* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 17 August 2009 - 23:27
Update till Hero på G:
http://forum.xda-dev...amp;postcount=1
Skulle sitta finfint! Dock pratade jag med HTC kundservice idag och fick budet att inga uppdateringar var planerade. Möjligen skulle någon mindre uppdatering komma men inget garanterat.
Postad 18 August 2009 - 06:44
Postad 18 August 2009 - 06:56
Jag känner mig vilsen på telias erbjudande Hero vs Iphone.
Kontant kostar Hero 5k
Kontant kostar Iphone 16gig 10k
Telias månads kostand på hero 378 kr
Telias månads kostand på iphone 378 kr
förklaring?
Ps.. vart köper man Heron billigast med vettigt abb där fri data ingår?
Haha, kontantpriset för iPhone 16gig är ju ffs 6500, inte 10 lax.
Postad 18 August 2009 - 07:48
Bara jag som har problemet att alarmklockan är väldigt opålitlig? De tre senaste gångerna jag använde den så ringde den bara och väckte mig en gång. Ganska irriterande att man inte kan lita på att alarmet går igång.
Har du använt ngt app som t.ex. TasKiller för att döda processer? Det skulle isf kunna vara förklaringen, annars har alarmet alltid funkat för mig.
Postad 18 August 2009 - 08:34
Postad 18 August 2009 - 08:52
Bara jag som har problemet att alarmklockan är väldigt opålitlig? De tre senaste gångerna jag använde den så ringde den bara och väckte mig en gång. Ganska irriterande att man inte kan lita på att alarmet går igång.
Jag hade samma problem.
Det verkar ha löst sig efter att jag först avmarkerat alla dagar som larmet skulle gälla och sedan markerat dem igen... Magiskt...
Lite samma sak för BT-headset, om Heron inte hittar det så kan man stänga av BT och sedan aktivera det igen, ibland hackar musikuppspelningen, ibland inte efter detta.
/H
Postad 18 August 2009 - 09:29
Postad 18 August 2009 - 09:51
Är lite rädd att få repor på min Hero. Ngn som kan tipsa om ett bra skydd? Både för hela tfn och för skärmen.
ZAGG invisibleSHIELD skall vara riktigt bra till iPhone och nu har de även till Hero http://www.zagg.com/...ins-shields.php
Tänkte smälla på en sådan på min Hero.. om någon hittar någon svenskbutik som säljer den över nätet så säg till!
Postad 18 August 2009 - 13:26
Är nu lycklig ägare till en Hero och har så smått börjat sätta mig in i funktionerna. Ni får förstå att detta är ett helt nytt universum för mig.
Att kunna surfa via mobilen eller hemmanätverket, att trycka direkt på skärm är rena magin för en sån som jag som har haft svårt att förstå hur det kan vara tre bokstäver på samma knapp
Så var goda att betrakta mina frågor som de faktiskt är; amatörfrågor...
Uppkoppling på internet:
Har jag fattat det rätt när jag påstår att om Heron ligger uppkopplad mot det trådlösa nätverket på jobbet och jag inte gör nåt med den, att det inte räknas som trafik jag får betala? Är det samma om jag igger uppkopplad på mobilen utan aktivitet att det inte räknas som datatrafik?
Ladda in filer på minneskortet:
Jag har två filmer (.flv) i min dator. Dessa vill jag ladda in i min telefon och kunna se dem. Hur i hela friden lägger jag in dem på kortet. Nu har jag kopplat upp telefonen via usb, skapat en mapp på minneskortet, som heter filmer och lagt filerna där. Fel va? Hur ser jag dessa i min telefon.
Stort tack för denna tråd, har hjälpt mig mycket, med tanke på att min resa till android i princip har gått från telias fasta knapptelefon
Hoppas nån har ork att läsa detta och svara.
Per 45 år och kulturarbetare.
Redigerat av iggiepop, 18 August 2009 - 14:15.
Postad 18 August 2009 - 13:27
Teliabutiken hade den inte inne, inte ens en "hyllplats" för den.
Phonehouse hade ingen aning om när som skulle få in den överhuvudtaget.
Elgiganten, siba, onff? Haha ingen ide.
Ne jag får läsa recensioner, kolla bilder m.m och försöka bestämma mig.
Men lutar åt en vit då jag bara ägt mörka mobiler i hela mitt liv vad jag minns.
Om någon av er har några bra bilder på era telefoner så får ni jättegärna posta dom.
Postad 18 August 2009 - 13:31
Är nu lycklig ägare till en Hero och har så smått börjat sätta mig in i funktionerna. Ni får förstå att detta är ett helt nytt universum för mig.
Att kunna surfa via mobilen eller hemmanätverket, att trycka direkt på skärm är rena magin för en sån som jag som har haft svårt att förstå hur det kan vara tre bokstäver på samma knapp
Uppkoppling på internet:
Har jag fattat det rätt när jag påstår att om Heron ligger uppkopplad mot det trådlösa nätverket på jobbet och jag inte gör nåt med den, att det inte räknas som trafik jag får betala? Är det samma om jag igger uppkopplad på mobilen utan aktivitet att det inte räknas som datatrafik?
Jag har två filmer (.flv) i min dator. Dessa vill jag ladda in i min telefon och kunna se dem. Hur i hela friden lägger jag in dem på kortet. Nu har jag kopplat upp telefonen via usb, skapat en mapp på minneskortet, som heter filmer och lagt filerna där. Fel va? Hur ser jag dessa i min telefon.
Stort tack för denna tråd, har hjälpt mig mycket, med tanke på att min resa till android i princip har gått från telias fasta knapptelefon
Redigerat av iggiepop, 18 August 2009 - 14:16.
Postad 18 August 2009 - 13:47
Postad 18 August 2009 - 14:14
Underbart att även personer i medelåldern som inte har varit i närheten av en smartphone även är intresserade och tar steget! Nu är jag inte ägare av en Hero utan en iPhone så jag kan inte hjälpa dig men jag önskar dig lycka till, grattis till en fin telefon
Medelåldern! F-n det tog
Postad 18 August 2009 - 14:20
Hej!
Uppkoppling på internet:
Hej och välkommen till framtiden!
Ang. din första fråga så är det ju så att all datatrafik som går över WiFi, som t.ex. det trådlösa nätverket på ditt jobb, är helt ”gratis” att använda, d.v.s. din operatör kan naturligtvis inte debitera dig något för det då det inte har ett jota med mobilnätet att göra.
Ligger telefonen uppkopplad mot operatörens nät via t.ex. 3G eller HSDPA så kostar all överföring som göre OM du inte har fri surf i ditt abbonemang. Även om du inte aktivt surfar eller kollar mail så har Heron processer igång i bakgrunden som använder den aktuella uppkopplingen. Har du WiFi igång går trafiken därigenom istället men det är knappast rekommenderat att ha wifi påslaget då det käkar batterier.
Så till din andra fråga – skulle inte tro att Hero kan spela upp .flv men ladda ned exempelvis Astro File Manager från Market, navigera (på Heron) till mappen där du la filmerna och prova att öppna dom. Går inte det så kan du ju googla på hur man gör om .flv till något lämpligt format som Hero kan spela upp. Lycka till
Redigerat av Golgo_13, 18 August 2009 - 14:21.
Postad 18 August 2009 - 14:25
Tack för svar, snabbare än Lucky Luke!Hej och välkommen till framtiden!
Ang. din första fråga så är det ju så att all datatrafik som går över WiFi, som t.ex. det trådlösa nätverket på ditt jobb, är helt ”gratis” att använda, d.v.s. din operatör kan naturligtvis inte debitera dig något för det då det inte har ett jota med mobilnätet att göra.
Ligger telefonen uppkopplad mot operatörens nät via t.ex. 3G eller HSDPA så kostar all överföring som göre OM du inte har fri surf i ditt abbonemang. Även om du inte aktivt surfar eller kollar mail så har Heron processer igång i bakgrunden som använder den aktuella uppkopplingen. Har du WiFi igång går trafiken därigenom istället men det är knappast rekommenderat att ha wifi påslaget då det käkar batterier.
Så till din andra fråga – skulle inte tro att Hero kan spela upp .flv men ladda ned exempelvis Astro File Manager från Market, navigera (på Heron) till mappen där du la filmerna och prova att öppna dom. Går inte det så kan du ju googla på hur man gör om .flv till något lämpligt format som Hero kan spela upp. Lycka till
Så om jag ligger mot mitt hemmanätverk eller jobbets nätverk så kan jag göra vad som helst, telenor debiterar mig inte en krona? Lysande.
Ska kolla den appen, vilket filmformat föredrar Heron att spela upp tro?
allt gott
per
Postad 18 August 2009 - 14:32
Tack för svar, snabbare än Lucky Luke!
Så om jag ligger mot mitt hemmanätverk eller jobbets nätverk så kan jag göra vad som helst, telenor debiterar mig inte en krona? Lysande.
Ska kolla den appen, vilket filmformat föredrar Heron att spela upp tro?
allt gott
per
Jupp, som sagt allt som går över wifi har inget med mobilnätet att göra och är därmed gratis.
Läs specarna på Hero för att se vilka videoformat den stödjer:
https://www.prisjakt...kt.php?e=453781
Postad 18 August 2009 - 14:48
Den appen var ju klockren. mpeg4 och wmv var formaten.Jupp, som sagt allt som går över wifi har inget med mobilnätet att göra och är därmed gratis.
Läs specarna på Hero för att se vilka videoformat den stödjer:
https://www.prisjakt...kt.php?e=453781
Nu ska jag bara försöka komma ihåg hur jag öppnade mitt minneskort i pc:n......
Per
Postad 18 August 2009 - 14:58
Ska bara beställa till ett surfpaket från Tele2 och köpa extra minneskort. Längtar även efter att se hur Spotify och Facebook applikationerna blir.
Postad 18 August 2009 - 15:15
ZAGG invisibleSHIELD skall vara riktigt bra till iPhone och nu har de även till Hero http://www.zagg.com/...ins-shields.php
Tänkte smälla på en sådan på min Hero.. om någon hittar någon svenskbutik som säljer den över nätet så säg till!
Jag satt precis på min som jag beställde från zagg, 130sek inkl frakt. Det var inga problem att få dit den.
återkommer om jag märker någon skillnad
Postad 18 August 2009 - 16:00
Tack för tipset.. Har nu beställt till min med..
Postad 18 August 2009 - 17:43
Ska överväga att handla skärmskydd också. Räcker väll att touchskärmen är skyddad? Eller ska man satsa på hela när man ändå är igång?
Vilket minneskort var det som rekommenderades? Har för mig det var detta:
http://cdon.se/hemel..._ii_8gb-4060197
Redigerat av Shire, 18 August 2009 - 17:46.
Postad 18 August 2009 - 19:26
Har du använt ngt app som t.ex. TasKiller för att döda processer? Det skulle isf kunna vara förklaringen, annars har alarmet alltid funkat för mig.
Ja använder mig av TasKiller men ändå har det inte fungerat.
Jag hade samma problem.
Det verkar ha löst sig efter att jag först avmarkerat alla dagar som larmet skulle gälla och sedan markerat dem igen... Magiskt...
Lite samma sak för BT-headset, om Heron inte hittar det så kan man stänga av BT och sedan aktivera det igen, ibland hackar musikuppspelningen, ibland inte efter detta.
/H
Testade din metod innan och då funkade det. Får hoppas det fungerar 5:45 imorgon med även om det hade varit skönt med sovmorgon. Tack så mycket iallafall för snabbt svar!
Postad 18 August 2009 - 19:33
Fel igen, iPhone 3GS 16GB kostar 5845:- 32GB kostar 6895:- gamla modellen (8GB) ligger på 4845:-
Inte så konstigt att både Hero och Iphone säljs med samma villkor skiljer 350:- kontantpris på dom.
(HTC ligger på 5495 på Telia).
Postad 18 August 2009 - 19:34
Finns det någon här på forumet som har provat HTC Magic/Hero [Android] och iPhone? Vad fick du för intryck?
Har redan beställt en iPhone fast jag har en Magic, och kan inte bestämma mig om jag ska gå vidare med Android eller satsa på iPhone.
Det som lockar mig i första hand för att välja iPhone är UI'n.
Tacksam för tips.
Postad 18 August 2009 - 19:47
Källa?Fel igen, iPhone 3GS 16GB kostar 5845:- 32GB kostar 6895:- gamla modellen (8GB) ligger på 4845:-
Inte så konstigt att både Hero och Iphone säljs med samma villkor skiljer 350:- kontantpris på dom.
Postad 18 August 2009 - 20:36
Och bara en sån sak att inte kunna multitaska..
Tycker mycket mer om iden med Hero att kunna designa å fixa hur fasen man vill :-)
Postad 18 August 2009 - 21:22
Ja använder mig av TasKiller men ändå har det inte fungerat.
Umm, ja som jag sa så verkar det som Taskiller också dödar alarmet, om ett sådant är ställt.
Iaf om man trycker på "kill all".
Postad 18 August 2009 - 22:17
Det är fritt fram att installera de flesta program utan att roota telefonen. Däremot så finns inte Androidversioner av Firefox eller Putty än vad jag vet. För SSH finns ConnectBot (http://code.google.com/p/connectbot/) på marketplace.
Testade ConnectBot några minuter på jobbet idag och skulle bara nämna att det inte är någon höjdare på Hero:n. Två saker jag direkt märkte var att den verkar förvänta sig hårdvarutangentbord eftersom man bara kan skriva om man inte stängt tangentbordet efter man fyllt i lösenord. Samt att den inte lyssnar på att byta till landskapsläge när man vrider telefonen utan man måste in i inställningar för att tvinga den till landskapsläge.
Som backup kan man väl klara sig om man behöver in och göra något kort på en server, men jag tror det är bäst att invänta en Hero-uppdatering för ConnectBot.
Postad 18 August 2009 - 23:37
Tack för tipset.. Har nu beställt till min med..
Kom gärna med åsikter sen, är nyfiken själv
Postad 19 August 2009 - 02:08
Har inte fått min hero än men om den anländer med plastskydd på skärmen så gör ni så här. Ta med telefon samt skärmskydd in i badrummet, kör igång duschen varmt för att få upp luftfuktigheten något. Nu har ni minskat risken för att dammpartiklar virvlar runt & lägger sig på skärmen. Ta bort plastskyddet på skärmen (om det nu finns?) & applicera noggrant skärmskyddet.
Om man packat upp telefonen & använt den innan så får man göra samma procedur men se till att putsa skärmen noggrant & verkligen se till att den är dammfri, nte alltid så lätt enligt min erfarenhet.
Själv så bryr jag mig inte i skärmskydd på heron. Var enligt mig bara nödvändigt på mina mobiler som jag använt handigenkänningsskrift, d.v.s. skrivit på skärmen med stylus (liten penna). Det repade på vissa skärmar sanslöst mycket i längden men på en pekskärm så gör ju fingret ingen skada & jag tänker inte lägga min hero i samma ficka som nycklarna
För övrigt så ger ett skärmskydd alltid mer eller mindre sämre känsla än utan...
Postad 19 August 2009 - 08:55
Postad 19 August 2009 - 08:59
Jag känner mig vilsen på telias erbjudande Hero vs Iphone.
Kontant kostar Hero 5k
Kontant kostar Iphone 16gig 10k
Telias månads kostand på hero 378 kr
Telias månads kostand på iphone 378 kr
förklaring?
Ps.. vart köper man Heron billigast med vettigt abb där fri data ingår?
Fel igen, iPhone 3GS 16GB kostar 5845:- 32GB kostar 6895:- gamla modellen (8GB) ligger på 4845:-
Anser inte att man köper en telefon kontant när man blir tvingad att binda sig på 24mån abb med månadskostnad.
Har tagit mina källor på priserna från prisjakt. (Där det är kontant priser utan abb)
iphone s 16gb 10 000:-
https://www.prisjakt...kt.php?p=448899
hero 5000:-
https://www.prisjakt...kt.php?p=453781
Postad 19 August 2009 - 10:12
Det behöver du inte. Man kan köpa en iPhone 3gs hos telia med kontantkort. Men man kommer inte undan att den är operatörslåst i 24mån. Men priset blir iaf inte 10k utan närmare 6k om jag inte minns helt fel.Anser inte att man köper en telefon kontant när man blir tvingad att binda sig på 24mån abb med månadskostnad.
Har tagit mina källor på priserna från prisjakt. (Där det är kontant priser utan abb)
iphone s 16gb 10 000:-
https://www.prisjakt...kt.php?p=448899
hero 5000:-
https://www.prisjakt...kt.php?p=453781
Jag köpte dock en Hero och ångrar inte mitt köpt något.
Postad 19 August 2009 - 11:30
Får min Hero idag! (Den vita)
Ni som redan har den, har ni tips på några bra apps eller andra bra råd?
Postad 19 August 2009 - 11:32
undra bara ifall någon skulle vilja byta min Android dev G1(ADP1) mot HTC Hero?
Har bara använt den några månader och funkar utmärkt
bilder på ADP1: http://www.swedroid....thread.php?t=18
Har inget fel på mobilen i helhet, det jobbiga är att den inte har 3.5mm uttag, men har en mini usb till 3.5mm adapter som ni får med på köpet
Har lagt in många andra språk på mobilen som tex svenska, engelska, japanska, tyska mm. (Ca 58 språk+)
Om ni vill ha hero-build (multi-touch mm.) så kan ja fixa det mesta som ni vill ha, bor i lund o vill helst byta mobilen live så att båda kan se mobilerna och man ser att det inte är något fel på någon av dem.
NI får med ett 8gb klass 6 microSD till mobilen också, bara snacka me mig så kan vi göra upp =)
Maila elr chatta på [email protected] om ni är intresserade
/Kaj =D
Postad 19 August 2009 - 11:38
Postad 19 August 2009 - 12:07
Postad 19 August 2009 - 12:55
Pixmania säljer telefonen med "Engelska och franska menyer", innebär det att man är rökt om man vill ha allt på svenska eller finns ordlista, tangentbordslayout o.s.v. att ladda ner?
Det skall gå att tanke ner. Svenska menyer finns dock inte ännu.
Postad 19 August 2009 - 12:59
Passar utmärkt! Skall nog lägga upp lite bilder senare på duon.
http://www.senacases...LTRA-SLIM-POUCH
Redigerat av Golgo_13, 19 August 2009 - 13:00.
Postad 19 August 2009 - 13:09
Står i begrepp att köpa en Hero, men har några frågor som jag inte funnit svar på;
1. Hur fungerar den som en "ren" telefon? I.e lätta att knappa in nummer, ringa från telefonbok. Tonvalsfunktioner -- ringa kundtjänst och knappa sig fram i olika menyer.
2. Fungerar det att synka mail, kalender, todo och kontakter mot Microsoft Exchange 2007? Ställs det några krav på Exchange installationen?
3. I dagsläget har jag tre olika maillåder som jag använder, Exchange, Gmail och privat IMAP (har dock tänkt slå ihop Gmail och IMAP vad det lider). Kan man ha alla dessa upplagda i telefonen samtidigt?
/Andreas
Postad 19 August 2009 - 13:09
hallåj!
undra bara ifall någon skulle vilja byta min Android dev G1(ADP1) mot HTC Hero?
Har bara använt den några månader och funkar utmärkt
bilder på ADP1: http://www.swedroid....thread.php?t=18
Har inget fel på mobilen i helhet, det jobbiga är att den inte har 3.5mm uttag, men har en mini usb till 3.5mm adapter som ni får med på köpet![]()
Har lagt in många andra språk på mobilen som tex svenska, engelska, japanska, tyska mm. (Ca 58 språk+)
Om ni vill ha hero-build (multi-touch mm.) så kan ja fixa det mesta som ni vill ha, bor i lund o vill helst byta mobilen live så att båda kan se mobilerna och man ser att det inte är något fel på någon av dem.
NI får med ett 8gb klass 6 microSD till mobilen också, bara snacka me mig så kan vi göra upp =)
Maila elr chatta på [email protected] om ni är intresserade
/Kaj =D
Om man följer den länken ser man att trådskaparen angett vad slutsumman blev;
"Frakten kostar numera runt 65 USD, vilket inkluderar frakt, tull och svensk moms. Totalpriset för min ADP1 via Google blev 489 USD, ca 4300 kr med januaris dollarkurs. Idag blir det inte mer än 3800 kr då kronan har stärkts en aning."
Och då vill du byta den rakt av mot en telefon som kostar lite över 5000kr i dagsläget? :-)
Postad 19 August 2009 - 13:52
Vare sig jag provar med LAN eller 3G så kommer jag inte in, står bara ett felmeddelande där...
Såg att ett par andra har samma problem, är det svårt att logga in på servern eller?
Kan inte heller logga in på Gmail genom programmet, om jag använder webläsaren så är det inga problem
Postad 19 August 2009 - 14:07
Om man följer den länken ser man att trådskaparen angett vad slutsumman blev;
"Frakten kostar numera runt 65 USD, vilket inkluderar frakt, tull och svensk moms. Totalpriset för min ADP1 via Google blev 489 USD, ca 4300 kr med januaris dollarkurs. Idag blir det inte mer än 3800 kr då kronan har stärkts en aning."
Och då vill du byta den rakt av mot en telefon som kostar lite över 5000kr i dagsläget? :-)
Lol, finns kanske nån korkad som hoppar på erbjudandet
Postad 19 August 2009 - 14:17
Postad 19 August 2009 - 14:50
Någon annan än jag som upplever att det finns ett brus i bakgrunden när men talar i telefon? Jag har Telia och ett helt nytt SIM-kort.
Ingen brus på min ..dock en Magic och Tre.
Postad 19 August 2009 - 15:54
Från HTC:s support, tog en halvtimme att få svar.
Hej Anders, Tack för ditt email. Vi har märkt att när man för första gången låter telefonen starta upp och om man skippar att skappa eller logga in på gmail där så kommer det vara problem med Market. Jag skulle rekommendera att göra en hårdåterställning på telefonen och se till att inte skippa uppstart inloggningen för gmail i början när den startar upp. Vi ska ända testa en sak innan du gör en hårdåterställning. Var god gå till menu-settings-wireless controls-mobile network settings-access point names-Gå in på Telia Internet och se till att proxy och port numret är borta och sedan trycker du på Menu och Save. Testa nu igen, om du efter detta har samma problem så var god gör en hårdterställning. Detta gör du när du går in på Menu-Settings-Security-Factory data reset. Mvh Jozefine Montanya HTC Europe
Postad 19 August 2009 - 16:03
Någon annan än jag som upplever att det finns ett brus i bakgrunden när men talar i telefon? Jag har Telia och ett helt nytt SIM-kort.
Har Telia med. Inget brus alls. Klart bättre ljud än var det var i min W810=)
Postad 19 August 2009 - 17:51
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
38 filmer
16 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?