* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare
WD TV HD Live Media Player
(Mediaspelare)
|
5
|
(117)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Western Digital TV HD * (3005 inlägg)
|
12 år sedan |
Hur få ljud till stereon? (7 inlägg)
|
13 år sedan |
WD HD TV LIVE eller Xstreamer (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Problem med undertexter med WD tv live (8 inlägg)
|
14 år sedan |
WD HD TV LIVE Mediaspelare (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Western Digital TV HD Live Media Player (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
AC vs TVIX vs WD TV vs Xtreamer (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Vilken mediaspelare rekomenderas (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 15 August 2010 - 19:41
Postad 15 August 2010 - 21:21
Postad 16 August 2010 - 10:14
Dock kvarstår mitt problem att få upp wd:n på datorn, hittar den i finder, men när jag försöker ansluta mot den försvinner den efter lite sökning.
Är som sagt helt färsk på mac och i windows funkar allt prima.
Någon vänlig själ som känner igen problemet eller har något tips.
Postad 16 August 2010 - 17:27
Någon annan som har problem med ljudsyncet på mkv filer? Hjälper det om jag uppdaterar till senaste betan?
Det verkar som de fått ordning på det. Har inte haft problem sedan jag uppdaterade. Men det vore väl för bra för att vara sant...
Postad 17 August 2010 - 10:17
Postad 17 August 2010 - 16:57
Men om man har en förstärkare med hdmi-utgångar, måste man ändå dra en toslink för att få surroundet? Tack på förhand!
MVH
Postad 17 August 2010 - 17:51
Nej det måste du inteHej! Köpte igår en WDTV Live och efter lite pulande har jag fått ordning på det någorlunda. Har dock en fråga ang ljud. Det står något om att surroundljud bara kan fås om man drar en extra toslink-kabel i manualen.
Men om man har en förstärkare med hdmi-utgångar, måste man ändå dra en toslink för att få surroundet? Tack på förhand!
MVH
Postad 17 August 2010 - 21:50
Nu är t.o.m. jag sugen på att köpa.
Enda problemet är att jag inte har någon ledig toslink på förstärkaren så vet inte hur jag ska få till ljudet
Postad 18 August 2010 - 13:03
Dom höjde priset nuOj 879:-
Enda problemet är att jag inte har någon ledig toslink på förstärkaren så vet inte hur jag ska få till ljudet
Postad 19 August 2010 - 16:48
Det är så här att när jag försöker spela upp en 720p film med mkv som filformat så kommer inget ljud, men bilden därimot kommer.
Jag har kopplat wdtvn med hdmi till tvn och kör rca ljud kabel till förstärkaren.
Vad kan de bero på?? Att filmen sänder ut DTS??
Postad 19 August 2010 - 16:53
Hallåå..
Det är så här att när jag försöker spela upp en 720p film med mkv som filformat så kommer inget ljud, men bilden därimot kommer.
Jag har kopplat wdtvn med hdmi till tvn och kör rca ljud kabel till förstärkaren.
Vad kan de bero på?? Att filmen sänder ut DTS??
Har du en WDTV eller en WDTV Live?
Live-modellen har inga problem att spela upp DTS. Det kan dock vara ett annat problem, vars lösning du kan hitta i mitt inlägg från den 4/8.
Postad 19 August 2010 - 16:57
Oj 879:-
Om du har en digital koaxialingång för ljudet, finns det bra converters från Kjell&Co. Gå in på www.kjell.com och sök på artikelnr 37412.
Postad 20 August 2010 - 17:35
Nån som haft problem med att "timglaset" "klockan", kalla det vad ni vill, den som visas när man drar igång ett klick, den bara står där och snurrar nu när man trycka på en fil, t.om när man öppnar youtube klipp..
Postad 20 August 2010 - 18:10
Du har förmodligen försökt köra en korrupt filmfil innan det hände. Stäng av, dra ut nätsladden och vänta 30 sekunder. Sätt sedan i nätsladden och starta om.Bugg bugg bugg..
Nån som haft problem med att "timglaset" "klockan", kalla det vad ni vill, den som visas när man drar igång ett klick, den bara står där och snurrar nu när man trycka på en fil, t.om när man öppnar youtube klipp..
Det har hänt mig också.
Postad 21 August 2010 - 12:10
Du har förmodligen försökt köra en korrupt filmfil innan det hände. Stäng av, dra ut nätsladden och vänta 30 sekunder. Sätt sedan i nätsladden och starta om.
Det har hänt mig också.
Tack. Har nämligen två spelare och båda började "hänga sig" på det sättet.
Postad 21 August 2010 - 13:55
"This Video is restricted by the video content owner and it is not available on the Tv connected devices"
Det är ju synd att man bara kan se vissa filmklipp från Youtube? Via WDTVlive spelaren, finns det något sätt att komma runt det? Någon inställning? Uppdatering? Någon som har några tips..?!
MWh..
Redigerat av willom1000, 21 August 2010 - 14:12.
Postad 21 August 2010 - 14:15
Hittade det på egen hand, "Network Share" var alltså en av valmöjligheterna under video i själva HDTV:n
Redigerat av Dave R, 22 August 2010 - 11:35.
Postad 24 August 2010 - 02:16
finns det ngn beta?
Postad 29 August 2010 - 13:46
nån som har lite tips om det är något speciellt man måste göra för att få till "Network Shares"? Har delat ut en mapp i Windows XP genom att bara högerklicka, dela ut och ange namnet på sharen, men vad jag än gör syns den inte i WDn. Har startat PS3 Media Server bara för att se om "Media Server" funkar, och det är inga problem. Går att spela upp material på WDn på det sättet, så borde inte vara nå nätverksstrul. Datorn och WDn är inkopplade i en switch, men det borde inte ställa till med några problem?
Såg att någon skrev nåt om att knäppa av att WDn ska synas på nätverket (eller vad inställningen nu heter, är i varje fall ON som default), men det hjälpte inte. Har senaste fw, som man får "automatiskt" via nätverket.
kn
Postad 31 August 2010 - 17:40
nån som har lite tips om det är något speciellt man måste göra för att få till "Network Shares"?
det löste sig. Verkar inte vara helt stabilt med shares dock.
Postad 04 September 2010 - 05:54
Live: 1.02.21 (Pre-release Beta: 1.03.38)vilken är den senaste officiella firmwaren? vilken beta är ute?
Postad 04 September 2010 - 20:43
Vilket är smartast att göra när det gäller filmer och omslag?
ex: alla avi filmer och deras omslag på en och samma mapp, eller ska varje film ligga i egen mapp.
Finns det andra teman till GUI.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 04 September 2010 - 20:54.
Postad 11 September 2010 - 17:49
Skaffade mig en WD HD Live och har ett par frågor till er som haft denna mediespelare ett tag.
Vilket är smartast att göra när det gäller filmer och omslag?
ex: alla avi filmer och deras omslag på en och samma mapp, eller ska varje film ligga i egen mapp.
Finns det andra teman till GUI.
Är det ingen som vet det?
Postad 11 September 2010 - 19:40
Min har det i alla fall, helt utan ljud och DD5.1 filmer hänger sig helt... har senaste icke betanHar du en WDTV eller en WDTV Live?
Live-modellen har inga problem att spela upp DTS. Det kan dock vara ett annat problem, vars lösning du kan hitta i mitt inlägg från den 4/8.
måste omkoda alla till ac3 för att få det att lira...
börjar bli rätt rejält trött på alla buggar som aldrig fixas... problem med att komma åt win 7 utdelade mappar, filmer som inte syns i listan mm... denna apparat är bra i teorin, synd bara att WD fuckar upp och vägrar fixa kända buggar och lägger tiden på youtube och annat skit som man inte har användning för...
Köp en ps3 ist och kör med den ist, fungerar klockrent
Postad 11 September 2010 - 19:48
Min har det i alla fall, helt utan ljud och DD5.1 filmer hänger sig helt... har senaste icke betan
måste omkoda alla till ac3 för att få det att lira...
börjar bli rätt rejält trött på alla buggar som aldrig fixas... problem med att komma åt win 7 utdelade mappar, filmer som inte syns i listan mm... denna apparat är bra i teorin, synd bara att WD fuckar upp och vägrar fixa kända buggar och lägger tiden på youtube och annat skit som man inte har användning för...
Köp en ps3 ist och kör med den ist, fungerar klockrent
Jag har inte själv märkt av några problem med DTS än och då använder jag den ändå dagligen. Däremot kan det ta lite tid för den att hitta Shares i nätverket när man startar om boxen helt. Men efter 10-15 så har iallafall min box garanterat hittat sharsen. Jag vet ju att det kunde vara problem att hitta shares även när man körde WindowsXP nätverk förr, Windows7 är helt klart snabbare på det.
Men ska det inte vara möjligt att mappa upp en share direkt? Det bör väll iallafall gå i custom firmwares?
Postad 11 September 2010 - 22:23
Den hittar shares (efter mycket meckande, en svensson användare hade inte fixat att få det att lira) men om det är större shares många stora mkv filer (har ca 7tb film och serier i hd format) får den problem. Den hittar inga filer över huvudtaget i de sharen. Har samma problem med externa hårddiskar om jag kör via USBJag har inte själv märkt av några problem med DTS än och då använder jag den ändå dagligen. Däremot kan det ta lite tid för den att hitta Shares i nätverket när man startar om boxen helt. Men efter 10-15 så har iallafall min box garanterat hittat sharsen. Jag vet ju att det kunde vara problem att hitta shares även när man körde WindowsXP nätverk förr, Windows7 är helt klart snabbare på det.
Men ska det inte vara möjligt att mappa upp en share direkt? Det bör väll iallafall gå i custom firmwares?
Mitt råd om du är spekulant på en Live burk och har tänkt titta på MKV filer över nätverk eller har många filmer... kolla på andra produkter för Liven håller inte måtten. Även om man kanske får det att fungera efter mycket meckande så ska man inte behöva göra det när man köper en konsument produkt. Jag vill ha något som lirar redan från början utan krångel. Hade jag velat det hade jag behållit min HTPC...
Sedan den otroligt dåliga supporten från WD och att de totalt verkar ignorera alla klagomål som lämnats på deras supportforum gör det hela inte bättre.
Postad 12 September 2010 - 08:42
Den hittar shares (efter mycket meckande, en svensson användare hade inte fixat att få det att lira) men om det är större shares många stora mkv filer (har ca 7tb film och serier i hd format) får den problem. Den hittar inga filer över huvudtaget i de sharen. Har samma problem med externa hårddiskar om jag kör via USB
Mitt råd om du är spekulant på en Live burk och har tänkt titta på MKV filer över nätverk eller har många filmer... kolla på andra produkter för Liven håller inte måtten. Även om man kanske får det att fungera efter mycket meckande så ska man inte behöva göra det när man köper en konsument produkt. Jag vill ha något som lirar redan från början utan krångel. Hade jag velat det hade jag behållit min HTPC...
Sedan den otroligt dåliga supporten från WD och att de totalt verkar ignorera alla klagomål som lämnats på deras supportforum gör det hela inte bättre.
Jag håller helt klart med om att WDTV supporten inte är något vidare, men sammtidigt finns det faktiskt långt mycket värre företags support. Man kan ju undra varför det dröjde så långtid innan WD ens funderade på att införa DVD menyer.
Att WDTV är krånglig att sätta upp kan jag väll delvis hålla med om. I mitt fall så vill den ex inte själv leta upp routern(DHCPn) så jag får mata in alla IP adresser manuellt, efter det fungerar närverkat. Men det bör väll även Svensson kunna klara av kan man tycka.
Att det tar lite tid innan den hittar shares får man leva med och att köra 7 TB shares är ju ganska speciellt. Min share är på 50 GB och de fixar det lätt när den väl hittat sharen.
Man kan ju tycka att man borde ha möjlighet att specificera ip adress till sharen eller ialla fall bli notifierad om att den söker efter shares(just nu så visas inget och det händer inget om man trycker på att gå in på nätverket).
Jag har inte själv provat så många andra produkter som denna än då möjligen blu-rya spelare som har liknande möjlighet men jag tror att alla mediaspelare som denna har sina för och nackdelar, det gäller bara välja den som passar in i sina egna krav.
Postad 14 September 2010 - 18:37
I en mapp som heter Filmer har jag lagt många .iso filer + omslag. När jag går in och väljer mappen så ser jag både bilden (jpeg) samt filmen (.iso). Egentligen så struntar jag i bilden för att jag vill se bara en "thumbnail" och när jag väljer den så ska filmen startas direkt.
Går det att lösa det på något sätt?
Kan WD hämta omslaget via nätet för att visa eller måste en film och dess omslag ligga på samma mapp?
Postad 14 September 2010 - 20:00
Är det någon som vet om WDTV-ussb uttaget stängs av när mediaspelaren stängs av. Jag tänkte köpa en extern 2,5" hårdsisk att koppla ihop med spelaren och vill gärna att den stängs av.
Även jag har problem med nätverket under "network shares" då spelaren allt som oftast tappar kontakten med den utdelande hårdisken. irriterande!!
Har samma problem!
dock hittar den mina publika mappar från datorn under kategorin "media shares"
Riktigt udda att det bara funkar ibland.
/Robin
Postad 14 September 2010 - 20:14
Nu hittade den inget nätverk alls. Valde att återställa den i inställningarna och nu får jag bara en blåskärm.
Någon med samma problem? Har senaste programvaran.
/R
Postad 14 September 2010 - 20:44
Vill ha DVD-menyer ist f b-rads custom igen.
Gärna ngt ställe där de inte vill tvinga på en ett guldbonusultramedlemskap...
Postad 15 September 2010 - 08:37
Udda!
Nu hittade den inget nätverk alls. Valde att återställa den i inställningarna och nu får jag bara en blåskärm.
Någon med samma problem? Har senaste programvaran.
/R
Har nu fått igång den! Dock vägrar den spela någonting över huvudtaget varken via USB eller nät. Får bara den där blåa cirkeln hela tiden.
Vad är detta för skit?
/R
Redigerat av robber, 15 September 2010 - 08:38.
Postad 15 September 2010 - 08:58
Har nu fått igång den! Dock vägrar den spela någonting över huvudtaget varken via USB eller nät. Får bara den där blåa cirkeln hela tiden.
Vad är detta för skit?
/R
Slut på mitt tjat!
Gjorde en factory restore 4 gånger och nu funkar det, full logiskt
/R
Gjorde factory restore 4 gånger och nu funkar det att spela film, dock hittar den inte mina nätverksdelade filer
/R
Postad 15 September 2010 - 20:21
Kan inte så mycket om detta men WD TV känns som ett bra budget alternativ fast det tycks vara en del gnäll på dem här i tråden. Har tänkt köpa en liten extern usb-hårddisk som inte behöver egen strömförsörjning, ställs det krav på hårddiskens hastighet osv för att kunna spela upp 720p felfritt genom WD TV?
Eftersom jag inte tänkt köra via nätverk ska jag skippa Live då och köra på WD-TV 2? Vilka är skillnaderna på dem egentligen?
Kör för tillfället inte med surround här hemma utan kommer antingen ta ljudet direkt i tv:n från HDMI-kabeln alternativt bara köra ut det i stereoförstärkaren om det går? (saknar optisk ingång).
Skulle denna kombo fungera bra ?
http://www.webhallen...diaspelare_gen2
http://www.webhallen...ial_320gb-svart
Behöver jag tänka på något speciellt när det gäller hårddisken som jag ska använda ihop med WD TV?
Postad 16 September 2010 - 11:06
Tänkte skaffa en media extender för att spela 720p, mkv med.
Kan inte så mycket om detta men WD TV känns som ett bra budget alternativ fast det tycks vara en del gnäll på dem här i tråden. Har tänkt köpa en liten extern usb-hårddisk som inte behöver egen strömförsörjning, ställs det krav på hårddiskens hastighet osv för att kunna spela upp 720p felfritt genom WD TV?
Eftersom jag inte tänkt köra via nätverk ska jag skippa Live då och köra på WD-TV 2? Vilka är skillnaderna på dem egentligen?
Kör för tillfället inte med surround här hemma utan kommer antingen ta ljudet direkt i tv:n från HDMI-kabeln alternativt bara köra ut det i stereoförstärkaren om det går? (saknar optisk ingång).
Skulle denna kombo fungera bra ?
http://www.webhallen...diaspelare_gen2
http://www.webhallen...ial_320gb-svart
Behöver jag tänka på något speciellt när det gäller hårddisken som jag ska använda ihop med WD TV?
Ska fungera bra med den HDD:n, har fastiskt inte haft något problem med varken hårddiskar, usb minne eller nätverk då allt har hittats och spelat bra.
Men jag tänkte köpa en NAS närmare bestämt en DNS 323 och undrar nu om det är någon annan här i tråden som kör med denna och hur det fungerar, vet att den senaste FW på dns323 stödjer MKV m.m.
Postad 16 September 2010 - 20:36
Har nu läst igenom hela tråden utan att hittat svar.
Jag försöker ansluta genom "Network shares" och hittar min dator utan problem. Problemet kommer när jag ska logga in. I böran visste jag inte vilket username och password jag skulle använda. På WD-forumet kom jag fram till att det ska vara samma som jag loggar in med i Win XP. Det går inte. Det står bara "wrong username or password". Har även försökt med tomma fält.
Har försökt fått igång detta i en vecka nu...
Någon som har något förslag på hur man ska logga in?
Jag ansluter med kabel via en router och har XP Pro på datorn.
Postad 16 September 2010 - 20:41
Snälla, hjälp mig!
Har nu läst igenom hela tråden utan att hittat svar.
Jag försöker ansluta genom "Network shares" och hittar min dator utan problem. Problemet kommer när jag ska logga in. I böran visste jag inte vilket username och password jag skulle använda. På WD-forumet kom jag fram till att det ska vara samma som jag loggar in med i Win XP. Det går inte. Det står bara "wrong username or password". Har även försökt med tomma fält.
Har försökt fått igång detta i en vecka nu...
Någon som har något förslag på hur man ska logga in?
Jag ansluter med kabel via en router och har XP Pro på datorn.
Kolla om du har Windows live inloggningsassistenten installerad, avinstallera isåfall denna. Funkade för mig iallafall.
MVH
Postad 16 September 2010 - 21:08
Tack för tipset, men jag tror inte att jag har Windows live. Jag hittar det iaf inte någonstans.Kolla om du har Windows live inloggningsassistenten installerad, avinstallera isåfall denna. Funkade för mig iallafall.
MVH
Postad 18 September 2010 - 06:16
•Resolved FW not completing upgrade for certain TVs
•Resolved HDMI screen flicker issue
•Resolved playback issues related to mkvmerge
•Improved thumbnail caching
Det viktigaste i denna är väl "Resolved playback issues related to mkvmerge". Det är det problemet som fått ljudet att försvinna, eller hela spelaren att låsa sig i vissa MKV-filer som är rippade med senare versioner av mkvmerge.
Redigerat av stafli, 18 September 2010 - 08:19.
Postad 18 September 2010 - 13:17
Ny beta firmware 1.03.40 till WDTV Live
•Resolved FW not completing upgrade for certain TVs
•Resolved HDMI screen flicker issue
•Resolved playback issues related to mkvmerge
•Improved thumbnail caching
Det viktigaste i denna är väl "Resolved playback issues related to mkvmerge". Det är det problemet som fått ljudet att försvinna, eller hela spelaren att låsa sig i vissa MKV-filer som är rippade med senare versioner av mkvmerge.
Har testat, och nu går det utmärkt att spela MKV-filer från senare versioner av mkvmerge
Inga konstigheter vid uppdateringen heller!
Postad 18 September 2010 - 19:12
Jag ser uppstartsloggan, sen när den ska visa menyerna kommer det inget. Power-lampan lyser, men ingen bild...
Finns det nåt att göra?
Jag får alltså inte ens bilden med uppmaningen att sätta i en Firmware...
Postad 18 September 2010 - 19:42
Ibland hittar den network shares direkt och kan spela ibland hittar den inga network shares och ibland hittar den network shares och kan inte spela någonting alls och då funkar det inte heller med en extern hdd.
Mest ostabila sak jag haft och jag har ändå haft en Curanta Mediabox
Någon som har några svar på detta?
/R
Postad 18 September 2010 - 20:20
Testa (Enter -> Right Arrow -> Enter) för att återställa till föregående firmware.Åh nej...verkar som min dog pga uppgraderingen till 1.03.40...
Jag ser uppstartsloggan, sen när den ska visa menyerna kommer det inget. Power-lampan lyser, men ingen bild...
Finns det nåt att göra?
Jag får alltså inte ens bilden med uppmaningen att sätta i en Firmware...
Postad 18 September 2010 - 23:44
Edit: Funkar! Skumt att det inte blev bild på HDMI på en gång... Ngn mer som sett detta?
Redigerat av t93pan, 18 September 2010 - 23:54.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3 filmer
27 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?