Någon som vet om det går att lösa på något sätt?
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 12 August 2023 - 20:34
Postad 13 August 2023 - 01:50
Kör med ci-modul i lg-tv, funkar fint förrutom att det blir "problem" (preview is not available osv) när jag tar upp epg samtidigt som vi tittar på program.
Postad 13 August 2023 - 08:04
Kör unicable, så antar begränsning ligger i CI-modul/allente alltså, trist.
Redigerat av andda715, 13 August 2023 - 08:05.
Postad 15 August 2023 - 06:39
Har C more Premium som nu heter TV4 Sport Max. Går man in på TV4 Play har jag inte tillgång till filmer trots prishöjning och borttagna C morefilmer via parabol. Skall C moreappen avvecklas, eller blir den kvar med filmsamlingar som britbox.
Postad 15 August 2023 - 07:04
Har C more Premium som nu heter TV4 Sport Max. Går man in på TV4 Play har jag inte tillgång till filmer trots prishöjning och borttagna C morefilmer via parabol. Skall C moreappen avvecklas, eller blir den kvar med filmsamlingar som britbox.
Via en webbläsare så gå till www.tv4play.se, är du redan inloggad så logga ut.
Välj sedan att aktivera ett tv4play-konto via en operatör och där väljer du Allente i listan , sen anger du ditt kundnummer hos Allente samt ditt postnummer.
Därefter så skriver du in din e-postadress och lösenord du vill ha på ditt konto. Jag valde då samma som jag redan hade på mitt tv4play-konto.
Efter detta så hade jag tillgång till tv4play+ innehållet.
Postad 15 August 2023 - 07:21
Via en webbläsare så gå till www.tv4play.se, är du redan inloggad så logga ut.
Välj sedan att aktivera ett tv4play-konto via en operatör och där väljer du Allente i listan , sen anger du ditt kundnummer hos Allente samt ditt postnummer.
Därefter så skriver du in din e-postadress och lösenord du vill ha på ditt konto. Jag valde då samma som jag redan hade på mitt tv4play-konto.
Efter detta så hade jag tillgång till tv4play+ innehållet.
Tack. kollade på Allentesidan innan och där fanns inte informationen. Tyvärr går det inte att logga ut från min Google chromecast utan att bryta strömmen, men det är ett helt annat problem som jag hoppas TV4 löser.
Postad 15 August 2023 - 08:43
Tack. kollade på Allentesidan innan och där fanns inte informationen. Tyvärr går det inte att logga ut från min Google chromecast utan att bryta strömmen, men det är ett helt annat problem som jag hoppas TV4 löser.
Du kan ju göra detta från en annan webbläsare typ edge.
Det var tydligen bara de kunder som hade avtal direkt med cmore som blev överflyttade automatiskt.
Cmore-appen blir kvar ett tag till då det ännu inte är löst med alla operatörer ännu tex Telia och Tele2.
Postad 15 August 2023 - 09:39
Vad är det som händer? Kan inte logga in via appen på Apple Tv.
Ringde kundtjänst och det är 90 personer före i kön.
Nä, nu har det strulat tillräckligt, dags att byta leverantör.
Har varit kund i över 15 år, fick inget erbjudande om jag skulle binda mig i ytterligare 12 månader.
Postad 15 August 2023 - 10:50
Fick precis ett e-postmeddelande från Allente ang nya tv4play+.
Om man gick på "Läs mer" så finns en direktlänk till tv4play's aktiveringssida tv4play.se/aktivera-operator?operator=allente
testa denna.
Postad 15 August 2023 - 16:21
Kikade på "Lastbilsmorden" på TV4 Play (med irriterande reklam) och undertexterna fungerade utmärkt.
Aktiverade då mitt TV4 Play-konto via Allente och fortsatte titta. Denna gång utan undertexter (!?). De slutade fungera efter aktiveringen. När jag tittade på samma dokumentär i CMore-appen fanns det heller ingen undertext (också aktiverad via Allente).
Så jäkla kasst.
Redigerat av LiMiT, 15 August 2023 - 16:22.
Postad 15 August 2023 - 19:58
Jag fortsätter vara glädjedödare med en fundering kring det här med CA-modul. Behöver boxen ha stöd för CI+ för att funka med hela Allentes utbud? Vill minnas att det kan behövas för några kanaler men jag kan ha blandat ihop det. Boxen från GigaBlue har såvitt jag förstår inte stöd för CI+.
Jag har ingen fiber i stugan därför Parabol.
Skulle en Dreambox One Ultra funka? - Kan denna ta emot CA modul? Är det mkt jobb att få en Dreambox att funka ?
https://www.amazon.s...734320482&psc=1
Postad 15 August 2023 - 20:10
Ser inte att den dreambox du nämner har plats för en ca modul.
Postad 15 August 2023 - 20:54
Vad menas med Open PLi och olika cammar, så som
Cccam
Oscam
Ncam
Ngcam
Postad 16 August 2023 - 07:09
Jag är ny i Linux världen för satellit boxar. Har lite historisk koll på Linux men har bra teknisk koll annars.
Vad menas med Open PLi och olika cammar, så som
Cccam
Oscam
Ncam
Ngcam
OpenPli = ett av många os som du kan använda på boxen.
Cam finns också olika att välja på. Softcam krävs för att läsa kortet om du inte använder ci-modul . Softcam kan dock inte läsa dom pairade kanalerna då krävs ci.
Postad 16 August 2023 - 07:51
OpenPli = ett av många os som du kan använda på boxen.
Cam finns också olika att välja på. Softcam krävs för att läsa kortet om du inte använder ci-modul . Softcam kan dock inte läsa dom pairade kanalerna då krävs ci.
Tack för förklaringen.
Vilka kanaler är det som är pairade? De är dessa som man måste ha ci-modul.
Är CA modul samma som CI-modul samma sak, eller har jag missuppfattat detta?
Postad 16 August 2023 - 10:53
Postad 16 August 2023 - 12:34
Bra tajming att kanal 6 (VM-fotbollen) via parabolen inte hittas "kanallistan uppdateras, var god vänta"
Redigerat av Bertilis, 16 August 2023 - 12:35.
Postad 16 August 2023 - 13:00
inställd/ byt till "ingen" sedan tilbaka till
"LNB 24"
Postad 16 August 2023 - 15:59
Ny uppdatering till Allente 1.
Någon info om vad uppdateringen fixar och vilka nya funktioner som kommer med?
Postad 16 August 2023 - 16:10
Behöver man radera sitt gamla tv4play konto innan aktivering? Får inte inloggningen på tv4 att fungera alls. Har lyckats aktivera/koppla ihop genom Allente men kan inte skapa nytt konto på tv4 play för att komma åt allt innehåll!
Samma problem här, man får vänta några dagar tills allt strul är fixat och prova igen.
Postad 16 August 2023 - 16:46
Har googlat lite och fan att det går att ha ip-tv trådlöst men då måste ip-tv has sitt igen trådlösa nätverk.
https://www.sweclock...om-tradlos-iptv
Att köra multicast IPTV via Wifi är väldigt besvärligt.
Risken att man förstör all prestanda är mycket stor p.g.a. hur Wifi specen fungerar.
Rekommendation är oftast att försöka med Homeplug/Powerline som då enbart används för IPTV.
Finns också Wifi bryggor som kan användas.
Postad 16 August 2023 - 16:54
Någon info om vad uppdateringen fixar och vilka nya funktioner som kommer med?
Det fanns ingen information på hemsidan då jag postade inlägget. Vi får väl hoppas att någon från Allente läser här fortfarande och kan svara.
Postad 16 August 2023 - 20:52
Är ”Sport stor” hos Allente samma sak som ”TV4 Play+ Sport”? Priset, 399kr/mån, är detsamma men jag kan till exempel inte se att Allsvenskan ingår i Allentes paket? CMore/Tv4 vidaresänder ju Discoverys allsvenska matcher i sin egen app.
Postad 16 August 2023 - 21:13
Är det någon skillnad i innehåll om TV4-paket tecknas direkt med TV4 eller via operatör (Allente)?
Är ”Sport stor” hos Allente samma sak som ”TV4 Play+ Sport”? Priset, 399kr/mån, är detsamma men jag kan till exempel inte se att Allsvenskan ingår i Allentes paket? CMore/Tv4 vidaresänder ju Discoverys allsvenska matcher i sin egen app.
I mitt allente premium ingår de allsvenska matcherna samt att man streamar dem i Discovery+ appen samt Viaplay Sport samt film.
Har TV 4 Sport Max.
https://www.allente....c-more-premium/
Postad 16 August 2023 - 21:23
I mitt allente premium ingår de allsvenska matcherna samt att man streamar dem i Discovery+ appen samt Viaplay Sport samt film.
Har TV 4 Sport Max.
https://www.allente....c-more-premium/
Ja men då har du ju Allentes största paket Premium och då ingår Discovery+ sport och du har kanalerna i boxen och du kan streama i discoverys egen app.
Det har inget att göra med TVPlay/CMore.
Kan du streama allsvenska matcher i TV4Play appen vore intressant att veta?
Postad 16 August 2023 - 21:28
Postad 16 August 2023 - 21:36
Ja men då har du ju Allentes största paket Premium och då ingår Discovery+ sport och du har kanalerna i boxen och du kan streama i discoverys egen app.
Det har inget att göra med TVPlay/CMore.
Kan du streama allsvenska matcher i TV4Play appen vore intressant att veta?
De allsvenska matcherna finns inte än iTYV4 appen. Som allentekund kan man inte se allsvenska matcher i C moreappen om man inte tecknade ett tillval till ett C moreabonnemang. Skall du se matcher i efterhand måste du använda Discoveryappen.
Redigerat av Huddingebo, 16 August 2023 - 21:38.
Postad 16 August 2023 - 21:48
Postad 17 August 2023 - 06:25
Nej, jag kunde använda mitt gamla tv4play konto, dock var noga med att du skriver rätt lösenord då jag skrev fel första gången men jag fick inget "fel lösenord" utan det såg ut att mitt konto aktiverades men jag fick inget innehåll vilket fixades genom att bara göra om processen och skriva rätt lösenord.
Mitt konto är aktiverat, går jag in på TV4 Play så talar den om att jag är Allente-kund och att jag ska hantera mitt paket genom dem. Har dock inte fått rätt innehåll utan ligger på Gratis-varianten. Hade TV4 Play konto innan. Någon mer som har det problemet?
Nu fungerar det helt plötsligt
Redigerat av hugeman, 17 August 2023 - 07:19.
Postad 17 August 2023 - 12:05
Fungerar inte här... Är det Cmore kontot eller tv4play kontot man skall logga in med?Mitt konto är aktiverat, går jag in på TV4 Play så talar den om att jag är Allente-kund och att jag ska hantera mitt paket genom dem. Har dock inte fått rätt innehåll utan ligger på Gratis-varianten. Hade TV4 Play konto innan. Någon mer som har det problemet?
Nu fungerar det helt plötsligt
Redigerat av annicaa1, 17 August 2023 - 12:06.
Postad 17 August 2023 - 12:50
Fungerar inte här... Är det Cmore kontot eller tv4play kontot man skall logga in med?
Du ska aktivera ditt konto via leverantör. Där väljer du allente, fyller in ditt kundnummer hos allente samt ditt postnummer. Sedan är det bara att logga in med allentelogin.
Postad 17 August 2023 - 12:57
Allente login? Det är väl tv4play kontot du ska logga in till båda kontona.
Kan vara så. Har samma log in till båda kontona. e-mail samt lösenord.
Postad 17 August 2023 - 13:03
Allente login? Det är väl tv4play kontot du ska logga in med.
Har provat med Cmore, tv4 play samt Allente kontot men fungerar inte..
Postad 17 August 2023 - 18:06
Så här gjorde jag:
Gå till tv4play.se
Klick på använder ikonen så att inloggings skärmen kommer upp(du måste vara utloggad).
Längst ner står det "aktivera konto via leverantör"
Klick där
Skriv in kundnummer(det ser du på Allentes mina sidor eller på din faktura) och postnummer.
Logga in med existerande tv4play konto eller skapa nytt.
Klart
Har gjort exakt så men får ändå bara tillgång till gratis materialet...
Postad 17 August 2023 - 18:44
Har gjort exakt så men får ändå bara tillgång till gratis materialet...
Och vid det här laget har du ju såklart varit i kontakt med Allentes kundtjänst?
Postad 23 August 2023 - 10:21
.
Redigerat av fca7445dd37a3bfd02795bd50e9c3894, 28 August 2023 - 07:14.
Postad 23 August 2023 - 10:27
Hej,
Angående Allente 1-boxen och fungerande 5.1-ljud. Hur fungerar det för er andra?
Här fungerar 5.1-ljud för mig:
- Fiber TV, alltså live sändning
- SVT appen
Här fungerar inte 5.1 ljud:
- Allentes egen Filmer och Serier
- Viaplay appen
- TV4 play appen
Jag provade även att installera Allente appen direkt i TV'n, men fick bara PCM 2.0 där också... Fick förslag att ha Rambo IV som referens av kundtjänst på Allente.
/Bergarn
Postad 23 August 2023 - 17:03
Jag får INTE 5.1-ljud på kanaler i Allente1 (fiber-TV). Har alla format kryssade i ljudinställningar.
Postad 28 August 2023 - 07:20
Hej,
Angående Allente 1-boxen och fungerande 5.1-ljud. Hur fungerar det för er andra?
Här fungerar 5.1-ljud för mig:
- Fiber TV, alltså live sändning
- SVT appen
Här fungerar inte 5.1 ljud:
- Allentes egen Filmer och Serier
- Viaplay appen
- TV4 play appen
Jag provade även att installera Allente appen direkt i TV'n, men fick bara PCM 2.0 där också... Fick förslag att ha Rambo IV som referens av kundtjänst på Allente.
/Bergarn
Ingen annan som har problem med 5.1-ljud i Allente 1 boxen?
Någon som som får 5.1-ljud att fungera på tex Allentes egen "Filmer och Serier"?
Jag har suttit några timmar med supporten men vi tror att alla inställningar är korrekta.
Men får ju känslan att ingen jobbar på att förbättra mjukvaran längre.
Postad 28 August 2023 - 16:40
Jag får INTE 5.1-ljud på kanaler i Allente1 (fiber-TV). Har alla format kryssade i ljudinställningar.
Postad 01 September 2023 - 22:02
Nytt pris för Tv i flera rum
På grund av ökade kostnader kommer vi att från den 1 oktober justera priset på tillvalspaket Tv i flera rum till 199 kr/mån. Om du vill ändra något i ditt abonnemang kan du göra det innan det nya priset träder i kraft.
Woop woop...
Postad 03 September 2023 - 22:02
Tror inte den stöder 5.1 ljud i Allente appen
Postad 03 September 2023 - 22:50
Får gärna mothugg med bevis på motsatsen.
Postad 04 September 2023 - 14:55
Ja, verkar som HW-begränsning. Klarar bara pcm/stereo på interna appar. Skräpbox.
Jag har lyckats få 5.1 ljud i SVT appen i Allente1-(Fiber-TV), inte Viaplay eller TV4-Play så jag tycker oxå att det pekar på att mjukvaran i boxen inte är färdigutvecklad.
Har inte heller 5.1 i Allentes inbyggda "filmer och serier", och det tycker jag är det första som borde testats för 5.1 ljud?!
/Bergarn
Hur har du kopplat 5.1 ljudet? HDMI till TV eller till förstärkare, eller kör du kanske optiskt?
Det verkar som att optiskt 5.1 inte är så kompatibelt med de nya 5.1 standarderna.
/Bergarn
Postad 04 September 2023 - 16:18
Det verkar som att optiskt 5.1 inte är så kompatibelt med de nya 5.1 standarderna.
/Bergarn
Det där var intressant. Det kanske är svaret på mitt problem med 5 1 från SkyShowtime. Kan du berätta mer alt lägga upp några länkar till mer info?
Postad 04 September 2023 - 21:00
Ja, verkar som HW-begränsning. Klarar bara pcm/stereo på interna appar. Skräpbox.
Det är inte hårdvaran som begränsar, t.ex. går det att få både DD5.1 och Atmos via SVT-play appen. I Allente-appen verkar det bara vara 2.0 som gäller, pinsamt dåligt givevis men det är samma sak med Allente-appen på ATV4K (som jag normalt använder) också.
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
93 filmer
1 bild

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?