* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 11 February 2011 - 21:36
Postad 20 February 2011 - 15:18
Redigerat av Tompa123, 20 February 2011 - 15:19.
Postad 22 February 2011 - 22:37
Sen någon mer än jag som har en olåst mobil som har fått fram att
TelenorWrapper
Process com.sonyericsson.telenorwrapper finns i aktiva tjänster? tar ca 1,5Mb och startades samtidigt som mobilen startade upp?
Eftersom jag har tele 2 som operatör så har jag svårt att förstå vad jag ska med ett telenor program aktiverat för? Fanns vist med i installerade program nu också fanns inte sist jag kollade och går så klart inte att tabort heller varför finns det på min mobil??
*Edit* Mailade SE nu och frågade om en hel del saker som hänt med mobilen få se va dom säger...
Redigerat av Pygoscelis, 22 February 2011 - 23:40.
Postad 26 February 2011 - 19:44
Postad 27 February 2011 - 08:51
hur gör man för att se vad det är som drar så mycket ström?
jag har inte stält in nått..
Postad 27 February 2011 - 10:19
Har du tittat via Inställningar -> Om telefonen -> Batteriförbrukning?hur gör man för att se vad det är som drar så mycket ström?
Postad 27 February 2011 - 12:31
under" mobilens viloläge" står det batteri som förbrukats av radion..den står på 51%..det är det som drar mest..Har du tittat via Inställningar -> Om telefonen -> Batteriförbrukning?
men vad är det för nått??
jag har inte satt på nån radio,å det finns väl inte..
Postad 27 February 2011 - 12:42
Jag har kört Super One click root och fått en super user ikon, men kan ändå inte avinstallera de fasta programmen. Vad gör jag fel???
Gå in på market och ladda hem SystemApp Remover.
Postad 28 February 2011 - 12:19

Redigerat av Unregistered1193, 28 February 2011 - 12:30.
Postad 28 February 2011 - 14:11
SNYGGT!La in Arcs launcher på X10an, snyggt och fungerar riktigt smidigt. Liten piff om man inte vill köra launcher pro eller adw.
Hur gjorde du det?
Postad 28 February 2011 - 17:08
TelenorWrapper har följande behörigheter i mobilen:
Dina personliga uppgifter
Tjänster som kostar pengar
Dina meddelanden
Din plats
Nätverkskommunikation
Dina konton
Lagring
Kontroll för maskinvara
Telefonsamtal
Systemverktyg
(all extra text under dom här rubrikerna orkar jag inte skrivaner, de är en hel del de.)
I min mening kan det programmet göra va fan det vill med mobilen så kanske kan vara någon mer som är intresserad av att veta om dom har det i sin mobil.....
Redigerat av Pygoscelis, 28 February 2011 - 17:09.
Postad 28 February 2011 - 17:24
Jag har också TelenorWrapper (version10103), men har inte en aning om vad det gör. Brukar stoppa tjänsten då jag kommer ihåg, men märker ingen skillnad.Fortfarande bara jag som har TelenorWrapper installerat fast jag har en olåst mobil och inte Telenor som operatör?
Har olåst med Telia abonnemang.
Postad 01 March 2011 - 08:32
Postad 09 March 2011 - 09:31
Det har inte fungerat de senaste veckorna för mig. Filmen öppnas, kan se de första sekunderna, sen fryser bilden men ljudet fortsätter. Både min lokala tidning, mobil.hd.se och mobil.svtplay vill inte...
Har använt original webbläsare men bytade till Dolphin HD, och när jag bytt så funkade det första kvällen (1 regionalt nyhetsprogram samt några filmer på hd.se). Efter det samma problem även med Dolphin. Iofs inte ofta jag kollar, men irriterande när man väl vill se ett missat nyhetsprogram...
Någon som vet vad problemet kan vara?
Postad 09 March 2011 - 10:23
Någon mer som har problem med att se streamad film från webbläsaren?
Det har inte fungerat de senaste veckorna för mig. Filmen öppnas, kan se de första sekunderna, sen fryser bilden men ljudet fortsätter. Både min lokala tidning, mobil.hd.se och mobil.svtplay vill inte...
Har använt original webbläsare men bytade till Dolphin HD, och när jag bytt så funkade det första kvällen (1 regionalt nyhetsprogram samt några filmer på hd.se). Efter det samma problem även med Dolphin. Iofs inte ofta jag kollar, men irriterande när man väl vill se ett missat nyhetsprogram...
Någon som vet vad problemet kan vara?
Prova Skyfire ( webbläsare ). Vad är det för filmer, flash?
Är faktiskt riktigt nöjd med min X10 nu med Cyanogen CM7.0 RC1 v007 Gingerbread 2.3.3 och Arc-theme!
Rekommenderas!
Postad 09 March 2011 - 11:34
Skyfire funkade inte. första bilden, sen fryser det men ljudet fortsätter... Den filen jag försökte se nu var denna: rtsp://qstream-mb.qbrick.com/90910/kluster/20110309/svt_syd_2011-03-09_090959_091331-3gp-c-v1.3gp
Sydnytt från imorse.
Postad 10 March 2011 - 10:06
Postad 10 March 2011 - 10:12
Tryck upp inställningar på sidan där du väljer din larm. Där under finns inställningarna för Snooze.Är det någon som lyckats ändra snooze-tiden på larmet? Verkar vara låst på 10 min.
Postad 10 March 2011 - 17:09
Tryck upp inställningar på sidan där du väljer din larm. Där under finns inställningarna för Snooze.
Det kommer inte upp någon inställningsmeny när jag trycker på vänsterknappen. Hur gör du för att få upp inställningarna?
Postad 10 March 2011 - 17:13
Jag går till mina väckarklockor. Går inte in på nån särskild utan är kvar så jag ser alla olika larm jag har samt klockan. Där trycker jag på den vänstra knappen (Den med massa fyrkanter ovanför). Sen kan jag välja: Lägg till larm, Dölj klocka eller Inställningar.Det kommer inte upp någon inställningsmeny när jag trycker på vänsterknappen. Hur gör du för att få upp inställningarna?
Postad 10 March 2011 - 17:18
Jag går till mina väckarklockor. Går inte in på nån särskild utan är kvar så jag ser alla olika larm jag har samt klockan. Där trycker jag på den vänstra knappen (Den med massa fyrkanter ovanför). Sen kan jag välja: Lägg till larm, Dölj klocka eller Inställningar.
Det funkar inte på min, kommer inte upp några val. Vi har troligtvis inte samma typ av alarmklocka.
Postad 10 March 2011 - 17:19
Jag använder den inbyggda appen för alarmklockor.Det funkar inte på min, kommer inte upp några val. Vi har troligtvis inte samma typ av alarmklocka.
Postad 13 March 2011 - 01:40
Postad 13 March 2011 - 13:03
Dock inte provat själv.Någon som vet vad för nått som behövs eller ska finnas för att mediascape ska detektera att det är ljudböcker man lagt in... La in några ljudböcker på minneskortet under media men den tar det som musik vilket är rätt irriterande, dels för att dom spelas under "blandat" spellistan och dels för att dom inte detekteras som ljudböcker.. min gissning är ju att om den vet att det är en ljudbok så kommer dom inte med i "blandat" eller????
http://www.swedroid....ead.php?t=11915
Redigerat av K1M, 13 March 2011 - 13:04.
Postad 13 March 2011 - 16:14
Någon som vet vad för nått som behövs eller ska finnas för att mediascape ska detektera att det är ljudböcker man lagt in... La in några ljudböcker på minneskortet under media men den tar det som musik vilket är rätt irriterande, dels för att dom spelas under "blandat" spellistan och dels för att dom inte detekteras som ljudböcker.. min gissning är ju att om den vet att det är en ljudbok så kommer dom inte med i "blandat" eller????
