* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
2353 svar till detta ämne
Postad 18 June 2010 - 09:11
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
En mycket trevlig och oerhört praktisk app från Market är Gesture Search från Google Inc. Indexerar man även mediefiler (som inte indexeras som standard) så hittar man vad man vill i telefonen genom att helt enkelt skriva bokstäver med fingret på skärmen. Fungerar kanon!
Tack för det tipset, med denna app som ett av dom 4 hörnen så behövs inga andra genvägar (nästan) och menyn som nu blivit 10 sidor lång behöver knappt öppnas alls. Det går även snabbare att hitta folk i telefonboken med gester än med den vanliga telefonboken.
Postad 18 June 2010 - 09:45
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Japp, det har diskuterats tidigare i tråden och då fick jag svaret av någon att android är designat att koppla ner.
Min kopplar inte ner vad jag vet så länge skärmen är igång. Ställde precis in att wifi aldrig ska kopplas ner om den finns och när jag väcker skärmen finns wifi där. PS: Jag är ju ingen apa så jag ändrade avataren...
Redigerat av Bosse-i-skogen, 18 June 2010 - 09:55.
Postad 18 June 2010 - 10:34
Unregistered4235605c
-
Unregistered4235605c
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Min kopplar inte ner vad jag vet så länge skärmen är igång. Ställde precis in att wifi aldrig ska kopplas ner om den finns och när jag väcker skärmen finns wifi där.
PS: Jag är ju ingen apa så jag ändrade avataren... 
Konstigt, jag kan inte få telefonen till att hålla Wi-Fi när skärmen släcks. Har satt i Wi-Fi policy att den aldrig skall gå över till mobildata. Har prövat alternativen "Aldrig" och "Aldrig när den är inkopplad". När jag väcker skärmen till liv är Wi-Fi symbolen där men efter en sekund släcks den och 3G symbolen kommer. Efter ytterligare någon sekund kommer Wi-Fi symbolen tillbaka. Har inga problem med att Wi-Fi försvinner när skärmen är igång.
Postad 18 June 2010 - 10:37
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Konstigt, jag kan inte få telefonen till att hålla Wi-Fi när skärmen släcks. Har satt i Wi-Fi policy att den aldrig skall gå över till mobildata. Har prövat alternativen "Aldrig" och "Aldrig när den är inkopplad". När jag väcker skärmen till liv är Wi-Fi symbolen där men efter en sekund släcks den och 3G symbolen kommer. Efter ytterligare någon sekund kommer Wi-Fi symbolen tillbaka. Har inga problem med att Wi-Fi försvinner när skärmen är igång.
Vad är problemet? Wifi försvinner i någon sekund för att sen återkomma. Telefonen ska väl tänka lite bara.
Postad 18 June 2010 - 10:58
Unregisteredaa3c7734
-
Unregisteredaa3c7734
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har upptäckt något frustrerande med min mini och gissar att det kan vara generellt för Android. Har mitt mobilabonnemang inom en centrexväxel (Telia) och nummerpresentationen fungerar inte riktigt. Nummer presenteras som:
000812345678 dvs den inleds med dubbla nollor och sen riktnummer inkl nolla. Telefonen hittar inte nummer i telefonboken (inlagda som +46 osv) det går inte heller att ringa upp dessa nummer, man måste editera bort nollorna innan.
Pratade med en kille på Telias centrexsupport igår och han sade att iPhone har samma problem, men han hade inte hört att Android skulle ha samma sak. Centrex skickar nummerpresentation enl AXE-standard och systemet är utvecklat av Ericsson tillsammans med Telia.
Problemet borde ju ligga i Android, men hur får man utvecklarna att titta på detta?
Pratade även med SonyEricsson Support och fick dem att notera ärendet.
Postad 18 June 2010 - 12:02
Unregistered4235605c
-
Unregistered4235605c
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Vad är problemet? Wifi försvinner i någon sekund för att sen återkomma. Telefonen ska väl tänka lite bara.
Ja problemet är att spotify hoppar inte till nästa låt när jag kör via Wi-Fi. Skrivit om detta i tidigare inlägg. Aktiverar jag skärmen drar nästa låt igång. Antingen bugg i spotify eller att det beror på att wi-fi är nere.
Postad 18 June 2010 - 13:11
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Hur kan man inaktivera eller avinstallera musikspelaren? eller andra applikationer som man inte använder? Jag installerade en ny musikspelare och vill inte att den vanliga ska starta igång när jag trycker play på headsetet.
Postad 18 June 2010 - 13:23
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Hur kan man inaktivera eller avinstallera musikspelaren? eller andra applikationer som man inte använder? Jag installerade en ny musikspelare och vill inte att den vanliga ska starta igång när jag trycker play på headsetet.
Nu kan jag ju inte Android sådär jättebra, men jag har svårt att tänka mig att du kan förhindra att defaultspelaren dras igång när du trycker på play på headsettet .... Rätta mig om jag har fel.... På symbian , tex, så var detta lite hårdkodat, dvs vid inkommande play så letades default spelaren upp och play-kommandot skickades till denna, om ingen spelare var startad... Om däremot en annan spelare var startad och låg i fokus så kunde play skickas till denna alternativa spelare, om nu någon fattar vad jag menar ? Pröva och starta den nya spelaren och tryck på play på headsettet och se om det funkar då ?
Postad 18 June 2010 - 16:47
Aristoteles
-
Aristoteles
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Enligt manualen ska du kunna ställa in Vilolägespolicy för Wi-Fi se sidan 54 i manualen.
Postad 18 June 2010 - 17:00
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
ställer man in aldrig. Så tycker jag inte att det är ok att telefonen koplar ner och sedan koplar upp igen.
Postad 18 June 2010 - 19:50
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Nu kan jag ju inte Android sådär jättebra, men jag har svårt att tänka mig att du kan förhindra att defaultspelaren dras igång när du trycker på play på headsettet .... Rätta mig om jag har fel....
På symbian , tex, så var detta lite hårdkodat, dvs vid inkommande play så letades default spelaren upp och play-kommandot skickades till denna, om ingen spelare var startad... Om däremot en annan spelare var startad och låg i fokus så kunde play skickas till denna alternativa spelare, om nu någon fattar vad jag menar ?
Pröva och starta den nya spelaren och tryck på play på headsettet och se om det funkar då ?
Det är precis så som du säger. Ibland lyckas dock båda spelarna sättas igång och då får man gå in och pausa SE musikspelare. Knarrar plasten mycket på era telefoner?
Postad 19 June 2010 - 08:03
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Det är precis så som du säger. Ibland lyckas dock båda spelarna sättas igång och då får man gå in och pausa SE musikspelare.
Knarrar plasten mycket på era telefoner?
Ingenting, om jag inte våldar kraftigt.
Postad 19 June 2010 - 09:46
Aristoteles
-
Aristoteles
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
ställer man in aldrig. Så tycker jag inte att det är ok att telefonen koplar ner och sedan koplar upp igen.
Jag får samma problem. Måste var någon bugg.
Postad 19 June 2010 - 12:25
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Jag får samma problem. Måste var någon bugg.
Om ni har ett väguttag nära så kan ni koppla in den och ladda telefonen och sedan ställa in så att skärmen inte slängs ner när den laddar. Tänkte som en tillfällig lösning.
Postad 19 June 2010 - 12:56
Unregistered4235605c
-
Unregistered4235605c
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Enligt manualen ska du kunna ställa in Vilolägespolicy för Wi-Fi se sidan 54 i manualen.
Jag vet och det är ju det jag gjort, ställt den på att "Aldrig" gå över till mobildata. Har man inte avaktiverat Datatrafik går den över till 3G istället. Det anser jag vara en bugg, sedan om det beror på Spotify eller telefonen vet jag inte. Men jag tycker det lutar åt telefonen.
Postad 19 June 2010 - 15:33
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Mina klagomål på batteriet gäller inte längre. Efter 12 timmar med sms/mms hela dagen och en hel del surfande så har jag 52% kvar. Dock har jag sänkt skärmens belysning till 25% vilket är fullt tillräckligt.
En trevlig telefon som sagt!
Postad 19 June 2010 - 17:41
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Skulle vilja veta vilka inmatningsmetoder ni använder. Har laddat ner massa olika från Market, finns ju hur många som helst. Gillar shapewriter men är lite ovan.
Postad 19 June 2010 - 19:09
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Skulle vilja veta vilka inmatningsmetoder ni använder. Har laddat ner massa olika från Market, finns ju hur många som helst. Gillar shapewriter men är lite ovan.
Jag använder standardtangentbordet på skärmen. Fungerar utmärkt tycker jag. Kvickt går det att skriva med tycker jag när man lärt sig. Snabbare än på en äldre telefon med fysiska knappar.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 19 June 2010 - 19:10.
Postad 19 June 2010 - 20:20
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Hur fungerar det att köra Spotify på X 10 mini ?
Har just reklamerat min HTC Legend och funderar skarp på en pro istället.
Hur upplever ni att det fungera att surfa på mini ?
Postad 19 June 2010 - 21:43
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Hur upplever ni att det fungera att surfa på mini ?
spotify fungerar utmärkt. Surf är riktigt kasst. Är det viktigt för dig, köp en mobil med större skärm/upplösning.
Postad 19 June 2010 - 22:16
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
spotify fungerar utmärkt. Surf är riktigt kasst. Är det viktigt för dig, köp en mobil med större skärm/upplösning.
Vad tycker du är dåligt med surfningen? Ja det är låg upplösning men den renderar sidorna snabbt och scrollningen är mjuk. Telen anpassar även texten så att du slipper scrolla i sidled. Att den har låg upplösning vet man ju även innan man köper den.  Klart mycket bättre surfupplevelse än min Nokia 5800 som har betydligt högre upplösning.
Redigerat av Unregistered0354d681, 19 June 2010 - 22:16.
Postad 19 June 2010 - 22:34
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Jag kör oftast med vanliga än så länge. Har installerat Scandinavian keyboard och även SwipeIt men tycker att qwerty känns för litet på telefonen. Håller med att telefonen känns lite liten om man tänkt att surfa en del på den. Jag skulle nog valt någon större telefon, kanske kommande X8 eller annan med minst 3" skärm för surf. Ang. market så har jag lite strul. Skulle ladda ner Bluetooh File Transfer men jag hittar den inte? Laddade ner Astro och därifrån skulle man kunna ladda ner smb modul men den hittades inte heller. Någon som vet vad det kan bero på?
Postad 19 June 2010 - 23:02
oset_olholm
-
oset_olholm
-
Användare
-
-
120 inlägg
Kan någon hjälpa mig, den gröna lampan som aviserar mail sms osv blinkar hela tiden men har inget nytt vad är de för fel blir tokig snart på den ...
Postad 20 June 2010 - 13:07
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
tänkte att jag skulle boka mig en pro idag. blir väl komplett eller inwarehouse. Någon som vet som pron kommer med både det röda och det svarta skalet i lådan? Eller om det finns några aktiva rabattkoder på någon av de 2 sidorna? =) letat men inget funnet än!
Postad 20 June 2010 - 15:39
ironjocke
-
ironjocke
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Hur upplever ni att det fungera att surfa på mini ? Jag är bara lite nyfiken på varför du har reklamerat din Legend? Funderar själv på att köpa en sån, men har läst att den ska ha dålig gsm/3G täckning. Så jag är lite skeptisk! Så mitt andra alternativ just nu iafl är en mini eller pro!
Postad 20 June 2010 - 16:09
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Jag är bara lite nyfiken på varför du har reklamerat din Legend? Funderar själv på att köpa en sån, men har läst att den ska ha dålig gsm/3G täckning. Så jag är lite skeptisk! Så mitt andra alternativ just nu iafl är en mini eller pro!
Den strulade med att den klippte samtalsljudet, oavsett om jag pratade i telefonen eller använde ett BT-headset. Gissar att det var något galet med ljudchippet i telefonen ? Även ringsignaler,meddelandesignaler och kalenderalarm strulade/buggade lite tyckte jag, dom lät illa i ca 2 sekunder innan dom började låte normalt. Kan inte säga att det var dålig mottagning i Legenden men antennen har väl ingen optimal placering då den sitter i batterilocket i botten. Däremot var blåtands mottagningen riktigt dålig i Legend, det började brusa i Headsetet så fort man vred huvudet lite. Legenden var en riktigt bra telefon, kan inte säga något annat och fortfarande står det mellan en sådan igen eller en Pro då jag vill ha ett riktigt tangentbord. Har lite svårt för skärmttangentbord faktiskt. Det jag är lite orolig för är skärmstorleken på Pro då jag läser/skriver en del mail och vill kunna surfa i telefonen. Skärmen på Legend var fantastisk och så även surfandet på den skärmen. Har beslutsångest
Postad 20 June 2010 - 16:15
ironjocke
-
ironjocke
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Den strulade med att den klippte samtalsljudet, oavsett om jag pratade i telefonen eller använde ett BT-headset. Gissar att det var något galet med ljudchippet i telefonen ? Även ringsignaler,meddelandesignaler och kalenderalarm strulade/buggade lite tyckte jag, dom lät illa i ca 2 sekunder innan dom började låte normalt.
Kan inte säga att det var dålig mottagning i Legenden men antennen har väl ingen optimal placering då den sitter i batterilocket i botten. Däremot var blåtands mottagningen riktigt dålig i Legend, det började brusa i Headsetet så fort man vred huvudet lite.
Legenden var en riktigt bra telefon, kan inte säga något annat och fortfarande står det mellan en sådan igen eller en Pro då jag vill ha ett riktigt tangentbord. Har lite svårt för skärmttangentbord faktiskt. Det jag är lite orolig för är skärmstorleken på Pro då jag läser/skriver en del mail och vill kunna surfa i telefonen. Skärmen på Legend var fantastisk och så även surfandet på den skärmen.
Har beslutsångest 
Jo man vet ju hur det är att ha beslutsångest
Postad 20 June 2010 - 18:07
vallgren_89
-
vallgren_89
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Är det 100% säkert att Mini pro kommer få ÅÄÖ på tangentbordet? Jag börjar bli riktigt sugen nu
Postad 20 June 2010 - 19:08
MrPajala
-
MrPajala
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag antar att det går att koppla telefonen till datorn och skicka sms via den?
Kan man göra det med bluetooth istället för usb-kabel?
Postad 20 June 2010 - 19:26
Unregistered87ded29e
-
Unregistered87ded29e
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
nu blir detta svårare, har siktet inne på en x10 mini pro men nu såg jag att x8 är på väg ut
eftersom jag tycker x10 är förstor och x10 mini pro förliten så verkar x8 som ett bra alltenativ
men den släpps inte förren om ca 6 mån, orka vänta på en mobil igen
Postad 20 June 2010 - 19:34
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
nu blir detta svårare, har siktet inne på en x10 mini pro men nu såg jag att x8 är på väg ut eftersom jag tycker x10 är förstor och x10 mini pro förliten så verkar x8 som ett bra alltenativ men den släpps inte förren om ca 6 mån, orka vänta på en mobil igen 
Då kommer du inte göra annat än vänta,om 6 månader kommer dom lanserat 2 telefoner till som kommer om ytterligare 6 månader Personligen kommer jag troligtvis köpa en mini pro nu och hoppas att dom kommer lansera en X8 pro inom 1 år
Postad 20 June 2010 - 19:34
MrPajala
-
MrPajala
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
nu blir detta svårare, har siktet inne på en x10 mini pro men nu såg jag att x8 är på väg ut eftersom jag tycker x10 är förstor och x10 mini pro förliten så verkar x8 som ett bra alltenativ men den släpps inte förren om ca 6 mån, orka vänta på en mobil igen 
X8 verkar lite budget, exempelvis enbart 3,2 Mpix kamera.
Postad 20 June 2010 - 19:39
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Släpps väl tredje kvartalet? Dvs Juli - Aug - Sept
Postad 20 June 2010 - 19:41
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
För er som står i valet och kvalet föreslår jag att ni åker till en fysisk butik och klämmer på en mini/mini pro. Den är liten. Lägg ett kreditkort över telefonen så ser du inte den. Jag jämför med kollegors Iphones och där är det ju en fullt läsbar skärm i alla lägen med mindre scrollande men den är ju liksom så jädra stor hela apparaten och det diggar inte jag. Jag är ingen storsurfare så för mitt lilla kollande är mini'n utmärkt. De mobilanpassade sajterna fungerar utmärkt men även vanliga sidor eftersom webbläsaren anpassar texten efter zoomningsnivån på de flesta sajter. Formatet på själva telefonen är ju bara så störtskönt att hålla i handen! Och att den är supersnabb i menyerna och så är ju bara sååå coolt. Sen att jag numera alltid måste ha läsglasögonen på när jag handhar denna mini'n beror nog mest på min höga ålder av 46 år.  Jag kommer osökt att tänka på en annan minilur som Ericsson kom med en gång. Nämligen T28 för GSM. Detta är en T28 i Androidutförande för 2010-talet!  Jag har en blogg här för er som kanske kan tänkas vara intresserade.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 20 June 2010 - 19:51.
Postad 20 June 2010 - 21:26
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Hej! Undrar om någon vet hur man vidarebefordrar ett sms med handcent sms. Lyckas inte hitta det  måste ju finnas!!
Irriterande när såna basicfunktioner är krångligare än på jättegamla mobiler...
Postad 20 June 2010 - 21:43
Unregistered87ded29e
-
Unregistered87ded29e
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Då kommer du inte göra annat än vänta,om 6 månader kommer dom lanserat 2 telefoner till som kommer om ytterligare 6 månader
Personligen kommer jag troligtvis köpa en mini pro nu och hoppas att dom kommer lansera en X8 pro inom 1 år
jo det är nog sant, det får nog bli en mini pro orka vänta längre Släpps väl tredje kvartalet? Dvs Juli - Aug - Sept
kollat på deras hemsida undär där finnes en kalender som visa 6 månader ? så jag antar att det är 6 månader kvar tills den släpps X8 verkar lite budget, exempelvis enbart 3,2 Mpix kamera.
kameran är inte jätteviktig , men iförsig har idag en C902 och den har 5 mp, så gå ner vill man inte
Postad 20 June 2010 - 21:57
MrPajala
-
MrPajala
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag kommer osökt att tänka på en annan minilur som Ericsson kom med en gång. Nämligen T28 för GSM. Detta är en T28 i Androidutförande för 2010-talet! 
T28an var en trevlig telefon, men när vi snackar minilurar så tänker jag direkt på min gamla Ericsson T66 http://www.wynasia.c...c/eric_hand.JPGHar du förresten koll på om det går att skicka sms med programmet "Sony Ericsson PC Companion" när man har telefon kopplad till datorn?
Postad 20 June 2010 - 22:20
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
kollat på deras hemsida undär där finnes en kalender som visa 6 månader ? så jag antar att det är 6 månader kvar tills den släpps
kameran är inte jätteviktig , men iförsig har idag en C902 och den har 5 mp, så gå ner vill man inte
Coming soon. Exp. release 2010, Q3 KällaInte för att mp är nå viktiga men det brukar hänga ihop på det senaste lurarna. Ju fler mp ju större optik brukar de ha. Har du förresten koll på om det går att skicka sms med programmet "Sony Ericsson PC Companion" när man har telefon kopplad till datorn?
Fungera bara med Dumbphones så vitt jag vet. De lurar som inte kör Symbian, Android eller Windows mobile. Dock finns det förmodligen tredjepartsprogram som fungerar.
Redigerat av Unregistered0354d681, 20 June 2010 - 22:22.
Postad 20 June 2010 - 22:33
MrPajala
-
MrPajala
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Fungera bara med Dumbphones så vitt jag vet. De lurar som inte kör Symbian, Android eller Windows mobile. Dock finns det förmodligen tredjepartsprogram som fungerar.
Jasså, min gamla Nokia med Symbian S60 klarade den uppgiften galant (Nokia PC Suit).
Postad 20 June 2010 - 22:45
Das Zie
-
Das Zie
-
Användare
-
-
159 inlägg
Finns ett exakt datum för Pron ännu?
Postad 20 June 2010 - 23:35
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Jasså, min gamla Nokia med Symbian S60 klarade den uppgiften galant (Nokia PC Suit).
Jo fast Android är ju nytt för Sony Ericsson och Symbian S60 har ju Nokia haft sedan länge. Du är medveten om att jag i mitt förra inlägg pratade om SE PC Companion?
Redigerat av Unregistered0354d681, 20 June 2010 - 23:37.
Postad 20 June 2010 - 23:45
MrPajala
-
MrPajala
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jo fast Android är ju nytt för Sony Ericsson och Symbian S60 har ju Nokia haft sedan länge.
Du är medveten om att jag i mitt förra inlägg pratade om SE PC Companion?
