Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 24 November 2015 - 11:31

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

BCAA och proteinpulver är det som jag drar i mig, PWO har jag testat ett par olika, visst har de funkat, men man känner rätt fort att effekten avtar efter ett par gånger, har kvar lite om jag skulle vara extremt trött innan träningen, men ska nog köpa koffeintabletter istället, finns billigt på apoteket. 

Gymgrossisten har mycket billigare http://www.gymgrossi...0-mg-100-tabs-2

Postad 24 November 2015 - 12:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Dricker du kaffe, te eller energidrycker ofta? I så fall har du nog byggt upp en koffeinresistans. Och nä, 1g koffein är nog inte speciellt nyttigt. Visst, långt kvar tills att du skulle bli förgiftad men tror inte kroppen tycker om det ändå.

Själv så tycker jag att 200mg ger rätt bra effekt. Brukar dock tycka att jag får mer effekt av att dricka t.ex en Nocco men jag kanske bara inbillar mig? Eller så är det att det redan är i vätskeform och tas upp av kroppen snabbare och enklare?

Jag dricker aldrig kaffe eller energidrycker, det är det som är så skumt. Men jag vet med mig av medicinering att jag har en extrem tålighet mot kemiska saker. Dricker ju aldrig, så levern mår väl bra :)

Förgiftning sker vid ca 2g på 100 kilo, men det är inte dödligt förrän 20g. Så egentligen... :D

Fast inte. Behöver det inte så mycket :)

Postad 24 November 2015 - 13:03

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Gymgrossisten har mycket billigare http://www.gymgrossi...0-mg-100-tabs-2

Nice, det var lite billigare ja.

Postad 24 November 2015 - 19:11

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Om nu inte alla ingredienser står med i en pwo vad säger att inte koffeintabletter innehåller massa ämnen som inte står med i innehållsförteckningen?

Postad 24 November 2015 - 19:50

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Skall tokdopa mig på Fenugreek i en månad och se om jag kan öka från 150 till 160 i bänk. Testomax släng dig i väggen dj reklam..:)

Postad 24 November 2015 - 20:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Om nu inte alla ingredienser står med i en pwo vad säger att inte koffeintabletter innehåller massa ämnen som inte står med i innehållsförteckningen?

troligtvis eftersom koffein är väldigt mycket billigare än typ alla andra centrastimulerande saker som finns. det innebär att det är en förlustaffär att sälja koffeintabletter med andra, dyrare ämnen, utan att skryta om att det finns i.

sen så skulle jag inte ta det där med att pwo innehåller en massa ämnen som inte står med. det sker hela tiden i usa och beror på deras lagstiftningar kring försäljning av såna produkter. jag misstänker att ala vill daska på mig med en påminnelse om jack3d, men jag kontrar på förhand med:

http://www.jack3d.se/doping/

jack3d hade aldrig någonsin något dolt ämne. det var bara ämnena i jack3d som blev förbjudna.

jag testade fyrdubbla dosen jack3d, den förbjudna varianten, och märkte av ungefär lika mycket som två koppar kaffe, dvs absolut ingenting. mycket med pwo är att tro eller inte tro att dom fungerar. jag tror inte att dom fungerar, så dom ger inte mig ett smack. andra tror att dom fungerar, och dom får ut världens pump på det (känner bland annat en kompis som blev trea i fitness five för ett par år sen som sa att jack3d var den bästa pwo'n någonsin).

så tror du att det fungerar så lär det nog också göra det =)

Postad 24 November 2015 - 22:14

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Koffeintabletter marknadsförs inte som någon "mirakelprodukt" och dom påstås inte heller ge någon speciell pump eller utvidga blodkärlen eller liknande. Dom är också rätt billiga, du kan få tag på dom för typ 70-80öre styck. En dos PWO brukar kunna gå på 7-15kr och då är det ändå typ hälften kreatin och dom marknadsförs att ha en massa märkliga effekter.

sen så skulle jag inte ta det där med att pwo innehåller en massa ämnen som inte står med. det sker hela tiden i usa och beror på deras lagstiftningar kring försäljning av såna produkter. jag misstänker att ala vill daska på mig med en påminnelse om jack3d, men jag kontrar på förhand med:

http://www.jack3d.se/doping/

jack3d hade aldrig någonsin något dolt ämne. det var bara ämnena i jack3d som blev förbjudna.

jag testade fyrdubbla dosen jack3d, den förbjudna varianten, och märkte av ungefär lika mycket som två koppar kaffe, dvs absolut ingenting. mycket med pwo är att tro eller inte tro att dom fungerar. jag tror inte att dom fungerar, så dom ger inte mig ett smack. andra tror att dom fungerar, och dom får ut världens pump på det (känner bland annat en kompis som blev trea i fitness five för ett par år sen som sa att jack3d var den bästa pwo'n någonsin).

så tror du att det fungerar så lär det nog också göra det =)

Mm, det är värre i USA än det är här i Sverige, men jag vill ändå påstå att den kan förekomma i Sverige. Det händer ju t.ex att folk åker fast i dopingkontroller pga kosttillskott som innehållit vissa icke-tillåtna ämnen.

Jag har själv använt Jack3d flera gånger och jag tyckte den funkade riktigt bra, troligtvis tack vare DMAA. Andra PWO-produkter jag har testat har brukat funka rätt okej också men inte märkvärt bättre än koffein + beta-alanin. Dessutom brukar dom smaka rävgift, vilket koffein + beta-alanin kombon inte gör.

Postad 25 November 2015 - 04:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Folk har åkt fast pga att det funnits substanser som varit tillåtna att träna med, men inte att tävla med. Det finns inte ett enda fall på svenska marknaden det här millenniet där en produkt innehållit ett ämne som varit dopingklassat och förbjudet att använda utanför tävling.

Sticker ut hakan lite med det påståendet, men någon får gärna ta fram ett sånt fall och motbevisa mig. Anledningen till varför jag säger det med säkerhet är att vi har livsmedelsverket :)

Postad 25 November 2015 - 08:27

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
https://youtu.be/0C5wGT5tIvA
Nu vet jag ju inte hur gammalt avsnittet är men....

Postad 26 November 2015 - 15:49

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Jag blev plockad för ca 18månader sen för att jag hade "markerade axlar" kissprov husrannsakan och hela köret, blev tillockmed rättegång för jag låg precis över det normala snittet, jag plockade med mig ett par tomburkar med varningstext på där det stog kan ge utslag vid dopingkontroll och bör ej tas av testade atleter, jag blev helt friad från misstanke men fick varken ursäkt eller busspengar.

Postad 26 November 2015 - 15:53

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jag blev plockad för ca 18månader sen för att jag hade "markerade axlar" kissprov husrannsakan och hela köret, blev tillockmed rättegång för jag låg precis över det normala snittet, jag plockade med mig ett par tomburkar med varningstext på där det stog kan ge utslag vid dopingkontroll och bör ej tas av testade atleter, jag blev helt friad från misstanke men fick varken ursäkt eller busspengar.

Fan vad kränkande! :ph34r:

Postad 26 November 2015 - 16:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Snittet på vilket ämne?

Postad 26 November 2015 - 21:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Fan vad drygt... En ursäkt kan dom väl i alla fall ge, snåla jäklar.

Blev ett lugnt pass idag, vill inte slita ut mig inför helgen. Provade dock lite upphöjda breda mark utan bälte. Stod på två stycken 25:or och gjorde en singel på 150 relativt enkelt. Skulle nog kunna ta ~165 som mest.

Lackade ur lite på en kille också. Det var slut på styrkelyftsstänger när jag kom dit idag så jag tog den som var vid bänkpressen, för ingen körde där och det var typ inge folk på gymmet. Jag kan inte ha den andra stången som fanns där för lättringen är för brett isär på den, jag står ju smalt och greppar smalt när jag markar och med den stången så måste jag greppa typ 5cm bredare än jag vanligtvis gör, vilket såklart suger. Sen in kommer den här killen, typ 45-50 bast, överviktig, högljudd och dryg nå så in **** och tror att han är värsta kungen. Det var han som körde curls i squatracket i våras när det stod en tjej bredvid och ville köra böj där men han vägrade köra curls någon annan stans. Hur som helst, han såg att det inte var någon stång vid bänken (trots att han inte ens skulle köra bänk) och han skrek tvärs över gymmet "Vem fan är det som har tagit stången". Han ser att det är tre styrkelyftsstänger där jag står, varav alla används, och han börjar skrika på oss. Jag tar på mig det för det var ju jag som hade lånat den därifrån. Han säger åt mig att ställa tillbaka den sen och jag säger visst, klart jag ska göra det. Sen säger han att den där stången inte ska vara där jag hade den utan han säger att den alltid ska vara vid bänken. Jag frågar var någonstans det står och jag påstår att det var ingen som använde den, därför jag lånade den. Han säger då att om jag markar med den så kommer den böjas. Det är alltså en Eleiko-stång vi pratar om, tävlingsklass styrkelyftsstång specad för 1500kg. Jag har ALDRIG sett en böjd Eleiko SL-stång och då har jag ändå tränat med t.ex stängerna som användes i bänk-VM i våras där det bänkades 400kg. Dom var helt spikraka och såg ut som nya. Då tror jag att det är nog lugnt om jag markar 150kg med dom. 

Senare under passet när jag väntade på att bänken skulle bli ledig så går jag och sätter mig i cafeterian där den här killen sitter. Jag säger att jag är lite nyfiken på hur han tänker, att jag kommer böja en Eleiko SL-stång. Han säger att den böjs om man släpper den och han påstår att det ligger fyra stycken böjda sådana nere i källaren. Jag påstår att det är omöjligt att böja en sådan stång oavsett om man släpper den (polaren tappade ju 282.5kg i böj på tävling i vintras och den stången var fortsatt rak). Jag släpper aldrig heller en marklyft. Han frågade också varför jag inte använde den andra stången som redan stod där och då sa jag precis som det var, att lättringen är för dålig och för brett isär och att han borde vara mer orolig för att den böjs eftersom det är en skitstång från Casall som lär böjas om man drar 200 i mark med den. Då blev han skitsur och kallade mig för liten skit och att jag inte visste nånting och att han skulle ta och slänga ut mig därifrån. Då tände jag till och blev riktigt förbannad och sa att jag var less på hans bossiga attityd inne på gymmet och sen när jag gick därifrån så kom killen i receptionen och sa att jag var helt j*vla dum i huvudet och pekade på dörren. Han var nog sur för att jag på ett snällt sätt gav honom lite tips i marken tidigare i veckan (han kämpade på 130 och problemet var att han hade stången typ en decimeter från benen när han skulle lyfta från marken. Jag sa att han kunde prova ha den närmare benen så blir det enklare men han sa att han vet nog bäst själv och att jag skulle hålla käften).

Aja, orkar inte bry mig om dom. Gjorde ett helt ok pass ändå. Lite blandad mark, 3x8 55kg i roddställningen, lite latsdrag och sen 5x10 75 i bänk.

Postad 27 November 2015 - 08:30

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Själv fick jag höra, att jag var tvungen att använda den mjuka kudden som man sätter runt stången när jag gör knäböj eller stående vadpress, riktig förståsigpåare ca 60-70år.

han - Använder man för mycket vikt så kan man skada ryggen av bara stången.

jag fråga honom om man inte skada sig om stången skulle rulla av pga kudden,

-nää då använder man för mycket vikt.

Jag sket i det och fortsatte, då kom han tillbaka och satte dit kudden när jag vilade i mellan. Jag fråga vad han höll på med, han sa att jag sliter sönder greppet på stången utan kudden, det var ju fler som skulle använda den.

Jag plockade bort kudden igen och körde, sen kom han tillbaka och satte dit den igen. Det var bara vi på gymmet så jag tog bort den och kasta den tvärs över gymmet och bad han sköta sig själv. Han sa att han skulle anmäla mig och få mig bannad från gymmet. Jag sa att jag skulle ta fram numret till kommunen och få han tvångsintagen på ålderdomshemmet, då blev han tyst.

Postad 27 November 2015 - 09:02

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Själv fick jag höra, att jag var tvungen att använda den mjuka kudden som man sätter runt stången när jag gör knäböj eller stående vadpress, riktig förståsigpåare ca 60-70år.

Jag sket i det och fortsatte, då kom han tillbaka och satte dit kudden när jag vilade i mellan. Jag fråga vad han höll på med, han sa att jag sliter sönder greppet på stången utan kudden, det var ju fler som skulle använda den.

Jag plockade bort kudden igen och körde, sen kom han tillbaka och satte dit den igen. Det var bara vi på gymmet så jag tog bort den och kasta den tvärs över gymmet och bad han sköta sig själv. Han sa att han skulle anmäla mig och få mig bannad från gymmet. Jag sa att jag skulle ta fram numret till kommunen och få han tvångsintagen på ålderdomshemmet, då blev han tyst.

Haha, klockrent. Sitter och garvar för mig själv här på kontoret.

Postad 27 November 2015 - 15:43

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Själv tycker jag det gör förjävligt ont utan. Men visst ligger det lite ostabilt I de där skydden.

Postad 29 November 2015 - 00:06

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Själv tycker jag det gör förjävligt ont utan. Men visst ligger det lite ostabilt I de där skydden.

Ovana. När jag böjde 180 i lågstång förra veckan eller när det var så kände jag ingen smärta alls. Högstång gör lite ont när jag kommer upp på typ 140-150 men det är för att jag kör det så sällan. Idag på fitnessfestivalen så skulle jag rätta till stången åt polaren som körde uppvisningsböj i Eleikos monter. Det var 200 på och jag tog det som en frontböj, lyfte den en centimeter uppåt och drog den lite åt sidan. Gjorde inte alls speciellt ont med 200kg fram på axlarna.

För övrigt en skitkul dag idag på mässan. Så otroligt mycket vackra människor. Hängde dock i Eleikos monter nästan hela eftermiddagen eftersom polaren skulle ha lite uppvisning där. Snackade med coachen för juniorlandslaget i styrkelyft också, trevlig kille. Polaren gjorde en enkel böj på 235 med tyngdlyftarstång och helt fullastad med vikter ända ut. Andra polaren började lalla runt med marklyft bakom ryggen. Han bestämde sig för att slå mitt pers (215) fast bakom ryggen. Han körde mark igår också och persade på 280 så han var rätt slut idag. Trots det lyckades han dra 220 bakom ryggen, utan bälte, i jeans och med dubbelt överhandsgrepp på tyngdlyftarstång. Sjuk pojk det där alltså...

Tränade på Gymmet nu ikväll. Stötte på Robin Anzengruber i omklädningsrummet så jag och polarna började snacka med honom. Båda polarna har lite problem i bröstryggen med några inaktiva muskler kring skulderbladen. Jag hade inte samma problem som tur var men bara genom att känna lite på mig rygg i några sekunder där i omklädningsrummet så upptäckte han att min högra axel är inåtroterad. Riktigt imponerande faktiskt, för jag såg mig själv i spegeln då och det syntes inte genom t-shirten så han kände det direkt i min rygg. Har ju stört mig på det i ganska många år nu så ska försöka hitta honom på mässan imorgon och fråga om det är något han kan hjälpa mig med eller om jag måste gå till någon annan. Han sa att det var inte så många som höll på och fixade med axlar nämligen.

Blev ett helt ok pass i alla fall, trots halvtaskig sömn, alkohol igår och lite mat idag. Gjorde 5x8 på 50 i strikt militärpress och det kändes knappt jobbigt. Fick riktigt bra pump i triceps mot slutet av passet så tog en spännisbild i en den brutalt grymma belysning där inne. https://www.instagra...en-by=niklasala nästan så att min triceps ser OK ut där. 

Postad 29 November 2015 - 21:59

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

En riktigt hektisk men otroligt kul helg.

Träffade ännu mer folk idag, lyckades få med alla förutom Caroline Aspenskog och Sophie Arvebrink. Synd, men det är ju en festival nästa år också :)

På förmiddagen så var jag på en gratis undersökning hos någon kiropraktor. Han sa samma sak om axeln, något framåtroterad och något lägre än andra sidan. Lite senare under dagen bokade jag in mig på massage, 20 minuter för en hundring lät rätt så prisvärt. Han frågade om jag hade problem någonstans och då sa jag bara generellt i axlarna. Han började ganska snabbt att fokusera på höger sida, utan att jag sa något, och han konstaterade att jag var stel där och han sa också att axeln var lite framåtroterad. Han klämde också vid teres major/minor och **** vad ont det gjorde. Han tipsade om att jag skulle försöka stretcha latsen för den var tight och bidrog troligtvis till att axelns framåtrotation. Han tyckte också att jag skulle stretcha min biceps lite. Han kollade rörligheten i axlarna också för han trodde att mina bröstmuskler eventuellt kunde bidra till axelns framåtrotation men han tyckte jag hade helt okej rörlighet där.

Träffade på Hafthor Björnsson också. **** vilken stor människa. Utan tvekan den största jag någonsin sett. Hans vader måste ha varit större än mina lår. Händer stora som dasslock. Pratade med en av tjejerna i gymgrossistens monter och hon sa att dom fixade maten åt honom under dagen, det var 400g ris (vägt okokt) samt 400g kyckling varannan timme. Det är mycket mat det!

Postad 01 December 2015 - 21:57

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Provade sån där blood flow restriction training på benen idag. Tänker ta ett till uppehåll från mark och böj nu fram till efter årsskiftet, börjat få lite ont i knät igen. Tänkte också köra en till kur med typ ipren och voltaren, men ska ringa sjukvårdsrådgivningen först och fråga vad som är bäst att ta.

Använde mina GASP knälindor. Haft dom i flera år nu men använt dom typ 3-4 gånger på sin höjd. Tänkte att jag kunde börja med benpress. Visste inte hur tungt jag skulle köra men lade på 40kg så det blev väl typ ~70kg totalt inklusive själva släden. Spände på mig lindorna och tänkte köra så som Layne Norton sade, först 30 reps, sedan 30sek vila och sen 3x15 med 30 sek vila mellan seten. Första setet var riktigt obekvämt och på andra setet orkade jag bara 10 reps. Hade dragit åt lindorna lite väl hårt, för som Layne sa så ska det inte göra ont redan innan man börjar första setet, men det gjorde det för mig. Vilade några minuter och lindade dom lite lösare den här gången och då gick det bättre. Det var dock fruktansvärt jobbigt och sista två seten var riktigt smärtsamma. Aldrig haft sådan pump i låren någon gång. Efter sista setet så tog jag av lindorna och låg kvar i ställningen i typ två minuter. Sen när jag skulle försöka resa mig upp så ville inte benen utan jag fick rulla omkull mig åt sidan och sen försöka krypa upp. Vilade typ 10 minuter sen körde jag samma i bensparken två gånger. Tyckte inte det funkade lika bra där dock. Körde sedan stående lårcurl och där funkade det väl ganska okej men fick ändå inte riktigt samma känsla som i benpressen. Avslutade med ett "set" i hacksquat-maskinen och det var ungefär lika oskönt som benpressen. Kände på mina lår efter tredje setet och dom var helt stenhårda även om jag försökte slappna av. Hade spänt lindorna ganska hårt också och körde utan vikt, bara med själva ställningens vikt. 

Avslutade passet med lite vader, mage samt en pratstund med en polare. Gick hem typ en och en halv timme efter sista benövningen men benen var ändå som gele, skakade hela vägen hem. Nu typ tre-fyra timmar efter passet så känns dom helt slut.

Postad 02 December 2015 - 03:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Benen ska spännas så hårt så att dom nästan stasar, det pga att kärlen sitter så djupt. Men visst var det gottmos?

På tal om dina knän, det du kan göra är att köra denna typen av träning då det är extremt skonsamt för kroppen. En annan variant är att köra extremt långsamma reps. Gör treor med 10 sekunders lyftväg upp, tio sekunder ner samt att du stannar och spänner åt både i toppen och botten.

Lås inte ut fullt heller, spänningen ska alltid finnas i muskeln.

Det här kör min styrkelyftande kompis på gymmet. Han väger idag 80 kilo och är rätt spä, har ändå gjort över 200 i bänk och över 300 i dom andra två. Han är en expert på att plåga kroppen :D

Postad 02 December 2015 - 08:29

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Nu har man gått och blivit förkyld, så nu ska jag passa på och vila ordentligt. Har varit ett riktigt bra gymår för min del. Från att bara gå och hobby träna, till att verkligen göra något vettigt på gymmet. Gick från att inte köra mark alls till att klara 190kg, från att knappt bänka till att bräcka mitt gamla pb som jag tog för ca 7årsedan, 130kg i bänken nu. Från att inte kunna köra knäböj pga mitt knä, till att klara 150kg som jag lyckades med i helgen. Känns bra. Målet för i år var 120kg i bänken, 200 i mark och 150 i knäböj. Skulle jag testa ta 150kg  i knäböj snart igen så tror jag inte att jag skulle lyckas, men i helgen kändes allt bara rätt.

Postad 02 December 2015 - 21:43

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Benen ska spännas så hårt så att dom nästan stasar, det pga att kärlen sitter så djupt. Men visst var det gottmos?

På tal om dina knän, det du kan göra är att köra denna typen av träning då det är extremt skonsamt för kroppen. En annan variant är att köra extremt långsamma reps. Gör treor med 10 sekunders lyftväg upp, tio sekunder ner samt att du stannar och spänner åt både i toppen och botten.

Lås inte ut fullt heller, spänningen ska alltid finnas i muskeln.

Det här kör min styrkelyftande kompis på gymmet. Han väger idag 80 kilo och är rätt spä, har ändå gjort över 200 i bänk och över 300 i dom andra två. Han är en expert på att plåga kroppen :D

Gottmos, vetefan om jag skulle kalla det gottmos men jag tror det ger effekt i alla fall. Dock väldigt obekväm träning.

Tänkte som sagt ta uppehåll från all böj och mark samt all tung benträning tills att knät känns bättre, men åtminstone till typ mitten av januari. Kommer köra BFR för benen lite drygt en gång i veckan. Resten av kroppen ska jag försöka hinna med två gånger i veckan nu samtidigt som jag ska börja med lite promenader. Gissar att morgonvikten ligger på ~86.5kg nu. Det syns tydliga skillnader i spegeln i alla fall.

Gjorde riktigt bra militärpressar idag, speciellt med tanke på att jag är typ en månad in i dieten och jag tränade på kvällen och jag hade inte ätit middag innan. Fem stycken sexor på 60kg, helt strikta utan hjälp från benen. Fick grinda nå jävulskt på sista repet i typ alla set, speciellt på sista setet. Tror det tog typ 5-6 sekunder för mig att låsa ut armarna då. Men det gick, och det är skönt att veta. Har ju fortfarande träningsvärk i armarna också, kört dom hårt både lördag och måndag så...

Hann med typ en ~5km promenad idag på typ trekvart. Tänkte ta en till promenad imorgon under håltimmen efter lunch men tänker sikta på kanske 7km då, det borde jag hinna med på precis över en timme tror jag.

Postad 03 December 2015 - 12:01

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Idag landade jag mitt drömjobb  :) så j*vla glad

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  ans.jpg   68.92K   0 Antal nerladdningar

Postad 03 December 2015 - 12:04

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Grattis! :D 

Rabatt till MHB medlemmar nu då?! :P 

Postad 03 December 2015 - 12:11

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Stort grattis!

Vad kommer du ha för typ av arbete?

Postad 03 December 2015 - 12:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Grattis Degpojken! Själv står jag för tillfället i valet mellan att antingen fortsätta min tråkiga utbildning eller att hoppa av den och söka lyckan på annat sätt. 

Postad 03 December 2015 - 13:19

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Tack så mkt!.

Jag jobbar på lagret plockar och packar ordrar samt lägger in nya produkter och skapar produkt texter :-)

Postad 03 December 2015 - 14:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Grattis Degpojken! Själv står jag för tillfället i valet mellan att antingen fortsätta min tråkiga utbildning eller att hoppa av den och söka lyckan på annat sätt.

Hur länge har du pluggat?

Postad 03 December 2015 - 15:13

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hur länge har du pluggat?

Började tvåan precis. Har inte dragit på mig några lån direkt, bara typ 8-9k, haft billig bostad så har inte behövt punga ut mycket egna pengar heller. Det enda jag har "tappat" är lite tid.

Problemet är att om jag hoppar av så blir jag av med bostaden och studiebidraget. Skulle kunna lösa bostadsproblemet genom att flytta hem till föräldrarna ett tag, men måste ändå ha någon inkomst förr eller senare. Hade varit kul att få jobba med något träningsrelaterat men tror det kan vara svårt att hitta jobb inom sådant. Skulle väl kunna utbilda mig till typ PT men man blir ju inte garanterad jobb för det heller...

Postad 03 December 2015 - 15:27

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Började tvåan precis. Har inte dragit på mig några lån direkt, bara typ 8-9k, haft billig bostad så har inte behövt punga ut mycket egna pengar heller. Det enda jag har "tappat" är lite tid.

Problemet är att om jag hoppar av så blir jag av med bostaden och studiebidraget. Skulle kunna lösa bostadsproblemet genom att flytta hem till föräldrarna ett tag, men måste ändå ha någon inkomst förr eller senare. Hade varit kul att få jobba med något träningsrelaterat men tror det kan vara svårt att hitta jobb inom sådant. Skulle väl kunna utbilda mig till typ PT men man blir ju inte garanterad jobb för det heller...

När jag gick från studierna till jobb så skrev jag in mig på en kurs medans jag sökte jobb. Det löste sig så pass bra att jag kunde skriva sista tentan och börja jobba helgen efter. Men det går ju att plugga och jobba samtidigt under en kort period om man vill det.

Det var dock inte ett svar på om du ska plugga eller inte, mer att du inte egentligen måste ge upp bostaden innan du löst nästa steg i karriären.

För att inte gå offtopic allt för mycket. Är det någon av er som lämna plasma regelbundet? Rekommendationen är att inte träna den dagen men jag kände efter ett par omgångar att det kändes konstigt att vila. Jag känner helt enkelt inte av att jag lämnat plasma. Det enda jag känner är att jag är aningen segare (kan vara något annat) och att det känns som att musklerna återhämtar sig lite sämre (vet inte om jag inbillar mig). Hur brukar ni göra? Jag brukar lämna vid 08:00 och träna vid 17:00.  Har givetvis frågat på blodcentralen och de sa att jag skulle låta kroppen bestämma, klarar jag av det så är det bara att köra på.

Postad 03 December 2015 - 16:36

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

När jag gick från studierna till jobb så skrev jag in mig på en kurs medans jag sökte jobb. Det löste sig så pass bra att jag kunde skriva sista tentan och börja jobba helgen efter. Men det går ju att plugga och jobba samtidigt under en kort period om man vill det.

Det var dock inte ett svar på om du ska plugga eller inte, mer att du inte egentligen måste ge upp bostaden innan du löst nästa steg i karriären.

För att inte gå offtopic allt för mycket. Är det någon av er som lämna plasma regelbundet? Rekommendationen är att inte träna den dagen men jag kände efter ett par omgångar att det kändes konstigt att vila. Jag känner helt enkelt inte av att jag lämnat plasma. Det enda jag känner är att jag är aningen segare (kan vara något annat) och att det känns som att musklerna återhämtar sig lite sämre (vet inte om jag inbillar mig). Hur brukar ni göra? Jag brukar lämna vid 08:00 och träna vid 17:00.  Har givetvis frågat på blodcentralen och de sa att jag skulle låta kroppen bestämma, klarar jag av det så är det bara att köra på.

Ja, jag kommer ju inte säga upp mig så pang bom direkt utan jag tänker ju försöka ha kvar bostaden så långt som går. Jag tror jag skulle kunna ha kvar den till åtminstone typ påsk eller så om jag bestämmer mig för att sluta efter jul.  Ska fundera lite mer och sen kanske jag ringer och snackar med föräldrarna i helgen för lite tips och råd.

Jag har aldrig lämnat plasma men om dom på blodcentralen säger att det är lugnt så kör på bara. 

Postad 03 December 2015 - 19:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

började tvåan? andra året på en utbildning menar du väl? :P

vidare, det här med studentbostad är ju lite olika beroende på vart man bor verkar det som. här i umeå har dom varit rätt slöa på att söka upp dom som bor utan att studera. en granne till mig bodde i en studentlägenhet i två år exempelvis, en kompis lika länge. dock så tror jag att dom är duktigare nu när det är svårt att få en bostad.

Postad 03 December 2015 - 20:11

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Slit dig genom Ala. Gjorde jag själv. Du kommer inte att ångra dig senare mtap att du kommer att ha helt andra möjligheter till arbete. Skulle jag gjort om något idag kanske jag iof fortsatt inom Armen och blivit yrkesofficer.

Postad 03 December 2015 - 22:40

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Angående plasma så verkar de vara i stort behov av fler som lämnar. Man får motsvarande en biobiljett varje gång man lämnar. Jag använde nyligen en biljett till att köpa biljett till Star Wars med plussäte (175 kr). Rätt bra deal med tanke på att jag får gå på arbetstid och lämna.

Postad 04 December 2015 - 09:11

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Tack så mkt!.

Jag jobbar på lagret plockar och packar ordrar samt lägger in nya produkter och skapar produkt texter :-)

Nice.

Får du även någon form av rabatt på grejerna också?

Angående plasma så verkar de vara i stort behov av fler som lämnar. Man får motsvarande en biobiljett varje gång man lämnar. Jag använde nyligen en biljett till att köpa biljett till Star Wars med plussäte (175 kr). Rätt bra deal med tanke på att jag får gå på arbetstid och lämna.

Får ta tag i det där. Har funderat länge på att man skall lämna blod och så men har inte fått tummen ur helt enkelt.

Postad 05 December 2015 - 17:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Kan tipsa om att WRPF pågår just nu https://www.youtube....h?v=XXLQJOI_FZI

Eric Lilliebridge skadar sig på 450 i böjen. Malanichev sätter 475, nytt världsrekord, relativt enkelt.

Det är damernas bänkpress nu och det är en del riktigt läskiga människor där. En "kvinna" som bänkade 150 hur lätt som helst, kroppsvikt under 75kg...

Postad 05 December 2015 - 17:57

Unregistered2109
  • Unregistered2109
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Kan tipsa om att WRPF pågår just nu https://www.youtube....h?v=XXLQJOI_FZI

Eric Lilliebridge skadar sig på 450 i böjen. Malanichev sätter 475, nytt världsrekord, relativt enkelt.

Det är damernas bänkpress nu och det är en del riktigt läskiga människor där. En "kvinna" som bänkade 150 hur lätt som helst, kroppsvikt under 75kg...

Ojoj. Vilket troll som lyfter nu..Haha

Postad 05 December 2015 - 18:01

Unregistered2109
  • Unregistered2109
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hade en grannkärring för några år sedan som såg ut som ett sånt ryskt anabolatroll.

Eller så va det en transvestit. Svårt att veta.

Postad 05 December 2015 - 18:02

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hahaha "kvinna"

Finns en styrkebklubb väldigt nära mig som jag funderar på besöka.
En kille där tävlar i tror det är kring 74kg klassen med goda resultat.. Kan nog ge lite mer än att gå å fisgymma på 24/7

Redigerat av sivertsivert, 05 December 2015 - 18:03.

Postad 05 December 2015 - 18:34

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Finns en styrkebklubb väldigt nära mig som jag funderar på besöka.
En kille där tävlar i tror det är kring 74kg klassen med goda resultat.. Kan nog ge lite mer än att gå å fisgymma på 24/7

Det är alltid motiverande att ha starka människor runt sig. 

Kanske kommer bli så att jag byter gym snart. Min träningskompis sa till mig idag att han fått klagomål från en massa folk att han "tränar för länge", speciellt på helgerna då öppettiderna är ganska kort (endast 4h per dag). Det lär nog inte dröja länge tills jag får samma klagomål också, tränar ju ~3-3.5h oftast.

Blev ben och mage för min del idag. BFR träning för benen. Börjar bli lite less på att folk ska komma fram och ifrågasätta det hela j*vla tiden och säga att det är farligt osv när dom egentligen inte vet ett skit om det. Även om jag säger att jag inte kan träna som vanligt pga knäskada så säger dom att jag ändå borde köra på som vanligt. Nej, jag tror inte mitt knä pallar femmor på 160 i böj i dagsläget. Det dom som klagar har gemensamt är att dom knappast böjer ens 100kg själva.

Mätte låren innan och efter ett set BFR lårcurl. 64cm innan, 66cm efter. Skaplig pump i benen? Mätte låren på 16-åriga asiaten som börjat träna med oss också, hans lår mätte 66.5cm vilket är galet stor, speciellt för att vara 16 år och bara väga ~93kg. Dom är också väldigt jämna och går långt ner mot knät. Mina muskelbukar sitter ju ganska långt upp men ändå har jag onormalt stora ben för min kropp. Undra hur stora ben pojken kommer ha om några år?

Postad 05 December 2015 - 20:00

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Jo precis.. Har kört fast i träningen rejält tyvärr.. Vi låg rätt lika härom året ala, men jag är kvar haha :( så byte av gym och rycka upp mig med kosten hade nog gjort susen.. Dom har riktiga grejer där med! Fast får nog inte ha för stora mål med småbarn hemma och sambo som jobbar skift(utebliven träning)

Postad 05 December 2015 - 20:05

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

iIponerande vikter dom hystar upp...

Postad 05 December 2015 - 20:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

vad gör du om du tränar i tre timmar!? det måste vara extrema mängder dödtid i ett sånt pass. eller kör du 50+ set?

Postad 06 December 2015 - 10:09

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

vad gör du om du tränar i tre timmar!? det måste vara extrema mängder dödtid i ett sånt pass. eller kör du 50+ set?

Här är ett exempel på ett pass som jag tror tog ungefär tre timmar... Saxat direkt från min lilla loggbok.

Bredmark utan bälte 6x6 110kg. Upphöjd bredmark utan bälte 4x5 110kg + 1x8 110kg. T-rodd ställning 3x8 45kg. Hantelrodd 1x10 32.5kg, 3x8 45kg. Bred latsdrag 3x8 65kg, smal latsdrag 3x10 70kg. Hantelcurl 3x12 12.5kg, hammercurl 3x12 12.5kg.

Då har jag inte skrivit med uppvärmningen som brukar ta typ 20 minuter men ibland ännu mer. Jag har inte heller skrivit med om jag kört några extra övningar i slutet, vilket jag brukar göra. T.ex omvänd skivstångscurl och liknande. 

Jag kör inte heller 30 eller 60 sekunders vila för jag tycker det är idiotiskt om man tränar för att prestera. Jag vilar tills jag känner jag är redo för nästa set. Om jag kör ganska "lugna" set så kan det vara typ 2-3 minuter men kör jag tunga och grisiga set så är väl 5-7 minuter vanligast men i t.ex svintunga knäböj så kan det vara 10-15 minuter. 

Postad 06 December 2015 - 13:58

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Det är alltid motiverande att ha starka människor runt sig.

Kanske kommer bli så att jag byter gym snart. Min träningskompis sa till mig idag att han fått klagomål från en massa folk att han "tränar för länge", speciellt på helgerna då öppettiderna är ganska kort (endast 4h per dag). Det lär nog inte dröja länge tills jag får samma klagomål också, tränar ju ~3-3.5h oftast.

Blev ben och mage för min del idag. BFR träning för benen. Börjar bli lite less på att folk ska komma fram och ifrågasätta det hela j*vla tiden och säga att det är farligt osv när dom egentligen inte vet ett skit om det. Även om jag säger att jag inte kan träna som vanligt pga knäskada så säger dom att jag ändå borde köra på som vanligt. Nej, jag tror inte mitt knä pallar femmor på 160 i böj i dagsläget. Det dom som klagar har gemensamt är att dom knappast böjer ens 100kg själva.

Mätte låren innan och efter ett set BFR lårcurl. 64cm innan, 66cm efter. Skaplig pump i benen? Mätte låren på 16-åriga asiaten som börjat träna med oss också, hans lår mätte 66.5cm vilket är galet stor, speciellt för att vara 16 år och bara väga ~93kg. Dom är också väldigt jämna och går långt ner mot knät. Mina muskelbukar sitter ju ganska långt upp men ändå har jag onormalt stora ben för min kropp. Undra hur stora ben pojken kommer ha om några år?

Du får be dem läsa Greg Nuckols artikel om det hela. 😄

Postad 06 December 2015 - 14:14

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Du får be dem läsa Greg Nuckols artikel om det hela.

Eller lyssna på Layne Norton.

Jag tycker att det är okej att vara nyfiken och fråga varför någon tränar på ett visst sätt. Om personen då kommer med konkreta anledningar så tycker jag det inte är okej att börja pracka på ens egna träningsfilosofier på personen trots att personen säger att den inte är intresserad. Var nästan sugen på att smälla en viktplatta i huvudet på den där gubben igår, eller be honom gå och köra lite böj 150-160kg och fråga hur hans knän känns efteråt.

Postad 07 December 2015 - 14:12

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Eller lyssna på Layne Norton.

Jag tycker att det är okej att vara nyfiken och fråga varför någon tränar på ett visst sätt. Om personen då kommer med konkreta anledningar så tycker jag det inte är okej att börja pracka på ens egna träningsfilosofier på personen trots att personen säger att den inte är intresserad. Var nästan sugen på att smälla en viktplatta i huvudet på den där gubben igår, eller be honom gå och köra lite böj 150-160kg och fråga hur hans knän känns efteråt.

Man har all rätt att vara nyfiken och fråga men kan inte gå in och pracka på folk saker som man själv tycker och som man inte vet något om speciellt mycket.

Vissa människor har en tendens att försöka pracka på andra att just det som de gör är det absolut bästa och det är det enda rätta så därför skall alla göra så. Kan man inte bara låta folk vara och göra sin egen grej så länge det funkar för den personen? För mig t.ex. funkar det kanonbra att träna på morgonen på fastande mage men för en annan så är det helt omöjligt. Inte idiotförklarar jag den människan för det? 

Eller som anteqwerty berättade längre upp om gubben som gick så pass långt att han satte dit kudden på stången när anteq inte var där. Helt sinnes vad folk sysslar med ibland.

Postad 07 December 2015 - 16:18

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Polaren berättade att en del på gymmet, till och med några i styrelsen, hade börjat klaga på honom att han "tränar för länge" och lägger beslag på utrustning för länge, speciellt då han brukar bänka på söndagar. Visst, gymmet är bara öppet fyra timmar på söndagar och han tar upp ena bänken typ 1.5-2 timmar men då är det samtidigt typ 4-5 andra som han brukar träna bänk med då samtidigt så det är i stort sett alltid någon som ligger och bänkar, sällan stången får vila. Samma sak om vi kör böj eller mark, det tar kanske två timmar men då är vi flera som kör mellan, kanske 3-5 stycken på samma utrustning. 

Jag har inte fått några klagomål än men det är väl bara en tidsfråga innan det händer. Ska snacka lite med han som är ordförande också eftersom en arbetande medlem hotade mig med misshandel för någon vecka sedan och en annan arbetande medlem sa helt oprovocerat att jag är "helt j*vla dum i huvudet". Inte så smart att bete sig på det viset mot betalande medlemmar, speciellt inte när klubbens ekonomi går riktigt dålig för stunden. Drar jag och mitt kompisgäng till ett annat gym så försvinner typ 10-15st betalande medlemmar och det skulle slå hårt för en så liten klubb. Trist bara att det inte finns något annat riktigt gym här i Norrköping. Aja, om jag ändå ska ta studieuppehåll så lär jag antagligen flytta upp till Sundsvall igen och då kan man träna på SAK, ingen som kommer klaga på att man tränar för länge där inte.

Postad 07 December 2015 - 21:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Förstår inte det här med bänken riktigt... Ökar med 2.5kg varje pass, kör två pass i veckan så totalt 5kg per vecka. Dietar relativt hårt just nu och tränar 5-6 gånger i veckan. Bänkpasset brukar hamna dagen efter axlar och rygg. Ändå känns det nästan lättare för varje pass som går. 5x10 på 80 idag kändes lättare än 5x10 77.5 i torsdags och det i sin tur kändes enklare än 5x10 75 i måndags förra veckan. Körde även lite kortare vila mellan seten idag. Känner att 5x10 på 85 ska nog inte vara några problem alls. Det vore underbart om jag kunde komma upp i 5x10 på 90, det är mycket volym det! Kroppsvikten ligger väl gissningsvis på ~86.5-87kg just nu, alltså samma som förra året vid den här tiden på året. Är dock betydligt mycket starkare nu.

Postad 07 December 2015 - 22:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

nervsystemet går bra, det är där styrkan finns, inte i massan.

säger jag och tänker på naim suleymanoglu (ja, jag stavningsfuskade på google! :D)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.