![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 01 maj 2014 - 17:52
Postad 03 maj 2014 - 22:12
Är beredd att skjuta på fiberinstallationen till i höst eller nästa vår bara för att alla operatörer inte verkar hålla måttet. Är det verkligen så illa? Finns det någon här som har nåt gott att säga om CD el Viasats IP-TV? Känns surt att skipoa fibern men just nu lutar det åt det. Tv är ju faktiskt en stor del i användningen av bredbandet och som berör hela familjen.
Redigerat av prispelle, 03 maj 2014 - 22:17.
Postad 03 maj 2014 - 22:17
Blir verkligen mörkrädd av alla inlägg. Har planerat dra in fiber i huset och då välja CD eller ViaSat som IP-TV leverantörer. Har idag Telias bredbands-tv vis ADSL och tycker det funkar perfekt förutom att vi inte har möjlighet att få adsl-hastighet mer än 10-12mb och därför är HD uteslutet då vi har dubbla boxar.
Är beredd att skjuta på fiberinstallationen ett år bara för att alla operatörer inte verkar hålla måttet. Är det verkligen så illa? Finns det någon här som har nåt gott att säga om CD el Viasats IP-TV? Känns surt att skipoa fibern men just nu lutar det åt det. Tv är ju faktiskt en stor del av användandet av bredbandet.
Jag har haft telia, viasat och canaldigital allt via fiber. Det absolut bästa var telia, detta pga att det aldrig var några driftstörningar samt deras playfunktion. Viasat var helt bedrövligt för mig, digitalboxarna som jag hade hängde sig, eftersläpningar på ljud (har 100/100 lina). Lyckades säga upp det efter 20-30 samtal till supporten. Bytte till CanalDigital och det funkar perfekt. Jag får välja 8 kanaler själv som jag kan byta ut på nätet när jag vill, allt funkar och bilden är skarp. Men! Digitalboxarna är äldre än gatan, gränssnittet ser ut att ha designats -98. Ingen playfunktion,nada.
Men för vanligt tv-tittande så skulle jag väljs cd över viasat alla dagar i veckan.
Postad 09 juli 2014 - 10:08
Är det någon som har en lösning om hur man spelar in tv-program från CD IPTV?
Sitter i ett lägenhet med fiber och har ingen antenn uttag.
Kan tänka mig byta till en annan bolag som ger möjligheten att spelar från IPTV.
Postad 09 februari 2015 - 13:59
Tyst som i graven från CD och allt dom säger är att det är ett omfattande arbete och tar tid (sagt samma sak i flera år nu)
Postad 09 mars 2015 - 21:40
Någon som har hört något nytt från CD IP-tv om det kommer någon uppdatering inom kort med inspelningsbara boxar, playtjänster etc?
Tyst som i graven från CD och allt dom säger är att det är ett omfattande arbete och tar tid (sagt samma sak i flera år nu)
Ofan, är det så illa ställt. Grottmänniskor som sköter om CD IP-TV. Har Sappa IP-TV och kan spela in två HD kanaler samtidigt som jag tittar på en HD-kanal. Det kan ju förlåta att gränssnittet i Boxen är rena HulaBula och jag är den enda i grannskapet som förstår mig på den.
Redigerat av ruva, 09 mars 2015 - 21:40.
Postad 10 mars 2015 - 12:29
Någon som har hört något nytt från CD IP-tv om det kommer någon uppdatering inom kort med inspelningsbara boxar, playtjänster etc?
Vi har väntat och väntat i vår förening. Nu hoppar vi på erbjudande om deras gamla box (Motorola) för samma pris som den sunkiga äggformade skapelsen utan HDMI-kontakt.
Postad 16 oktober 2015 - 22:14
Är de någon som har koll på vilka multicast adresser som används för SVT kanaler nuförtiden?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar