ring om jag inte minns fel som hade det upplägget oxå
Postad 14 oktober 2008 - 14:07
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Från en annan tråd:
Är Filmen japansk är det säker Battle Royal, är den Amerikansk är det säkert The Condemned.
Postad 14 oktober 2008 - 14:16
Mp3chrille
-
Mp3chrille
-
Rookie
-
6 inlägg
Är Filmen japansk är det säker Battle Royal, är den Amerikansk är det säkert The Condemned.
Tackar för de snabba svaren  , är säkert den amerikanska versionen - vad jag minns så var den det. Härligt nu kan jag se klart filmen (var rätt spännande). /Mp3chrille
Postad 15 oktober 2008 - 18:37
Mp3chrille
-
Mp3chrille
-
Rookie
-
6 inlägg
Tackar för de snabba svaren , är säkert den amerikanska versionen - vad jag minns så var den det. Härligt nu kan jag se klart filmen (var rätt spännande).
/Mp3chrille
"Jag började se en film om några personer som blev utvalda att kämpa mot varandra på en ö. Allt detta var arrangerat som ett "spel". Några satsade pengar på vem dom tippade som överlevande...någon som minns detta?" "Kan det vara antingen Battle Royal eller The Condemned?" Ha, det var fel film!  Den film jag söker börjar med en presentation av personerna, mer eller mindre äventyrare allihopa. En av huvudpersonerna tävlar i någon form av båtrace i början på filmen. När han kommer i mål så bjuds han på champagne och blir då sövd i samband med detta och blir sedan ivägkörd i bil. Någon tjej är också med och hon håller på med fallskärmshoppning. /Mp3chrille
Postad 18 oktober 2008 - 21:25
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
Jag behöver hjälp med två titlar, jag minns ytterst lite ur dessa två krigsfilmer dock.1. Vitenamkriget - amerikanarna hittar en övergiven (vad dom tror) bunker/tunnel som de skickar in någon i och samtidigt pillar en annan utanför och detonerar en mina av misstag. 2. Andra världskriget - tyskt fort där dom har lärt upp ett gäng till bli trogna, tillslut kommer kriget inpå dem och de rusar ut i tro om att klara av att stoppa pansarvagnar etc men anar att alla dog... Eller något sådant.. Klena minnen men någon kanske känner igen något ändå? Tack på förhand.
Postad 19 oktober 2008 - 04:50
Santino
-
Santino
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
1. Vitenamkriget - amerikanarna hittar en övergiven (vad dom tror) bunker/tunnel som de skickar in någon i och samtidigt pillar en annan utanför och detonerar en mina av misstag.
Platoon?
Postad 19 oktober 2008 - 17:08
Cozmo
-
Cozmo
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
"Jag började se en film om några personer som blev utvalda att kämpa mot varandra på en ö. Allt detta var arrangerat som ett "spel". Några satsade pengar på vem dom tippade som överlevande...någon som minns detta?"
"Kan det vara antingen Battle Royal eller The Condemned?"
Ha, det var fel film! Den film jag söker börjar med en presentation av personerna, mer eller mindre äventyrare allihopa. En av huvudpersonerna tävlar i någon form av båtrace i början på filmen. När han kommer i mål så bjuds han på champagne och blir då sövd i samband med detta och blir sedan ivägkörd i bil. Någon tjej är också med och hon håller på med fallskärmshoppning.
/Mp3chrille
Kan vara DOA: Dead or Alive ( http://www.imdb.com/title/tt0398913/ )...
Postad 20 oktober 2008 - 07:30
Mp3chrille
-
Mp3chrille
-
Rookie
-
6 inlägg
Kan vara DOA: Dead or Alive ( http://www.imdb.com/title/tt0398913/ )...
Osäker, måste kolla!  - tack för all hjälp. /Mp3chrille
Postad 20 oktober 2008 - 11:40
Mp3chrille
-
Mp3chrille
-
Rookie
-
6 inlägg
Osäker, måste kolla! - tack för all hjälp.
/Mp3chrille
Näää, det verkar inte vara denna heller... E' d' ingen som kan gissa va d' kan va' för "rulle"?!
Postad 26 oktober 2008 - 20:29
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Lägger min fråga här, även om det inte är en film jag glömt bort titeln på, då jag aldrig sett den.
På musikkanalen "1st Baltic Music Channel" går en musikvideo med bilder från, vad det verkar, en storslagen krigs/dramafilm med miljö från tiden i början av 1900-talet. Då texten om vilken låt och sångare det är är på ryska på denna låt så förstår jag inte vad det står. Filmbilderna (letterbox)är blandade med videobilder (16:9)på en rysk soldat på ett snötäckt slagfält som bränner en bunt brev.
