Funkar för mig. Nu behåller den även kanalerna man lagt till till kanallistan.Skumt, det fungerade utmärkt för mig för en liten stund sedan.
/A
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 18 december 2009 - 15:05
Postad 18 december 2009 - 15:35
Jag undrar också när dessa uppdateras då det verkar att det är väldigt segt.
Vem är det som har ansvaret för Canal+ programbibliotekt egentligen.
Det är Canal+ som sköter det, och det verkar som de kommer att göra en gång per månad bara.
När jag kontaktade SVTPlay ang. deras innehåll så hänvisar de till Telia och hävdar att deras utbud går till alla leverantörer och sen är det upp till var och en att leverera till sina kunder. De uppmuntrade mig att kontakta Telia och se varför Telia begränsar utbudet till oss kunder. Moment 22 så att det smäller.
Det kan vara idé att läsa om det på http://svt.se/hjalp/play/tv
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 18 december 2009 - 15:38
National Geographic och History Channel sänds i något kosntigt format. Båda ser ut att vara 16:9, men dom visas i något som liknar 4:3. En långsmal 16:9-liknande bild, men med en svart kant runt hela bilden. Riktig 4:3 kör dom bara i de små filmsekvenserna mellan sina program.
Går det inte att fixa Telia?
Är det fortfarande fel?
Markus Johansson
Telia kundservice
Postad 18 december 2009 - 15:53
Är det fortfarande fel?
Markus Johansson
Telia kundservice
Ja, med History Channel har jag på min 42" TV en ca 5 cm brett svart band uppe och nere och ca 10 cm brett vid sidorna. Deras H-logga är halva uppe i den övre svarta linjen, så troligen är det History channel som sänder i något konstigt format. Just nu sänder National Geographic något som liknar 4:3 men det är ändå en ca 3 cm svart kan överst och nederst i bilden + drygt 10 cm vid sidorna. Kontollerade alla kanalerna i Stor och på Star och Nickelodeon är det likadant som på History channel. Jag har boxen inställd på Widescreen 16:9 pillarbox. Jag testade på min lilla 23" Full HD också och det är likadant på den. Jag har testat både med 1963-boxen och tidigare med 1910-boxen, med samma resultat.
Postad 18 december 2009 - 16:14
Måste ha att göra med hur utsändningen ser ut. Har samma just nu på Nat Geo, 4:3 med svarta band upp/nedtill förutom på sidorna, ser ut som 14:9 typ. Även Comedy ser ut så ibland men då är det 16:9 i en 4:3-bild och det funkar att zooma.Ja, med History Channel har jag på min 42" TV en ca 5 cm brett svart band uppe och nere och ca 10 cm brett vid sidorna. Deras H-logga är halva uppe i den övre svarta linjen, så troligen är det History channel som sänder i något konstigt format. Just nu sänder National Geographic något som liknar 4:3 men det är ändå en ca 3 cm svart kan överst och nederst i bilden + drygt 10 cm vid sidorna. Kontollerade alla kanalerna i Stor och på Star och Nickelodeon är det likadant som på History channel. Jag har boxen inställd på Widescreen 16:9 pillarbox. Jag testade på min lilla 23" Full HD också och det är likadant på den. Jag har testat både med 1963-boxen och tidigare med 1910-boxen, med samma resultat.
Postad 18 december 2009 - 16:20
Det går inte att lösa telias leverans problem av fiber lan switchar med en vanlig switch? eller på ett annat sätt?
I dagsläget finns det ingen annan switch på marknaden som utan problem går att använda. Orsaken att en vanlig switch inte fungerar är att bredbandsswitchen delar upp trafiken som går i olika ”kanaler” i samma kabel (olika VLAN).
För närvarande är leveranstiden omkring 4 veckor för de beställningar som görs idag.
Orsaken till leveransproblemen är att det är betydligt flera kunder än normalt som beställt tjänsten och således behöver en bredbandsswitch. Det är även problem med leveranserna från tillverkaren då de har problem med komponentbrist.
Telia har handläggare som i dagsläget arbetar med att i största möjliga mån minska problemen för kunderna. De allra flesta kunderna som är drabbade kommer att bli kontaktade om man inte redan blivit det. Bland annat tittar man på möjligheten att ändra från bredbandstelefoni till vanlig telefoni i de fall det är möjligt.
Kan inte annat än beklaga problem som uppstår för vissa kunder och jag kommer om möjligt återkomma ifall jag får mer information
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 18 december 2009 - 16:42
Är det fortfarande fel?
Markus Johansson
Telia kundservice
Det ser likadant ut oss Canal Digital

Postad 18 december 2009 - 17:33
Japp, precis så. Under treje pricken startas själva programvaran som tidigare laddats ner, och det är efter tredje pricken som hdcp-förhandlingen sker. På prick ett och två körs boxen utan hdcp.
Skumt, min hdmi dör efter sista pricken. Då skulle det alltså inte vara hdcp. Ngn som hittat kompatbilitetslistor någonstans?
Postad 18 december 2009 - 18:11
Antar att det är boxens firmware som ritar prickarna och laddar ned mjukvran från nätet. Om tredje pricken är när den startar medans sista pricken är det sista som ritas innan den lämnar över kontrollen till Telias webbapplikation skulle det kunna vara så att default-inställningen är HDCP av i första stegen men på i andra steget.Skumt, min hdmi dör efter sista pricken. Då skulle det alltså inte vara hdcp. Ngn som hittat kompatbilitetslistor någonstans?
Redigerat av Unregistered1402, 18 december 2009 - 19:05.
Postad 18 december 2009 - 19:14
Skumt, det fungerade utmärkt för mig för en liten stund sedan.
/A
Fungerar fortfarande inte för mig.
Bifogar två bilder på hur det ser ut hos mig.
Direkt när man loggar in.

Och när man ska lägga till kanaler...

Redigerat av Bergan, 18 december 2009 - 19:15.
Postad 18 december 2009 - 19:32
Kopplat direkt till tv'n (Panasonic px80) funkar. Box = 1903. Fick boxen igår så vet inte om det funkat förr.
Postad 18 december 2009 - 20:05
Så här skulle TV alltid vara.
Övriga familjen säger att de ser skillnad på SVT1 och SVT HD på vår 90" duk (Epson TW700)
Redigerat av defiant, 18 december 2009 - 20:31.
Postad 18 december 2009 - 20:34
Jag håller med, det här ser bra ut!Tittar just nu på "på spåret" på SVT HD med 5.1 ljud. En mycket trevlig upplevelse både ljud- och bildmässigt.
/jonas
Postad 18 december 2009 - 21:05
Allt går att lösa, skicka med en instruktion hur man kopplar bort modem funktionen i en telia smart box så har man löst problemet tillfälligt. Har varit på ansvarig för detta i ca 1 månad nu. Då leveransproblemen har funnits hela höstenI dagsläget finns det ingen annan switch på marknaden som utan problem går att använda. Orsaken att en vanlig switch inte fungerar är att bredbandsswitchen delar upp trafiken som går i olika ”kanaler” i samma kabel (olika VLAN).
För närvarande är leveranstiden omkring 4 veckor för de beställningar som görs idag.
Orsaken till leveransproblemen är att det är betydligt flera kunder än normalt som beställt tjänsten och således behöver en bredbandsswitch. Det är även problem med leveranserna från tillverkaren då de har problem med komponentbrist.
Telia har handläggare som i dagsläget arbetar med att i största möjliga mån minska problemen för kunderna. De allra flesta kunderna som är drabbade kommer att bli kontaktade om man inte redan blivit det. Bland annat tittar man på möjligheten att ändra från bredbandstelefoni till vanlig telefoni i de fall det är möjligt.
Kan inte annat än beklaga problem som uppstår för vissa kunder och jag kommer om möjligt återkomma ifall jag får mer information
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 18 december 2009 - 22:09
Den senaste tiden (drygt två veckor) har jag fått ett antal korta hack i ljud/bild under sändningarna.
Ca 5-10 min mellan varje litet avbrott. Avbrotten är < 1 sekund, men det är oerhört irriterande.
Senast idag under På Spåret, vid ett "hack", så missades vital information från programledarna.
Det är ju under dylika program som man märker det mest, att meningarna inte blir fullständiga.

Jag får ibland (ett par ggr i veckan) även frysningar av sändningen, där det enda som kan få den aktuella kanalen att bli aktiv igen är att byta till en annan kanal och sedan byta tillbaka. Känns det igen?
Blir nog en stund i telefonkön imorgon...
Jag kör Ruckus trådlöst, box (1910) till Denon AVR 2310 receiver vidare till en Panna PZ80. HDMI.
Receivern är relativt ny i uppsättningen. Hoppas inte den bidrar till "hacken".

/M
Postad 18 december 2009 - 22:40
Jepp, precis så. Exakt var hdcp-förhandligen sker kan jag inte säga, men det är ju i anslutning till att det slutar funka mellan prick 3 och 5... =) Så nog lär det vara hdcp-problem om bilden slocknar. Såvida det inte smugit sig in någon inställning att helt slå av hdmi. Jag har ingen 19x3 själv så jag vet inte om sådan inställning ens finns.Antar att det är boxens firmware som ritar prickarna och laddar ned mjukvran från nätet. Om tredje pricken är när den startar medans sista pricken är det sista som ritas innan den lämnar över kontrollen till Telias webbapplikation skulle det kunna vara så att default-inställningen är HDCP av i första stegen men på i andra steget.
Postad 18 december 2009 - 22:56
Bara en check med Er andra innan jag går vidare till Telia.
Den senaste tiden (drygt två veckor) har jag fått ett antal korta hack i ljud/bild under sändningarna. Ca 5-10 min mellan varje litet avbrott. Avbrotten är < 1 sekund, men det är oerhört irriterande. Senast idag under På Spåret, vid ett "hack", så missades vital information från programledarna. Det är ju under dylika program som man märker det mest, att meningarna inte blir fullständiga.
Jag får ibland (ett par ggr i veckan) även frysningar av sändningen, där det enda som kan få den aktuella kanalen att bli aktiv igen är att byta till en annan kanal och sedan byta tillbaka. Känns det igen?
Jag kör Ruckus trådlöst, box (1910) till Denon AVR 2310 receiver vidare till en Panna PZ80. HDMI.
Receivern är relativt ny i uppsättningen. Hoppas inte den bidrar till "hacken".Kanske skall köra direkt till TV:n från boxen imorgon för att eliminera ev. hårdvaru/mjukvaruproblem.
Kan väl säga att jag personligen skulle prova utan ruckus först då bägge felen du beskriver är saker som kan hända när ruckus störs av något.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 18 december 2009 - 23:34
Allt går att lösa, skicka med en instruktion hur man kopplar bort modem funktionen i en telia smart box så har man löst problemet tillfälligt. Har varit på ansvarig för detta i ca 1 månad nu. Då leveransproblemen har funnits hela hösten
Exakt hur ska det gå till, ADSL och LAN är ju två helt skilda tekniker för kommunikation så modemet saknar stöd för att användas på detta sätt? Sen är det ju lite svårt att rent fysiskt få i en kontakt med 8 kablar i ett hål som är avsett för en kontakt med 4 trådar.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 18 december 2009 - 23:40
Jepp, precis så. Exakt var hdcp-förhandligen sker kan jag inte säga, men det är ju i anslutning till att det slutar funka mellan prick 3 och 5... =) Så nog lär det vara hdcp-problem om bilden slocknar. Såvida det inte smugit sig in någon inställning att helt slå av hdmi. Jag har ingen 19x3 själv så jag vet inte om sådan inställning ens finns.
Nej, både inställning att slå på HDMI i bootmenyn och inställningen att slå av det inne i GUI:et har någon supit bort på 1963:an.
Har nu fått Svt-Hd på box nr 2 (kollektiv 1910, HDMI) och det funkar fint på den Philips-TV som 1963 inte visade bild alls på med HDMI...Förresten är bilden på den nuvarande filmen eller vad det är väldigt bra via Svt-HD jämfört med vad som är via Svt-1 och då är den väl uppskalad egentligen? Dock kanske inte helt oväntat eftersom TV:n inte är toppklass precis när det gäller bildbehandling.
Postad 19 december 2009 - 02:42
får detta felmddl.
Fel som hittades:
Det är förnärvarande problem med tjänsten. För att du skall kunna spela in på din digitalbox så måste den vara ansluten till internet.
Postad 19 december 2009 - 07:43
Ser ni nått på inspelningar på mina sidor telia.se ?
får detta felmddl.
Fel som hittades:
Det är förnärvarande problem med tjänsten. För att du skall kunna spela in på din digitalbox så måste den vara ansluten till internet.
Inga problem över huvudtaget.
/A
Postad 19 december 2009 - 08:25
Inte nog med att jag klantigt nog tecknade upp mig på Canal+-paketet slutet på förra säsongen bara för å kunna se på NHL, helt i onödan då Viasat tog över sändningsrättigheterna. Och nu lyckas inte Telia leverera Viasat Hockey. Trist.
Postad 19 december 2009 - 09:12
Ser ni nått på inspelningar på mina sidor telia.se ?
får detta felmddl.
Fel som hittades:
Inga problem för mig heller.
Postad 19 december 2009 - 10:52
Tittar just nu på "på spåret" på SVT HD med 5.1 ljud. En mycket trevlig upplevelse både ljud- och bildmässigt.
Övriga familjen säger att de ser skillnad på SVT1 och SVT HD på vår 90" duk (Epson TW700)
Ja det var en trevlig upplevelse, tittade lite på Go Kväll igår. Växlade mellan Telias SVT HD med 1910-box och Canal Digitals SVT HD med HDD-boxen och jag tycker nog att Telias såg bättre ut. Iof är det ett är det ett ganska stillsamt program utan massa rörelse som satte bitraten på prov men skärpan var bättre, lite softad bild med CD.
Postad 19 december 2009 - 11:08
Totalt rör det sig om drygt 50 000 kollektivt anslutna fiberlan hushåll som får tillgång till SVT HD samt SVT Play HD. De som ansluts kommer i vårt första steg vara det fiberlanbestånd som har en 1910/1903/1963 digitalbox.
PS. Beklagar om jag upplevs som kortfattad just nu, är upptagen med annat för tillfället.
Markus Johansson
Telia Kundservice
När kommer SVT Play HD? Eller har bara missat hur man hittar den?
Finns inte med i listan där SVT Play finns i alla fall.
(Jag har SVT HD sen i somras med provsändningarna)
Postad 19 december 2009 - 11:19
@TeliaKundservice
Ang utseende på tvguiden: Den borde se ut som i dom flesta HTPC lösningar = liggande med skroll i sidled samt utnyttja hela skärmen.
exempel: http://tvsajten.com/tv
Precis så ska det vara upplagt. Brukar själv använda samma, fast en annan url: http://tvguide.swedb.se/tv
Även inbyggda EPG i Sony är uppbyggda på samma sätt och mycket lättöverskådliga och användarvänliga.
Använder Aldrig EPG:n nu i telias box. Går snabbare att zappa mellan alla kanaler än att bilda sig en uppfattning av vad som går/kommer gå härnäst på respektive kanal genom den inbyggda EPG:n.
Postad 19 december 2009 - 11:26
När kommer SVT Play HD? Eller har bara missat hur man hittar den?
Finns inte med i listan där SVT Play finns i alla fall.
Jag har inget exakt datum, men det blir nog nästa år.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 19 december 2009 - 11:47
Jag tror det är så illa att den där designen ägs av ett företag som heter GemStar. Om Telia vill använda den i sitt GUI så måste de betala i storleksordningen ett par dollar per box i licensavgifter eller riskera en stämningsansökan för patentintrång. Jag hittar inte länken nu men jag läste en artikel online som handlade om hur GemStar i princip inte har några egna produkter längre utan enbart lever på dessa licensavgifter. Taktiken verkade vara att låta företag växa sig stora och lönsamma med en stor installationsbas innan man stämmer dem.Precis så ska det vara upplagt.
Det verkar dock som Motorola har någon sorts avtal som låter dem använda tekniken:
http://www.dtvbuyer....es_echostar.htm
Inte för att det hjälper Telia! =)
Postad 19 december 2009 - 12:28
Postad 19 december 2009 - 12:29
En av fördelarna med att kunna styra inspelningar via Internet är att det kan ske från vilken dator eller handhållen enhet som helst. Nu måste man alltid inleda med att välja kanalerna om det är från en ny dator eller enhet.
Postad 19 december 2009 - 13:41
Det finns ingen info om eller när.Jag har letat i tråden utan att hitta något, så jag frågar väl. När kommer Telias HD-kanaler att fungera för ADSL-kunder?
Postad 19 december 2009 - 13:49
"Min TV" på "Mina Sidor" fungerar nu som den ska förutom att man måste klicka i vilka kanaler man har varje gång man loggar in, jag rensar nämligen alltid "kakorna" när webbläsaren avslutas. Kan inte kanalerna man har lagras via servern istället?
Vet inte om detta har varit uppe förut eller ens om det är något nytt men jag hittade en inställning i menyn på boxen som gör att man kan stänga av Time Shift-funktionen. Detta gör att boxen blir helt tyst vilket jag uppskattar. Vill man aktivera Time Shift igen trycker man bara på "Play" så frågas det om man vill aktivera funktionen igen.
Om man ska klaga på något så är det storleken på den inspelningsbara digitalboxen, den skulle kunna göras 50% mindre på både bredden och höjden samt minst 25% mindre på djupet och fortfarande ha helt passiv kylning. En klocka på framsidan och någon form utav markering som visar att inspelning pågår hade varit bra så man slipper sätta på sin bildkälla för att se så inspelning verkligen pågår.
Edit: Finns någon annan lösning än just "Ruckus MediaFlex" för att få trådlös TV, tycker nämligen att dessa är riktigt fula?
Redigerat av Tekn0, 19 december 2009 - 13:51.
Postad 19 december 2009 - 14:16

Redigerat av Unregisteredc17e09d1, 19 december 2009 - 14:17.
Postad 19 december 2009 - 15:46
För att en digitalbox skall kunna spara något annat på disk än exakt den transportström som tas emot krävs det att den kodar om dataströmmen. Detta är en tung beräkningsoperation som den långsamma huvudprocessorn i boxen inte orkar med att göra i realtid vid en inspelning. Det finns boxar med särskild hårdvara men VIP1963 är inte en av dem. Om du ser någon skillnad i bildkvalite så är det ren inbillning.Jag tycker mig också se att bildkvaliteten på det inspelningsbara materialet är lite sämre än "orginalet".
Redigerat av Unregistered1402, 19 december 2009 - 17:11.
Postad 19 december 2009 - 17:35
Bara en check med Er andra innan jag går vidare till Telia.
Den senaste tiden (drygt två veckor) har jag fått ett antal korta hack i ljud/bild under sändningarna.
Ca 5-10 min mellan varje litet avbrott. Avbrotten är < 1 sekund, men det är oerhört irriterande.
Senast idag under På Spåret, vid ett "hack", så missades vital information från programledarna.
Det är ju under dylika program som man märker det mest, att meningarna inte blir fullständiga.![]()
Receivern är relativt ny i uppsättningen. Hoppas inte den bidrar till "hacken".Kanske skall köra direkt till TV:n från boxen imorgon för att eliminera ev. hårdvaru/mjukvaruproblem.
/M
Jag har ungefär samma problem.
Nu låter det nog lite fånigt... jag har en pelletspanna i vilken ett relä slår till för att aktivera matningen av pellets.
Vid varje tillslag får jag en superkort frysning av bilden och ljudet.
Gäller både för både den nya inspelningsboxen och den gamla svarta.
Störningen infaller samtidigt som motorn aktiveras och det händer bara när pannan är aktiv. dvs på vinterhalvåret.
Antar att någon form av smuts går ut på elnätet i huset och stör modemet.
Har du något som kan störa modemet/boxen?
/K
Postad 19 december 2009 - 17:35
Postad 19 december 2009 - 17:45
Imorgon
MåndagTisdag
Inspelning via "Mina Sidor" får jag inte att fungera. Kan se mina inspelningar och planerade men övriga menyer visar inget eller Error meddelanden. Fler som har detta problem?
En liten mindre viktig sak är varför man inte har samma layout på flikarna "inspelade" och "Planerade"? På boxens meny är "Planerade" den högra fliken, på Mina sidor ligger den till vänster!
/Hans
Postad 19 december 2009 - 17:57
Kan medela att jag testade att surfa in på mina sidor med min iPhone för att lägga till en inspelning och det funkade kanon!
Hej!
Hur har du fått det att funka - telia.se stödjer ju inte Safari på dator - jag har utan resultat försökt även på iphone.
Totalt sett tycker jag det här är löjeväckande, jag har inte fått det att funka vare sig i Safari eller annan webbläsare,
vilket man kan lockas att tro ska vara möjligt då man läste nyheten på telia.se 27/10 - 2009
"Spela in tv-program via ditt bredband
- - - Oavsett om du är på jobbet är ledig eller gör något annat går du bara in på Mina Sidor och spelar in det du inte vill missa. - - - Den som väntar på något - väntar till slutet av november. Då kommer den!"
Till oss som gick på detta pumpar de ut boxarna i slutet av november/början av december
men har inte sett till att få det hela att fungera tillfredsställande.
Hur tänker man? Tänker man?
Tror liknelserna varit uppe tidigare; men ta att detta hade handlat om en bil - tror ni de börjat leverera innan allt varit klart och testat noggrant? - Jasså, ni ville styra också. Teknikerna jobbar hårt på en ratt inom kort.
Redigerat av Unregistereddddca627, 19 december 2009 - 18:09.
Postad 19 december 2009 - 19:02
Jag har ungefär samma problem.
Nu låter det nog lite fånigt... jag har en pelletspanna i vilken ett relä slår till för att aktivera matningen av pellets.
Vid varje tillslag får jag en superkort frysning av bilden och ljudet.
Gäller både för både den nya inspelningsboxen och den gamla svarta.
Störningen infaller samtidigt som motorn aktiveras och det händer bara när pannan är aktiv. dvs på vinterhalvåret.
Antar att någon form av smuts går ut på elnätet i huset och stör modemet.
Har du något som kan störa modemet/boxen?
/K
Hmmm. Skall kolla om frugan sätter igång tvättmaskinen samtidigt som det händer...

Eftersom Telia-Markus kommenterade,
"bägge felen du beskriver är saker som kan hända när ruckus störs av något"
så har jag nu flyttat Mr Ruckus (mottagare) till en plats närmare Mrs Ruckus (sändaren) och därmed oxå flyttat
Mr Ruckus ifrån all annan hårdvara (Wii, Receiver, Digitalbox, X-box + skarvdosor, BD-spelare).
Jag har ingen aning om biffiga högtalare etc. kan påverka.
Av alla tekniska prylar i vardagsrummet finns nu Mr Ruckus närmast Mrs Ruckus som står i hallen, så inget finns i princip "i vägen".
Jag skall kolla några timmar ikväll och se om ngt hack återkommer. Det har ju varit konsistenta hack, så jag borde notera en ev. förbättring.
Modemet tror jag inte störs av något, vet i.o.f.s. inte hur jag skulle kunna kolla det.
/M
Postad 19 december 2009 - 19:26
Hej!
Hur har du fått det att funka - telia.se stödjer ju inte Safari på dator - jag har utan resultat försökt även på iphone.
Totalt sett tycker jag det här är löjeväckande, jag har inte fått det att funka vare sig i Safari eller annan webbläsare,
vilket man kan lockas att tro ska vara möjligt då man läste nyheten på telia.se 27/10 - 2009
- - - Oavsett om du är på jobbet är ledig eller gör något annat går du bara in på Mina Sidor och spelar in det du inte vill missa. - - - Den som väntar på något - väntar till slutet av november. Då kommer den!"
Till oss som gick på detta pumpar de ut boxarna i slutet av november/början av december
Tror liknelserna varit uppe tidigare; men ta att detta hade handlat om en bil - tror ni de börjat leverera innan allt varit klart och testat noggrant? - Jasså, ni ville styra också. Teknikerna jobbar hårt på en ratt inom kort.
Safari fungerar iaf utmärkt för mig. (version 4.0.4)
Postad 19 december 2009 - 19:35
Hej!
Jag kör varken iPhone eller Mac, men Windows med IE fungerar klockrent. Jag har inte haft några problem med min box sedan den levererades vid månadsskiftet och även alla mina inspelningar via webbgränssnittet har fungerat.
/A
Postad 19 december 2009 - 20:28
Tar man sedan refresh på sidan har den lagt till programmet i inspelningslistan och allt fungerar som det ska.
Så det är ju en bug som går att leva med.
Postad 19 december 2009 - 20:33
Skumt, det felmeddelandet har jag varken fått före eller efter man släppte webbgränssnittet "officiellt".När man väljer att spela in ngt via webben så får jag alltid ett felmeddelande vid programmeringen att "inspelningen misslyckades".
Tar man sedan refresh på sidan har den lagt till programmet i inspelningslistan och allt fungerar som det ska.
Så det är ju en bug som går att leva med.
/A
Postad 19 december 2009 - 20:50
Skumt, det felmeddelandet har jag varken fått före eller efter man släppte webbgränssnittet "officiellt".
/A
Inte?
Får det både på jobbet och hemma, så testat i såväl Safari, IE6 som IE8 med samma fel.
Först står det:

Sedan tar man refresh och så ser allt bra ut.

Redigerat av Unregistered920b735d, 19 december 2009 - 20:51.
Postad 19 december 2009 - 21:02
Inte?
Får det både på jobbet och hemma, så testat i såväl Safari, IE6 som IE8 med samma fel.
Först står det:
Sedan tar man refresh och så ser allt bra ut.
Möjligen att jag fick det första gången när inte webbgränssnittet var släppt. Jag minns inte riktigt, men det har i så fall inte hänt mer än den gången...
/A
Postad 19 december 2009 - 21:11
För att en digitalbox skall kunna spara något annat på disk än exakt den transportström som tas emot krävs det att den kodar om dataströmmen. Detta är en tung beräkningsoperation som den långsamma huvudprocessorn i boxen inte orkar med att göra i realtid vid en inspelning. Det finns boxar med särskild hårdvara men VIP1963 är inte en av dem. Om du ser någon skillnad i bildkvalite så är det ren inbillning.
Jag tycker mig se pixelbildningen eller vad som bäst kan beskrivas som komprimeringsartefakter på den inspelade filmen vid snabba rörelser. Är rätt säker på att det inte var så i går när jag tittade "live".
Edit: Den inselade filmen "hackar" till vid flera tillfällen vilket inte "orginalfilmen" gjorde.
Redigerat av Tekn0, 19 december 2009 - 21:16.
Postad 19 december 2009 - 22:13
Möjligen att jag fick det första gången när inte webbgränssnittet var släppt. Jag minns inte riktigt, men det har i så fall inte hänt mer än den gången...
/A
Jag får felmedelandet på iphonen också men inspelningen funkar ändå. Går jag in under inspelningar så ligger den där. Nu väntar vi på en riktig app till iphonen också.
Postad 19 december 2009 - 22:36
Hej!
Testade precis nyss att logga in på Mina Sidor via min iPhone och det funkade alldeles utmärkt.
Har inte haft några som helst problem med Safari, IE6 eller IE8.
Edit: För ovanstående har jag testat att lägga till och ta bort inspelningar på Mina Sidor.
Redigerat av coneye, 19 december 2009 - 22:37.
Postad 19 december 2009 - 23:29
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar