* Officiell Tråd - HTC Legend *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 17 april 2011 - 10:40
Postad 17 april 2011 - 10:49
Som en nybliven ägare av en ZTE Blade som min första Android kan jag rekommendera den. Den har egenskaper väldigt snarlika Legend men betydligt billigare. Är man studen får man den för närvarande för 1068 kr med Froyo. Visserligen låst till Comviq, men det är både lätt och gratis att låsa upp. Till det priset kan man tycka att den är oslagbar i fårhållande till vad man får. Det finns även en stor och aktiv community för alternativ firmware, både 2.2 och 2.3.
En sak kan dock inte zte blade sätta emot, design och byggkvalite

Postad 06 maj 2011 - 14:52
Efter att jag tyckt att mottagningen blivit sämre när man pratar i telefon så började jag idag undersöka saken.
Upptäckte då att telefonantennen som sitter nere vid batterilocket också är antenn.
Det sitter 2 kontaktytor på ett par piggar i locket och motsvarande kontaktdon i telefonen. Mina hade oxiderat lite så jag gjorde rent med lite elektronikspray och passade även på att böja ut flikarna lite i telefonen. Enklast om man öppnar den lilla luckan som håller fast batteriet och ta en elektronikmejsel.
Efter operationen hade indikatorn ökat från en stapel till full under en längre tid, anars brukar den flacka mellan 1-2 staplar ibland ingen. Nu går den aldrig under 3 staplar.
Postad 07 maj 2011 - 08:41
Någon som har förslag på möjlig orsak?
Postad 07 maj 2011 - 10:30
Kikade i min telefon och antennen såg inte oxiderad ut. Nästan lite synd, hade hoppats på att det kunde avhjälpa ett problem jag har. Under den senaste månaden har flera samtalen avbrutits efter någon minut. Det tycks vara så att det är min telefon eller operatör, Telia, som är boven i dramat. Jag har letat igenom inställningsmöjligheterna utan att hitta något som skulle kunna avbryta pågående samtal.
Någon som har förslag på möjlig orsak?
Tänk på hur du håller handen när du pratar, Prova att hålla handen så att du täcker batteriluckan och kolla samtidigt staplarna, verkar finnas ett tydligt deth grip på legenden också, dock var problemet för mig mindre när jag hade 3 än nu med telia. 3 har tyvärr för dålig täckning på de platser jag befinner mig ofta, telia har lite sämre när jag är hemma men funkar på alla platser jag brukar vistas på.
Postad 07 maj 2011 - 21:24
Redigerat av Mange36, 07 maj 2011 - 21:25.
Postad 07 maj 2011 - 22:01

Lockscreen GOTO

SPB Shell 3D med beutifull widgets, spb battery widget, app organizer widget.

Nästa screen inehåller Powerwidget, audio maneger, Watchdog och spb 3D sms

Screen därefter innehåller Spb photo widget, vemringde.se widget

Nästa därefter innehåller Spotify widget och calwidget

Den sista jag visar är Facebook widget och poweramp widget

Kom på att jag ska visa hur karusellen ser ut, man kan ha upp till 16 screens eller paneler som mest

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 07 maj 2011 - 22:07.
Postad 15 maj 2011 - 22:40

Sliden är cowon3Dlock.
Txmissed widget som bara syns när det finns missat sms eller samtal.
Och en del text i minimalist text widget
Postad 29 maj 2011 - 11:39
Brukar finnas på de flesta telefoner inkl Iphone men jag hittar det inte i HTC Legend.
Postad 29 maj 2011 - 21:30
Är det någon som vet ifall man kan se data trafik i telefonen utan app dvs från HTC default inställningar ?
Brukar finnas på de flesta telefoner inkl Iphone men jag hittar det inte i HTC Legend.
Vad jag vet så finns det ingen medföljande app som visar det, är nog fristående från market som gäller
Postad 22 augusti 2011 - 18:28
Har för tillfället en HTC legend men den har krånglat sedan dag 1 och nu tänkte jag lämna in den igen på 3. Vanligtvis brukar man få en ny telefon då det är 3:e gången, min fråga är; Vilken telefon ersätter Legend? Wildfire S kan det knappast vara då den är såpass mycket sämre skärm på samt att legend håller högre klass. Är Sensation närmast ?
Postad 22 augusti 2011 - 18:34
Hej.
Har för tillfället en HTC legend men den har krånglat sedan dag 1 och nu tänkte jag lämna in den igen på 3. Vanligtvis brukar man få en ny telefon då det är 3:e gången, min fråga är; Vilken telefon ersätter Legend? Wildfire S kan det knappast vara då den är såpass mycket sämre skärm på samt att legend håller högre klass. Är Sensation närmast ?
Snarare då incredible eller desire s
Postad 24 augusti 2011 - 09:46
tåg? Mottagningen växlar upp och ner, funkar i princip inte. Går inte skicka sms
går inte ringa. Inte reser jag i Sibirien heller.
Skall ange tidzon på nytt??
Ganska kass mottagning i allmänhet.
Varit nära på att skicka in den men inte vågat.
Fixar dom det på garanti? Är det fel på telefonen?
Aldrig upplevt sådana här problem på mina stenålders
Nokia telefoner.
Mottagningen verkar variera under tid vid samma plats.
Vädret kanske, eller den förbannade telefonen. :-)
Postad 24 augusti 2011 - 10:18
Skall mobila och 3g mottagningen funka när man reser med
tåg? Mottagningen växlar upp och ner, funkar i princip inte. Går inte skicka sms
går inte ringa. Inte reser jag i Sibirien heller.
Skall ange tidzon på nytt??
Ganska kass mottagning i allmänhet.
Varit nära på att skicka in den men inte vågat.
Fixar dom det på garanti? Är det fel på telefonen?
Aldrig upplevt sådana här problem på mina stenålders
Nokia telefoner.
Mottagningen verkar variera under tid vid samma plats.
Vädret kanske, eller den förbannade telefonen. :-)
Legenden är inte känd för att ha värdens bästa mottagning och kan vara extremt känslig för hur du håller i den. Den övre plastplattan på baksidan innehåller wifi-antenn och batteriluckan är samtidigt antenn till 3g och har jag för mig bt. Jag råkade ut för att anliggningsytorna på batteriluckan oxiderade, du hittar dem om du tar loss luckan och kollar på de 2 stift som finns där, det finns också 2 plattor på siölva telefonen som man kan böja ut lite så det blir bättre kontakt. Men riktigt bra blir det aldrig på legend
Postad 04 maj 2012 - 15:14
Slår jag av det mobila nätet å sen på igen så hoppar det igång.. sen kan det vara borta igen efter en timme å då får jag göra samma sak igen.. börjar bli jobbigt..
Har pillat på kontakterna i batteriluckan..
Någon som har några bra tips??
Postad 04 maj 2012 - 16:47
Har problem med att den tappar nätet ganska ofta nu.. Står varken G eller 3G vid singnal styrkan då..
Slår jag av det mobila nätet å sen på igen så hoppar det igång.. sen kan det vara borta igen efter en timme å då får jag göra samma sak igen.. börjar bli jobbigt..
Har pillat på kontakterna i batteriluckan..
Någon som har några bra tips??
Kör du orginalrom eller custom? Har du bra mottagning när det fungerar? I värsta fall kanske en fabriksåterställning kan hjälpa
Postad 04 maj 2012 - 16:57
Postad 05 maj 2012 - 10:40
Kör med orginalrom.. Motagningen är som vanligt när det funkar..
Då skulle jag nog göra en återställning, tänk bara på att om du har saker du vill spara så får du ta en backup först, det skulle också kunna vara en app som ställer till det
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar