* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
2277 svar till detta ämne
Postad 26 oktober 2009 - 09:00
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Fåtal saker?
Kan du logga in på facebook och spela farmville? mafiawars ?
Svt play
Tv anytime eller vad det heter ?
Mycket tveksam att det funkar eftersom den inte har flashstöd för över 9.3....
Postad 26 oktober 2009 - 09:55
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
Någon som har recept på att få Nokias Facebook App att funka till Sation?
Jag får bara meddelande om certifikat fel.
Redigerat av leafgren, 26 oktober 2009 - 11:57.
Postad 26 oktober 2009 - 10:20
PureDigital
-
PureDigital
-
Beroende
-
-
1 125 inlägg
Jag sitter och örsöker få filmerna från PlayNow Arena att fungera men lyckas inte, de kommer in i telefonen och så men kan inte visas, vad gör jag för fel.?
Postad 26 oktober 2009 - 11:17
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Jag sitter och örsöker få filmerna från PlayNow Arena att fungera men lyckas inte, de kommer in i telefonen och så men kan inte visas, vad gör jag för fel.?
Antar att du ser en ikon att filmen är trasig på telefonen? prova att öppna filmen ändå så borde telefonen fråga om den kan få tillgång till ett nät och ladda ner en verifikationsfil typ. Utan den kan du inte spela upp filmerna. Funkade galant för mig!
Postad 26 oktober 2009 - 11:37
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Inga problem för mig heller!!
Postad 26 oktober 2009 - 11:44
PureDigital
-
PureDigital
-
Beroende
-
-
1 125 inlägg
det fungerar inte för mig, inga problem med licesnsen utan sen när man ska spela filmen står det vänta... sen det går inte att spela medie filen eller något likande.
inga förslag?
Postad 26 oktober 2009 - 11:54
PureDigital
-
PureDigital
-
Beroende
-
-
1 125 inlägg
jag vet inte hur det gick till men nu fungerar det helt plötsligt...
mycket märkligt.
Postad 26 oktober 2009 - 12:14
Drulle69
-
Drulle69
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Fåtal saker?
Kan du logga in på facebook och spela farmville? mafiawars ? Svt play Tv anytime eller vad det heter ?
Mycket tveksam att det funkar eftersom den inte har flashstöd för över 9.3....
Vad gäller spelen vetitusan, det är inte riktigt min grej så det har jag inte testat, men SVT play går att se på SATIO förutsatt att du installerar Skyfire samt virtual keyboard.
Postad 26 oktober 2009 - 14:57
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Det stod mellan Nokia N900 och Satio för mig. Jag var inte säker på om jag verkligen valde rätt fram till idag när Nokia N900 blev försenad en bra bit in i framtiden!
Postad 26 oktober 2009 - 15:06
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Tjo!
Har nu i 1 timme suttit och läst igenom samtliga 31 sidor. Ganska varierande information man får, dock är ju flera av sidorna innan release av telefonen.
Hur som helst, i nuläget sitter jag med en HTC touch HD som jag inte är helt nöjd med. Tycker den är klockren att surfa med, dock är kameran värdelös (framförallt därför jag är sugen på en satio), men även är det rent horibelt att skriva sms. I snitt per ord jag skriver så får jag säkert med 1 bokstav fel, vilket alltså blir rätt jobbigt när man knappar ett längre sms, eller mail.
Så det jag undrar är:
- Hur är Sation att surfa med? Är den snabb, är upplösningen bra, enkelt att navigera runt etc?
- Hur upplever ni skärmen och själva touch-känslan? Funkar det bra? Är den träffsäker eller klickar man fel ofta?
Är helt kluven på huruvida jag ska köpa mig en satio eller ej. Har en VIP-inbjudan på netonnets lagerinvigning i Linköping i morn där jag i så fall får 10% rabatt på telefonen, så det är ju alltid nåt =)
Postad 26 oktober 2009 - 15:07
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
En mobil med Symbian kan väl aldrig vara rätt val
Postad 26 oktober 2009 - 15:35
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Tjo!
Har nu i 1 timme suttit och läst igenom samtliga 31 sidor. Ganska varierande information man får, dock är ju flera av sidorna innan release av telefonen.
Hur som helst, i nuläget sitter jag med en HTC touch HD som jag inte är helt nöjd med. Tycker den är klockren att surfa med, dock är kameran värdelös (framförallt därför jag är sugen på en satio), men även är det rent horibelt att skriva sms. I snitt per ord jag skriver så får jag säkert med 1 bokstav fel, vilket alltså blir rätt jobbigt när man knappar ett längre sms, eller mail.
Så det jag undrar är:
- Hur är Sation att surfa med? Är den snabb, är upplösningen bra, enkelt att navigera runt etc? - Hur upplever ni skärmen och själva touch-känslan? Funkar det bra? Är den träffsäker eller klickar man fel ofta?
Är helt kluven på huruvida jag ska köpa mig en satio eller ej. Har en VIP-inbjudan på netonnets lagerinvigning i Linköping i morn där jag i så fall får 10% rabatt på telefonen, så det är ju alltid nåt =)
Jag hade en HTC Touch HD förut och som du säger så surfar man skönt på den men sms och kameran är inte speciellt roliga. Jag blev faktiskt överraskad av hur bra full qwerty fungerade även med mina korvar till fingrar på Satio. I HDn använde jag alltid pekpinnen när jag smsade. Kameran i Touch HD var nästan omöjlig att ens använda så det här är en riktig fröjd! Upplösningen är lite låg i satio men det går fint att surfa ändå faktiskt. Tycker att det flyter på riktigt bra. Tycker det är lite svårt att jämföra Satio med en windows mobile men det är en värdig ersättare till Touch HD tycker i alla fall jag. Man backar lite på vissa punkter men tar sig fram på andra.
Redigerat av scen, 26 oktober 2009 - 15:37.
Postad 26 oktober 2009 - 15:43
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag hade en HTC Touch HD förut och som du säger så surfar man skönt på den men sms och kameran är inte speciellt roliga. Jag blev faktiskt överraskad av hur bra full qwerty fungerade även med mina korvar till fingrar på Satio. I HDn använde jag alltid pekpinnen när jag smsade. Kameran i Touch HD var nästan omöjlig att ens använda så det här är en riktig fröjd! Upplösningen är lite låg i satio men det går fint att surfa ändå faktiskt. Tycker att det flyter på riktigt bra.
Tycker det är lite svårt att jämföra Satio med en windows mobile men det är en värdig ersättare till Touch HD tycker i alla fall jag. Man backar lite på vissa punkter men tar sig fram på andra. 
Tack för bra info där! =) Jo visst är HTC touch HD skön att surfa på, det flyter på bra och upplösningen är ju riktigt fin. Men du tycker Sation står sig ganska bra i jämförelse på den punkten alltså? Som jag har förstått det är just surfandet något Sation är lite sämre på.
Postad 26 oktober 2009 - 16:14
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
När vi ändå pratar webbsurf så kan jag passa på att tipsa om en funktion som vissa av er kanske inte märkt av ännu. Om ni upplever att storleken på texten är lite väl liten så kan ni enkelt dubbelklicka på skärmen så zommas det valda området in. Dubbelklicka flera gånger så zoomar ni in mera och efter ett visst antal dubbelklick så kommer telefonen att hoppa ut till utzoomat läge igen. Mycket smidigt och användbart om man vill växla mellan att ha en överblick och att läsa små textrutor osv.
Postad 26 oktober 2009 - 16:22
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 849 inlägg
Mm. Det är faktiskt den absolut största besvikelsen med Satio, riktigt riktigt tråkigt. Jag kräver inte PS3-fjärrstyrningen men DLNA tycker jag borde vara ett krav på dagens prylar med stöd för wifi. Speciellt för en mobil för 6k och där dessutom mobiler med samma OS och i princip samma hårdvara har det..
Gick smidigt att annullera ordern hos Katshing iaf. PS3-Styrningen var lite av dealbreakern för mig, det jag använder mobilen till så räcker min nokia N80 tills det kommer någon som har allt jag vill ha. Men undra om PS3-styrningen kommer att vara helt låst till SE-telefoner eller om det är någon enklare applikation som kan komma till mobiler med öppen källkod, vad tror ni? Förmodligen nån "digital-signing" som det är för BT hos ps3:s joystickar kan man ju tro.
Postad 26 oktober 2009 - 17:23
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlägg
vänta nu här har folk fått instruktionsböker? jag har fan inte fått något sådant hahaah
Postad 26 oktober 2009 - 18:08
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
När vi ändå pratar webbsurf så kan jag passa på att tipsa om en funktion som vissa av er kanske inte märkt av ännu. Om ni upplever att storleken på texten är lite väl liten så kan ni enkelt dubbelklicka på skärmen så zommas det valda området in. Dubbelklicka flera gånger så zoomar ni in mera och efter ett visst antal dubbelklick så kommer telefonen att hoppa ut till utzoomat läge igen. Mycket smidigt och användbart om man vill växla mellan att ha en överblick och att läsa små textrutor osv.
Men tack.  Har du kanske en lösning på cert-frågan?
Redigerat av leafgren, 26 oktober 2009 - 18:08.
Postad 26 oktober 2009 - 18:10
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
vänta nu här har folk fått instruktionsböker? jag har fan inte fått något sådant hahaah
Jo, i mobilen finns den. Om du stoppar in minneskortet i datorn så kanske den är lättare att läsa.
Postad 26 oktober 2009 - 18:24
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Tack för bra info där! =)
Jo visst är HTC touch HD skön att surfa på, det flyter på bra och upplösningen är ju riktigt fin. Men du tycker Sation står sig ganska bra i jämförelse på den punkten alltså? Som jag har förstått det är just surfandet något Sation är lite sämre på.
Om man kan leva med att dra lite fram och tillbaka med fingrarna i sidled så tycker jag faktiskt det fungerar väldigt bra. Inga sidor som sett konstiga ut för mig och det laddas in hyfsat snabbt. Nu har jag kanske inte surfat så jätte mycket och kommer förmodligen inte gå in på så mycket mer än facebook och nödgoogla lite ibland så för det duger det i alla fall.
Postad 26 oktober 2009 - 18:33
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Har du kanske en lösning på cert-frågan?
Hmm, nja det enda jag vet är ju att man inte kan installera applikationer som tagits ifrån Ovi-store och installera på sin Satio. Men det finns ju en hel del olika sidor som lägger upp tredjeparts-apps och dessa ska ju fungera utmärkt att installera, förutsatt att det är för S60 v5 eller eventuellt v3. Om du vill slinka förbi varningen och installera icke-signade applikationer så måste du använda någon form av mjukvara som låser upp telefonen och helt enkelt tar bort sådana här blockader/varningar. Det har pratats lite om detta tidigare i tråden och någon använder "HellooX2" men om det fungerar bra eller ej vet jag inte. Utlåtande angående den sidan överlåter jag till de användare som verkligen testat det ordentligt. Notera dock att garantier och sådant försvinner helt när du installerar den typen av program. Detta är alltså som att till exempel jailbrakea en iPhone och så vidare. Telefonen kan gå sönder och då står du där utan telefon och utan garantier vilket givetvis skulle vara synd. Jag kommer att vänta tills dess att garantin löper ut innan jag ens börjar fundera på den här typen av modifikationer. här har du hemsidan till HellooX2 - http://helloox2.com/
Postad 26 oktober 2009 - 20:24
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Kan man ladda ner sverigekartor till gps-applikationen? Tycker det känns onödigt att koppla upp mot internet och betala datatrafik
Postad 26 oktober 2009 - 21:00
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
Hmm, nja det enda jag vet är ju att man inte kan installera applikationer som tagits ifrån Ovi-store och installera på sin Satio. Men det finns ju en hel del olika sidor som lägger upp tredjeparts-apps och dessa ska ju fungera utmärkt att installera, förutsatt att det är för S60 v5 eller eventuellt v3. Om du vill slinka förbi varningen och installera icke-signade applikationer så måste du använda någon form av mjukvara som låser upp telefonen och helt enkelt tar bort sådana här blockader/varningar. Det har pratats lite om detta tidigare i tråden och någon använder "HellooX2" men om det fungerar bra eller ej vet jag inte. Utlåtande angående den sidan överlåter jag till de användare som verkligen testat det ordentligt. Notera dock att garantier och sådant försvinner helt när du installerar den typen av program. Detta är alltså som att till exempel jailbrakea en iPhone och så vidare. Telefonen kan gå sönder och då står du där utan telefon och utan garantier vilket givetvis skulle vara synd. Jag kommer att vänta tills dess att garantin löper ut innan jag ens börjar fundera på den här typen av modifikationer.
här har du hemsidan till HellooX2 - http://helloox2.com/
Tackar! Innan garantin har gått ut så finns det förhoppningsvis en drös med apps att tillgå. Här blir det ingen upplåsning än inte! Får helt enkelt ta det lite cool.  En fråga till bara. Finns det något kommando för att stänga tidigare öppna program? Jag tycker att jag stänger ner dem hela tiden men efter ett tag så klagar telefonen på att det finns för lite minne kvar... Några tips?
Postad 26 oktober 2009 - 21:01
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Kan man ladda ner sverigekartor till gps-applikationen? Tycker det känns onödigt att koppla upp mot internet och betala datatrafik
Trekbuddy kanske? Trekbuddy . Man kan dock inte söka på adresser. Det hade varit bra om Nokia/Ovi Maps kunde gå att få ner på Satio.
Postad 26 oktober 2009 - 22:12
Adder
-
Adder
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Se inlägg 854:
Eller använd standard SonyEricsson servicemeny: Tryck snabbt efter varandra (i icke knapplåst läge): Höger,vänster,höger,höger,vänster I Serviceinformation->Maskinvaruinformation så har du bla MAC addressen.
Höger = Röd knapp med överkryssad telefonlur Vänster= Grön knapp med lyft telefonlur
Aowa den var inte riktigt den menyn jag var ute efter men bra att veta ändå tack! Jag menar ju denna:  Hitta ingen sexigare bild men ändå.
Postad 26 oktober 2009 - 22:29
Unregistered781d1224
-
Unregistered781d1224
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Vilken webbläsare använder ni till eran Satio ?
Sen undrar jag om ni har kommit på hur (om det nu går) att spara en bild om du är ute på nätet i din satio ?
Postad 26 oktober 2009 - 22:47
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
En mobil med Symbian kan väl aldrig vara rätt val 
I väntan på något annat med lika schysst kamera så  Vilken webbläsare använder ni till eran Satio ?
Sen undrar jag om ni har kommit på hur (om det nu går) att spara en bild om du är ute på nätet i din satio ?
Undrar jag också  Den där som klarade svtplay ska jag nog testa. Borde finnas en tråd med bara tips om spel och program (:
Redigerat av scen, 26 oktober 2009 - 22:50.
Postad 26 oktober 2009 - 22:50
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jg använder både den befintliga webläsaren för lite enklare nyhetsglutt och mobilanpassade sidor.
Till vanliga websidor kör jag opera mini (beta versionen för touch)
Jag har nog lyckats spara bilder i vanliga webläsaren...bara att kolla runt i menyerna(orkar inte det nu men återkommer om ingen annan inte redan svarat då). Bildkvaliten är dock låg..kanske går att ändra i webläsaren innan man surfar in och ska spara. I opera mini går det att spara men betaversionen som jag kör fryser ofta och hela programmet fastnar ofta när jag försöker spara en bild. För att spara så håller jag fingret på bilden nån´sekund och sedan kommer det upp bildalternativ. Jag har för mej att jag valde då "open picture" för att spara" Hoppas att dom fixar detta och ett annat tråkigt fel nämligen vissa sidor funkar inte (kodning?) såtillvida att det inte funkar när man klickar på länkar och det inte går att skriva/posta.
Postad 26 oktober 2009 - 23:26
Unregistered781d1224
-
Unregistered781d1224
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Jg använder både den befintliga webläsaren för lite enklare nyhetsglutt och mobilanpassade sidor. Till vanliga websidor kör jag opera mini (beta versionen för touch)
Jag har nog lyckats spara bilder i vanliga webläsaren...bara att kolla runt i menyerna(orkar inte det nu men återkommer om ingen annan inte redan svarat då). Bildkvaliten är dock låg..kanske går att ändra i webläsaren innan man surfar in och ska spara. I opera mini går det att spara men betaversionen som jag kör fryser ofta och hela programmet fastnar ofta när jag försöker spara en bild. För att spara så håller jag fingret på bilden nån´sekund och sedan kommer det upp bildalternativ. Jag har för mej att jag valde då "open picture" för att spara" Hoppas att dom fixar detta och ett annat tråkigt fel nämligen vissa sidor funkar inte (kodning?) såtillvida att det inte funkar när man klickar på länkar och det inte går att skriva/posta.
Jag tog bort min Opera för den låste sig hela tiden. Men jag har verkligen kollat i menyerna efter att spare när jag är ute på webben med den för installerade webbläsaren och hittar inget sådant. Men jag är tacksam för alla tips ! Ps. Har just installerat Symtorret. Ska bli intressant och se om det funkar bra.
Postad 27 oktober 2009 - 00:01
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Men jag har verkligen kollat i menyerna efter att spare när jag är ute på webben med den för installerade webbläsaren och hittar inget sådant. Men jag är tacksam för alla tips !
Nejdå, då har du inte letat tillräckligt =) Såhär gör du, surfa fram någon rolig sida där du hittar en bild som du vill spara ner. Jag använde mig av Google (images) och letade rätt på en bild. Men jag har även testat andra sidor som till exempel www.gamersyde.com som lägger upp lite bilder och videos om spel. När jag väl hittat en bild som jag vill spara ner, så har jag tryckt på options valt "display options" och sen "View pictures.. Har du då en webbsida uppe med massor av bilder på, så kommer du att få upp en lista med tumnaglar, välj den bild du vill ha och tryck "ok". Går det däremot att trycka på bilden, för att låta webbläsaren zooma så rekommenderar jag att du gör det först, då kan du spara ner bilden i högre upplösning. Oavsett vilken metod du använder (öppna bilden i fullscreen eller välja en tumnagel) så är processen ungefär densamma. Du öppnar som sagt options -> display options -> view pictures. När du valt rätt bild så trycker du på options och sen save.. välj om du ska spara på telefonminnet eller minneskortet.. KLART! =)
Postad 27 oktober 2009 - 07:37
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
En fråga till bara. Finns det något kommando för att stänga tidigare öppna program? Jag tycker att jag stänger ner dem hela tiden men efter ett tag så klagar telefonen på att det finns för lite minne kvar... Några tips?
För att se prog som körs, tryck på mittenknappen och håll den intryckt till menyn med prog som körs kommer upp. För att stänga prog (ska inte behövas...) tryck på programmet läänge tills ytterligare en meny kommer upp, då kan du välja stäng.
Redigerat av what17ever, 27 oktober 2009 - 07:38.
Postad 27 oktober 2009 - 07:40
Adder
-
Adder
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Vilken webbläsare använder ni till eran Satio ?
Ang bilder så finns en meny där alla bilder listas så man kan ladda ner/spara dem.
Postad 27 oktober 2009 - 09:26
subxero
-
subxero
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
E det någon som vet om wisepilot äe en test verison eller om det är en full verion i sation???
Postad 27 oktober 2009 - 09:27
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
E det någon som vet om wisepilot äe en test verison eller om det är en full verion i sation???
Testversion.
Postad 27 oktober 2009 - 09:38
subxero
-
subxero
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Finns det något bra gps program till Sation ???
Postad 27 oktober 2009 - 09:49
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Testversion.
Det är fullversion med 30 dagars provapå... Sen ska man kunna välja hur man vill lägga upp olika abonnemang. ( Typ som Telia Navigator eller Telenor Navigator. )
Postad 27 oktober 2009 - 11:10
john7612
-
john7612
-
Användare
-
-
147 inlägg
En grej jag stör mig på är när man väljer temat sony ercsson är att snabb applicationerna i övre kanten inte går att välja som shortcut till ett annat Tema. som t ex bildvisnings programmet.
Postad 27 oktober 2009 - 11:16
Drulle69
-
Drulle69
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Finns det något bra gps program till Sation ???
Personligen kör jag garmin mobile XT på min satio. Funkar utmärkt. Kartorna ligger på minneskortet och rutten beräknas på luren, man behöver alltså inte ha en uppkoppling aktiv för att kunna "routa". Däremot om man vill ha trafikinfo så måste man koppla upp sig. Kan dock verkligen rekommendera Garmin.
Postad 27 oktober 2009 - 11:39
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
Personligen kör jag garmin mobile XT på min satio. Funkar utmärkt. Kartorna ligger på minneskortet och rutten beräknas på luren, man behöver alltså inte ha en uppkoppling aktiv för att kunna "routa". Däremot om man vill ha trafikinfo så måste man koppla upp sig. Kan dock verkligen rekommendera Garmin.
Du som kör med Garmin. Jag har också laddat in Garmin Mobile XT men efter 30 sekunder släcks displayen ned, jag hittar bara en inställning där man maxialt kan öka till 60 sekunder. När man kör ett program så vill man ju inte att displayen släcks hela tiden... Tips? Edit: Nevermind.  Hittade det.
Redigerat av leafgren, 27 oktober 2009 - 11:45.
Postad 27 oktober 2009 - 12:20
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Får lägga in Garmin o testa då!!
Postad 27 oktober 2009 - 13:04
bay
-
bay
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej,
Har just börjat leka med Sation och upptäckte att det går otroligt långsamt vid surfning. Noterade att endast GSM-symbolen är aktiv längst upp i vänstra hörnet. Borde inte 3G eller HSDPA aktiveras då man surfar? Eller finns det ingen täckning för det där jag är för tillfället. Igår kväll stod det HSDPA och det gick också betydligt fortare. Väljer man typ av nät, eller blir det det outomatiskt det snabbaste som finns tillgängligt???
Postad 27 oktober 2009 - 13:23
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Går det att koppla in Sation till datorn och med datorn surfa via telefonens nät?
I så fall, funkar det bra? Är det smidigt?
Postad 27 oktober 2009 - 13:33
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Går det att koppla in Sation till datorn och med datorn surfa via telefonens nät? I så fall, funkar det bra? Är det smidigt?
Ja, som med alla andra nyare SE-mobiler så kan du använda mobilen som modem. Antingen via Bluetooth eller med kabel.
Postad 27 oktober 2009 - 14:41
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Funkar det bra och enkelt att ta emot samt skicka mail förresten?
Har hört att just gmail ska vara lite bekymmersamt.
Postad 27 oktober 2009 - 14:45
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Funkar det bra och enkelt att ta emot samt skicka mail förresten? Har hört att just gmail ska vara lite bekymmersamt.
Det fungerar bra för mig, men hur ska man göra för att skicka upp bilder till en WordPress-blogg?
Postad 27 oktober 2009 - 14:53
lestander
-
lestander
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Du som kör med Garmin. Jag har också laddat in Garmin Mobile XT men efter 30 sekunder släcks displayen ned, jag hittar bara en inställning där man maxialt kan öka till 60 sekunder. När man kör ett program så vill man ju inte att displayen släcks hela tiden... Tips?
Edit: Nevermind.  Hittade det.
Konstigt när jag ska installera Garmin Mobile XT så går all bra till jag kommer till, välja spåk, klickar till Svenska, sen kan man inte välja Nästa ? Vad göra? programmet säger ju att den inte är kompatibel med denna telefon när man installerar. kör med Garmin Mobile XT 5 for N95 eller vilken version ska man ha? Länka gärna ett pm
Postad 27 oktober 2009 - 14:59
Unregistered781d1224
-
Unregistered781d1224
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Nejdå, då har du inte letat tillräckligt =)
Såhär gör du, surfa fram någon rolig sida där du hittar en bild som du vill spara ner. Jag använde mig av Google (images) och letade rätt på en bild. Men jag har även testat andra sidor som till exempel www.gamersyde.com som lägger upp lite bilder och videos om spel. När jag väl hittat en bild som jag vill spara ner, så har jag tryckt på options valt "display options" och sen "View pictures.. Har du då en webbsida uppe med massor av bilder på, så kommer du att få upp en lista med tumnaglar, välj den bild du vill ha och tryck "ok". Går det däremot att trycka på bilden, för att låta webbläsaren zooma så rekommenderar jag att du gör det först, då kan du spara ner bilden i högre upplösning. Oavsett vilken metod du använder (öppna bilden i fullscreen eller välja en tumnagel) så är processen ungefär densamma. Du öppnar som sagt options -> display options -> view pictures. När du valt rätt bild så trycker du på options och sen save.. välj om du ska spara på telefonminnet eller minneskortet.. KLART! =)
Ok jag hade inte letat nog =) Men fan en lite krånglig väg att gå ! Men tack som fan för svaret !
Postad 27 oktober 2009 - 15:30
Unregistered781d1224
-
Unregistered781d1224
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Någon som hittat en Media spelare till Sation som klarar att spela upp Xvid ?
Provade att ladda ner via torrent igår och fick det att funka bra.
Högsta hastighet vart iof bra ca 250kb/s men det funkade.
>Tog ner att avsnitt av Californication men den var i Xvid så det gick inte spela upp.
Postad 27 oktober 2009 - 15:46
Nemizizz
-
Nemizizz
-
Rookie
-
1 inlägg
Börjar bli lite desperat. Tanken var att jag skulle kunna använda mobilen att logga in på mail, jobbmail, facebook m.m. Men så fort jag skrivit in anv.namn och lösen och sedan trycker log in så kastas jag ut från internet och hamnar på genvägs sidan på telefonen. Någon som har en idé om vad som händer och hur man åtgärdar detta? Vissa saker som facebook har fungerat, men när jag var tvungen att logga in igen var det kört.
Postad 27 oktober 2009 - 15:50
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
Konstigt när jag ska installera Garmin Mobile XT så går all bra till jag kommer till, välja spåk, klickar till Svenska, sen kan man inte välja Nästa ?
Vad göra?
programmet säger ju att den inte är kompatibel med denna telefon när man installerar. kör med Garmin Mobile XT 5 for N95 eller vilken version ska man ha?
Länka gärna ett pm
Du har PM
Postad 27 oktober 2009 - 16:11
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Hej, Har just börjat leka med Sation och upptäckte att det går otroligt långsamt vid surfning. Noterade att endast GSM-symbolen är aktiv längst upp i vänstra hörnet. Borde inte 3G eller HSDPA aktiveras då man surfar? Eller finns det ingen täckning för det där jag är för tillfället. Igår kväll stod det HSDPA och det gick också betydligt fortare. Väljer man typ av nät, eller blir det det outomatiskt det snabbaste som finns tillgängligt???
Den ska välja det snabbaste i första hand om det finns. Så antagligen har du dålig täckning.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|