Redigerat av Frasse_Z, 02 september 2012 - 10:10.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 02 september 2012 - 09:13
Jag laddar upp firmware på http://www.mirrorcreator.com/ - där kan man kryssa i lite random sidor att ladda upp filen till. Om du blir ombedd att installera nåt för att ladda hem tycker jag du ska prova en av de andra länkarna.
EDIT: testade nyss att ladda hem från den översta freakshare och det fungerade fint att ta hem rar-filen.
Funkar fint idag jag tackar och bockar.
MVH
Postad 02 september 2012 - 15:00
Min CFW version 10 är här (baserad på Belle Refresh 111.40.1511)!
Stort tack för det Trixeo!
Fast visst var denna lite tunnare än de tidigare; saknar några tillagda appar och Anna's meddelande-widget som du bakade in i de tidigare? (testade också att lägga in den separata sis-filen för widgeten från v9, men den verkar inte fungera på denna fw)
Redigerat av Frasse_Z, 02 september 2012 - 15:01.
Postad 02 september 2012 - 18:14
Datorn och telefonen hittar varandra. När jag trycker högerknappen på en bild och väljer "Send by bluetooth to" + "N8". Då kommer det upp ett filöverföringsfönster. Sedan efter en stund försvinner detta fönster från datorn.
Jag trodde att bilderna skulle dyka upp i galleriet på N8:an.
Är det någon som vet om jag gör fel eller inte?
Postad 02 september 2012 - 18:47
Postad 02 september 2012 - 20:22

Skoj med lite nya widgets dessutom skönt att vissa "onödiga" saker är bort plockade.
Tack Trixeo

MVH
Redigerat av Unregistered0f33ff87, 02 september 2012 - 20:23.
Postad 03 september 2012 - 20:13
/Mats
Min CFW version 10 är här (baserad på Belle Refresh 111.40.1511)! Du kan ladda hem den här. http://mir.cr/OBJ84WEH
Guide för hur du flashar hittar du här. https://www.minhembi...dpost&p=3510865
- Det går nu att se vilken version av min CFW du har på telefonen genom att slå *#0000#.
Vad är skillnaden på denna CFW och Belle original?
- Alla språkresursfiler, tangentbord, hjälpfiler mm. förutom svenska och engelska har raderats från enhet C: och Z: i telefonen (sparar utrymme).
- Nokias animation (händerna) samt välkomstsignalen när telefonen startas upp är avstängda.
- Reserverad utrymme för FOTA (Firmware Over-the-Air) är satt till 0MB - 20MB mer utrymme på C:.
- FM-sändaren sänder "Nokia N8" via RDS (PS-fältet) istället för bara "Nokia".
- Alla originalbilder på C: är flyttade till MMC (sparar 6,5MB)
- Sökning - Autostart vid omstart: Av / Nätverkssökning: Av.
- Adobe Reader och Quickoffice är flyttade från UDA till MMC - 15MB mer utrymme på C:.
- Ledigt utrymme på C: direkt efter flash: 184MB.
Moddar/apps på Z: (ligger kvar efter hard rest)
- InstallServerWithLogMod (CODeRUS) - Gör att du kan installera osignerade appar. (Tips: skapa en "installserver"-mapp i roten på en enhet så kopieras alla installationsfiler även dit - om du vill analysera vad som installerats tex.).
Avinstallerade/raderade program och filer:
- Ovi Music
- Quickoffice (flyttad till MMC)
- Mobile Security F-Secure
- Adobe Reader (flyttad till MMC)
- Microsoft Communicator
- Shazam
- ColorizIt
- NFC plugin
Kända buggar/nackdelar:
- Inga kartor är med i denna CFW då det skulle bli en allt för stor fil att ladda ned. Tips: koppla telefonen till Nokia Suite och ladda hem de kartor du vill ha med hjälp av denna. Innan du gör det, starta Kartor på telefonen och välj Online, låt programmet ladda hem kartor för din aktuella position någon minut så att programmet skapar mappar, sedan kan du stänga programmet och ladda hem kartor med Nokia Suite.
Postad 03 september 2012 - 20:28
Finns det knapp för FM-sändaren i din version? =)
/Mats
Ja det finns en widget där du kan aktivera / avaktivera och se vilken frekvens
Postad 04 september 2012 - 09:54
det finns också en som heter "ljudsignaler och vibrationer" samt "din egen röst" Hur skapar man sin egen röst? som guide?
Postad 05 september 2012 - 10:35
För få dina egna kommandon i nokia maps ska man ladda ner nåt prg från nokia butiken som hjälper dig spela in alla kommandon, kom inte ihåg vad det hetteÄr det någon som har fått igång rösten "surfer dude" för nokia maps? Den finns i senaste nokia suite
det finns också en som heter "ljudsignaler och vibrationer" samt "din egen röst" Hur skapar man sin egen röst? som guide?
Postad 05 september 2012 - 22:31
Tack Trixeo för uppdateringen!
Postad 06 september 2012 - 18:29
För få dina egna kommandon i nokia maps ska man ladda ner nåt prg från nokia butiken som hjälper dig spela in alla kommandon, kom inte ihåg vad det hette
Programmet hette Own Voice, men appen finns inte längre på Nokia Store, och projektet är nerlagt
http://betalabs.noki...ps-availability
Postad 09 september 2012 - 18:29
File manager with cloud service integration.
FilesPlus provides extended functions beyond files manager.
* Print with Google™ Cloud Print.
* Sync files with multiple Dropbox(s).
* File management with cut/copy/paste.
* Preview images in your folders.
* Preview and edit text files with pinch-zoom.
* Bluetooth transfer.
* FolderPie functionalities.
* With russian and chinese translations.
http://store.ovi.com/content/294565
Postad 09 september 2012 - 19:04
Fler som haft samma problem?
Kör Nokias Belle.
Postad 09 september 2012 - 19:23
Kolla så du inte har flera kalendrar aktiva, har oxå tidigare snurrat till det när jag lagt in saker i en kalender medans Nokia Suite synkar min outlook mot den andre kalendern..Nu muppar sig kalendern i min, skriver text och sätter en alarmtid, ca 30min senare är den spårlöst borta!
Fler som haft samma problem?
Kör Nokias Belle.
Postad 10 september 2012 - 21:45
Ja det finns en widget där du kan aktivera / avaktivera och se vilken frekvens
Gött

tackar

Postad 11 september 2012 - 08:57
Edit: samma sak med CFW v 10-länken, inte klickbar. Testat med tre olika webbläsare. Måste vara någon inställning på min dator, eller?
Redigerat av Dunbar, 11 september 2012 - 09:41.
Postad 11 september 2012 - 10:26
Hittar själv inte längre hur man laddar ned från seidea :/ Min länk som finns i posten http://mir.cr/OBJ84WEH ser jag dock inga problem med - tryck på den och sen nån av knapparna ned på sidan som det står "CLICK HERE" på, en ny sida öppnas - tryck på "Please CLICK HERE to go to your download page" sen får man på de flesta vänta några sekunder innan icke-premium länkarna dyker upp. Fungerar inte en viss får du prova nästa.Försöker uppdatera till Trixeos senaste, men stöter på samma löjliga problem som sist. Hittar ingen länk på Seidea.com för nedladdning av senaste Phoenix. Klickar på "Phoenix Service Software 2012.24.000.483 66", men där hittar jag bara massor av banners för nedladdning av annat...
Edit: samma sak med CFW v 10-länken, inte klickbar. Testat med tre olika webbläsare. Måste vara någon inställning på min dator, eller?
Om någon i forumet vet något bättre gratisställe att ladda upp saker till är det bara att ni gör det, posta länkarna här så lägger jag in dem i originalposten.
Redigerat av trixeo, 11 september 2012 - 10:29.
Postad 11 september 2012 - 10:46
dropbox kanske?
Postad 11 september 2012 - 20:51
Försöker uppdatera till Trixeos senaste, men stöter på samma löjliga problem som sist. Hittar ingen länk på Seidea.com för nedladdning av senaste Phoenix. Klickar på "Phoenix Service Software 2012.24.000.483 66", men där hittar jag bara massor av banners för nedladdning av annat...
Hittar själv inte längre hur man laddar ned från seidea :/ Min länk som finns i posten http://mir.cr/OBJ84WEH ser jag dock inga problem med - tryck på den och sen nån av knapparna ned på sidan som det står "CLICK HERE" på, en ny sida öppnas - tryck på "Please CLICK HERE to go to your download page" sen får man på de flesta vänta några sekunder innan icke-premium länkarna dyker upp. Fungerar inte en viss får du prova nästa.
Om någon i forumet vet något bättre gratisställe att ladda upp saker till är det bara att ni gör det, posta länkarna här så lägger jag in dem i originalposten.
Måste ju bara hålla med er här..

Jag blir helt BINDgalen på dessa sajter... det är ett **** innan man får ner det man ska ha...

Testat torrent? =) En magnetlänk o en bra tracker borde lösa lite problem =)
Postad 11 september 2012 - 20:58
Det finns anledningar till varför jag inte använder torrents. Konstigt, jag tycker det är hur enkelt som helst att ladda ned, kanske inte från alla länkarna på mirrorcreator, men vissa fungerar hur fint som helst. Men som sagt ovan, vem som helst här i forumet kan ju faktiskt ladda hem sagda filer, lägga upp dem var ni vill, göra torrent/magnet av dem och posta länken här, så fixar jag in dem i posten.Måste ju bara hålla med er här..
Jag blir helt BINDgalen på dessa sajter... det är ett **** innan man får ner det man ska ha...
Testat torrent? =) En magnetlänk o en bra tracker borde lösa lite problem =)
Postad 11 september 2012 - 21:51
Det finns anledningar till varför jag inte använder torrents. Konstigt, jag tycker det är hur enkelt som helst att ladda ned, kanske inte från alla länkarna på mirrorcreator, men vissa fungerar hur fint som helst. Men som sagt ovan, vem som helst här i forumet kan ju faktiskt ladda hem sagda filer, lägga upp dem var ni vill, göra torrent/magnet av dem och posta länken här, så fixar jag in dem i posten.
joo jag håller med.. när man väl hittat vart man ska klicka för att de ska bli rätt så är de inga problem

Postad 11 september 2012 - 23:26
I trixeos förra kunde man lägga till:
Nokia Mail
Yahoo mail
Gmail
Hotmail
Exange ActiveSync
Övrigt (Imap och pop3)
Nån mer som har samma problem?...
Glöm de... Stoppa i simkort i luren..

Fick samma problem med Nokias orginalprogramvara innan jag stoppa i simkortet...
O måste säga en sak till.. Med trixeos så är luren bra mycke snabbare..

Oooch för de 3:e... gå för fasen o lägg dej o håll inte på på nätterna Nextuz!

Redigerat av nextuz, 12 september 2012 - 00:07.
Postad 11 september 2012 - 23:46
Har du ett giltigt SIM-kort i telefonen?Försöker lägga till E-postkonton i Trixeos firmware... Men den enda formen av konto som komemr upp som alternativ är "Exange Activesync"
I trixeos förra kunde man lägga till:
Nokia Mail
Yahoo mail
Gmail
Hotmail
Exange ActiveSync
Övrigt (Imap och pop3)
Nån mer som har samma problem?...
Postad 12 september 2012 - 01:07
Har du ett giltigt SIM-kort i telefonen?
Sorry... löste det... Det är precis som du säger... ha giltigt simkort i luren.. =)
Editerade min post innan jag uppdaterat forumet... =)
Redigerat av nextuz, 12 september 2012 - 01:08.
Postad 12 september 2012 - 07:19
F.ö. är det en ganska intressant iakttagelse, att vissa saker inte fungerar utan SIM som borde fungera utan problem, men där SIM:et förmodligen används som något slags ID. Detta med email var ett problem med ett Tele2-SIM i N8:ans tidiga dagar men löstes senare, vet inte vad lösningen var men det verkar som om Nokia inte accepterade Tele2:s SIM som ID av någon anledning. Tele2 finns inte heller med att välja i Nokia Suites funktion Connect to Internet.Sorry... löste det... Det är precis som du säger... ha giltigt simkort i luren.. =)
Editerade min post innan jag uppdaterat forumet... =)
Postad 12 september 2012 - 12:59
Jag har inte uppdaterat till Belle, utan kör med Anna. Ska tillägga att den också är extremt långsam. Bara att komma in i inkorgen kan ta 15-20 sekunder.
Är det här ett problem som kan åtgärdas genom uppdatering till Belle?
Postad 12 september 2012 - 13:57
Jag skulle rekommendera att göra backup och sen göra en totalåterställning av telefonen. Återställ sedan helst inte sms eller gallra ur dem rejält med hjälp av Nokia Suite. Belle är att rekommendera.Tänkte kolla om det är några fler som har samma problem med sin N8 som jag. Senaste halvåret eller så har jag haft problem med att mottagningen försvinner helt just efter att jag har lagt på efter ett samtal, eller om jag skickat ett sms. Det kan då ta 10-45 sek innan mottagningen kommer tillbaka. Men nu senaste månaden har den blivit ännu värre. Jag kan aldrig ta emot sms, enda sättet för mig att få dom är om jag startar om mobilen. Rätt jobbigt att behöva starta om den 10-15 gånger varje dag..
Jag har inte uppdaterat till Belle, utan kör med Anna. Ska tillägga att den också är extremt långsam. Bara att komma in i inkorgen kan ta 15-20 sekunder.
EDIT: Uppdaterade nyss en kompis N8 med min senaste CFW v10. Den telefonen var hur seg som helst, hade massor med onödiga appar, inkl. "Microsoft Apps" samt över 2500 sms/mms i inkorgen och 2800 i skickat. Använde Nokia Suite till att göra backup på kontakter och grupper, meddelanden, kalender, "att göra" samt anteckningar. Körde sedan en refurbish med Phoenix och återställde sedan det jag gjort backup på utom meddelanden. Telefonen är nu som ny.
Redigerat av trixeo, 12 september 2012 - 19:46.
Postad 13 september 2012 - 13:56
F.ö. är det en ganska intressant iakttagelse, att vissa saker inte fungerar utan SIM som borde fungera utan problem, men där SIM:et förmodligen används som något slags ID. Detta med email var ett problem med ett Tele2-SIM i N8:ans tidiga dagar men löstes senare, vet inte vad lösningen var men det verkar som om Nokia inte accepterade Tele2:s SIM som ID av någon anledning. Tele2 finns inte heller med att välja i Nokia Suites funktion Connect to Internet.
Jaaa.. just de ja.. nu när du säger det =) hade precis glömt de, fick ju byta sim-kort då =)
Men som du säger.. lustigt att inte e-post skulle funka utan simkort... o de är bara för inställning verkar det som, när det v äl är gjort så funkar det att ta emot o skicka via wi-fi =)
Tänkte kolla om det är några fler som har samma problem med sin N8 som jag. Senaste halvåret eller så har jag haft problem med att mottagningen försvinner helt just efter att jag har lagt på efter ett samtal, eller om jag skickat ett sms. Det kan då ta 10-45 sek innan mottagningen kommer tillbaka. Men nu senaste månaden har den blivit ännu värre. Jag kan aldrig ta emot sms, enda sättet för mig att få dom är om jag startar om mobilen. Rätt jobbigt att behöva starta om den 10-15 gånger varje dag..
Kan vara så att kontakten mot antennen dammat eller oxiderat igen... lossa på de två små skruvarna på sidorna lite tills du får bort plasten som sitter i botten på telefonen, där i sitter antennen.. =) Så testa gör rent där =)
Redigerat av nextuz, 13 september 2012 - 14:02.
Postad 16 september 2012 - 09:46
Postad 17 september 2012 - 16:30
Har ju en 808 och samma problem som dig oxå..
Om ni kollar på Nokia store så står det fullt med kommentarer under just den appen att den har slutat att fungera. Jag får inte heller igång min och det är ytterst irriterande men det brukar komma uppdateringar ganska snabbt.
Postad 17 september 2012 - 18:11
Är multi taskning från FP1?
Tack på för hand
Postad 17 september 2012 - 18:59
Ok tack för infon, jag hade laddat ner den från n8fanclub så hade inte sett detta... då väntar vi på updateOm ni kollar på Nokia store så står det fullt med kommentarer under just den appen att den har slutat att fungera. Jag får inte heller igång min och det är ytterst irriterande men det brukar komma uppdateringar ganska snabbt.
Postad 17 september 2012 - 21:29
Postad 26 september 2012 - 10:20
Postad 16 oktober 2012 - 09:36
Var i Prag i helgen testade att koppla upp mig till ett par olika WiFi som skulle fungera bland annat på hotellet men fick aldrig internet till att fungera?
Behöver ju inte vara något med mjukvaran tycker bara det är anmärkningsvärt då det har funkat bra vid tidigare resor utomlands med den "vanliga" versionen av Belle?
Som sagt någon annan som upplevt samma sak?
MVH
Postad 16 oktober 2012 - 15:15
Postad 16 oktober 2012 - 16:34
Det är inga skillnader vad gäller dessa funktioner i min cfw jämfört med original. Nåt du installerat på båda som gör att det krånglar kanske? Det är ju ingen skillnad för telefonen om den är i sverige eller någon annanstans när det kommer till wifi.Har trixeos senaste cfw i både min samt sambons N8. Tänkte höra med er andra som kör trixeos senaste version om det funkar bra att surfa genom WiFi utomlands för er?
Var i Prag i helgen testade att koppla upp mig till ett par olika WiFi som skulle fungera bland annat på hotellet men fick aldrig internet till att fungera?
Behöver ju inte vara något med mjukvaran tycker bara det är anmärkningsvärt då det har funkat bra vid tidigare resor utomlands med den "vanliga" versionen av Belle?
Som sagt någon annan som upplevt samma sak?
MVH
Redigerat av trixeo, 16 oktober 2012 - 16:35.
Postad 16 oktober 2012 - 16:38
Postad 16 oktober 2012 - 16:41
När jag ska använda telefonen som modem ställer jag det i 3G, det är ju som sagt ingen idé att surfa på 2G.En fråga som möjligen inte specifikt har med N8 att göra; jag får numera aldrig 3G-anslutning,endast Edge. Riktigt segt, kolla YouTube-klipp är i stort sett meningslöst. Jag har inställning Anslutbarhet - Nätläge- Dual mode. Finns det någon annan inställning som kan ha blivit fel? Eller är nätet så överbelastat numera? Jag har Telia och är bosatt i Sthlm. Jag har tidigare kommit åt 3G, men kan inte säga exakt hur länge problemet funnits.
Postad 16 oktober 2012 - 17:33
Postad 16 oktober 2012 - 18:56
"3G om tillgängligt" tycker jag borde vara vad telefonen strävar efter men funnit att det ej är så tyvärr. Kalibreringen verkar mao inte vara perfekt. Dock låter ditt problem som om du har problem med antennen, kanske kommit in skit på kontaktytorna. Kolla denna sida http://www.allabouts..._antenna_ca.phpFast i duel mode ska den väl välja 3G om tillgängligt? Om jag ställer den på 3G kommer jag inte ut på nätet ö h t
Postad 16 oktober 2012 - 19:42
"3G om tillgängligt" tycker jag borde vara vad telefonen strävar efter men funnit att det ej är så tyvärr. Kalibreringen verkar mao inte vara perfekt. Dock låter ditt problem som om du har problem med antennen, kanske kommit in skit på kontaktytorna. Kolla denna sida http://www.allabouts..._antenna_ca.php
Bra tips! Ska följa upp det. Eftersom min "antenna cap" verkar vara intakt handlar det rimligen om att skruva bort/göra rent/sätta tillbaka? Snarare än att byta hela delen menar jag.
Postad 18 oktober 2012 - 22:55
Postad 24 oktober 2012 - 10:17
När den är nedladdad står det "telefonen startar om" och sedan blir det bara helt svart...
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar