* Officiell tråd - DVBViewer Pro *
1231 svar till detta ämne
Postad 30 januari 2008 - 19:22
dsundelin
-
dsundelin
-
Användare
-
-
152 inlägg
Någon som haft samma problem eller kan komma med tips. Ljudet börjar nämligen knäppa och hacka efter en stund när jag byter mellan olika kanaler. Enda lösningen är att stänga och starta om DVBviewer. problemet brukar komma efter cirka 6 kanalbyten. Väldigt irriterande! Och det blir bara värre fram tills att hela applikationen hänger sig.
Sitter med Firedtv C, amd x2 4600+, 2gb ram, 1900xt och kör DVBViewer. Codecs är ffdshow samt powerdvd
Prova att aktivera 'Stop stream while tuning' som finns under hårdvarudelen för dina tuners.
Tack för tipset! Testade de nu men tyvärr fungerar inte de heller. Har provat byta codecs och även mellan vmr7 overlay också utan resultat. Har lagt ner så grymt mkt timmar på den här htpcn men problemen tar aldrig slut så nu är jag så grymt less på den här skiten så de får bli att inhandla en dreambox istället. Tanken att köra mythtv har också slagit mig men där lär det bli bara än värre kan jag tänka mig när det gäller att få firedtv fjärren att fungera etc.
Postad 30 januari 2008 - 19:47
appis
-
appis
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Vill göra dvbviewer-ägare uppmärksamma på att det släppts en betaversion av transedit med stöd för iptv. Går att ladda ner i membersektionen. All information är dock på tyska:( http://www.dvbviewer...showtopic=24099Har suttit och testat litegrann och med hjälp av transedit lyckats hitta och tittat på några av mina iptv-kanalarer från statsnätet. Detta verkar vara en början för framtida integration av iptv i dvbviewer:) /appis
Postad 30 januari 2008 - 20:33
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Tänkte tipsa om hur jag gjorde för att se på live- tv från DVBViewer Pro/netstream på min XBOX med XBMC. Kanske ingen nyhet men kanske glädjer någon ??
Skapa en fil: livetv.pls med notepad och stoppa in följande:
[playlist]
numberofentries=1
File1=http://192.168.x.xxx:2345
Netstream måste stå på unicast.
Klart! nu kan du kolla på livetv med möjligheten att välja bland alla ljudspår, textning fungerar dock ej för mig..
Någon som vet om det går att ordna??
Postad 04 februari 2008 - 12:53
tjabbaranx
-
tjabbaranx
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Tackar Tottes men det var just dom programmen jag hade problem med. Testade på alla sätt. Följde alla guider här och på andra forum, tillochmed formatera (vansinnigt,jag vet) men hur jag än gjorde fick jag inte in epgn i dvbviewer, men det fick jag med ImportXMLTV4... Får väl testa igen då... Även om det tar emot. Kan ge dig ett hantag om du skickar o2grabber.settings.xml + tvguide.xml som O2grabber gör och channels.dat som dvbviewer använder Du måste även tala om sökvägen till myXMLTV.exe ifall den är annat än "c:\program\DVBViewer\myXMLTV.exe"så jag kan ändra sökvägen i xmltvimporter.exe så som det står i readme filen
Ps: Har testat programmet ImportXMLTV4 och vad jag ser så ska det även fungera Men om jag förstått det rätt ska det programmet köras med hjälp av windows schemalagda aktiviteter och sen låta den stänga dvbviewer efter hämtning
Hej Tottes. Tappade rejält sugen då jag inte fick ordning på EPG men har nu tagit tag i det igen. Men får fortfarande inte rätt på det. Lägger upp filerna och hoppas du kan lösa det! Hade varit jättetacksam. Min sökväg är just c:\program\DVBViewer\myXMLTV.exe.
Postad 05 februari 2008 - 12:50
Unregistered015a20cf
-
Unregistered015a20cf
-
Användare
-
-
171 inlägg
Tackar Tottes men det var just dom programmen jag hade problem med. Testade på alla sätt. Följde alla guider här och på andra forum, tillochmed formatera (vansinnigt,jag vet) men hur jag än gjorde fick jag inte in epgn i dvbviewer, men det fick jag med ImportXMLTV4... Får väl testa igen då... Även om det tar emot. Kan ge dig ett hantag om du skickar o2grabber.settings.xml + tvguide.xml som O2grabber gör och channels.dat som dvbviewer använder Du måste även tala om sökvägen till myXMLTV.exe ifall den är annat än "c:\program\DVBViewer\myXMLTV.exe"så jag kan ändra sökvägen i xmltvimporter.exe så som det står i readme filen
Ps: Har testat programmet ImportXMLTV4 och vad jag ser så ska det även fungera Men om jag förstått det rätt ska det programmet köras med hjälp av windows schemalagda aktiviteter och sen låta den stänga dvbviewer efter hämtning
Hej Tottes. Tappade rejält sugen då jag inte fick ordning på EPG men har nu tagit tag i det igen. Men får fortfarande inte rätt på det. Lägger upp filerna och hoppas du kan lösa det! Hade varit jättetacksam. Min sökväg är just c:\program\DVBViewer\myXMLTV.exe.
Prova att byta ut mot denna fil och para om den i DVBViewer
Postad 05 februari 2008 - 14:54
tjabbaranx
-
tjabbaranx
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Nix. Inte det iheller. Det verkar precis som om det inte går att importera epgn i Dvbviewer. Iallafall inte med xmltvimporter.exe känns det som.
Postad 05 februari 2008 - 23:09
Unregistered015a20cf
-
Unregistered015a20cf
-
Användare
-
-
171 inlägg
Nix. Inte det iheller. Det verkar precis som om det inte går att importera epgn i Dvbviewer. Iallafall inte med xmltvimporter.exe känns det som.
Tycker det verkar konstigt att det går hur bra somj helst för mig i så fall Har du kollat på filerna som jag la in på mitt inlägg 2 sidor bakåt? inlägg #860 Följ anvisningarna där Lite synd bara att ingen av alla dom som laddat ner dom kan verifiera om dom fungerar eller inte
Postad 22 februari 2008 - 10:55
tjabbaranx
-
tjabbaranx
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Vilken font är den bästa till Dvbviewerns text tv?
Postad 25 februari 2008 - 13:36
appis
-
appis
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
En ny beta av DvBViewer 3.9.3 släppt idag med IPTV-stöd.
Funkar utmärkt med IPTV från stadsnätet:-)
/appis
Postad 26 februari 2008 - 12:12
snokke
-
snokke
-
Amatör
-
-
57 inlägg
En ny beta av DvBViewer 3.9.3 släppt idag med IPTV-stöd. Funkar utmärkt med IPTV från stadsnätet:-)
/appis
Hur fungerar det? Är det bara att installera den och sedan så scannar den av nätverkskortet och hittar kanalerna automatiskt?
Postad 26 februari 2008 - 12:46
maqe
-
maqe
-
Lärjunge
-
-
303 inlägg
Någon som vet om det går att se 2 krypterade kanaler samtidigt med acamd? Jag lyckas inte med det.
Postad 26 februari 2008 - 18:28
appis
-
appis
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
En ny beta av DvBViewer 3.9.3 släppt idag med IPTV-stöd. Funkar utmärkt med IPTV från stadsnätet:-)
/appis
Hur fungerar det? Är det bara att installera den och sedan så scannar den av nätverkskortet och hittar kanalerna automatiskt?
Starta med att göra en blindscan med iptv-versionen av transedit. Se till att du i settings väljer rätt nätverkskort. Du bör innan dess ha ett hum vilken IP range och port dina kanaler finns, wireshark är ett bra prog för detta. Efter scanning exporterar du en channelist som du sedan importerar in i DVBViewer. Här följer lite info från readme filen från DVBViewer beta 3.9.3: "- New Device and Tunertype: IPTV. For channel scanning please use the iptv transedit beta from the membersarea! To add the device to the DVBViewer edit the usermode.ini in the dvbviewer program folder: [CARD] IPTV=1 start the dvbviewer and do a manual device scan in the hardware options. Remember to setup the device correctly! Known issue: The IP is not displayed as readable IP in the channeleditor and the scanwindow." Lycka till /appis
Redigerat av appis, 26 februari 2008 - 18:38.
Postad 26 februari 2008 - 18:47
maqe
-
maqe
-
Lärjunge
-
-
303 inlägg
Någon som kan posta en fungerande mce.remote som funkar till senaste versionen av dvbviewer?
Postad 26 februari 2008 - 22:46
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Hej, kan nån vänlig själ tala om var man lägger in en ny transponderlista i DVBViewer?. lägger jag den i installationsmappens transpondermapp så syns den inte. Kör med vista 32bit
Postad 26 februari 2008 - 23:16
Unregisteredf78c4978
-
Unregisteredf78c4978
-
Amatör
-
-
53 inlägg
/appis
Starta med att göra en blindscan med iptv-versionen av transedit. Se till att du i settings väljer rätt nätverkskort. Du bör innan dess ha ett hum vilken IP range och port dina kanaler finns, wireshark är ett bra prog för detta. Efter scanning exporterar du en channelist som du sedan importerar in i DVBViewer.
Här följer lite info från readme filen från DVBViewer beta 3.9.3: "- New Device and Tunertype: IPTV. For channel scanning please use the iptv transedit beta from the membersarea! To add the device to the DVBViewer edit the usermode.ini in the dvbviewer program folder: [CARD] IPTV=1 start the dvbviewer and do a manual device scan in the hardware options. Remember to setup the device correctly! Known issue: The IP is not displayed as readable IP in the channeleditor and the scanwindow."
Lycka till /appis
Vart kan man ladda ner beta'n? Jag är medlem på forumet men hittar inte någon download
Postad 27 februari 2008 - 02:34
appis
-
appis
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
/appis
Starta med att göra en blindscan med iptv-versionen av transedit. Se till att du i settings väljer rätt nätverkskort. Du bör innan dess ha ett hum vilken IP range och port dina kanaler finns, wireshark är ett bra prog för detta. Efter scanning exporterar du en channelist som du sedan importerar in i DVBViewer.
Här följer lite info från readme filen från DVBViewer beta 3.9.3: "- New Device and Tunertype: IPTV. For channel scanning please use the iptv transedit beta from the membersarea! To add the device to the DVBViewer edit the usermode.ini in the dvbviewer program folder: [CARD] IPTV=1 start the dvbviewer and do a manual device scan in the hardware options. Remember to setup the device correctly! Known issue: The IP is not displayed as readable IP in the channeleditor and the scanwindow."
Lycka till /appis
Vart kan man ladda ner beta'n? Jag är medlem på forumet men hittar inte någon download 
http://www.dvbviewer.com/members/Observera att du måste logga in som registrerad DVBViewer-ägare. /appis
Postad 27 februari 2008 - 07:58
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Hej, kan nån vänlig själ tala om var man lägger in en ny transponderlista i DVBViewer?. lägger jag den i installationsmappens transpondermapp så syns den inte. Kör med vista 32bit
Om du väljer 'About' och sedan 'Configuration folder' så hamnar du i rätt mapp (om jag inte missminner mig).
Postad 02 mars 2008 - 11:41
Harleystroker
-
Harleystroker
-
Användare
-
-
120 inlägg
/appis
Lycka till /appis
http://www.dvbviewer.com/members/ Observera att du måste logga in som registrerad DVBViewer-ägare.
/appis
Hittar inte betan längre??? vad har hänt??
Postad 02 mars 2008 - 14:38
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Jag har ett litet problem som ska lösas. Jag har automatisk timeshift påslagen. Jag har gjort en egen partition på ca 3GB där jag lagrar timeshift-filerna. Men när den har buffrat upp allt tillgängligt utrymme så hänger sig DVBViewer när jag trycker på PAUS
Däremot kan jag pausa hur mycket som helst så länge all buffert inte har utnyttjats. Hjälp uppskattas!
Postad 02 mars 2008 - 19:35
appis
-
appis
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
/appis
Lycka till /appis
http://www.dvbviewer.com/members/ Observera att du måste logga in som registrerad DVBViewer-ägare.
/appis
Vet faktisk inte. Betan 3.9.3 slutar fungera 16 mars så förhoppningsvis är en skarp version på gång. /appis
Postad 02 mars 2008 - 21:28
Unregisteredf78c4978
-
Unregisteredf78c4978
-
Amatör
-
-
53 inlägg
/appis
Lycka till /appis
/appis
Vet faktisk inte. Betan 3.9.3 slutar fungera 16 mars så förhoppningsvis är en skarp version på gång. /appis
Hur fungerar IPTV funktionen med tex CA-modul eller Cardsharing? Skulle man kunna få det att fungera med ett abonnemang med kort från CanalDigital?
Postad 05 mars 2008 - 23:24
Unregisteredc888894c
-
Unregisteredc888894c
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Tänkte tipsa om hur jag gjorde för att se på live- tv från DVBViewer Pro/netstream på min XBOX med XBMC. Kanske ingen nyhet men kanske glädjer någon ??
Skapa en fil: livetv.pls med notepad och stoppa in följande: [playlist] numberofentries=1 File1=http://192.168.x.xxx:2345
Netstream måste stå på unicast.
Klart! nu kan du kolla på livetv med möjligheten att välja bland alla ljudspår, textning fungerar dock ej för mig.. Någon som vet om det går att ordna??
Finns ett script till xbox gällande dvbviewer, där du kan byta kanaler osv, dock så funkar inte textningen där heller. http://www.xbmcscrip...o...oad&gid=394
Postad 07 mars 2008 - 13:58
tjabbaranx
-
tjabbaranx
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Kan man starta på något sätt binda "the green button" knappen på mce-remoten för att starta "dvbviewer.exe"? Någon som har tips? Jag har lyckats att få bort att media center edition startar när jag trycker på den gröna men nu vill jag att dvbviewer startar istället.
Postad 07 mars 2008 - 15:00
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Kan man starta på något sätt binda "the green button" knappen på mce-remoten för att starta "dvbviewer.exe"? Någon som har tips? Jag har lyckats att få bort att media center edition startar när jag trycker på den gröna men nu vill jag att dvbviewer startar istället.
Vill veta detsamma förutom att jag vill mappa ett tangent-kommando till att starta DVB-viewer istället. Jag vill t.ex. att DVBViewer startar när jag trycker på t.ex. "ALT+D" eller någon annan ovanlig kombination.
Redigerat av Sardaukar, 07 mars 2008 - 15:02.
Postad 07 mars 2008 - 15:25
tjabbaranx
-
tjabbaranx
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hittade "Dvbviewer-starter" men det är bara för fjärr vad jag förstår. Testade "Mptray" men fungerade inte önskvärt. Kolla länk Dvbviewer-starter
Postad 14 mars 2008 - 12:50
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
När man spelar upp musik (CD/mp3), kan man på något sätt få DVBViewer att visa information på skärmen? Lite tråkigt att det bara blir helt svart. T.ex. hade det varit bra att kunna se vilket spår som spelas, eller artist/titel på mp3.
Postad 14 mars 2008 - 13:45
Unregisteredd75d0848
-
Unregisteredd75d0848
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hittade "Dvbviewer-starter" men det är bara för fjärr vad jag förstår. Testade "Mptray" men fungerade inte önskvärt. Kolla länk Dvbviewer-starter
Testa med eventghost... det programmet kan starta exe filer på kommando från mce remote eller keyboard. Jag använder det för att starta dvbviewer, gå till fullscreen och tune channel 21 (Disney Channel för barnen) Blir ju nästa som en settopbox...eller inte
Postad 14 mars 2008 - 19:50
abaader77
-
abaader77
-
Användare
-
-
117 inlägg
Hej. Jag använder programmet ControlRemote för exakt det du beskriver, http://www.mlindberg...cr/Default.aspxMan kan också använda programmet för att styra muspekaren via MCE-fjärren osv...
Redigerat av abaader77, 14 mars 2008 - 19:51.
Postad 16 mars 2008 - 11:45
appis
-
appis
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Ny beta finns i memberssektionen hos dvbviewer.com : DVBViewer Pro 3.9.3.10 Beta
/appis
Postad 16 mars 2008 - 11:58
tjabbaranx
-
tjabbaranx
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hej. Jag använder programmet ControlRemote för exakt det du beskriver, http://www.mlindberg...cr/Default.aspx
Man kan också använda programmet för att styra muspekaren via MCE-fjärren osv...
OK! Tack. Verkar vara lovande. Ska testa det.
Postad 22 mars 2008 - 12:28
appis
-
appis
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Ny beta släppt idag:
DVBViewer Version BETA 3.9.3.15
/appis
Postad 26 mars 2008 - 20:53
Unregistered1ab12904
-
Unregistered1ab12904
-
Användare
-
-
137 inlägg
Vill veta detsamma förutom att jag vill mappa ett tangent-kommando till att starta DVB-viewer istället. Jag vill t.ex. att DVBViewer startar när jag trycker på t.ex. "ALT+D" eller någon annan ovanlig kombination.
Det är väl bara att höger klicka på exe filen och välja egenskaper. Lägga in ett kommando på filen (CTRL+D)
Postad 27 mars 2008 - 07:27
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Det är väl bara att höger klicka på exe filen och välja egenskaper. Lägga in ett kommando på filen (CTRL+D) 
Jasså? Möjligt, visste jag inte ens om att det fanns något sånt. Tack för det
Postad 28 mars 2008 - 08:23
Nybbe67
-
Nybbe67
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Nu är även jag ägare av DVBViewer. Tyckte faktiskt att 150 spänn är billigt för ett sånt program och det fungerade faktiskt bra. En mycket stor överaskning var att jag nu lyckas få in SVT HD utan 3 hål i väggen via Comhem. Fattar inte hur det är möjligt men otroligt bra bild blir det.
Har dock frågor som jag ställer här för det verkar vara mest tyska på deras forum:
1. MCE fjärren RC6. Ska man behöva mappa upp alla funktioner själv??? Har aktiverat pluginen men har inga funktioner.
2. Snyggare skin? De är rätt sunkiga som finns. T o m sämre än Vista MCE. Har kört Mediaportal ett tag och där finns många snygga. Har inte hittat nåt snyggt som även blir bra mot MP3:orna.
3. Får ingen logik i hanteringen av Deamon Tools och filmer i ISO format. Jag vet inte om det har med mappningen av fjärren att göra. Play funktionen verkar ha lite olika betydelse beroende på vad man mappat. Ibland får jag även ett lite filmfönster uppe i högra hörnet där filmen visas när jag är inne i Movies.
4. Hur ansluter man sig mot servern för att kolla med en klient?
5. Ingen svensk text i GUI't. Är det allmänt så att man inte ska översätta eller? Läste ett inlägg här där man fått strul efter översättning. Vet dock inte hur det är möjligt. Finns det någon som har översatt den till svenska?
6. Varför släcks skärmen efter en stund när man spelar MP3:or? [EDIT: Löst]
7. Kan man få rätt svenska kanallogotyper i timeline'n? [EDIT: Löst]
8. Allt känns lite "Windows 3x" också. Fult, kantigt och tråkigt.
Lite saker men trots allt fungerade allt out-of-the-box. T o m EPG gick igång med samtliga kanaler, direkt, ingen xmltv eller laserbrain. Lyckades även hitta timeline'n som inte var i Windows 3x GUI.
Redigerat av Nybbe67, 30 mars 2008 - 18:36.
Postad 29 mars 2008 - 00:40
Unregistered1ab12904
-
Unregistered1ab12904
-
Användare
-
-
137 inlägg
Efter en periods uppehåll från programet så tänkte jag lägga manken till att få det och fungera. Men jag behöver er hjälp.
Sist jag ställde en fråga här var angående långsamma kanalbyten. Då fick jag till svar att jag skulle testa med yankee. Gjorde nog inte riktigt rätt den gången och tröttnade på alla problem å sket i allt.
Nu har jag installerat Dvbviewer 3.9.2 på min vista maskin. Programet startar och så långt är allt ok. Har även installerat SoftSCA 2.40 och yanksee. Använder mig av ffdshows codecs.
Problemet är svart bild. Servern verkar ha startat och rullar.
Vad är problemet?
(testade en snabbis med softcam,då fick jag bild och ljud,men hela datorn låste sig efter ett kanalbyte)
Snälla,någon hjälpsam skäl där ute som har en lösning på mitt problem. Då blir jag väldans glad.
Postad 29 mars 2008 - 08:58
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1 236 inlägg
prova med en tidigare sofcsa, samt ncsclient? (istället för yankse) när du säger att servern har startat - menar du newcs? Efter en periods uppehåll från programet så tänkte jag lägga manken till att få det och fungera. Men jag behöver er hjälp.
Sist jag ställde en fråga här var angående långsamma kanalbyten. Då fick jag till svar att jag skulle testa med yankee. Gjorde nog inte riktigt rätt den gången och tröttnade på alla problem å sket i allt.
Nu har jag installerat Dvbviewer 3.9.2 på min vista maskin. Programet startar och så långt är allt ok. Har även installerat SoftSCA 2.40 och yanksee. Använder mig av ffdshows codecs.
Vad är problemet? (testade en snabbis med softcam,då fick jag bild och ljud,men hela datorn låste sig efter ett kanalbyte)
Snälla,någon hjälpsam skäl där ute som har en lösning på mitt problem. Då blir jag väldans glad.
Postad 29 mars 2008 - 14:36
Unregistered1ab12904
-
Unregistered1ab12904
-
Användare
-
-
137 inlägg
Ja precis,newcs servern startas. Ok,ska testa detta så fort som möjligt. Senare idag här... prova med en tidigare sofcsa, samt ncsclient? (istället för yankse) när du säger att servern har startat - menar du newcs?
Efter en periods uppehåll från programet så tänkte jag lägga manken till att få det och fungera. Men jag behöver er hjälp.
Vad är problemet? (testade en snabbis med softcam,då fick jag bild och ljud,men hela datorn låste sig efter ett kanalbyte)
Postad 29 mars 2008 - 15:18
Unregistered1ab12904
-
Unregistered1ab12904
-
Användare
-
-
137 inlägg
Nu har jag testat med de äldre versionerna av softcsa och ncsclient.
Startar dvbviewer och han hittar en kanal helt lysande. står och tuggar på samma kanal en liten stund. Sen säger det bara PANG och hele datorn är totalt låst. Bara att starta om och gissa sig till något annat.
Ni anar inte vad störande det är
Ska kolla om det blir någon skillnad med andra codecs...
Postad 29 mars 2008 - 18:42
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1 236 inlägg
låter inget vidare. Personligen hade jag aldrig tur med ffdshows codecs. Bäst resultat gav för mig intervideos mpg-codecs för valig dtv, samt coreavc för hd. Ditt problem låter inte som att det har med avkodningen av programkortet, utan annat - möjligtvist codecsarna, men det är för mig svårt att säga. Har inget fungerande tv-kort just nu (mina dvb-s2/dvb-s funkar ju inte för comhem...) så jag har inte testat de nyare dvbviewer-versionerna, men vet att senare dvbviewer kunde vara knepiga att få ihop med softcsa-versionerna. (jag fick till det med en version och ändrade aldrig efter det, men vet inte hur det funkar med de nyare dvbv.)
Postad 29 mars 2008 - 19:24
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Nu har jag testat med de äldre versionerna av softcsa och ncsclient.
Startar dvbviewer och han hittar en kanal helt lysande. står och tuggar på samma kanal en liten stund. Sen säger det bara PANG och hele datorn är totalt låst. Bara att starta om och gissa sig till något annat.
Ni anar inte vad störande det är
Ska kolla om det blir någon skillnad med andra codecs...
Kör Acamd istället, då behövs inte softcsa etc.
Postad 29 mars 2008 - 21:26
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1 236 inlägg
acamd? intressant. Aldrig hört talas om den. å den funkar i dvbviewer, och gör samma sak som softcsa+ncsclient tillsammans - och kanske även funkar som server?(ersätter den newcs eller jobbar den mot newcs?)
Postad 29 mars 2008 - 22:42
Unregistered1ab12904
-
Unregistered1ab12904
-
Användare
-
-
137 inlägg
Kör Acamd istället, då behövs inte softcsa etc.
Ok,kan du förklara närmare hur detta fungerar? Har laddat hem det nu,men är totalt newbie på denna skiten. Så förstår inte ett jota av vad koderna står för i filerna? Vart dem ska ligga etc.?
Postad 29 mars 2008 - 23:28
Unregistered1ab12904
-
Unregistered1ab12904
-
Användare
-
-
137 inlägg
Såg sen det att de skulle ligga i plugins. Men jag får det ej att fungera Du är säker på att det fungerar till viasat? Kan någon luska ut vad problemet är och vart jag ska isåfall ändra i koden? 23:25:10: cardclients: registering cardclient Camd35
23:25:52: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
23:25:52: cardclients: registering cardclient Feynman
23:25:52: cardclients: registering cardclient Gbox
23:25:52: cardclients: registering cardclient Newcamd
23:25:52: cardclients: registering cardclient Radegast
23:25:52: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
23:25:52: feature: using feature SMARTCARD
23:25:52: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
23:25:52: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
23:25:52: registering Seca smartcard (id 53656361)
23:25:52: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
23:25:52: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
23:25:52: ACamd v0.5.0.8
23:25:52: loaders: registering loader KEY
23:25:52: Preferred: CAID:0100 Provider:00000000
23:25:52: Engine DVB Viewer Pro
23:25:52: ** registered systems:
23:25:52: ** SC-Viaccess (pri -10)
23:25:52: ** SC-Seca (pri -10)
23:25:52: ** SC-Irdeto (pri -10)
23:25:52: ** Cardclient (pri -15)
23:25:52: loading cardclient config from C:\Program Files\DVBViewer\Plugins\cardclient.conf
23:25:52: now using protocol version 525 (cdLen=8)
23:25:52: hostname=192.168.7.54 port=34001 emm=1 emmCaids 0100/ffff
23:25:52: Newcamd: username=User1 password=Pass1 key=0102030405060708091011121314
23:25:52: netwatch up
23:25:52: Netwatcher thread started (tid=93201008)
23:25:52: connecting to 192.168.7.54:34001/tcp (192.168.7.54)
23:25:52: socket: connect failed: No error
23:25:52: netwatch down
23:25:52: init of cardclient 'newcamd' failed
23:25:52: file 'C:\Program Files\DVBViewer\Plugins\cardclient.conf' has error in line 'newcamd:192.168.7.54:34001:1/0100/ffff:User1:Pass1:0102030405060708091011121314'
23:25:52: now using protocol version 525 (cdLen=8)
23:25:52: hostname=192.168.7.54 port=34000 emm=1 emmCaids 0604/ffff
23:25:52: Newcamd: username=User1 password=Pass1 key=0102030405060708091011121314
23:25:52: netwatch up
23:25:52: connecting to 192.168.7.54:34000/tcp (192.168.7.54)
23:25:52: socket: connect failed: No error
23:25:52: netwatch down
23:25:52: init of cardclient 'newcamd' failed
23:25:52: file 'C:\Program Files\DVBViewer\Plugins\cardclient.conf' has error in line 'newcamd:192.168.7.54:34000:1/0604/ffff:User1:Pass1:0102030405060708091011121314'
23:25:52: created 0 client(s)
23:25:52: loading smartcard data from C:\Program Files\DVBViewer\Plugins\smartcard.conf
23:25:52: loading smartcard data from C:\Program Files\DVBViewer\Plugins\smartcard.conf
23:25:52: COM2: open serial port
23:25:52: COM2: open failed: No such file or directory
23:25:52: failed to open serial port COM2
23:25:52: COM2: shutting down
23:25:52: COM2: shutdown done
23:25:52: no smartcard interface defined!
23:25:52: Ch: 5000 - SVT1
23:25:52: Incomming PackageSize [188]
23:25:53: PMT: Cache file, search, not found PMT=1388 (AND SID=1388)
23:25:53: Could not attach this channel to a cardclient or a smartcard...
Postad 30 mars 2008 - 09:38
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1 236 inlägg
'newcamd:192.168.7.54:34000:1/0604/ffff:User1:Pass1:0102030405060708091011121314'
har inte testat acamd själv, men jag tror du måste ändra denna rad i cardclient.conf, så att den passar din newcs.xml-fil
dvs, byt ip-nummer till det du har på din server, samt port. 0604 är CAID - vet du om den för viasat, så ändra denna till den. samt givetvis ditt username/pass, och vad du har till nyckel (de sista siffrorna 01 till 14)
Min fråga: allt skall lägga in i Plugins-mappen? (annat brukar ibland gå in i MDPlugins-mappen, annars, men detta är väl skillnad.)
EDIT: såg nu att det skall vara Pluginsmappen. Dock står det så här:
SmartCards:
Seca
Irdeto
Viaccess
Funkar det verkligen då med conax/nds? (dvs viasat: nds, canaldigital/comhem:conax)
Redigerat av Unregistered222df659, 30 mars 2008 - 09:41.
Postad 30 mars 2008 - 12:40
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Funkar det verkligen då med conax/nds? (dvs viasat: nds, canaldigital/comhem:conax)
Japp. OBS! Glöm inte att avinstallera SoftCSA först, tror det stör annars. SoftCSA har även några dll-filer i roten om jag minns rätt. Kolla vad som fanns med i SoftCSA-installationen och ta bort dessa. Enda nackdelen med att avinstallera SoftCSA är att andra plugins som kräver detta (tex Vplug) inte funkar. Men detta löses mha två st dvbviewer-installationer där en kör acamd och den andra softcsa. Beroende på vad man ska kolla på väljer vilken man startar.
Postad 30 mars 2008 - 12:43
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Själv kör jag GE-versionen med Acamd (ja, den funkar med GE) och softcsa med vanliga dvb-viewer. Ni som sliter med något hög CPU-last bör testa GE med Acamd - mycker snällare mot CPUn.
Postad 30 mars 2008 - 14:33
Unregistered1ab12904
-
Unregistered1ab12904
-
Användare
-
-
137 inlägg
Okej,nu har jag kommit lite framåt. Fått igång det hela. Nu kan jag ha igång det i 5min innan hela datorn låser sig  helt sanslöst detta. Men då slog det mig att det kanske har något med detta caid att göra? Eller EMM?
newcamd:127.0.0.1:10110:1/0100/ffff:dummy:dummy:0102030405060708091011121314
newcamd:127.0.0.1:10110:1/0604/ffff:dummy:dummy:0102030405060708091011121314
Hur ska dessa två rader se ut om jag använder viasat?
Tänker mest på det här /0100/ffff och 0604/ffff???? Någor specifikt för viasat här antar jag?
Sen en sak till. Jag får bild och ljud i programet när jag kör på vanliga dator skärmen,men drar jag över programet till projektorn så får jag endast ljud,bilden är helt svart  ?
Postad 30 mars 2008 - 14:51
Unregistered1ab12904
-
Unregistered1ab12904
-
Användare
-
-
137 inlägg
Nu satt jag och kollade på acamd:s logg fönster under hela körningen. Då märkte jag att det är vid ECM som den total låser sig  Om det kanske kan hjälpa något?
Postad 30 mars 2008 - 17:03
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
newcamd:127.0.0.1:10110:1/0100/ffff:dummy:dummy:0102030405060708091011121314 newcamd:127.0.0.1:10110:1/0604/ffff:dummy:dummy:0102030405060708091011121314
Hur ska dessa två rader se ut om jag använder viasat?
Tänker mest på det här /0100/ffff och 0604/ffff???? Någor specifikt för viasat här antar jag?
Sen en sak till. Jag får bild och ljud i programet när jag kör på vanliga dator skärmen,men drar jag över programet till projektorn så får jag endast ljud,bilden är helt svart ?
newcamd:127.0.0.1:10110::1/0b00/ffff:dummy:dummy:0102030405060708091011121314 ---- För CD newcamd:127.0.0.1:10110:1/090f/ffff:dummy:dummy:0102030405060708091011121314 ---- För Via Om det fortfarande strular så testa att slå av EMM. Låter som om du kör overlay om bilden blir svart på sekundär skärm. VMR9 klarar det.
Postad 30 mars 2008 - 17:59
greycat
-
greycat
-
Rookie
-
7 inlägg
5. Ingen svensk text i GUI't. Är det allmänt så att man inte ska översätta eller? Läste ett inlägg här där man fått strul efter översättning. Vet dock inte hur det är möjligt. Finns det någon som har översatt den till svenska?
Jag har gjort en översättning av hela lang-filen till svenska (se länk nedan) som jag själv använder till version 3.9.1.1. Det mesta är översatt även om inte alla delar är det. Exempelvis är vädret bara påbörjat. Vissa översättningar kan säkert bli bättre så om någon vänlig själ vill hjälpa till att korrekturläsa och översätta det sista skulle jag vara väldigt tacksam. Använder ni er av kortkommandon kan det nog bli lite struligt eftersom det blev lite jobbigt att hålla rätt på allt. Jag gör det inte. Tanken var att jag skulle använda den här själv så ni får ta det för vad det är.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|