snart ska jag gå och hämta ut min gula slingshot. imorgon ska jag testa den. fett spännande! ![]()
dock så har inte mina stasband kommit ännu...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 07 November 2015 - 11:22 snart ska jag gå och hämta ut min gula slingshot. imorgon ska jag testa den. fett spännande! dock så har inte mina stasband kommit ännu... Postad 07 November 2015 - 14:01 Aha, då är jag inte alldeles fel på det. 5x5 med stigande vikt känns bra och skonsamt för mig. Musklerna verkar värmas upp på ett bra sätt och har sällan känningar efteråt, ja mer än en behaglig trötthet då. Då skall alltså en glad amatör som jag själv ta det lite försiktigt med maxningen. Men det gör jag ju iofs. Ja tränar ensam och stannar där jag känner mig säker. Även en flugvikt som hundra kilo är ju ohälsosam att få på sig. Postad 07 November 2015 - 14:06 Det låter ju mycket även om jag inte har någon direkt uppfattning om omkrets på armar. Jag har uppfattningen att jag inte växer så mycket i volym i takt med att jag ökar i styrka. Jag är nog mer chimpans än gorilla så att säga. Postad 07 November 2015 - 14:16
Precis. Man blir varken större eller starkare av en maxning, men man kan lära sig hantera tyngre vikter. Det är dock enorma påfrestningar på kroppen vid en maxning och det är stor risk att något går fel. Vid normal träning så är det i stort sett noll risk att skada sig så länge man vet vad man håller på med. Vid en maxning, speciellt när man börjar komma upp på tyngre vikter, så är det en förhållandevis stor risk att något går fel och om det gör det så kan det leda till permanenta skador eller till och med döden (t.ex tappa skivstången på halsen i bänkpress). Jag menar, man hör ju sällan om folk som sliter av muskler när dom kör sexor eller åttor på relativt lätta vikter. Postad 07 November 2015 - 14:46
Jag blev. nyfiken på detta med diameter. Kollade utan uppumpning och det visade sig att denne 47 årige chimpans mätte exakt 400mm runt överarmen. Så sorry Perra, detta kan nog inte anses som så särskilt mycket. Stånka på du bara så skall det nog bli fason på de där tandpetarna.
Konstigt det där med diameter. Tyckte ju 41cm lät som ett normalt lår ungefär. Min son har nog såna där 45:or, rediga rörmokararmar dedära. Men har både tränar hårt, jobbar hårt och häller i sig sånadär proteinjox och sånt. Redigerat av laddie15, 07 November 2015 - 15:05. Postad 07 November 2015 - 15:09 40 cm utan pump efter att inte ha tränat ett dugg på säkert 4 år. Förlorat 7 cm på dom åren. fysatan. Nä nu måste ja ta tag i träningen igen, inge skoja att känna sig klen o fet. Redigerat av Unregistered2109, 07 November 2015 - 15:09. Postad 07 November 2015 - 15:24 Jag är ingen grovarbetare och jag har heller inga jättemuskler men synliga muskler säger inte så mycket om muskelmassa egentligen för ingen slår väl Petter Northug eller Magnus Samuelsson i råstyrka. Dom är uppväxta på landet och vana vid att jobba. Stor skillnad på det och att se stark ut på kort istället för att ha grunden från hårt arbete. Ingen jävel som slår dom i armstyrka oavsett om man har tagit piller eller inte och tränar varje dag på gym så jag vill bara säga att bara för att det ser snyggt ut på bild så behöver det inte betyda att man är starkare bara för att man står vid en gym maskin hela dagarna. Man kan vara lika stark eller ännu starkare än dom som visar upp sig, bara att man ser det på andra sätt än genom snygga foton. Postad 07 November 2015 - 15:26
Magnus Samuelsson ser ju vrålstark ut. Inte är han liten direkt Postad 07 November 2015 - 15:29 Det var med glimten i ögat Perra. Jovars. Skaka hand med en gammal grovarbetare eller bonne och du skall vara glad om du får tillbaka den i ett stycke. Postad 07 November 2015 - 15:34
Hahaha, det var det dummaste jag hört! Northug skulle jag dra ner i en armbrytning. Du måste väl ändå förstå att han tränar för att åka skidor, inte för att vara skitstark perra?
För övrigt, varken salvickas eller pudzianowski var bönder, men båda är betydligt starkare än Samuelsson någonsin var. Kolla resultaten på deras lyft. Redigerat av Zartok, 07 November 2015 - 15:36. Postad 07 November 2015 - 15:39 Kanske, kanske inte, men Magnus tar du knappast. Du flyttar väl inte ens en betong sugga till andra sidan tomten om det skulle behövas Tror ifs inte att du tar Petter ändå. Du kan ju ringa å fråga om han ställer upp åtminstone Postad 07 November 2015 - 15:43
Har du sett northug lyfta något tungt någon gång? Finns det på Youtube?
Postad 07 November 2015 - 15:44
Jo, men nu var det inte fråga om Pudz eller Salvickas?? Vi var ju inne på om du kunde ta Samuelsson eller Petter i armbrytning. Jag är tveksam, men du kan ju avstå, men då lär du ju aldrig få veta, säger bara det Redigerat av Unregistered2294, 07 November 2015 - 15:50. Postad 07 November 2015 - 15:45 Olika idrottsmän optimerar sig givetvis för olika moment. Men hur mycket tränar du tex. jämfört med en gammal skogshuggare, gruvarbetare, stuveriarbetare... Det är skillnad att hänga på gymmet några timmar mot att göra samma moment varje dag, år ut och år in. Nu finns ju inte många av dessa extrema kroppsarbeten längre, men en gammal skogshuggare skulle nog slänga din arm genom bordet och lite förskräckt be så mycket om ursäkt. Postad 07 November 2015 - 15:50 Har du sett hans ego? Blytungt! Postad 07 November 2015 - 16:03
Perra, du skrev att ingen blev så stark som Samuelsson eftersom han är bondpojk. Jag lyfter att många blivit starkare. Kolla Samuelssons worlds strongest arms så ser du att han tränar på gym med vanliga gymmetoder, han går inte runt och slår hö.
Självklart slår jag inte Samuelsson. Han har varit Europamästare i armbrytning. Men northug hade jag vunnit mot eftersom jag är starkare än honom. Givet att vi har ungefär lika bra teknik. Redigerat av Zartok, 07 November 2015 - 16:03. Postad 07 November 2015 - 16:15 Sjukt mycket teknik detdär. Lite förvånad blev man förstås över hur enkelt Dogge Doggelito la ner henne dendär världsmästaren från Ensamheten engång på tv. Stor skillnad tydligen på normaltränad man och topptränad kvinna. Postad 07 November 2015 - 16:18 Det är ju ett ganska konstigt resonemang. Hur kan du vara så säker på att du kan slå honom om du aldrig har testat? Du kan prata hela dagen om hur du är starkare än Petter men har du aldrig testat så undrar jag hur du kommer fram till den slutsatsen? Postad 07 November 2015 - 16:19
Dom två hade en deal att han skulle hjälpa till med ett projekt, om du menar att han vann över henne. Finns ett annat klipp när hon leker med honom också
Jag är för övrigt starkare än henne också. Men inte fan vinner jag över henne i armbrytning inte Postad 07 November 2015 - 16:35
Inte sagt att han måste slå hö hela livet men mycket av hans styrka bygger på man på landet även får arbeta när man är mycket liten och på så sätt bygger upp en grund som man senare i livet har mycket nytta av när man ska fortsätta bygga upp sin kropp. Det är det som är den stora skillnaden mot exempelvis nån som börjar när dom är tex 18 eller liknande. Har du jobbat i skogen sen du knappt kunde gå så vet du, mot när vi andra kanske satt framför tv:n och åt ostbågar till Disney-dags. Det var det jag försökte komma till även om det inte kanske framkom tidigare Postad 07 November 2015 - 16:39
Herregud.... Är snittåldern 12 på det här forumet?
Redigerat av vinncent, 07 November 2015 - 16:39. Postad 07 November 2015 - 16:41
Hur gammal är du? 85? Postad 07 November 2015 - 16:50 Vart fick du det ifrån? För att jag skrev att jag är starkare än Heidi (sett när hon tränar och maxar på gym fö) men att jag inte har en chans mot henne i armbrytning? Postad 07 November 2015 - 17:04
Men du. Det var skrivet på skämt Postad 07 November 2015 - 17:04 Bara på vissa. Jag opponerar mig när jag läser sånt svammel som att man blir starkast i världen bara för att man har en bondgård och liknande påhitt som är tagna rakt ut en dingdingvärld. Postad 07 November 2015 - 17:13
Sluta nu. Denna tråden har än så länge hållit en högre nivå än resterande och behöver inte dina meningslösa inlägg. Postad 07 November 2015 - 18:08
Ett relativt normalt lår borde väl mäta omkring 55-60cm. Mina mäter i dagsläget kring 65 mitt på, krympt lite senaste månaderna eftersom jag inte kunnat tränat ben riktigt. Big Ramy mätte ~94cm runt låren i tävlingsform, det är ganska skapligt det.
Tror jag känner flera som är bra mycket starkare än Northug i både armar, ben, rygg och allt annat du kan komma på. Visst, han är uthållig men troligtvis inte superstark. Magnus Samuelsson var stark, men då får man ha i åtanke att han dopade sig också. Spelar ingen roll om du byggt musklerna från hårt arbete på en bondgård eller på ett gym, det är samma muskler. Här har du en finsk pojk som drar mer i marklyft än vad Samuelsson någonsin gjorde under sin karriär https://www.youtube....h?v=YBO6vXQuPXU Minns inte hur gammal Hautala är men har för mig att han är junior fortfarande, alltså 23 eller yngre.
Men du har rätt i att bara för att man har stora muskler så betyder det inte att man är stark. Se t.ex killen jag länkade, svårt att tro att han skulle dra 380 i mark. 380 i mark råkar faktiskt vara ungefär vad Zahir Khudayarov drar, och han är dopad nå så in i **** och ser rätt stark ut https://www.youtube....?v=NcMcWTIsMmI
Sedan har jag några på gymmet som är riktiga sleepers. En kille, Petter, tävlade jag mot på klubbmästerskapet och fick storstryk. Kommer inte ihåg exakt vad han tog då men han drog 260 i mark ganska nyligt och jag brukar se honom köra militärpressar på 80kg. Såg honom ute och gå en kväll förra veckan och det syns inte att han tränar, han ser ut som vilken 27-åring som helst. Sedan har vi Ola, en gammal räv. Ölmage och ser allmänt otränad ut, inte den typen man förväntar sig träffa på ett gym. Har sett honom reppa på 280kg i halvböjar och har sett filmklipp på då han drar 340kg i mark. Redigerat av Ala_95, 07 November 2015 - 18:27. Postad 07 November 2015 - 18:32 Det blev lite dumt av den diskussionen då det slutade med att någon eller några kanske tog illa vid sig. Det var inte meningen att förstöra tråden. Vill ni så kan jag be att mod döljer diskussionen så kan den fortsätta som den gjorde förut utan huruvida Magnus och Petter är starka eller inte. Som sagt. Inte meningen att göra folk arga.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Mvh Per Postad 07 November 2015 - 19:42
Gå två sidor tillbaka så skrev jag att jag har satt ett lite semiseriöst mål att bli starkare än Ragnar i bänkpress. Det innebär att han är starkare än mig i den övningen. Och alla andra på planeten också. Men nej, du kommer a aldrig att bli starkare än mig.
sen lägger jag nog till att alla här markar mer än mig också. och tack vare mina dåliga knän så kan jag inte köra benböj, så alla gör mer av det än mig också. Redigerat av Zartok, 07 November 2015 - 19:49. Postad 07 November 2015 - 20:20
När jag skrev: "man" så syftade jag inte på nån speciell utan på föregående inlägg men nog om det. Jag kan inte heller köra det då jag måste operera knäet innan, men jag har klarat mig hittills utan operation ändå men jag tänker inte testa och fresta på den delen med några vikter för då vet jag vad som händer. Det skulle bara bli värre än vad det är idag då det inte går att bygga upp den skadan med muskler då det måste åtgärdas på annat sätt istället och plockas ut grejer, men det tar jag senare nån gång i framtiden när jag är 75 eller nåt i den stilen Postad 07 November 2015 - 20:55
Foppas 120 kilo i bänk borde vara ett realistiskt mål även för en gubbe som mig, men köra skridsor kan jag fan inte.
Postad 07 November 2015 - 21:14
Här finns en lista på vad några kända individer ska ta i bänk: http://hjarnfysik.bl...kpress.html?m=1
Dock så är jag extremt skeptisk mot många vikter. Sjöberg bänkpressade 160 samma dag som jag blev kejsare över Kina och thorsten flinck har garanterat aldrig någonsin gjort några 140 kilo vill jag lova. Postad 07 November 2015 - 21:26 Där har du fel Zartok..finns ett gammalt tv program där idrottsmän tävlade i par i olika grenar. Bla ingick bänkpress Sjöberg la av på 125 pga känningar i en axel. Han hade dock gjort 160 enligt vad som kom på tal i.programmet. Inget jag betvivlar om jag kommer ihåg rätt hur det såg ut när han bänkade i programmet. Hän ägde väl ett gym ett tag och tränade utav bara s*tan... Postad 07 November 2015 - 21:35
Det är en värld av skillnad på dom vikterna. Jag har ex gjort en sexa på 120 för ett par veckor sen, men trots det så är jag inte nära några 160 i bänk. Här pratar vi pics or it did not happen. Självklart att han kan säga att han h gjort det, men med hans ego så går det att överdriva rätt mycket.
Tar vi Ragnar som exempel så har han inte gjort 160 i bänk. Visst, han tränar inte bänkpress, men det gjorde inte sjöberg heller som höjdhoppare. Ragnar är ju iaf styrkeatlet. Postad 07 November 2015 - 21:37 Har svårt att tro att Flinck tagit 140. Sedan om Sjöberg lade av på 125 pga axelskada så är det ändå en jäkla skillnad mellan 125 och 160. Sen tror jag t.ex att Mats Näslund bänkade mer än 80kg, han var hockeyspelare ju och dom kör ju rätt mycket fysträning. Tror även att Wayne Gretsky och Torgny Mogren bänkar mer än som står där också. Även Stefan Holm. Wayne Gretsky var hockeyspelare på elitnivå och det står att han tog 64kg. Det är en tjej på gymmet här som bänkar 65 utan problem, hon väger typ 60kg kanske och har tränat i typ ett halvår eller så tror jag.
Sedan är det ju skillnad på bänk och bänk. Tror att många av herrarnas siffror där är glädjesiffror, typ vad dom tog i en halv repetition med en passare som lyfte halva vikten åt dom. Ska man jämföra vikter så måste det göras efter tävlingsregler, annars är det meningslöst. Postad 07 November 2015 - 21:42
Precis. Har en polare som är styrkelyftare, han blev precis senior. Han har tagit 252,5 i böj, 255 i mark och 145 i bänk. Visst, hans bänk är väl relativt dålig i förhållande till vad han tar i böj och mark men han är ändå en styrkelyftare och tränar bänkpress ganska ofta och har tränat i många år. Postad 07 November 2015 - 22:16 Klart Thorsten klarar 140. Räcker han andas på stången så svävar den iväg. Postad 07 November 2015 - 22:28 http://www.tv3play.s...?autostart=true
Kom ihåg lite fel. Kolla ca 28 min in i programmet. Han gör ett antal rep på 115 relativt enkelt. Inga tävlingslyft men icke för ty. Tror inte 160 är helt otroligt när man ser det om han skulle trycka ett rep en bra dag. Kanske inte med godkänd teknik men endå.
Tydligen gymmade han s*tan när han var delägare i ett gym och än mer när han bodde i Brasilien.
Herr Flink i en Expressenintervju:
Du är 53 nu. Och trots knark, fester och alkohol så ser du väldigt fräsch ut. Låt oss bli lite magasiniga. Vad gör du för att hålla dig ung? – Låt oss bli magasiniga Pascal, det gillar jag! Jag tränar. Är galen i viktträning. Det har jag varit sedan jag var 14 år. Det är den enda sport jag haft teknik i. Jag hade en fördröjd pubertet i kroppen ända tills jag blev 40. Du vet – kroppen gick här och skallen där. Inget bollsinne. Men just i viktträning har jag teknik. Jag lyfter 125,5 kg, vilket är väldigt bra eftersom jag väger 84. Postad 07 November 2015 - 22:36
Hogge, läs det ala skrev om sin polare som är styrkelyftare. Eller om min sexa på 120. Ingen av oss är nära 160 i bänk. Sjöberg har nackdelar som längd och tanighet, han har inte gjort 160 i bänk. Kanske med en passare som lyfte halva vikten och han gjorde en halvreppare, eller bara vinklade armbågarna lite. Räknas det så gör jag 200. Minst. Mer också.
Det är en sak att säga vad man gör i en övning, men det finns risk att bli avslöjad. Flink är statad på 140 också. Som mig Redigerat av Zartok, 07 November 2015 - 22:37. Postad 07 November 2015 - 22:45 Inte för att vara den, men om inte Zlatan tar mer än 90kg i bänkpress skulle jag vara ytterst förvånad över hans osannolikt dåliga teknik, detta med tanke på hans fysik i övrigt.
Visst har han lång lyftväg, men han väger trots allt typ 95kg och ser ändå ut att ha typ 8-10% kroppsfett..
För övrigt är jag impad att ni inte tycker 40cm överarmar är stora... Nu är jag iofs inte så lång, men jag har typ 37-38cm i vila (alltså ej upp-pumpade) och skulle ändå säga att jag ligger klart över medel; iaf om man bara jämför med mina "normala" otränande polers.... Skulle man lägga till 3cm till mina armar skulle de gå från "över medel" till "vilka jäla armar du har".. Men som sagt, längden på extremiteterna spelar ju roll.
Låren är typ 66cm mitt på och vaderna 44cm när jag står rätt upp och ner (opump). Är rätt bred med typ 112-115cm runt bröstet också, så där är jag långt över medel istället.
Ligger några kilon för långt upp på vågen, så dra av typ 3-5cm runt bröstet och kanske ngn cm på resten också, så har vi ett börvärde på mig
Edit: Jag kanske skulle mäta mig istället för att säga "typ" utifrån senaste mätning för något år sedan eller så... med tanke på att jag är plufsigare och äldre idag. Ta siffrorna med en nypa salt. Står doch fast vid att jag är övertygad om att zlatte tar betydligt mer i bänk än vad jag gör... Redigerat av Unregistereda9666aa5, 07 November 2015 - 22:48. Postad 07 November 2015 - 23:12 Nyckelordet är teknik. Zlatan har troligen inte lagt någon tid på teknik i bänken och han har ingen nytta av detta för sin sport.
Ang. storlek på armar så är detta en grupp med tränande individer och vad som är stort och vad som är litet för dessa/oss avviker från medelsvensson. För gemene man är allt över 35 relativt stort skulle jag tänka mig. Och som sagt så har vi hela grejen med längd på extremiteter, muskelfästen, fettprocent osv som spelar in på hur man uppfattar en persons fysik.
Träna för sig själv och inte för någon annan. Postad 07 November 2015 - 23:15 Fotbollsspelare har oftast väldigt smala armar. Zlatan må vara rätt stor, men några vidare armar har inte han heller. Riktigt välbyggda människor är oftast för kraftiga för att kroppen skall hålla för fotboll. Är väl egentligen bara han Hulk som ser ut nåt för Världen i det avseendet. Postad 07 November 2015 - 23:28 Jag har ifs större benmuskler än arm muskler men det beror delvis på att jag gillar att gå promenader, springa i mitt trapphus fort upp och sen ner ganska många gånger om dagen. Jag går aldrig i trapphus. Jag springer alltid fullt förutom när jag handlar mat. Tar aldrig hissen. Innan flåsade jag alltid upp till lägenheten men så är det aldrig sen många år tillbaka. Jag maxar alltid upp och sen låser jag upp dörren utan minsta pust och går in. Detta gör jag kanske 10 gånger på en dag fram och tillbaka varje dag året runt och det är inte en våning utan flera. Sen hade vi hund tidigare och då blev det att jag gick varje dag nästan alla dagar i veckan året runt i 11 års tid ungefär. Ibland flera mil i veckan. Så mina benmuskler är rätt biffiga idag och det har hänt att jag inte kommer i Jeans som är slimmade pga det men rätt storlek i övrigt. Dom var varit ännu mer biffiga innan när hunden levde. Jag går rätt mycket powerwalk också fast utan stavar. Jag har alltid gillat att maxa mina steg när jag går. Sen vill det till att man stretchar ut benhinnan bland annat när man kommer hem. Jag springer lite ibland också när jag går promenader. Bara bra att variera. Postad 08 November 2015 - 00:24
Sorry, men du bygger inga lår av promenader. Vader kan jag köpa att du bygger med promenader men låren behöver mer belastning än så. Springa i trappor skulle funka om du tar typ 3-4 trappsteg i taget. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |