*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 22 februari 2010 - 20:02
Då måste du nog deklarera dem i menu.rss
Tack..
Fick det att fungera nu.
Men under videos om jag försöker att lägga till i en befintlig rss-feed, så säger extreamern ( 404 not found).
Några förslag.
Postad 22 februari 2010 - 22:04
typ:
<item>
<title>Spartacus: Blood and Sand</title>
<link>http://casts.starzme...cast.xml</link>
<media:thumbnail url=""/>
</item>
Detta är förresten feeden för den nya serien Spartacus.
Postad 23 februari 2010 - 16:51
Tack Welph.
Postad 23 februari 2010 - 20:38
Ja, jag har kört de där SuicideGirls och även snusklänken xxx4pods - som även den Welph tipsadeNu skulle vi bara haft en ny FW så man slipper dom här låsningarna då man är ute på internet.
om (TACK!

Dock startar den tydligen inte om från allra första början (med 576p), utan startar om direkt på den upplösning man själv ställt in (1080i), så det tar ju inte jättelång tid, men även en minut eller en o en halv är ju förbenat irriterande när det sker efter var fjärde, femte 1½ minuters film ...

Försökte hitta nåt färskt om detta på Xtreamers forum, men icke.
Bara några få gamla inlägg, och dessutom står det i Release Noten till 2.1.3 redan, att:
Men i HELLvitte det är fixat inte ...Ver 2.1.3
Bugs Fixed:
1. Xtreamer crashes or reboots during video playback or when starting a next file. Fixed.
Sen så funkar ju inte alla WMV filer att spela heller, tycks vara nån Codec som gör att det ballar ut, men vad man kan läsa sig till i deras Forum så kan de inte lista ut vilket Codec det är, och ändå har folk kollat vilket Codec det är ...
Jag har en fil idag som inte är spelbar i Xtreamer (men däremot på datorn med WMP eller Nero eller VLC), och den har WVC1 / VC-1 Adv (WMP11) säger Gspot (som man använder för att kolla vilka Codec olika filer har/använder), och det påstår Xtreamer sig supporta, men icke ...
Redigerat av anderswillhelmsson, 23 februari 2010 - 21:48.
Postad 23 februari 2010 - 21:41
Postad 24 februari 2010 - 09:49
Jag sitter med fingret på xtreamerköp-knappen.
Tänkte bara höra vad som är smidigast att använda till den, intern eller extern hårddisk?
Känns som att en extern är lite billigare samt att man inte behöver ha fläkten igång på xtreamern då.... (eller?).
Intern är ju dock lite snyggare och kanske smidigare.
Tänkte beställa från .net-hemsidan så jag får köpa den + antenn för 119 euro. Som hittat ju!
Så. Vad tror ni?
Postad 24 februari 2010 - 10:26
Hej alla xtreamer-ägare!
Tänkte bara höra vad som är smidigast att använda till den, intern eller extern hårddisk?
Känns som att en extern är lite billigare samt att man inte behöver ha fläkten igång på xtreamern då.... (eller?).
Tänkte beställa från .net-hemsidan så jag får köpa den + antenn för 119 euro. Som hittat ju!
Så. Vad tror ni?
Jag hade själv köp-planer på en Xtreamer, men nu vill jag inte köpa en. Det beror på att Xtreamer skriver helt öppet att den stödjer HD Audio, men forskar man vidare i det så kan den inte alls klara dessa ljudformat. De raderar alla inlägg på deras forum som handlar om detta och varken säger bu eller bä när ett eventuellt stöd för HD audio väntas komma. Sånt beteende och mörkläggning ställer jag mig inte bakom iaf.
Detsamma gäller förresten open code. Läser man vidare så skriver de det som att den klarar BD-ISO menyer, men det är bara att spela upp. De har klart och tydligt HD audi som specifikation från deras säljstart, det är ju sjukt att den saknar det fortfarande. Falsk marknadsföring.
Bortser du från detta så är det annars en bra spelare för de pengar man får.
Postad 24 februari 2010 - 10:40
Jag hade själv köp-planer på en Xtreamer, men nu vill jag inte köpa en. Det beror på att Xtreamer skriver helt öppet att den stödjer HD Audio, men forskar man vidare i det så kan den inte alls klara dessa ljudformat. De raderar alla inlägg på deras forum som handlar om detta och varken säger bu eller bä när ett eventuellt stöd för HD audio väntas komma. Sånt beteende och mörkläggning ställer jag mig inte bakom iaf.
Detsamma gäller förresten open code. Läser man vidare så skriver de det som att den klarar BD-ISO menyer, men det är bara att spela upp. De har klart och tydligt HD audi som specifikation från deras säljstart, det är ju sjukt att den saknar det fortfarande. Falsk marknadsföring.
Bortser du från detta så är det annars en bra spelare för de pengar man får.
Ja, jag kan nog säga att jag direkt bortser från detta med ljud.
Jag förstår dock att den är ett stort problem för många hembio-fans.
Men jag har två små barn som sover när jag ser på film. Så volymen på tv:n står på typ 7. Av 2000......
Så jag är mest ute efter en spelare som kan spela upp det jag vill. Och som har undertexter som fungerar utan problem! (läs: wd)
Postad 24 februari 2010 - 10:51
Hej alla xtreamer-ägare!
Så. Vad tror ni?
Jag köpte en billig extern hårddisk och stoppade in il min Xtreamer, men har knappt använt den... min dator är på för det mesta, så att köra över det trådlösa nätverket är smidigare än att först föra över filer till hårddisken och sedan spela upp dem. Om du vill ha en intern hårddisk finns det billigare att köpa hos vanliga elektronik/databutiker på nätet, än att beställa från .net hemsidan.
Även om man inte har en intern hårddisk skulle jag inte rekommendera att stänga av fläkten helt, men du kan ställa ner den hastigheten på fläkten rejält. Risken med att stänga av fläkten är att chipet inte kommer hålla lika länge, eftersom den ev. kommer bli för varm. Om du lägger på 20 euro på beställningen får du ju passiv kylning (sidewinder) också och kan riskfritt stänga av fläkten.
Postad 24 februari 2010 - 10:54
Jag köpte en billig extern hårddisk och stoppade in il min Xtreamer, men har knappt använt den... min dator är på för det mesta, så att köra över det trådlösa nätverket är smidigare än att först föra över filer till hårddisken och sedan spela upp dem. Om du vill ha en intern hårddisk finns det billigare att köpa hos vanliga elektronik/databutiker på nätet, än att beställa från .net hemsidan.
Även om man inte har en intern hårddisk skulle jag inte rekommendera att stänga av fläkten helt, men du kan ställa ner den hastigheten på fläkten rejält. Risken med att stänga av fläkten är att chipet inte kommer hålla lika länge, eftersom den ev. kommer bli för varm. Om du lägger på 20 euro på beställningen får du ju passiv kylning (sidewinder) också och kan riskfritt stänga av fläkten.
Mycket tacksam för era snabba och utförliga svar!
Har precis tryckt på köp-knappen.
Väntar nu med spänning!!

Postad 24 februari 2010 - 11:07
Någon som vet vad som strular?

Postad 24 februari 2010 - 13:33
Annar köp en USB bordshållre på kjell & Company för 99:- det blir bättrefart med den då.
Postad 24 februari 2010 - 14:12
Postad 24 februari 2010 - 16:22
Nu har Xtreamer gänget lagt ut en lite teaser på youtube om Xtreamer PRO:
http://www.youtube.c...layer_embedded#
Den ser ju ut som eTRAYzen...
När tror ni denna kommer? Känns onödigt att köpa xtreamer nu när det kommer en uppgradering snart.
Postad 24 februari 2010 - 16:47
a d kopplat in antennen i Xtreamern direkt eller?
Annar köp en USB bordshållre på kjell & Company för 99:- det blir bättrefart med den då.
Nej, jag har en förlängingssladd mellan Xtreamern och antennen redan. Det fungerade bra tills jag bytte nätverkssladden mot en elnätslösningen... funderar på om det är W7 som strular?
Postad 24 februari 2010 - 16:47
Man kan väll säga att de har skjutit sig själva i foten igen, snygg startsida på PRO versionen som sedan inte finns i verkligheten utan man får vänta på flera funktioner som man trodde fanns när mediaspelaren släpptes. Att inte ha kunnat få fram en Moviejukebox ännu är bara ett ända stort misslyckande från Xtreamers sida. Att sedan säga att det kommer med mjukvara version 3 efter snart 1 år sedan Xtreamern släpptes känns inte bra. Det känns som de koncentrerar sig på fel saker.Nu har Xtreamer gänget lagt ut en lite teaser på youtube om Xtreamer PRO:
http://www.youtube.c...layer_embedded#
Postad 25 februari 2010 - 07:30
För material med 5.1 ljud måste jag slå om i Xtreamern till "DTS/DD 5.1", då skickar den 5.1 men ljudkvaliteten är sämre då man spelar upp FLAC.
Ja, frågan är väl egentligen, kan man få den att skicka 5.1 ljud med FLAC valt i menyn? Lite jobbigt att behöva byta ljud, speciellt att lära sambon detta förfarande.

Postad 25 februari 2010 - 08:57
Vet inte alls hur det där funkar (har aldrig ändrat nåt ang. ljud), men kanske man måste skruva upp Volymen på Fjärren igen (till 31), när man ställt om nåt ang. ljud i Setup'en?ihåg exakt vad de olika valen exakt heter men om jag har valt nåt i stil med "FLAC/OGG 5.1 PCM(HDMI)" så är det bättre ljudkvalitet då man spelar upp FLAC. Detta val blir dock oerhört låg volym om man spelar upp material med
Postad 25 februari 2010 - 09:12
Jag kollade på detta också, stod på 31 i bägge fallen. Prövade iofs aldrig ändra på den...Vet inte alls hur det där funkar (har aldrig ändrat nåt ang. ljud), men kanske man måste skruva upp Volymen på Fjärren igen (till 31), när man ställt om nåt ang. ljud i Setup'en?
Det konstiga är att det bara är flerkanaligt ljud som verkar bli lågt om man har på "FLAC/OGG 5.1PCM(HDMI)" valet. Drar man igång FLAC, MP3 eller avi med stereoljud så är volymen "normal". Ligger då på ca 44 på recievern, drar jag igång nåt med flerkanaligt ljud så hamnar jag att öka till ca 65-70 för att få motsvarande volym, samt att det då endast skickas som stereo...
Postad 25 februari 2010 - 12:15
Min fläkt har börjat låta som f*n nu tyvärr, ska testa att smörja den eller helt enkelt stänga av den... Låter som ett typiskt "torra lager" oljud. Tycker dom kunde satsat på kullager i fläkten...
Samma sak med min fläkt, den låter som den ska skära ihop vid uppstart, sedan lugnar den ner sig....
Jag drog iväg frågan till Xtreamer.net
Fick till svar att köp en Sidewinder.......
Jag skrev tillbaka att jag inte var intresserad av en sidewinder, fick då följande svar:
Xtreamer.net Shop Said:
Dear valued customer,
please send us a video which explains your fan issue ,you can it send to : [email protected]
thank you in advanced ,
xtreamer sales team
...De vill att jag ska spela in en video? eller? är det inte bara att skicka en ny fläkt??
Postad 25 februari 2010 - 12:33
Postad 25 februari 2010 - 17:48
Samma sak med min fläkt, den låter som den ska skära ihop vid uppstart, sedan lugnar den ner sig....
Jag drog iväg frågan till Xtreamer.net
Fick till svar att köp en Sidewinder.......
Jag skrev tillbaka att jag inte var intresserad av en sidewinder, fick då följande svar:
Xtreamer.net Shop Said:
Dear valued customer,
please send us a video which explains your fan issue ,you can it send to : [email protected]
thank you in advanced ,
xtreamer sales team
...De vill att jag ska spela in en video? eller? är det inte bara att skicka en ny fläkt??
Har också dragit iväg ett mail om fläkten, men inte fått nåt svar än? (måndags). Min fläkt låter förjävligt pricis när man sätter på den. Efter 5 min så låter den bra. Väntar på svar från .net.
Postad 26 februari 2010 - 00:24
Har också dragit iväg ett mail om fläkten, men inte fått nåt svar än? (måndags). Min fläkt låter förjävligt pricis när man sätter på den. Efter 5 min så låter den bra. Väntar på svar från .net.
Min med, fast jag har redan installerat sidecoolern från tranquil
http://www.tranquilp...ted_Cooler.html
Varvar upp i spännande nivåer och låter gräsligt när den startar, men när den sedan bootat klart så stänger den av fläkten/den återgår till "normal" ljudnivå. :/
Postad 26 februari 2010 - 08:56
What Does the HDD A/B in the back of the device do ?
In the back of the device you will find a button that allow you to select a target internal HDD you want to copy files to or from in case your XtreamerPro is connected to a PC in slave mode .
