Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 08 November 2015 - 00:51

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Jag har ifs större benmuskler än arm muskler men det beror delvis på att jag gillar att gå promenader, springa i mitt trapphus fort upp och sen ner ganska många gånger om dagen. Jag går aldrig i trapphus. Jag springer alltid fullt förutom när jag handlar mat. Tar aldrig hissen. Innan flåsade jag alltid upp till lägenheten men så är det aldrig sen många år tillbaka. Jag maxar alltid upp och sen låser jag upp dörren utan minsta pust och går in. Detta gör jag kanske 10 gånger på en dag fram och tillbaka varje dag året runt och det är inte en våning utan flera. Sen hade vi hund tidigare och då blev det att jag gick varje dag nästan alla dagar i veckan året runt i 11 års tid ungefär. Ibland flera mil i veckan. Så mina benmuskler är rätt biffiga idag och det har hänt att jag inte kommer i Jeans som är slimmade pga det men rätt storlek i övrigt. Dom var varit ännu mer biffiga innan när hunden levde. Jag går rätt mycket powerwalk också fast utan stavar. Jag har alltid gillat att maxa mina steg när jag går. Sen vill det till att man stretchar ut benhinnan bland annat när man kommer hem. Jag springer lite ibland också när jag går promenader. Bara bra att variera.

Men det är ju absolut inget som säger att man måste gymma heller. Att röra på sig är bra av många fler skäl än enbart bygga muskler. Men bygga muskler gör många av oss främst för en bättre funktion. Själv är jag helt beroende av träning pga. en whiplashskada. Tränar jag inte funkar jag inte helt enkelt. Att man eventuellt får lite större muskler är egentligen ointressant för mig. Jag vill bara må bra och träning hjälper verkligen. :)

Postad 08 November 2015 - 00:55

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

http://www.tv3play.s...?autostart=true

Kom ihåg lite fel. Kolla ca 28 min in i programmet. Han gör ett antal rep på 115 relativt enkelt. Inga tävlingslyft men icke för ty. Tror inte 160 är helt otroligt när man ser det om han skulle trycka ett rep en bra dag. Kanske inte med godkänd teknik men endå.

Tydligen gymmade han s*tan när han var delägare i ett gym och än mer när han bodde i Brasilien.

Så som han gör 115 där så maxar han kanske 125-130 med tävlingsregler, vilket är en jäkla lång bit ifrån 160.

Här har du t.ex Kristian Sewen på 160 i fulbänk (inte tävlingsgodkänt) https://www.youtube.com/watch?v=_MXQvJuS5NE Han är en av Sveriges bästa styrkelyftare i sin viktklass. På VM i klassisk styrkelyft satte han 160 i bänk i -83kg klassen. 160 är också vad min kompis Kevin tar, han vann JSM i styrkelyft i -105kg klassen.

160 i bänk är inget man bara "råkar" ta.

Postad 08 November 2015 - 01:01

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Men det är ju absolut inget som säger att man måste gymma heller. Att röra på sig är bra av många fler skäl än enbart bygga muskler. Men bygga muskler gör många av oss främst för en bättre funktion. Själv är jag helt beroende av träning pga. en whiplashskada. Tränar jag inte funkar jag inte helt enkelt. Att man eventuellt får lite större muskler är egentligen ointressant för mig. Jag vill bara må bra och träning hjälper verkligen. :)

Samma här egentligen även om jag trots allt kan tycka att det är lite intressant med träning då man uppfattas på ett helt annat sätt om man dessutom ser snygg ut framför spegeln. Det måste jag ändå hålla med dom som tränar om oavsett hur jag uttryckte mig tidigare i tråden. Klart att beachen känns som ett vårtecken då eller åtminstone till sommaren. Jag har själv märkt av just det fenomenet om man får uttrycka det så när jag för ca: 3-4 år sedan bestämde mig för att gå ner 15 kg ca på 1 år från att ha varit mycket tjock med en vikt på 94.5kg med ett fall ner till 79kg. Inte f_n var det någon som lade märke till mig på den tiden bland brudarna men då jag landade på runt 80 kg...Då märkte jag en j_kla skillnad :D Så visst har det sina fördelar om man tänker ur det perspektivet men inte så  att jag är intresserad på det sättet och går in för det så att jag blir beroende och inte kan sluta. Det är bara kul att se välmående ut. Det är väl det jag kan säga om den saken :)  

Postad 08 November 2015 - 01:19

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Sorry, men du bygger inga lår av promenader. Vader kan jag köpa att du bygger med promenader men låren behöver mer belastning än så. Springa i trappor skulle funka om du tar typ 3-4 trappsteg i taget.

Jo, jag syftade inte på mina lår direkt även om dom är biffiga dom med. Jag har 36/30 i Jeans om det säger något :)

Jag hoppar en del steg ja för det skulle inte gå att ta sig så högt upp i huset på så kort tid som jag hade tänkt mig om jag sprang på varje. Jag missar väl två stycken trappsteg tror jag det är vid varje kliv :) Jag tror det är runt 100 trappsteg upp (lite osäker där) och sen lika många ner. En kul sak som jag noterade och satt och räknade ut lite smått var grannarna som varje dag hämtar sin post när dom tar bilen in eller ut från gården. Jag räknade ut att om dom inte vore så lata så hade dom fått sig en promenad på 1.7 mil nästan, om året bara genom att gå fram och tillbaka till brevlådan. Hade inget att göra den dagen haha :D

Redigerat av Unregistered2294, 08 November 2015 - 01:21.

Postad 08 November 2015 - 02:07

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Samma här egentligen även om jag trots allt kan tycka att det är lite intressant med träning då man uppfattas på ett helt annat sätt om man dessutom ser snygg ut framför spegeln. Det måste jag ändå hålla med dom som tränar om oavsett hur jag uttryckte mig tidigare i tråden. Klart att beachen känns som ett vårtecken då eller åtminstone till sommaren. Jag har själv märkt av just det fenomenet om man får uttrycka det så när jag för ca: 3-4 år sedan bestämde mig för att gå ner 15 kg ca på 1 år från att ha varit mycket tjock med en vikt på 94.5kg med ett fall ner till 79kg. Inte f_n var det någon som lade märke till mig på den tiden bland brudarna men då jag landade på runt 80 kg...Då märkte jag en j_kla skillnad :D Så visst har det sina fördelar om man tänker ur det perspektivet men inte så att jag är intresserad på det sättet och går in för det så att jag blir beroende och inte kan sluta. Det är bara kul att se välmående ut. Det är väl det jag kan säga om den saken :)

Att trivas med sig själv är ju såklart viktigt. Man känner ju när kläder inte passar eller man helt enkelt inte trivs med sin kropp. Men utseendet på det viset tänker jag nog inte så mycket på. Är väl bara någon manlig kollega eller bekant som påtalat att jag är typ lite biffig och det känns ju förvisso trevligt. Men framförallt förklarar det kanske i viss mån varför jag väger 95 kilo med min längd på 181 men inte förstår detta riktigt då jag inte känner mig överviktig. Nåja, visst finns det lite trivselkilon också men det är bra att ha lite reserver. :)

Postad 08 November 2015 - 02:09

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Att trivas med sig själv är ju såklart viktigt. Man känner ju när kläder inte passar eller man helt enkelt inte trivs med sin kropp. Men utseendet på det viset tänker jag nog inte så mycket på. Är väl bara någon manlig kollega eller bekant som påtalat att jag är typ lite biffig och det känns ju förvisso trevligt. Men framförallt förklarar det kanske i viss mån varför jag väger 95 kilo med min längd på 181 men inte förstår detta riktigt då jag inte känner mig överviktig. Nåja, visst finns det lite trivselkilon också men det är bra att ha lite reserver. :)

Ha, ja vi är exakt lika långa kan jag säga iaf :D

Postad 08 November 2015 - 02:36

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Numera väger jag 85 kg och det är precis så man vissa månader slipper dubbelhakan om man har tur den månaden vill säga :P

Jag gillar varken chips, godis, läsk, saft eller ostbågar så det är väl tack vare det att man håller hyffsat jämn vikt men i Augusti vägde jag iaf 89 kg så lite stoltare har man blivit sen sommaren :) 79 kg hade ju varit något. Den vikten var jag j_kligt nöjd med men tyvärr så ska man ju alltid missköta sig lite när man just har tappat mycket i vikt. Väldigt få personer som kan fortsätta hålla vikten har man hört efter att dom har tappat många kilon fort. Jag är dock j_vligt glad att jag inte ser ut som granntanten för hon måste ju ha lagt på sig runt 50 kg på några år. Hon var smal som en sticka innan och inte helt ful heller. Numera är hon ju tjockast i kvarteret och det beror endast på att hon äter som en häst och inte rör sig, dessutom äter hon väl helt fel saker också, säkert mycket fett och mycket godis. En tjej jag känner till, går ner varje år och sen upp igen men hur kul är det på en skala 1-10 att göra om proceduren varje år? Verkar ju mer klokt isf att gå ner och sen försöka hålla en jämn vikt resten av tiden också. Iaf hyffsat jämn om man kan. Nej, det konceptet gillar jag inte riktigt. Det kan ju inte va särskilt bra för kroppens funktioner heller att göra på det sättet med alla omställningar år efter år kan tänkas.

Ska man tappa kilon så ska man ge sig f_n på att försöka härda ut också för det handlar ju mycket om vad man stoppar i sig. Visst, hade jag skitit i alla goda ostar och inte käkat kakor som jag gör så hade jag också vägt 79 kg nu men jag kunde ju lika gärna ha vägt 100 också, så jag är rätt glad att jag bara har 6 kg ner nu till 79 igen. Det där borde jag klara på 4 månader lätt om jag enbart skiter i det söta och inriktar mig på bra hemlagad mat istället och ej en massa fabricerade produkter med diverse E302 i. Dom verkar ju fullkomligt livsfarliga att stoppa i sig. Jag / vi köper nästan bara ekologiskt obesprutat numera. Fy i h_lvete vad skit man får i sig som går direkt in genom skalen på frukten tex osv. Cancerframkallande så man blir mörkrädd. Inte konstigt att folk dör som flugor till höger och vänster med tanke på all skit som finns i allt från grönsaker till frukt. Till och med kaffet är ju besprutat där det går rakt in i bönan om man inte kör ekologiskt vill säga  :unsure: Det kostar f_n inte så många j_vla spänn mer heller att köpa ekologiskt och sen lever man kanske 20 år längre också ;)

Redigerat av Unregistered2294, 08 November 2015 - 03:22.

Postad 08 November 2015 - 08:15

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Numera väger jag 85 kg och det är precis så man vissa månader slipper dubbelhakan om man har tur den månaden vill säga :P

Jag gillar varken chips, godis, läsk, saft eller ostbågar så det är väl tack vare det att man håller hyffsat jämn vikt men i Augusti vägde jag iaf 89 kg så lite stoltare har man blivit sen sommaren :) 79 kg hade ju varit något. Den vikten var jag j_kligt nöjd med men tyvärr så ska man ju alltid missköta sig lite när man just har tappat mycket i vikt. Väldigt få personer som kan fortsätta hålla vikten har man hört efter att dom har tappat många kilon fort. Jag är dock j_vligt glad att jag inte ser ut som granntanten för hon måste ju ha lagt på sig runt 50 kg på några år. Hon var smal som en sticka innan och inte helt ful heller. Numera är hon ju tjockast i kvarteret och det beror endast på att hon äter som en häst och inte rör sig, dessutom äter hon väl helt fel saker också, säkert mycket fett och mycket godis. En tjej jag känner till, går ner varje år och sen upp igen men hur kul är det på en skala 1-10 att göra om proceduren varje år? Verkar ju mer klokt isf att gå ner och sen försöka hålla en jämn vikt resten av tiden också. Iaf hyffsat jämn om man kan. Nej, det konceptet gillar jag inte riktigt. Det kan ju inte va särskilt bra för kroppens funktioner heller att göra på det sättet med alla omställningar år efter år kan tänkas.

Ska man tappa kilon så ska man ge sig f_n på att försöka härda ut också för det handlar ju mycket om vad man stoppar i sig. Visst, hade jag skitit i alla goda ostar och inte käkat kakor som jag gör så hade jag också vägt 79 kg nu men jag kunde ju lika gärna ha vägt 100 också, så jag är rätt glad att jag bara har 6 kg ner nu till 79 igen. Det där borde jag klara på 4 månader lätt om jag enbart skiter i det söta och inriktar mig på bra hemlagad mat istället och ej en massa fabricerade produkter med diverse E302 i. Dom verkar ju fullkomligt livsfarliga att stoppa i sig. Jag / vi köper nästan bara ekologiskt obesprutat numera. Fy i h_lvete vad skit man får i sig som går direkt in genom skalen på frukten tex osv. Cancerframkallande så man blir mörkrädd. Inte konstigt att folk dör som flugor till höger och vänster med tanke på all skit som finns i allt från grönsaker till frukt. Till och med kaffet är ju besprutat där det går rakt in i bönan om man inte kör ekologiskt vill säga  :unsure: Det kostar f_n inte så många j_vla spänn mer heller att köpa ekologiskt och sen lever man kanske 20 år längre också ;)

http://tranastyrka.s...ning.banan_.jpg
http://www.kostdokto...014/01/egg4.jpg
Hoppas du trivs i din lilla bubbla
Alla E-ämnen är inte farliga

Postad 08 November 2015 - 09:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

http://tranastyrka.s...ning.banan_.jpg
http://www.kostdokto...014/01/egg4.jpg
Hoppas du trivs i din lilla bubbla
Alla E-ämnen är inte farliga

Det där ser så j*vla mycket läskigare ut än det är :D

Postad 08 November 2015 - 12:23

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jo, jag syftade inte på mina lår direkt även om dom är biffiga dom med. Jag har 36/30 i Jeans om det säger något :)

Jag har 34/32 på mina Levi 541 och då är dom lite stora i midjan, hade kunnat ha 33 och kanske till och med 32 tror jag. Vanliga jeans passar inte på mig, har för liten midja och för stora lår och rumpa.

Här är en bild på när mina lår var som störst, precis efter att jag satte 192.5kg i knäböj https://instagram.co...en-by=niklasala

Här är en till bild som visar hur dom bygger mer framåt än åt sidorna https://instagram.co...en-by=niklasala

Postad 08 November 2015 - 13:21

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Ska man tappa kilon så ska man ge sig f_n på att försöka härda ut också för det handlar ju mycket om vad man stoppar i sig. Visst, hade jag skitit i alla goda ostar och inte käkat kakor som jag gör så hade jag också vägt 79 kg nu men jag kunde ju lika gärna ha vägt 100 också, så jag är rätt glad att jag bara har 6 kg ner nu till 79 igen. Det där borde jag klara på 4 månader lätt om jag enbart skiter i det söta och inriktar mig på bra hemlagad mat istället och ej en massa fabricerade produkter med diverse E302 i. Dom verkar ju fullkomligt livsfarliga att stoppa i sig. Jag / vi köper nästan bara ekologiskt obesprutat numera. Fy i h_lvete vad skit man får i sig som går direkt in genom skalen på frukten tex osv. Cancerframkallande så man blir mörkrädd. Inte konstigt att folk dör som flugor till höger och vänster med tanke på all skit som finns i allt från grönsaker till frukt. Till och med kaffet är ju besprutat där det går rakt in i bönan om man inte kör ekologiskt vill säga :unsure: Det kostar f_n inte så många j_vla spänn mer heller att köpa ekologiskt och sen lever man kanske 20 år längre också ;)

En anledning att träna är ju just att kunna leva rätt normalt och ändå hyfsat hålla vikten. Jag väger verkligen inte maten, eller tänker överhuvudtaget på sånt. Lagar god vettig mat varje dag och hela familjen verkar må bra. Men visst, grabbarna rör mycket på sig och frun är mer återhållsam med det goda än jag. :)

Postad 08 November 2015 - 13:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Slingshoten är underbar! All smärta i mina axlar är borta nu när jag har den på. Sitter på gymmet just nu :D

Postad 08 November 2015 - 13:44

little_mac
  • little_mac
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Slingshoten är underbar! All smärta i mina axlar är borta nu när jag har den på. Sitter på gymmet just nu :D

Vilket gym tränar du på?

Postad 08 November 2015 - 13:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Vilket gym tränar du på?

IKSU Umeå

Postad 08 November 2015 - 13:48

little_mac
  • little_mac
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Ok, hade för mig att du var Umeåbo, samma här men tränar på USM. Bara nyfiken.

Postad 08 November 2015 - 13:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Är du sugen på att testa på slingshoten så kan jag nog fixa in dig på IKSU någon gång gratis :)

Eller så kan jag komma till usm :)

Redigerat av Zartok, 08 November 2015 - 13:51.

Postad 08 November 2015 - 13:54

little_mac
  • little_mac
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Hehe, nja ja har lagt tunga lyft i bänk åt sidan. Kör bara högrep nu. IKSU var det länge sedan jag tränade på, passar mig inte geografiskt och så är det ju sjukt många medlemmar där uppe ;) 

Postad 08 November 2015 - 14:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ja, vardagar kl 18 vill man inte gå hit :D

Postad 08 November 2015 - 14:27

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Förmodar att den inte används att skjuta folk i nacken med. :) Berätta, hur används slangbellan?

Postad 08 November 2015 - 14:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Förmodar att den inte används att skjuta folk i nacken med. :) Berätta, hur används slangbellan?

Jag ska lägga upp en video, men i grunden så är det som ett tjockt band som man trär över armarna som håller ihop armbågarna i lyftet samt trycker axlarna mot kroppen.

Postad 08 November 2015 - 14:43

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Jag ska lägga upp en video, men i grunden så är det som ett tjockt band som man trär över armarna som håller ihop armbågarna i lyftet samt trycker axlarna mot kroppen.

Aha, en hjälp att kontrollera rörelsen. Men är det så bra att lyfta mer än man kan göra under full kontroll utan hjälpmedel?

Postad 08 November 2015 - 15:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Den är egentligen till för att göra fler reps, inte att maxa mer, men dem fungerar säkerligen till både och, ungefär som en bänktröja. Men den är ju 200 gånger smidigare :)

Postad 08 November 2015 - 15:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag brukar inte säga något om en produkt jag just fått, men slingshoten är för bra för att inte säga något om. Jag har haft mycket problem med ac-leden, problem med baksida axlar och nu även armbågen. Slingshoten fixar dom två första och gör träningen och repsen mycket snyggare. Det blir inte min vanliga studs utan kontrollerade lyft som verkligen verkligen känns rätt!

Den kopplar in tricepsarna mer än med min vanliga teknik och kopplar ur axlarna. Jag kunde inte få lika hög brygga, men det var ändå lätt värt det!

Idag var ett svagt pass. För fyra dagar sen gjorde jag, utan utrustning en lätt fyra på 120 och en tvåa på 130. Idag gjorde jag en fyra på 110, tung sån. Med slingshoten så gjorde jag därefter en fyra, två sexor och en åtta på 110 och sen sexor och en åtta på 120. Armarna var stenhårda efteråt! Axlarna mådde väldigt bra och jag har inte ens känningar av dom nu när jag är hemma. Inte det minsta!

Att kunna träna bänk helt utan problem har jag glömt bort hur det var. Nu vet jag hur det är. Att inte lederna ska sätta stopp. Magisk produkt. Det går inte att säga något annat, för mig så är den helt otrolig!

För er som inte har problem med axlar eller något sånt vill jag inte säga något. Men för oss med mycket skador och förslitningar, är den helt otrolig! Mumma!

Postad 08 November 2015 - 19:33

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Knäböj idag, 4x5 + 1x8 på 150 och djupet var helt okej för att vara träningslyft. Känns bra att man börjar komma tillbaka i form igen.

Postad 08 November 2015 - 19:37

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Markade i lördags. Har fortfarande inte börjat använda bälte. körde varierat med sumo och vanliga marklyft. Började med tior på 60 och sedan 100kg. Sen körde jag 5or på 120, 140, 160, sen när jag började på 170kg så efter tredje repset så kändes det konstigt i handen, så när jag släppte ner vikten så såg jag att jag dragit av en valken i handen, lyckades draa av skinnet. Kändes sådär, och ingen tejp hade jag med mig, så fick dra på mig handsken med papper i mellan så jag kunde fortsätta. Är de vanligt att man drar sönder skinnet eller har jag bara klent skinn?

20151107-111909.jpg?width=150

Postad 08 November 2015 - 19:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det händer, men jag tror att det är vanligare om man använder magnesium faktiskt. Hardcore är det definitivt :D

Postad 08 November 2015 - 19:47

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Markade i lördags. Har fortfarande inte börjat använda bälte. körde varierat med sumo och vanliga marklyft. Började med tior på 60 och sedan 100kg. Sen körde jag 5or på 120, 140, 160, sen när jag började på 170kg så efter tredje repset så kändes det konstigt i handen, så när jag släppte ner vikten så såg jag att jag dragit av en valken i handen, lyckades draa av skinnet. Kändes sådär, och ingen tejp hade jag med mig, så fick dra på mig handsken med papper i mellan så jag kunde fortsätta. Är de vanligt att man drar sönder skinnet eller har jag bara klent skinn?

Många elitlyftare gör det, men det är inte så konstigt om dom använder texasstänger och lyfter 400kg+. Jag har själv aldrig slitit upp handen sådär men mina kompisar har gjort det, dock på vikter över 270kg. Om du sliter av skinnet redan på 170 så tror jag att du har klent skinn eller greppar stången tokigt.

Postad 08 November 2015 - 19:47

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Knäböj idag, 4x5 + 1x8 på 150 och djupet var helt okej för att vara träningslyft. Känns bra att man börjar komma tillbaka i form igen.

Du tränar knäböj på vikter jag inte vågat mig på ännu, jag e imponerad av de framsteg du gjort.

Det händer, men jag tror att det är vanligare om man använder magnesium faktiskt. Hardcore är det definitivt :D

Använde inga tillbehör. Fick tillslut lite tejp av en tjej på gymmet så jag kunde tejpa fast lite papper på handen. Kändes mer pinsamt en hardcore haha

Postad 08 November 2015 - 19:53

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Det är ingen slangbella. Du Googlade på fel produkt :D

Varför använder du inte handskar när du lyfter? Då slipper du ju just det ;)

Postad 08 November 2015 - 19:53

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Många elitlyftare gör det, men det är inte så konstigt om dom använder texasstänger och lyfter 400kg+. Jag har själv aldrig slitit upp handen sådär men mina kompisar har gjort det, dock på vikter över 270kg. Om du sliter av skinnet redan på 170 så tror jag att du har klent skinn eller greppar stången tokigt.

Har arbetat med händerna sen jag var liten, så jag blev väldigt överaskad av detta, har skurit mig i handen utan att det börjat blöda för att skinnet varit tjock, jag tror att jag måste fått för bra grepp med valken så den rycktes med. Får nog börja fila ner dom lite

Postad 08 November 2015 - 22:56

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Du tränar knäböj på vikter jag inte vågat mig på ännu, jag e imponerad av de framsteg du gjort.

Det handlar bara om att ösa på nå in i **** och ha en passare som du kan lita på. Det mesta sitter i skallen, jag hade nog kunnat köra nästan samma repantal på 160 idag bara jag hade gett mig in för det riktigt. Har ju som bäst kört 5,5,8,5,5 på 160 i våras.

Har arbetat med händerna sen jag var liten, så jag blev väldigt överaskad av detta, har skurit mig i handen utan att det börjat blöda för att skinnet varit tjock, jag tror att jag måste fått för bra grepp med valken så den rycktes med. Får nog börja fila ner dom lite

Ah, ja om man greppar tokigt och har väldigt tjocka valkar så kan jag tänka mig att det skulle kunna hända om stången börjar röra på sig i handen.

Har förresten en intressant kille på gymmet här. Han är 16, halvasiat och typ lite drygt 170 lång och väger ~88kg gissar jag på. Han har inte tränat speciellt länge, ett år eller så kanske. Jag och min polare har börjat övertala honom att träna lite mer styrkelyftsinriktat. Idag när jag kom in på gymmet så ser jag hur han böjer 160 ganska enkelt, utan knävärmare och utan bälte. Det slutar med att han tar 170, som visserligen gick ganska segt men han klarade det och djupet var typ 5cm djupare än tävlingsdjup. Har för mig att han tog 135 för bara någon månad sedan, helt galet. Frågade vad han tog i marken och där hade han tagit 180 tydligen. Vet inte vad han har tagit i bänken men minns att han sa att han tog 100 för första gången för några veckor sedan. Försöker övertala honom att tävla, han kan bli Sveriges bästa ungdomslyftare i sin viktklass bara han vill.

Postad 09 November 2015 - 08:20

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Det handlar bara om att ösa på nå in i **** och ha en passare som du kan lita på. Det mesta sitter i skallen, jag hade nog kunnat köra nästan samma repantal på 160 idag bara jag hade gett mig in för det riktigt. Har ju som bäst kört 5,5,8,5,5 på 160 i våras.

Ah, ja om man greppar tokigt och har väldigt tjocka valkar så kan jag tänka mig att det skulle kunna hända om stången börjar röra på sig i handen.

Har förresten en intressant kille på gymmet här. Han är 16, halvasiat och typ lite drygt 170 lång och väger ~88kg gissar jag på. Han har inte tränat speciellt länge, ett år eller så kanske. Jag och min polare har börjat övertala honom att träna lite mer styrkelyftsinriktat. Idag när jag kom in på gymmet så ser jag hur han böjer 160 ganska enkelt, utan knävärmare och utan bälte. Det slutar med att han tar 170, som visserligen gick ganska segt men han klarade det och djupet var typ 5cm djupare än tävlingsdjup. Har för mig att han tog 135 för bara någon månad sedan, helt galet. Frågade vad han tog i marken och där hade han tagit 180 tydligen. Vet inte vad han har tagit i bänken men minns att han sa att han tog 100 för första gången för några veckor sedan. Försöker övertala honom att tävla, han kan bli Sveriges bästa ungdomslyftare i sin viktklass bara han vill.

Tränar själv på mornarna så jag har tyvärr ingen som passar. Varken i bänken eller knäböjen. Så jag ser alltid till att jag klarar 5-6reps i en viss vikt innan jag lägger på mer.

Känns rätt surt att jag la av med träningen ett bra tag. Men nu klarar jag mer i vikt än innan. Målet är ju att ta 200 i mark utan bälte samt 150 i knäböj, utan bälte, och 130 i bänken innan året är slut. Inga större mål, men vet i alla fall att jag kommer klara dom.

Låter som en stark jävel, är det något riktigt styrkegym du går på ala?

Postad 09 November 2015 - 12:00

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Sjukt vad mycket blaj det har blivit i tråden. 

Hoppas vi kan komma tillbaks till som det var innan. 

Själv ska jag hoppa igång på onsdag igen efter lite sjukdom och långweekend utomlands. Har juh gått in i ett nytt 6 veckors block med lite variation i övningarna men hann köra ett pass innan jag vart risig. Så det skall bli kul att köra lite nya grejer helt enkelt, blir t.ex. romanian deadlift, eventuellt bench row och någon variation på Militär press. Har inte kommit på någon bra övning som substitut för detta, någon som har tips?

Postad 09 November 2015 - 12:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Låter som en stark jävel, är det något riktigt styrkegym du går på ala?

Jo, det kan man säga. Johannes Årsjö tränade där innan han skaffade eget. Vi har några som ligger på 180+ i bänk, min polare på 300 i böj och sedan har vi några som tar 300+ i mark också. Det är, vad jag vet, det enda gymmet i Norrköping som har utrustning för styrkelyftsträning. Har hört att det också är det enda gymmet i Norrköping som inte är PRODIS-anslutet så det kan väl till viss dela förklara varför man ser en del stora typer där ibland. 

Postad 09 November 2015 - 19:05

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Jo, det kan man säga. Johannes Årsjö tränade där innan han skaffade eget. Vi har några som ligger på 180+ i bänk, min polare på 300 i böj och sedan har vi några som tar 300+ i mark också. Det är, vad jag vet, det enda gymmet i Norrköping som har utrustning för styrkelyftsträning. Har hört att det också är det enda gymmet i Norrköping som inte är PRODIS-anslutet så det kan väl till viss dela förklara varför man ser en del stora typer där ibland.

Hade vart kul att gå på ett sådant gym, själv kör jag på always fitness som är öppet 24h om dygnet

Postad 10 November 2015 - 20:20

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Uppe i lite vikter i böjen för första gången på typ 1,5 år. Blev 2x3 på 140. Än så länge känns det lugnt i ryggen men vi får se hur det är imorgon. Kan lika gärna rasa tillbaka till 0.

Postad 10 November 2015 - 23:22

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Att verkligen ta det lugnt med helt kontrollerade rörelser är så mycket skönare än att rycka och slita. Har mer och mer koncentrerat mig på detta istället för att eventuellt med lite sving eller studs få till det där sista. Senast satt 5x70 5x75 5x80 5x85 5x90 som en smäck i bänken. Ingen avslutande maxning med lite slarv och studs. Biceps funkar inte med stång för mig även om den är böjd. Vid runt 55kg, börjar underarmarna värka. Men samma vikt fördelad på två hantlar funkar utmärkt, mysko. 4x8 lugna lugna fina lyft perfekt för en gubbe. :)

Postad 11 November 2015 - 09:00

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Skönt att vara tillbaks igen efter två veckors uppehåll.

Vart som sagt RDL, Bench row(Seal row) och Miltärpress idag. RDL kändes helt ok, försökte få till en filmning för att se så hållning och själva utförandet såg bra ut men fick inte till någon bra vinkel så jag körde på bara. Greppstyrkan får sig en körare i denna övning helt klart.

Sedan vart det Bench row och måste få säga att det är en ny topp 3 övning för min del. Fick riktigt bra kontakt i övre delen av ryggen. Kommer helt klart försöka få den här övningen i alla ryggrutiner framöver.

Militärpressar är alltid en nice övning att köra. Kom inte på något bra substitut för den så det var bara att kötta på.

Postad 11 November 2015 - 10:36

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ingen bra dag igår. Kände redan när jag cyklade till campus på morgonen att jag hade ont i högerarmen. Kom fram och satt på mattelektion och hade så ont i armen att jag knappt orkade lyfta min vattenflaska. Det pulserade i hela armen, från handen ända upp till axeln. Gick iväg och tränade ändå på kvällen trots att jag hade ont. Bänk stod på schemat, såg till att värma upp rejält. Under seten så gjorde det inte ont men så fort jag släppte taget om stången så kom smärtan igen. Var seg i huvud och kropp och smärtan gjorde det inte bättre. Gjorde 3x8 på 80 i bänken i alla fall följt av 3x10 långsamma på 50 med maxbrett grepp. Då hade jag så ont i högerarmen att jag bara ville gå hem och gråta. Hade börjat få ont i vänsterarmen då också. Vilade ett tag och sen försökte jag köra lite axelövningar men hade så fruktansvärt ont i armen att det gick inte att träna riktigt så jag gick hem istället. Sen efter jag duschat och ätit så kände jag i stort sett ingenting alls i armarna. Vaknade i morse, ingen smärta. Kände inte heller något när jag cyklade till campus. Har känt lite i högerarmen nu under förmiddagen men inte ens nära på hur ont det gjorde igår.

En positiv sak var dock att jag vägde in på 90.25kg innan jag gick hem från gymmet. Detta alltså med kläder på och en skaplig mängd extra vatten i magen. Detta borde innebära en morgonvikt på kanske 89kg. Tänkte köra en kort diet nu ungefär fram till fitnessfestivalen, hoppas gå ner kanske 1-2kg.

Förresten, på tal om fitnessfestivalen. Är det några av er som ska dit? Jag bokade resa dit för några dagar sedan. Såg också att SELF sökte folk som vill stå i deras monter. Vet inte om jag ska höra av mig eller inte. Får högst troligt stå om jag hör av mig men kände förra året att jag inte kunde tillföra så mycket. Hade dock varit nice med VIP-biljett och lite gratis SELF-grejor.

Postad 11 November 2015 - 11:25

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Jag är med en sväng i Proteinbolagets youtube reklam  :)

Alla coola klipp när ja te.x körde axel pressar med 160kg blev naturligtvis bortklippta 

https://www.youtube....h?v=cHdG_ZhaWFQ

Postad 11 November 2015 - 12:31

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 1

Bra skägg!

Postad 11 November 2015 - 14:13

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Jag är med en sväng i Proteinbolagets youtube reklam  :)

Alla coola klipp när ja te.x körde axel pressar med 160kg blev naturligtvis bortklippta 

https://www.youtube....h?v=cHdG_ZhaWFQ

Typiskt!  :D

Stämmer in med Birka vad gäller skägget.

Postad 11 November 2015 - 14:41

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Ja tänk om låren växte lika fort som skägget, hitta några klipp från inspelningen som förövrigt var jävligt kul

https://youtu.be/41IVe2rrJ04

https://youtu.be/qhKFqPc9UG4

https://youtu.be/pfqMaQnGzTU

Postad 11 November 2015 - 16:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Bra hormoner i pojken där, det syns på skägget :D

Postad 11 November 2015 - 19:42

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Bra hormoner i pojken där, det syns på skägget :D

Jag skulle behöva spara i flera år för att få sådant skägg :P

Postad 11 November 2015 - 19:45

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Styrkan sitter i skägget! hehe. Sparat i 6 månader, tjejens idè hon gillar skägg, och jag hade inte så mkt att säga emot då jag höll på med Vikings säsong 3  :P se om man kan få till en fornordisk skäggfläta om någon månad, 

Postad 11 November 2015 - 20:45

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Styrkan sitter i skägget! hehe. Sparat i 6 månader, tjejens idè hon gillar skägg, och jag hade inte så mkt att säga emot då jag höll på med Vikings säsong 3 :P se om man kan få till en fornordisk skäggfläta om någon månad,

Bra odlat helt enkelt!

Själv kommer jag aldrig kunna få ihop ett sådant skägg. Har iofs aldrig långsparat men i somras så hade jag glömt trimmern när jag var två veckor i Spanien. Skägget växte i ungefär 4 dagar sen stannade det av. Hade upplevt det hemma tidigare men fick det svart på vitt i Spanien som sagt. Mina småbrorsor däremot kan odla galet skägg.

För att få med lite träning i det hela så börjar dagens pass göra sig till känna. Blir härligt imorgon. Haha

Postad 11 November 2015 - 22:55

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jag har inte rakat mig sen sista oktober (tänkte prova no shave november) och har kanske 3mm stubb på hakan och resten är väl ännu kortare, typ 2mm. Och då rakade jag mig inte helt då sist utan jag använde trimmern fast utan någon distans ditsatt.

Ska prova lite marklyft imorgon, får se hur det går med armarna. Tänkte att om jag använder texasstång och dragremmar så borde det bli som minst påfrestningar för armarna. Går det inte trots det så får det bli ben och mage istället.

Postad 12 November 2015 - 11:34

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Har aldrig känt mig så klen som jag gjorde igår på gymmet. Körde axlar och körde som jag brukar. men efter passet hade jag ont överallt i hela kroppen och var helt slut, både mentalt och kroppsligt. Har ju gått ut rätt hårt senaste tiden och tränat i princip varje dag. fast olika muskelgrupper. Men nu är det dags för en paus kände jag. Oftast har jag mått bättre efter ett gympasp och känt mig piggare på jobbet efter jag varit på gymmet, men inte igår, så idag och imorgon ska jag vila, får se om energin är tillbaka efter det.

Postad 12 November 2015 - 13:24

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Jag börjar bli gammal. Har alltid ont nu för tiden....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.