Testa Audiobook player, funkar kanon.
Finns på market.
P
Postad 14 March 2011 - 02:38
Var i och för sig inte en ny spelare jag frågade om utan hur man fixa det i MS... Spelar ju ingen roll om jag fixar en ny spelare så kommer i alla fall MS att plocka med ljudboken som en musik fil och ta med den i blandat.Testa Audiobook player, funkar kanon.
Finns på market.
P
Sen efter att jag mycket tveksamt installerade det där ******** media go och testade med en ljudbok så det ända program fan gör är tydligen att ändra gren till "Audiobook;" och de kan man lika gärna göra själv direkt på ljudboks filerna och sen lägga in dom i mobilen själv. Går för övrigt fortare och lättare att göra själv så man behöver inte installera media go..... Men tack för tipset K1M nu funkar det i alla fall och jag vet hur jag ska göra nästa gång (undra bara hur man avinstallerar media go nu då...)
Postad 24 March 2011 - 09:54
kernel 001 progress
-added device-mapper
-added twofish
-added tunel
-added iptables
-32 Bpp
-disabled secondary mmc
-initial ril suport (yes we have gsm/buggy as hell)
- skrivet av "jerpelea" på xda-dev.com
Nära nu! Att bootloadern är knäckt alltså!
32Bpp betyder 32 bits per pixel vilket i slutändan betyder att displayen kan visa 16 miljoner färger!
Postad 25 March 2011 - 14:36
http://www.swedroid....ering-for-x10i/
Redigerat av Deadbang, 25 March 2011 - 14:40.
Postad 25 March 2011 - 14:42
Skämt åsido, bra gjort av SE och bra reklam för dom om inte annat.
SE Product Blog
Redigerat av BrittBastard, 25 March 2011 - 14:51.
Postad 25 March 2011 - 15:59
Undrar hur många andra tillverkare som gör som SE, och kanske ändrar planen för produkt och lyssnar på kunderna/marknaden.
Postad 25 March 2011 - 17:07
"All your personal content and settings stored in the phone will be lost in the process. You will have to make sure that you have stored your information somewhere else. Note that the Sony Ericsson Backup and Restore client will not be included in the Gingerbread version, therefore we recommend using a 3rd party backup application if you don’t have your data stored in other places than your phone."
Kalender och adressboken blir inget problem då jag har allt synkat med Outlook, men alla SMS och inställningar som jag vill spara. Hur göra, duger MyPhoneExplorer för det?
Postad 27 March 2011 - 10:27
The roll-out is planned to start end Q2/early Q3 this year. Today, XperiaTM X10 is available in the market both in generic trade version and in versions customized for operators. Due to the resources available in this special project, we will focus on delivering trade versions of the software. Regarding possible customized operators kit we will have to get back with more information on this at a later stage. But we want to be very clear already at this stage on the fact that some of you may not get this upgrade.
Postad 27 March 2011 - 18:37
Nu verkar även detta fixas
Efter ha läst Thetias inlägg är jag glad att jag flashade om telefonen till basic eu istället för att ha Telias skräp i den.
Postad 27 March 2011 - 20:39
Fast man vill ju ha 2.3.3 på senaste kernelJa, kul nyheter! För er som inte redan har 2.3.3. då förstås.
Skämt åsido, bra gjort av SE och bra reklam för dom om inte annat.
SE Product Blog
Postad 28 March 2011 - 13:35
Fast man vill ju ha 2.3.3 på senaste kernel
Om inte före så kommer det garanterat en "icke SE-rörd" 2.3.3 med senaste kernel när 2.3.3 släpps officiellt.
Dom verkar ju vara riktigt nära att knäcka bootloadern nu också. Vilket dom i o f s sagt ett tag.
Sensaste versionen ( från jerpeleas CM7.0 RC2 ) innehåller ju dock texten:
KERNEL DEVELOPMENT
-work in progress
Så jag känner mig lugn.