Alltså väljer man vilken hårddisk som ska synas när man kopplar in enheten till datorn. En sak som gör mig fundersam är om man kan streama innehåll från PRO'n till min vanliga Xtreamer. Funderade på att köpa mig en eTrayzs men fungerar den här lika bra så... Någon som vet?
Postad 26 februari 2010 - 09:18
Fast visst är det eg. bra oförskämt att ta 300 spänn för en grej som skulle varit med från första början ...Min med, fast jag har redan installerat sidecoolern från tranquil
Men oftast räcker det med att man antingen bara öppnar toppluckan (där hdd ska in), och/eller att man pillar bort sidan där Sidecoolern ska på, för då får ju den kylfläns som redan sitter där, bra mycket mer luft än om toppluckan och/eller plastssidan är kvar.
Och så kan man ju faktiskt montera på t ex en gammal CPU-fläkt ovanpå den kylfläns som finns, eller pilla bort den kylflänsen och sen sätta en CPU-fläkt direkt på Chip'et där.
Strömmen till fläkten tar man ju då från samma ställe där originalfläkten tar ström.
Redigerat av anderswillhelmsson, 26 februari 2010 - 10:33.
Postad 26 februari 2010 - 15:21

Dear Fredrik,
We have received your massage and we will forward your issue to our sales manager asap .
Thank you for your patience.
xtreamer sales team

Komiskt så det stänker...
Redigerat av welph, 26 februari 2010 - 17:34.
Postad 26 februari 2010 - 17:35
Fast visst är det eg. bra oförskämt att ta 300 spänn för en grej som skulle varit med från första början ...
Tranquil är ju faktiskt inte de som har tillverkat Xtreamern, utan de har bara hittat en svaghet som de säljer ett tillbehör för att avhjälpa problemet.
När det gäller sidewindern däremot förstår jag din poäng.
Visst kan man montera en CPU-fläkt, och det blir säkerligen bättre, men absolut tyst blir det bara med en helt passiv kylning.
Postad 26 februari 2010 - 18:13
Xtreamern är redan snuskigt billig, så att "kräva" att den skulle ha alla finnesser är lite mycket begärt tycker jag.
Vissa stör sig inte av fläkten alls, så det vore ju dumt om alla skulle få betala extra för kylflänsar inbyggda från början. För det klart att de hade varit tvugna att höja priset på den om kylflänsarna satt på från början.
Kan varmt rekommendera sidewindern. Enligt mig (som lätt stör mig på fläktljud i sovrummet) är den lätt värd 250:-
Postad 27 februari 2010 - 09:56
Det är väl klart att de kan sälja ett tillbehör (Sidewindern alltså) och ta betalt för det!
Xtreamern är redan snuskigt billig, så att "kräva" att den skulle ha alla finnesser är lite mycket begärt tycker jag.
Vissa stör sig inte av fläkten alls, så det vore ju dumt om alla skulle få betala extra för kylflänsar inbyggda från början. För det klart att de hade varit tvugna att höja priset på den om kylflänsarna satt på från början.
Kan varmt rekommendera sidewindern. Enligt mig (som lätt stör mig på fläktljud i sovrummet) är den lätt värd 250:-
Men jag förstår inte folk som stör sig på fläkten? Låg fart, visst den låter, men sätt den på manuellt och sänk den till 85-90 så hör iallfall inte jag den; jag är grymt känslig mot ljud annars.
Postad 27 februari 2010 - 10:48
Men jag förstår inte folk som stör sig på fläkten? Låg fart, visst den låter, men sätt den på manuellt och sänk den till 85-90 så hör iallfall inte jag den; jag är grymt känslig mot ljud annars.
Det är ju inte det ljudet vi stör oss på utan att lagret i fläkten har ju pajat och låter riktigt illa den första tiden innan den varvar ner.
"Why pay more...."
Postad 27 februari 2010 - 22:08
http://shop.xtreamer...wners-only.html
This is the Product offer you should select if you are already a client of xtreamer or placed an order until 1.4.2010
Postad 27 februari 2010 - 23:07
Det är ju inte det ljudet vi stör oss på utan att lagret i fläkten har ju pajat och låter riktigt illa den första tiden innan den varvar ner.
"Why pay more...."
Jo, det är bekant dock. Min låter förjävligt rent ut sagt när jag startar den, å den är knappt en vecka gammal. Byter dock ut den själv, har ingen lust att RMA:a den för en liten fläkt..
Postad 28 februari 2010 - 09:34
http://gator884.host...ncment_2010.pdf
Deras lösning på problemet är att erbjuda 50 euro rabatt på en Xtreamer pro som kommer 1 maj (kanske). Man ombeds alltså köpa en ny burk för 125 Euro för att få funktionerna som man lovat i den burken som såldes för 120 Euro. Bondfångeri någon?
Vilka andra fungerande lösningar finns i prisnivån 200-250 Euro? Funderar på att lämna tillbaka min Xtreamer och satsa på något annat.
Postad 28 februari 2010 - 09:40
Lurendrejeri och falsk marknadsföring är precis vad det är. Men man lär sig också att inte köpa saker på löften om vad som ska komma, utan att köpa på vad som faktiskt finns vid köptillfället.
Det finns väldigt få mediaspelare som klarar av HD-formaten från alla filer. QNAP NMP-1000 är den enda jag har hört som ska klara det, men den ligger över prisklassen du angav.
Popcorn A-110 klarar bara från .ts och .m2ts, men inte från MKV. Hur det är med C-200 och A-200 vet jag inte.
Postad 28 februari 2010 - 16:20
Menar du det här på sidan 16:Nu är det officiellt att det inte går att få DTS-MA eller Dolby TrueHD från Xtreamer om det inte var det innan. Se sidan 15 i nedanstående dokument. De valde naturligtvis att kopieringskydda så man inte kan klippa ut den delen ur pdf:n.
Q. Can the Xtreamer Pro support 7.1 CH audio passthrough ?
Modern user home theater environments may be supplemented with very capable yet very expensive audio home theater receiver that is able to handle audio channels of upto 7.1 channels. These receivers enable usage of 2 additional presence speakers (usually mounted above the front R\L speaker ) and can deliver the illusion of “sound by height” . This solution are still very expensive in our market and costs around 500-1000 euro per average receiver and used by very limited number of our clients.
The number of titles that supports it are still very small. Still we faced a growing demand to support it in our devices notwithstanding the the costs of licensing and the fact that we currently support 5.1 CH audio passthrough and down-mixing.
As opposed to irresponsible publications made by some blogs who hold a clear agenda against us, the RTL 1283 has no limitation to support it. It seems to us another effort to create a negative buzz so as to promote other “brands”. If we could provide you support for this feature on the current model we would have done so without hesitation. Anyway, this feature (which addresses very limited percentage of the consumers and titles as I explain) will be available in xtreamer PRO for both TrueHD and DTS MA. Due to licensing limitations imposed on us and on RTL by DTS labs this feature will be allowed on new models of xtreamer only. The chipset in xtreamer pro and in xtreamer 2.5” current model are same but due to this contractual obligations the current model will not be upgradable to support 7.1 CH passthrough due to chipset core blockage revealed to us by RTL only lately. Now that we faced this reality we decided to compensate you with 50 euro rebate on our new product and later deal with RTL internally.
The result is that if you are currently an owner of xtreamer and need this feature of 7.1 Ch audio passthrough you will not be able to upgrade your device with a new fw to support it . DTS labs nor RTL will allow us to do so as it will expose them to breach of contract. 7.1 CH audio passthrough is a technology that was aimed initially to provide BluRay devices an apparent advantage in the market so as to justify the relative high price of this devices.
In such case, if this feature is a must for you, you will be required to buy the xtreamer PRO while we will absorb 50 euro of its price to a total of 99 euro instead of 149. The New Xtreamer Sidewinder model (which will be launched in few weeks is the same model of the 2.5” with a form factor pre-installed passive cooling solution) will support 7.1CH audio (both DTS MA and Dolby TrueHD) as well - as it is regarded as “new model” in our licensing contract. We advise you all to follow this issue with our competitors and see if they will ever be able to introduce this feature in RTL based devices in their current price structure.
Hänger på den icke-passwordskyddade PDFen här:

Redigerat av anderswillhelmsson, 28 februari 2010 - 16:23.
Postad 28 februari 2010 - 16:48
"Q.
Why we suggest our clients to buy new devicesif they want to be able to play DTS 7.1 CH as
promised originally in the current model?
We have no choice. Your devices were designated unique
mac address number and own serial number that were
reported to our licensors. We could not get license for your
current model by DTS Labs as it was marketed during a
period of time they had other obligations to third parties
This may explain the long delay for the license we paid long
time ago. It would have probably resulted in exposing them
to breach of contract with the BluRay industry. In the
meantime we found out that RTL blocked this feature on the
current chips so as to protect itself as well. RTL enabled this
feature on new models only and under close scrutiny. This
option will be made open on the 1283 chipset as of next
batches for the new models of xtreamer. Current model will
still be able to play 5.1CH audio passthrough. Because of this
unfortunate turn of events we gave 50 euro less rebate for the
new model to all our customers worldwide no matter where
they bought the device from. We even considered to ask you
to send the device to us, to do the replacement in our factory
and send it back to you “modified”. It would have probably
resulted in high cost on both of us and in any event could not
be made possible due to the contractual license agreement
that is applicable to “new models” only - each with marked
MAC and Serial Number. Politics, Politics, Politics."Postad 28 februari 2010 - 17:13
"Because of this unfortunate turn of events we gave 50 euro less rebate for the new model to all our customers worldwide no matter where they bought the device from."
Du får alltså 50 euro mindre rabatt på den nya modellen för de som har köpt den gamla.... har de ingen som korrekturläser?
Det är riktigt dålig stil att de inte erbjuder de som trodde på marknadsföringen att den kommer att klara det längre fram att antingen lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka eller att få den utbytt. Det tror jag till och med kan vara åtalbart.
De pratar iofs om 7.1 DTS, inte specifikt om DTS HDMA, som lika gärna kan vara färre antal kanaler. Och inget om TrueHD alls. För min del är jag fullt nöjd med TrueHD och DTS HDMA bitstreamat i 5.1 kanaler, även om jag har 7.1 högtalare och det skulle vara strået vassare med även de extra kanalerna inkopplade.
Redigerat av Sigma78, 28 februari 2010 - 17:17.
Postad 28 februari 2010 - 19:39
Samtidigt upptäckte vi att RTL blockerat denna funktion på
nuvarande chips för att skydda sig själv också. RTL aktiverat
funktionen på nya modeller och under noggrann kontroll. Den här
alternativet kommer att öppna på 1283 chipset och med nästa
partier för de nya modellerna av xtreamer.
/Citat
Är det bara blockerat i chippet går det ju att öppna, precis på samma sätt som man kan göra i tex grafikkort.
Bara man har ett verktyg till det.
Men vad fan kan man få sin utbytt mot en nyare model då?
Citat:
Vi ansåg även att be digLäs mer här
att skicka apparaten till oss, att göra ersättningen i vår fabrik
och skicka tillbaka den till dig "modifierad".
/Citat
Man kan även läsa på mer här;
http://www.avsforum....d.php?t=1155845
Redigerat av pege63, 28 februari 2010 - 20:21.
Postad 28 februari 2010 - 21:00
"We even considered to ask you to send the device to us, to do the replacement in our factory and send it back to you “modified”. It would have probably resulted in high cost on both of us and in any event could not be made possible due to the contractual license agreement that is applicable to “new models” only - each with marked MAC and Serial Number. Politics, Politics, Politics."
Så svaret är nej så vitt jag förstår, det går inte att skicka in för att få den utbytt.
Redigerat av Sigma78, 28 februari 2010 - 21:00.
Postad 01 mars 2010 - 07:37
Fick svar ifrån xtreamer.net shop idag, krävde ett svar efter att de hade rekommenderat att köpa en sidewinder istället för att stå för att fläkten är trasig. Svaret kommer en att tänka på denna man ni ser i bilden här nedan.
Väntar med spänning på ditt nästa inlägg....
Upp till kamp!
Postad 01 mars 2010 - 12:50
Med undertexten avslagen funkar det strålande men så fort jag slår på den blir skärmen svart och det blir en reboot :-(
Postad 01 mars 2010 - 14:43
Sen undrar jag om xtreamer pro har stöd för raid1? Kan inte hitta det på deras sida, men vissa forumsidor skriver att pro stöder raid1.
Postad 01 mars 2010 - 16:26
Du har klippt citatet mitt itu, det är troligen en översättning av den här meningen som du citerar:
"We even considered to ask you to send the device to us, to do the replacement in our factory and send it back to you “modified”. It would have probably resulted in high cost on both of us and in any event could not be made possible due to the contractual license agreement that is applicable to “new models” only - each with marked MAC and Serial Number. Politics, Politics, Politics."
Så svaret är nej så vitt jag förstår, det går inte att skicka in för att få den utbytt.
Har fått ett svar på ett annat forum med följande citat:
There is an issue with the chip and i don't understand why people keep believing their cheap excuses. Realtek has caught the issue way too late and now has released 2 new revisions (1073+ and 1283+) that corrects the problem. I don't know if Xtreamer is not being told the truth by Realtek but I know it isn't hard to find a reasonable explanation for it all and the fact Xtreamer not clearly admits about the issue...
Xtreamer will not fix it as obviously it will be too expensive and we can understand that, nor seek them to adjust the situation but I'd love for them to stop lying about it. The €50 is a nice gesture but should the customer eventuelly invest more money to get what he was promised? I don't see people with Xtreamer and eTrayz combination buy the Xtreamer Pro with a good feeling about it spending another €100... Just replace their two devices with the Pro free of charge... if they are interested.
Why pay more? To get the stuff promised at first sounds like a better slogan...
Wireless AdHoc promised does not work, HD Audio fails... Big deal... Be honest about it...
Surely Xtreamer calculated the amount of users using the rebate will be more cost effective than recall and repair the units + pay the license on so many thousands of units sold or admit their failure and "rushing" marketing tactics. Usually chip manufacturars can disable support for anything in the SDK (so it can be enabled by software if licenses are in place) unaccessible to the vendors of the devices, however according to Xtreamer's latest "vision" Realtek produced a faulty chip in protection of themselves?
C'mon... are we really buying that?
It's a great device at a great cost, but that does not mean we should accept everthing from them... including saying thanks for being lied at... This is not about the product, it's about the brand that clearly goes a long way to avoid any responsibility and this may affect you tomorrow where the issue is not severe because today it doesn't affect you...
I believe the Pro can support HD Audio bit stream (they would not survive a second stunt like this) but claiming it's the same chip is wrong, it's a new revision and that's all there is to it... They just use the info in smart ways to excuse themselves... But hey... I don't plan on participating in the same discussiion here as I already do elsewhere... People can make their own decisions...
Så nu vet man vad det företaget står för, en massa BS påminner om ett källarföretag som tar sina kunder pår en rundtur i karusellen & sen tar betalt för det 2 ggr
Postad 01 mars 2010 - 18:06
Sen väntar man ett tag och köper en Pro istället ...
Edit: Idag 2 mars kom Komplett.se Nyhetsbrev ut, och de har nu sänkt Xtreamer till bara 1.190:- ...
En klar signal att nåt nytt är på G.
Redigerat av anderswillhelmsson, 02 mars 2010 - 08:26.
Postad 02 mars 2010 - 13:03
Postad 02 mars 2010 - 15:22
Någon som sett roadmappen för när firmware 3.? skulle komma?
Hittar den inte/orkar inte leta.
Postad 02 mars 2010 - 19:26
antennen fungerar men varken usbminne eller usb-hdd dyker upp.
Hur ska jag uppgradera fw???
Har provat formatera till MSDOS(fat antar jag) och ext3 men inget funkar.
Några råd...?
edit: reggade mig på deras officiella forum och hittade en tråd där det stod att någon formaterat i ntfs för att få det att fungera.... men jag vägrar tro att det krävs... dels för att det är helt sjukt och dels för att jag inte har någon windowsburk...
någon som kan bekräfta eller dementera
Redigerat av maccis_no1, 02 mars 2010 - 19:42.
Postad 03 mars 2010 - 10:19
Vid uppdatering verkar det dock fungera bäst om man har ett lite äldre USB-minne på max 512mb formaterat i FAT32.
Postad 03 mars 2010 - 10:52
Det behöver inte vara NTFS för att fungera den klarar av att hantera FAT32.
Vid uppdatering verkar det dock fungera bäst om man har ett lite äldre USB-minne på max 512mb formaterat i FAT32.

har formaterat ett annat nu till ntfs och ska testa efter jobbet. Funkar inte det så får man väl lämna tillbaka XT´n
:-(
Men är det likadant med usbhdd...? det verkar inte riktigt klokt. jag har 2 fulla hårddiskar (FAT32) med barnfilmer som bara måste funka "as is" annars kan jag ju inte hantera filerna på diskarna med mina egna datorer...?
hade jag visst detta tidigare så hade jag inte köpt den
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar