Är själv vänsterhänt, men lär sätta ett skydd på min telefon, då den får utstå en hel del i mitt arbete... Så för mig lär det bli ett köp.
* Officiell tråd iPhone 4 *
Apple iPhone 4 512MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(254)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(86)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4 (150 inlägg)
|
14 år sedan |
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Iphone4 "kopplar" ej upp på mitt Wi-Fi (8 inlägg)
|
15 år sedan |
Iphone som affärsmobil (23 inlägg)
|
15 år sedan |
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlägg)
|
15 år sedan |
hälp.. Iphone4.. (6 inlägg)
|
15 år sedan |
Finns det något skäl att tillverka en lur med högre upplösning än Iphone 4? (27 inlägg)
|
15 år sedan |
Telenor prisindikerar iPhone 4 (48 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 26 June 2010 - 09:59
Är själv vänsterhänt, men lär sätta ett skydd på min telefon, då den får utstå en hel del i mitt arbete... Så för mig lär det bli ett köp.
Postad 26 June 2010 - 10:40
Nja. Skälet till att man hänger på Prisjakt, läser recensioner på nätet och i tidningar samt bloggar är ju för att SAMMANTAGET bilda sig en uppfattning om produkten man funderar på att köpa verkligen är rätt/bra/funktionell för eget ändamål. Det är fullständigt värdelöst om man läser saker och sen ändå köper något som sedan kanske inte fungerar till 100 % och så förbannar man sig för att man inte lyssnade på sin intuition eller gick på eventuella varningar.Innan alla börjar kasta sk-t om antennproblemens vara eller icke vara, kan ni väl lugna er till ni har telefonen i handen (t ex i en butik) och själva upplever fenomenet... Att spekulera innan dess är bara onödigt.
Jag skulle formulera om det till att: "vänta till Apple eller ännu bättre, oberoende personer/medier/kollegor/vänner osv., verkligen kan bekräfta att det inte längre är några problem med produkten". Det känns mer korrekt.
Köp du däremot din. Bara du är glad så.
Postad 26 June 2010 - 12:52
För i så fall är det väl bara att använda högra när man ringer? Var ligger problemet egentligen?
Och sen när man använder den till annat så är det ju skitsamma om man har lite mindre bra signal. Det påverkar inte Wi-Fi signalen som jag hört.
Förstår inte hur det kan bli så mycket problemet på grund av något sådant litet!
Lol att folk inte har något bättre för sig än att sitta och klaga på sånt.
Postad 26 June 2010 - 13:29
övertygad att kommande generation inte kommer ha det problemet...
Postad 26 June 2010 - 15:17
Som det är nu så är det rätt tyst om att den verkligen tappar samtal, och då får vi komma ihåg att Apple har krängt iväg 600k enheter.
Redigerat av simulacra, 26 June 2010 - 15:18.
Postad 26 June 2010 - 16:36
You're holding it wrong!!
Ni förstår när ni kollar länken.
Redigerat av Unregistered0354d681, 26 June 2010 - 16:37.
Postad 26 June 2010 - 18:04
Postad 26 June 2010 - 18:47
Är det någon som installerat iOS4 ännu i sin iPhone? Funderar på att dra hem det men då förlorar man väl allting på telefonen? Är det svårt att säkerhetskopiera allt och sedan föra över det till telefonen?
Har inte provar iOS4 eftersom jag sålt min iPhone men angående säkerhetskopieringen så är det väldigt lätt.
Kommer inte ihåg exakt hur man gör men det är inget komplicerat, görs direkt i iTunes.
Har jag inte helt fel så säkerhetskopierar iTunes din iPhone automatiskt varje gång du kopplar in den till datorn, men inte 100% säker på det.
Lycka Till!
Postad 26 June 2010 - 19:07
Postad 26 June 2010 - 21:13
Vore ju trevligt om det gick att fixa på detta viset
Postad 26 June 2010 - 21:19
Är det någon som installerat iOS4 ännu i sin iPhone? Funderar på att dra hem det men då förlorar man väl allting på telefonen? Är det svårt att säkerhetskopiera allt och sedan föra över det till telefonen?
Inte alls svårt, jag har själv ställt in mitt iTunes att alltid ta en säkerhetskopia när jag ansluter iPhone så glömmer man ju inte det och sen är det bara att uppdatera till nya OS så kommer allt du hade på gamla finnas på nya.
Du kan ju enkelt göra en backup manuellt också via iTunes.
Postad 26 June 2010 - 22:07
Postad 26 June 2010 - 23:22
Handlar det bara om att signalen bryts när man ringer och håller i vänsterhanden?
För i så fall är det väl bara att använda högra när man ringer? Var ligger problemet egentligen?
Och sen när man använder den till annat så är det ju skitsamma om man har lite mindre bra signal. Det påverkar inte Wi-Fi signalen som jag hört.
Förstår inte hur det kan bli så mycket problemet på grund av något sådant litet!
Lol att folk inte har något bättre för sig än att sitta och klaga på sånt.
Är väl helt rimligt att kräva att mobilen funkar oberoende av hur man håller i den.
http://www.youtube.c...player_embedded
Postad 27 June 2010 - 13:35
Redigerat av Mentos, 27 June 2010 - 13:36.
Postad 27 June 2010 - 14:45
och vilka kommer att ha den
tack fö svar o keep up the good work mä all info
Postad 27 June 2010 - 14:55
Ni som redan har eran, eller kommer köpa, vad kommer ni köra rent skyddsmässigt? Jag har kört iPhone sedan första kom ut men endast bara kört invisible skin på den första iPhonen. Dock är ju denna generation något jag tror har en förbless att spricka då det är glas på båda sidor, samt att det nästan första gången jag köper en helt ny och inte begagnad.
Jag funderar på ett invisible skin full body eller detta - http://www.webhallen..._iphone_4-clear
Hur kommer ni andra iPhone 4-ägare göra?
Postad 27 June 2010 - 15:48
Jag kommer få min iPhone 4 imorgon! Wei!
Ni som redan har eran, eller kommer köpa, vad kommer ni köra rent skyddsmässigt? Jag har kört iPhone sedan första kom ut men endast bara kört invisible skin på den första iPhonen. Dock är ju denna generation något jag tror har en förbless att spricka då det är glas på båda sidor, samt att det nästan första gången jag köper en helt ny och inte begagnad.
Jag funderar på ett invisible skin full body eller detta - http://www.webhallen..._iphone_4-clear
Imorgon, hur löste du det?
Jag kommer att köpa ett par 3st sådana du länkar till ,fast original eftersom det finns coolare färger
Postad 27 June 2010 - 15:58
Postad 27 June 2010 - 16:16
Dessutom klarar jag inte gummikänslan hos de där skinsen, och skal förfular bara designen i 9 fall av 10.
Postad 27 June 2010 - 16:18
Jag kommer få min iPhone 4 imorgon! Wei!
Har också funderat på detta en del men ser att du hittat lösningen. Den där du länkat till är ju helt perfekt. Oftast är hardcases tråkiga eftersom de både döljer baksidan och gör telefonen mycket tjockare och fulare. Men det du hittade är genomskinligt så man kan se iphones snygga baksida samtidigt som det ät tunt och fint.
Tackar för tipset!!!
Postad 27 June 2010 - 18:17
Kan då säga att jag vägrar då ha något skydd på telefonen för det är inte snyggt i mina ögon!
Postad 27 June 2010 - 18:30
Imorgon, hur löste du det?
Jag kommer att köpa ett par 3st sådana du länkar till ,fast original eftersom det finns coolare färger
Jag köpte den 16 juni från franska apple store. Fick den levererad den 24 juni till en vän i frankrike, sedan hade jag sån tur att en vän skulle dit 23-27 juni. Så han landar ikväll och så möter jag upp honom imorgon (:
Ang fodralen, har du någon erfarenhet av dessa innan? Jag är som sagt vad helt grön på denna fronten. Invisible skin är bra men lär väl knappast skydda mot att glasen krossas något nämnvärt. Är det såkallad Lay on the table design på dessa?
Har också funderat på detta en del men ser att du hittat lösningen. Den där du länkat till är ju helt perfekt. Oftast är hardcases tråkiga eftersom de både döljer baksidan och gör telefonen mycket tjockare och fulare. Men det du hittade är genomskinligt så man kan se iphones snygga baksida samtidigt som det ät tunt och fint.
Tackar för tipset!!!
Det var så lite så (:
Tror det är en bra mellanväg. Verkar väldigt tunt också. Dock bara lite svårt att bilda mig en uppfattning om materialet, är det hårdplats rakt igenom eller?
Funderat lite på Apples egna Bumper-fodral också. Det verkar faktiskt skydda rätt mycket vad jag läst på macrumors trots att det är mer öppet än ovanstående men det negativa med det tycker jag är att man tar bort den snygga stålkanten från utseendet.
Övrigt så är väl det mesta redan sagt/informationen ute på internet men om ni har frågor eller liknande så kommer jag såklart försöka besvara dom så gott jag kan efter jag fått telefonen.
Redigerat av yacob, 27 June 2010 - 18:34.
Postad 27 June 2010 - 18:47
Har varskott chefen om att jag kommer ta ledigt en eller flera förmiddagar under andra halvan av juli och första halvan av Augusti. Tält är inköpt och sovsäcken nytvättad. Hänga på låset har nu fått sig en ny innebörd
Postad 27 June 2010 - 18:53
Min far uppdaterade sin 3gs till iOS 4, när han registrerade sin iphone för någon månad sedan så registrerade han sig med ett felaktigt emailkonto. Eftersom jag vill bara byta från ett konto till det nyskapade kontot - fast med rätt email tycker jag att det bara borde vara att gå in i inställningar -> affär - > konto -> byta konto. Efter att jag har bytat kontot och går in i appstore för att ladda ner alla uppdateringar till appsen så är FORTVARANDe det gamla kontot kvar och appstore ber mig ange det gamla lösenordet. (vilket min far ej kommer ihåg, och går ej att kolla upp)
Detta låter ju galet enkelt, men jag lyckas inte att få appstore i iphonen att byta till det nya kontot - kan jag gå in i någon settingsfil lagrad på datorn för att tvinga den vid en synkronisering med datorn..?
Postad 27 June 2010 - 19:15
Jag vägrar att köpa skydd, hade ett invisible skin till min ipod nano, det var ju skitbra när man skulle sälja den och den var spotless, men när den var i MIN ägo hade skinnet inte blivit annat än äckligt.
Dessutom klarar jag inte gummikänslan hos de där skinsen, och skal förfular bara designen i 9 fall av 10.
Köpte min 3g när den kom och har inte kört med något skydd alls. Har inga repor alls på skärmen. Tycker såna där bara är i vägen.
Postad 27 June 2010 - 19:21
Redigerat av ColinZeal, 27 June 2010 - 19:22.
Postad 27 June 2010 - 19:22
i appstore på iphonen längst ner på sidorna står inloggningsnamnet klicka på det sen på logga ut sen ska det gå att logga in med nytt eller befintligt kontolite tveksam om jag ska skriva i denna tråden eller i 3gs, men det är iallfall en 3gs med iOS4 som saken gäller:
Min far uppdaterade sin 3gs till iOS 4, när han registrerade sin iphone för någon månad sedan så registrerade han sig med ett felaktigt emailkonto. Eftersom jag vill bara byta från ett konto till det nyskapade kontot - fast med rätt email tycker jag att det bara borde vara att gå in i inställningar -> affär - > konto -> byta konto. Efter att jag har bytat kontot och går in i appstore för att ladda ner alla uppdateringar till appsen så är FORTVARANDe det gamla kontot kvar och appstore ber mig ange det gamla lösenordet. (vilket min far ej kommer ihåg, och går ej att kolla upp)
Detta låter ju galet enkelt, men jag lyckas inte att få appstore i iphonen att byta till det nya kontot - kan jag gå in i någon settingsfil lagrad på datorn för att tvinga den vid en synkronisering med datorn..?
Postad 27 June 2010 - 19:51
i appstore på iphonen längst ner på sidorna står inloggningsnamnet klicka på det sen på logga ut sen ska det gå att logga in med nytt eller befintligt konto
Väl talat, det går att logga in där med men detta är ju sjukt nu, jag har loggat in med det riktiga kontot i både appstore samt i inställningar -> affär. MEN ändå så vill iphonen ha lösenordet till det felaktiga kontot.
EDIT: DET GÅR INTE ATT UPPDATERA APPAR GENOM ETT ANNAT KONTO ÄN DET DE VAR INSTRALLERADE GENOM!
FIck ladda ner alla appar igen helt enkelt, tur att det inte var några dyra
Redigerat av jeffkan, 27 June 2010 - 20:05.
Postad 27 June 2010 - 20:24
Gött att höra
http://macworld.idg....gen-pa-iphone-4
Men beror inte problemet egentligen på att man håller i antennen, inte bara att man "skymmer" den?
Postad 27 June 2010 - 21:54
Jag köpte den 16 juni från franska apple store. Fick den levererad den 24 juni till en vän i frankrike, sedan hade jag sån tur att en vän skulle dit 23-27 juni. Så han landar ikväll och så möter jag upp honom imorgon (:
Ang fodralen, har du någon erfarenhet av dessa innan? Jag är som sagt vad helt grön på denna fronten. Invisible skin är bra men lär väl knappast skydda mot att glasen krossas något nämnvärt. Är det såkallad Lay on the table design på dessa?
tyvärr kör jag N97 nu, så jag har inte testat något liknande, men dom verkar nice.. hade något liknande på prov en gång i tiden när jag jag jobbade med import av mobiltillbehör (Nokia 3310 var den till)
Postad 27 June 2010 - 22:07
Jag hade tänkt köpa Iphone 4 nu när den kommer till Sverige och har hört en massa rykten om att den inte kommer vara "låst" till Telia, emd andra ord att de kommer ha ensamrätten är det så?
Jag vill gärna använda mitt kontantkort som jag har hos Tele2Comviq, jag vet att det kommer kosta lite mer men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att få det att funka.
Tycker ni att jag borde beställa en iphone 4 från usa och sen låsa upp den här eller köpa den redan upplåst eller hur tycker ni att jag borde göra? Jag är rätt vilsen när det gäller detta så jag skulle uppskatta alla hjälp jag skulle kunna få, tack på förhand!
Postad 27 June 2010 - 23:23
En snabb fråga.
Jag hade tänkt köpa Iphone 4 nu när den kommer till Sverige och har hört en massa rykten om att den inte kommer vara "låst" till Telia, emd andra ord att de kommer ha ensamrätten är det så?
Förstår dig inte riktigt, lite motsägelser i din mening där. Men de kommer inte ha någon ensamrätt på att sälja iPhone 4. Sen om den kommer säljas olåst här i Sverige eller ej vet vi inte än. Inte heller exakt datum för release finns, mer än "slutet av juli". Det råder också delade meningar om Apple kommer kunna hålla detta löfte eller ej.
Jag vill gärna använda mitt kontantkort som jag har hos Tele2Comviq, jag vet att det kommer kosta lite mer men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att få det att funka.
Får man fråga hur gammal du är? Tycker nämligen Max 25 från Telia är ypperligt. Jag har kört det ett tag nu på min iPhone 3G och betalar 118SEK varje månad. Då får jag 5000 gratis sms per månad till alla operatörer, ringa för 49öre per minut till övriga nät och gratis inom Telia. Har i detta pris också lagt till surf 500MB varje månad. Priserna ser något annorlunda ut nu än när jag började men om du är villig att binda dig, tror det är ett år, så har de riktigt bra sommarerbjudande just nu. Själv kör jag helt obundet och kan säga upp när som helst, smidigt om något annat bättre erbjudande dyker upp.
Det du behöver är ett Micro-sim (det går att klippa ett vanligt simkort så det blir ett Microsim) och någon form av data/surf-tillägg sen är det bara att köra.
Tycker ni att jag borde beställa en iphone 4 från usa och sen låsa upp den här eller köpa den redan upplåst eller hur tycker ni att jag borde göra? Jag är rätt vilsen när det gäller detta så jag skulle uppskatta alla hjälp jag skulle kunna få, tack på förhand!
Jag skulle råda dig att köpa från UK eller Frankrike istället. Då du kan köpa den fabriksolåst istället och slipper krångla med pwnagetool och liknande, även om det är enkelt så är det trots allt smidigare att köra mer "lagligt" då du kan uppdatera mjukvaran såfort Apple släpper via iTunes.
Enklast är om du känner någon som är bosatt i antingen UK eller Frankrike och skickar telefonen till deras adress för att sedan låta dom skicka telefonen till dig i Sverige. Dock är väntetiden cirka 3 veckor.
Läs svaren ovan (:
Redigerat av yacob, 27 June 2010 - 23:24.
Postad 27 June 2010 - 23:42
Jag är 18år gammal och kan binda upp mig o.s.v men grejen är den att jag lätt "driftar iväg" och att räkningen blir för hög när jag har abonnemang har jag lärt mig, därmed tycker jag att det är en bra idé att hålla sig till comviq.
När du nämner UK eller FRA, har du några bra länkar, tips och priser kanske? Skulle varit snällt, tack återigen!
Postad 28 June 2010 - 00:19
Hur tror ni priserna kommer falla? Kommer de ens göra det? Är ju student så jag är ju inte speciellt rik just nu..
Postad 28 June 2010 - 01:09
Fan, 7500kr är ändå rätt saftigt för en telefon när man tänker efter.
Hur tror ni priserna kommer falla? Kommer de ens göra det? Är ju student så jag är ju inte speciellt rik just nu..
Hur räknar du när du får det till 7500SEK? (:
499 pund för 16GB-versionen. Det motsvarar cirka 5800SEK. Sedan + frakt från UK då men kan knappast tänka mig att det är mer än några hundra. Priserna kommer såklart att falla, någon gång, men knappast inom någon snar framtid. Dessutom tror jag inte iPhone, om den nu kommer olåst hit, kommer bli lika billig/ha samma pris som du får via UK och FRA nu. Skulle snarare tippa på 7-8000SEK olåst i Sverige, men bara spekulationer.
Postad 28 June 2010 - 02:11
Detta är faktiskt lite läskigt. Jag trodde helt ärligt inte att det fanns så här pass inbitna fanboys. Eller glömde du sarkasm-taggen i slutet? Man bör väl ändå kunna använda en produkt som den är tänkt att användas?Handlar det bara om att signalen bryts när man ringer och håller i vänsterhanden? För i så fall är det väl bara att använda högra när man ringer? Var ligger problemet egentligen?
Jag testade precis att plocka upp min iPhone för att kolla hur jag håller telefonen och jag har kontakt precis vid 4:ans problemområde. Jag misstänker dock att problemet är extremt överdrivet och ingenting som kommer att störa mig när jag köper min iPhone 4 när den kommer till Sverige.
Postad 28 June 2010 - 02:16
Men hur förklarar man då alla dessa speed tests, där det framgår att upp- och nedladdningshastighet påverkas negativt.de som har snackat om brutna samtal har en gemensam nämnare, de bor i "dropped call-country" med AT&T som inte ens kan hålla en världsmetropol som New York vältäckt...
Redigerat av Oddish, 28 June 2010 - 02:17.
Postad 28 June 2010 - 09:00
Men hur förklarar man då alla dessa speed tests, där det framgår att upp- och nedladdningshastighet påverkas negativt.
Är inte dessa överföringstester också gjorda mestadels i USA i AT&T's nät?
Postad 28 June 2010 - 09:04
Men what the fack pingisrack, endast fastprisvariant?
Minsta totalkostnad för erbjudandet är 16 776 kr (24 mån x 699 kr)
Redigerat av Sambuccashake, 28 June 2010 - 09:06.
Postad 28 June 2010 - 09:14
jag tänker använda invisible shield tillsammans med apples bumper, eller om tech21 släpper ett uppdaterat iBand fodral till iPhone 4 så blir det ett sånt istället för apples bumper.Jag kommer få min iPhone 4 imorgon! Wei!
Postad 28 June 2010 - 09:50
Men frågan är, är de helt olåsta i uk? Har ett vanligt telenor kontantkort, kommer det fungera att klippa det och använda i den?
Och en sak till, hur är det med garantin? Måste jag skicka tillbaka den till england ifall något skulle hända, eller är det ett så att säga universellt kvitto som fungerar hos apple i Sverige också?
Tacksam för svar!
Postad 28 June 2010 - 09:54
Verkar vara något väldigt preliminärt.Förboka iPhone 4 hos Telenor
Postad 28 June 2010 - 09:56
Förboka iPhone 4 hos Telenor
Postad 28 June 2010 - 10:00
Har en kusin i england och börjar fundera på om man inte ska fixa en där ifrån istället.
Men frågan är, är de helt olåsta i uk? Har ett vanligt telenor kontantkort, kommer det fungera att klippa det och använda i den?
Och en sak till, hur är det med garantin? Måste jag skicka tillbaka den till england ifall något skulle hända, eller är det ett så att säga universellt kvitto som fungerar hos apple i Sverige också?
Tacksam för svar!
Korta svar här
1) Ja, de går att köpa helt olåsta i UK.
2) Garantin är knuten till inköpslandet, dvs att får du problem så måste den skickas tillbaka till UK för service.
Postad 28 June 2010 - 10:12
Verkar vara något väldigt preliminärt.
Tror telenor får det svårt om de inte kommer med ett erbjudande för de som redan köpt 3G eller 3Gs att på något förmånligt sätt uppgradera trots att inte abonemangstiden löpt ut.
Man var väl "tvungen" att välja 24 månader, vilket innebär att alla som redan har iphone och telenor inte kan köpa denna just nu, utan att sitta på dubbla abonemang.
Postad 28 June 2010 - 10:24
Det flesta var amerikanska, ja. Vad spelar det för roll? Det är ju skillnaden som är viktig; det faktum att överföringshastigheten sjunker avsevärt om man håller fingret som en brygga mellan de två antennerna.Är inte dessa överföringstester också gjorda mestadels i USA i AT&T's nät?
Postad 28 June 2010 - 10:28
Vart har du läst om garantin? jag läste själv i apples villkor att dom KAN kräva att enheten skall repareras i det land den är köpt men att reparation i andra länder var möjligt.Korta svar här
1) Ja, de går att köpa helt olåsta i UK.
2) Garantin är knuten till inköpslandet, dvs att får du problem så måste den skickas tillbaka till UK för service.
Vart kostar det 1000kr i månaden?Är själv sugen på Iphone 4. Har aldrig ägt någon. Tycker dock det börjar spåra ur lite prismässigt när man ska behöva betala närmare 1000-lappen i månaden för"snik-varienten 16GB". Jag avstår nog tillsvidare.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
10 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?