![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 21 februari 2009 - 00:18
Postad 22 februari 2009 - 20:59
Såhär är det...är med en Nokia E71. Säger så för jag har inte valt den, ska ha den via jobbet. Punkt slut. Har haft den i en vecka.
Telefonen känns väl bra på alla sätt, att läsa e-post, surfa, spela bilspel mot mina kollegor när vi är ute och reser eller använda GPS:en fungerar utmärkt.
Mitt problem kommer när man ska ringa. Ringa borde vara en telefons främsta funktion enligt mig, alla andra funktioner är ju skitroliga, men varför är detta så krångligt? Här är min bekymmer:
1)
Hur minimerar jag antalet knapptryckningar innan man väl ringer en snubbe...har hittat snabbuppringningen, då räcker det med att slå exempelvis 2 och grön lur så ringer den det nummer som lagts där. So far so good. Men antalet snabbplatser är begränsat. Hur gör man sen? Tror att jag sett att man kan förvälja vilket nummer som ska vara standarsnummer för en konatakt, visst kan man det? Sen borde det bara vara att trycka in önskad kontakts bokstav, bläddra fram rätt kontakt i scrollistan och trycka grön lur...i så fall är det acceptabla antal tryck innan man kommer ut på linjen...
2)
Röststyrningen...kan man spela in sina egna röstkommandon/röstmärken...KAN inte hitta hur...det kan väl ändå inte vara så att detta inte går på denna annars så funktionsrika telefon? Efter att försökt härma det röstmärke som "skapats av enheten" och som låter som en full finlandssvensk, för den enkla kontaktern och ordet Pappa 42 gånger (hemma i ett knäpptyst rum) ringde telefonen slutligen till Pappa. Fantastiskt. Men om jag ska försöka 42 ggr varje gång lär jag snart slänga telefonen genom bilrutan utan att öppna den. Själva grejen är ju att röstkommandot ska UNDERLÄTTA uppringning. NU kan jag ju lika gärna knappa fram kontakten på telefonen och ringa och utgöra en mindre trafikfara. Kan jag spela in egna röstkommandon och i så fall hur? OM inte (så får det inte vara snälla) hur överlistar jag då detta så att det fungerar? Pappa kanske jag löser men svårare ord som Gunvald lär jag ju aldrig får telefonen att ringa som det är nu. Och nej, har inte grava talfel eller dialekt som ska ställa till det.
3)
Headset...har idag ett Stereoheadset WH-700. Detta klarar röstuppringning (även om jag eller telefonen inte verkar klara det). Är nöjd med ljudet. Lurarna är av en sådan typ som man sätter IN "helt" i örat och har riktigt SMÅ gummipluttar (de minsta ev 3 ) man kan byta till, en förutsättning för att de inte ska trilla ut i mina pyttesmå öron. Vill ha ett blue tooth med samma funktion, dvs med röstuppringening (om det nu kan fungera) och med den typen av lurar jag beskrivit. Såg en modell som hette BH-214, i vilken man kan sätta valfria lurar. (Har gärna dubbla lurar med sladd till blue tooth enheten, det gör mig inget, det är sladd till telefonen jag vill slippa) Kan jag ha denna till min E71, blev inte klok på detta när jag försökte läsa mig till det plus att Nokias hemsida bestämde sig för att lägga av när jag började närma mig en slutsats. Annars...vad rekkomenderar ni? OBS de minimala lurarna är ett måste, och helst 2 då jag föredrar musik i båda öronen när headsetet ska användas till det!
Snälla...make my day!
PS...behöver inte vara Nokia orginal head set, bara det är bra!
Postad 22 februari 2009 - 21:25
1)
Hur minimerar jag antalet knapptryckningar innan man väl ringer en snubbe...har hittat snabbuppringningen, då räcker det med att slå exempelvis 2 och grön lur så ringer den det nummer som lagts där. So far so good. Men antalet snabbplatser är begränsat. Hur gör man sen? Tror att jag sett att man kan förvälja vilket nummer som ska vara standarsnummer för en konatakt, visst kan man det? Sen borde det bara vara att trycka in önskad kontakts bokstav, bläddra fram rätt kontakt i scrollistan och trycka grön lur...i så fall är det acceptabla antal tryck innan man kommer ut på linjen...
Du kan ju slå namnet på kontakten direkt från "hemskärmen". Bara knappa och skit i vad som står om det blir siffror och tecken, så får du upp en lista på matchande kontakter. Pil upp och grön lur så ringer du kontakten.
Sen när man slagit upp en kontakt för att se uppgifter kan man välja förstahandsval i menyn. Där kan man sätta defaultnummer på telefon, sms etc. så slipper du välja nummer när du trycker grön lur. I de fall man vill välja det sekundära så trycker man mittenknappen istället för grön lur på hemskärmen så får du se kontaktens alla uppgifter.
Röstuppringning har jag aldrig använt i praktiken, för mig att lärde sig med tiden vad jag skulle ringa upp när jag småtestade. (Verkar göra det. Testade för första gången på E71an och den fixade inte "Hem" de första försöken. Men efter en övertydlig, och några tydliga, så fixar den normalt tal en bit ifrån micken. Vet inte om det är tillräckligt för dig.)
E71an har stöd för stereo bluetooth. BH-214 är sprillans och bör funka, men har inte dykt upp i handel. Har kört BH-103 litegrann och den har fått godkänt av mig. Rätt basic på funktionerna.
Postad 23 februari 2009 - 09:49
Fråga 2 och 3 hör jag gärna mer om....uptäckte också att man inte kunde köpa BH-214 än, inte ens i Nokias egen shop. Har också spanat på BH-103 och gillar den...förutom att det ser ut som på bilderna att man inte kan byta lurarna mot vafria och att man bara verkar kunna ha den kring halsen (ingen klämma) så den är helt klart ett bra alternativ!
Har tittat på två olika icke orginal blue tooth, Jabra BT3030 och en annan modell på claes olsson som jag dock inte återfinner på deras hemsida, som man kan stoppa i vafria lurar i och som har bra "musikknapper". De stöder ju emellertid inte röstuppringning, men om jag inte får det att funka med min E71 så kan det ju ändå kvitta! Dessutom funker det till min egen telefon jag kommer att använda privat som det känns just nu. 42 gånger för att lyckas ringa Pappa känns inte tillräckligt bra. Är dock lite mer positiv idag...
Redigerat av Systeryster, 23 februari 2009 - 10:18.
Postad 23 februari 2009 - 11:31
Även om detta inte riktigt är vad du frågade efter så kan jag rekommendera Nokia BH-903 - klockrent ljud och de sitter bekvämt i öronen. Funkar kanon till min E71 och E90
Postad 23 februari 2009 - 13:01
Postad 25 februari 2009 - 08:33
Jag använder den mest som ett mobilt kontor, d.v.s. E-mail, sms, läsa dokument och ringa med. Knapparna är i minsta laget men inget som inte funkar. jag vet faktiskt inte hur jag gjorde innan jag hade en telefon med qwerty-bord. En sak som är lite irriterande är att man måste använda "shift" för att få tillgång till å. Dock har nokia tänkt till här och kollat vilken av åäö man använder minst. Det är ju bra. I ärlighetens namn såskriver jag mest på engelska så det gör inte så mycket men när man väl skriver på svenska och man behöver ett å så stör det faktum att man måste använda "shift" flödet i skrivandet.
Postad 25 februari 2009 - 12:20
Postad 25 februari 2009 - 13:38
E71an har stöd för stereo bluetooth. BH-214 är sprillans och bör funka, men har inte dykt upp i handel. Har kört BH-103 litegrann och den har fått godkänt av mig. Rätt basic på funktionerna.
Jo nog stöder E71:an stereo BT allt.
Har testat med nokias märkes lurar och även den SE-bt-stereo handsfree som jag hade sen tidigare.
Jag har dock en annan fråga.
upptäckte att SDHC korten kommer i olika standarder när det gäller läs och skriv hastighet.
Har ett 8gb kort, fick givetvis lov att undersöka det.
På det står det en TVÅA, vilket innebär 2mb/s läshastighet.
Vad har ni andra för hastigheter på era kort?
Funderar om det är det som gör att filmer ibland hackar till och har sig.
KÄLLA
Postad 25 februari 2009 - 18:03

Skyfire är ett måste dock.
Postad 25 februari 2009 - 20:06
Du behöver inte använda shift för att skriva å, du kan hålla ner p-knappen en kort stund så blir det ett å. Även detta stör flödet i skrivandet litegrann men inte lika mycket som att behöva använda shift tycker jag.
Jag gillar automatiska rättstavningen och har den påslagen. Blir ett aber när man skriver nåt galet så att det blir det "rätta" ordet, men har bara hänt nån enstaka gång. Hoppas att man kan justera ordboken i framtida firmware. Men med rättstavning på så räcker det med två snabba tryck på "p" för att skriva "på".... Rättar även småslint i de flesta fall.
Postad 26 februari 2009 - 10:21
Jag gillar automatiska rättstavningen och har den påslagen. Blir ett aber när man skriver nåt galet så att det blir det "rätta" ordet, men har bara hänt nån enstaka gång. Hoppas att man kan justera ordboken i framtida firmware. Men med rättstavning på så räcker det med två snabba tryck på "p" för att skriva "på".... Rättar även småslint i de flesta fall.
Jo det är ju smidigt med rättstavning om man bara skriver på svenska, men jag skriver 1/3 på svenska och 2/3 på andra språk. Då blir det jobbigt att ändra inställningarna hela tiden. Jag visste faktiskt inte att man kunde trycka in p länge för att få ett å. Det var ju ändå smidigare. Man tackar.
Postad 26 februari 2009 - 19:47
Jo det är ju smidigt med rättstavning om man bara skriver på svenska, men jag skriver 1/3 på svenska och 2/3 på andra språk. Då blir det jobbigt att ändra inställningarna hela tiden. Jag visste faktiskt inte att man kunde trycka in p länge för att få ett å. Det var ju ändå smidigare. Man tackar.
Om du trycker in "shift" och "mellanslag" när du ska skriva mail eller sms så får du upp menyn där du kan slå av och på rättstavning.
Ett tips för att snabba på det lite iallafall

Postad 28 februari 2009 - 19:27
Mobilen har fungerat alldeles utmärkt sen jag fick den under hösten.
Idag, av alla dagar, på min födelsedag, börjar den bete sig konstigt.
Jag kan ta emot mail och sms, men det gör inte att öppna dem.
Vad beror detta egentligen på?
jag har testat att tömma alla korgarna och grejat.
vid nya mail och sms är det en gul ikon som markering. Det är även en röd liten prick vid de gula ikonerna, har inte tänkt på det tidigare om den brukar vara där eller ej.
Någon som har tips på lösning på det hela???
DESPERAT!
Postad 28 februari 2009 - 19:42
Nu sitter jag i skiten.
vid nya mail och sms är det en gul ikon som markering. Det är även en röd liten prick vid de gula ikonerna, har inte tänkt på det tidigare om den brukar vara där eller ej.
DESPERAT!
Får du ett felmeddelande när du ska öppna sms/e-mail?
Gula ikonen, är det ett gult brev eller något annat?
Postad 28 februari 2009 - 19:52
Men en röd liten prick ovanför till vänster...
inga felmeddelanden dock.
Väljer öppna och telefonen låser sig för någon sekund, sen återgår den till inkorgen..
Uppdaterar firmware nu för att se om det löser problemen.
Postad 28 februari 2009 - 19:54
En uppdatering bör fixa problemet. Jag har råkat ut för felmeddelandet "minnet fullt" när jag ska öppna sms, trots att jag inte haft nån annan applikation igång i bakgrunden. Efter omstart har det gått till sig, och har bara återkommit när jag haft många meddelanden i inkorgen.
Redigerat av fredde_, 28 februari 2009 - 19:56.
Postad 02 mars 2009 - 06:53
Bara jag eller är detta någon typ av bugg?
Postad 02 mars 2009 - 12:43
Postad 02 mars 2009 - 20:54
Postad 03 mars 2009 - 22:57
Väljer masslagringsenhet när jag kopplar in telefonen till datorn.
Postad 04 mars 2009 - 02:20
Var ska man lägga musiken för att den ska hittas i musikspelaren? Har provat lite olika mappar men jag måste alltid gå via filhanteraren för att öppna låtar och då kan man bara spela en och en.
Väljer masslagringsenhet när jag kopplar in telefonen till datorn.
Musiken kan företrädesvis ligga i musikmappen, och tricket är att du måste klicka på "val" i musikspelaren, och därefter "uppdatera". Nu letar musikspelaren igenom telefonen efter din musik, och sen voilá! Detta måste göras efter varje ändring av musikinnehållet om du vill kunna spela upp.
Postad 05 mars 2009 - 17:51
Nu sitter jag i skiten.
DESPERAT!
Detta kan bero på att du har valt att spara inkommande meddelanden på minneskortet.
Om så är fallet; vad har du för minneskort?
Har du inget vettigt på minneskortet så testa att formatera det om du promt vill spara dina meddelanden där. Annars ska det finnas program som "reparerar" men då krävs nog en kortläsare.
Postad 06 mars 2009 - 18:43
Jag har en bluetooth-adapter vid namn Deltaco BT-105 som tänkte jag använda tillsammans med Nokia PCSuite.
Tänkte det kunde vara smidigt att synka E71an trådlöst med Adressboken, kalendern osv..
Detta verkar dock stört omöjligt. Programmet känner av telefonen, men inga synk-funktioner fungerar.
Ett och samma, förgrymmade, felmeddelande har hemsökt mig i flera veckor.
"Kan inte ansluta till telefonen".
Om jag däremot använder den medföljande programvaran, fungerar filöverföringen, men inget annat.
Tips uppskattas.
MVH
Mange
Redigerat av Unregistered1599, 06 mars 2009 - 18:45.
Postad 07 mars 2009 - 00:05
Har aldrig haft ett enda problem med den så det är svårt att ge tips... kanske installera om drivrutinerna? Starta om mobilen efter du försökt att ansluta första gången?
Själv har jag som sagt en E71 som jag har via Tre och den funkar utmärkt. Såg att några frågat om den är nedlåst när den kommer från Tre men det är den inte. Allt funkar klockrent och den sväljer alla applikationer jag vill installera.
Det enda jag kan klaga på är väl Nokias fruktansvärt dåliga headset som medföljer en helt underbar telefon. Den har allt när man packar upp den, kablar och förvaringsficka och allt.. men så har Nokia velat spara lite pengar och skickat med det absolut sämsta headset du kan tänka dig... stör verkligen helhets upplevelsen.
Köpte både Nokias Stereo Headset HS-44 och WH-700... slutsatsen var väl att Nokia inte kan tillverka headsets som passar mina öron.. får dem inte att sitta bra.. så numera är det WH-700 adaptern och ett par inear JVC lurar jag använder och pratar i telefonens mick.. inte det bästa men det går.
Två sak som jag stör mig lite lite på med kalendern är att när jag lägger in ett nytt möte så är det alltid en 15 minuters påminnelse påslagen som jag måste ta bort. Finns det inget sätt att få denna att alltid vara av och bara välja att ha den om man vill(i mitt fall aldrig..)
Det andra är att jag har många återkommande möten under veckan, dessa lägger jag fint in i Outlook som jag syncar med. Men för varje vecka så kommer ju en ny agenda. Denna lägger jag fint in på det nästkommande mötet och det går att göra så i outlook, men när jag syncar med telefonen så ser jag bara själva mötet på rätt dag.. ingen extra information.
Någon som vet om det går att lägga in t ex Agenda på stående möten i kalendern?
Postad 07 mars 2009 - 13:03
Två sak som jag stör mig lite lite på med kalendern är att när jag lägger in ett nytt möte så är det alltid en 15 minuters påminnelse påslagen som jag måste ta bort. Finns det inget sätt att få denna att alltid vara av och bara välja att ha den om man vill(i mitt fall aldrig..)
Det andra är att jag har många återkommande möten under veckan, dessa lägger jag fint in i Outlook som jag syncar med. Men för varje vecka så kommer ju en ny agenda. Denna lägger jag fint in på det nästkommande mötet och det går att göra så i outlook, men när jag syncar med telefonen så ser jag bara själva mötet på rätt dag.. ingen extra information.
Någon som vet om det går att lägga in t ex Agenda på stående möten i kalendern?
Min ger då inga påminnelser 15min innan möte så det måste gå att ta bort.
Du kanske har gjort den inställningen på datan och funktionen "följer med" till telen?
Det går att lägga in rikligt med information till ett möte. Jag synkar förvisso med Lotus Notes och ibland kan det handla om A4 med text och allt dyker upp på telefonen.
Du måste ha gjort några skumma inställningar alt lagt texten där den inte hör hemma. Den enda info jag inte ser på telen - men som syns på datan - är deltagarlistan(dvs deras email)
Redigerat av BruteBonk, 07 mars 2009 - 13:12.
Postad 07 mars 2009 - 13:19
Postad 08 mars 2009 - 10:24
Postad 08 mars 2009 - 19:30

Min fråga till er som följer tråden är finns det något program som fungerar bra för filöverföring mellan min dator och mobilen via mitt trådlösa nätverk hemma? Jag har tittat igenom tråden här men hittar inget.. Jag har ingen usb kabel och min tanke är att skicka mp3 och video till mobilen..
//Dali
Postad 08 mars 2009 - 19:41
Postad 09 mars 2009 - 08:33
Är det någon som vet när de nya färgerna av nokia E71 kommer till butikerna? Enligt rykten så skulle dem ju varit hr redan i slutet av februari. Men något nytt har inte hänt
Vilka mer färger är det som kommer? På Nokia Sverige så finns det en helsvart och en steel röd.
Kommer det ytterligare några fräcka färger så kanske man ska vänta innan man inhandlar, ska nämligen köpa 2st och kan va trevligt med 2st i olika färg (ingen av oss vill ha den steel/svart som finns nu).
Postad 09 mars 2009 - 17:23
Ja den skulle ju komma i helsvart och helröd ... emn finns det någon butik som säljer dem färgerna? För det har jag int sett faktiskt ännuVilka mer färger är det som kommer? På Nokia Sverige så finns det en helsvart och en steel röd.
Kommer det ytterligare några fräcka färger så kanske man ska vänta innan man inhandlar, ska nämligen köpa 2st och kan va trevligt med 2st i olika färg (ingen av oss vill ha den steel/svart som finns nu).
Postad 09 mars 2009 - 17:39
Ja den skulle ju komma i helsvart och helröd ... emn finns det någon butik som säljer dem färgerna? För det har jag int sett faktiskt ännu
De går inte ens att köpa i Nokias egna butik så får väl ta och skicka ett mail och fråga om dom är påväg eller inte.
Postad 10 mars 2009 - 08:49
Över lag så verkar de som att de aldrig fungerar att skriva in passwords via webläsare(provat flera)???
Detta är grymt störande och en så sjukt onödigt

Hade varit väldigt nice om de fanns någon mjukvara där man kunde fixa så att den automatiskt loggar in via webblogginet när man väljer ett wlan.
Typ om man vill använda wlanet i tex Nokia Maps så är det ju inte möjligt om det kräves att man loggar in via en websida

Postad 10 mars 2009 - 08:57
Postad 10 mars 2009 - 15:06
Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.
Förmodligen kommer de inte säljas alls i Sverige dock finns alla färger ibland med på hemsidan.
Dock har vi inte hört något om dessa färger alls för den svenska marknaden.
Med vänliga hälsningar, Anna F.
Nokia Service Professional
Swedish Team
Nokia Care
Postad 10 mars 2009 - 20:07
Postad 10 mars 2009 - 20:27
Kan tipsa om Slick annars, från lonelycatgames.com, det är gratis!
Postad 10 mars 2009 - 23:10
Fick idag svar angående röd och helsvart E71a som visas på Nokias hemsida.
Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.
Förmodligen kommer de inte säljas alls i Sverige dock finns alla färger ibland med på hemsidan.
Dock har vi inte hört något om dessa färger alls för den svenska marknaden.
Med vänliga hälsningar, Anna F.
Nokia Service Professional
Swedish Team
Nokia Care
Hehe problemet att dem som jobbar på Nokia faktiskt kan mindre än vi användare och vet även mindre. Ett bevis på detta var när 4GB minnen var nya, då stod det oftast på telefonerna att de endast stödde 2GB men när man testade med 4gb så fungerade det finfint och trots detta och trots flertal mejl och bilder och annat så hävade dem att inte ska fungera. Samma sak när det gällde frågan om E71 när den skulle komma i vit färg till sverige och som ni säkert vet så kom den vita någa veckor efter den silvriga, men när man frågade nokia så svarade dem att den vita troligtivs inte skulle komma till sverige och att det bara var den silvriga.
Så att dem säger att dessa färger inte är avsedda för sverige är inget bevis, men de kan ändå stämma. Jag ska faktiskt hålla utkik hos leverantörerna och se om de dyker upp nått om detta
Postad 10 mars 2009 - 23:13
Det problemet går egentligen inte att lösa på Nokia telefonerna, iallafall vad jag vet. Men det jag säger är ju ingen regl så de kan också vara fel. Men vad jag vet så ska det inte fungera.Har problem med att logga in på WLAN som kräver inloggning via webbsida.
Över lag så verkar de som att de aldrig fungerar att skriva in passwords via webläsare(provat flera)???
Detta är grymt störande och en så sjukt onödigt
Hade varit väldigt nice om de fanns någon mjukvara där man kunde fixa så att den automatiskt loggar in via webblogginet när man väljer ett wlan.
Typ om man vill använda wlanet i tex Nokia Maps så är det ju inte möjligt om det kräves att man loggar in via en websida
Postad 11 mars 2009 - 08:18
Det problemet går egentligen inte att lösa på Nokia telefonerna, iallafall vad jag vet. Men det jag säger är ju ingen regl så de kan också vara fel. Men vad jag vet så ska det inte fungera.
Det där var ingen trevlig nyhet då jag tillbringar större delen av dagen i en sådan miljö

Mobilproffs du får gärna hålla mig/oss uppdaterade angående färgerna

*Edit:* Mobilproffs du har möjligtvis inte info om E72? Såg några tidiga bilder på den för några månader sen men inget sen dess.
Mvh stabbe
Redigerat av stabbe, 11 mars 2009 - 14:11.
Postad 11 mars 2009 - 18:35
Nokia E72 som senare släpptes som E63? Eller tänker du på nåt annat...
Det har jag faktiskt ingen koll på om jag ska vara ärlig

Jag är lite i valet o kvalet om jag ska invänta nya modeller så jag inte inhandlar E71 så dyker de upp en uppdaterad om ett par månader.
Postad 11 mars 2009 - 18:58
Det har jag faktiskt ingen koll på om jag ska vara ärlig
Jag är inte så värst insatt i mobil världen nu för tiden hehe.
Jag är lite i valet o kvalet om jag ska invänta nya modeller så jag inte inhandlar E71 så dyker de upp en uppdaterad om ett par månader.
Detta har dykt upp i en recension, men det är inte så konkret i dagsläget.
In fact, Nokia have formed two major braches of these phones: candybars (E63, E71, E73) and side-sliders (E75, Nokia 5730 XM, E85).
Postad 11 mars 2009 - 19:06
Redigerat av stabbe, 11 mars 2009 - 19:07.
Postad 11 mars 2009 - 19:52
Och E73 är en kommande modell om jag förstod dig rätt? Även om det inte är officiellt ännu.
Det finns inga telefoner som heter E72 och E73.... Inom E-Serien finns det följande:
E50, E51, E55,E60,E61, E61i, E62, E63, E65,E66, E70, E71, E75, E90
Om ni syftar på E63 så är de ju en billig variant av E71 och den verkar ju inte komma till sverige! E63, är ganska lik E71, men är tjockare, saknar GPS, har 2mp kamera och är av plast.
Finns varken E72 eller E73..
Postad 11 mars 2009 - 20:12
Äntligen fick jag hem den!
Tänkte köra in 8GB kortet med en gång, tog ur 2GB man får och såg att det drygt 250MB med innehåll.
Är det något vettigt man bör behålla/flytta över till det större kortet, eller är det bara massa skräp?
Ja, kartorna ligger på det minneskortet du får med telefonen, så om du vill ha kvar dom...
Postad 11 mars 2009 - 20:48
Det finns inga telefoner som heter E72 och E73.... Inom E-Serien finns det följande:
E50, E51, E55,E60,E61, E61i, E62, E63, E65,E66, E70, E71, E75, E90
Om ni syftar på E63 så är de ju en billig variant av E71 och den verkar ju inte komma till sverige! E63, är ganska lik E71, men är tjockare, saknar GPS, har 2mp kamera och är av plast.
Finns varken E72 eller E73..
Vad som finns och vad som kan komma att finnas är ju skilda saker. Vi pratade om vad som kommer...
Sen, E63 hette E72 i en läckt produktvideo från Nokia men släpptes med annat namn, lätt att blanda ihop gamla rykten, och E73 finns nämnd i en recension av E75 på mobile-review.com. Är övertygad om att det finns en E73 som inte är lanserad, sen om den kommer heta det officiellt kan ju ingen utom finnarna veta. Men modellnamnet har nämnts av en betrodd källa. Likaså E52. Och E85 vilket låter intressant, med en siffra högre och samma tangentbordstyp som E75 och 5730.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar