Kinect
1118 svar till detta ämne
Postad 23 November 2010 - 15:13
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Finns det inget "vuxen spel" till Kinect? Med vuxen spel menar jag inte porr. Utan ett spel som känns mer att det ä gjort för vuxna personer. De som finns nu känns mest som de är barnspel.
Finns rätt många (enligt mitt tycke), de jag själv äger är t ex: Your Shape, Dance Central och Kinect Sports... Sports kanske vissa tycker är "barnsligt", men jag och sambon + polarna tycker det är hur kul som helst! Finns väl egentligen inget barnsligt med fotboll, friidrott eller beachvolley liksom?  För övrigt finns det ju EA Sports Active 2 och Fighters Uncaged oxå...
Redigerat av ajzman, 23 November 2010 - 15:16.
Postad 23 November 2010 - 20:24
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Fighters uncaged är dock skräp. Köp INTE!
Postad 24 November 2010 - 08:03
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Blir och köpa Sports Island Freedom. Någon som har eller testat det? Funderar på hur Paintball fungerar med Kinect i det spelet
Postad 24 November 2010 - 08:20
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Postad 24 November 2010 - 10:50
Unregistered42280
-
Unregistered42280
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har hört rykten om att det kommer någon typ av handkontroll som kan kopplas till Kinect. Vore ju fantastiskt om det kommer en ordentlig vapen kontroller, så man kan få samma spelkänsla som i Konamis Jurassic Park III och Police 911Otroligt skojj OCH bra benmuskel träning!
Postad 24 November 2010 - 13:39
menks13
-
menks13
-
Användare
-
-
132 inlägg
Blir och köpa Sports Island Freedom. Någon som har eller testat det? Funderar på hur Paintball fungerar med Kinect i det spelet
Köp absolut inte det spelet!! Det var fruktansvärt, dålig kontroll som bara den.
Postad 24 November 2010 - 14:24
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Köp absolut inte det spelet!! Det var fruktansvärt, dålig kontroll som bara den.
Är det enligt egen åsikt eller för att du har sett recensioner? Joy Ride är ett exempel på att det inte var som recensionerna, det är just därför jag ställer motfrågor  Mycket har nog med hemmamiljön att göra också
Postad 24 November 2010 - 14:30
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Verkar inte speciellt bra...
Deca sports Freedom är ett annat spel  Ett exempel på att vi nog kan förvänta oss en våg likt den till Wii men skitspel
Postad 24 November 2010 - 14:32
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Deca sports Freedom är ett annat spel 
Ett exempel på att vi nog kan förvänta oss en våg likt den till Wii men skitspel 
Det är samma spel: http://www.gamespot....dom/review.html"Despite what its title might suggest, Deca Sports Freedom--which is known as Sports Island Freedom in some parts of the world--is hardly a liberating experience" Läste lite intressant läsning om spelet med just First Person shooting med Kinect (Paint Ball): But I found that it was the more ambitious activities that I enjoyed. Paint Ball in particular was a fascinating, if a little mind-stretching. This is essentially a Kinect controlled first person shooting game. Movement is determined from the position of your feet on the floor. Move forwards and you advance, move back and you retreat - as well as strafing left and right. Holding you arm straight out at the screen then let you turn and look around as well as target, in a similar fashion to how the Wii-mote is used. Finally you can duck down by crouching and fir by flicking your arm at the screen. The first time I tried this reminded me of switching from mouse to game pad. It initially seemed totally unusable as my brain struggled to translate the required movement into the right bodily input. After a bit of time though, this started to click and the novelty of controlling a first person shooter with just Kinect's movement sensor was actually quite exciting - if a little fiddly. Länk: http://www.gamepeopl...landfreedom.htm
Redigerat av Midnight, 24 November 2010 - 14:39.
Postad 24 November 2010 - 14:38
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Deca sports Freedom är ett annat spel 
Jag har för mig att det ska vara samma spel, men inte helt 100% nu...
Jag har också fått för mig att Deca är den amerikanska varianten. Med tanke på att båda har Paintball och heter ungefär likadant trodde jag att det var samma spel men med olika regionsnamn.
Postad 24 November 2010 - 14:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det är samma sak med Crossboards 7 som heter annorlunda i USA och EU.
Postad 24 November 2010 - 16:09
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jag har också fått för mig att Deca är den amerikanska varianten. Med tanke på att båda har Paintball och heter ungefär likadant trodde jag att det var samma spel men med olika regionsnamn.
Där ser man, fel av mig då. Dock så står det fast, detta är väl ett av de budget spel som nu kommer regna över kinect för att dra ur pengar på konceptet. Samma nivå på Crossboards 7.
Postad 24 November 2010 - 21:20
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
I kinect sports, hur i h.spelar man 4 stycken ? Kan bara välja en motståndare. Vill ju ha med alla på en gång även om man inte spelar alla exakt samtidigt.
Postad 24 November 2010 - 21:47
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
I kinect sports, hur i h.spelar man 4 stycken ? Kan bara välja en motståndare. Vill ju ha med alla på en gång även om man inte spelar alla exakt samtidigt.
Visa sporter kan du välja att spela med 4st, t.ex. bowling. Annars är det bara att ta party mode och spela i lag.
Postad 24 November 2010 - 22:40
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Ok så friidrott fungerar det kanske inte på ?!
Party tyckte jag verkade konstigt. Testade volleybollen där skulle man stoppa bowlingkäglor och inte spela :/
Redigerat av Gioacchino, 24 November 2010 - 22:41.
Postad 25 November 2010 - 01:58
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Today F-Secure released its annual "Cyber Monday Cyber-Watch List" with the most "dangerous" gifts consumers will be searching for this Thanksgiving, the majority of which are tech items. F-Secure's 10 Most Dangerous Gifts are: 1. Kinect for Xbox2. Call of Duty: Black Ops 3. Jewelry 4. Amazon Kindle 5. Toys 6. Black Friday Deals 7. Cyber Monday Deals 8. Toy Story 3 9. Susan Boyle 10. Apple iPad F-Secure warned customers to go to a retailer's site directly if possible, use Internet security software with browsing protection, and check a site's URL before making a purchase; sites should use the encrypted "https://" for secure check-outs. The list was compiled by cross-checking Amazon's most-gifted items with an analysis of Google Insights for the most searched terms worldwide over the last 30 days.
Postad 25 November 2010 - 03:10
Farbror_Nilsson
-
Farbror_Nilsson
-
Rookie
-
5 inlägg
Om man kunde spela fifa och liknande med Kinect så skulle det bli ett köp direkt  . Eller kan man det redan har inte riktigt fattat?.
Redigerat av Farbror_Nilsson, 25 November 2010 - 03:11.
Postad 25 November 2010 - 08:06
menks13
-
menks13
-
Användare
-
-
132 inlägg
Är det enligt egen åsikt eller för att du har sett recensioner? Joy Ride är ett exempel på att det inte var som recensionerna, det är just därför jag ställer motfrågor 
Mycket har nog med hemmamiljön att göra också
Jag har testat alla spelen och jag tyckte att kontrollen var riktigt dålig plus att när jag spelade tennis så var mina ben inte med, de bara flöt runt. kinect sports är mycket bättre.
Postad 25 November 2010 - 11:57
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Postad 25 November 2010 - 12:49
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Har sneglat lite på den här, kanske dags att slå till. Ska gå att montera direkt på plattv:n med detta Kit .Någon som vet om kitet går att köpa i sverige?
Postad 25 November 2010 - 21:44
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Spammar lite, har gjort samma inlägg i både Move- och Wii-trådarna. SVT Plus om Wii vs Kinect vs Move. Det intressanta börjar ca 28:20 in i programmet. Har inte titta så noga men en viktig sak dom missar är ju utbudet och kvalitén på spelen! Sen ska vi komma ihåg att deras test riktar sig till gemene man och inte oss teknikfreaks. --- OT men det där PLUS-programmet gav ingen bra reklam för Dustin direkt.
Redigerat av BrittBastard, 25 November 2010 - 21:56.
Postad 25 November 2010 - 22:32
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Well, tur man har alla 3 då så man slipper välja  Iofs ngn move har jag inte hunnit köpa än till ps3an men det blir ett köp nästa år.
Postad 26 November 2010 - 08:45
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Har inte titta så noga men en viktig sak dom missar är ju utbudet och kvalitén på spelen!
Jo. Det roliga var dock när de frågade ungarna och jag sa högt 'tjejen väljer Wii och pojken väljer PS3'.
Postad 26 November 2010 - 09:56
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hade de testat dance central så hade kinect vunnit överlägset.
Redigerat av Unregistereddc471864, 26 November 2010 - 09:56.
Postad 26 November 2010 - 11:05
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Köpte Kinect, Dance Central och Kinect Sports igår. Har varit sugen på att testa och se vad det är för nåt egentligen. Ska packa upp och prova ikväll.
Postad 26 November 2010 - 12:53
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Jaha å så köpte man det igår tillsammans med Dance Central och spelet som var med. Jag testade lite spelet som följer med (äventyrsspelet) och jag hade lite svårt med att att få pekarn på rätt ställe, jag vet inte om det är jag (vilket jag tror) eller om det är sensorn som inte lirar men jag var "all over the place".
Jag la i skivan Dance Central och den irriterande dansläraren sa att jag behövde öva mer sen när sambon går in, ja då var allt perfekt synkat. Va i HE jag är ju grymm på att stuffa, kan både vals och masurka, måste va fel på sensorn  . Skämt åsido det var faktiskt riktigt kul, kan tänka mig efter ett par biror, blir väl som "one night at the Roxbury"
Postad 26 November 2010 - 13:18
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Efter ett par biror vägrar mina polare prova Dance Central..... men men
Istället för Sports Island Freedom köpte jag nyss Game Party: In Motion, 16st Arkad spel, perfekt för enkla spel med lite rörelse för folk under festen som inte vill röra sig så mycket... Har fått ok betyg enligt några sighter... Får se hur OK det är efter helgen
Postad 26 November 2010 - 14:02
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Hade de testat dance central så hade kinect vunnit överlägset.
Överlägset vet jag inte, tror de testade dance central på slutet men den fick inte påverka scoren. Ang. att pojken valde PS3... Generellt verkar det som att barn fördrar PS3, läser ni denna artikel: http://wireless.ign..../1136355p1.htmlSå är det samma sak där, PS3 ligger nästan dubbelt så högt upp i statistiken.
Postad 26 November 2010 - 15:53
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Generellt verkar det som att barn fördrar PS3, läser ni denna artikel:
Japp, det var därför det var så enkelt att gissa vad de skulle välja. Att flickan skulle välja Wii för Nintendo-socker och killen skulle välja PS3 för att det är 'en bättre PS2a'. Det var ju inte så att de tog ställning till vilken motioncontrol de gillade bäst.
Postad 26 November 2010 - 16:01
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Alla barn har fått för sig att PS3 är den coola konsollen. Sony är nog rätt allmänt ett coolare företag än microsoft och nintendo bland barnen.
Postad 26 November 2010 - 16:31
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Spammar lite, har gjort samma inlägg i både Move- och Wii-trådarna.
SVT Plus om Wii vs Kinect vs Move. Det intressanta börjar ca 28:20 in i programmet. Har inte titta så noga men en viktig sak dom missar är ju utbudet och kvalitén på spelen!
Sen ska vi komma ihåg att deras test riktar sig till gemene man och inte oss teknikfreaks.
---
OT men det där PLUS-programmet gav ingen bra reklam för Dustin direkt. 
Intressant är att Kinect får bäst på Lagg, alltså uppmäter lägst lagg av alla 3 i ett likvärdigt sportspel. Inte mest tekniska artikeln men ändå.
Postad 26 November 2010 - 19:20
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Japp, det var därför det var så enkelt att gissa vad de skulle välja. Att flickan skulle välja Wii för Nintendo-socker och killen skulle välja PS3 för att det är 'en bättre PS2a'. Det var ju inte så att de tog ställning till vilken motioncontrol de gillade bäst.
Alla barn har fått för sig att PS3 är den coola konsollen. Sony är nog rätt allmänt ett coolare företag än microsoft och nintendo bland barnen.
Haha det är iförsig sant.
Postad 28 November 2010 - 08:49
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Efter ett par biror vägrar mina polare prova Dance Central..... men men
Istället för Sports Island Freedom köpte jag nyss Game Party: In Motion, 16st Arkad spel, perfekt för enkla spel med lite rörelse för folk under festen som inte vill röra sig så mycket... Har fått ok betyg enligt några sighter... Får se hur OK det är efter helgen
Katastrof. Spelade i lördags massa spel med vänner och så kommer vi till denna Game Party In Motion spelet. Sätter igång det och Menyerna är svåra att röra runt sig vid. Att bekräfta tar ett antal försök för att få det att fungera. Man ser nämligen ingen "mus hand". När man väl kommer in och valt rätt gren så har den svårt att tracka 2 personer samtidigt. Menyerna är långa och spelen korta... Riktigt dåligt spel trots nedan jeppes recension: http://123kinect.com...thread-406.html
Postad 28 November 2010 - 09:58
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Katastrof. Spelade i lördags massa spel med vänner och så kommer vi till denna Game Party In Motion spelet. [...] Riktigt dåligt spel trots nedan jeppes recension:
Därför är det enda man kan lita på är giantbombs QuickLooks.
Postad 28 November 2010 - 12:35
ImpreZa
-
ImpreZa
-
Användare
-
-
167 inlägg
Intressant är att Kinect får bäst på Lagg, alltså uppmäter lägst lagg av alla 3 i ett likvärdigt sportspel. Inte mest tekniska artikeln men ändå.
Intressant också att de väljer den dyraste kombinationen att få till motion till 360. Man kan ju komma undan minst 1000:- billigare om man köper bundle. Ska kolla vidare på avsnittet nu, men det var något som jag lade märke till.
Postad 28 November 2010 - 13:17
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
barn gör inte som vuxna säger, barn gör som vuxna gör  . Intressant också att de väljer den dyraste kombinationen att få till motion till 360. Man kan ju komma undan minst 1000:- billigare om man köper bundle.
vi stod och snackade lite om detta på jobbet. jag har bara kollat väldigt snabbt på programmet, men dom gjorde väl inte precis några supertester. och dom vet nog inte riktigt vad prisjakt är för nåt, då dom fick det till att move skulle vara billigare än kinect (om jag förstod kollegan rätt iallafall), vilket är helt befängt.
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 28 November 2010 - 13:19.
Postad 28 November 2010 - 14:19
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Därför är det enda man kan lita på är giantbombs QuickLooks. 
Haha. GB äger.
Postad 28 November 2010 - 22:19
zappa
-
zappa
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Letat förgäves efter en sån där adapter så man får 230V + USB istället för "AUX" kontakten. Nån som vet var man kan få tag på dem löst?
Postad 29 November 2010 - 10:20
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Tillochmed mina föräldrar sa att Move och PS3 var bäst efter det programmet...jisses.
MItt förtroende för PLUS försvann med Sverker.
Enligt mig :
Billigast Kinect, Wii , Move
Lag Kinect , Move , Wii
Exakthet Kinect,Move, Wii
Installation Kinect, Wii, Move
Tech factor Kinect , Move, Wii
Underhållning Kinect, Wii, Move
Barn Wii, kinect, Move
Vuxna Kinect, Wii, Move
Känslan Kinect, Move, Wii
Som jag sagt tidigare, kinect är framtiden - det andra är bara leksaker.
Postad 29 November 2010 - 10:24
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
MItt förtroende för PLUS försvann med Sverker.....
Vad nu då, blev nyfiken nu -var har man missat att se på Plus?
Postad 29 November 2010 - 10:27
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Vad nu då, blev nyfiken nu -var har man missat att se på Plus?
Kolla högst upp på denna sida, där har Palminio citerat mitt inlägg med SVT Play-länk.
Postad 29 November 2010 - 18:46
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Tillochmed mina föräldrar sa att Move och PS3 var bäst efter det programmet...jisses.
MItt förtroende för PLUS försvann med Sverker.
Enligt mig :
Billigast Kinect, Wii , Move Lag Kinect , Move , Wii Exakthet Kinect,Move, Wii Installation Kinect, Wii, Move Tech factor Kinect , Move, Wii Underhållning Kinect, Wii, Move Barn Wii, kinect, Move Vuxna Kinect, Wii, Move Känslan Kinect, Move, Wii
jag tänkte säga är du säker på att den där listan skulle vara korrekt, men sen ser jag att du skrev att det var din åsikt  . har själv inte provat move så vet inte hur det är. har bara sett och hört att det inte ska vara så fantastiskt som sony påstått. nåja. hurvida kinect skulle vara framtiden återstår väl att se. jag tror nog snarare på att något liknande move är framtiden där vi både har en kamera som kinect och kontroller. åtminstone den närmsta framtiden. jag tror inte att tekniken är tillräckligt bra än på ett tag för att alla spel kan vara kontrollösa.
Postad 29 November 2010 - 23:28
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Vi vill inte vara kontroll-lösa. Inte jag iaf. Men man kan väl kombinera teknikerna också? Det ena utesluter inte det andra.
Tänk ett fps där du styr med handkontroll och tex duckar, sidesteppar och tittar runt hörn med kinect. Slåss melee med kinect osv
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 November 2010 - 23:29.
Postad 30 November 2010 - 08:08
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
jag tänkte säga är du säker på att den där listan skulle vara korrekt, men sen ser jag att du skrev att det var din åsikt . har själv inte provat move så vet inte hur det är. har bara sett och hört att det inte ska vara så fantastiskt som sony påstått. nåja.
hurvida kinect skulle vara framtiden återstår väl att se. jag tror nog snarare på att något liknande move är framtiden där vi både har en kamera som kinect och kontroller. åtminstone den närmsta framtiden. jag tror inte att tekniken är tillräckligt bra än på ett tag för att alla spel kan vara kontrollösa.
Kinect är inte tänkt att vara kontrollöst, det är en av de vanligaste missuppfattningarna (som jag tror jag försökt korrigera tidigare i denna tråden). MS har först nu inför julförsäljningen gått ut med "kontrollerlösheten" och man måste förstå dem ur en ren marknadsföringssynvinkel - då ingen annan kan göra detta. MEN, spel som kommer att utnyttja kinect tillsammans med kontroller under kommande år döljs för att inte deras marknadsföringsvinkel ska bli skev. Hybridspelen kommer, snabbare än vad de flesta tror - där du använder kontroller (ex den vanliga kontrollern, men inte nödvändigtvis den utan snarare någon ny enhandslösning) + kinect och där kommer det verkligen att skina. move kan aldrig bli framtiden, för move är bara en billig, dålig hybrid av Wii och 360. Tyvärr, detta är fakta - ur en rent teknisk synpunkt(där deras kamera är den tekniskt svaga punkten). Självklart kan den iallafall få en kommersiell success, men jag ställer mig mycket tveksam till detta när MS kommer börja spotta ut andra lösningar (och bli inte förvånade om Nintendo announcar någon sorts kamera).
Postad 30 November 2010 - 08:32
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Hybridspelen kommer, snabbare än vad de flesta tror - där du använder kontroller (ex den vanliga kontrollern, men inte nödvändigtvis den utan snarare någon ny enhandslösning) + kinect och där kommer det verkligen att skina.
move kan aldrig bli framtiden, för move är bara en billig, dålig hybrid av Wii och 360. Tyvärr, detta är fakta - ur en rent teknisk synpunkt(där deras kamera är den tekniskt svaga punkten). Självklart kan den iallafall få en kommersiell success, men jag ställer mig mycket tveksam till detta när MS kommer börja spotta ut andra lösningar (och bli inte förvånade om Nintendo announcar någon sorts kamera).
På vilket sätt anammar då inte Kinect både Move och Wii? Kameran är inte alls dålig i Move ekipaget snarare inte använd till dess fullaste rätt. Anledningen till att Kinect isåfall kommer använda kontroll är för att de likt Playstation är att de vet att tekniken inte klarar av alla sorts genrer. Hade den gjort det så vore en kontroll inte nödvändig. Sedan är det svårt att ta ditt inlägg på allvar då du säger att det är fakta. Fakta för dig kanske men för andra bör det vara nonsens. Kan Microsoft bygga vidare på effektivt kontrollöst spelande så har de visat att deras 3d-kamera gör stor skillnad utöver de andra konkurrenterna men att övergå till en likadan lösning med kontroll och kamera är att erkänna att tekniken inte alls är så världsomvändande som de först påstod.
Postad 30 November 2010 - 08:42
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
På vilket sätt anammar då inte Kinect både Move och Wii?
Kameran är inte alls dålig i Move ekipaget snarare inte använd till dess fullaste rätt.
Anledningen till att Kinect isåfall kommer använda kontroll är för att de likt Playstation är att de vet att tekniken inte klarar av alla sorts genrer. Hade den gjort det så vore en kontroll inte nödvändig.
Sedan är det svårt att ta ditt inlägg på allvar då du säger att det är fakta. Fakta för dig kanske men för andra bör det vara nonsens.
Kan Microsoft bygga vidare på effektivt kontrollöst spelande så har de visat att deras 3d-kamera gör stor skillnad utöver de andra konkurrenterna men att övergå till en likadan lösning med kontroll och kamera är att erkänna att tekniken inte alls är så världsomvändande som de först påstod.
Fakta är fakta, men man kan behöva ha en stor grad av intresse mer än spel för att sätta sig in i det. Kinect kameran är både en RGB kamera och en 3D kamera samt boostar 2 mikrofoner för väldigt imponerande röststyrning (som tyvärr inte är släppt i sverige än), gentemot Eye-toy kameran (som bara är en billig webkamera, och lite av en leksak som namnet säger) kan bara tracka motion och är dessutom väldigt känslig för olika ljuskonditioner. Teknisk fakta är att kinect kameran är grymt mycket mer avancerad än eye-toy. "Kinect" kommer starkt att påverka vår interaktion med tekniska prylar de kommande åren - detta är bara startskottet och där behöver kinect inte någon extra kontroller - MEN för att vi hardcore gamers ska bli nöjda så kommer kinect att integreras med kontrollers, inte nödvändigtvis accelerometrar eller ir fjärrkontroller med lysande bollar på. Kinect är tekniskt sett(både till hårdvara och mjukvara) den största innovation vi sett i konsolbranschen (och till stor del i teknikbranschen) på många år.
Redigerat av theonlyix, 30 November 2010 - 08:45.
Postad 30 November 2010 - 09:13
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
*Eye-toy kameran (som bara är en billig webkamera, och lite av en leksak som namnet säger) kan bara tracka motion och är dessutom väldigt känslig för olika ljuskonditioner. * Här bevisar du än en gång att du inte bygger dina antaganden på något. Kameran till Move går att använda till ansiktsigenkänning , röstigenkänning och det har bevisats otaliga gånger att den inte är ljuskänslig. Den enda gången du kan problem med den är ifall du riktar en stor bygglampa emot kameran annars existerar inte problemet ifall utvecklarna väljer att använda kameran till dess fullaste rätt. Du skriver Hardcore som någon ursäkt för en tekniks begränsningar och det är det inte. Kinect kan endast användas till ett fåtal genrer då tekniken inte är fulländad. Att inkl en kontroll när man säger att Move är en kopia av Wii är att kasta sten i glashus. Move använder både kamera och kontroll för att locka en så bred användningskrets som möjligt. Kinect i nuläget är avsedd för simpelt nöje för stora som små och har därför begränsningar vad gäller t.ex fps. Jag vill gärna veta vad du bygger dina antaganden på och varför du kastar skit på konkurrenters tekniker. Du pratar om fakta men påvisar ingen så därför är det svårt att ta dig på allvar. Jag kan bifoga lite videor till dig angående mina påståenden: http://www.youtube.c...h?v=5TaUsSy-f0Y Voice recognition http://www.joystiq.c...ecognition-tech Face recognition http://www.youtube.c...h?v=edXRmj4mpvI Head tracking/Face recognition http://www.youtube.c...h?v=H7NzV4gb_HQ Ljuskänslig?
Postad 30 November 2010 - 09:32
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
*Eye-toy kameran (som bara är en billig webkamera, och lite av en leksak som namnet säger) kan bara tracka motion och är dessutom väldigt känslig för olika ljuskonditioner. *
Här bevisar du än en gång att du inte bygger dina antaganden på något.
Kameran till Move går att använda till ansiktsigenkänning , röstigenkänning och det har bevisats otaliga gånger att den inte är ljuskänslig. Den enda gången du kan problem med den är ifall du riktar en stor bygglampa emot kameran annars existerar inte problemet ifall utvecklarna väljer att använda kameran till dess fullaste rätt.
Du skriver Hardcore som någon ursäkt för en tekniks begränsningar och det är det inte. Kinect kan endast användas till ett fåtal genrer då tekniken inte är fulländad. Att inkl en kontroll när man säger att Move är en kopia av Wii är att kasta sten i glashus.
Move använder både kamera och kontroll för att locka en så bred användningskrets som möjligt. Kinect i nuläget är avsedd för simpelt nöje för stora som små och har därför begränsningar vad gäller t.ex fps.
Jag vill gärna veta vad du bygger dina antaganden på och varför du kastar skit på konkurrenters tekniker.
Du pratar om fakta men påvisar ingen så därför är det svårt att ta dig på allvar.
Jag kan bifoga lite videor till dig angående mina påståenden:
http://www.youtube.c...h?v=5TaUsSy-f0Y Voice recognition http://www.joystiq.c...ecognition-tech Face recognition http://www.youtube.c...h?v=edXRmj4mpvI Head tracking/Face recognition http://www.youtube.c...h?v=H7NzV4gb_HQ Ljuskänslig?
Det är tråkigt att se dig försöka slå hål på fakta. Eye toy ÄR en vanlig webkamera, ev ansiktsigenkänning mm görs med mjukvara. Begränsningen ligger inte i mjukvaran utan i HÅRDVARAN Jag klankar inte ner på de konkurrerande teknikerna utan bara förklarar varför Kinect är annorlunda. Du kommer att märka detta kommande år , men jag kan inte hjälpa dig då du inte vill förstå. Jag har förklarat varför kinect är helt kontrollerlöst till en början, försök att läsa mina inlägg. eye toy / move och wii ÄR ljuskänsliga, jag har själv testat så det är inte något antagande och jag kan efter egen hands-on erfarenhet avfärda folk som säger att de INTE är det. Jag har i dagsläget både PS3 och 360 (även om PS3an snart blir till salu). Ska dock tilläggas att även kinect är ljuskänslig - men då rgb delen (samma som eye toy) men som tur var så används den INTE för rörelseavkänningen. Man kan tyvärr inte jämföra kinect och eye toy - kinect är en mycket mer avancerad och bättre fungerande lösning tack vare 3d kameran och mikrofonerna. Inget du säger kan påverka detta faktum..... Försök förstå det jag gång på gång försökt förklara, att kinect INTE är tänkt som en helt kontrollerlös lösning MEN att det ur marknadsföringssynpunkt är ett genidrag för att fålla in alla Casual gamers.
Redigerat av theonlyix, 30 November 2010 - 09:34.
Postad 30 November 2010 - 09:51
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
*Eye-toy kameran (som bara är en billig webkamera, och lite av en leksak som namnet säger) kan bara tracka motion och är dessutom väldigt känslig för olika ljuskonditioner. *
Här bevisar du än en gång att du inte bygger dina antaganden på något.
Kameran till Move går att använda till ansiktsigenkänning , röstigenkänning och det har bevisats otaliga gånger att den inte är ljuskänslig. Den enda gången du kan problem med den är ifall du riktar en stor bygglampa emot kameran annars existerar inte problemet ifall utvecklarna väljer att använda kameran till dess fullaste rätt.
Du skriver Hardcore som någon ursäkt för en tekniks begränsningar och det är det inte. Kinect kan endast användas till ett fåtal genrer då tekniken inte är fulländad. Att inkl en kontroll när man säger att Move är en kopia av Wii är att kasta sten i glashus.
Move använder både kamera och kontroll för att locka en så bred användningskrets som möjligt. Kinect i nuläget är avsedd för simpelt nöje för stora som små och har därför begränsningar vad gäller t.ex fps.
Jag vill gärna veta vad du bygger dina antaganden på och varför du kastar skit på konkurrenters tekniker.
Du pratar om fakta men påvisar ingen så därför är det svårt att ta dig på allvar.
Jag kan bifoga lite videor till dig angående mina påståenden:
http://www.youtube.c...h?v=5TaUsSy-f0Y Voice recognition http://www.joystiq.c...ecognition-tech Face recognition http://www.youtube.c...h?v=edXRmj4mpvI Head tracking/Face recognition http://www.youtube.c...h?v=H7NzV4gb_HQ Ljuskänslig?
Dock kvarstår fakta. Möjligheterna är större på Kinect dock är precisionen på en rad punkter sämre. Den stora skillnaden är som sagt djupet. Eye + Move kan bara mäta ett djup baserat på 1 till 2 kontroller i händer, resten måste den emulera. Den kan t ex aldrig veta hur en rörelse med hela kroppen ser ut utan måste gissa sig till det. Exempel, du spelar tennis. Den kan rita upp 3D rörelsen av din hand men vet inte om du böjer dig, hoppar eller hur armbågen rör sig. Dock kan den troligtvis ge en betydligt mer exakt rörelse av handen än vad Kinect kan. Inte kan Move heller veta exakt hur din kropp rör sig på planen. I bordstennis är detta ett lysande exempel på Move, det trackar racket bra men rörelsen kring bordet är ruskigt onaturligt. Men jag håller med dig, det finns områden där Kinect har klara begärnsningar utan stöd. FPS är en typ som jag har flaggat för från dag ett. Dock lider Move av samma problem, du kan inte få till ett bra rörelseschema av hela kroppen på Move därför behövdes Nav kontrollen. Att Kinect har sina brister i kameran ska man inte sticka under stolen med, men samtidigt så ser vi hur Wii har klarat sig och utvecklats trots bristande teknik i början. Säga vad man vill men det var knappast så att man blev taget som en storm av Move, vilket är lite vad många tester säger.....det är Wii fast bättre. Och vad du än säger så är användningskretsen större på Kinect i dagsläget, den kan trots allt tracka HELA kroppen....vilket Move ej kan. Den kan läsa av konturen och tracka dina händer....that's it. Fotboll? omöjligt. Straffläggningen i Kincet Sport kan du glömma. Snowboard spelet kan du glömma, hur ska den tracka när du ändrar sida? osv. Dans? Svårt, utan 3d djup så blir det omöjligt att veta vad som är kropp och inte. För även om den kan läsa av konturer så blir det omöjligt att urskilja kropp från miljö. Detta är Kinects kanske starkaste kort, den kan på ett väldigt snabbt vis låsa sig till en kropp i en miljö trots att den ser andra människor och objekt. Samma som Move är det dessutom Gen 1 spel vi ser. Som vanligt är det inte bara Sony som kommer göra framsteg utan MS kommer säkert sätta nya gränser och optimera kameran via mjukvara. Men du har rätt i att röststyrning och facetracking är fullt möjliga på Move
Redigerat av PalmiNio, 30 November 2010 - 09:53.
Postad 30 November 2010 - 10:14
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|