De på Applestore är 1.1.2 och är rätt jobbiga att hacka som jag fattat det.
Apple iPhone 8GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(59)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(44)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
SE G900 eller Iphone (22 inlägg)
|
17 år sedan |
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 16 December 2007 - 22:36
De på Applestore är 1.1.2 och är rätt jobbiga att hacka som jag fattat det.
Postad 16 December 2007 - 23:13
Postad 17 December 2007 - 06:35
Postad 17 December 2007 - 08:58
Min är köpt i fysisk Apple Store över i staterna.Ni som köpt iPhone har ni köpt den från Applestore eller någon annan sida? Såg att dom tar 399$ för den...
Postad 18 December 2007 - 20:15
Postad 18 December 2007 - 20:22
Postad 18 December 2007 - 20:53
Vad är de för några lurar man får till? är det in-ear lurar? Hur pass bra är dom?
Ganska värdelösa. Det är vanliga lurar man har i örat. Inte in-ear. Av ngn konstig anledning passar inte vilka lurar som helst. Jag var tvungen att skära av lite plast på mina Shure e2c för att de skulle passa.
Postad 18 December 2007 - 21:51
Precis som radiozo skriver, en av de saker det hackats mest på iphonen om är just att hörlursjacket är försänkt in i luren (sjukt korkat och det är inte så på ipod touch). Det gör att man ofta måste använda en adapter som är relativt dyr (även belkins) bara för att kunna använda sin egna lurar.
Angående lurarna i sig är det en lite lite bättre modell än standardipodlurarna som kommit med de sista åren (alltså inga inear) dock sitter det en riktigt smidig mic på sladden som är klickbar (används för att svara ett inkommande samtal, byta låt etc). Enkelt men det funkar.
Postad 18 December 2007 - 21:58
Vad är de för några lurar man får till? är det in-ear lurar? Hur pass bra är dom?
Ganska värdelösa. Det är vanliga lurar man har i örat. Inte in-ear. Av ngn konstig anledning passar inte vilka lurar som helst. Jag var tvungen att skära av lite plast på mina Shure e2c för att de skulle passa.
de låter ju possetivt=/ får väll hoppas på de bästa att mina nuvarande passar i värsta fall, hur funkar det med att koppla in sony ericssons bt lurar? funkar de på en iphone?
En annan fråga också, har för närvanrande inget trådlöst nätverk hemma och tänkte kolla om det är nån här som vet hur man på ett billigt sätt kan fixa det så de funkar på en iphone? har hört att man ska kunna skaffa ett usb nätverkskort typ nåt sånthär och gå via datorns nätverk till iphone:
nån som vet om detta funkar eler har nåt annat förslag?
Postad 18 December 2007 - 23:37
Postad 18 December 2007 - 23:57
Sant de du säger Shapic, undrar varför apple inte skickar med kuddar längre, de gjorde dom ju förr.
Postad 19 December 2007 - 12:25
Kommentar eller hjälp om detta hade varit trevligt.
Postad 19 December 2007 - 13:57
Annars kanske det går att fixa bort det via ssh eller något om det är ett program som han installerat utanför Sources. Fråga killen hur han lyckades installera det. Det borde ju hinta om något.
Postad 19 December 2007 - 15:07
Postad 19 December 2007 - 15:16
Samma sak hände mig när jag uppdaterade min telefon, men jag tog bort det med ssh/sftp.Min vän förstod inte varför det blev så. Men jag prata med en här på jobb som sa att jag nog kunde få väck det med Cyberduck. Så jag får se till att pröva det.
Postad 19 December 2007 - 16:40
Postad 19 December 2007 - 17:15
Postad 19 December 2007 - 18:42
Han försöker bara sälja. Visst chansen finns ju men kan han inte namnge en pålitlig källa så ta det som skitsnack.En snubbe ifrån Tre ringde idag och ville att jag skulle förlänga mitt abonemang etc. Snackade lite om telefoner och kom in på vad som är på gång in, han påstod att tre ska få in iPhone. Han kunde inte säga när alls men han hade hört det sa han, någon som vet mer?
Postad 19 December 2007 - 19:34
Postad 19 December 2007 - 19:39
Det är ett krav på 1.1.1. 1.0.2 kunde man nog klara sig med gprs/Edge.Kan man låsa upp telefonen utan tillgågn till trådlöst nätverk eller är de ett krav för att upplåsningen ska funka?
Postad 19 December 2007 - 20:04
Postad 19 December 2007 - 20:34
Postad 19 December 2007 - 21:58
Tyvärr, om det inte finns alternativa sätt att jailbreaka. Vanliga sättet för 1.1.1 är ju jailbreakme.com. Kan finnas andra sätt (eventuellt idemocracy eller CARNAVAL). Kan inte PC-varianterna så bra.hopp=/ altså kan man inte göra nånting med den tillsvidare innan man skaffat nätverket iordning då? kan inte låsa upp den som en itusch heller tills man har tillgång till de?
Postad 19 December 2007 - 22:12
Postad 19 December 2007 - 22:19
Om man är hemma så är det väl lika bra att surfa med datorn?Hela idén med Iphone är uppbyggd runt wifi så det kan nog vara en bra idé att fixa wifi hemma.
Postad 19 December 2007 - 22:25
Själv kör jag wifi 90% av dygnet. Bara till och från jobb jag inte har tillgång till wifi.
Postad 19 December 2007 - 22:28
Postad 19 December 2007 - 22:33
Fick min iphone från usa idag och det verkar som tullen vill ha momsoch tull på den. Någon som vet hur jag kan få ner kostanden lite, Innehållet på paketet värdesätts till 500 usd men bad säljaren att märka den som gift, läste dock på tullverkets hemsida att man slipper tulla om varje grej i paketet är värt högst 500 kr om paketet är märkt som gåva. kan jag då föröska få de som att jag fått en 4-5 telefoner för 500kr styck och slippa betala tull? På lappen som jag fick från usa står det under Detailed Description of content: cell phone (skriftat).
Om jag inte är helt borta så är det olagligt att försöka komma undan skatt på detta vis (moms/tull är faktiskt skatt). Ställ upp för systemet istället, du känner endå pengar på att sälja via blocket/tradera (varför ska du annars ha 4-5?). (Annars be säljaren skriva Dummy cellular phone 50$ eller något sådant)
Postad 19 December 2007 - 22:36
Gällande gprs håller jag inte riktigt med dig radiozo. Visst är det galet mkt långsammare än wifi på en bra lina men som exempel, är du ute på stan (i en större stad med riktigt bra mobiltäckning) så är de inga problem att använda google maps, det går tillräckligt fort (givetvis inte som wifi). Surfa är kanske inte att föredra med gprs. Ett annat exempel, var ute med flickan och fotade i en dalgång (läs dålig mobiltäckning) och vi började diskutera de här galna bröllopsdanserna på youtube, sagt och gjort. 1 min senare gick det faktiskt att kolla på videon.
Postad 19 December 2007 - 22:37
Fick min iphone från usa idag och det verkar som tullen vill ha momsoch tull på den. Någon som vet hur jag kan få ner kostanden lite, Innehållet på paketet värdesätts till 500 usd men bad säljaren att märka den som gift, läste dock på tullverkets hemsida att man slipper tulla om varje grej i paketet är värt högst 500 kr om paketet är märkt som gåva. kan jag då föröska få de som att jag fått en 4-5 telefoner för 500kr styck och slippa betala tull? På lappen som jag fick från usa står det under Detailed Description of content: cell phone (skriftat).
Om jag inte är helt borta så är det olagligt att försöka komma undan skatt på detta vis (moms/tull är faktiskt skatt). Ställ upp för systemet istället, du känner endå pengar på att sälja via blocket/tradera (varför ska du annars ha 4-5?). (Annars be säljaren skriva Dummy cellular phone 50$ eller något sådant)
Var inte så mycket annat jag kunde göra än att betala skatt på den, när jag skulle hämta ut den så va det redan uppsatt ett pris för den för att få hämta ut den ens så det gick inte att undgå=/ annars har jag vid andra gånger jag beställt från usa själv fått redovisa vad det är i paketet och så drar dom tullen från det då, men inte denna gången
Postad 20 December 2007 - 08:17
Min fru var inne i en mac butik i veckan och fråga om iPhone lansering i sverige och han sa att han trodde den skulle komma i mars, kosta ca 4800:- och vara låst till Telenor. Så jag tror man får olika svar lite här och var.En snubbe ifrån Tre ringde idag och ville att jag skulle förlänga mitt abonemang etc. Snackade lite om telefoner och kom in på vad som är på gång in, han påstod att tre ska få in iPhone. Han kunde inte säga när alls men han hade hört det sa han, någon som vet mer?
Det enda jag tvivlar starkt på är att det är Telenor som får kontot. För som jag fattat det som så är det bara Telia som har Edge och bara det säger att Telia nog kommer få det.
Postad 20 December 2007 - 08:49
Dom har ju faktiskt inte lyckats komma ut med något kul hack av 1.1.2 så vem vet, kanske blir de aktuellt för en själv att punga ut dyra pengar när v2 kommer av luren.
Postad 20 December 2007 - 11:13
I o m iPhonen är designad för att vara uppkopplad hela tiden så tror jag det är därför dom envisar sig med att låsa sin telefon till en operatör med Edge, för då försäkrar dom sig med att alla som skaffar en iPhone alltid har möjligheten att vara uppkopplad näst intill hela tiden.Basselito. Tror faktiskt inte att telia kommer få den av anledningen att de endast är dom som har edge i landet. Jo mer man läser om alla teorier ju mer talade för telenor, sen gick deras big boss ut och sa lite märkliga saker men det behöver egentligen inte betyda så mkt. Jag tror nog, tyvärr, att den kommer hamna hos telenor ändå. Ska bli intressant att se vad månadskostnaden hamnar på, mobiltelefoni är ju billigt i sverige och vi är inte vana vid så pass galna priser som man kan ta ut i tyskland, UK och USA, kanske därför de högre inköpspriset....vem vet.
Dom har ju faktiskt inte lyckats komma ut med något kul hack av 1.1.2 så vem vet, kanske blir de aktuellt för en själv att punga ut dyra pengar när v2 kommer av luren.
Jag själv har Telenor så om det nu blir dom är bara trevligt men hellre Telia med Edge än Telenor utan.
Redigerat av basselito, 20 December 2007 - 11:14.
Postad 20 December 2007 - 13:05
Postad 20 December 2007 - 13:13
Redigerat av basselito, 20 December 2007 - 13:15.
Postad 20 December 2007 - 13:21
Eventuellt, både Apple och AT&T har sagt att det kommer en 3G version någon gång 2008 (troligen i slutet). Vi får nog veta mer i Januari då Jobs tar scenen på Macworld.Jag förstod inte helt det där. Menar du att det ska vara en 3g version när den släpps i sverige?
Postad 20 December 2007 - 13:26
Postad 20 December 2007 - 13:51
Min fru var inne i en mac butik i veckan och fråga om iPhone lansering i sverige och han sa att han trodde den skulle komma i mars, kosta ca 4800:- och vara låst till Telenor. Så jag tror man får olika svar lite här och var.En snubbe ifrån Tre ringde idag och ville att jag skulle förlänga mitt abonemang etc. Snackade lite om telefoner och kom in på vad som är på gång in, han påstod att tre ska få in iPhone. Han kunde inte säga när alls men han hade hört det sa han, någon som vet mer?
Det enda jag tvivlar starkt på är att det är Telenor som får kontot. För som jag fattat det som så är det bara Telia som har Edge och bara det säger att Telia nog kommer få det.
Det enda man kan med säkerhet säga om när iPhone kommer är att, ingen vet i dag när den kommer till oss här i Sverige! Tro mig, jag har jobbat på en Apple ÅF och dom har ingen aning om detta, än mindre har några teleförsäljare från 3, telia, telenor någon aning om det.
Om Apple för diskussioner med operatörer här in landet så hålls det tyst om det från Apple och dom kräver att de som dom förhandlar med gör det samma. Så allt som hörs just nu är bara rykten och inget annat. Sen kommer givetvis någon av alla dessa operatörer som påstått att just dom skall får iPhone att få rätt till slut, men det vet dom inte någonting om nu.
Jag tror heller inte att vi får veta något om när Sverige får iPhone på MacWorldmässan januari utan då kommer det förmodligen någon ny produkt och några uppdateringar av befintlig hårdvara/mjukvara.
Tyvärr tror jag dessvärre att vi får vänta länge på att iPhone kommer till den svenska marknaden (hoppas jag har fel). Jag baserar detta tvivel på hur lång tid det tog för oss att få ITMS och jag tror inte landets teleoperatörer är mer givmilda än våra skivbolagsdirektörer.
Postad 20 December 2007 - 14:02
Nej, jag tror inte heller att vi får veta något om Sverige och iPhone på Macworld 2008, men jag tror att vi kommer att se en ny iPhone iom att det tar FCC 6 mån att godkänna en sådan produkt, så om Apple vill lansera en ny version så är sannolikheten att det blir ett avslöjande under just Macworld.Jag tror heller inte att vi får veta något om när Sverige får iPhone på MacWorldmässan januari utan då kommer det förmodligen någon ny produkt och några uppdateringar av befintlig hårdvara/mjukvara.
Tyvärr tror jag dessvärre att vi får vänta länge på att iPhone kommer till den svenska marknaden (hoppas jag har fel). Jag baserar detta tvivel på hur lång tid det tog för oss att få ITMS och jag tror inte landets teleoperatörer är mer givmilda än våra skivbolagsdirektörer.
Sedan är det precis som du säger, det kan nog komma att dröja ett bra tag innan vi får en officiell iPhone här i Sverige. Vi är en för liten och ointressant marknad.
OBS! Allt detta är spekulationer som vanligt
Postad 20 December 2007 - 14:09
Jag är intresserad utav att importera några/någon iPhone från USA. Jag har lite släkt i USA som kan köpa den där och skicka den hit. Men vilket är det bästa sättet att skicka den på om man vill slippa tull och moms eller massa extra avgifter? Vad landar frakten på och hur ska man skicka den?
Vilken ungefär totalkostnad kan man tänka sig (även om man åker på moms och tullavgifter...)?
Tacksam för svar!
Vill så gärna ha en iPhone
Redigerat av xarph, 20 December 2007 - 14:16.
Postad 20 December 2007 - 14:44
Postad 20 December 2007 - 15:23
Tja, man brukar väl räkna 25% på moms och tull så räkna minst på 30-35% extra i skatt. Köpa en ny iPhone i butik i USA är också 99% risk för 1.1.2 vilket betyder (än så länge) att du inte kan låsa upp dem
Tack. Om det endast är 30-35 % extra i skatt blir det inte så farligt (~3400kr). Men hur blir det med frakten? Hur ska man märka paketet o.s.v för att va på den säkra sidan och så allt kommer fram?
Angående v1.1.2 så är jag inte så orolig eftersom det säkert kommer komma ett hack till den snart... jag kan vänta...
Redigerat av xarph, 20 December 2007 - 15:39.
Postad 20 December 2007 - 20:56
/Jacob
Postad 20 December 2007 - 21:12
Låter lite mysko att den dör strax efter det står att det är 20% kvar men.
Postad 20 December 2007 - 21:22
Postad 20 December 2007 - 21:27
Built-in rechargeable lithium ion battery
Talk time: Up to 8 hours
Standby time: Up to 250 hours
Internet use: Up to 6 hours
Video playback: Up to 7 hours
Audio playback: Up to 24 hours
apple.com
Postad 20 December 2007 - 22:05
Men jag hade nyligen iPhonen igång i cirka 5 dagar och då vill jag minnas att jag hade lyssnat på en del musik, kollat mailen och surfat lite då och då. Inga längre sessioner men helt enkelt plockat upp den på jobbet och kollat nån sak, surfat några minuter etc.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Jailbreak iOS Devices
20 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?