Okej, nej jag trodde att du menade rent allmänt för jag visste inte att någon SE lur var utrustad med Symbian... var väldigt länge sen jag hade SE sist. Men nu lutar det åt en X10 Mini.
Postad 20 June 2010 - 23:56
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Har inte exakt datum. Men enligt Sony ericsson i denna chatten så släpps Pro versionen i slutet av denna månaden.
Postad 21 June 2010 - 07:35
ironjocke
-
ironjocke
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag har frågat operatören 3 på deras facebooksida och svaret blev att dom ska börja sälja den nån gång i Juli!
Redigerat av ironjocke, 21 June 2010 - 07:36.
Postad 21 June 2010 - 07:59
Jarl
-
Jarl
-
Amatör
-
-
97 inlägg
För rejält närsynta (som jag) passar minin perfekt, bara att köra nära med avtagna glasögon, (även för oss 50+). Känns inte så liten med den på 25cm avstånd.
Postad 21 June 2010 - 09:39
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
T28an var en trevlig telefon, men när vi snackar minilurar så tänker jag direkt på min gamla Ericsson T66  http://www.wynasia.c...c/eric_hand.JPG
Har du förresten koll på om det går att skicka sms med programmet "Sony Ericsson PC Companion" när man har telefon kopplad till datorn?
 T28s... sådana minnen! Battriet höll i 52 timmar i standby enligt handboken. PC-companion har jag inte undersökt alls eftersom det kraschade hela datorn.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 21 June 2010 - 09:43.
Postad 21 June 2010 - 09:51
riche149
-
riche149
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej! Undrar om någon vet hur man vidarebefordrar ett sms med handcent sms. Lyckas inte hitta det måste ju finnas!!
Irriterande när såna basicfunktioner är krångligare än på jättegamla mobiler...
klicka och håll inne på meddelandet så kommer det upp en meny där du bland annat kan vidarebefordra.
Postad 21 June 2010 - 09:55
MrPajala
-
MrPajala
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag ringde supporten och de sa att det inte fanns något stöd för hantera sms eller telefonbok med programvaran från SE.
Han visste inte om det skulle komma något stöd för det i framtiden.
Postad 21 June 2010 - 09:59
ironjocke
-
ironjocke
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Nä nu får pro modellen komma in i butik så man kan få klämma lite på den
jag resonerar som så att varför köpa mini?
är det så att man inte gillar det fysiska quertyt så är det ju bara
att strunta i det och köra på skärmtangentbordet.
För det är ju inte direkt milsvida skillnader i storlek på mini/mini pro
så det blir ju inte så mycket större plats den tar i fickan!
Men det e ju jobbigt att VÄNTA!
Postad 21 June 2010 - 10:30
kNz
-
kNz
-
Rookie
-
8 inlägg
Nä nu får pro modellen komma in i butik så man kan få klämma lite på den jag resonerar som så att varför köpa mini? är det så att man inte gillar det fysiska quertyt så är det ju bara att strunta i det och köra på skärmtangentbordet. För det är ju inte direkt milsvida skillnader i storlek på mini/mini pro så det blir ju inte så mycket större plats den tar i fickan! Men det e ju jobbigt att VÄNTA!
Ja väntan är näst intill olidlig. Men under dessa väntans tider har jag börjat hitta fler detaljer som talar för Mini och mot Mini Pro. Det verkar som Mini Pro har sin 3.5mm-uttag på ovansidan!? Och USB-porten på långsidan? Medan Mini har båda på undersidan. Någon som kan bekräfta? Jag har inte förstått varför man skulle vilja ha en laddningskontakt på telefonens långsida. Det ställer till det en del för mig som har en universalhållare i bilen som håller fast telefonen i dess sidor. Jag kommer således inte kunna ladda telefonen när den sitter i hållaren, surt. Jag har även AUX-in på bilstereon som jag skulle kunna utnyttja och det har fungerat smidigt med min nuvarande telefon där uttaget sitter på telefonens undersida. Nu måste kabeln gå från ovansidan av telefonen.. Worst case scenario är ju att kabelns tyngd gör att kontakten trycks lite i sidled när kabeln hänger och telefonen är i stående läge i hållaren blir det glapp i kontakten till slut.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|