Kan det vara något fel på min spelare?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
10 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 20 mars 2010 - 21:04
Postad 21 mars 2010 - 11:06
Plockade hem denna spelare idag och måste säga att jag är riktigt besviken på prestandan. Det hackar riktigt ordentligt när jag kör 720P och framförallt 1080P via nätverket med kabel från min laptop. Har en D-link 624+ och 100mbit tycker jag borde vara tillräckligt för att kunna streama HD-upplösningar? Varje film hackar även om jag kör det via USB fån min externa hårddisk. Har uppdaterat till senaste programvaran och jag använder senaste versionen av Nero Mediahome.
Låter väldigt konstigt att det tom skulle hacka när du spelar upp från USB-pinnen.... Min spelare har aldrig hackat på 720p filmer. Kör trådlöst till D-Link 655.
Har hört att Nero Mediahome inte är det bästa mediaprogrammet. Pröva något annat och kolla om det hjälper. Men som sagt, väldigt konstigt att det hackar från USB.
Postad 21 mars 2010 - 14:08
EDIT: Jaha, ibland är man för snabb och otålig utan att kolla igenom inställningarna, *SKÄMS*

Redigerat av rsrts, 21 mars 2010 - 14:19.
Postad 23 mars 2010 - 07:13
I.Robot.2004.1080p.Blu-Ray.DTS.x264-CtrlHD.mkv Testade jag och den funkar utmärkt med usbminne sandisk 16gb.
Även subtitlarna till den fungerar.
Bilderna är väl inte de bästa men de visar iaf lite.
Bluray på min Sony W4500 46 : såg på Blood diamond och har testat några animerade filmer och bilden är otroligt bra rent ut sagt. Detaljrikedom och ren gnistrande bild! :-)
Denna spelare måste vara väldigt tyst,då den inte har någon kylfläkt!,vad jag kan se?.
Postad 23 mars 2010 - 16:39
Har helt enkelt för gamla grejer

Men däremot så hackar ljudet på vissa MKV med DTS, nån annan som upplevt samma problem? vet inte om det har varit DTD-MA eller vanlig DTS !

Uppdaterade spelaren men vet inte vad det hjälpte...
Postad 23 mars 2010 - 17:42
Vad ska man då ha denna spelare till? Strömmande media är ju ett av LG:s säljargument.Ett ännu enklare tips, köp blu-ray filmer så slipper du allt krångel.
Då är det bättre att köpa en blurayspelare för en tusing istället för en som är 3 gånger dyrare...
Postad 23 mars 2010 - 19:43
Vad ska man då ha denna spelare till? Strömmande media är ju ett av LG:s säljargument.
Då är det bättre att köpa en blurayspelare för en tusing istället för en som är 3 gånger dyrare...
Man slipper dra en nätverkskabel varje gång man skall uppdatera FW. Man kanske vill kolla in BD-live. Jag vill ha Wi-Fi och jag strömmar inte via LG:n. Musik strömmar jag via en squeezebox.
Postad 23 mars 2010 - 19:51
-G klarar inte formaten med höga bitrates, det har inget med LG att göra utan är begränsningar i äldre w-lan standard.
Postad 23 mars 2010 - 22:23
Alla apparater utan undantag som har en inbyggd mediaspelare är av det billigaste slaget vilket skapar problem så fort bilden inte är optimerad. Ljudkvalitén när det gäller att spela upp MP3 har också stora brister. Så glöm drömmen med att ha en allt i ett spelare för det funkar i alla fall inte i praktiken
Själv kör jag med Western Digital WD TV Live för film och Sonos För MP3 och FLAC och allt flyter på helt utan problem av något slag.
Postad 25 mars 2010 - 02:49
Hur menar du? Låter som något jag skulle vara intresserad av..Är det nån som använder DLNA stödet i windows 7?
Tänkte det kunde vara smidigt att sitta vid datorn och kunna byta musik mm.
Eller någon som vet något sätt att få det jag spelar upp i winamp, att streamas till blurayen?
Vill slippa koppla in laptopen i förstärkaren varje gång jag vill lyssna på musik, och blurayen är för jobbig att söka på låtar osv i...
Tacksam för svar!
Postad 25 mars 2010 - 07:21
Kolla länken för mer info.
http://www.geekit.se..._...g&Itemid=53
Testade detta i veckan och har efter lite inställningar fått det att fungera!
Fortfarande lite hack i musiken men med lite mer meck så ska det nog snart funka precis som jag vill!
Redigerat av Unregistered1842, 26 mars 2010 - 09:30.
Postad 26 mars 2010 - 19:46
Funkar inte att strömma en avi eller mkv fil med undertext srt, spelaren ser inte srt filen. Det fungerar perfekt om jag kör via ett usb minne.
Är det någon som vet vad problemet kan vara
Postad 27 mars 2010 - 08:02
Jag vill lägga över alla mina DVD-filmer på en HD men vet inte vilket format jag skall rippa dem för att - dels bibehålla DVD:ns meny- och kapitelstruktur dels kvalitén. ISO funkar inte och VOB verkar inte heller funka. Med mkv får jag en enda lång film utan varesig menyer eller kapitelindelning. Någon som vet?
Postad 27 mars 2010 - 08:49
Läs i informationen om spelaren vilka format den stöder via usb och wifi. Något annat klarar den inte. I .avi och .mkv (matroska) så finns ingen menystruktur, däremot klarar .mkv 5.1-ljud.Har precis köpt en 390 och är helnöjd! Dock är jag inte så väl bevandrad i djungeln av olika filformat.
Jag vill lägga över alla mina DVD-filmer på en HD men vet inte vilket format jag skall rippa dem för att - dels bibehålla DVD:ns meny- och kapitelstruktur dels kvalitén. ISO funkar inte och VOB verkar inte heller funka. Med mkv får jag en enda lång film utan varesig menyer eller kapitelindelning. Någon som vet?
Vill du sedan ha svensk text ställer du det i det programmet du använder för att konvertera från dvd till ett dataformat.
Postad 27 mars 2010 - 09:57
provar att slänga in min fundering igen.
Funkar inte att strömma en avi eller mkv fil med undertext srt, spelaren ser inte srt filen. Det fungerar perfekt om jag kör via ett usb minne.
Är det någon som vet vad problemet kan vara
Vet inte alls om detta kan lösa ditt problem men gör ett försök.
Hade samma problem när jag streama från min ReadyNas. Valde först att hitta Nasen via Upnp, och då hitta den ej .srt filen...
Bytte sen "server" och då funka det kanon.
Postad 27 mars 2010 - 11:57
Läs i informationen om spelaren vilka format den stöder via usb och wifi. Något annat klarar den inte. I .avi och .mkv (matroska) så finns ingen menystruktur, däremot klarar .mkv 5.1-ljud.
Vill du sedan ha svensk text ställer du det i det programmet du använder för att konvertera från dvd till ett dataformat.
Tack för ditt svar men det var ju just alla dom där formaten jag inte hade någon kläm på. Visst finns det info om vilka format den tar, men inte vilka av alla dessa som funkar bäst för DVD-rippning, där storleken på filen eller filerna inte är ett bekymmer. Disk finnes i överflöd.
Postad 27 mars 2010 - 12:00
Har precis köpt en 390 och är helnöjd! Dock är jag inte så väl bevandrad i djungeln av olika filformat.
Vill du ha en perekt kopia av en dvd och ha den på en hårddisk så funkar DVD fab med funktionen dvd to mobil, välj mkv, h264, audiocopy och du får super bild och ljud och kan köra den på BD 390
Postad 28 mars 2010 - 12:17
Postad 29 mars 2010 - 07:17
Jag har inte kunnat hitta nånting om det när man läser om produkten.
Mvh
CHrille
Postad 30 mars 2010 - 22:29
Den är inte gjord för dom som hade tänkt ha den till en äldre reciver utan hdmi ingångar.
Det märkte jag som tur var idag "innan" jag köpte den.
Den har bristande inställningar på ljudsidan.
Ett exempel är att det inte går att ställa avstånd till högtalrna,samt att level nivån tll högtalarna bara går att välja mellanLåg-mellan-hög,alltså inte steglös inslällning av nivaå

Kunde heller inte hitta någon inställning av sub utgång alls.
Bekräfta gärna någon om detta inte skulle stämma.
Postad 01 april 2010 - 19:25
Nu strömmar jag 1080 helt utan lagg trots att dottern sitter med spotify på sin dator och sonen kikar på Southpark strömmande på sin.
Dessutom så kan man köpa denna router av Apple billigare än vad som finns på prisjakt.nu. Köper man från apples telefonkundtjänst frågar man om man kan testa produkten och returnera om man inte är nöjd, jag fick ett direkt ja på den frågan.
Så nu är jag helt nöjd med min spelare.

Redigerat av r_o_n, 01 april 2010 - 19:26.
Postad 02 april 2010 - 23:23
Kan man på något vis välja teckentabell i LG:n?
Om jag delar ut min fotomapp (windows7) varför kommer jag inte åt den via fotovisning på LG:n? Väljer man foto så pekar den själv mot dvd-spelaren.
Postad 03 april 2010 - 00:02
Jag tror svaret redan finns i tråden. Kolla in: https://www.minhembi...s...t&p=2688040Nu när det mesta fungerar som det är tänkt har jag ett litet ilandsproblem kvar. Undertexterna (.srt) ser ut som de ska när jag kollar på min dator. Alla bokstäver fungerar. På min LG så fungerar alla bokstäver förutom å. Istället för å så blir det ett l med en ' rakt över.
Postad 03 april 2010 - 10:49

Har försökt få igång den igen men den vägrar, jag har nätverk med spelaren och kan på så sätt se film från min dator men kan inte nyttja internet, vad är det för fel ?
Datorn som jag avänder mig av har 2st nätverkskort, så det ena går mot internet och andra mot min lg , kör trådat.
pingar jag datorn så får jag fram detta:
IP: 85.11.42.166
MASK: 255.255.255.128
GATEWAY: 85.11.42.129
DHCP: 85.11.1.10
DNS: 85.11.1.11
Sen har jag sedan tidigare ställt in ett ipnummer på andra närverkskortet såhär:
IP: 192.168.0.2
MASK: 255.255.255.0
På LGn har jag ställt in på statiskt ipnummer såhär:
IP: 192.168.0.3
GATEWAY: 192.168.0.3
DNS2: 0.0.0.0
Som sagt jag har nätverk och kan kolla på film men jag kommer inte ut på internet som jag kunde iförrgår innan jag råkade resetta inställningen... Nån som kan hjälpa mig i djungeln av ipnummer...

Postad 03 april 2010 - 10:59
Så felsökning är tråkigt, men testar man av felkällorna så kommer man nog rätt till slut.
Redigerat av r_o_n, 03 april 2010 - 12:26.
Postad 03 april 2010 - 14:28
Postad 03 april 2010 - 22:19

Postad 04 april 2010 - 08:07
Har hört att denna inte stödjer FLAC, WMA ( Lossless ) .. Är det nån som har prövat detta
med den nya programvaru uppdateringen ( FW.n ). Annars är det väl via tversity som gäller
eller hur har ni löst det ?
Postad 06 april 2010 - 19:56
Postad 07 april 2010 - 05:44
Postad 07 april 2010 - 08:17

Postad 07 april 2010 - 10:10
Postad 07 april 2010 - 11:02
Tack.r_o_n: Det finns länk till filen du behöver längre bak i tråden, kolla sidorna 20-25 så finns den där nånstans!

Postad 08 april 2010 - 20:02
Ingen som har nån lösning för mig som kör trådat
har provat ställa in alla möjliga olika DNSr och gatweays men får det fortfarande inte att fungera med youtube som det gjorde innan jag råkade reseta den... Har tillgång till nätverket och kan således se på film men det fungerar fortfarande inte att komma ut på nätet och youtube...
ställ in samma gateway ipadress i spelaren som du har i datorn på det nätverkskort som du har ut mot internet o testa
Postad 11 april 2010 - 07:45
Just nu kör jag bara vanlig windowsdelning men får inte upp texten även om det står att det ska finnas i filen.
Har givetvis tryckt på subknappen på fjärren

Postad 11 april 2010 - 07:51
Ja den där Apple Airport Extreme verkar var bra grejjer. Har just fått problem då jag råkade återställa min bluray spelare och på sätt tappa internetanslutningen jag hade
Har försökt få igång den igen men den vägrar, jag har nätverk med spelaren och kan på så sätt se film från min dator men kan inte nyttja internet, vad är det för fel ?
Datorn som jag avänder mig av har 2st nätverkskort, så det ena går mot internet och andra mot min lg , kör trådat.
pingar jag datorn så får jag fram detta:
IP: 85.11.42.166
MASK: 255.255.255.128
GATEWAY: 85.11.42.129
DHCP: 85.11.1.10
Sen har jag sedan tidigare ställt in ett ipnummer på andra närverkskortet såhär:
IP: 192.168.0.2
På LGn har jag ställt in på statiskt ipnummer såhär:
IP: 192.168.0.3
GATEWAY: 192.168.0.3
DNS2: 0.0.0.0
Som sagt jag har nätverk och kan kolla på film men jag kommer inte ut på internet som jag kunde iförrgår innan jag råkade resetta inställningen... Nån som kan hjälpa mig i djungeln av ipnummer...
Hej,
problemet är att du pekar LG mot sig själv, Gateway är den ip som enheten skall söka sig mot om den inte vet var den skall skicka paket. Så i detta fallet eftersom du använder din pc som en router skall gateway vara 192.168.0.2
/Snowie
Postad 14 april 2010 - 14:39
Måste jag ha något extra program i datorn när jag streamar film för att kunna se undertexter som ligger i min mkv-fil?
Just nu kör jag bara vanlig windowsdelning men får inte upp texten även om det står att det ska finnas i filen.
Har givetvis tryckt på subknappen på fjärren
Jag har också detta problem. Undertexter som ska ligga i MKV-filen går inte att få upp genom att trycka på subknappen, har man däremot en separat srt fil så fungerar undertexterna som dom ska.
Någon som vet?
Postad 14 april 2010 - 16:38
Inbakade undertexter i MKV-filer funkar bara via USB. I alla fall för mig.Jag har också detta problem. Undertexter som ska ligga i MKV-filen går inte att få upp genom att trycka på subknappen, har man däremot en separat srt fil så fungerar undertexterna som dom ska.
Någon som vet?
Postad 14 april 2010 - 19:12
Ändrade gatewayen och nu fungerar det ! tusen tack

voz: Jasså du säger det, då borde det göras en update på detta så att även inbäddade fungerar... tycker man iaf.
Postad 14 april 2010 - 23:52
Snabba är de att leverera. Jag hade min ca. 20 timmar efter jag beställt, hemkört till dörren.
Redigerat av r_o_n, 14 april 2010 - 23:52.
Postad 16 april 2010 - 22:35
Verkar vara den bästa routern på marknaden efter vad jag läst mig till
övrigt....
Fast jag upptäckte idag att vissa filmer som är DTS så hackar ljudet konstant, kommer även upp en varning om att den inte kan spela upp filmen korrekt eller nåt liknande... nån fler som har detta problem? Tänkte om man kan ta reda på varför det blir så så man slipper se sånt material. Eller om det kommer nån firmware, har skickat vidare ett önskemål om en firmware för uppgradering om just subtitles som är inbäddade, dessa ska tydligen fungera via USB men inte annars... lite störande....
Postad 17 april 2010 - 11:03
Postad 20 april 2010 - 08:50
En liten fråga...
Har beställt denna maskin innan jag upptäckte att den inte har stöd för -img och iso filer..Kan detta vara möjligt, borde väl finnas nåt sätt att göra så att den tar dem. Döpa om filer eller vad som helst...eller?
Vill ju kunna se "ful" hyrda/köpta skivor från min stationära......
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar