Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - D-link Dir-655 *

1307 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 February 2010 - 19:16

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
har läst att flera har stött på problem när de ska ansluta sin dreambox till routern. för mig fungerar det inte, routern vill inte ge ut någon ip-adress till dreamboxen. på min gamla modem med inbyggd router från BBB funkade det perfekt, behövde bara sätta in kabel och så funkade det direkt. nu tror jag det är någonting med portarna/brandvägg eller ngt liknande som stoppar. kan heller inte se min dreambox i LAN status, bara min egen stationära dator. så min fråga är, vad ska jag gör för att min router ska samarbeta med min Dreambox600-s ? port forward? reservation?

Postad 19 February 2010 - 01:58

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Jag har också en Dreambox 600-S och aldrig haft några problem. Men jag har stängt av DHCP i routern och satt fast IP-adress på Dreamboxen liksom på allt annat i mitt nätverk.

Postad 19 February 2010 - 09:27

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Jag har också en Dreambox 600-S och aldrig haft några problem. Men jag har stängt av DHCP i routern och satt fast IP-adress på Dreamboxen liksom på allt annat i mitt nätverk.

varför då? hur gjorde du?
vad är skilnaden mellan port forward, virtual server och rules eller vad det nu var ?

Postad 19 February 2010 - 09:33

Unregistered319c9ecb
  • Unregistered319c9ecb
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Grezo,

Intressant att du nämner det där, jag har en dreambox 800-s och den är inkopplad till routern, men det verkar som det blir något strul med stationära datorn som också är inkopplad där. Så nu har jag kopplat stationära in i mitt BBB modem. Men i veckan som kommer får jag fiberoptik installerat i huset och då är det ju bara mellan väggen och routern jag har, alltså inget BBB modem. Jag har ju tvix, stationär dator, dm800-s osv som måste vara kopplade till nätverket. Verkar som om dreamboxen fungerar som en tyrann för att jag får IP-adress erhålls, sen står det Begränsad anslutning, som om dm800 vill stöter bort allt och krockar med dem andra enheterna, och jag kan inte pinga någonting och får inte kontakt med routern eller liknande med stationära. Står även någon konstig IP-adress i cmd om jag skriver ipconfig /all
Det kan fungera fläckfritt ett tag, internet är snabbt och allt men det är max i 2h sedan dör det. Men oftast fungerar det inte alls. Så jag förstår verkligen inte vad jag gör för fel!?
Vill verkligen få hjälp med det här och är rätt grön på nätverk osv. Måste verkligen få detta att fungera:)
Tack på förhand

Redigerat av Unregistered319c9ecb, 19 February 2010 - 09:38.

Postad 19 February 2010 - 12:08

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
jag har problem med min dreambox som är kopplad till routern, vad ska jag ändra på i inställningarna?
Sen så har jag också en WD HD TV Live mediaspelare som också ska kopplas till router, ska jag ändra några inställningar? sen så har jag ju också IP-telefoni från megaphone och undrar ifall jag ska ändra något där med?

vad är skillnaden mellan portforwarding, virtual server och application rules?

tack

Postad 19 February 2010 - 12:24

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
I Deramboxens nätverksinställningar tar du bort bocken i rutan DHCP och skriver sedan in den Ip-adress du vill ha på boxen, brukar var 192.1268.0.xxx.

Då brukar det inte vara nåt problem att hitta boxen i nätverket. Du behöver inte öppna några portar i routern för detta.

Gemensam nämnare för er med problem verkar annnars vara modem från BBB.

Postad 19 February 2010 - 13:34

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

I Deramboxens nätverksinställningar tar du bort bocken i rutan DHCP och skriver sedan in den Ip-adress du vill ha på boxen, brukar var 192.1268.0.xxx.

Då brukar det inte vara nåt problem att hitta boxen i nätverket. Du behöver inte öppna några portar i routern för detta.

Gemensam nämnare för er med problem verkar annnars vara modem från BBB.

ja, hittade nu DHCP rutan som man kan avmarkera, men vad ska jag skriva i ip-adress fältet? kn jag hitta på ett ip nummer liksom ? varför gör man så?

blir kanalbyten snabbare förresten?

Redigerat av Grezo, 19 February 2010 - 13:38.

Postad 19 February 2010 - 19:53

Unregistered319c9ecb
  • Unregistered319c9ecb
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Sant det du säger JockeGBG. Hoppas det är så då jag slopar BBB modemet vilken dag som helst nu:)

Hur menar du då Grezo? Kanalbyten snabbare? Mitt flyter på hur bra som helst och är osäker på om det har att göra med internet..
Inte varit så här nöjd med ett boxerköp någonsin och kan aldrig tänka mig ha något annat än en dreambox. Nu måste bara någon hitta på nåt för att komma förbi pairingen för viasat och så småningom canaldigital för känns ganska onödigt att ha två abbonemang men att jag måste gå ända till källaren för att kunna kolla på viasat hd:)

Postad 19 February 2010 - 20:12

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Sant det du säger JockeGBG. Hoppas det är så då jag slopar BBB modemet vilken dag som helst nu:)

Hur menar du då Grezo? Kanalbyten snabbare? Mitt flyter på hur bra som helst och är osäker på om det har att göra med internet..
Inte varit så här nöjd med ett boxerköp någonsin och kan aldrig tänka mig ha något annat än en dreambox. Nu måste bara någon hitta på nåt för att komma förbi pairingen för viasat och så småningom canaldigital för känns ganska onödigt att ha två abbonemang men att jag måste gå ända till källaren för att kunna kolla på viasat hd:)

ne strunt i det jag sa om kanalbyten, jag är dum i huvudet, finns inget sådant.
vad för abonnemang har du tecknat ? vadå källaren? har du öppnat några specifika portar i din router? vilka ska jag öpnna isåfall?
sen så har jag öppnat youtube portarna(8080,3128,80) till min stationära dator. men jag vill göra det ill min bärbara och de andra två stationära datorerna också, mpåste jag då göra exakt samma sak igen? känns väldigt onödigt, finns det ingen lättare lösning? allt känns så krångligt med virtual server och portforward, vad är skillnaden?

sist men inte minst, vilken firmwareversion är den senaste?
jag har tankat ner denhär från dlinks hemsida: DIR-655 Firmware 1.30EUb08
http://www.dlink.se/.....-SE/DLWrapper

Redigerat av Grezo, 19 February 2010 - 20:50.

Postad 19 February 2010 - 22:36

Unregistered319c9ecb
  • Unregistered319c9ecb
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nej i källaren har jag en viasat hd box och kan ta kortet dit. Alltså jag har inte fått fiberoptiken än och jag har inte ändrat något i routern. Kommer väl göra det när jag får fibern, men som sagt kanske det är BBB modemet som är problemet och inte routern. Tror på denna router starkt och hoppas verkligen det löser sig med Begränsad anslutning. Vad är det för problem du får egentligen Grezo? Mitt problem är bara att det funkar MAX 2h på stationära datorn när jag har den i routern sedan står det IP-adress erhålls, sen begränsad anslutning så har jag absolut ingen kontakt med internet längre.... Men dreamboxen är alltid uppkopplad, utan problem.

Postad 19 February 2010 - 22:46

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Nej i källaren har jag en viasat hd box och kan ta kortet dit. Alltså jag har inte fått fiberoptiken än och jag har inte ändrat något i routern. Kommer väl göra det när jag får fibern, men som sagt kanske det är BBB modemet som är problemet och inte routern. Tror på denna router starkt och hoppas verkligen det löser sig med Begränsad anslutning. Vad är det för problem du får egentligen Grezo? Mitt problem är bara att det funkar MAX 2h på stationära datorn när jag har den i routern sedan står det IP-adress erhålls, sen begränsad anslutning så har jag absolut ingen kontakt med internet längre.... Men dreamboxen är alltid uppkopplad, utan problem.

Jag har alltid haft dreambox och IP-telefonin samt en stationär och en bärbar dator kopplat till routern utan problem. internet har alltid fungerat. jag har gjort portforward men vet inte ifall de hjälper. har öppnat port 8080,3128,80 till youtube. samt till IP-telefonin. får se vad som händer, man lär sig med tiden.

Postad 21 February 2010 - 14:47

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Har fått hem min router, och gjort snabbinstallationen. Jag har skapat ett SSID namn till nätverket.

Det finns en manual att läsa på den medföljande cd:n, men att komma åt de punkterna som beskrivs i manualen har de inte lyckats med att redovisa!!??

Sökte lite på Youtube och hittade ett klipp om "online-setup". Man skulle gå till adressen 192.168.02.

Där skulle man slå in ett lösenord! Vilket då? Jag har inte "tillverkat" något lösenord, annat än SSID namnet samt WPA lösenordet. Jag har testat båda dessa utan att komma in på sidan. VAD ÄR FEL? Hmm..

Postad 21 February 2010 - 15:19

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Testa 192.168.0.1 .. första setupen körs med fördel med kabelanslutning också.

Postad 21 February 2010 - 17:43

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Testa 192.168.0.1 .. första setupen körs med fördel med kabelanslutning också.

Har testat den adressen, men de vill ha ett lösenord som jag inte har :-(

Postad 21 February 2010 - 17:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Titta på undersidan av routern, där står det :(

Om du nu råkat skriva in något själv du inte kommer ihåg kan du göra en reset på hela burken.

Har för mig default är admin . inget lösenord

Redigerat av Martin, 21 February 2010 - 17:47.

Postad 21 February 2010 - 22:55

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Titta på undersidan av routern, där står det :(

Om du nu råkat skriva in något själv du inte kommer ihåg kan du göra en reset på hela burken.

Har för mig default är admin . inget lösenord

Tackar tackar! Det funkade.

Postad 23 February 2010 - 19:43

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
Kan man koppla in en USB-hårddisk på USB-anslutningen på routern, en USB HD som inte har någon egen strömförsörjning utan tar ström via USB'n? Pallar routern det?

Och hur stor risk är det att routern och mina Ericsson Dect-telefoner kommer att störa varandra, som det är nu kommer basenheten för Dect och den förmodligen snart inköpta routern att komma att stå väldigt nära varandra?

Postad 23 February 2010 - 21:37

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Kan man koppla in en USB-hårddisk på USB-anslutningen på routern, en USB HD som inte har någon egen strömförsörjning utan tar ström via USB'n? Pallar routern det?

Och hur stor risk är det att routern och mina Ericsson Dect-telefoner kommer att störa varandra, som det är nu kommer basenheten för Dect och den förmodligen snart inköpta routern att komma att stå väldigt nära varandra?

jag testade nyss med tt koppla ett usb-minne till routern, sen så kopplade jag upp mig via en bärbar dator och det fungerade klockrent. men du måste först ladda ner programet shareport från dlinks hemsida.

En annan fråga till er alla, kan man göra portforward på usb-minnet så jag kan komma åt den från t.ex skolan ?
hur gör jag då? vilken port använder usb-minet så att säga...tänkte göra det på virtual server.

Postad 24 February 2010 - 09:42

Unregisteredeb16f459
  • Unregisteredeb16f459
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Går det att dela ut en skrivare genom Sharepoint till Mac datorer? Har googlat lite men har inte hittat något bra lösning.

Postad 25 February 2010 - 17:11

berne
  • berne
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
hoppas att någon kan hjälpa

jag kan inte ansluta till router via de trådlösa? bara dom sakerna som redan är i nätverket, har testat med dator å men min iphone men får bara upp

kan inte ansluta

kör med WPA2

Postad 26 February 2010 - 23:16

Gew
  • Gew
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Flera D link modeller i fara för hackers..

Models affected are the DIR-855 (version A2), DIR-655 (versions A1 to A4) and DIR-635 (version :). Three discontinued models -- DIR-615 (versions B1, B2 and B3), DIR-635 (version A) and DI-634M (version B1)

Taiwanese firm says flaw could allow hackers to access administrative settings
http://www.computerw...s?taxonomyId=80

Någon som vet mer?
MVH
/3DBlaster

Blev själv smått oroad, då jag sitter på en DIR-635.
Brukar hålla koll efter firmware på:
ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/...ivers_firmware/

Dock har dom inte uppdaterat. Utgick nästan blint från att samtliga ftp.dlink.xx var speglar, men inte då. På ftp.dlink.de fanns tydligen uppdateringar.

ftp://ftp.dlink.de/dir/dir-635/driver_software/ (länk för min modell)

Hela DIR-sortimentet:
ftp://ftp.dlink.de/dir/

Lite knepigt bara, tror jag har bland de äldre hårdvaruversionerna.
"Hardware Version: B1" står att läsa via http-interface.

Kan inte tyska fast har vibben av att uppdateringarna är gjorda för B2/B3 :/

ftp://ftp.dlink.de/dir/dir-635/driver_sof...115_fixHNAP.zip

Den har ju fräschast datestamp så fett sugen på den, bara inget kejkar ihop.

Redigerat av Gew, 26 February 2010 - 23:18.

Postad 27 February 2010 - 00:49

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Jag köpte in router förra veckan och under den så står det att det är version A5 fast när jag loggar in i routern så står de A4 och jag laddade ner firmware 1.30EUb08 fån www.dlink.se sen alddade jag ´ner hsareport 1.15.9.
Min fråga är, finns det någon ny updatering? så att garantin inte går ut. vilken är den senaste firmwaren

Postad 28 February 2010 - 11:12

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
Ni som kör med D-link Dir-655, använder ni den inbyggda brandväggen och brandvägg i datorn (som windows egna, eller till ex. Nortons/F-Secure), eller blir det kaka på kaka?

Postad 28 February 2010 - 14:17

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Ni som kör med D-link Dir-655, använder ni den inbyggda brandväggen och brandvägg i datorn (som windows egna, eller till ex. Nortons/F-Secure), eller blir det kaka på kaka?

har brandväggen PÅ i både windows och routern

Postad 03 March 2010 - 18:56

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Min router har fått fnatt..
hade en uptid på drygt ett år utan större problem.
Jag åkte på semester i 2 månader och drog strömmen i lägenheten.
Nu när jag ska sätta på den startar den bara om konstant, har försökt reseta, förnya ip i datorn osv.
Hur gäller d-links garanti? går de bara att traska in med den på ex siba o få en ny?

Postad 03 March 2010 - 20:21

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Min router har fått fnatt..
hade en uptid på drygt ett år utan större problem.
Jag åkte på semester i 2 månader och drog strömmen i lägenheten.
Nu när jag ska sätta på den startar den bara om konstant, har försökt reseta, förnya ip i datorn osv.
Hur gäller d-links garanti? går de bara att traska in med den på ex siba o få en ny?

ifall du har kvittot kvar så.. men jag har för mig att det är typ 11 års garanti på dem, kanske du kan vända dig till D-link direkt men jag är inte säker, rätta mig om jag har fel någon.

Postad 04 March 2010 - 16:17

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

• 1161 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som har problem med att det trådlösa sluta funka då och då? Börjar funka igen om jag rebootar routern men ibland måste jag reboota ett par ggr för att det ska funka igen :)

Var inte så första halv året! Utan det har kommit nu. Tänkte mig verkligen för massor med ggr innan jag köpte denna för har alltid tyckt att D-link gör skitkvalitet men efter man läst så mycket gott om denna så slog jag till! Men nu verkar det alltså som även denna är "crap"!!!

Postad 04 March 2010 - 19:13

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som har problem med att det trådlösa sluta funka då och då? Börjar funka igen om jag rebootar routern men ibland måste jag reboota ett par ggr för att det ska funka igen :D

Var inte så första halv året! Utan det har kommit nu. Tänkte mig verkligen för massor med ggr innan jag köpte denna för har alltid tyckt att D-link gör skitkvalitet men efter man läst så mycket gott om denna så slog jag till! Men nu verkar det alltså som även denna är "crap"!!!

jag har inga alls problem med min. köpte den för ca 2 veckor sedan och är nöjd än så länge.
har du uppdaterat till nya firmware?

Postad 04 March 2010 - 20:33

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

• 1161 inlägg
  • 0

jag har inga alls problem med min. köpte den för ca 2 veckor sedan och är nöjd än så länge.
har du uppdaterat till nya firmware?

Vilken är nyaste? När jag provar söka efter nya så står det bara att jag har nyaste!

Postad 05 March 2010 - 00:56

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Vilken är nyaste? När jag provar söka efter nya så står det bara att jag har nyaste!

Ja, så står det på mig också. Jag har 1.30EUb08 http://www.dlink.se/.....-SE/DLWrapper

Postad 06 March 2010 - 00:41

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Jag undrar hur man portforwardar sitt usb-minne på 8GB ? vet hur man gör NAS genom virtual server, sen väljer man FTP. Men jag undrar hur man gör med ett usb minne. ska jag liksom ha "FTP" på aplication name? och routern (192.168.0.1) som computer name?

Jag har lyckats med att koppla in usb minnet samt testat en skrivare det fungerade klockrent, var bara tvungen att installera "shareport" programmet och skrivarens drivutin på alla datorer :)

Redigerat av Grezo, 06 March 2010 - 01:25.

Postad 06 March 2010 - 22:17

Gew
  • Gew
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det skäligt av mig att anta att denna "HNAP-vulnerability" är ofarlig så länge jag inte har router-web-interface öppet utåt..? Logiken säger mig det, men jag kan vara fel ute. Tacksam för svar.

Postad 09 March 2010 - 18:26

T-PWR
  • T-PWR
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Har en liten fundering. Kan jag koppla in min iphone till usb uttaget och använda telefonen som modem? Någon som har testat detta?

Postad 13 March 2010 - 14:17

Unregistered4200302c
  • Unregistered4200302c
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
GRRRR.....och VARNING!

Uppdaterade i veckan DIR-655's firmware till senaste version, 1.08. (Från 1.05)

I processen fick jag en varning om att spara alla inställningar innan uppgraderingen eftersom de annars kan försvinna. Så det gjorde jag - ännu en gång. Har sparat två gånger tidigare i samband med konfiguration.

MEN efter uppdatering går det inte att läsa in den sparade filen!!!
Provade även med de två tidigare, inte heller de funkar.

Blir så j-a trött på sånt här strul!! Det är massor av inställningar gjorda, hur kan de vara så klantiga att de inte ser till att det fungerar när de uttryckligen varnar vid installationen!!?

Och sen deras support.... 39 kronor för att få reda på att det snart kommer en ny version av den fw man just laddat ner och kanske fungerar det bättre då...väldigt klen tröst.

Jag är nu riktigt trött på Dlinks inkompetenta programmerare - är det nån som vill köpa routern så ge ett bud! Den är som ny, i kartong, med alla handböcker etc. HW: A3, FW: 1.32EU, cirka sex månader gammal.

Jag tänker köpa en Apple Airport Extreme istället, allt jag har från dom inte bara funkar utan fungerar långt över förväntan.

Redigerat av Unregistered4200302c, 13 March 2010 - 14:20.

Postad 13 March 2010 - 15:54

jonte
  • jonte
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Mitt nät går segt och jag funderar på det här med att byta kanal i 655:an. Har laddat ner inSSIDer (netstumbler funkar inte på min dator) och jag har 2 grannar som ligger på samma kanal (11)
Är det bara att logga in och ändra kanal?
Måste man ändra på datorerna också eller går det automatiskt?
Funkar vilken som helst mellan 1-13(förutom 11 då :-) )?

*tjingeling*

Postad 13 March 2010 - 16:14

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Troligen nätadaptern, jättevanligt, köp en ny hos Classe eller Kjell

Kontaktade D-link efter det här och de skickade mig en ny nätadapter gratis på direkten utan några frågor.
Routern fungerar utan problem idag.

Skickades från London via DHL. Första paketet tappades bort av DHL så de skickade en ny som kom fram utan problem.
Efter någon vecka ringde DHL upp mig och sade att de hittat mitt paket, så nu har jag en extra nätadapter om det blir problem igen.

Riktig bra kundservice av D-link.

Postad 13 March 2010 - 17:16

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
börjar bli lack på denna routern nu när de gäller de trådlösa.
Går det att köra 2 routrar?
DVS.
Telia bb jack - > dir 655 (gigabit portarna...:)) - > Linksys WRT54GL (för trådlöst)

Postad 17 March 2010 - 10:55

niklas86
  • niklas86
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Mitt nät går segt och jag funderar på det här med att byta kanal i 655:an. Har laddat ner inSSIDer (netstumbler funkar inte på min dator) och jag har 2 grannar som ligger på samma kanal (11)
Är det bara att logga in och ändra kanal?
Måste man ändra på datorerna också eller går det automatiskt?
Funkar vilken som helst mellan 1-13(förutom 11 då :-) )?

*tjingeling*

Skulle också behöva byta kanal, tror jag iaf. Men min fråga är var hittar jag vilken kanal jag kör på just nu? och hur bytar jag? har Firmware Version: 1.21EU

Edit: Hittade hur man gjorde på annat forum, kopierar in här så inte frågan kommer upp igen!

Bara du går in på din router

192.168.0.1

sen till Wireless settings

Manual Wireless Network Setup

Där bockar du av Enable Auto Channel Scan sen väljer du en kanal

Redigerat av niklas86, 17 March 2010 - 11:00.

Postad 17 March 2010 - 13:28

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Skulle också behöva byta kanal, tror jag iaf. Men min fråga är var hittar jag vilken kanal jag kör på just nu? och hur bytar jag? har Firmware Version: 1.21EU

Edit: Hittade hur man gjorde på annat forum, kopierar in här så inte frågan kommer upp igen!

Bara du går in på din router

192.168.0.1

sen till Wireless settings

Manual Wireless Network Setup

Där bockar du av Enable Auto Channel Scan sen väljer du en kanal

varför inte bara ha på "auto" så att den själv känner av vilken kanal som är ledig?

Postad 17 March 2010 - 18:55

niklas86
  • niklas86
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Har en Nexus one och den kan bara användas på kanal 1-11, tydligen är kanal 11-15 inte tillåtna att använda i USA.

Postad 17 March 2010 - 23:40

Unregistered4200302c
  • Unregistered4200302c
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Kanal 1-11, 36-48 och 149-165 är godkända för användning i USA och Kanada
Kanal 1-13, 36-64 och 100-140 är godkända för användning i Japan
Kanal 1-13, 36-64, 100-112 och 132-140 är godkända för användning i Europa
Kanal 1-13, 36-64 och 149-165 är godkända för användning i Australien, Hongkong och Nya Zeeland

Källa: Apple
http://www.apple.com...sule/specs.html

Postad 19 March 2010 - 13:04

Unregisteredf81605d6
  • Unregisteredf81605d6
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Hej!

Ser att en del skriver att de kör Dreambox ihop med denna router. Jag köpte routern i tron att jag skulle kunna hänga på en USB-hårddisk på USB-porten och sen köra inspelning över nätverket från min DM-500+ till USB-disken- Dock har jag ju nu upptäckt att jag måste ha programvara installerat för att komma åt disken.

Min fråga är därför, går det att får detta att fungera alls?

Postad 19 March 2010 - 19:17

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

GRRRR.....och VARNING!

Uppdaterade i veckan DIR-655's firmware till senaste version, 1.08. (Från 1.05)

I processen fick jag en varning om att spara alla inställningar innan uppgraderingen eftersom de annars kan försvinna. Så det gjorde jag - ännu en gång. Har sparat två gånger tidigare i samband med konfiguration.

MEN efter uppdatering går det inte att läsa in den sparade filen!!!
Provade även med de två tidigare, inte heller de funkar.

Blir så j-a trött på sånt här strul!! Det är massor av inställningar gjorda, hur kan de vara så klantiga att de inte ser till att det fungerar när de uttryckligen varnar vid installationen!!?

Antar att du följde instruktionen och gjorde en fabriksåterställning av routern efter uppgraderingen. Eller?
Detta krävs tydligen för att man ska kunna lägga tillbaka sina inställningar.

Postad 22 March 2010 - 18:10

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0
någon som har koll på vilka 3G modem som denna router är kompatibel med?

//Peter

Postad 22 March 2010 - 19:11

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
undrar hur ni har det hemma.
Jag har Telia 100/10 mbit/s och använder mig utav en 3m cat5e direkt från nätverksuttaget till routerns WAN-port
och från routern har jag en 7meters kabel till datorn. Jag använder ingen switch eller modem. visst fungerar det så?
har alltid haft såhär.

Postad 23 March 2010 - 10:57

Jullz
  • Jullz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej,

Är det någon som vet var man kan ladda ner "Click 'n' Connect" installationen?
Har nämligen tappat bort skivan, och får inte routern att lira........

Mvh

Postad 23 March 2010 - 16:28

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Hej,

Är det någon som vet var man kan ladda ner "Click 'n' Connect" installationen?
Har nämligen tappat bort skivan, och får inte routern att lira........

Mvh

här har du den
http://forums.whirlp...cfm/938017.html

Postad 23 March 2010 - 16:35

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
Hej!

Har haft min DIR-655 ett par veckor nu, men den verkar inte helt frisk (eller så är det jag)?

Ibland när jag startar upp den och min dator så vill den inte, den startar om hela tiden och Windows XP visar att en kabel inte är ansluten. Men alla sladdar sitter som det ska, och jag får starta om Routern och datorn flera gånger, och efter ett längre tag så kommer den igång. Detta händer typ var 10 ggn jag startar upp systemet. Någon som har nått tips vad detta kan vara??
Se min fina animations-bilder:

Så här lyser dioderna, och det är ungefär en sekund mellan bilderna i verkligheten också
Bifogad fil  FOTO_ROUTERN.gif   220.95K   1 Antal nerladdningar

...och så här ser det ut på skärmen
Bifogad fil  Meddelande_Windows_XP.gif   19.27K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av Nicce70, 23 March 2010 - 16:42.

Postad 24 March 2010 - 08:18

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Testa och byt tp-kablarna. Ser lite tajt ut på bilden samt att den står på ett modem. Routern skall stå fritt annars blir den för varm och då kan du få konstiga problem...

Postad 24 March 2010 - 12:08

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Testa och byt tp-kablarna. Ser lite tajt ut på bilden samt att den står på ett modem. Routern skall stå fritt annars blir den för varm och då kan du få konstiga problem...

Ja den står lite tajt, den är placerad där tillfälligt, ska snart upp på en hylla.
Men när jag startar den så är ju alla grejer rumsvarma, har ju inte varit på. Fungerar fint när den väl kommit igång, och kan köra hela dagen lång utan problem. Det är bara vid uppstart som den resetar sig och startar om gång på gång, och som sagt, detta bara var 8-10 uppstart av allt (kan vara oftare också).

Har nu även kontaktat D-Link på deras ganska så krångliga felanmälnings-sajt, får se om de kommer med något tips.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.