Hmm, tyvärr verkar det dock som en av de mest hängivna och kunniga X10-devsen, Bin4ary, ska sälja sin X10:a och lägga ner sitt arbete med den. Tråkigt.
Vi får väl se vad som händer med utvecklingen till X10:an när Arc:en har släppts.
Redigerat av BrittBastard, 28 March 2011 - 13:40.
Postad 07 April 2011 - 16:02
Redigerat av mulle_nr1, 07 April 2011 - 16:03.
Postad 11 April 2011 - 20:01
Ett måste, då den lilla knappen på ovansidan är alldeles för liten.
Då jag söker den i Market med X10, så finns den inte. Skannar jag in QR-koden så får jag en länk, men den hittas inte i alla fall.
Kan det vara så enkelt att den inte går ihop med X10?
Postad 11 April 2011 - 20:44
Fick tips om Invisible Lock Widget till Arc och den fungerar klockrent.
Ett måste, då den lilla knappen på ovansidan är alldeles för liten.
Då jag söker den i Market med X10, så finns den inte. Skannar jag in QR-koden så får jag en länk, men den hittas inte i alla fall.
Kan det vara så enkelt att den inte går ihop med X10?
Kan vara så att den kräver mer än Android 2.1.
Postad 29 April 2011 - 19:04
Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med 2 problem jag har med min X10?
1: Varje gång det ringer och jag har mitt trådlösa headset inkopplat tänds displayen fast jag svarat med headsetet = har jag telefonen i fickan och jag prommenerar osv "klickar" jag på en massa saker eftersom skärmen är aktiv. Jag vet att det måste vara fingrar som pekar på skärmen, men min X10 har tydligen inte läst instruktionsboken utan accepterar tex att benet slår imot skärmen är det samma som en pekning.
Jag vill att skärmen inte aktiveras när någon ringer mig när jag har trådlöst headset påslaget, speciellt inte när jag svarat i headsetet för då finns det absolut ingen anledning att skärmen skall vara aktiv.
Problem 2:
Jag har tydligen TouchpalME installerat på min mobil (jag har aldrig installerat det) och tack vare ovanstående problem har jag aktiverat engelsk/kinesiskt tangentbord och kan inte ändra tillbaka. Jag väljer Sverige som landskod och inmatningsspråk men ikke att det ändrar sig. Det är omöjligt att ändra tillbaka till sveska med å,ä,ö osv.
Hoppas någon kan hjälpa mig med dessa problemen, speciellt det sista. OBS Touchpal går inte att avinstallera, det har jag kollat såklart.
EDIT:
Löste problemet med kinesiskt tangentbord. Man håller länge i medelandefältet och väljer inmatningsmetod standard.
Behöver fortfarande råd om hur man gör för att skärmen skall förbli avstängd när det ringer??
Redigerat av King Cobra, 29 April 2011 - 19:35.
Postad 01 May 2011 - 13:01

Det finns mycket gott att göra med X10an fortfarande!
Postad 01 May 2011 - 19:25
http://www.xperiax10...-to-xperia-x10/
Coolt! Inget som fungerar dock men kul att hardcore developers inser att X10 hade/harpotentialen att hänga med länge
Postad 03 May 2011 - 06:05
På min kollegas X10 får jag felmeddelandet "protokollfel -15" när jag ska försöka få igång hans mail via exchange (moxier). Jag kommer så långt att man ska bekräfta serveradress men sen stoppar det. Någon som har något tips? Vi jobbar i samma företag och på min funkar det galant.
/Erik
Postad 25 May 2011 - 12:05
Vilken customversion som är stabil ska man köra fram tills dess tycker ni? Finns det någon som är bättre än att köra 2.1 original? Ur funktions och prestandasynvinkel dvs...
Redigerat av Davye, 25 May 2011 - 12:05.
Postad 25 May 2011 - 19:51
servern går inte att nå står det efeter en stund,har aldrig tidigare haft detta fenomen och telenor påstår att det inte är fel hos dom.
Tacksam för lite input...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
36 bilder
95 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?