Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 12 November 2015 - 13:46

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Mmmm.. den jäkla Ischias vill inte ge sig... går rätt bra på dagen, men kan inte sova på nätterna, trots tagit en Oxikodon när jag lägger mig... :(

Förresten... var köper ni som är biffar, och som är korta, skjortor nånstans? Jag är inte biffig direkt, men är 1.73, pendlar mellan 80-87 kg, och har rätt korta ben... och vill helst ha skjortor som man har  utanför byxorna... när jag får tag i såna som passar, slutar dom ju nästan vid knäna :lol:  :P

Förutom Dressmans slimfit... men just nu passar inte fit, direkt... :blush:  :lol: Och tråkigt utbud i längden... :mellow:

Redigerat av Garrett, 12 November 2015 - 13:48.

Postad 12 November 2015 - 13:59

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Skjortor är ett j*vla påfund så fort man har lite massa på kroppen. Tror att det enda säkra kortet är att lämna in till en skräddare. Men om man som jag pendlar rätt mycket i vikt så får man det problemet med.

Postad 12 November 2015 - 14:03

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Att styrketräna samtidigt som man skall hänga med i modet brukar inte vara det lättaste.

Skjortor är ett problem, jeans kan vara ett annat har jag upplevt genom åren när man lirat hockey och styrketränat. De kan sitta bra i midjan men går inte att använda då de sitter för tight över låren. 

Inte lätt det här när man vill försöka hålla sig i form. :D

Postad 12 November 2015 - 14:12

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Att styrketräna samtidigt som man skall hänga med i modet brukar inte vara det lättaste.

Skjortor är ett problem, jeans kan vara ett annat har jag upplevt genom åren när man lirat hockey och styrketränat. De kan sitta bra i midjan men går inte att använda då de sitter för tight över låren. 

Inte lätt det här när man vill försöka hålla sig i form. :D

Måste ha stretch annars så funkar det inte. Har en modell i byxor som jag kan ha och jag sitter i skiten när JC väl slutar ha de i sitt sortiment. Sliter ut dom i kvisten på nolltid med. Då är det dock bra att JC erbjuder gratis lagning utav hålen.

Postad 12 November 2015 - 16:23

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Precis som Birkanoff säger, stretch är viktigt. Vanliga skjortor är till för spinkiga människor. För oss med lite med form på kroppen så är det nog bara skräddarsydda som gäller. Går väl att köpa en skorta som passar bra över axlar och så och sedan gå och få den insydd hos en skräddare?

Angående jeans så kan jag tipsa om Levi 541, sitter som en smäck på mig. Dom har extra mycket utrymme vid rumpan och låren.

Postad 12 November 2015 - 16:25

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Förresten... var köper ni som är biffar, och som är korta, skjortor nånstans? Jag är inte biffig direkt, men är 1.73, pendlar mellan 80-87 kg, och har rätt korta ben... och vill helst ha skjortor som man har  utanför byxorna... när jag får tag i såna som passar, slutar dom ju nästan vid knäna :lol:  :P

Förutom Dressmans slimfit... men just nu passar inte fit, direkt... :blush:  :lol: Och tråkigt utbud i längden... :mellow:

Jag väger 110+ och är 1,78 kort. Har otroligt svårt att hitta kläder jag får på mig och fattar inte hur de som är större hittar något. Men skjortor köper jag numera via Tailorstore på nätet och det har funkat bra. Knappar in mina mått och sen skräddarsyr de skjortorna nånstans i Asien. Varning dock för att de billigaste tygerna är "prassliga", de lite dyrare har dock varit bra (typ 500 kr för en skjorta). Jag har dock inte haft några större problem med att kläderna krymper i tvätten. De senaste åren har Dressman haft stora problem med detta, jag har dock börjat gå tillbaka med dessa plagg.

Angående jeans så kör jag på stretch-jeans från Dressman. Tror de heter Nevada Blue eller nått. De blir stora i midjan men det är ju bara att dra åt med skärp.

Postad 12 November 2015 - 21:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Marklyft idag. Lite oklart hur armarna mår så blev ju texasstång med dragremmar. Gjorde två sexor på 140 i uppvärmningen och det kändes väl inte direkt bra, fast brukar ju vara ganska mycket svagare med när jag kör med remmar också. Gick upp på 170 och tänkte köra 4x4 på det. Gjorde 3x4 utan större problem och utan smärta i armarna. Bestämde mig för att skippa remmarna på sista setet och klämma ut en sexa. Men när jag gick fram till stången så insåg jag att en sexa skulle bli för enkelt att avsluta på så jag gjorde åtta reps. Den sista var lite jobbigt och det gjorde JÄVLIGT ont i händerna kan jag lova. Hade rikligt med magnesium och har ni aldrig använt en texasstång så kan jag säga att räfflingen på en Eleiko SL-stång är mesig i jämförelse. Trodde efter sjunde repet att jag hade slitit upp båda handflatorna för jag kände en skarp stickande smärta i huden för stången började glida ur händerna. Släppte dock aldrig trycket runt stången en enda sekund för att greppa om eller så utan jag kramade den 100% hela tiden och körde på samma grepp som i början. Slet inte upp huden som tur var men hade ingen känsel i händerna på typ en timme och nu är jag sjukt öm där. 

Körde lite t-rodd i ställning, hantelrodd och latsdrag också. Helt okej pass. Vägde in på 91.2kg med en massa kläder och skor på trots att jag ätit mycket idag (dubbel lunch och havregrynsshake precis innan passet). Morgonvikt borde således vara strax under 89 gissar jag på.

Postad 13 November 2015 - 08:01

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Marklyft idag. Lite oklart hur armarna mår så blev ju texasstång med dragremmar. Gjorde två sexor på 140 i uppvärmningen och det kändes väl inte direkt bra, fast brukar ju vara ganska mycket svagare med när jag kör med remmar också. Gick upp på 170 och tänkte köra 4x4 på det. Gjorde 3x4 utan större problem och utan smärta i armarna. Bestämde mig för att skippa remmarna på sista setet och klämma ut en sexa. Men när jag gick fram till stången så insåg jag att en sexa skulle bli för enkelt att avsluta på så jag gjorde åtta reps. Den sista var lite jobbigt och det gjorde JÄVLIGT ont i händerna kan jag lova. Hade rikligt med magnesium och har ni aldrig använt en texasstång så kan jag säga att räfflingen på en Eleiko SL-stång är mesig i jämförelse. Trodde efter sjunde repet att jag hade slitit upp båda handflatorna för jag kände en skarp stickande smärta i huden för stången började glida ur händerna. Släppte dock aldrig trycket runt stången en enda sekund för att greppa om eller så utan jag kramade den 100% hela tiden och körde på samma grepp som i början. Slet inte upp huden som tur var men hade ingen känsel i händerna på typ en timme och nu är jag sjukt öm där. 

Körde lite t-rodd i ställning, hantelrodd och latsdrag också. Helt okej pass. Vägde in på 91.2kg med en massa kläder och skor på trots att jag ätit mycket idag (dubbel lunch och havregrynsshake precis innan passet). Morgonvikt borde således vara strax under 89 gissar jag på.

Körde du vanligt överhandsgrepp utan remmar eller blev det varierat. använder du bälte när du kör på de vikterna eller använder du det bara vid maxning? Har aldrig använt varken bälte eller remmar, men funderar på om det kan vara en bra investering om det underlättar i träningen.

Postad 13 November 2015 - 08:13

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Jag började med dragremmar för ca 6månader sedan och jag älskar dem, jag har stora armar och de tar över jobbet i nästan alla ryggövningar, men med remmarna så kan jag slappna av i greppet och låta ryggen jobba som det är tänkt

De kostar runt 80:- så ingen större skada skedd om tycke inte uppstår

Postad 13 November 2015 - 09:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Köp gasp remmar, dom är dom enda som håller vid tyngre belastning under ett längre tag.

Postad 13 November 2015 - 09:38

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Köp gasp remmar, dom är dom enda som håller vid tyngre belastning under ett längre tag.

Känns de sköna? De ser riktigt "tjocka" ut när man kollar på bild.

Har varit inne på att eventuellt köpa remmar också ett tag men har inte blivit något än.

Postad 13 November 2015 - 10:14

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Jag har inga jättearmar. Men det är främst greppet när jag kör mycket marklyft många repetitioner och för mig lite högre vikter. Ja ni såg ju själva på bilden förut vad som hände när greppet gled lite på 170kg på fler reps. Då hade jag även kört 5x170 sumo. Tycker jag orkar mer på sumo än på vanliga marklyft. Annars får jag träna upp greppet ytterligare. 

Men kostar de bara 80kr eller något så får jag köpa och testa, det kan ju inte skada. :)

Postad 13 November 2015 - 10:21

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Körde du vanligt överhandsgrepp utan remmar eller blev det varierat. använder du bälte när du kör på de vikterna eller använder du det bara vid maxning? Har aldrig använt varken bälte eller remmar, men funderar på om det kan vara en bra investering om det underlättar i träningen.

Körde överhandsgrepp upp till 140 men sedan blev det för svårt att hålla i. Texasstången är lite svårare att köra överhandsgrepp med tycker jag, den är ju lite tunnare, den rullar lite bättre än en Eleiko SL-stång samt att den far och flyger hejvilt om man drar med lite fart. Jag brukar ta på mig bältet när jag går över 100kg. Spänner inte åt det fullt på vikter strax över 100kg utan det är först vid typ 150kg och uppåt som jag drar åt det fullt.

Bälte tycker jag helt klart att du ska köpa. Du kan få ut några extra kilon av det samt att det gör det lite säkrare. Remmar tycker jag du ska försöka undvika. Klarar du inte av att köra överhandsgrepp så byt till omvänt grepp men variera håll lite då och då. Remmar kan dock vara bra att ha till andra ryggövningar, jag använder remmar i stort sett hela mitt ryggpass. Brukar få kommentarer om det ibland men jag anser att mitt grepp är tillräckligt starkt för att dra tunga marklyft (singel på 215, trea på 200, åtta på 170 utan att släppa efter greppet en enda millimeter).

Postad 13 November 2015 - 10:40

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Jag klarar att köra överhandsgrepp upp till ca 6x140 sen blir det fail. Men det är bättre än när jag började med marken i somras då klarade jag knappt 4 på hundra.

Postad 13 November 2015 - 17:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Känns de sköna? De ser riktigt "tjocka" ut när man kollar på bild.

Har varit inne på att eventuellt köpa remmar också ett tag men har inte blivit något än.

Dom är riktigt trevliga, stabila också. Skinn ger med sig och tunnare i tyg går sönder fort. Gasp håller mycket bra upp till över 200, då börjar dom slitas dom också.

Postad 13 November 2015 - 20:02

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ironmind anses väl ha bland dom bästa dragremmarna

http://www.ironmind....lifting-straps/

Dom som kör strongman här nere använder sådana och dom verkar hålla riktigt bra även på 300kg och uppåt.

Postad 13 November 2015 - 21:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

dom är inte lika hållbara som gasps. du kan köra ett ton på gasp, dom håller. varför strongman kör ironmind är för att dom är betydligt tunnare, vilket gör att dom sitter lite bättre. dom kör även nya precis hela tiden, det är ingen som kör ett par såna under någon längre tid. gasp håller betydligt bättre, säger jag som ändå dragit av ett halvdussin.

så jag står på mig, gasp är betydligt bättre pga hållbarheten. ironminds behöver man köpa nya mycket oftare, detsamma gäller såna i skinn (skinn töjer ut sig, dom tunna som är ca 2mm tjocka).

Postad 13 November 2015 - 22:21

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Nu vill jag ha svar av er bodybuildare i den här tråden! :D

Jag tycker att det är lite manligt med halvgrova armar.

Men det är ju totalt omöjligt att avgöra hur tunna eller grova man har själv?

Man vill ju inte gärna gå fram till en snubbe man ser på gymmet, som man tycker har grova armar, och fråga om man kan få jämföra för att få en uppskattning. :D

Jag vill i alla fall inte det. ;)

Vad har ni för omkrets på överarmar respektive underarmar?

Jag har ju bara tränat i ett år, så förväntar mig inte att jag har några jättebamsingar.

Tänker inte heller skriva först så ni kan håna mig för mina spaghettis. :D

Postad 13 November 2015 - 22:56

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Nu vill jag ha svar av er bodybuildare i den här tråden! :D

Jag tycker att det är lite manligt med halvgrova armar.

Men det är ju totalt omöjligt att avgöra hur tunna eller grova man har själv?

Man vill ju inte gärna gå fram till en snubbe man ser på gymmet, som man tycker har grova armar, och fråga om man kan få jämföra för att få en uppskattning. :D

Jag vill i alla fall inte det. ;)

Vad har ni för omkrets på överarmar respektive underarmar?

Jag har ju bara tränat i ett år, så förväntar mig inte att jag har några jättebamsingar.

Tänker inte heller skriva först så ni kan håna mig för mina spaghettis. :D

Vi pratade ju lite om det för några dagar sedan. Mina överarmar mätte lite drygt 41cm direkt efter ett armpass. Underarmarna vet jag inte men mätte nyss och vänster mätte 30 och höger 31.5 på grövsta stället, armen helt rak men flexar handleden. Jag har dock riktigt spinkiga armar. En av mina polare, han som är typ 190 lång, har 48cm överarmar och 40+ underarmar på en kroppsvikt på typ 105-110kg. Han har även styrka att backa upp sina underarmar. Han lyfte 400kg från ett rack med omvänt grepp och lite magnesium bara. 

Men det där med att ha armar som ser stora ut är lite individuellt. Har du långa armar och korta muskelbukar (t.ex som jag har) så kommer du få svårt att få armarna att se stora ut. Har du korta armar och långa muskelbukar så behöver du knappt anstränga dig. Kom också ihåg att storlek inte alltid behöver betyda styrka. Kan ju t.ex nämna 16-åringen jag brukar träna med här nere, han har gått och blivit bra mycket större än mig nu (typ 170 lång, väger 92kg, jag är 180 och väger ~89). Han har dock inte en chans mot mig när det gäller styrka i någon övning alls förutom möjligtvis axelpressar. Skulle vi stå bredvid varandra och be någon gissa vem av oss som är starkast så skulle nog 90% gissa på honom och inte på mig, just för att han ser mycket större ut än mig.

Du kan ju se här hur små mina armar är https://www.instagra...en-by=niklasala men trots det så har jag tagit 130 i bänk och jag kan köra strikta åttor på 25kg i hammercurl. Och trots mina ätpinnar till underarmar så har jag gjort tre reps på 200 i mark utan att känna några problem samt varit några millimeter ifrån att stänga en CoC #2.

Janne Salmela är också ett bra exempel på att man kan vara stark med tunna armar https://www.instagra...y=janneesalmela

Postad 13 November 2015 - 23:03

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Det säger mig inte så mycket?

Var börjar grova över och underarmar? :)

Upplevd grovhet alltså? I dina ögon?

Redigerat av Bakerman, 13 November 2015 - 23:04.

Postad 13 November 2015 - 23:32

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Vi pratade ju lite om det för några dagar sedan. Mina överarmar mätte lite drygt 41cm direkt efter ett armpass. Underarmarna vet jag inte men mätte nyss och vänster mätte 30 och höger 31.5 på grövsta stället, armen helt rak men flexar handleden. Jag har dock riktigt spinkiga armar. En av mina polare, han som är typ 190 lång, har 48cm överarmar och 40+ underarmar på en kroppsvikt på typ 105-110kg. Han har även styrka att backa upp sina underarmar. Han lyfte 400kg från ett rack med omvänt grepp och lite magnesium bara.
Men det där med att ha armar som ser stora ut är lite individuellt. Har du långa armar och korta muskelbukar (t.ex som jag har) så kommer du få svårt att få armarna att se stora ut. Har du korta armar och långa muskelbukar så behöver du knappt anstränga dig. Kom också ihåg att storlek inte alltid behöver betyda styrka. Kan ju t.ex nämna 16-åringen jag brukar träna med här nere, han har gått och blivit bra mycket större än mig nu (typ 170 lång, väger 92kg, jag är 180 och väger ~89). Han har dock inte en chans mot mig när det gäller styrka i någon övning alls förutom möjligtvis axelpressar. Skulle vi stå bredvid varandra och be någon gissa vem av oss som är starkast så skulle nog 90% gissa på honom och inte på mig, just för att han ser mycket större ut än mig.

Du kan ju se här hur små mina armar är https://www.instagra...en-by=niklasala men trots det så har jag tagit 130 i bänk och jag kan köra strikta åttor på 25kg i hammercurl. Och trots mina ätpinnar till underarmar så har jag gjort tre reps på 200 i mark utan att känna några problem samt varit några millimeter ifrån att stänga en CoC #2.

Janne Salmela är också ett bra exempel på att man kan vara stark med tunna armar https://www.instagra...y=janneesalmela

Vad som är stora armar och inte är väldigt subjektivt. Själv önskar jag större armar, 48cm överarm, 38 cm underarm (inte pumpade, vilodag). 175 cm lång, 98kg.

Hur skall man då få större armar eller större muskler? Jo genom kontaktsökande övningar, isolera musklerna. Tung bänk, tung mark, tunga curls, tunga rodd eller latsdrag ger inte maximal effekt när det gäller massaökning. Att vara stark eller stor/riktigt muskulös är två helt olika saker. Två olika sätt att träna för att nå två olika mål. De mest muskulösa/största är sällan de "starkaste".

Postad 14 November 2015 - 00:58

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Vad som räknas som stort tycker jag beror ganska mycket på hur fettprocenten ligger. Linus carlen har armar som mäter runt 45 cm i deffat läge
https://instagram.com/p/95tioeNSGn/
Medan freddi smulter som är världens bästa bänkpressare har runt 60 cm med något högre fettprocent
https://instagram.com/p/yCI4PmNX9I/

Båda är imponerande och båda är duktigt starka men det kanske syns bättre på Linus medan freddi har ett vansinnigt tryck i kanonerna. Själv tycker jag dock att båda kan räknas till de som har stora biceps ☺

Postad 14 November 2015 - 01:02

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Om jag omformulerar frågan då...

Hur stora armar kan man hoppas på att få utan att ha ryggen full av finnar och en icke fungerande penis?

Förstår att det är väldig individuellt, men slå på en gissning. :)

Postad 14 November 2015 - 01:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Beror ju även på hur lång du är och såna saker, så det går verkligen inte att säga. Allt från 25 till 55 cm typ.

Postad 14 November 2015 - 08:27

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Sedan kommer ju storlekena att minska när du slutar träna så hårt (slutar med abola) el bara minskar din träning. Bara att kolla bilder på tex Dorian Yates, Ronnie Coleman el Jay Cutler etc när de var aktiva och hur de ser ut nu för tiden.

Finns nog ingen som orkar hålla "superpump" ett helt träningsliv.

Postad 14 November 2015 - 08:35

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Om jag omformulerar frågan då...
Hur stora armar kan man hoppas på att få utan att ha ryggen full av finnar och en icke fungerande penis?

Förstår att det är väldig individuellt, men slå på en gissning. :)

Den frågan är lika bra som "Hur långt är ett snöre"?

Du kan ju spruta in synthol om du vill ha en rejäl omkrets. Skulle inte rekommendera det men det är ett alternativ.

Ska omkretsen vara när du är deffad? Eller när man har 30% fett som ökar omkretsen med 20-30%?
Har själv 41/31 cm överarm/underarm nu på morgonkvisten, ingen pump att tala om, och ca 10% kroppsfett.

Oavsett så kan jag säga mitt tycke, allt över 50cm när man är deffad är stort. Har man mycket fett tycker jag själv inte det räknas då det "inte räknas" enligt mitt tycke.

Postad 14 November 2015 - 08:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Sedan kommer ju storlekena att minska när du slutar träna så hårt (slutar med abola) el bara minskar din träning. Bara att kolla bilder på tex Dorian Yates, Ronnie Coleman el Jay Cutler etc när de var aktiva och hur de ser ut nu för tiden.

Finns nog ingen som orkar hålla "superpump" ett helt träningsliv.

Inte någon bra jämförelse, du tar dom köttigaste människorna på planeten och säger att man blir mindre när man slutar. Duuuh! Kolla fletcher, där är en man som hållit massan bra även fast han gått ner 40-50 kilo. Självfallet går inte massa att behålla, kroppen bryter ner sig själv även fast man tränar. Det är därför du inte ser några biffar som är 90, oavsett hur väl dom hållit igång.

Postad 14 November 2015 - 11:00

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Den frågan är lika bra som "Hur långt är ett snöre"?

Du kan ju spruta in synthol om du vill ha en rejäl omkrets. Skulle inte rekommendera det men det är ett alternativ.

Ska omkretsen vara när du är deffad? Eller när man har 30% fett som ökar omkretsen med 20-30%?
Har själv 41/31 cm överarm/underarm nu på morgonkvisten, ingen pump att tala om, och ca 10% kroppsfett.

Oavsett så kan jag säga mitt tycke, allt över 50cm när man är deffad är stort. Har man mycket fett tycker jag själv inte det räknas då det "inte räknas" enligt mitt tycke.

Först skriver du att frågan är som att fråga hur långt ett snöre är, men ändå lyckas du komma fram till en uppskattad längd på det där snöret. :D ;)

Postad 14 November 2015 - 11:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

istället för att vara så orolig för centimetrarna så kan du ju tänka på att göra det bästa av situationen? =)

Postad 14 November 2015 - 12:38

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

istället för att vara så orolig för centimetrarna så kan du ju tänka på att göra det bästa av situationen? =)

Haha! 😃

Postad 14 November 2015 - 12:43

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Det går inte att säga direkt hur många centimeter man ska ha för att ha visuellt stora armar. Det beror som sagt på fettprocent, hur lång arm du har samt muskelns form. Är du fet så är 45cm inte imponerande på något vis men ligger du på 5% kroppsfett så är 45cm riktigt stort. 

Postad 14 November 2015 - 13:51

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Först skriver du att frågan är som att fråga hur långt ett snöre är, men ändå lyckas du komma fram till en uppskattad längd på det där snöret. :D ;)

Du frågade "hur stora armar Kan jag få utan steroider?"
Den frågan är lika dum som att fråga hur långt är ett snöre.
Jag svarade sen vad jag/och många andra skulle anse vara grova armar.

Förstår du fortfarande inte skillnaden?

Postad 15 November 2015 - 00:47

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Vill du ha stora armar är det toppen att vara fet. Sedan kan du alltid dra en korsett runt klisäcken så har du fixat en prima imponatorkropp utan minsta ansträngning. ;)
Något säger mig att Bagarn är fixerad vid stora prylar. Stora basar, stora biceps.... :)
Men för att säga något så, mer än 40cm. då för så mäter mina överarmar och jag ser då inte så särdeles imponerande ut. Men jag har å andra sidan inte ett uns fett på armarna så skall kanske lyda mitt eget råd. :)

Redigerat av laddie15, 15 November 2015 - 00:50.

Postad 15 November 2015 - 15:17

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Mina överarmar är 43cm, 44cm efter ett armpass. Ser inte de som särskilt stora heller. Men ligger nog över medel tror jag.

Postad 15 November 2015 - 19:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Mätte armarna nyss. 44cm. Det var en stor överraskning. Hade 38 när jag mätte sist. Ett tag sen iofs, men ändå :)

Postad 15 November 2015 - 19:54

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

På tal om allt mätande, hade med mig måttband till gymmet idag. Min polare, han som böjde 300kg i våras, har ju påstått på senaste tiden att jag har större ben än honom. Visst, han har deffat ner sig till ca 105kg nu jämfört med dom ~135kg som han vägde i våras men ändå, han kör 15-reppare på 165 i knäböj så han har ändå sjuka ben. Tog fram det efter jag kört några set av mina böjar under dagens pass och mina lår mätte 64cm flexade sittandes, mätte typ mitt på. Hans lår mätte 63 och jag kunde knappt tro mina ögon. Två andra polare mätte sina och dom mätte in på 61cm båda två. En av dom hjälpte jag med passning strax efteråt, han reppade femmor på 200 trots att han tog det lite lugnt på grund av en ryggskada. Han väger ungefär lika mycket som mig men är bara 170 lång. Mätte armarna också på superhjälte-Patrik (han ser ut att kommer direkt från en serietidning) och dom mätte 44. Han väger omkring 100, är väl omkring 180 lång och han bänkar 180 och gör 50 dips utan problem. Dom 44cm-armarna ser dock riktigt stora ut men det är för att dom har form, väldefinierade biceps och triceps.

Körde som sagt högstångsböj idag. 3x8 på 130 följt av 3x12 på 100. Tog det lugnt idag och det fick bli högstång för jag vill inte påfresta armarna så mycket med tanke på hur ont jag hade tidigare i veckan. Fortsatte passet med lite bänk, blev 5x12 på 70kg med maxbrett grepp följt av 3x15 + 1x20 på 50kg i smalbänk. Tänker göra om mitt gamla bänkpass till att bara vara ett axel/triceps pass och sedan slänga in bänk lite här och var efter böj och markpassen och öka frekvensen till att bänka 2-3 gånger i veckan fast med lättare vikter och högre volym. 

Postad 15 November 2015 - 20:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag är zuperhjälte-zartok.

fear me!!!!!

Postad 15 November 2015 - 23:06

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

fear me!!!!!

Tyvärr Zartoc, dina armar får inte plats i trikåerna. ;)

Postad 16 November 2015 - 16:31

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

fear me!!!!!

Kneel before Zartok

Postad 16 November 2015 - 18:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
45 cm nytränad med stasbanden. Blir ju bara bättre och bättre det här :D

Postad 16 November 2015 - 19:29

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 1
Märkligt detta med dagsform. Ofta när man känner sig rätt dassig blir det ovanligt bra träningspass. Idag gick det ovanligt lätt i bänken så jag la på ett set på slutet. 5x70, 5x75, 5x80, 5x85, 5x90, 5x95. Skall bli superhjälte jag också och flyga upp till Lappland och hälsa på Zartoc. :)

Postad 16 November 2015 - 19:45

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Har varit sjuk en vecka men ikväll skall jag träna. Mina armar har nog en omkrets på 15 cm typ, he, he.

Ronaldo lade upp denna på insta. Rejäla lats. Synd att han är helt ur form på planen...

Bifogad fil  image.jpeg   143.72K   6 Antal nerladdningar

Postad 16 November 2015 - 20:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

https://www.facebook...&size=2048,1536

weakling...

Postad 16 November 2015 - 20:22

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Har varit sjuk en vecka men ikväll skall jag träna. Mina armar har nog en omkrets på 15 cm typ, he, he.
Ronaldo lade upp denna på insta. Rejäla lats. Synd att han är helt ur form på planen...
attachicon.gifimage.jpeg

Jäklar, trodde inte han hade sån massa ändå...

https://www.facebook...&size=2048,1536

weakling...

Kan inte se... måste man ha det j*vla Facebook för att se eller? :P

Postad 16 November 2015 - 20:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Tydligen :D

Postad 16 November 2015 - 20:59

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

attachicon.gifimage.jpeg

Oproportionerligt stora lats i förhållande till resten av kroppen.

Kan inte se. Har facebook.

Blev rygg idag för min del. Seg i framsida lår och rumpa så kände på mig att vanliga mark inte skulle gå så bra idag så bestämde mig för att mixa till det lite. Körde ryckmark, såhär fast något smalare grepp och lite mindre vikt https://www.youtube.com/watch?v=E71BNdSWVrE
Körde med en Eleiko SL-stång och greppade ungefär 2-3cm utanför ringarna. Körde 6x6 på 110 och sedan lade jag en 25kg-platta på golvet (typ 4cm kanske) och körde 5x5 på 110. Tog riktigt bra på hamstring och gluteus men förvånansvärt lite på ländrygg och mage. Övre rygg fick dock jobba rätt hårt för att hålla formen. Körde sedan lite bred t-rodd i ställning, hantelrodd, latsdrag med både smalt och brett grepp, hantelcurls, hammercurls. Blev ett förvånansvärt bra pass med tanke på att det är andra dagen i rad samt att jag har börjat deffa. Nu blir det vila fram tills på torsdag, då blir det axlar och triceps. På fredag kan det hända att det blir lite böj, kanske femmor på 160 om formen känns bra.

Postad 17 November 2015 - 14:26

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Själv har jag gått över till högreps nu under 4 veckor. Backar lite i vikterna och kör fler reps. Efter 4 veckor så kommer jag sakta per vecka gå ner i reps och öka vikterna och hoppas att jag klara mer vikt än när jag börja :)

Postad 17 November 2015 - 17:10

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Har alltid fundrat på om GVT fungerar i verkligheten. Stämmer historiken kring uppkomsten av GVT kanske det har någon effekt iaf. Kanske något skonsammare för lederna när man nu börjar närma sig 50 strecket....

Postad 17 November 2015 - 20:43

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Oavsett så tror jag det är bra att periodvis köra högreps på lättare vikter. Att köra tungt hela tiden är väldigt slitsamt på kropp och nervsystem och jag tror att efter ett tag så anpassar sig kroppen så pass att man gör väldigt lite gains. Därför kan det vara bra att slänga in en period lite då och då där man kör lite lättare men med mer fokus på total arbetsvolym. Jag har precis börjat så i bänken, kommer inte gå över typ 65% av mitt 1RM men jag kommer köra väldigt många reps varje pass och jag kommer att bänka oftare. 

Sedan vet jag att jag personligen växer som bäst av hög volym under en längre tid. Snortunga tvåor och treor bygger ingen muskelmassa, det är 10x10, 8x8, 6x12 och sånt som jag bygger massa av. Det är nog därför jag har oproportionerligt stora ben både till resten av min kropp samt till hur stark jag är. Visst, jag är verkligen inte svag i benen men jag har större ben än folk som kör femmor på 40kg över mitt max i böj... Skillnaden är att dom alltid kört tungt, sällan över 5 reps per set. Jag brukar köra t.ex 5x5 eller 3x8 till att börja med och sen kan jag avsluta med t.ex 8x8 på en lättare vikt följt av 4x10 frontböj eller så. Visst, det är grisigt och det tar väldigt lång tid (inte ovanligt att jag kör böj i två och en halv timme) men det ger riktigt bra resultat på min kropp.

Postad 18 November 2015 - 08:16

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Ja detta blir mina första veckor som jag enbart kommer fokusera på högreps och fler set. Har bara kört så som jag känt för tidigare, för att jag tycker gymma är roligt. Men nu har det stått still ett tag så lite förändring krävs. 

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.