Diablo III
2055 svar till detta ämne
Postad 16 May 2012 - 06:41
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jag lirar pa en HP DV6, 8gb minne, i7 processor och nagot ATI radeon 1gb kort. Fungerar hur bra som hallst, och min dator ar ca 12-18 manader gamal!
Obs! Engelskt tangentbord
jag har 4gb minne och ingen i7 processor. 1gb grafikort har jag däremot. kanske skulle testa diablo 2 istället
Postad 16 May 2012 - 06:51
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
gjorde ett test och enligt detta ska det inte va några problem på min dator. om man nu kan lita på testet vill säga
Postad 16 May 2012 - 07:15
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
gjorde ett test och enligt detta ska det inte va några problem på min dator. om man nu kan lita på testet vill säga 
Du lär inte få problem. Det är lättdrivet.
Postad 16 May 2012 - 07:22
majls
-
majls
-
Användare
-
-
172 inlägg
~17 timmar tog det att dra igenom Normal i lagom takt, lagom sleten man blev efteråt men kul var det allt!
Postad 16 May 2012 - 08:16
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Hur fan kan ni ens logga in ? gick ju inte alls igår.. kanske bättre idag.. så jäkla surt att det knappt går att få detta att funka så länge man väntat på detta spel.
Postad 16 May 2012 - 08:19
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Du lär inte få problem. Det är lättdrivet.
ja då kanske man skulle prova detta då om det nu är så kul som alla säger
Postad 16 May 2012 - 09:26
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hur fan kan ni ens logga in ? gick ju inte alls igår.. kanske bättre idag.. så jäkla surt att det knappt går att få detta att funka så länge man väntat på detta spel.
Hade inga problem igår men jag loggade förvisso in redan vid 16. Försök undvika de populära tiderna nu första veckan. 18-22 lär strula en del ja då kanske man skulle prova detta då om det nu är så kul som alla säger 
Det är MYCKET bättre än diablo 2 kan jag säga nu när jag strax är klar med act 2. Precis fått wirlwin(d) till min barbar
Postad 16 May 2012 - 09:36
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1812 inlägg
ja då kanske man skulle prova detta då om det nu är så kul som alla säger 
Tycker det rullar rätt bra på min gamla iMac från 2010 (ATI Mobility Radeon 5730 512MB). Däremot så verkar det betydligt tyngre än exempelvis Leauge of Legends. Ni hittar mig som Walkir#2226 på Battle.net
Redigerat av Walkir, 16 May 2012 - 10:38.
Postad 16 May 2012 - 11:05
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Funkar de att sälja prylar för riktiga pengar?
Känns de som att de håller att spela några varv?
Kommer pvp senare och hur kommer det att funka?
Funderar om spelet är värt 550 spänn
Postad 16 May 2012 - 11:26
Eufemism
-
Eufemism
-
Forumräv
-
-
861 inlägg
Har tagit ledigt 3 dagar lagom till Diablos release... vilken otroligt bra timing
Tyvärr känner jag ingen annan som prioriterar lika väl som jag, finns det någon eller några här som är sugen på lite Co-op?
Är på questen "Blood and Sand" i Act II just nu.
Min battletag är: mellanslag#2438
Postad 16 May 2012 - 12:32
Palter
-
Palter
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
Har också börjat spela och har inte kommit så där väldigt långt med min barba. Tar det väldigt lugnt under min "Normal" spelning och bara njuuuter!
När jag väl har hoppat över till Nightmare kommer jag att börja spela co-op och public. Just nu vill jag inte ha någon stress och lära mig i egen takt.
Postad 16 May 2012 - 12:51
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Funkar de att sälja prylar för riktiga pengar?
Känns de som att de håller att spela några varv?
Kommer pvp senare och hur kommer det att funka?
Sälja och köpa för riktiga pengar har inte börjat än. Den 25:e börjar dem med det. PVP blir i en arena. Det blir en jävla massa varv för min del. Rätt mycket som är random så det blir inte exakt samma sak hela tiden.
Redigerat av Unregistereddc471864, 16 May 2012 - 12:52.
Postad 16 May 2012 - 13:25
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1812 inlägg
Hittade det för 399:- igår på MediaMarkt (Gallerian). Vet inte om de har samma pris idag.
Redigerat av Walkir, 16 May 2012 - 13:50.
Postad 16 May 2012 - 13:47
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag var precis förbi Webhallen Sveavägen, dom hade en skylt i entrén där det stod att Diablo 3 var slut  Man undrar hur många Diablo 3 dom sålt dom senaste 2 dagarna.
Ni som har börjat lira, vad anser ni om karaktärerna, jag tycker dom verkar lite tråkiga bortsett från Barbar och Wizard. Jag saknar Necromancern från tvåan.
Postad 16 May 2012 - 13:52
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Kommer garanterat fler klasser i add-on senare. Jag kör Barbarian. Sjukt kul att summona ancients från 2an 
Nästa blir demon hunter för min del. Lvl 25 nu...snart klar med act 2. En paus först. Ska hämta ut en Collectors edition till på webhallen
Postad 16 May 2012 - 15:39
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Kör Monk, co-op med Barbarian och Wizard. Hade förväntat mig att Monk var lite mer som Paladin, men tyvärr inte än. Ganska lam hittills, men man har ju inte många skills/kombinationer att välja mellan vid level 10. Får se när jag får auror och grejer. Har en healing spell, men inte behövt använda den än. Pissigt enkelt än så länge, springer rakt in i fienderna och dödar dem typ. Noll taktik. Men så är vi bara i slutet av akt 1 också.
Barbarian verkar roligare att spela, plus att han kan hoppa lite överallt med sin leap. Wizard är OP, kan använda stora svärd och skadan på spells baseras på vapnet man använder. Vet inte riktigt vilken roll jag uppfyller men får väl satsa på healing tank eller nåt
Postad 16 May 2012 - 16:11
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Har du inte Thunderclap på din Monk? Då hoppar du också som en galning.
Postad 16 May 2012 - 16:56
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Det behövs knappt ngn taktik på normal. Nightmare tror jag kommer bli en utmaning
Postad 16 May 2012 - 17:21
Unregisteredbdae541f
-
Unregisteredbdae541f
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Själv kör jag Witch Doctor. Har inte hunnit spela så mycket, men tycker att den klassen verkar riktigt kul och än så länge väldigt kraftfull. Sen pratar han löjligt coolt också
Postad 16 May 2012 - 17:30
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Det är MYCKET bättre än diablo 2 kan jag säga nu när jag strax är klar med act 2. Precis fått wirlwin(d) till min barbar 
ok, har inte spelat tvåan heller så jag vet inte,, har aldrig i mitt liv ens sett nåt diablospel eller vet vad det handlar om.
Postad 16 May 2012 - 19:13
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Ah vilket antiklimax jag hade i eftermiddags. Fick lite panik när jag såg att alla spel började ta slut i affärerna här omkring, och min plan B att köpa på randy innan helgen om det var slut överallt gick i kras när jag såg att de också fick slut. Men så hade de kvar några ex på siba så jag bokade via hemsidan. Men när jag väl kommer dit så har det givetvis "blivit något fel" så alla spel är slut  Då vart man ju lite sur. Men så går jag in på ICA stormarknad för att köpa schampo och tänkte bara strosa förbi spelhyllan och kika lite. Och där står två ex kvar  Så nu blir det dibbe under lång helgen ändå. Och så fort de ringer från siba om att de får in fler spel så kan jag köpa ett ex där för halva priset också
Postad 16 May 2012 - 19:23
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Man kanske skulle köpt några fler på en gång och slängt upp dom på tradera
Postad 16 May 2012 - 19:29
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Så om ni inte hittar era karaktärer så är det nog för att ni loggat in i fel region.
Jag har kört US sen release  Medvetet iofs
Postad 16 May 2012 - 19:56
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Postad 16 May 2012 - 21:04
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Jag måste verkligen skaffa nytt Gkort, det här är knappt spelbart på mitt gamla ruckel, kör på minsta widescreen upplösningen, och lägsta på precis allt annat. Och med "gamebooster" så snittar jag på 20fps, lyckades komma upp i 35 i leyas rum lol.
Sen blev jag lite snopen på pingen, den började på "orange" och låg runt 350ms!! Efter 10 min gick den upp till grön (vilket jag trodde var under 100ms i ett sånt här spel, men nej då ligger den runt 280ms wtf? Förhoppningsvis kommer man ner i ping senare när alla inte kör samtidigt kanske, eller om det är mer fix kvar av servrarna. Har ni också lika dålig svarstid?
Postad 16 May 2012 - 21:07
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
300 är väl inte dåligt? Det är inget fps så det behöver inte vara snabbare
Postad 16 May 2012 - 21:11
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Jag måste verkligen skaffa nytt Gkort, det här är knappt spelbart på mitt gamla ruckel, kör på minsta widescreen upplösningen, och lägsta på precis allt annat. Och med "gamebooster" så snittar jag på 20fps, lyckades komma upp i 35 i leyas rum lol. Sen blev jag lite snopen på pingen, den började på "orange" och låg runt 350ms!! Efter 10 min gick den upp till grön (vilket jag trodde var under 100ms i ett sånt här spel, men nej då ligger den runt 280ms wtf? Förhoppningsvis kommer man ner i ping senare när alla inte kör samtidigt kanske, eller om det är mer fix kvar av servrarna. Har ni också lika dålig svarstid?
Du har det bra ändå, själv måste jag köpa nytt datorbord för det gamla råkade gå sönder, likaså skärmen som stod på det, efter en lite vild fest. Datorn är numera "mediadator" så man har väll inte bästa spelställningen i soffan  Körde runt 30 minuter tidigare idag men gick inte att sitta så krökt längre sedan... Får bli IKEA nästa vecka
Postad 16 May 2012 - 21:33
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Njae jag läste lite om pingen nu och många verkar ha höga ping, fast då är det snarare upp mot nån sekund så...300 ska man kanske inte gnälla över  Har dock kommit på att jag åker på att tjacka ny psu också, om man skaffar nytt Gkort. Börjar vela iväg nu.
Postad 16 May 2012 - 21:41
Seabaz
-
Seabaz
-
Användare
-
-
124 inlägg
Ingen annan än jag som tycker det är lite "stelt" och tråkigt?
Missförstå mig inte nu. Spelet är underbart (är på lvl 15) men jag saknar massor av inställningar för spells osv, forma, fixa och trixa helt enkelt. Sen är ju storyn hittills SJUKT enspårigt. Har jag ens funderat EN ENDASTE gång de senaste timmarna på vart jag skall eller vad jag skall göra ?....
Svårt att inte gilla spelet. Men om man skall plocka fram lite kritik så
Postad 16 May 2012 - 21:46
Palter
-
Palter
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
Någon som har svårt att komma in?
Spelet crashar konstant för mig antingen när jag försöker logga in på kontot eller när jag försöker komma in i spelet med min karaktär.
Postad 16 May 2012 - 22:05
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Lol. Secret lvl http://www.youtube.com/watch?v=JeQzJC-vS40&feature=youtu.be Ingen annan än jag som tycker det är lite "stelt" och tråkigt? Missförstå mig inte nu. Spelet är underbart (är på lvl 15) men jag saknar massor av inställningar för spells osv, forma, fixa och trixa helt enkelt. Sen är ju storyn hittills SJUKT enspårigt. Har jag ens funderat EN ENDASTE gång de senaste timmarna på vart jag skall eller vad jag skall göra ?.... Svårt att inte gilla spelet. Men om man skall plocka fram lite kritik så 
Du kan inte på allvar mena att ngn av de andra diablospele inte var extremt linjära. Vad är det du vill trixa med? Slå på elective mode så kan du använda flera skills från samma skola om du vill
Postad 16 May 2012 - 22:21
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Ingen annan än jag som tycker det är lite "stelt" och tråkigt?
Missförstå mig inte nu. Spelet är underbart (är på lvl 15) men jag saknar massor av inställningar för spells osv, forma, fixa och trixa helt enkelt. Sen är ju storyn hittills SJUKT enspårigt. Har jag ens funderat EN ENDASTE gång de senaste timmarna på vart jag skall eller vad jag skall göra ?....
Svårt att inte gilla spelet. Men om man skall plocka fram lite kritik så 
Håller med, man behöver inte tänka nån ting, bara klicka så sköter sig spelet av sig självt. Finns inte mycket att handla heller så vad ska man göra med alla pengarna man hittar. Känns som spelet är gjort för den late. Tyckte bättre om tvåans upplägg, där fanns en stor bana, du får göra den ordning du vill, fanns en huvud-quest och flera små, här säger spelet vilken quest det är och det är bara klicka sig igenom den så kommer nästa, i tvåan var du tvungen att leta upp questarna samt förbättra din karaktär för att klara dom.
Postad 16 May 2012 - 22:36
Seabaz
-
Seabaz
-
Användare
-
-
124 inlägg
Håller med, man behöver inte tänka nån ting, bara klicka så sköter sig spelet av sig självt. Finns inte mycket att handla heller så vad ska man göra med alla pengarna man hittar.
Känns som spelet är gjort för den late. Tyckte bättre om tvåans upplägg, där fanns en stor bana, du får göra den ordning du vill, fanns en huvud-quest och flera små, här säger spelet vilken quest det är och det är bara klicka sig igenom den så kommer nästa, i tvåan var du tvungen att leta upp questarna samt förbättra din karaktär för att klara dom.
Nu har jag ju inte spelat SÅ länge, så det kanske blir bättre med tiden.. men de första timmarna / nivåerna har det i alla fall varit så... :S
Postad 16 May 2012 - 23:15
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Slog på elective mode med en gång, men fattar inte riktigt vad det gör, är annars autoinställningen att man alltid har "senaste" spellen på höger och vänster klick eller? Jag saknar att kunna binda olika spells på de olika musknapparna fort. Går inte det att göra? Som i d2 när man bara tryckte S och kunde hålla över en spell och trycka F1-F8 eller vad det var, och skifta snabbt mellan musklick spellarna. Nu är det meningen att man ska köra med 2 aktiva spells precis hela tiden? Plus de du kan lägga på 1-4 då? Går det inte att ställa in så man kan scrolla mellan de olika spellsen eller nåt?
Postad 16 May 2012 - 23:33
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Håller med, man behöver inte tänka nån ting, bara klicka så sköter sig spelet av sig självt. Finns inte mycket att handla heller så vad ska man göra med alla pengarna man hittar.
Känns som spelet är gjort för den late. Tyckte bättre om tvåans upplägg, där fanns en stor bana, du får göra den ordning du vill, fanns en huvud-quest och flera små, här säger spelet vilken quest det är och det är bara klicka sig igenom den så kommer nästa, i tvåan var du tvungen att leta upp questarna samt förbättra din karaktär för att klara dom.
Låter som ett spel för mig med andra ord . Jag vill ha enkla spel där jag vet exakt vad som ska göras hela tiden. Vet inte hur många spel jag har avbrutit bara för att jag kör fast eller när jag inte vet vad jag ska göra. Har inte tålamod till sånt.
Postad 16 May 2012 - 23:59
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Finns inte mycket att handla heller så vad ska man göra med alla pengarna man hittar.
Träna sin crafing-gubbe till 10 och sedan crafta items. Köpa mer space i sin stash. Reparera. För en gångs skulle finns en nytta med pengar i ett sånt här spel. Bra där.
Postad 17 May 2012 - 00:08
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Nu när man närmar sig level 20 har Monk blivit roligare att spela  Måste säga att akt 2 är klart bättre än akt 1, väldigt lik den i D2 med massa gamla monster osv. Nice!
Postad 17 May 2012 - 00:27
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Slog på elective mode med en gång, men fattar inte riktigt vad det gör, är annars autoinställningen att man alltid har "senaste" spellen på höger och vänster klick eller? Jag saknar att kunna binda olika spells på de olika musknapparna fort. Går inte det att göra? Som i d2 när man bara tryckte S och kunde hålla över en spell och trycka F1-F8 eller vad det var, och skifta snabbt mellan musklick spellarna. Nu är det meningen att man ska köra med 2 aktiva spells precis hela tiden? Plus de du kan lägga på 1-4 då? Går det inte att ställa in så man kan scrolla mellan de olika spellsen eller nåt?
Då får du mappa upp dina musknappar i settings först. Det elective gör är att du kan välja vilken skill som på vilken hotkey man vill. Utan elective är man begränsad till en defensiv skill tex. Svårt att förklara men du fattar nog
Postad 17 May 2012 - 01:23
jojye
-
jojye
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Döm inte spelet på normal när man springer på de första rarespawnen i nightmare är det som att springa in i em vägg
Postad 17 May 2012 - 07:23
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Låter som ett spel för mig med andra ord . Jag vill ha enkla spel där jag vet exakt vad som ska göras hela tiden. Vet inte hur många spel jag har avbrutit bara för att jag kör fast eller när jag inte vet vad jag ska göra. Har inte tålamod till sånt.
Man kör aldrig fast i Diablo 2, det är inte svårt eller klurigt spel men i diablo 3 så får du en pil "Gå hit" medans i Diablo 2 måste du utforska världen mer för att hitta det du behöver eller söker efter.
Postad 17 May 2012 - 08:28
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Då får du mappa upp dina musknappar i settings först. Det elective gör är att du kan välja vilken skill som på vilken hotkey man vill. Utan elective är man begränsad till en defensiv skill tex. Svårt att förklara men du fattar nog
Hm, ok jag får experimentera när jag kommer hem. Tack.
Postad 17 May 2012 - 08:43
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Diablo spelen har ju alltid varit linjära och enkla i sitt utförande, det är inget komplicerat RPG och har aldrig varit. Tycker det är synd om det bara tar ca 20 timmar att klara ut däremot, för mig kommer det nog ta ca 1 vecka eller 2 att spela ut då. Men man kan hoppas att det kommer addons som förlänger spelet, Blizzard brukar ju vara bra på att släppa extra material
Postad 17 May 2012 - 09:09
jonte__
-
jonte__
-
Rookie
-
4 inlägg
Någon som vet om det finns att köpa på tex ICA maxi??? skulle ju sitta fint kunna spela det idag:) eftersom det verkar vara sluta överallt annars..
Postad 17 May 2012 - 09:09
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Igår så körde jag lite med Barbaren men nu precis så skapade jag en male wizard och helt sjukt, jag hade 13 000 guld från start  Nu kommer jag inte ihåg hur mycket barbaren hade och om det har överförts till den nya karaktären men det låter ganska konstigt.
Postad 17 May 2012 - 09:18
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Igår så körde jag lite med Barbaren men nu precis så skapade jag en male wizard och helt sjukt, jag hade 13 000 guld från start Nu kommer jag inte ihåg hur mycket barbaren hade och om det har överförts till den nya karaktären men det låter ganska konstigt.
Passa på och handla då
Postad 17 May 2012 - 10:14
jesperlund
-
jesperlund
-
Rookie
-
5 inlägg
Igår så körde jag lite med Barbaren men nu precis så skapade jag en male wizard och helt sjukt, jag hade 13 000 guld från start Nu kommer jag inte ihåg hur mycket barbaren hade och om det har överförts till den nya karaktären men det låter ganska konstigt.
Dina karaktärer delar på stash och guld, märkte det igår. Tycker det är rätt smidigt, stor förbättring från tvåan. I D2 var det ett jädra sjå med att flytta över ett vapen från två olika karaktärer.
Postad 17 May 2012 - 14:21
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
En nackdel med att tidigare inte brytt sig om att karaktärerna befinner sig på USserver, är att de tydligen kör maintainance under dagen -_-
Postad 17 May 2012 - 16:03
krillster
-
krillster
-
Rookie
-
2 inlägg
Sorry, jag vill inte vara "den där" killen men är det någon vänlig person som har ett Guest Pass över till mig?
Har inte riktigt ekonomin att köpa spelet nu och skulle jättegärna vilja spela...
Postad 17 May 2012 - 16:55
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Hade du haft mer än ett inlägg och en "normal" medlem av minhembio så javisst... nu känns du bara som en uteliggare.
Gå å panta lite burkar så kan du köpa D3.
Postad 17 May 2012 - 17:03
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Kanske piratbukten kan hjälpa dig... Sorry, jag vill inte vara "den där" killen men är det någon vänlig person som har ett Guest Pass över till mig? Har inte riktigt ekonomin att köpa spelet nu och skulle jättegärna vilja spela...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|