Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX 6600 *

925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 november 2011 - 14:58

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Vad är tvixie för något?

Postad 15 november 2011 - 15:00

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
www.tvixie.com

Postad 15 november 2011 - 15:54

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Skall den inst på datorn eller på hdd till tvixen?

Fattar nada vad den gör och vad den är bra till

Postad 15 november 2011 - 16:06

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Skall den inst på datorn eller på hdd till tvixen?

Fattar nada vad den gör och vad den är bra till

Installera på PC.
Du använder det programet för att ladda ned filmomslag och beskrivningar för filmen, så att du får snyggare menyer i TVIX när du ska välja vilken film du vill titta på.

Postad 15 november 2011 - 16:14

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Ok får ta lite tid och kika på det.

Var lite rörigt i början :)

Postad 16 november 2011 - 20:41

ferran
  • ferran
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Hej
Nu har min fläkt lagt av, om det drabbar någon annan så heter fläkten
SilenX iXtrema Pro IXP-34-16 60mm och är lätt att byta :-)
Linda

Hur fick du isär den ? min fläkt la av nu med men jag kan bara skruva ut alla skruvar sen kommer jag inte längre

Redigerat av ferran, 18 november 2011 - 19:32.

Postad 18 november 2011 - 19:32

ferran
  • ferran
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Aha jag fick isär den nvm

Postad 22 november 2011 - 11:44

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Försöker då jag såg att mitt förra inläggva lite rörigt, hoppas nån kan hjälpa mig.

Har min Slim HD kopplad till min router trådlöst, datorn är kopplad till routern via kabel.

Problemet jag har är att när jag tittar under "mina nätverk" så är Tvixen ( VENUS )där ibland och ibland inte.
Och när jag kopplar upp mig mot Tvixen med ett FTP prog så är det inga problem tills då jag försöker överföra något för då får jag felmeddelandet att max connection is done.

Hade inga av dom här problemen på min 6500 så jag hoppas någon kan hjälpa mig. För just nu är det ett lotto om jag får kontakt med Tvixen eller inte och kan överföra filer. Tack på förhand!

Redigerat av PBateman, 22 november 2011 - 11:45.

Postad 28 november 2011 - 14:29

linda
  • linda
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Hur fick du isär den ? min fläkt la av nu med men jag kan bara skruva ut alla skruvar sen kommer jag inte längre

Här är en bra beskrivning på var skruvarna sitter :-)

http://hd6600.over-b...r-39738779.html

Postad 01 december 2011 - 13:13

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Verkar som att vi inte kan förvänta oss ytterligare FW releases. :angry:

http://www.mpcclub.c...ead.php?t=28003

Postad 01 december 2011 - 19:06

rickericke
  • rickericke
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej,

Jag skulle behöva lite råd å hjälp.

Jag har "Tvix Slim S1" och får inte riktigt bilden att stämma. Jag kör Optoma HD33 på en 106" Grandview-duk och Onkyo 608. När jag kalibrerar projektorn och den blivit bra i kanterna och hörnerna så får jag problem med tvixen, att den inte visar bild ända ut i kanterna/hörnerna. Jag har testat ändra hz osv ovs. Tidigare körde jag film via datorn och det blev bild ända ut i kanterna/hörnerna...

Vad kan problemet vara? Några inställningar på förstärkaren/projjen/tvixen?

Mvh Rick

Postad 02 december 2011 - 00:45

Thomas_L
  • Thomas_L
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hejsan alla TVIX-fans!
Jag har en M-6500A som jag nu tycker behöver kompleteras med en ny TVIX.
Jag tycker att M-6600N verkar vara en bra ersättare.
Men jag ser i prisjakt att det finns två olika 6600Ns, en 6600N och en 6600n Plus.
Det verkar som att 6600N Plus inte säljs längre.

En liten goggling avslöjar att 6600N Plus innehåller RTD1283DD+ som tillåter "HD audio passthrough".

Så....varför är den modellen som inte säljs?

Eller...är det så att 6600N har fått den här funktionaliteten?

Tack!

Postad 02 december 2011 - 00:57

Thomas_L
  • Thomas_L
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Verkar som att vi inte kan förvänta oss ytterligare FW releases. :angry:

http://www.mpcclub.c...ead.php?t=28003

Vad betyder det här för alla "internettjänster"?
Tex vad händer när Youtube.com ändrar sina protokoll, då kan man inte titta på Youtube längre eller?

Postad 05 februari 2012 - 11:11

jailbird
  • jailbird
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Om jag jämför med min gamla M-6500 så kunde jag på den
har dvd omslag på filmerna´s mapp
och sedan har de små gula mapparna utan att ändra inställningar (utan 1:a gången förstås)

Kan man inte detta på S1:an eller ?

Kan bara få det så genom att ändra varje gång / antingen eller liksom !

tacksam för svar

Postad 14 februari 2012 - 12:24

Thomas_L
  • Thomas_L
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hejsan alla TVIX-ägare!

Sorgliga nyheter DviCo verkar läggas ner: http://www.mpcclub.c...ead.php?t=28345
Dags att ladda ner allt material för sin Tvix

Postad 14 mars 2012 - 13:54

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Nån som kör med externa diskar på sin Tvix som kan rekomendera någon eller kan säga om det flyter smärtfritt?
Har en 2 Tb i min tvix i dagsläget och den börjar bli full, har inget möjlighet att dra en nätverks sladd till min dator då den står på en annan våning i huset och trådlöst stream funkar inte smärtfritt. Så nästa steg är tanken att köpa in en extern disk och koppla in i S1. Detta borde inte vara några problem eller? Spelar det någon roll om man kör med en disk som kör med egen strömförsörjning eller kan den plocka ström från tvixen? Vore skönt om det gick så slipper man ha den gående hela tiden.

Postad 14 mars 2012 - 16:08

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Nån som kör med externa diskar på sin Tvix som kan rekomendera någon eller kan säga om det flyter smärtfritt?
Har en 2 Tb i min tvix i dagsläget och den börjar bli full, har inget möjlighet att dra en nätverks sladd till min dator då den står på en annan våning i huset och trådlöst stream funkar inte smärtfritt. Så nästa steg är tanken att köpa in en extern disk och koppla in i S1. Detta borde inte vara några problem eller? Spelar det någon roll om man kör med en disk som kör med egen strömförsörjning eller kan den plocka ström från tvixen? Vore skönt om det gick så slipper man ha den gående hela tiden.

Jag har använt flera olika 2.5-tums SATA-diskar utan extern strömförsörjning i 6500. Inga problem, och jag förmodar att de funkar i 6600/S1 också. Jag har aldrig provat med 3.5-tums diskar.

Postad 14 mars 2012 - 19:45

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Har du funderat på nätverk via eluttaget ? Finns många fina lösningar där, och då slipper du kluttret med en massa lösa hårddiskar vid TVn.

Postad 15 mars 2012 - 10:14

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Har du funderat på nätverk via eluttaget ? Finns många fina lösningar där, och då slipper du kluttret med en massa lösa hårddiskar vid TVn.

Nått speciellt märke som du kan rekomendera, jag vet att jag tittade på detta för ett par år sedan men då va det inte riktigt 100% bra.

Postad 15 mars 2012 - 18:18

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Nått speciellt märke som du kan rekomendera, jag vet att jag tittade på detta för ett par år sedan men då va det inte riktigt 100% bra.

Jag körde själv med en Netgear powerline lösning för ett par år sen som fungerade bra. Numer bortskämd med ethernet i alla rum, men skulle inte tveka på Netgear lösning igen om det skelle krävas. Tror även Devolo är ok...

Postad 17 april 2012 - 20:31

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Jag har två stycken externa 3,5-tums WD på 1,5 resp. 2 TB, och de fungerar bra. Däremot så fick jag kassera min 1 TB Seagate som började konstra, men lyckades tack och lov rädda innehållet.

Postad 17 april 2012 - 20:51

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Jag har på sistone börjat få problem med enstaka filmer som vid uppspelning går i dubbel hastighet och utan ljud. Ibland så har det räckt med att låta filmen gå en liten stund, och ibland har jag gjort en kontroll av hårddisken, samt testat någon annan film emellan (som då har fungerat bra) men det är inte alltid det hjälper. Har senaste firmware.
Är det någon annan som haft liknande problem och i.s.f. hittat någon lösning på det? Nu senast var det en .mkv-fil som drabbades, minns inte riktigt vad de andra filmerna hade för format.

Redigerat av Grumme, 17 april 2012 - 20:52.

Postad 20 april 2012 - 09:22

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Försöker då jag såg att mitt förra inläggva lite rörigt, hoppas nån kan hjälpa mig.

Har min Slim HD kopplad till min router trådlöst, datorn är kopplad till routern via kabel.

Problemet jag har är att när jag tittar under "mina nätverk" så är Tvixen ( VENUS )där ibland och ibland inte.
Och när jag kopplar upp mig mot Tvixen med ett FTP prog så är det inga problem tills då jag försöker överföra något för då får jag felmeddelandet att max connection is done.

Hade inga av dom här problemen på min 6500 så jag hoppas någon kan hjälpa mig. För just nu är det ett lotto om jag får kontakt med Tvixen eller inte och kan överföra filer. Tack på förhand!

Det har med att göra att tvixen endast kan hantera en FTP-användare / connection åt gången.
Med de flesta program blir det en connection för kataloglistningen, och en per överföring.

Använder du då t.ex. filezilla måste du ställa ner antalet "connections" till 1 för att FTP-funktionen ska fungera korrekt.
Hoppas det hjälper :)

Postad 16 juli 2012 - 16:11

Unregisteredfe72a970
  • Unregisteredfe72a970
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Nån som vet av en bra extern hårddisk som fungerar smidigt med denna? Vill ha en 2,5" utan strömadapter.
Har läst lite om western digital passport modeller, men många har haft problem med ps3, kanske kan va samma sak med tvix? Har ingen aning själv...

Ett plus skulle ju vara om man kan ta ur usb sladden, så att den inte sitter fast i hårddisken, så att man alltid kan ha en kabel sittande i tvixen hela tiden så att det är snabbt och smidigt att koppla i.

Postad 07 oktober 2012 - 14:49

massan007
  • massan007
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjena!!

Har läst igenom tråden ett par gånger nu och kan inte riktigt hitta hur man gör en "hard reset"...

Igår när jag skulle köra en film så släpade ljudet efter så testade och köra in Fw .08 istället för .10. Fick samma resultat och skulle köra tillbaka till .10! Men då vägrar tvixen att starta mer... Har haft strömsladden ute ett tag och testat igen men inget bättre resultat!

Nån som har några tips?

Postad 28 december 2013 - 10:06

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0
Vilken är maxstorleken på en hdd för vad man kan sätta in i en TVIX HD M-6600A/N Plus

Redigerat av Glidtassen, 28 december 2013 - 10:06.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.