Grand Theft Auto IV (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
6
|
(39)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(87)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV - Special Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV - Special Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV (PC)
(PC-spel)
|
8
|
(24)
|
Inga priser |
Grand Theft Auto IV (1175 inlägg)
|
13 år sedan |
GTA 4 online PS3 (2 inlägg)
|
16 år sedan |
Grand Theft Auto 4 (1721 inlägg)
|
16 år sedan |
Problem GTA IV (35 inlägg)
|
17 år sedan |
GTA IV gamertag tråden (96 inlägg)
|
18 år sedan |
I väntan på GTA (152 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 25 April 2008 - 11:00
Postad 25 April 2008 - 11:37
Jag snackade med en kille på EB i göteborg, han sa att det endast var PS3-bokningar som det var brist på, 360 var lugn. Tur att man e 360-lirare.Ringde ner till min lokala EBgames idag och i deras butik så är det ca 60% av alla som förbokad som inte kommer få på releasedagen
(som tur är var jag tidigt ute
)
Postad 25 April 2008 - 22:47
Grand Theft Auto IV - A+, A+, A
Good: World, relationships, story
Bad: Some missions canned, control takes getting used to
PS3 or 360 version: 360 for DLC, PS3 version looks slightly more vibrant and sharp
Postad 25 April 2008 - 23:13
Postad 25 April 2008 - 23:13
The future is here.Recension i Juni (!?) -numret av EGM.
GTA4 kommer nog få hyfsat medelbetyg.
Har för mig att jag läste att så var fallet.Hmm, om man kör Cabbe och krockar tror ni man flyger ut ur bilen då, som i Saints Row 2 ? . Det hade varit lite fräckt men kanske irriterande efter ett tag .
Postad 26 April 2008 - 11:29
Hmm, om man kör Cabbe och krockar tror ni man flyger ut ur bilen då, som i Saints Row 2 ? . Det hade varit lite fräckt men kanske irriterande efter ett tag .
Så är det men dte är såklart upp till hastigheten ich föremålet du träffar om du kommer sitta kvar eller inte.
Postad 26 April 2008 - 16:37
Så man har det på tisdag?
Postad 26 April 2008 - 17:06
Postad 27 April 2008 - 15:54
PS3:
+ Älskar konsollen
+ Se ovan
+ Skönare kontroll, Dual Shock 3 japanimport självfallet
+ Kostar inte att lira multiplayer
+ Skulle inte bli förvånad om grafik/ljud är bättre, tycker alltid att surroundet låter fräschare när jag spelar på PS3'an
- Kan inte lira multiplayer med mina kompisar
- Mindre/senare Downloadable content?
- Risk att inte få på releasedagen då jag ej förbokat än
360:
+ Lira multiplayer med alla polare
+ Troligtvis ingen risk att bli utan på releasedagen
- Skabbig konsol för den dumma pöbeln
- Obekvämare kontroll, sämre rumble
- Jag har tjugo 360 spel men bara hälften så många PS3, vill därför ha mer PS3 spel
- Live kostar pengar. Jag är fortfarande irriterad för dom 200:- samt massor av besvär som det kostade mig när jag blockerade livebetalningarna på kreditkortet för att slippa eländet, men MS ansåg att min prenumenation var giltig ändå och det slutade i att dom låste mitt Live konto. Efter telefonsamtal och inbetalningar så låste dom upp det...
- Egentligen så hatar jag 360n
Vad ska jag välja? :/
Postad 27 April 2008 - 16:14
Sitter med världens beslutsångest om vilken version jag ska köpa...
PS3:
+ Älskar konsollen
+ Se ovan
+ Skönare kontroll, Dual Shock 3 japanimport självfallet
+ Kostar inte att lira multiplayer
+ Skulle inte bli förvånad om grafik/ljud är bättre, tycker alltid att surroundet låter fräschare när jag spelar på PS3'an
- Kan inte lira multiplayer med mina kompisar
- Mindre/senare Downloadable content?
- Risk att inte få på releasedagen då jag ej förbokat än
360:
+ Lira multiplayer med alla polare
+ Troligtvis ingen risk att bli utan på releasedagen
- Skabbig konsol för den dumma pöbeln
- Obekvämare kontroll, sämre rumble
- Jag har tjugo 360 spel men bara hälften så många PS3, vill därför ha mer PS3 spel
- Live kostar pengar. Jag är fortfarande irriterad för dom 200:- samt massor av besvär som det kostade mig när jag blockerade livebetalningarna på kreditkortet för att slippa eländet, men MS ansåg att min prenumenation var giltig ändå och det slutade i att dom låste mitt Live konto. Efter telefonsamtal och inbetalningar så låste dom upp det...
Vore det inte för att kunna lira med polarna över nätet skulle jag köra PS3 versionen. Men hade mina polare 360 varianten skulle man nog "falla för grupptrycket" och köpa 360 versionen. Eller så får du alla dina vänner att köpa sig en PS3a hehe. Jag tror att multiplayer blir grymt!!
Postad 27 April 2008 - 16:18
PS3:
+ Älskar konsollen
360:
Med tanke på att du är mera åt Sony lägret så borde du inte ha några som helst ångestkänslor över vilken du ska välja.
Redigerat av Fiddey, 27 April 2008 - 16:18.
Postad 27 April 2008 - 16:20
Mindre downloadable content på Ps3 kan du vara säker på att det blir.
Att du har mindre spel på ena konsollen känns som dålig anledning att välja vilken man ska köpa spel till, för jag kan iaf inte se hur det spelar någon som helst roll.
Vad menar du med skabbig konsoll, att den är ful helt enkelt eller? Om du ändå har en 360 så ser jag inte hur utseendet påverkas av om du köper GTA IV till den eller inte.
Men jag får intrycket av att du redan har bestämt för att köpa det till Ps3 och vill egentligen bara att folk ska hålla med dig, samma sak när man frågar någon vilken skjorta man ska ha på sig och sen blir man sur när dom säger den som man egentligen själv inte tycker om.
Postad 27 April 2008 - 17:10
Gametrailers Review
Story: 10
Design: 10
Gameplay: 9.8
Presentation: 9.4
Overall: 9.8
Redigerat av stabbe, 27 April 2008 - 17:22.
Postad 27 April 2008 - 17:36
Review + massor med videos i HD upplagda på gametrailers.com precis.
Gametrailers Review
Story: 10
Design: 10
Gameplay: 9.8
Presentation: 9.4
Overall: 9.8
SÅ jädrans typiskt, man har suttit o kollat tillfrån denna sida under kvällen o när man inte kollar så dykder det upp ... Men nu är det ju där =)
Postad 27 April 2008 - 18:22
kanske t.o.m blir ett köp till PS3an
Redigerat av xxManiacxx, 27 April 2008 - 18:27.
Postad 27 April 2008 - 18:24
PS3 versionen såklart. Det är väl viktigast vad som är bra för dig, låt inte dina kompisar förstöra din upplevelse. Dessutom tror jag det kan bli svårt att hitta en 360 version utan förbokning också.Vad ska jag välja? :/
Bah, vad dåligtOverall: 9.8
Postad 27 April 2008 - 19:51
låt inte dina kompisar förstöra din upplevelse.
Att spela med kompisar är en stor del av upplevelsen iofs.
Postad 27 April 2008 - 19:56
Jojo, men jag skulle inte vilja offra mitt eget singelplayerspelande av ett av tidernas bäst recenserade spel på en konsol jag hatar och hatar kontrollen till. Den har ju t o m sämre rumble.Att spela med kompisar är en stor del av upplevelsen iofs.
Postad 27 April 2008 - 20:05
Saker som http://kotaku.com/38...nd-360-versions och
" När det kommer till grafiska skillnader mellan Playstation 3-och Xbox 360-versionen så blev jag faktiskt ganska förvånad över att se hur mycket bättre Playstation 3-spelet faktiskt är. Visst, det skiljer inte en hel betygspinne (såklart inte, isåfall skulle detta ha varit två separata recensioner) men det är faktiskt inte så långt ifrån. Playstation 3-upplagan av Grand Theft Auto IV är snyggare"
"Grand Theft Auto IV är snyggare beträffande färgdjup och kontrast, laddningstiderna är betydligt kortare och texturerna ser aningen mer högupplösta ut. Det är också lite skarpare och innehåller jämnare skärmuppdatering än Xbox 360-spelet."
gör inte saken bättre dock.
Postad 27 April 2008 - 20:14
Ack, det får bli till 360 ändå...Kommer säkert ångra mig sen men jag kan ju inte vara den enda i bekantskapskretsen som köper det till PS3, känns som att GTA 4 MP bara är roligt när man spelar med kompisar egentligen.
" När det kommer till grafiska skillnader mellan Playstation 3-och Xbox 360-versionen så blev jag faktiskt ganska förvånad över att se hur mycket bättre Playstation 3-spelet faktiskt är. Visst, det skiljer inte en hel betygspinne (såklart inte, isåfall skulle detta ha varit två separata recensioner) men det är faktiskt inte så långt ifrån. Playstation 3-upplagan av Grand Theft Auto IV är snyggare"
"Grand Theft Auto IV är snyggare beträffande färgdjup och kontrast, laddningstiderna är betydligt kortare och texturerna ser aningen mer högupplösta ut. Det är också lite skarpare och innehåller jämnare skärmuppdatering än Xbox 360-spelet."
Kanske är 2 olika tv apparater
Så bara glöm allt sånt och njut av spelet . Själv tycker jag du ska köpa till 360:n . Om du hade köpt det till ps3 så hade du antagligen varit glad att du tog ps3 versionen i ungefär 1 vecka . Sen när dina 360 kompisar börjar snacka om hur roligt dem hade det tillsammans när dem spela online, då kommer antagligen du bara sitta där och ha ångest att du inte tog 360 versionen . Jag tycker du ska ta 360 versionen !
Postad 28 April 2008 - 08:39
Ack, det får bli till 360 ändå...Kommer säkert ångra mig sen men jag kan ju inte vara den enda i bekantskapskretsen som köper det till PS3, känns som att GTA 4 MP bara är roligt när man spelar med kompisar egentligen.
Tror inte du kommer märka någon skillnad in-game så om polarna har X360 så skaffa det så ni kan lira lite Multiplayer med varandra ... Detta lär ju vara viktigare än de små skillnader som annars finns mellan de olika versionerna! Håller med ovanstående talare, GO FOR IT!
Redigerat av Unregistered0650da58, 28 April 2008 - 08:40.
Postad 28 April 2008 - 09:15
Den har ju t o m sämre rumble.
Bah. Rumble är så last-gen.
Att skaka kontrollern för att ladda om vapen, det är next-gen det.
Postad 28 April 2008 - 11:31
Gamerankings:
Xbox 360 - 11 tester - 99,2%
PS3 - 6 tester - 99,7%
Tror starkt detta kommer ligga etta genom tiderna. Kommer garanterat också vara det spel som säljer bäst vid start.
Postad 28 April 2008 - 11:50
Postad 28 April 2008 - 11:51
Inte i närheten av mitt klipp. Eftersom du antagligen betalat för både GH3 och AoT så har du lagt rätt mkt pengar på GTA.Ska skryta lite om dealet som Game erbjuder, jag byter in 2 spel, GH3 som jag råkar ha 2 kopior utav och Army of Two, som jag inte ser någon anledning till att spara efter man har spelat igenom det en gång och då får jag GTA IV, 100kr i handen (inte värdecheck) och 12 månader Xbox Live. Ganska klockrent, jag har nyss köpt 12 månader Live men en polare har redan anmält intresse att köpa det av mig för 300kr.
Min deal på EB:
Köpte 3 begnagnade spel på EB för totalt 299 kr.
Bytte in dem
Fick 100 kr i presentkort
GTA IV = 199 kr.
Postad 28 April 2008 - 11:56
Vad säger man?
Gamerankings:
Xbox 360 - 11 tester - 99,2%
PS3 - 6 tester - 99,7%
Tror starkt detta kommer ligga etta genom tiderna. Kommer garanterat också vara det spel som säljer bäst vid start.
IGN gav 10/10 till både Xbox och PS3, första 10an de har delat ut till ett konsolspel sedan Soul Calibur 1999...
Postad 28 April 2008 - 12:31
Inte i närheten av mitt klipp. Eftersom du antagligen betalat för både GH3 och AoT så har du lagt rätt mkt pengar på GTA.
Min deal på EB:
Köpte 3 begnagnade spel på EB för totalt 299 kr.
Bytte in dem
Fick 100 kr i presentkort
GTA IV = 199 kr.
Min deal, köpte 4 transformers the game för 99kr/st hos Cdon, bytte in dessa för två GTA4 till PS3. Fick 200kr att handla på EB games med plus att jag nu sålt det ena GTA för en bra summa... Kan känna mig ganska nöjd!
Postad 28 April 2008 - 12:41
Min deal, köpte 4 transformers the game för 99kr/st hos Cdon, bytte in dessa för två GTA4 till PS3. Fick 200kr att handla på EB games med plus att jag nu sålt det ena GTA för en bra summa... Kan känna mig ganska nöjd!
Det skulle ju vara två olika spel enligt kampanjen?? Det är ju fusk att byta in två av samma
Postad 28 April 2008 - 13:01
Det skulle ju vara två olika spel enligt kampanjen?? Det är ju fusk att byta in två av samma
Hehe, men läser du den banner som fanns ute på deras hemsida iallafall när jag bytte in stod det ingenting om två olika spel. Det enda som fanns som undantag var motorstorm och RFoM. Vet att en del har haft problem med detta men egentligen kan man hänvisa till den information dom ger på nätet, dom kan ju inte ändra information när du väl är på plats...
Postad 28 April 2008 - 13:57
Du e smart du.Min deal, köpte 4 transformers the game för 99kr/st hos Cdon, bytte in dessa för två GTA4 till PS3. Fick 200kr att handla på EB games med plus att jag nu sålt det ena GTA för en bra summa... Kan känna mig ganska nöjd!
Postad 28 April 2008 - 14:36
Beställde så sent som den 15 April. Men uppenbarligen har det inte varit något problem.
Tror inte CDON sålt slut på sina ex än.. Så för dom som är rädda att bli utan så är det ett tips...
Postad 28 April 2008 - 14:45
Inte i närheten av mitt klipp. Eftersom du antagligen betalat för både GH3 och AoT så har du lagt rätt mkt pengar på GTA.
Jo, men jag skulle ju ha betalt för dom spelen även om jag inte hade bytt in dom mot GTA, jag köpte inte dom bara för att byta in liksom.
Postad 28 April 2008 - 14:50
Jo, men typ AoT kan du ju inte haft länge tex?Jo, men jag skulle ju ha betalt för dom spelen även om jag inte hade bytt in dom mot GTA, jag köpte inte dom bara för att byta in liksom.
Postad 28 April 2008 - 15:10
Jo, men typ AoT kan du ju inte haft länge tex?
Nej, men har du spelat AoT? Efter man har spelat igenom det en gång, speciellt om man gjorde det i co-op med en kompis som jag gjorde, så finns det ingen anledning till att återvända till spelet, inte för mig iaf.
Postad 28 April 2008 - 15:14
Sen sist har 2 nya tester kommit upp, nu har man 13 tester på 360 versionen. De 2 nya var 100% och man närmar sig nu 99,4%. Behövs 20 för att komma in på topplistan där bästa spel är Zelda OT till 64 med 97,6%.
Tror starkt på att spelet kommer ligga etta.
Några urval:
1up.com
TeamXbox.com
Eurogamer.com
Kotaku tar tempen på GTA hypen. Man går igen om synar några av de större testerna och mäter vem som hyllar GTAIV bäst. Och folk snackade om att det hypades kring Halo 3, ja tjenar.
Kotakus GTA Test Test
Postad 28 April 2008 - 15:15
jag vann omslagstävlingen på webhallen
Den som fick snyggast omslag vann, och jag vann D:!
Fan vad gött, jag som hade kasst om stålar osv.
Postad 28 April 2008 - 15:17
JADÅ!
jag vann omslagstävlingen på webhallen!
Grattis LillGrafo, lust att visa upp mästerverket?
Postad 28 April 2008 - 15:18
JADÅ!
jag vann omslagstävlingen på webhallen!
Vad var detta för tävling, har du någon länk, kollade på webhallen men hittade inte.
Postad 28 April 2008 - 15:26
GTA IV TÄVLING!
Vem kan skapa det snyggaste GTA IV omslaget?
Regler för tävlingen:
1. Ni får ENDAST använda er utav bilderna som finns här på bloggen! (http://johniie.blogg.se/gtaiv)
2. Ett omslag/person!
3. Inga kränkande omslag kommer att godkännas.
4. Både photoshop-file och jpeg-bild ska skickas.
5. För att kunna vara en av de tävlande, så måste namn, telefonnummer och e-postadress finnas med i mailet.
Vinnaren kontaktas senast 28e april. Vill du vara med och tävla om ett GTA IV? Maila ditt bidrag till [email protected]
Priser:
Första pris: Ett exemplar av Grand Theft Auto IV (PS3 eller Xbox 360)
Tröstpris: Valfri månadens film
Övrig information:
Tävlingen håller på tom 27e April (alltså dagen innan release!) Övriga frågor kan skickas till [email protected]
Redigerat av Majorglenn, 28 April 2008 - 15:28.
Postad 28 April 2008 - 15:47
kolla omröstningen till vänster..Jag förstår inte vilket av dom 6 omslagen på förstasidan som vann?
Bulgarian Balrog Edition
14%
Lemonface Edition
2%
EZ-mode Edition
6%
Love Bundle Edition
4%
Fat Tony Edition
20%
Checkmate Edition
2%
Allvarligt, jag tappar köplusten, ge mig vanliga GTA IV istället.
53%
Postad 28 April 2008 - 16:17

Där är mitt.
Tack nyluh.
Postad 28 April 2008 - 17:16
Såg R.E 2 igår o då kom ju en liten GTA glimt fram ..
Youtube klipp --> GTA i R.E 2 =)
Redigerat av pk82, 28 April 2008 - 17:16.
Postad 28 April 2008 - 17:20
Måste man kasta sig ut med ett tält utanför Elgiganten?
EDIT: Nu har den ändrats till Skickad... Får hoppas att de fick med den med posten idag!
Redigerat av Unregistered50fe2819, 28 April 2008 - 20:04.
Postad 28 April 2008 - 17:43
-lk
Postad 28 April 2008 - 17:58
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Grand Theft Auto IV
2 bilder
106 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna