![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
7 år sedan |
Postad 22 januari 2009 - 16:19
Kan man kombinera de olika "färdigheterna" hur man vill, eller kan man bara kombinera en primär "färdighet" med en sekundär?
T ex om jag skulle vilja ha både Turret och C4 på samtidigt. Går det?
Postad 22 januari 2009 - 16:22
Jag är ganska säker på att man alltid är "låst" med sin primary men sedan kan kombinera genom att byta ut sin secondary mot en annan klass' secondary. Men om jag har fel så får någon rätta mig.Kan man kombinera de olika "färdigheterna" hur man vill, eller kan man bara kombinera en primär "färdighet" med en sekundär?
T ex om jag skulle vilja ha både Turret och C4 på samtidigt. Går det?
Postad 22 januari 2009 - 16:27

Låter bra att det får plats 64 pers i en klan, får se hur många vi blir härifrån men Jag är Definivt på!

Danne
Psn id:SWE-666
Postad 22 januari 2009 - 16:39
Aktiverat, och tro mig, man blir redigt nojig...Hur ligger läget till med Friendly fire i KZ 2? tänker då snarast på Officiella servrarna, det borde väl vara aktiverat, dvs att man kan skada sina egna? för denna dära Saboteur klassen kommer man ju vara något nojig över och det är kanske inte så smart o sätta en kula i huvudet på varenda lagkamrat man springer på, (så länge ff är aktiverat iaf) better safer than sorry
![]()
Låter bra att det får plats 64 pers i en klan, får se hur många vi blir härifrån men Jag är Definivt på!![]()
Danne
Psn id:SWE-666
Postad 22 januari 2009 - 16:40
Jag är ganska säker på att man alltid är "låst" med sin primary men sedan kan kombinera genom att byta ut sin secondary mot en annan klass' secondary. Men om jag har fel så får någon rätta mig.
jo jag tror också att det är så.. dock skulle det vara grymt om man fick göra hur man ville..
Någon som kommer ihåg från betan?
Hur ligger läget till med Friendly fire i KZ 2? tänker då snarast på Officiella servrarna, det borde väl vara aktiverat, dvs att man kan skada sina egna? för denna dära Saboteur klassen kommer man ju vara något nojig över och det är kanske inte så smart o sätta en kula i huvudet på varenda lagkamrat man springer på, (så länge ff är aktiverat iaf) better safer than sorry
Hörde någonstans att den som skapade matchen kunde välja om FF skulle vara på eller av.
Ska leta efter källa!
EDIT: Hittade en källa: Killzone 2 Multiplayer Interview Om jag inte hör fel säg killen "..turn of friendly-fire.." vid 2:53.
Redigerat av Unregistered7da62804, 22 januari 2009 - 16:48.
Postad 22 januari 2009 - 17:17
Det är tyngden som gör killzoneNär jag testade betan hemma hos merger märkte jag direkt av denna extra tyngd och släpighet som du skriver. Jag är van med COD-kontrollen och gillade inte styrningen när jag spelade. Men det är ingenting att haka upp sig på för det är helt klart en vane sak

Postad 22 januari 2009 - 17:27

Friendly fire är väldigt bra att ha faktiskt. Folk är inte lika triggerhappy på raketgevären och granterna när de kan få -3 på en teamkill. Så på våra framtida privatmatcher kommer jag oppa för FF på.EDIT: Hittade en källa: Killzone 2 Multiplayer Interview Om jag inte hör fel säg killen "..turn of friendly-fire.." vid 2:53.

Postad 22 januari 2009 - 17:43

Angående saboteur klkassen igen... när en fi har gestaltat en i vårt lag kan han då också höra vad vi säger i laget eller squad´en, och om så är fallet kan han prata med oss tillbaka, eller kan han bara rapportera till sina lagkompisar?

Postad 22 januari 2009 - 18:03
Kul funktion iaf, man kan ju alltid lämna en rösthälsning när man haft ihjäl en kampare.

Saboteur-klassen är en klar favorit.
Postad 22 januari 2009 - 18:07

Hur är det föresten med rankerna i MP, faller man i rank etc om man inte spelar på ett tag?
Redigerat av stabbe, 22 januari 2009 - 18:08.
Postad 22 januari 2009 - 18:49
Friendly fire är väldigt bra att ha faktiskt. Folk är inte lika triggerhappy på raketgevären och granterna när de kan få -3 på en teamkill. Så på våra framtida privatmatcher kommer jag oppa för FF på.
Självklart är friendly-fire ett måste! Annars finns det alltid folk som lyckas spränga sig upp på diverse byggnader och objekt.
Postad 22 januari 2009 - 18:59
Varje vecka delas det ut s.k Honour Ranks. Är du bland de 1% bästa så får du en General Of The Army Honour Rank med en symbol vid ditt namn. Sen 3 andra med lägre krav. Dessa tappar man efter en tid tydligen då jag tappade min Honour Rank när jag inte spelat på ett tag i betan.Hur är det föresten med rankerna i MP, faller man i rank etc om man inte spelar på ett tag?
Man kan backa i vanlig rank om man teamkillar mycket så man slutar på minuspoäng, men inte om man låter bli att spela.
Postad 22 januari 2009 - 19:04
Nån som vet vart den kommer att finnas?Bundling på gång.
PalmiNio: Inge splitscreen eller online.
Postad 22 januari 2009 - 19:07
Såg att webhallen skulle sälja dom från och med 27 februariNån som vet vart den kommer att finnas?

Postad 22 januari 2009 - 20:40

Recension i LEVEL #34. 8/10 samt 9/10 i second opinion. Har inte tidningen själv dock så jag vet inte vad de sätter på plus och minus etc.
Hmm..Lite halvlåga betyg...Å inte har jag fått tidningen fast jag prenumenerar

Postad 22 januari 2009 - 20:53
Vore coolt om PS3 var motivlackad med Killzone 2 och 2 orange ögon som lyser elakt
Nån belgisk snubbe har gjort något liknande!
Länk
Postad 22 januari 2009 - 21:28
Pär Villner som gett 8:an, tycker inte att det tillför något i sp - mp gillar han dock.Vore coolt om PS3 var motivlackad med Killzone 2 och 2 orange ögon som lyser elakt
Hmm..Lite halvlåga betyg...Å inte har jag fått tidningen fast jag prenumenerar
Postad 22 januari 2009 - 21:54
http://forums.gametr...m/thread/709323
Edit
Mm...Tyvärr är texten lite svårläst men...
Han verkar tycka att det är lite för hardcore.
Spelets online del riskerar att vara för svår och kompromisslös för att nå samma publikframgångar som Halo 3
I övrigt så var det de roligaste spelet att spela mot varandra sen cod4...Brutalt snyggt..Men inte värt att köpa en PS3 för
Redigerat av moparman, 22 januari 2009 - 21:59.
Postad 22 januari 2009 - 23:48
Spelets online del riskerar att vara för svår och kompromisslös för att nå samma publikframgångar som Halo 3"
ååå så underbart!! allt som folk kritiserar med spelet är ju som en skänk från ovan!!
Inget mer springande flygande å hoppande med gubbar som tål 15 träffar(läs COD, halo 3). Nu är det tanke och taktik som gäller..det enda mulitplayer-fps:et som går att köra är ju cod i hardcore för det blir lite verkligare,,nu verkar det som detta blir ännu segare farligare och tyngre,,,kontroller får gärna vara hur tung den vill. Fan va kul det ska bli att skjuta nyfikna amerikaner som hela tiden kör ut näsan

(jag blev så lycklig när jag läste detta att jag råkade citera mig själv

Redigerat av Unregistered11101bc2, 22 januari 2009 - 23:50.
Postad 23 januari 2009 - 00:05

Mm..Nackdelarna är ju bara ett plus i min värld.

Kunde fasen inte ha sagt det bättre själv
Postad 23 januari 2009 - 00:16
Svårt att läsa vad som står för det mesta, men det verkar vara klagomål i varannan mening.
"Inledningen kan mäta sig med de mest minnesvärda sekvenserna i COD-serien. Problemet är bara att KZ2 under långa sträckor är exakt den sekvensen om och om igen."
"Guerrilla gör inte mycket för att variera stridernas utformning . Man möter i stort sett samma fotsoldater hela tiden....väldesignade fotsoldater som inte är speciellt raffinerade...krigandet blir tradigt... inga intelligenta fiender som använder omgivningen... defensiva och sitter mest i skydd bakom en pelare och väntar...är trovärdigt men inte speciellt utmanande... fantastisk känsla i vapnen i design och ljud men som sällan träffar sina mål, vapnens kraftiga rekyl är lika irriterande som den är övertygande. fullständigt utmattande tempo... KZ2 innehåller egentligen ingenting som vi inte sett förut och är långt ifrån fulländat. Onlinedelen riskerar att vara för svår och kompromisslös..."

Den här är jag lite fundersam över;
"Inte ens MGS4 kan simulera krig så bra som KZ2." ....
Hur mycket krigssimulering var det i MGS4 egentligen?, verkar som jag måste spela det spelet igen.
Ny tog jag bara upp negativa saker från den recensionen, men det är väl lika bra för att motbalansera hypen lite.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 januari 2009 - 00:32.
Postad 23 januari 2009 - 00:46
... inga intelligenta fiender som använder omgivningen... defensiva och sitter mest i skydd bakom en pelare och väntar...
Undrar vilken svårighets grad han spelade på, för enligt vad jag hört från andra recensioner så ska fienderna hjälpas åt och flanka och attackera bakifrån m.m.

Älskar att det anses som "Hard Core", m.a.o. ett spel för män med hår på bröstet som hellre sliter som ett djur i tusentals (nåja) timmar än att lätt traska igenom spelet första kvällen

Postad 23 januari 2009 - 01:12

Postad 23 januari 2009 - 01:21
Precis vad jag varnade för för jättelänge sedan. De kör alltså samma grej som i KZ? För det var ju ändå det som var det sämsta med ettan, att det kom samma fiender hela tiden vilket blev något repetitivt till slut. Känner ju även igen det med att vapnen inte träffar som man vill alltid.Man möter i stort sett samma fotsoldater hela tiden....
Men äh, de verkar definitivt ha lyckats bättre än ettan. Verkar få bättre slutbetyg, men så är det nog några års längre utveckling och lite större budget den här gången också.
Postad 23 januari 2009 - 01:41
Samma som jag har hört, i dom flesta recensionerna jag har läst så beskrivs det hur smarta fienden är. Men man får väl se när man lirar detUndrar vilken svårighets grad han spelade på, för enligt vad jag hört från andra recensioner så ska fienderna hjälpas åt och flanka och attackera bakifrån m.m.
Älskar att det anses som "Hard Core", m.a.o. ett spel för män med hår på bröstet som hellre sliter som ett djur i tusentals (nåja) timmar än att lätt traska igenom spelet första kvällen

Man träffar där man siktar, men rekylen gör att man måste skjuta korta eldsalvor. Så var det i alla fall i betanPrecis vad jag varnade för för jättelänge sedan. De kör alltså samma grej som i KZ? För det var ju ändå det som var det sämsta med ettan, att det kom samma fiender hela tiden vilket blev något repetitivt till slut. Känner ju även igen det med att vapnen inte träffar som man vill alltid.
Men äh, de verkar definitivt ha lyckats bättre än ettan. Verkar få bättre slutbetyg, men så är det nog några års längre utveckling och lite större budget den här gången också.

Postad 23 januari 2009 - 01:44
Haha, den var ju bäst.Nån belgisk snubbe har gjort något liknande!
Länk
Bilden under är alltså en ps3a

Postad 23 januari 2009 - 09:13
Pelare, är inte det omgivningen? Nej en riktigt recension tack, det där vart ju som skrivet av en 5åring som tycker rekyl är för svårt för FPS.
Postad 23 januari 2009 - 09:25
Haha, den var ju bäst.
Bilden under är alltså en ps3a![]()
image04.jpg 64,15K 2 Antal nerladdningar
Det är en mod av ett PC chassi, står flera gånger i texten.

Redigerat av stabbe, 23 januari 2009 - 09:26.
Postad 23 januari 2009 - 09:32
WOW!
Svårt att läsa vad som står för det mesta, men det verkar vara klagomål i varannan mening.
"Inledningen kan mäta sig med de mest minnesvärda sekvenserna i COD-serien. Problemet är bara att KZ2 under långa sträckor är exakt den sekvensen om och om igen."
"Guerrilla gör inte mycket för att variera stridernas utformning . Man möter i stort sett samma fotsoldater hela tiden....väldesignade fotsoldater som inte är speciellt raffinerade...krigandet blir tradigt... inga intelligenta fiender som använder omgivningen... defensiva och sitter mest i skydd bakom en pelare och väntar...är trovärdigt men inte speciellt utmanande... fantastisk känsla i vapnen i design och ljud men som sällan träffar sina mål, vapnens kraftiga rekyl är lika irriterande som den är övertygande. fullständigt utmattande tempo... KZ2 innehåller egentligen ingenting som vi inte sett förut och är långt ifrån fulländat. Onlinedelen riskerar att vara för svår och kompromisslös..."
Den här är jag lite fundersam över;
"Inte ens MGS4 kan simulera krig så bra som KZ2." ....
Hur mycket krigssimulering var det i MGS4 egentligen?, verkar som jag måste spela det spelet igen.
Ny tog jag bara upp negativa saker från den recensionen, men det är väl lika bra för att motbalansera hypen lite.
Wow, en recensent som som säger vad HAN tycker om KZ2. Borde skjutas på plats...

Har tidningen hemma (LEVEL) och i det stora hela är det ju ingen direkt meganegativ recension, fasiken 8/10 är ju inget ruttet betyg och andrautlåtandet ligger på en 9:a. Blir så trist om alla ska ge det 10/10

Redigerat av Cragganmorax, 23 januari 2009 - 09:36.
Postad 23 januari 2009 - 09:36
Wow, en recensent som som säger vad HAN tycker om KZ2. Borde skjutas på plats...![]()
![]()
Har tidningen hemma och i det stora hela är det ju ingen direkt meganegativ recension, fasiken 8/10 är ju inte direkt ett ruttet betyg och andrautlåtandet ligger på en 9:a. Blir så trist om alla ska ge det 10/10
Fast med tanke på all hype så blir man faktiskt besviken när man som stolt ps3 ägare väntar på spelet som skall dominera.
Blir det inte full pott så känns de lite tamt..
Postad 23 januari 2009 - 09:45
Fast med tanke på all hype så blir man faktiskt besviken när man som stolt ps3 ägare väntar på spelet som skall dominera.
Blir det inte full pott så känns de lite tamt..
Lär nog pricka full pott hos dom flesta recensenterna... Sen förstår jag inte riktigt det här "min konsoll är bättre än din och har bästa spelen"-resonemanget... Spelen blir väl inge roligare för det? Om du älskar KZ2 när det släpps så räcker väl det?

Postad 23 januari 2009 - 11:28
Nä det är ju kanon att de skriver vad som är dåligt, det måste ju också tas upp.Wow, en recensent som som säger vad HAN tycker om KZ2. Borde skjutas på plats...
![]()
Läste på loading.se (LEVELS forum) att det rådde delade meningar ang. fiendernas beteende på redaktionen. Thomas Wiborgh tycker att fienderna beter sig perfekt medans Pär Willner tycker de är fega och bara springer och gömmer sig. Kanske har att göra med spelstilen deras, GG menade på i en intervju att de beter sig olika beroende på om man spelar aggressivt eller defensivt.
Det där med att skotten inte träffar där man vill har nog också att göra med spelstilen skulle jag tro,mycket run&gun kanske. Skriver han något om att accuracyn förbättras avsevärt om man hukar sig och skjuter i burst? Att det inte är någon aim assist likt andra spel som t.ex COD som han refererar till mycket kan ha med saken att göra också, säger han något om det?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 januari 2009 - 11:35.
Postad 23 januari 2009 - 11:51
Som sagt det är ju en helt ok recension men visst ibland kan man även få en känsla av att vissa recensenter sänker slutbetyget ett snäpp bara för att göra sig lite märkvärdiga

Tvilar inte en sekund på att KZ2 kommer blir ett MYCKET bra spel. Sen är jag en sådan person som ganska snabbt tröttnar på fps men jag hoppas innerligt att det blir en härlig spelupplevelse. 2 småbarn och snart nybliven villaägare lär ju däremot totaldemolera min onlineupplevelse

Redigerat av Cragganmorax, 23 januari 2009 - 11:53.
Postad 23 januari 2009 - 12:16

Nåväl, spelet är förbokat på webhallen i alla fall.
Redigerat av VincentVegaSWE, 23 januari 2009 - 12:17.
Postad 23 januari 2009 - 12:26
Haha, okey. Jag läste alldrig, cool ändåDet är en mod av ett PC chassi, står flera gånger i texten.

Postad 23 januari 2009 - 12:31
Lär nog pricka full pott hos dom flesta recensenterna... Sen förstår jag inte riktigt det här "min konsoll är bättre än din och har bästa spelen"-resonemanget... Spelen blir väl inge roligare för det? Om du älskar KZ2 när det släpps så räcker väl det?
Jo, borde kanske utvecklat den kommentaren lite.
Menar mer att det kommit flertalet exklusiva spel till PS3 som även dom hyllats men säljer betydligt sämre än väntat.
Känns som att dom behöver överträffa sig själva för att nå en riktig försäljningssuccé!
Jag är otroligt nöjd med mitt köp av PS3 och önskar ju därför att dom säljer så dom begriper att deras produkter är bra, och inte skall gå i Wii´s fotspår framöver
Postad 23 januari 2009 - 13:00
...fasiken 8/10 är ju inget ruttet betyg och andrautlåtandet ligger på en 9:a. Blir så trist om alla ska ge det 10/10
Ja 8 av 10 är ju klassas ju fortfarande som ett jättebra spel

Det är när det börjar gå ner mot 6-7 som det börjar bli mediokert

Läste på loading.se (LEVELS forum) att det rådde delade meningar ang. fiendernas beteende på redaktionen. Thomas Wiborgh tycker att fienderna beter sig perfekt medans Pär Willner tycker de är fega och bara springer och gömmer sig. Kanske har att göra med spelstilen deras, GG menade på i en intervju att de beter sig olika beroende på om man spelar aggressivt eller defensivt.
Spelade dom på samma svårighets nivå tro?
Dom reagerar väl som sagt olika beroende på situationen, vilket en fiende säkert också skulle göra in the REAl world också istället för att skutta runt som en "siting duck"

Postad 23 januari 2009 - 13:42
Hur många typer av fiender fanns det i ettan? Känns som 2 typer, de som var döda och de som inte var det. (Var länge sedan jag spelade det dock)Precis vad jag varnade för för jättelänge sedan. De kör alltså samma grej som i KZ? För det var ju ändå det som var det sämsta med ettan, att det kom samma fiender hela tiden vilket blev något repetitivt till slut.
I tvåan finns det i varje fall 15 olika higgs (enl. uppgift),
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 januari 2009 - 13:43.
Postad 23 januari 2009 - 15:05
Postad 23 januari 2009 - 15:43
Man träffar där man siktar, men rekylen gör att man måste skjuta korta eldsalvor. Så var det i alla fall i betan
ja precis som det ska vara man ska inte kunna träffa mer än ett par skott i följd pga rekylen. förmodligen har snubben inte gjort lumpen men å andra sidan så vill han kanske inte ha verklighetstrogna spel
Postad 23 januari 2009 - 15:49
vågar man förboka detta spel på tex webhalen eller liknande ochvara säker på att få det på releasedagen? annars köper jag det på EB games den dagen,, dom hade inte en enda förbokning av spelet så han sa att han kommer att ha massor spel inne den 25 feb.
inga förbokningar? vad är det för ett tamt ställe du bor på?
Postad 23 januari 2009 - 16:09
Läs vad han skrev en gång till....noga...

Postad 23 januari 2009 - 16:19
hmm ja inga förbokningar skrev han ja men min andra fråga kvarstårLäs vad han skrev en gång till....noga...
Postad 23 januari 2009 - 17:41
Hur många typer av fiender fanns det i ettan? Känns som 2 typer, de som var döda och de som inte var det. (Var länge sedan jag spelade det dock)

Det fanns typ Helgast, Elite Helghast, flygande drones och tanks. Så efter vad du skriver inte så mycket som gjorts på den biten.
Men sen jämförelsen med CoD blir ju lite vansklig eftersom det inte går att göra mycket i ett "realistiskt" spel. I stort sett så kan man bara möte människor och sedan möjligtvis tanks och helikoptrar eller liknande. Spel som Killzone där man skulle kunna tänka utanför ramarna lite mer - se Resistance eller Half Life.
Postad 23 januari 2009 - 17:53
Helghast är i grund och botten människor precis som ISA, och faktum är att Vekta tillhörde Helghast en gång i tiden också. GG har ju en industridesign på Killzone vilket gör att typ dinosaurier, skvaders eller whatnot skulle bli lite malplacerat, annars kan man ju tänka sig att det finns en massa djur/monster på Helghan som de kan använda i sin krigsföring. De har alltså valt en lite mer realistisk design där de använder maskiner istället.Men sen jämförelsen med CoD blir ju lite vansklig eftersom det inte går att göra mycket i ett "realistiskt" spel. I stort sett så kan man bara möte människor och sedan möjligtvis tanks och helikoptrar eller liknande. Spel som Killzone där man skulle kunna tänka utanför ramarna lite mer - se Resistance eller Half Life.
I övrigt inbillar jag mig att fienderna är mer mångsidiga och roligare att skjuta än de var i föregångaren.
EDIT:
Skön "oh shit"-bild.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 januari 2009 - 18:31.
Postad 23 januari 2009 - 18:18
Jag kan tänka mig att det blir lite roligare med fler än en dödsanimationI övrigt inbillar jag mig att fienderna är mer mångsidiga och roligare att skjuta än de var i föregångaren.

Jag tycker dock man borde satsat på mer mångfald i ett science-fiction spel på en annan PLANET, när ettan blev hårt kritiserad för enformigheten. Samma sak med KZ: Liberation på PSP - man möter typ bara helghans.
Postad 23 januari 2009 - 18:34
heh ja bor i ett samhälle där det bor typ 1500 pers,, dom somhar ps3 här går att räkna på en hand, jag känner alla dom

förstod inte heller vad han menade med "läs en gång till" va tvungen att läsa igenom vad ja skrev bara för det för att se om det va felstavat eller nåt

Postad 23 januari 2009 - 19:43
Jag tycker dock man borde satsat på mer mångfald i ett science-fiction spel på en annan PLANET, när ettan blev hårt kritiserad för enformigheten. Samma sak med KZ: Liberation på PSP - man möter typ bara helghans.
Personligen tycker jag det känns frächt med en Sci-Fi shooter UTAN en massa jäkla aliens av olika storlekar. Det fick jag nog av i Halo 1-3, Resistance 1-2 och Gears of War spelen (jaja det är inte ett FPS spel men ändå).
Personligen får jag ut mer av att skjuta ihjäl Rymd "Nazis" än aliens

Men smaken är som sagt olika

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar