Och kan man ändra upplösning?
Redigerat av nicke7, 03 January 2009 - 16:40.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *
Startad av
hottuna
, Jun 19 2008 15:44
1328 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 03 January 2009 - 16:36
Vad har Omnian för upplösning?
Och kan man ändra upplösning? Redigerat av nicke7, 03 January 2009 - 16:40. Postad 03 January 2009 - 18:20
Så har jag en till fråga.
Ska man trycka hårt på skärmen? När jag ska flytta runt widgets på skrivbordet så vibrerar telefonen hela tiden och de "slutar" med att den öppnar just den widgeten som jag flyttar, precis som man klickar på den hela tiden. Alltså när jag ska flytta den, så greppar jag den genom att trycka men när jag rör fingret så blir de som man klickar på den hela tiden så öppnas den.. Samma sak när jag ska scrolla i menyer med fingret så går den in i sakerna man klickar på istället för att scrolla upp / ner.. Några tips på det också? ------------------------ Ingen? ----------------------- Redigerat av Spuute, 04 January 2009 - 08:01. Postad 04 January 2009 - 13:31 Kanske inte hjälper, men prova detta: "Improve Screen Calibration 1. Open your Registry Editor(PHM Registry Editor) 2. Go to HKEY_LOCAL_MACHINE/HARDWARE/DEVICEMAP/TOUCH/ 3. Click on CalibrationData 4. Value Data change to > 519,503 177,881 182,129 847,127 849,872 5. Click OK to save it." http://www.modaco.co...o...st&p=952195 Postad 04 January 2009 - 13:33
Jag löste de, bara att trycka lite hårdare på skärmen, jag var så rädd att ta i för mycket Nu är det bara några tips på roliga program samt bra att ha program som behövs Redigerat av Spuute, 04 January 2009 - 13:47. Postad 04 January 2009 - 22:39
Skulle behöva lite hjälp! Har postat tidigare men utan något bra svar
hard reset. ominstallerar sig winmobile då? Min telefon har börjat spöka som tusan.. Och funderar på vad den gör när man börjar om från början.. Finns det ngn fil där kontakterna ligger på som man kan spara om man som mig inte har outlook? Nya versionen av route 66, finns den som cab fil? har ingen minneskortsläsare och det fungerar inte att ha telefonen inställd på masslagring när jag försöker installera det Postad 05 January 2009 - 12:58 http://www7.zippysha...09710/file.html MoDaCo.OmniaTHREAD.CAB Soft reseta sen! Redigerat av Unregisteredc83518bd, 05 January 2009 - 13:05. Postad 05 January 2009 - 14:09
om du hardresettar kommer systemet ominstalleras, och telefonen blir precis som den var när du har först fått den. Allt som du hade i telefonen, t. ex. program, calender events, contacts, messages, e-mails, tasks, kommer att raderas. Rekommenderar att göra en back up, med hjälp av denna program: http://www.pocketpcf...p?download=1806 placera den i minneskortet, och gör en back up av allt du behöver, spara back-upen i minneskortet. Postad 05 January 2009 - 14:43
Hur installerar man Route 66 om man inte har någon minneskortsläsare, jag har inget på minneskorten man fick med innan.. För jag tog bort det. Nu vill jag installera Route 66 men har ingen minneskortläsare. Svara snabbt för jag börjar tappa tålamodet.
Postad 05 January 2009 - 15:09 Tack för länken men det är 3s version av firmwaren...:/ Postad 05 January 2009 - 17:35
Någon som hjälpa mig hitta telia´s. De var inge vidare tillmötesgående på Telia butiken i V-ås. Postad 05 January 2009 - 19:14
Ingen? Postad 06 January 2009 - 11:24
Vet någon om det går att ställa in så att telefonen alltid ska välja att ansluta till WLAN före GPRS? Så man kan ställa om telefonen till det? Och går det att alltid köra messenger på i mobilen, att det är online? även fast man har mobilen i fickan så är den online på messenger? Och finns det någon som vet ett väderprogram, som htc har? Så man kan kolla vädret is in stad, så att det finns svenska städer att välja?
Postad 06 January 2009 - 11:52
Jag har en omnia och har försökt att stänga av "chat-mode" vid sms, men hittar inte vart man gör det. Om man stänger av chat-mode, innebär det att man slipper få sina egna skickade sms till inkorgen, eller görs den inställningen någon annanstans för det gör mig galen... Postad 07 January 2009 - 08:56
Testa detta. Det kan du nog installera direkt på telefonen om du vill. Bara att synca med route66synd efter att du installerat det på telefonen så har du kartorna igen sen http://66.com/suppor...p...ail&prod=21 Redigerat av Aldabal, 07 January 2009 - 09:01. Postad 07 January 2009 - 11:40
Med den attityden kommer du inte långt. Man ber om hjälp sen får man vänta om det finns någon kunnig som vill hjälpa dig! Postad 08 January 2009 - 17:35 Det finns 3:dje parts program som du kan installera. Själv har jag Spb Weather. Till den kan man ladda ner "uppkopplingar" till ett stort antal vädersiter. För svenska orter använder jag Passagens tjänst http://vader.passagen.se Postad 08 January 2009 - 17:41 Jag har stängt av det i registryt mha av följande program http://www.touchxper...ation-tool.html Man kan även ändra denna registry inställning med en registry-editor, men ovanstående program är lätt att förstå och använda, så det rekomenderas. Då får du inte dina egna skickade sms i inkorgen, utan de ligger i "skickat" som på gammalt klassiskt vis. Postad 08 January 2009 - 20:38
Är det bara jag som har problem (köpte en Omnia av mig själv i butiken) med podcasts? Helt sjukt men när jag tar bort podcastfeed som finns och ersätter dessa med egna, startar om programmet så VIPPS är det gamla feed som syns och mina nya är borta...
helt sjukt. Gör jag något fel? Postad 10 January 2009 - 01:43
Hej
Ny användare på Min Hemmabio. Tänkte bara fråga er som har köpt en omnia med 3. Har 3 lagt in massa program och loggor (i och på mobilen) o sånt i mobilen? Ps har frågat en säljare i 3 butiken men han visste inte om det, av det jag sett på bilder så verkar det inte finnas någon logga på mobilen iaf... Tacksam för alla svar Postad 10 January 2009 - 12:50
Tackar, funkade perfekt! Postad 10 January 2009 - 14:28
Hur ska man göra för att få bort dom där trådade sms:en? Har laddat ner programet, men är riktigt amatör på dessa telefoner
Postad 10 January 2009 - 14:30
Du lägger in filen i min lagring, och sen går du in via filutforskaren som finns i mobilen och klickar och installerar Postad 10 January 2009 - 14:36
Okej, den försöker ansluta sig till internet då? Men verkar inte hända något :<
Postad 10 January 2009 - 18:47
Jag är ganska ny och dålig på det här. Men finns det någon som vet hur man gör en s k Hard Reset på Omnia?
När jag går in i menyn och försöker så står det "slå 1234 för att bekräfta radering" men jag kan inte få fram tangentbordet!! GLÖM DET. Jag hittade själv, måste vara blind!!! Redigerat av Gurkan1, 10 January 2009 - 22:06. Postad 11 January 2009 - 01:59
Det är en logga när du startar och stänger av telefonen... Så förutom detta är telefonen exakt som de generiska. Men ingen logga på själva telefonen. Nu när man kan låsa upp omnian, via de koder som finns ute på nätet. så är det inget som hindrar att köpa från 3. Alternativt kan du ju teckna ett abb där så får du surfa gratis med 7.2 mbit under 24månader och telefonengratis. klart prisvärt. Postad 11 January 2009 - 12:39
JAG använder förinställda inställningar för TELIA SE för WAP, GPRS osv osv. Finns det någon möjlighet att spärra användningen av datatrafiken över mobilnätet? Kommer från en symbianlur och det är ju inte riktigt samma UI... Tacksam för svar
Postad 11 January 2009 - 13:14
kan nån hjälpa mig med en fråga ang omnia?
jag undrar om jag kan använda igo8 gps utan att det kostar? fråga 2, hur får jag kontakt bilderna att visas stora när det ringer? nu visas dom riktigt riktigt små... tack Postad 11 January 2009 - 17:12
Hej,
Har haft Omnian i ett par dagar, och den verkar gå att "modda" lite hursomhelst om man lär sig, vilket jag inte än gjort. Något jag märkt är att telefonen har en tendens att koppla upp sig via gprs, trots att jag inte försökt att surfa eller något. Är det något som går att stänga av? Att den endast kopplar upp sig när jag själv går in på opera / explorer? Sen om någon kan förklara vore jag tacksam att få veta hur man installerar saker på den? Tex den där setup-saken som gör så att "x"-knappen stänger ner programen helt istället för att minimera dom. Tack för hjälp! Postad 11 January 2009 - 22:11
Jag har lagt in ett avsnitt av one tree hill på mobilen, försöker öppna med Touch Player och Media Player, men får felmedelande i båda spelarna, kommer upp blabla vill du skicka felrapport....
Varför i **** funkar det inte? Något jag har missat att göra? One.Tree.Hill.s06e13.HDTV.XviD-NoTV Ska väl änna klara det formatet eller? Postad 12 January 2009 - 01:56 Dra ner coreplayer som klarar allt;) Postad 12 January 2009 - 11:08
NoData finns det en app som heter. Stänger av all datatrafik. Jag rekommenderar dock att du kollar inställningarna för e-post samt ngt väderprogram om du har det. Till "x"-knappen finns det diverse program som gör att den stänger programmen istället. Magic button är en. SPB pocket plus är en annan. Använder själv pocket plus Postad 12 January 2009 - 22:34
Kan man, om man har en brandad telefon från tex 3, telenor, eller liknande, byta rom till en hemsnickrad?
Kan man isåfall senare byta till en officell om det kommer någon "bra" Postad 12 January 2009 - 22:35
Nodata? Vet du vart man hittar det och framförallt hur man installerar det? Jag har faktiskt ingen aning vare sig hur man installerar det eller x-knappen... vore tacksam om du hjälpte mig =)
kan tillägga att telefonen är i helt original utförande... har inte installerat något.. Redigerat av Sammun, 12 January 2009 - 22:37. Postad 13 January 2009 - 01:06
Tack för ditt svar. Måste bara säga att det här är en av de bästa telefon ute just nu, har provat många eftersom jag jobbar som försäljare i en elektronikbutik. Kan även tipsa om den phone case som finns i Samsung reklamen, finns att köpa från Hong Kong, har själv beställt därifrån, 61 kr inkl frakt. Funkar jättebra med telefonen, enda nackdelen är att den inte är så tajt för telefonen som jag hade hoppats på, men jag har den endast som skydd för skärmen när den ligger i fickan. Länk till phone case Sammun: Hitta programmet som stänger av GPRS har inte provat den men länken finns på www.samsung-omnia.org, på en lista som heter "Must-have applications for Omnia" 29. No Data - Disables the GPRS for those without a GPRS tarrif - ensures no expensive charges http://www.4shared.c...2d6/NoData.html Redigerat av ozzy86, 13 January 2009 - 01:11. Postad 13 January 2009 - 08:43 Expandera mappen "Messaging" i programmet, klicka på "Threaded SMS" och välj "Disabled". När du sparar, kommer telefonen att startas om för att de nya inställningarna ska börja gälla. Postad 13 January 2009 - 11:14
NoData finner du här: http://www.modaco.co...utility-nodata/ Spb pocket plus hittar du här: http://beta.spbsoftw...s/download.html Om hur du installerar dessa så får jag hänvisa dig till Windows Mobile tråden. Hoppas att det går bra! Postad 14 January 2009 - 11:09
ozzy86:
Anatar att det du citerade som ett svar på min fråga. Tjejen köpte en nokia 6220 från 3 och det skall finnas en uppdatering till den, men när man söker med nokias uppdaterings program så säger han att det inte finns någon ny firmware. Jag antar att det är för att 3 brandat mjukvaran i hennes telefon och inte gjort någon ny mjukvara som är baserad på den nyaste firmwaren. Antar att det kan komma mycket uppdateringar till dessa telefoner eftersom de kan såpass mycket. I min nokia N95 är det ju tillexempel en jäkla skillnad på de tidigare firmwares, och om den hade varit brandad så kanske jag inte hade kunnat använda den senaste. Men det kanske inte fungerar på det sättet med dessa telefoner. Postad 14 January 2009 - 11:24 Det känns som att du är i fel tråd och härjar, men jag kan ju ändå svara på din fråga: Om din telefon är 3 brandad och det inte finns någon ny firmware att ladda in själv går det bra att gå till en 3 butik och fråga dem om de har någon nyare version. Tror dessutom att de ska kunna uppdatera den mer eller mindre direkt och utan kostnad. Postad 14 January 2009 - 19:32
r0bber:
Nja, fel tråd tycker jag inte. Min fråga var kort och kort om operatörerna brukar branda mjukvaran i dessa telefoner och om man då snällt måste vänta tills de släpper en egen version av den uppdatera mjukvaran, eller om man kan installera den själv. Sedan så tog jag upp några exempel, kanske det som gjorde det otydligt. Postad 15 January 2009 - 00:12
Hej,
Börjar få lite koll på saker & ting i telefonen, däremot undrar jag hur jag lägger till bilder till skivomslagen? Och även för kontakter i telefonlistan? Tack för hjälpen! Postad 15 January 2009 - 00:27 Okej, jag fattade det som att du undrade hur det var med 6220:ns firmware hos tre och såg inte kopplingen alls till denna lur. Nu vet jag inte heller vilket meddelande du syftade på heller, utan det hade kanske vart lättare om du citerade inlägget du svarade på där. Hursom, vad gäller Omnian och 3 så har jag förstått det så att det är mycket lite 3-stuff i luren och den är praktiskt taget ren. Det finns lite teman, nån widget till 3portaln och lite sånt. Tror dessutom att man uppdaterar firmware till sin 3-brandade som alla andra omnior. Dvs man behöver inte gå till någon 3 butik som fallet var med din flickväns nokia. så hoppas att jag har svarat på det du undrade denna gång då! Postad 15 January 2009 - 10:18
Är det någon vänlig själ som kan berätta hur man ställer in GRPS och WAP?
Jag har gått in under inställningar/anslutningar/anslutningar och sedan försökt lägga in uppgifterna, men det fungerar inte. Har Halebop om det kan hjälpa? Postad 15 January 2009 - 12:27 Jodå, det var lite mera svar. För min tidigare erfarenhet av brandade telefoner är att de iftast inte går att uppdatera när tillverkaren släpper en ny firmware, utan man måste vänta på att operatören gör de förändringarna som de vill ha, och det brukar ta tid. Det verkar dessutom som att det blir mer vanligt att man måste uppdatera, produkterna släpps ofärdiga. Alltså tror du inte att det kommer att vara några konstigheter att lägga in någon "hemgjord" mjukvara/firmware/ROM (vet inte vad det kallas) som det tipsas om tidigare i tråden. Postad 18 January 2009 - 20:56
Hej,
Någon som skulle kunna förklara hur man installerar ett "tema", skulle gärna vilja ha dom menyerna som finns på HTC touch HD-telefonen. Tacksam för svar.. Postad 19 January 2009 - 15:08 Det tror jag inte. Mojligtvis med något 3e partsprogram men eftersom Core Player inte klarar det så tvivlar jag på det. Extracta mpeg filen ur img filen istället så går det bra. http://www.videohelp...ic.php?t=224833 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |