Har någon fått detta att fungera?
För att få skärmen på när man pratar med någon gör följande ändringar i registret.
Kod:
HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayD uringCall från "1" till "0"
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *
Startad av
Birken
, Nov 14 2007 08:58
1400 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 05 March 2008 - 14:08
Hej!
Har någon fått detta att fungera? För att få skärmen på när man pratar med någon gör följande ändringar i registret. Kod: HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayD uringCall från "1" till "0" Postad 05 March 2008 - 15:37
En allmän WM-fråga.. ja har kopierat ett antal cab-filer till mitt minneskort och sedan installerat applikationerna ifrån mobilen. Kan jag ta bort cab-filerna då - funkar programmet ändå?
Postad 05 March 2008 - 15:43 Japp! Tror t.o.m att det finns en inställning du kan göra så .cab filerna tas bort automatiskt när programmet är installerat. Edit: Inställningen att ta bort den automatiskt finns i Advanced Config programmet, men det har väl alla installerat nu... Redigerat av johncj, 05 March 2008 - 16:09. Postad 05 March 2008 - 16:16
Jag har lagt upp 2 exempelbilder på HTC touch kameran nu om någon är intresserad. https://www.minhembi...ra/72763#217665
Postad 05 March 2008 - 16:59
Det måste ju finnas nåt sätt att göra en snabbknapp för att skriva nytt sms, utan att behöva gå via inboxen och sedan ta nytt->sms.
Någon som hittat något? Postad 05 March 2008 - 17:01
Du kan binda någon av knapparna till t.ex Meddelandefunktion via Inställningar -> Knappar. Postad 05 March 2008 - 17:10
Jag har laddat ner ett gratisprogram som jag kopplat till knappen längst upp på vänsterkanten. Det har snabbval för att skapa SMS/MMS mm, mycket bra! HTC Action Screen: http://forum.xda-dev...ad.php?t=340803 En annan sak.. dett retar mig enomt: Varför lägger sig tangentbordet ovanpå fältet som jag ska skriva in i, när fältet ligger på nedre delen av skärmen.. jag ser ju inte vad jag skriver!!! Kan man komma runt det på nåt sätt? Redigerat av dgordon, 05 March 2008 - 17:10. Postad 05 March 2008 - 17:41 det problemet känner man till! Kom på sen att många program inte stödjer htc egen knappsats vilket gör att denna knappsats äögger sig över halva skärmen. Enda du kan göra vad jag vet att växla till den vanliga tangentbordet! qwerty alltså! Redigerat av nacud, 05 March 2008 - 18:00. Postad 05 March 2008 - 20:18
Efter att ha köpt en sådan här HTC Touch Cruise på prov måste jag tyvärr säga att den lever upp till mina förväntningar. Som liten dator duger den väl ganska ok, men som telefon känns det som om den i praktiken är långt efter min N95, trots att den i teorin har hur mycket funktioner och finesser som helst. T.ex. textinmatningen, som beskrivs här precis ovan, är ju i praktiken ganska usel om man inte använder pennan, men även då känns det väldigt besvärligt och kräver 2 händer, och vill man t.ex. ha "?" på tangentbordet måste man ju ha mikroskåpiskt små knappat. Och att HTCs eget tangentbord döljer fälten där man försöker skriva in något är ju rent pinsamt.
Nä, blir nog tyvärr blocket eller "pryllådan" för denna tingest, den håller helt enkelt inte för primetime, åtminstone inte för mig och mina behov. Funderar lite på om jag ska skaffa en TyTN II istället, men då snackar vi nästan 2 hekto och ändå /pJ Redigerat av Unregistered1413, 05 March 2008 - 20:24. Postad 05 March 2008 - 20:20
Det följer ju med en version av TomTom6 i TC:n, är det en fullversion med svenskt tal etc, jag såg nämligen att man kan köpa scandinavien kartan från TomTom för knappt femhundringen. Det faller ju dock om man inte får rätt språk etc etc.
Någon som har köpt kartor till sin TC? Postad 05 March 2008 - 20:37 Fungerar perfekt på min iaf. Postad 05 March 2008 - 20:41 KÖPA???? Hehe......nääää Pirate bay Postad 05 March 2008 - 22:01
Någon som vet om det går att få in Garmin och Friluftskartan på Touch Qruise ?
Postad 05 March 2008 - 22:48 Fungerar perfekt på min iaf. Jag får bara upp ett felmeddelande och kan således ej ändra vilket irriterar mig enormt. Redigerat av peffen, 05 March 2008 - 22:49. Postad 05 March 2008 - 23:19 Fungerar perfekt på min iaf. Hur har du gjort och vilka program har du använd? Jag fick meddelandet åtkomst nekad från en reg editor. Jag lyckades ändra värdet med en annan reg editor men det fungerar inte. Hjälp? Redigerat av owjan, 05 March 2008 - 23:21. Postad 06 March 2008 - 06:10 Total Commander användar jag just nu för regedit men jag har även använd SK Tools.Fungerar perfekt på min iaf. Jag har precis testat att ändra fram och tillbaka. Inget problem alls fungerar perfekt. Du måste utföra en softreset efteråt. Postad 06 March 2008 - 09:15
Vet någon om det går att stänga av 3g(UMTS)? och bara använda GSM. I comm manager verkar det som det finns en funktion för detta längst ner men den är gråmarkerad och ej ändringsbar.
Redigerat av snoopy75, 06 March 2008 - 09:19. Postad 06 March 2008 - 09:22
Hur tvingar man telefonen att använda wi-fi istället för wap när man ska ansluta mot internet? Borde den inte välja wi-fi automagiskt när den är ansluten mot ett wlan?
Hur tar man reda på MAC-adressen på det trådlösa nätverkskortet? Redigerat av Snurrbo, 06 March 2008 - 10:09. Postad 06 March 2008 - 09:47
Jag skulle vilja ha en bättre start-meny, mer som den i XP.. jag har skapat undermappar under Start->Program och flyttat programlänkar dit, men då öppnas ju nya fönster för varje mapp..
Har ni nåt bra programtips? Postad 06 March 2008 - 11:15
htc action screen borde vara ett måste för alla
Postad 06 March 2008 - 13:40
Hittade precis ett blåtandsheadset från HTC som jag totalt missat! Vart på jakt efter ett SE headset
som skulle funka bra men detta verkar ju vara heeeelt ok! Verkar som det släpps i England om 6 dagar och kommer i slutet av Mars i resten av EU. Vad tror ni om det? DescriptionThe HTC BH S100 is a fashionable Bluetooth headset that lets you make and receive calls and listen to music stored on your phone. The Navigation Controller allows you to easily manage and playback your music and adjust the volume during a phone call or when listening to music. With the standard 3.5mm audio jack, you can plug in and use your own earphone/headphones. Connect the BH S100 to your phone, clip it on your shirt and you’re good to go. Key Features - 3.5mm audio jack lets you plug in and use your own earphone/headphones - Voice dial support - Last number redial support - Multifunction button to power on/off the headset, answer/reject/end/hold the call, use voice dial and redial the last number - Navigation Controls for music playback and volume adjustment during music playback or phone call - Dual-colour LED to indicate current status of the headset - Two colours: Black or white Technical DetailsBluetooth Specification v1.2 class 2 Supports Bluetooth Headset, Handsfree, A2DP and AVRCP Profiles Rechargeable 250 mAh Li-polymer Battery 3.5mm audio jack socket for customized earphone Talk Time: Up to 6 hours Music Playing Time: Up to 6 hours Standby Time: Up to 150 hours Nominal Charging Time: 3 hours Dimensions (main body): 55 x 24 x 27 mm Weight: 20.1 grams Theoretical range in open field: 10M Antenna: Internal Signal to noise ratio: Nominal 70dB Distortion: <1% Channel Separation: > 45dB Volume step: 15 Color: White or Black Package: Headset, Stereo earphone, 4 pcs. ear sponges, User manual, AC adapter, Charger adapter, Lanyard Här hittar ni det: http://www.expansys....m.aspx?i=140285 Postad 06 March 2008 - 18:20
Det finns billiga mono bt headset på http://www.itpalatset.se/?artnr=102 för 99kr
Redigerat av nacud, 06 March 2008 - 18:23. Postad 06 March 2008 - 23:45 Det bör vara inställningar/trådlöst nätverk/avancerat Postad 07 March 2008 - 08:28
Start->Inställningar->Telefon->Fliken 'Band'. Postad 07 March 2008 - 08:41
Hallå!
Jag har problem att synka min Cruise med 2 datorer (jobbet och hemma). Om jag synkat på jobbet och kommer hem måste jag ta bort en anslutning och skapa en ny och tvärtom. Nån som haft samma problem eller funkar det för er? Postad 07 March 2008 - 12:03
på mitt ftg abonnemang så är det inlagt att numret skall vara hemligt. bara för att inte finnas med i eniro etc.
men jag vill ju att numret skall synas när jag ringer ut. vart hittar jag denna inställning på min touch cruise? Postad 07 March 2008 - 14:20
Fungerar bra för mig... Jag synkar mot jobbet och hemma, (Går dock bara att synka mot 2st datorer) och tar man bort en av synknings profilerna så försvinner alla kontakter och allt annat man synkat via den.. Postad 07 March 2008 - 14:25
Ngn som vet om det är möjligt att släcka displayen, men ändå ha GPS i liv så den spar spåret ?
Om jag släcker displayen så verkar den gå ner i viloläge, och tappar då GPS. Har prövat att använda knapplåset men den släcker inte ner displayen helt då.. Postad 07 March 2008 - 14:39
Ni som kör SPB.. vilket program ska man egentligen ha - "Spb Mobile Shell" eller "Spb Pocket Plus" - det verkar vara nästan samma program, eller..?
Postad 07 March 2008 - 16:14
Jag körde SPB Pocket Plus men böt till Mobile Shell nyligen. PP är mer tänkt för dej som vill köra med penna och ha grymt bra överblick på allt som du vill, rejält konfigureringsbart mm. MS fungerar mycket bättre om du vill köra med fingrarna och det är också väldigt lätt att konfigurera till något vettigt, men det är inte alls samma överblick eftersom knapparna av tvång blir så pass mycket större. Just nu kör jag MS + HTC Action Screen 2 och kan då köra allt dagligt utan att behöva ta fram pennan. Pennan åker bara fram när jag ska läsa böcker eller spela eller något... //Johan Postad 07 March 2008 - 16:22
OK, tack för infon, Bilbo!
Menar du att du har HTC Ation Screen på idag-sidan - hur får man till det? Finns det en version 2..vart hittade du den? Postad 07 March 2008 - 16:37
HTC Action Screen, länk hittar du om du söker i tråden. Kopplade en knapp till programmet så jag snabbt kan ladda det. Knappar ställer du in via <Inställningar/Knappar>
Ver 2 hittar du < här >, men den kanske finns skvalpandes i viken också... Postad 07 March 2008 - 19:57
På den första frågan så se till så mobilen är fullt uppkopplad mot det trådlösa nätet innan du börjar använda nån applikation, har varit lite för snabb ibland å då har den börjat koppla upp sig... På fråga två så slå först på WIFI och sedan är det "Start -> Inställningar -> Anslutningar -> Trådlöst nätverk och sedan fliken avancerat Postad 07 March 2008 - 21:05
Då jag kör med gpsgate, så släcks gps:en definitivt inte ner när jag använder avstängningsknappen (kort tryck alltså) utan fortsätter blinka på displayen Postad 08 March 2008 - 20:38
Nu har jag haft min Cruise i en dryg vecka och jag börjar få lite ordning på den. Detta är min första smartphone och gps överhuvudtaget så det är en hel del nytt att lära sig.
Det är dock ett par småirriterande saker som jag hakar upp mig på. ----Jag tycker inte att larm och telefonsignalerna funkar bra ihop. Jag vill alltid stänga av telefonen när jag går och lägger mig, men då funkar inte larmet. OK det är inte så mycket att göra över det så då stänger jag av telefonsignalen istället, men då låter det samtidigt ingentng från larmet, bara att displayen tänds. Att man vill ha en avstängd telefonsignal över natten men samtidigt kunna väckas på morgonen av larmet är väl inte helt ovanligt. Min gamla W850 fixade detta hur enkelt som helst. ----Kan man inte fixa till ett enkelt sätt att koppla upp sig på wifi? Först måste man in och pilla i anslutningar och sedan in i wifiikonen och efter ett antal tryckningar till så är man förhoppningsvis uppkopplad. Nu är jag inte så insatt i wifi, men går det inte att ställa in så att telefonen automatiskt kopplar upp sig på fria nätverk om den hittar sådana. ---En liten undran om GPSen oxå. jag är ute och åker med GPSen och jag vill tex zooma ut från kartan så funkar det bara ett tag. Efter några sekunder så zoomar tomtom tillbaka automatiskt till ursprungsläget. Är det någon inställningsgrej som jag har missat? Jag menar; om jag vill zooma ut så finns det en anledning till det. Eller är det helt enkelt så att Tomtom vet vad som är bäst för mig :-) Nåja, jag ska inte gnälla allt för mycket. Det är en riktigt rolig pryl och det är mycket inställningar och program som ska fixas till. Hoppas att någon har koll på ovastående frågor. MVH Boek Postad 08 March 2008 - 20:45
Det kanske finns ett "korrekt" sätt men en snabb fulfix kan ju vara att lägga in en ringsignal som inte låter någonting, typ 2 sekunder absolut tystnad, oah använda den på natten Postad 08 March 2008 - 21:16
Jag kör med SPB time i min Mio A701 och i detta programmet (som för övrigt ger mej möjligheten att använda vilken media-fil som helst som "ringsignal") så finns möjligheten att kringgå telefonens övriga ljudinställningar.
Så även om jag helt tystar min telefon för natten, så spelar väckarklockans "larm" på full volym iallafall! Om jag inte minns helt fel så kan man också välja att larmet ska börja tyst och sedan öka i intensitet efter hand, men det beror lite på vilken filtyp man använder som larmsignal. Jag tror inte att det funkar med vanliga MP3'or, men jag är inte helt säker just nu... Postad 08 March 2008 - 21:21 Ställ telefonen i "flygplansläge" det gör jag och det fungerar kanon,blir ej störd av att någon ringer och alarmsignalen går kanon. Postad 08 March 2008 - 23:12
Hej,
Nån som kan tipsa om något program som gör att man kan se sina olästa mail direkt på idag-sidan, på liknande sätt som man kan se kalendern direkt på idag-sidan..? Redigerat av dgordon, 08 March 2008 - 23:18. Postad 09 March 2008 - 01:27 Flygplans-läget innebär att du stänger av alla radiosändare i telefonen, vilket innebär att varken telefon-samtal, sms eller någon annan form av trafik fungerar under tiden telefonen är i flygplans-läge. Det betyder att man inte får veta om man missar något samtal, sms eller liknande förrän man sätter igång telefonen igen. Jag är dock osäker på om man i efterhand kan få veta om man har några missade samtal. Sms brukar ju skickas så fort telefonen är igång igen, men just samtal är jag osäker på. Förutom detta så slutar andra funktioner att fungera som behöver tillgång till någon form av nätverk. Ephemeris-filen kan inte uppdateras, synkning funkar inte, har man installerat ett väderprogram så kan inte detta uppdateras o.s.v.... Naturligtvis så får du själv välja hur du vill göra, men jag tycker nog att det är smidigare att behålla telefonens fullständiga funktionalitet, genom att helt sonika stänga av ljudet och bara låta något program som SPB Time frångå telefonens ljudinställningar, när man vill bli väckt. Den enda nackdelen som jag har upplevt är att jag ibland glömmer att sätta igång ljudet igen, vilket innebär att jag allt som oftast missar en massa samtal Postad 09 March 2008 - 11:39
Hej har lusläst forumet efter hur man lägger till fler vädertjänster på home sidan. Jag vill inte installera ett externt program utan vill använda Htc väderfunktion. Hoppas någon vet hur man gör och kan lägga upp en utförlig beskrivning på forumet så tror jag många med mig hade blivit väldigt glada.
Tack på förhand Postad 09 March 2008 - 15:47
När jag tänte testa det där tipset med kameran för att få bättre bilder, så höll jag ett finger på linsen så att skärmen blev svart, men då upptäckte jag att jag har två döda pixlar i nederdelen av skärmen. vad tycker ni jag ska göra? det är ju iof inget jag lider av när man ser på kärmen, det är bara när den är svart man kan se dem. Har inte testat sett på film än men det kanske stör då, va tror ni? skulle ju vara jobbigt att lämna in den och få en ny nu när man gjort alla inställningar osv...
/Daniel Postad 09 March 2008 - 20:43 Ingen som har tre????? Redigerat av Gustenr, 10 March 2008 - 06:58. Postad 09 March 2008 - 23:26
Ni blir klumpigare och klumpigare med ert barnsliga krypto. Det är ju på gränsen till förolämpande att tro att ingen moderator ska förstå vad ni "fiskar" efter? Är ni ute efter att få tråden låst? Ta samtliga sådana här "fiske-diskussioner" via PM eller mail istället, så att tråden kan få lov att fortsätta vara öppen för alla som är mer intresserade av telefonen än av fiske! Redigerat av Unregistered959, 09 March 2008 - 23:27. Postad 10 March 2008 - 07:00
Var det inga som hadde tre?
(Jag är desperat) Med m-jaysen (Jays hörlursadapter) så står det att det följer med ett par j-jays men m-jayasen kostar 250 och bara ett par j-jays kostar 400 ?? Edit: Har någon användt jays y-kabel så att man kan ladda&lüssna samtidigt Redigerat av Gustenr, 10 March 2008 - 07:08. Postad 10 March 2008 - 12:00
Jag har bara testat med Fugawi & Tomtom, både släcker GPS lysdioden, och färdspåret i fugawi försvinner.. Någon som vet om man kan ändra inställningarna för vad som ska släckas ? (vid kort tryck på on/off knappen) Postad 10 March 2008 - 12:47
Hej! Här finns det lite småt&gott: http://www.expansys....584&update=true 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |