Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mirai DTL-642E500

1365 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 May 2007 - 19:16

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Japp. Det funka. Var tvungen å testa så jag fick lyfta ner TVn provisoriskt. Perkele vad bökigt det var nu när man var själv ;-)

Beställde en sånhär nu iaf.

Postad bild

Köpte den här:
http://www.l-com.com/item.aspx?id=8659

På bilden sitter fästskruvarna fel. Men enligt ritningen ska de gå att flytta så den ska nog funka fin fint.

<{POST_SNAPBACK}>

WTF, idioterna vill ha över 500 spänn i frakt för den. Fick avbeställa. Någon som har nån idé på vart man kan få tag i en?

Redigerat av P@itor, 21 May 2007 - 19:16.

Postad 21 May 2007 - 20:40

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Lyckas ni ändra analog kanal i PIP när man har HDMI som huvudkälla?

Postad 21 May 2007 - 22:13

No88e
  • No88e
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Japp. Det funka. Var tvungen å testa så jag fick lyfta ner TVn provisoriskt. Perkele vad bökigt det var nu när man var själv ;-)

Beställde en sånhär nu iaf.

http://www.l-com.com..._DG90H15MF2.jpg

Köpte den här:
http://www.l-com.com/item.aspx?id=8659

På bilden sitter fästskruvarna fel. Men enligt ritningen ska de gå att flytta så den ska nog funka fin fint.

<{POST_SNAPBACK}>

WTF, idioterna vill ha över 500 spänn i frakt för den. Fick avbeställa. Någon som har nån idé på vart man kan få tag i en?

<{POST_SNAPBACK}>

500 spänn för en sån liten mojäng... de va de sjukaste, den bör väl nästintill gå att skicka i ett vanligt kuvert!?

Redigerat av No88e, 21 May 2007 - 22:14.

Postad 21 May 2007 - 22:24

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

500 spänn för en sån liten mojäng... de va de sjukaste, den bör väl nästintill gå att skicka i ett vanligt kuvert!?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo man tycker ju det. Support idioten sa att det plev det pga. storleken på den lådan de skicka det i. Deras allra minsta låda :wub:
Får la ge mig på surkärringen på binärteknik igen. Känner en med företag som kan "Köpa ut" :wub:

Postad 21 May 2007 - 22:25

frodan
  • frodan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag tycker det är lite dåligt med prat angående tv:n.....mest om tillbehör man kan skaffa sig till den......mera kommentarer

Postad 21 May 2007 - 22:27

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Jag tycker det är lite dåligt med prat angående tv:n.....mest om tillbehör man kan skaffa sig till den......mera kommentarer

<{POST_SNAPBACK}>

E det inte viktigt att folk vet vad det e för kablar som passar till TVn å hur man hittar adaptrar som är nödvändiga för att få upp den ordentligt på väggen då?

Postad 21 May 2007 - 22:29

frodan
  • frodan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jo visst det e väl också viktigt.....men jag kan känna att det skulle vara mer intressant med åsikter om bilden, fjärrkontrollen....skärpan...osv

Postad 21 May 2007 - 22:49

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Okej, min sammanfattning av min TV so far

Före uppdatering av firmware

+ Snygg design, inget plastigt intryck. Regäl
+ Bra ljud i högtalarna
+ Bra Analog Bild
+ Inga eftersläpningar
+ Gudomlig bild i 1080i
+ Snygg fjärrkontroll
+ Bra svärta (Bara störande i riktigt mörka scener som Gothika via analog)

- Idiotisk placering av ingångar på baksidan. Kräver vinkeladaptrar vid väggmontage
- Fjärrkontrollen missar eller utför kommandon dubbelt
- Röd nyans är alldeles för stark/blöder (Fixat lite med inställningar, men inte nöjd ännu)
- Inte specifika inställningar för varje ingång

efter uppdatering

+ Gudomlig bild i 1080p
+ Känns som det analoga blivit ännu skarpare

- Svagt brus i högtalarna även vid mute eller lägsta volym
( kan funnits innan eller bero på andra omständigheter vid ny placering)
- Vid "kallstart" blir 1080p suddig och måste uppdateras genom att växla
till 1080i samt tillbaka till 1080p för att bli ordentligt

Postad 21 May 2007 - 22:55

frodan
  • frodan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Det låter ändå som om man får en förbannat bra tv?

Postad 21 May 2007 - 23:04

Unregistered1b91339d
  • Unregistered1b91339d
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag tycker också att det verkar som en väldigt prisvärd tv, så jag beställde en tidigare idag :wub:

Postad 22 May 2007 - 17:45

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Tips om väggfästen? Letade några sidor bak, hittade inget.

Såg att datorbutiken hade några från 800-3000, finns det inte billigare?

Redigerat av Unregistered9ecb8cc4, 22 May 2007 - 18:00.

Postad 22 May 2007 - 18:49

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Tips om väggfästen? Letade några sidor bak, hittade inget.

Såg att datorbutiken hade några från 800-3000, finns det inte billigare?

<{POST_SNAPBACK}>

Kjell & Co har ett för 400:-, ARM 400 tror jag det heter.

Bygger typ 10cm, men i övrigt väldigt prisvärt.

/J

Postad 22 May 2007 - 18:51

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Hej allesammans,

Måste bara fortsätta spinna vidare på det här med pixelmapping... Jag blir inte riktigt klok på det. Har testat lite ytterligare och kommit fram till att hur jag än gör, kan jag inte få det att fungera i 1080p60, det blir en svart kant runt hela bilden.

Däremot funkar det som sagt med 1080p50. Och när jag lekte lite med inställningarna så fick jag även det att funka med 1080p75.

Är det mina grejer som är konstiga eller har ni också fått det att funka i 75Hz?

Det känns nästan som jag inte vågar lita på de uppgifter Windows ger mig.

/J

Redigerat av JugsteR, 22 May 2007 - 18:52.

Postad 22 May 2007 - 20:44

No88e
  • No88e
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
En mångsidig variant på vinkeladapter för hdmi, kan ju va intressant för Mirai innehavare! :blink:

http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem

Postad 22 May 2007 - 22:32

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Möblerar om mitt rum lite nu, och det verkar som det kommer vara ungefär 3.5-4m från där man sitter dvs ögonen till tvn, är det värt att ens satsa på en 1080p då? Visserligen kan det väl vara skönt att vara lite framtidssäker.

Vad tycker ni?

Postad 22 May 2007 - 22:39

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

Lyckas ni ändra analog kanal i PIP när man har HDMI som huvudkälla?

<{POST_SNAPBACK}>

Om någon kunde kolla detta vore jag tacksam?

Postad 23 May 2007 - 07:53

bullen001
  • bullen001
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
är det nån annan än jag som har upplevt backlight bleeding i i hörnorna på denna tv. Jag tycker att det ser ganska taskigt ut, men skulle vilja höra om det finns andra som sett detta på sina apparater.

Postad 23 May 2007 - 09:30

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

är det nån annan än jag som har upplevt backlight bleeding i i hörnorna på denna tv. Jag tycker att det ser ganska taskigt ut, men skulle vilja höra om det finns andra som sett detta på sina apparater.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har sett det, men bara extremt lite så det är inget jag tänker på om jag inte tittar efter det.

Postad 23 May 2007 - 10:03

bullen001
  • bullen001
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har sett det, men bara extremt lite så det är inget jag tänker på om jag inte tittar efter det.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur mycket tror du att du har?, kan du beskriva det i area "t.e.x. 3cm2"

själv har jag störst problem med detta i mitt övre vänstra hörn, där skulle jag kunna uppskatta till
ca 5-6cm2

Postad 23 May 2007 - 11:23

Unregisteredc4692be9
  • Unregisteredc4692be9
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Samma här. Syns när jag kollar på grejer i 4:3 men stör mig definitivt inte. Det är kanske två centimeter in diagonalt i övre vänstra hörnet. Någon centimeter i de andra.

Postad 23 May 2007 - 11:57

bullen001
  • bullen001
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Samma här. Syns när jag kollar på grejer i 4:3 men stör mig definitivt inte. Det är kanske två centimeter in diagonalt i övre vänstra hörnet. Någon centimeter i de andra.

<{POST_SNAPBACK}>

2cm låter ganska lite jämfört med hur det ser ut hos mig. Jag har betydligt mer än så och det stör mig. Men som sagt det är övre vänstra hörnet som e värst, dom andra är rätt ok.

Postad 23 May 2007 - 12:15

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

Bara jag som har problem med att TVn tappar HDMI-signalen från datorn när man zappat över till analog och sen tillbaka till HDMI? Bara "no signal" och jag tvingas starta om HTPCn. Jäkligt irriterande, det lär vara ett problem med grafikkortets DVIutgång men varken diverse forum eller ATIs egna supporttekniker har nån lösning.

Har också läst att detta problem kan lösas på TV-sidan genom att TVn behåller kontakten med grafikkortet även om man väljer en annan ingång på TVn... kan den nya firmwaren tänkas lösa detta Eller är det trots allt nån som sitter och tjyvhåller på en lösning? (VGA är inte en lösning eftersom jag vill använda 1080p).

Mvh Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Jag löser det enkelt genom att använda "power down monitor" funktionen i PowerStrip kopplat till ett snabbkomando på tangentbordet. Bara å trycka å sen vifta på musen så kommer bilden tillbaka för mig. Fanns även i uICE som jag använder till min ATI Remote Wonder fjärr.

<{POST_SNAPBACK}>

Då jag har dålig erfarenhet av andra TV-apparater och HDMI generellt tänkte jag fråga. Är detta unikt för denna modell eller beter sig andra TV-apparater på samma sätt?

Postad 23 May 2007 - 14:30

tangman
  • tangman
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej allesammans,

Måste bara fortsätta spinna vidare på det här med pixelmapping... Jag blir inte riktigt klok på det. Har testat lite ytterligare och kommit fram till att hur jag än gör, kan jag inte få det att fungera i 1080p60, det blir en svart kant runt hela bilden.

Däremot funkar det som sagt med 1080p50. Och när jag lekte lite med inställningarna så fick jag även det att funka med 1080p75.

Är det mina grejer som är konstiga eller har ni också fått det att funka i 75Hz?

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har samma problem som du. Trodde att det skulle åtgärdas med den nya FW:n, men icket sa nicke :rolleyes: . 1080i30 fyller ut hela skärmen automatiskt, och det är hur skarpt och fint som helst, men så fort jag byter till 1080p60 får jag en stor svart ram runt hela bilden (ca 5cm bred). Då måste jag ändra "Aspect" till FullHD. Dock löser inte detta hela problemet, då det återstår en svart ram runt bilden (ca 1cm bred) och bilden blir tydligt suddig.
Dock vet jag inte hur jag ska kunna ställa in några andra uppdateringsfrekvenser än just 60Hz (p)och 30Hz (i).
Jag har senaste drivrutinerna från ATI och även senaste Catalyst Control Center, och använder mig av ett X1900XT på 512MB. Har också XP sp2.
Fick tillbaka TV:n igår från powermill, och ska testa senare ikväll med powerstrip för att se om det går att ändra där till fler uppdateringfrekvenser.

Vad har du för hårdvara/drivrutiner, och använder du dig av power strip för att ändra till de uppdateringsfrekvenser som inte finns som standard?
När du kör i 50Hz eller 75Hz, försvinner "ramen" runt den renderade bilden, och är den lika skarp som 1080i ?

Ska meddela imorgon vad jag kommer fram till efter lite försök med powerstrip.

Postad 23 May 2007 - 17:19

Anwest
  • Anwest
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Problemen med pixelmapping som ni upplever, blir det så även när man kör en Playstation 3 mot teven?

Postad 23 May 2007 - 22:07

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Hej allesammans,

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har samma problem som du. Trodde att det skulle åtgärdas med den nya FW:n, men icket sa nicke :wub: . 1080i30 fyller ut hela skärmen automatiskt, och det är hur skarpt och fint som helst, men så fort jag byter till 1080p60 får jag en stor svart ram runt hela bilden (ca 5cm bred). Då måste jag ändra "Aspect" till FullHD. Dock löser inte detta hela problemet, då det återstår en svart ram runt bilden (ca 1cm bred) och bilden blir tydligt suddig.
Dock vet jag inte hur jag ska kunna ställa in några andra uppdateringsfrekvenser än just 60Hz (p)och 30Hz (i).
Jag har senaste drivrutinerna från ATI och även senaste Catalyst Control Center, och använder mig av ett X1900XT på 512MB. Har också XP sp2.
Fick tillbaka TV:n igår från powermill, och ska testa senare ikväll med powerstrip för att se om det går att ändra där till fler uppdateringfrekvenser.

Vad har du för hårdvara/drivrutiner, och använder du dig av power strip för att ändra till de uppdateringsfrekvenser som inte finns som standard?
När du kör i 50Hz eller 75Hz, försvinner "ramen" runt den renderade bilden, och är den lika skarp som 1080i ?

Ska meddela imorgon vad jag kommer fram till efter lite försök med powerstrip.

<{POST_SNAPBACK}>

När jag körde Vista så kunde jag endast välja 29 eller 30 i interlaced (båda såg bra ut och var 1:1 pixelmapping) och i 1080p kunde jag bara välja 59 och 60Hz, så där fick jag inte det att funka överhuvudtaget.

I XP så är det dock annorlunda, där har jag en hel radda frekvenser som jag kan välja mellan, och i 1080p funkar 50 och 75 bra, och det är så skarpt det kan bli, dvs 1:1 pixelmapping.

Detta är med 7.4 drivisarna till de bägge operativsystemen.
Jag har ett Radeon x1250, som sitter på mitt Fatal1ty-I90HD (moderkort)

/J

Postad 24 May 2007 - 15:05

Sire404
  • Sire404
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Goda nyheter! Vem köper först? :wub:

Hej!

Tack för ert mail.

Enligt upgift från leverantör så är alla 642E500 som nu levereras är installerad med senaste firmwaren.

Ha en fortsatt trevlig dag!
Med vänliga hälsningar

Joakim Svan
Techni Store AB

Postad 24 May 2007 - 15:09

Anwest
  • Anwest
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Goda nyheter! Vem köper först?  :wub:

Hej!

Tack för ert mail.

Enligt upgift från leverantör så är alla 642E500 som nu levereras är installerad med senaste firmwaren.

Ha en fortsatt trevlig dag!
Med vänliga hälsningar

Joakim Svan
Techni Store AB

<{POST_SNAPBACK}>

Kanoners! Jag har en beställning från dem som beräknas vara mig tillhanda nästa vecka.

Postad 24 May 2007 - 15:31

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
står på TBH att de har nya firmwaren också

Postad 24 May 2007 - 20:15

Unregistered20e81770
  • Unregistered20e81770
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hej jag sitter och funderar på att köpa denna tv Mirai DTL-642E500 men jag vil se den först har letat efter handlare som säljer denna men hittar ingen som har den i en affär. är det någon som vet vart jag kanske kan hitta en affär som säljer denna tv jag bor i vänersborg, eller om det finns någon i närheten av vänersborg som jag kanske skulle kunna få komma och titta på tv.

mvh magnus

Postad 24 May 2007 - 21:53

frodan
  • frodan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Westium data i Göteborg har en, men dom e inte speciellt trevliga....dock står tv:n på plats

Postad 26 May 2007 - 08:07

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

hej jag sitter och funderar på att köpa denna tv Mirai DTL-642E500 men jag vil se den först har letat efter handlare som säljer denna men hittar ingen som har den i en affär. är det någon som vet vart jag kanske kan hitta en affär som säljer denna tv jag bor i vänersborg, eller om det finns någon i närheten av vänersborg som jag kanske skulle kunna få komma och titta på tv.

mvh magnus

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte en där och inte var dom otrevliga, tyckte det gick väldigt smidigt jag tror det tog 5 minuter och köpa den. Lite knepigt dock att dom inte tog leg när man betalade med visakort, dom hade ingen terminal där man fick slå in pinkoden.

Postad 26 May 2007 - 08:08

frodan
  • frodan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Nä men så är det väl alltid, man upplever saker på olika sätt. Kul. Hoppas du blir nöjd med din tv då......e nog också på väg att köpa en snart

Postad 26 May 2007 - 08:09

frodan
  • frodan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Vad fick du betala då?

Postad 26 May 2007 - 12:38

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
13545sek

Postad 28 May 2007 - 09:17

Znerol
  • Znerol
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har läst här i tråden att skärmen nu (eventuellt) levereras med nyaste FW. Men om så inte är fallet, hur går man till väga för att skaffa nyaste FW? Hur har ni som fixat detta burit er åt?

Postad 28 May 2007 - 09:49

Unregisteredd5dddbb3
  • Unregisteredd5dddbb3
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Är jättenöjd med hur bilden blir från Com Hems HDTV-box...

Postad 28 May 2007 - 10:12

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Har läst här i tråden att skärmen nu (eventuellt) levereras med nyaste FW. Men om så inte är fallet, hur går man till väga för att skaffa nyaste FW? Hur har ni som fixat detta burit er åt?

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns flera olika alternativ.

1) Gör en anmälan själv på Powermills hemsida Powermill
2) Maila [email protected] och säg att du har den gamla firmwaren och att du vill uppdatera.

Personligen gjorde jag 2), för på det första alternativet så fanns inte DTL-642E500 med bland modellerna man kunde välja mellan. Men det är folk som lyckats ändå tydligen.

Maila inte nån annan support än europasupporten, när jag mailade nordicsupporten så visste de inte ens om nån uppgradering, och de trodde inte det skulle komma heller. Men de kan ju ha bättrat sig.

/J

Postad 28 May 2007 - 10:19

Sire404
  • Sire404
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Även icke-HD kanalerna?

Postad 28 May 2007 - 13:54

Mirrepoax
  • Mirrepoax
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns flera olika alternativ.

1) Gör en anmälan själv på Powermills hemsida Powermill
2) Maila [email protected] och säg att du har den gamla firmwaren och att du vill uppdatera.

Personligen gjorde jag 2), för på det första alternativet så fanns inte DTL-642E500 med bland modellerna man kunde välja mellan. Men det är folk som lyckats ändå tydligen.

Maila inte nån annan support än europasupporten, när jag mailade nordicsupporten så visste de inte ens om nån uppgradering, och de trodde inte det skulle komma heller. Men de kan ju ha bättrat sig.

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för hjälpen JugsteR men för oss som inte är så hemma på detta... Vad händer när man gjort 2) ? Ska man skicka skärmen någonstans eller får man mjukvaran för att göra "jobbet" själv?

mvh Andreas

Postad 28 May 2007 - 14:14

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen JugsteR men för oss som inte är så hemma på detta... Vad händer när man gjort 2) ? Ska man skicka skärmen någonstans eller får man mjukvaran för att göra "jobbet" själv?

mvh Andreas

<{POST_SNAPBACK}>

De ringer dig å säger att vi kommer och hämtar TVn på xxxdagen. Så då ska den vara nerpackad i lådan. Sen tar det ca 2-3 veckor innan den står vid din dörr igen.

Postad 28 May 2007 - 14:35

Mirrepoax
  • Mirrepoax
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

mvh Andreas

<{POST_SNAPBACK}>

De ringer dig å säger att vi kommer och hämtar TVn på xxxdagen. Så då ska den vara nerpackad i lådan. Sen tar det ca 2-3 veckor innan den står vid din dörr igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Aha, då är jag med på banan igen! Åker man på någon kostnad för detta?

mvh Andreas

Postad 28 May 2007 - 16:45

No88e
  • No88e
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

mvh Andreas

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Aha, då är jag med på banan igen! Åker man på någon kostnad för detta?

mvh Andreas

<{POST_SNAPBACK}>

Nä, det hanteras som ett garantiärende så det kostar dig inte en krona! ;)

Postad 28 May 2007 - 16:47

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Nope, garanti ärende typ

Postad 29 May 2007 - 11:53

dahoof
  • dahoof
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt en HTPC med ett 8800gtx i men jag kan ändå inte få ut 1080p till Miraien. Har laddat ner Powerstrip men där lyckas jag inte ändra nåt, "Advanced timing options" är gråmarkerat i programmaet och kan alltså inte användas, är det bara för att det är en oregistrerad verison av powerstrip. Finns det inget annat alternativ för att få ut 1080p till skärmen ?

Postad 29 May 2007 - 13:33

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
En sak som har börjat driva mig till vansinne är att min Tv är ruskigt bra på att snappa upp signaler från andra fjärrkontroller. Så fort jag ska höja/säka volym på min stärkare eller pausa datorn med MCE fjärren eller vad som helst måste jag "gömma" kontrollen för TVn, annars hoppar den över till analog TV.

Postad 29 May 2007 - 14:03

Unregisteredd5dddbb3
  • Unregisteredd5dddbb3
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Även icke-HD kanalerna?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, framför allt från dom - som jag också kan jämföra med min Samsung boxer-box. Nu finns ju SCART-problemet på Mirai:en också så en stor anledning till den bättre bilden är att bildytan via HDMI inte beskärs.

HDTV-kanalerna har inte haft något vidare innehåll än. Men visst är bilden ännu bättre på dom. Tror dock inte jag kommer betala 99 extra för dom när testperioden är över.

Har också kunnat jämföra lite Canal+ widescreen-fotboll - dock med några timmars mellanrum - med en kamrats PVR-com hem-box via SCART till en ny Philips-plasma i 20000 kronors-klassen. Tyckte inte min bild var sämre att se på.

Redigerat av Unregisteredd5dddbb3, 29 May 2007 - 14:04.

Postad 29 May 2007 - 14:52

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Nu har jag köpt en HTPC med ett 8800gtx i men jag kan ändå inte få ut 1080p till Miraien. Har laddat ner Powerstrip men där lyckas jag inte ändra nåt, "Advanced timing options" är gråmarkerat i programmaet och kan alltså inte användas, är det bara för att det är en oregistrerad verison av powerstrip. Finns det inget annat alternativ för att få ut 1080p till skärmen ?

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske, kör med fullversionen för säkerhets skull

Ej tillåtet att länka till piratkopierat material
Våra regler
/Franz

Redigerat av Franz, 29 May 2007 - 22:09.

Postad 30 May 2007 - 10:17

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Våra regler
/Franz

<{POST_SNAPBACK}>

Fullversion av vad? Är inte powerstrip gratis?

Postad 30 May 2007 - 13:51

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Våra regler
/Franz

<{POST_SNAPBACK}>

Fullversion av vad? Är inte powerstrip gratis?

<{POST_SNAPBACK}>

Tillåt mig bara småskratta lite, hihihi! =)

Det går att använda Powerstrip utan att betala, men man har en nag-screen. Fullversionen har inte den. Samt att den säkerligen inte har andra begränsningar som "gratis"-versionen har.

Så det är givetvis beroende på hur man ser det. Men om du frågar Entech som säljer denna produkt, så skulle de förmodligen inte säga att den är gratis =)

/J

Postad 30 May 2007 - 21:30

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Har problem nu när jag kopplat in dator till tv:n DVi-HDMI,
Tycker att bokstäverna får som en går skugga på sidorna så dom ser en aning udda ut. Fel FW?
Vet inte vilken firmware jag har. FÅr det då inte att fungera när jag köra powestrip och ändrar till interlaced, bild blir bara svart eller så rapporterar den 1080p och jag ser ingen skillnad. Ska testa med annan dator imorgon.

Men iaf, lägger in nån bild från mobilkamera så ni får se på ett ungefär hur jag menar.

Bifogad fil(er)

Redigerat av zalsson, 30 May 2007 - 21:33.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.