Sony PlayStation PSP
(Bärbara spelkonsoler)
|
3
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation PSP Slim & Lite
(Bärbara spelkonsoler)
|
6
|
(57)
|
Inga priser |
går det att styra PS3 med PSP enhet? (42 inlägg)
|
16 år sedan |
PSP-fråga (4 inlägg)
|
17 år sedan |
Nintendo Ds eller PSP? (79 inlägg)
|
17 år sedan |
Nya PSP Slim - Tunnare, lättare ... (148 inlägg)
|
17 år sedan |
PSP som fjärrkontroll till PS3? (55 inlägg)
|
17 år sedan |
Psp HJÄLP! (6 inlägg)
|
17 år sedan |
PSP Slim döda pixlar (9 inlägg)
|
18 år sedan |
PSP Slim , lite, icke-tjock för 999:- (3 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 19 April 2008 - 20:39
Igår surfade jag omkring och upptäckte till min lycka att Komplett.se hade ett Sony Memory Stick Pro Duo 8GB för "endast" 700kr. Idag när jag kolla upp detta, har dem det inte alls. Det enda de har är detta:
http://www.komplett....aspx?sku=350186
Vad är det för något?
Sen nu så när inget Sony MS PD, säljs för under 800kr är jag inte jätte intresserad av dessa. Och då undrar jag om en PSP (Slim and Light) kan läsa ett Sandisk MS PD, vilket är billigare.
Och isf, kan den läsa Sandisks minneskort och vad är det för skillnad mellan Sonys och Sandisks minneskort?
Eller ska man kanske satsa på 2 stycken Sony MS PD?
(Allt detta händer samma dag som CDON.com tar bort Loco Roco för 99:- ur sitt sortiment.. Surt!)
Redigerat av Coistrel, 19 April 2008 - 20:43.
Postad 19 April 2008 - 21:46
Postad 19 April 2008 - 23:19
Ang skillnader, fick rekomendationen att köra på sandisk när jag skulle köpa en Memorystick micro för min telefon, då dessa skulle vara snabbare. Vet inte om det stämmer på vanliga Memorysticks, eller om det stämmer alls ens, men that's the word on the street, här runtomkring iallafall
Postad 20 April 2008 - 14:15
Redigerat av Coistrel, 20 April 2008 - 17:38.
Postad 20 April 2008 - 21:37
Ett 4GB är ju för det första rättså mycket billigare. Jag hade tänkt handla på Megastore.se och där kostar det 349kr, medans ett 8GB kostar 639kr.
Det jag planerar att använda min PSP till är att ha film och spel på den. Kanske lite musik och bilder också, men inte i några större mängder.
Jag har konverterat några filmer till PSP-format och de tar mellan 300-500MB. Så det skulle betyda att om jag fyller vardera minneskort med 1GB ledigt, blir det cirka 20 filmer på ett 8GB och cirka 10 filmer på ett 4GB. Sen kommer jag ju inte ha det konstant, för om jag kollat ut en film tar jag antagligen bort den eller byter ut den.
Jag har pengar till ett 8GB, men sen vet jag inte om det är värt / lönt att betala det extra, för tänk om jag inte använder det där extra utrymmet?
Sen sa min polare att om jag flashar mitt PSP (vilket jag antagligen ändå inte ska) kan det vara bra med ett 8GB. Men om jag inte gör det nu, tycker ni det är lönt med 8GB? Eller det är bara onödigt mycket plats och bättre att köpa ett spel eller två för pengarna?
Postad 20 April 2008 - 23:36
Postad 21 April 2008 - 12:47
Usch. Detta är svårt.
Har precis laddar ner ett demo från PS.store och det tar 4KB, ska man installera detta i sin PSP? (Kan inte göra detta då jag inte köpt något minneskort än)
Redigerat av Coistrel, 21 April 2008 - 13:09.
Postad 21 April 2008 - 14:16
Postad 21 April 2008 - 15:14
Vad använde du för program för att rippa filmerna aandy? klarar det även av att göra om avi filer till psp format?
Jag använder Any DVD-converter Pro, och den har en kategori som heter "Sony PSP.." någonting. Så ja,
Postad 21 April 2008 - 17:11
Sen tänkte jag att om jag ska flasha min PSP i framtiden kanske det är bäst att köpa ett 8GB minne direkt. Istället för att kanske köpa till ett 4GB senare igen,
![]()
Usch. Detta är svårt.
Har precis laddar ner ett demo från PS.store och det tar 4KB, ska man installera detta i sin PSP? (Kan inte göra detta då jag inte köpt något minneskort än)
Du måste installera ett program på din dator som laddar ner och kopierar demot till din PSP. Den filen du har nu på 4KB är en fil som programet läser, och sedan börjar nerladdningen, den är inte för din PSP.
/P
Postad 21 April 2008 - 17:32
Du måste installera ett program på din dator som laddar ner och kopierar demot till din PSP. Den filen du har nu på 4KB är en fil som programet läser, och sedan börjar nerladdningen, den är inte för din PSP.
/P
Och var kan jag hitta detta program?
Postad 21 April 2008 - 19:00
http://store.playsta...instructions.vm
ska nog funka därifrån tror jag.
/P
Postad 21 April 2008 - 19:05
Om jag nu köper ett minneskort som skriver med 10MB/s, och kopplar in min PSP via en USB-kabel. Skriver den då med den angivna hastigheten, om inte. Hur får man den att skriva med den då?
Redigerat av Coistrel, 21 April 2008 - 19:29.
Postad 21 April 2008 - 19:52
Japp.Och för att detta ska funka måste man koppla in hela PSP'n med en USB-kabel?
Har du usb2 i uttaget så borde du komma upp i den hastigheten.Om jag nu köper ett minneskort som skriver med 10MB/s, och kopplar in min PSP via en USB-kabel. Skriver den då med den angivna hastigheten, om inte. Hur får man den att skriva med den då?
Sen angående storlek så köp minst ett 8gb, kommer inte ångra dej.
Postad 21 April 2008 - 19:58
Förresten.. Någon som hört något om ett Buzz till PSP?
Postad 21 April 2008 - 20:12
Och vet någon om det kan finnas någon nackdel med att tjacka en PSP i staterna och ta med hem till Sverige?
Postad 21 April 2008 - 20:36
Är det någon som hört om någon uppdatering eller annan möjlighet som gör att man kan lira upp divx- och xvid-filmer utan att behöva konvertera dem?
Och vet någon om det kan finnas någon nackdel med att tjacka en PSP i staterna och ta med hem till Sverige?
Jag har köpt en psp-slim från staterna, funkar kanon- Fick bara byta ut US kontakten till en gammal jag hade i ett kassettdäck.

Men UMD filmer är reg-kodade, enda "nackdelen" jag kommer på.
Redigerat av thetias, 21 April 2008 - 20:38.
Postad 21 April 2008 - 22:27
Ja, jag tror det skulle komma ett faktisktFörresten.. Någon som hört något om ett Buzz till PSP?
Postad 22 April 2008 - 09:53
Jag har kollat manualer och så, men är inte helt 100% på detta.
- Men kan man BÅDE slå på PS3 remote via Internet och slå av den via Internet?
- Om man slår på PS3 över internet, kommer man åt allt som ligger på PS3 hårddisk då och kan man spela upp det på sin PSP? (filmer, foton osv på sin PS3 hårddisk)
- Kan PSP bara få internetåtkomst via Wifi 802.1b/g, eller går det med tex LAN uttag (RJ-45 och ev adapter?) eller 3G modem?
//P
Postad 22 April 2008 - 10:57
Även vissa spel stödjer Remote Play. Har du en PLAYSTATION Eye kamera kan du även titta på den via din PSP.
Postad 22 April 2008 - 13:15
Okej, mitt problem är det att varje gång jag kopplar upp min PSP mot min dator, kopplar den in sig som vanliga USB-enheter och datorn frågar hur jag vill öppna, och jag säger då i Utforskaren.
Nu till det lite mer skumma, om jag lägger över ett demo från PS-Store eller börjar skicka över en film till min PSP så efter si sådär 1-5 minuter så kommer det upp texten på min PSP "Please wait.." och datorn tappar kontakten. Alltså kopplar min PSP bort sig från datorn automatiskt. Sen står bara min PSP kvar i läget "Please Wait" tills jag tycker O (bakåt) på den.
Några förslag vad som kan vara fel?
3. Om min PSP får kontakt med min dator en liten längre stund, ska jag lägga över en film. Var på minneskortet ska jag lägga den?
Redigerat av Coistrel, 22 April 2008 - 13:47.
Postad 24 April 2008 - 09:16
Postad 24 April 2008 - 10:47
Tipsa gärna om/vart ni har sett slim till ett bra pris. Webhallen har för 1500:-.
/Jimmy
Postad 24 April 2008 - 11:10
Redigerat av Zoiler, 24 April 2008 - 11:18.
Postad 24 April 2008 - 15:19
/ Anders
Om min PSP får kontakt med min dator en liten längre stund, ska jag lägga över en film. Var på minneskortet ska jag lägga den?
Vill minnas att det finns en mapp som heter "MOVIES" eller liknande...
/ Anders
Postad 24 April 2008 - 18:45
Går i banorna att införskaffa PSP slim.
Tipsa gärna om/vart ni har sett slim till ett bra pris. Webhallen har för 1500:-.
/Jimmy
Discshop säljer en för 1590 inkl spel värt 499
http://www.discshop....t.php...s&&ref=
Postad 25 April 2008 - 05:48
Går i banorna att införskaffa PSP slim.
/Jimmy
Om du inte har något emot en rosa variant
"Pink" edition anspelar både på sångerskan och färgen. Det ingår tydligen någon UMD med henne i lådan.
Redigerat av EdBaker, 25 April 2008 - 05:49.
Postad 25 April 2008 - 16:44
Postad 25 April 2008 - 17:43
http://www.discshop....t.php...s&&ref=
Så länge kan man njuta av bilden
Postad 06 May 2008 - 22:36
So far so god, gick o spela o göra allt..
Men så uppdaterade jag programvaran och råkade ta bort flashningen.
Gick sedan till ett ställe som flashade om den och då fick jag 3.80 m33
Så jag uppdaterade till m33.3 ver 3.90
Nu kan jag inte spela några iso spel alls....
Postad 10 May 2008 - 11:21
Det här verkar ypperligt, men jag har inte lyckats hitta det någonstans.
Klockrent tangentbord
Det funkar som case samtidigt.
Postad 10 May 2008 - 19:59
Snab fråga. Jag köpte en beg PSP slim på blocket som va flashad med m33 ver 3.90
So far so god, gick o spela o göra allt..
Men så uppdaterade jag programvaran och råkade ta bort flashningen.
Gick sedan till ett ställe som flashade om den och då fick jag 3.80 m33
Så jag uppdaterade till m33.3 ver 3.90
Nu kan jag inte spela några iso spel alls....
testa o formatera minneskortet
Postad 13 May 2008 - 17:49
Jag skickade en provbeställning och det tog 1 vecka och bättre pris på PSP-tillbehör har inte jag sett.
Mycket smidig betalning och frakt. Rekommenderas varmt.
Postad 14 May 2008 - 19:39
Vad beställde du för nått?
Har du nått tips på schysst case eller motsvarande?
Postad 15 May 2008 - 16:55
Mycke bra grej men jag med mina fippelfingrar och dåliga tålamod lyckades få in skit mellan plasten å skärmen...
Ett sånt här case kanske?
Jag har kollat runt lite bland deras prylar och tycker kommentarerna är bra och verkar vara skrivna av seriösa konsumenter.
Postad 23 May 2008 - 14:29
Jag har stött på problem!
Okej, mitt problem är det att varje gång jag kopplar upp min PSP mot min dator, kopplar den in sig som vanliga USB-enheter och datorn frågar hur jag vill öppna, och jag säger då i Utforskaren.
Nu till det lite mer skumma, om jag lägger över ett demo från PS-Store eller börjar skicka över en film till min PSP så efter si sådär 1-5 minuter så kommer det upp texten på min PSP "Please wait.." och datorn tappar kontakten. Alltså kopplar min PSP bort sig från datorn automatiskt. Sen står bara min PSP kvar i läget "Please Wait" tills jag tycker O (bakåt) på den.
Några förslag vad som kan vara fel?
3. Om min PSP får kontakt med min dator en liten längre stund, ska jag lägga över en film. Var på minneskortet ska jag lägga den?
Har exakt samma prob. jag oxå..har provat o formatera minneskortet..men det hjälpte inte.
Nån som har en lösning..?
//Who2
Postad 25 May 2008 - 14:22
Ny på detta, vad menas med att flasha sin psp?
/jeppe
Man byter ut huvudmjukvaran (firmware) mot en alternativ mjukvara med lite mer funktioner
Har exakt samma prob. jag oxå..har provat o formatera minneskortet..men det hjälpte inte.
Nån som har en lösning..?
//Who2
ni måste in i recovery menyn (håll in höger trigger under uppstart) och ställa in vilken iso emulerare/hanterare ni vill använda
/Daniel
Postad 30 May 2008 - 05:49
Jag funderar på att köpa en psp. Kan någon svara mig på dessa frågor..
Måste man "flasha" för att kunna se på film på minnes kortet eller kan man konvertera till någon format som PSP stödjer ??
Om man nu köper en "flashad" psp vad får man för funktioner ??
Kan man på något sett få PSP att stödja Divx och Xvid ??
Postad 30 May 2008 - 10:17
Postad 30 May 2008 - 10:29
Postad 31 May 2008 - 11:33
Jag har läst att man inte kan köpa UMD filmer från USA,Asien för att de är "reggade"
Hur är det med spelen ??
Postad 31 May 2008 - 12:35
Alla spel är regionsfria, så det är precis samma som med PS3 mao. Film är regionslåst men inte spel.Hej
Jag har läst att man inte kan köpa UMD filmer från USA,Asien för att de är "reggade"
Hur är det med spelen ??
Postad 01 June 2008 - 10:48
Den måste funka med gps-290 fastsatt.
Jag har hittat arkon VG935 men är osäker om den fungerar till slim eller bara till feta pspn..
Är det någon som vet om bilhållaren till gpspaketen kommer säljas separat?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
går det att styra PS3 med PSP enhet?
40 filmer
119 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?