Funderade på om det kunde vara Doctor Zhivago, (jag har inte sett den) men jag tycker att fotot ser modernare ut.
Någon som vet vad jag svamlar om?
Postad 28 oktober 2008 - 20:26
Unregisteredfe65247c
-
Unregisteredfe65247c
-
Användare
-
-
190 inlägg
Norlund: Försökt leta lite på Youtube & IMDb och tror att snubben med låten heter Валерий Меладзе (Valeriy Meladze), och filmen är Admiral som precis verkar haft premiär i Ryssland med omnejd. Just det ja, låten heter Вопреки
Postad 31 oktober 2008 - 16:20
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Näää, det verkar inte vara denna heller...
E' d' ingen som kan gissa va d' kan va' för "rulle"?! 
Bloodsport?
Postad 02 november 2008 - 20:13
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Hej, jag undrar om det går att få tag på "The Vicar of Dibley" med svenskt text? (även kallad Ett Herrans Liv, ej att förknippa med Kanal 5:s ett herrans liv)
Serien har ju gått på tv för länge länge länge sedan, men vet inte om det finns någon DVD ute i Sverige.
Det är en brittisk komedi om en kvinnlig kyrkoherde, spelad av den kända Dawn French (från French & Saunders).
Postad 09 november 2008 - 01:41
Unregistered3416aad5
-
Unregistered3416aad5
-
Beroende
-
-
1 133 inlägg
Jag söker en film som jag bara har ett par få bildminnen av, antar att detta blir skit svårt att få hjälp med men jag testar.
Ev så är det en "partner,polis?" som blir lurad att möta upp rollinnehavaren ev i dennes hem. Jag vet att denne om det nu var en polispartner eller vän blir ner skjuten i en hiss när han ska kliva ur hissen. Vet att huvudpersonen även såg ett skolfoto på en kvinna som han genast kände igen, hon är personen som bla skjöt ner personen i hissen.
I slutet på filmen så vet jag att man får se en brun kappa, en peruk o ett par handskar liggandes i en trappa. Det kan vara så att detta hem är på ett hotell som det brukar vara i filmer, trappan som filmen typ slutar i är i det huset.
Denna film är antagligen från sent 90 eller runt -00, har för mig att det är en film med en MKT svartsjuk kvinna som mördar ev kvinnor som huvudpersonen har dejtat eller nåt. Nu är Jag kanske ute o cyklar men det Kan vara så.
Postad 09 november 2008 - 13:35
Unregistered9c595cc7
-
Unregistered9c595cc7
-
Användare
-
-
126 inlägg
Jag söker 2 serier.Den första, som jag såg på för rätt länge sedan, kanske 4-5 år sedan var en skräckserie i delar som handlade om följderna efter en översvämmning i hela världen. Det konstiga med denna serie var att några hade fått "sändarkrafter" efter denna översvämmning. De kunde sända till andra sändare med hjälp av hjärnan. När de sände blev deras ögon gula. Mer än så kommer jag inte ihåg. Den andra serie såg jag också för länge sedan. Den visades på Cartoon Network och hette på svenska "Kalla kårar". Det var en skräckserie i fristående episoder som visades varje vecka tror jag. I introt är det en kuslig låt och en hund vars ögon blir gula. Mer än så kommer jag inte ihåg om denna heller. Kul om någon kan hjälpa mig. Tack!
Redigerat av Unregistered9c595cc7, 09 november 2008 - 13:35.
Postad 09 november 2008 - 16:57
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
HK-Janne, det kan inte vara "Sea of Love" med Al Pacino. Han spelar polis som utreder mord som en kvinna har begått, och de listar ut att hon väljer ut folk folk att mörda från en kontaktannons, så Al Pacinos rollfigur måste gå undercover och sätta in en kontaktannons. Det finns de sakerna du nämner, hotell, peruk etc.
Postad 09 november 2008 - 17:02
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Konn, Kalla kårar kanske Tales of the crypt? tror det är något sådant. Har sett de ibland på tv.
Redigerat av Silverfisken, 09 november 2008 - 17:02.
Postad 10 november 2008 - 16:55
Unregistered9c595cc7
-
Unregistered9c595cc7
-
Användare
-
-
126 inlägg
Konn, Kalla kårar kanske Tales of the crypt? tror det är något sådant. Har sett de ibland på tv.
Jag kom på: Kalla Kårar/Goosebumps. Men den första jag beskrev då? De sände via hjärnan och deras ögon blev gula.
Postad 10 november 2008 - 18:37
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Ringer ingen klocka, kanske War of the world.
Postad 18 november 2008 - 20:04
Unregisteredfa9fa904
-
Unregisteredfa9fa904
-
Användare
-
-
183 inlägg
Söker en film som jag tror kom någon gång mitten / sent 90-tal..
Det jag kommer ihåg från den är att det är massa fångar som är instängda i någon sorts hus (fängelse kanske?) sen kastas det ut massa vapen där och dom som överlever går fria.. Kanske hjälper litegrann iaf?
Postad 18 november 2008 - 23:24
MBP_
-
MBP_
-
Rookie
-
1 inlägg
har en film jag inte kan komma på namnet på, blir galen här, hoppas någon vet, ska försöka beskriva delar av den så gott jag kan
"utspelar sig inte i nutid, börjar med att en fattig kvinna går med på att föda ett barn åt en rik herre vars fru inte kan få egna, de har samlag för att göra henne gravid, i början är hon stel och gillar det inte alls..efter några gånger börjar hon gilla det mer och mer, de blir förälskade? hon blir tillsist gravid, föder hans barn och de tappar kontakten...senare i filmen jobbar hon som lärare åt sitt barn..hemma hos mannen, de bor i ett stort slott/herrgård.. barnet har ett litet lusthus på tomten omringat av vatten, en vinter går hon ut på isen och trillar igenom..ännu senare i filmen dör mannens fru i någon sjukdom och de blir tillsammans.. på nått sätt förlorar han herrgården/slottet.."
är evig tacksam om någon vet vilken film detta är
Postad 20 november 2008 - 15:56
prodigious
-
prodigious
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Söker film som handlar om en agent som jobbar för CIA eller dylikt, agenten i fråga har inte så hög status inom organisationen så därför får han använda uråldriga tekniska prylar. Det finns även en stjärnagent som jobbar inom samma organisation (tror att det är Antonio Banderas) han blir alltid tilldelad det senaste tekniska prylarna
Postad 20 november 2008 - 16:30
Unregisteredfe65247c
-
Unregisteredfe65247c
-
Användare
-
-
190 inlägg
Söker film som handlar om en agent som jobbar för CIA eller dylikt, agenten i fråga har inte så hög status inom organisationen så därför får han använda uråldriga tekniska prylar. Det finns även en stjärnagent som jobbar inom samma organisation (tror att det är Antonio Banderas) han blir alltid tilldelad det senaste tekniska prylarna
Stämmer in lite på filmen I SPY med Owen Wilson & Eddie Murphy, men jag kommer iofs inte ihåg om det var rent uråldriga prylar "Owen" fick använda jämfört med "superagenten".
Postad 22 november 2008 - 22:26
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
Söker en sci-fi film... framtiden... krig... två grupper.... grå och grusig miljö...
utmärkande; i marken är det robotar som gräver sig fram och dödar folk som inte har en sändare med sig...
lite längre in i filmen visar det sig att det kommit nya robotar i form av barn, så de luras att ta hand om dem och då dör de väl antagligen...
har svagt minne av att även om ena sidan hade skydds-sändare så neka dom till att det var dom som skapat robotarna...
Ah, svaga minnen men desto roligare att få se filmen igen
Postad 27 november 2008 - 12:52
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1 102 inlägg
Söker en film som jag tror kom någon gång mitten / sent 90-tal.. Det jag kommer ihåg från den är att det är massa fångar som är instängda i någon sorts hus (fängelse kanske?) sen kastas det ut massa vapen där och dom som överlever går fria.. Kanske hjälper litegrann iaf?
Mean Guns är jag ganska säker på.
Postad 30 november 2008 - 01:49
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Söker en sci-fi film... framtiden... krig... två grupper.... grå och grusig miljö...
utmärkande; i marken är det robotar som gräver sig fram och dödar folk som inte har en sändare med sig...
lite längre in i filmen visar det sig att det kommit nya robotar i form av barn, så de luras att ta hand om dem och då dör de väl antagligen...
har svagt minne av att även om ena sidan hade skydds-sändare så neka dom till att det var dom som skapat robotarna...
Ah, svaga minnen men desto roligare att få se filmen igen 
Parar ihop dina svaga minnen med mina egna från typ 15 år sedan, låter lite som jag kommer ihåg filmen Screamers..
Postad 04 december 2008 - 11:29
Unregistereddb570177
-
Unregistereddb570177
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Okej gott folk då var det dags för en nya film att lista ut. Förra året lyckades jag blanda ihop två filmer när ena visades på tv. Till min stora besvikelse blandade jag ihop "O'brother, where art thou" med den nu sökta filmen. Filmen jag söker handlar om två fångar som hela sitt liv försöker rymma men ständigt misslyckas. Filmen slutar med :
Någon som har en aning för jag kommer varken ihåg om den är känd eller har några bra skådisar?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|