Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)
Humax HDCI-2000
(Digitalboxar)
Rapporterad
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Canal Digital Combo MPEG-4 HDTV
(Digitalboxar)
|
1
|
(79)
|
Inga priser |
Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV): problemlösning! (1471 inlägg)
|
15 år sedan |
Humax HDCI-2000 (712 inlägg)
|
17 år sedan |
Canal Digital (inkl. HD) och Viasat i samma box? (19 inlägg)
|
18 år sedan |
Rösta! Problem med HDTV box. (12 inlägg)
|
18 år sedan |
Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV) (5 inlägg)
|
19 år sedan |
Fotbolls-VM i HDTV - tekniska frågor! (482 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 04 June 2006 - 12:11
Postad 04 June 2006 - 12:29
Lite underligt att dom inte behöver prata med den som beställt boxen, jag kan inte ingå avtal i min frus namn!!!!
Hoppas att det löser sig innan Paraguay matchen. CD behöver jobba på hur man ska informera sina kunder.
Postad 04 June 2006 - 13:00
dom har ju ringt upp massa kunder och meddelat detta tom dom som beställde den 8/5
jag hittar inte på något negativt utan utalar bara sanningen...
Hur många är en massa kunder?
När de typ har ringt till de flesta och sagt att boxen inte kommer i tid.
Dubbla budskap??
.. Vet inte vad man skall tro ??
Var kommer den informationen ifrån?
Det är ca 10st i den här tråden som sagt att CD ringt.
Postad 04 June 2006 - 13:09
Bodström går inte nås för kommentar.
Miljömupparna säger det strider mot demokratin, folket vill ha HDTV, det är olyckligt Canal Digital inte kan leverera till sina kunder, Miljömupparna anser att ledningen på Canal Digital har medvetet stoppat leveransen av HDTV boxar till sina kunder med hänvisning till mer bonusar till cheferna inom bolaget.
Canal Digital är handelsstoppat pga detta.
Postad 04 June 2006 - 13:16
Canal Digital har gått i konkurs, Tomas Bodström blev sur på att dom inte kunde leverera HDTV boxar till sig och har skickat FBI som gjort husrannsakan och likviderat bolaget.
Miljömupparna säger det strider mot demokratin, folket vill ha HDTV, det är olyckligt Canal Digital inte kan leverera till sina kunder, Miljömupparna anser att ledningen på Canal Digital har medvetet stoppat leveransen av HDTV boxar till sina kunder med hänvisning till mer bonusar till cheferna inom bolaget.
Kan detta verkligen stämma?
Postad 04 June 2006 - 13:17
Och ersättning de trevliga 3 månaderna på C more HD, kom fram till att det inte var någon idé att gnälla på henne hon kunde inte göra något för det.
Så nu är det bara att hoppas att den kommer så snabbt som möjligt... sitter här snart med en ny pana pv60.
Postad 04 June 2006 - 13:23
Canal Digital har gått i konkurs, Tomas Bodström blev sur på att dom inte kunde leverera HDTV boxar till sig och har skickat FBI som gjort husrannsakan och likviderat bolaget.
Kan detta verkligen stämma?
Ironi bara, fick ett tillfälligt hjärnsläpp med tanke på all skit som händer just nu.
Postad 04 June 2006 - 14:04
Tja
Det var en fotograf här och tog några bilder men vad som kommer att skrivas ..det vet jag inget om.
det var som fan
artikeln är uppe föresten
http://www.aftonblad...,836222,00.html
Redigerat av Unregistered1008, 04 June 2006 - 14:07.
Postad 04 June 2006 - 14:17
Tja
Det var en fotograf här och tog några bilder men vad som kommer att skrivas ..det vet jag inget om.
det var som fan
artikeln är uppe föresten
http://www.aftonblad...,836222,00.html
Tur det inte är HDTV, annars hade Zlatan sprungit in i vardagsrummet! hehehe...
Postad 04 June 2006 - 14:47
Hon sa att det hade blivit leveransförseningar ifrån tillverkaren.
Men eftersom jag hade beställt så "tidigt" (11/5) så skulle jag vara
ibland dom första dom ska skicka till så fort dom fått in boxarna,
förhoppningsvis nästa vecka men hon kunde inte lova något.
Och som kompensation så ska jag få 3 mån grattis c more HD.
Jaja, den som lever få se
Postad 04 June 2006 - 14:48
Nu har dom precis ringt tidigast i vecka 24 kanske till och med senare och då sa hon att jag var en av de första att beställa (har fått tröjan).
Och ersättning de trevliga 3 månaderna på C more HD, kom fram till att det inte var någon idé att gnälla på henne hon kunde inte göra något för det.
Så nu är det bara att hoppas att den kommer så snabbt som möjligt... sitter här snart med en ny pana pv60.
Har också fått samma meddelande (har fått tröjan, kund sedan 10år).
Vad är ett lämpligt kompensationskrav? Hade inte CD garanterat lev före VM hade jag chansat på Humaxen. Kommer länge kommer Humaxen fungera?
Postad 04 June 2006 - 14:51
Hon sa att boxarna var skickade, skulle skickas eller var framme och skulle påbörjas att levereras.
CD gör allt dom kan för att vi skall få vår box innan avspark enligt henne.
Eftersom jag hade beställt tidigt så skulle jag få den bland de första. Men något datum kunde hon inte lova.
Även jag blev lovad en väl tilltagen kompensation
C MORE HD fritt i 3 månader!!!!!!
Att dom inte skäms.
Eftersom jag förstod att hon endast var budbärare, så var det inte rättvist att vara "syrlig"
Men jag försöker ändå se på problemet med positiva ögon.
Någonting säger mig att boxen kommer i tid, men samtidigt så tror jag det inte. Ganska kluven
Så upp med humöret och sitt ner och vänta och börja se framemot en månad med förhoppningsvis högklassig fotbollsunderhållning högupplöst eller ej, för vi kan ändå inte påverka någonting när det gäller leveransen av boxen.
Börja skapa sinnesstämmning anno -94
Postad 04 June 2006 - 14:58
Postad 04 June 2006 - 15:10
Postad 04 June 2006 - 15:28
1. Sverige går vidare från gruppspelet
2. Boxen blir ca 2 v försenad, för att
3. Lämna tillbaka eländet på "öppet köp"
Vi hörs
Postad 04 June 2006 - 15:33
Nu har dom även ringt till mig, något typ av call-center som hade fått lite halvdan information.
Hon sa att boxarna var skickade, skulle skickas eller var framme och skulle påbörjas att levereras.
CD gör allt dom kan för att vi skall få vår box innan avspark enligt henne.
Eftersom jag hade beställt tidigt så skulle jag få den bland de första. Men något datum kunde hon inte lova.
Även jag blev lovad en väl tilltagen kompensation![]()
C MORE HD fritt i 3 månader!!!!!!
Att dom inte skäms.
Eftersom jag förstod att hon endast var budbärare, så var det inte rättvist att vara "syrlig"
Men jag försöker ändå se på problemet med positiva ögon.
Någonting säger mig att boxen kommer i tid, men samtidigt så tror jag det inte. Ganska kluven
Så upp med humöret och sitt ner och vänta och börja se framemot en månad med förhoppningsvis högklassig fotbollsunderhållning högupplöst eller ej, för vi kan ändå inte påverka någonting när det gäller leveransen av boxen.
Börja skapa sinnesstämmning anno -94
Håller med att vi inte kan göra nåt åt leveransen, men om vi inte får den i tid så borde vi få en bättre kompensation. Problemet är att dom har lovat och garanterat några av oss leverans. Sen är det ju inte den 9:e ännu så man får hoppas på ett mirakel för ett under tar ju lite längre tid
Postad 04 June 2006 - 15:44
Problemet har inte varit i produktion, utan att boxarna helt enkelt inte har fungerat tillräckligt bra, så Sagem har jobbat på att få dom användbara in i det sista.
Kanske trots allt bättre med en försening än med en box som krashar var 5 minut under matchen...
Postad 04 June 2006 - 15:51
Cd måste väll ändå ha ett lev.avtal med Sagem ang lev. förseningar lr
Vi hörs
Postad 04 June 2006 - 15:54
Men men, det är inte den 9:e ännu.
Postad 04 June 2006 - 17:08
Tyvärr så kom inte allt som jag ville sagt fram i aftonbladet
men det är gött att de rör om lite i grytan i alla fall.....
Hehe..jag är en glad prick egentligen men fotografen körde på som en fotmodells fotograf fast på ett omvänt sätt..
- såja se bitter o sur ut nu,,,såja bra,,håll den positionen..
Och polarna har röstat och sagt att fjärrkontrollerna va snyggast.
Nu kan ni väl maila in till [email protected] och ge han mer kött på benen..
då kanske det blir mer repotage om detta .
Patrik
Postad 04 June 2006 - 17:28
Hehe..jag är en glad prick egentligen men fotografen körde på som en fotmodells fotograf fast på ett omvänt sätt..
självklart men hur skulle det ha sett ut om du hade suttit och flinat på bilden..haha
rena skämtet.
allt för att komma med på bild
närå tjurig ska man vara annars blir det inget gjort.
du har inte hört nåt från CD än
Postad 04 June 2006 - 17:34
Postad 04 June 2006 - 17:48
1 Jag har fått tröja i början av veckan vilket visar jag var bland de 100 första
2 Följebrev som garanterar att boxen kommer i tid
3 Och nu telsamtal där de i praktiken säger att de inte vet när boxen kommer, kanske veckan efter.
Lyssnade på radio idag där en ansvarig för Canal digital tjafsade om hur glada de var att få 30000 boxar. Varför kunde då inte reporterns fråga rent ut när!!!!!!!!!
Det här är skött som ett riktigt källarföretag eller sämre
Ibland blir man bara trött. Kompensation 3 månader fritt HD kanalen. Hur kul är det?
Postad 04 June 2006 - 18:53
Någon som vet när CD startar sin testsändning av kanalen?
Enligt ryckte går Marknätet igång imorgon måndag med sina?
Postad 04 June 2006 - 18:57
självklart men hur skulle det ha sett ut om du hade suttit och flinat på bilden..haha
rena skämtet.
allt för att komma med på bild
närå tjurig ska man vara annars blir det inget gjort.
du har inte hört nåt från CD än?
Nej jag har faktisk inte hört ett ljud från CD varken med brev eller telefon.
Men nu så känns det lååångt borta med en box innan vm börjar.
Jag beställde den 15 så det känns liksom kört på nåt vis.
har kollat igenom telefonnr visaren men ....vad har de för nr när de ringer upp?
patrik
Postad 04 June 2006 - 19:05
Var kommer den informationen ifrån?
Det är ca 10st i den här tråden som sagt att CD ringt.
Tycker att de verkar som de har ringt de flesta. CD har ju ringt till kunder som fick fotbolls tröjor.
(De 100:a fick en) Om cd har beställt 30000 boxar så tycker jag utrycket de flesta är mer än 15000 ut skickade boxar eller ??
Postad 04 June 2006 - 19:12
Har idag varit i kontakt med cd
Svar att den ligger på posten han kollade tom frakt id kommer nog imorgon
den sändes i fredags 17.35.
Jag kan återkomma när den är installerad för kommentarer.
Jag kan nog knappast sova i kväll.
Hoppas att den går att köra med både scart och HDMI samtidigt (dvd brännaren) det gick inte med Grundig 2-an.
Postad 04 June 2006 - 19:15
Postad 04 June 2006 - 19:33
FÅR MIN IMORGON!!!
Har idag varit i kontakt med cd
Svar att den ligger på posten han kollade tom frakt id kommer nog imorgon
den sändes i fredags 17.35.
Jag kan återkomma när den är installerad för kommentarer.
Jag kan nog knappast sova i kväll.
Hoppas att den går att köra med både scart och HDMI samtidigt (dvd brännaren) det gick inte med Grundig 2-an.
gå och köp en trisslott ... då skrapar du väl fram några miljoner också !!!
Jag är fruktansvärt avundsjuk !!!
Postad 04 June 2006 - 19:37
FÅR MIN IMORGON!!!
omöjligt
vad har du mutat dom med
enligt CD så är det ingen som får boxen nästa vecka.
ljuger klåparna igen eller?
Postad 04 June 2006 - 19:46
Det svaret har jag fåt idag av CD han kollade även frakt id men kunde inte se vilket postkontor som den låg på, han hade dok ett frakt id så jag tar det som säkert samt hade inlämningstid bokfört 17:35 i fredags så jag har ingen anledning att misstro dom.
Jag var en av dom första att skaffa Grundig 2-an så varför skall jag inte vara först med 4-an.
Det kostar att ligga på topp.
Klåpare inte jag!!!
Postad 04 June 2006 - 19:50
Klåpare inte jag!!!
jag menar att CD ljuger när dom påstår att ingen får boxen nästa vecka.
det blir till att ringa upp kundtjänst i morgon och fråga varför vissa får och inte andra.
det här verkar ju löjligt!
jag har varit kund hos CD i säkert 5 år så man har ju betalat dom en slant genom åren,vore ju konstigt om man inte skulle ha nån förtur.
Postad 04 June 2006 - 19:59
Får min imorgon!
Det svaret har jag fåt idag av CD han kollade även frakt id men kunde inte se vilket postkontor som den låg på, han hade dok ett frakt id så jag tar det som säkert samt hade inlämningstid bokfört 17:35 i fredags så jag har ingen anledning att misstro dom.
Jag var en av dom första att skaffa Grundig 2-an så varför skall jag inte vara först med 4-an.
Det kostar att ligga på topp.
Klåpare inte jag!!!
Ahh skönt att höra, även ja va bland dom första med grundigen så då får man väl hoppas på bra innehåll i brevlådan
Postad 04 June 2006 - 20:02
Tre månaders kikande på CMore HD, vilken guldgåva
Bara att hålla tummarna och ta en grogg till..
Postad 04 June 2006 - 20:07
Vore ju skönt om man kunde mejla det till SvFF om nån månad lr så
Detta om det stämmer ger ju oss andra lite hopp igen......lr?
Hur som helst, klart avis
Vi hörs
Postad 04 June 2006 - 20:22
Informationen till callcenter har säkert varit britfälligt men det borde callcenter ta upp med med CD så dom som jobbar där får en dräglig arbetsmiljö.
Med så här vaga besked som dom har lämnat så blir det nog ganska hårda ord från oss.
Har man någon nytta av gamla Grundigen?
Kan man med 4-an köra scart och HDMI samtidigt?
Postad 04 June 2006 - 20:24
Postad 04 June 2006 - 20:27
FÅR MIN IMORGON!!!
omöjligt
vad har du mutat dom med?
CD har väl aldrig sagt att ingen får boxen? Jag var också en av de första som skaffade mpeg-2 boxen, jag köpte den redan i februari! Ingen har ringt mig och sagt att boxen är försenad, enligt tidigare inlägg så är alla med mpeg-2 boxer prioritet 1. Det är så det skall vara, dom som har varit med från början skall vara VIP-kunder!
VMGULD: när köpte du din box? Enligt CD skall den gamla boxen skickas tillbaka, gärna för mig, den är lite buggig.
leech: med mpeg-2 boxen och hdmi blir det mycket bättre bild på alla kanaler!
Hurra för Canal Digital som håller vad dom lovar! Ett företag man kan lita på
Redigerat av Veritas, 04 June 2006 - 20:30.
Postad 04 June 2006 - 20:28
Nån som vet om det blir bättre bild även på vanliga kanaler, tack vara hdmi kontakten?
japp det lär det bli
bättre signal än DVI/HDMI finns inte så har du Scart eller S-video nu så kommer du få ett lyft bara där.
Postad 04 June 2006 - 20:33
Nån som vet om det blir bättre bild även på vanliga kanaler, tack vara hdmi kontakten?
japp det lär det bli
bättre signal än DVI/HDMI finns inte så har du Scart eller S-video nu så kommer du få ett lyft bara där.
Kan ju vara värt väntan bara tack vare det då.... fast allra helst få den innan Vm såklart.
Postad 04 June 2006 - 20:33
FÅR MIN IMORGON!!!
omöjligt
vad har du mutat dom med?
CD har väl aldrig sagt att ingen får boxen? Jag var också en av de första som skaffade mpeg-2 boxen, jag köpte den redan i februari! Ingen har ringt mig och sagt att boxen är försenad, enligt tidigare inlägg så är alla med mpeg-2 boxer prioritet 1. Det är så det skall vara, dom som har varit med från början skall vara VIP-kunder!![]()
![]()
![]()
VMGULD: när köpte du din box? Enligt CD skall den gamla boxen skickas tillbaka, gärna för mig, den är lite buggig.
leech: med mpeg-2 boxen och hdmi blir det mycket bättre bild på alla kanaler!
Hurra för Canal Digital som håller vad dom lovar! Ett företag man kan lita på![]()
![]()
Den gamla boxen får du behålla ,titta på det brevet ja postade tidigare i tråden. ja skaffade min i början av februari
Postad 04 June 2006 - 20:34
CD har väl aldrig sagt att ingen får boxen?
jag frågade CDs kundtjänst idag när dom ringde om några skulle kunna få boxen nästa vecka och svaret var NEJ.
rätt enkelt svar va ? inte så svårt att misstolka det va
Postad 04 June 2006 - 20:37
CD har väl aldrig sagt att ingen får boxen?
jag frågade CDs kundtjänst idag när dom ringde om några skulle kunna få boxen nästa vecka och svaret var NEJ.
rätt enkelt svar va ? inte så svårt att misstolka det va
Tydligen gällde det inte VIP-kunder....
Postad 04 June 2006 - 20:38
Min fråga var om man kan köra scart till dvd samtidigt som man kör hdmi till förstärkaren som har 3 hdmi in och en ut.
Då kan man spela in på dvd, för dvd har bara hdmi ut
Postad 04 June 2006 - 20:39
CD har väl aldrig sagt att ingen får boxen? Jag var också en av de första som skaffade mpeg-2 boxen, jag köpte den redan i februari! Ingen har ringt mig och sagt att boxen är försenad, enligt tidigare inlägg så är alla med mpeg-2 boxer prioritet 1. Det är så det skall vara, dom som har varit med från början skall vara VIP-kunder!
![]()
![]()
![]()
Hurra för Canal Digital som håller vad dom lovar! Ett företag man kan lita på![]()
![]()
Dom som haft mpeg-2 boxar borde väl inte räknas in i detta för ni behövde väl inte beställa nu när dom släppte mpeg-4:an? Ni var ju redan klara så att säga. Grejjen är ju att dom lovat alla andra som beställde innan den 25/5 boxar också.
Hade förhoppningar att dom skulle kunna hålla dett och nu gör dom inte det och dessutom skickar dom mig två dagar längre ner på listan för att jag beställ via deras web. Så ursäktar du mig om jag inte ställer upp i hyllningskören
Postad 04 June 2006 - 20:42
Den gamla boxen får du behålla ,titta på det brevet ja postade tidigare i tråden. ja skaffade min i början av februari
"Början" av februari? Jag köpte den en vecka efter den släpptes, jag tror det står 24 februari på kvittot. Den kan iofs ha kommit snabbare till vissa butiker.
Postad 04 June 2006 - 20:44
Jag köpte min Grundig den 26/11 2005
Min fråga var om man kan köra scart till dvd samtidigt som man kör hdmi till förstärkaren som har 3 hdmi in och en ut.
Då kan man spela in på dvd, för dvd har bara hdmi ut
What!? Då skall den inte ens ha funnits i butik! Jag börjar tvivla på dina uppgifter...
Skämtar du aprillo med oss?
Postad 04 June 2006 - 20:47
Redigerat av Galten, 04 June 2006 - 20:52.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV): problemlösning!
7 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?