Att det är folket bakom batman och spiderman gör ju att det har potential, men samtidigt är det en film baserat på spel.
Mass Effect 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
3
|
(12)
|
129:- | |
Mass Effect 2 (PC)
(PC-spel)
|
2
|
(16)
|
116:- | |
Mass Effect 2 - Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
340:- | |
Mass Effect 2 - Collector's Edition (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Recension: Mass Effect 2 (4 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 25 May 2010 - 10:53
Att det är folket bakom batman och spiderman gör ju att det har potential, men samtidigt är det en film baserat på spel.
Postad 25 May 2010 - 15:18
Annars skulle jag gärna se en animerad tv-serie med Mass Effect.
Vilka skådisar dom ska använda borde ju va lätt tycker man ju.
Postad 25 May 2010 - 16:52
Hehe, ja det kan man ju tycka. Men är det klart vad filmen kommer handla om? Kommer det vara Shepard och hans/hennes (nu måste det i så fall avgörasVem som gör Miranda borde vara enkelt.
Postad 25 May 2010 - 16:53
Finns ju möjligheter.. enormt universum som Star Wars med många olika raser, de kan göra nästan vad som helst.Hehe, ja det kan man ju tycka. Men är det klart vad filmen kommer handla om? Kommer det vara Shepard och hans/hennes (nu måste det i så fall avgöras
) team man får följa eller kommer det vara nåt fristående?
Postad 25 May 2010 - 16:55
Ja, egentligen vore det ju rätt överflödigt med en film som kretsar kring Shepard, så jag hoppas nog på nåt annat.Finns ju möjligheter.. enormt universum som Star Wars med många olika raser, de kan göra nästan vad som helst.
Postad 25 May 2010 - 16:57
Postad 13 June 2010 - 21:26
Jag vågar inte ta ut nåt i förskott, eftersom jag ännu inte sett nån officiell info kring detta datum (har jag missat nåt?). De har ju inte varit helt enligt sin tidsplan den senaste tiden, fast då har ju problemen iofs gällt Dragon Age.På tisdag kommer nästa DLC, 'Overlord'. Två nya achivement. 560 MSP.
Postad 13 June 2010 - 23:00
Känns lite Pinnacle Station över den här DLCn; vi släpper den men låtsas inte om den.
Hört nått om när de ska börja släppa DLC för att knyta samman ME2 och ME3?
Boken skulle väl dessutom komma den här månaden?
Edit: Boken kommer den 27e juli enligt Amazon
Redigerat av Unregistered6810b893, 13 June 2010 - 23:01.
Postad 14 June 2010 - 09:07
Nåja, det spelar inte så himla stor roll för min del då jag inte har planer på att skaffa det nya direkt. Men samtidigt börjar jag bli lite sugen på att spela en runda. Testade bara ett av fem uppdrag med Hammerhead som hastigast när det släpptes. Annars har jag inte spelat sedan början av mars. Så jag har inte spelat Kasumi heller. Så det börjar ju bli lite material jag kan förgylla en till genomspelning med nu.
Men jag ska ändå invänta recensioner.
Postad 19 June 2010 - 20:15
Fast, hämta alla collectables INNAN ni gör sista uppdraget. Det finns ingen återvändo efter det. Tur jag hade en save precis innan jag började spela det.
Postad 19 June 2010 - 20:44
Overlord var riktigt sjysst för att vara ett DLC. Speciellt ett ME2 DLC.
Speciellt ett ME2 dlc? Förklara gärna.
Hur lång tid tog det att ta sig igenom det, hur stort var det?
Jag har varken spelat Kasumi eller Overlord, men ska väl göra det så småningom. Är de i klass med Bring Down the Sky till ettan?
Postad 20 June 2010 - 09:49
Zaeed: Ny gubbe med ett hyfsat lojalitetsuppdrag.
Firewalker: Introduktion till tanken. Var väl inte sådär jätteskoj direkt.
Kasumi: Ny gumma med ett hyfsat lojalitetsuppdrag. 560 msp var lite häftigt med tanke på längden.
Overlord känns mer som Bring Down the Sky. Lite längre där man kör mellan olika platser för att rensa upp. Stämningsfyllt även om det är helt förutsägbart vad som ska hända. AI:n man ska slåss mot skrämmer en ett par gånger om man har skruvat upp ljudet lite för högt. Men i mitt fall så säger det nog ingenting. Klarar knappt av att kolla på gameplay från Dead Space utan att bli rädd.
Edit: Skulle nog säga att jag la ner ett par timmar på det. Men så kollade jag på alla konversationer och letade upp alla collectables också.
Redigerat av Unregistered6810b893, 20 June 2010 - 09:50.
Postad 24 July 2010 - 16:30
Gött, det där är något som verkligen intresserar mig. Men ska man alltså behöva införskaffa Kasumi, Overlord och detta för 2x560p + vad det nya nu kostar. Ujuj, det blir ju en slant helt plötsligt. Undrar om det kommer en GOTY-version av spelet?Ny DLC: Lair of the Shadow Broker.
http://pc.ign.com/ar.../1107801p1.html
Postad 08 August 2010 - 18:13
Mass Effect Retribution går nu att köpa
Överlag bättre än Ascension. Känns dock mer som en fortsättning på ME2 och Ascension än en inblick hur ME3 kommer att bli.
Postad 19 August 2010 - 17:24
Är det värt det ?
Tyckte 1:an var helt ok.
Postad 19 August 2010 - 17:37
Ok.har inte haft igång 360 på länge så de känns som ME2 vore ett bra val
Postad 19 August 2010 - 17:52
http://www.zavvi.com...2/10049775.html
Vet dock inte vad frakten är därifrån.
Finns här för 14.93+0.99 i frakt
http://www.thehut.co...2/10049775.html
Beställt mycket från Thehut.com
Riktigt bra ställe.Dock är dom inte så snabba.
Edit
Katastrofen är ett faktum.
Jag hittar inte Mass Effect 1
Redigerat av moparman, 19 August 2010 - 18:08.
Postad 20 August 2010 - 06:55
Ligger fortfarande på lvl 30 efter halav omgång 2.
/TZ
Postad 20 August 2010 - 07:58
Inte som i ettan där det tog en spelomgång att gå från 59 till 60.
Redigerat av Unregistered6810b893, 20 August 2010 - 07:58.
Postad 20 August 2010 - 08:39
Frakten från zavvi är alltid 1 pund.Här
http://www.zavvi.com...2/10049775.html
Vet dock inte vad frakten är därifrån.
Postad 07 September 2010 - 15:21
Säger jag inte om... Combat Drone? Pah!
I ettan rockade dock Engineer...
Postad 08 September 2010 - 12:44
Nu känns det som att jag lika gärna kan vänta in nån DOTW. Det känns ju som att det kommer fler och fler såna. Det var ju Dragon Age för några veckor sedan och det är väl RE5 denna vecka. Det har ju samlat på sig några saker nu och jag vet inte om jag vill hosta upp 1920 MS-poäng på detta spel för tillfället. Skaffar jag detta, så måste jag ju också skaffa Overlord och Kasumi.
edit: haha, ser att jag i princip skrev detta redan i juli, hoppas ni ursäktar mitt upprepande.
Redigerat av jayreso, 08 September 2010 - 12:45.
Postad 17 October 2010 - 14:44
Man försvinner in i spelet på en gång. Helt otroligt vilken underbar spelupplevelse Mass Effect bjuder på.
Ska bli kul att testa Lair of the Shadow broker.
Postad 04 December 2010 - 15:37
Postad 04 December 2010 - 23:28
Det här är utan tvekan denna generations bästa spel
Du har inte fel. Bara Mass Effect 1 kan mäta sig.
Är ni spända på VGAs 2010 om en vecka? Nästa Bioware spel ska ju presenteras och det verkar vara Mass Effect relaterat.
Dessutom; kolla deras kategorier och vilka ME2 är nominerade i:
Game of the Year
Studio of the Year (Bioware)
Best Xbox 360 game
Best PC game
Best RPG
Best Original Score
Best Performance by human male (Martin Sheen)
Best Performance by human female (Jennifer Hale samt Yvonne Strahovski) Håller på Miranda även om Miss Shepard borde vinna.
Best DLC (Lair of the Shadow Broker)
Kommer säkert vara nominerat i PS3 klassen nästa år.
Edit: Förresten; det verkar inte som om det kommer en GOTY edition med all DLC. De tycker tydligen att det räcker med PS3 versionen för det.
Redigerat av Unregistered6810b893, 04 December 2010 - 23:30.
Postad 04 December 2010 - 23:56
Japp, suger.Edit: Förresten; det verkar inte som om det kommer en GOTY edition med all DLC. De tycker tydligen att det räcker med PS3 versionen för det.
Verkar som att det kan komma att hända rätt mycket på VGA, ett litet mini-E3 som det ser ut. ME3 hade varit drömmen förstås.
Jag tippar efter motståndet:
http://www.xboxgamin...nees-announced/
Game of the Year
Best Xbox 360 game
Best PC game
Best RPG
Best Original Score
Best Performance by human male (Martin Sheen) (John Marston Red Dead vinner nog)
Best Performance by human female (Jennifer Hale)
Best DLC (Lair of the Shadow Broker) Undead Nightmare tar hem det.
Tycker iofs det är dåliga nominationer överlag, de kunde tagit med mycket bättre skådespelare/skådespelerskor. Craig som Bond t ex =/.
Postad 05 December 2010 - 00:23
ME2 har bättre betyg på Gamerankings =/.Best PC game blir ju StarCraft II... ME2 har ju Xbox-kategorin =)
Postad 05 December 2010 - 01:08
Förresten; det verkar inte som om det kommer en GOTY edition med all DLC. De tycker tydligen att det räcker med PS3 versionen för det.
Lite synd...hade tänkt köpa en sådan i samband med ny dator. Inget som hindrar mig att köpa all DLC separat men nu får PS3-versionen även Dr.Pepper DLC på köpet så jag hoppas att även de låses upp. Man har väl knappt några visir och sådant att välja mellan annars?
Redigerat av Dariush, 05 December 2010 - 01:09.
Postad 05 December 2010 - 03:37
Mindre än 2% bättre betyg för ME2 ju :| SC2 sålde liksom på en dag mer än vad ME2 gjorde under hela året. PC game of the year 4sure. Om ME2 vinner kategorin ska jag anmäla Spike TV till granskningsnämnden för stöld. ME2 kommer säkert vinna Xbox 360 ändå :>ME2 har bättre betyg på Gamerankings =/.
Postad 05 December 2010 - 08:14
Men jag har funtat på den grej... visst är dlc ändå en engångsgrej? Jag kan inte sälja ex. residen evil gold eftersom dlc redan är "förbrukat"?
Postad 05 December 2010 - 09:51
Fasen...jag som suttit och väntat på GOTY... alltså ingen chans alls att det kommer?
Från truffle:s (Lead Gameplay developer för ME2) twitter:
Closest thing is ME2 PS3 RT @Full_of_hornets @truffle Is there any chance of a Mass Effect 2 Game of the Year edition with all the DLC?
Postad 05 December 2010 - 10:08
Postad 05 December 2010 - 10:14
Japp, suger.
Verkar som att det kan komma att hända rätt mycket på VGA, ett litet mini-E3 som det ser ut. ME3 hade varit drömmen förstås.Spoiler
Jag tippar efter motståndet:
http://www.xboxgamin...nees-announced/
Game of the Year
Best Xbox 360 game
Best PC game
Best RPG
Best Original Score
Best Performance by human male (Martin Sheen) (John Marston Red Dead vinner nog)
Best Performance by human female (Jennifer Hale)
Best DLC (Lair of the Shadow Broker) Undead Nightmare tar hem det.
Tycker iofs det är dåliga nominationer överlag, de kunde tagit med mycket bättre skådespelare/skådespelerskor. Craig som Bond t ex =/.
Jaja men då är det bara att köpa ps3-versionen också. ME2 förtjänar det lätt.
Med tanke på hur industirn har evolverat så tror jag faktiskt inte att ett E3 räcker längre. En på vintern och en på sommaren blir nog bäst. Vem räknar tgs liksom...har varit superplatt sedan några år tillbaka.
Japp japp..Marstons röst är grym!
Postad 05 December 2010 - 10:56
Är det någon som har nåt bra tips på hur man ska tackla insanity? Menar mest i vilken ordning man ska ta uppdragen, om det nu spelar någon roll menar jag.....bitvis , som namnet insinuerar, är det helt galet svårt.
Beror mycket på din klass. Det stora problemet är att Horizon uppdraget startar av sig själv och då brukar man inte ha tillräckligt med points för att vara en killermaskin. Kör helst igenom din gubbe/gumma på enklare svårighetsgrad först för att inte det ska bli FÖR svårt.
Själv körde jag igenom det på Sentinel där jag pumpade in allt i Tech Armor, Defender, Warp och som extra ability körde jag Warp Ammo (vill ha passiv bonus eftersom man spammar sina andra krafter hela tiden).
Med sig har man Miranda (Cerberus Officer för team bonus, Overload och Warp) och Mordin (Incinerate).
Hemligheten är att hela tiden ha något som biter på armor eftersom ALLA du möter har fetaste armorn. Incinerate är ovärderlig här.
Med den här uppsättningen körde jag igenom Insanity relativt enkelt. Dog bara när jag gjorde något exceptionellt korkat. Horizon var väl värst för då hade man inte uppgraderat sin SMG tillräckligt.
Annars kör alla uppdrag du kan, de bonusar till research du får är ovärderliga. Inte bara vapen, utan antalet medpacks, damageresistance, osv, osv. Uppgradera allt utom typ de vapen / personer du aldrig använder. T.ex. brydde jag mig aldrig om Krogan / Sniper rifle uppgraderingarna eftersom de inte rörde mitt team.
Just det, som extra vapen på Collectors uppdraget har jag för mig att jag plockade upp shotgunnen eftersom husks kan bli lite jobbiga i närstrider när de kommer med maxad armor.
Skriver lite här och här
Japp japp..Marstons röst är grym!
Kunde inte fortsätta spela RDR efter slutet.
Redigerat av Unregistered6810b893, 05 December 2010 - 11:31.
Postad 05 December 2010 - 12:17
Tänkte varva det på normal först och sedan ge mig på insanity. Menar nu sentinel karaktären. Har du nån koll på nästkommande dlc?
Postad 05 December 2010 - 12:38
I den här tråden har jag skrivit rätt mycket om hur jag tacklade lite olika situationer. Vill minnas att Horizon var det värsta. Hemligheten med det sista uppdraget är att veta vart fienderna kommer ifrån och positionera squaden därefter. Scionen 'kitar' man runt ett hinder efter att man dragit ner hans kompis. Prethorianen är inte heller så jobbig då man precis plockat upp en collectors beam.
Edit: Tror inte det kommer mer DLC. De sa nått om det sista DLCet de skulle släppa vat ett som knöt samman ME2 och ME3; och det lär ju varit Lair of the Shadow Broker.
Redigerat av Unregistered6810b893, 05 December 2010 - 12:40.
Postad 05 December 2010 - 14:19
Så länge man inte kan importera sin PC-gubbe till PS3 så blir det ingen PS3-version (om inte EA skickar), vill ju köra vidare med min gubbe. Men det är klart, jag kommer köpa till PC istället innan ME3 kommer. Måste spela LOTS iaf.Jaja men då är det bara att köpa ps3-versionen också. ME2 förtjänar det lätt.
Postad 06 December 2010 - 09:31
MIssa inte ME2 det är katastrof bra.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Recension: Mass Effect 2
152 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler