Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 23 September 2010 - 08:17

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Ett nytt problem uppstod idag.

Jag fick inkommande samtal vilket jag tog, telefonen slog då om till R(röd ikon med ett R i), enligt manualen betyder detta Roaming(outside of normal service area). Problemet med detta var att samtalet bröts efter par sek. Vi provade 5-6 gånger med samma resultat?

Vad jag förstår så är roaming något som används när inte operatörens nät finns tillgängligt? Men detta är på en plats där jag normalt har 3G med full täckning. Och även om den kör roaming, ska den verkligen bryta samtalet?

Detta är något jag aldrig såg på min förra telefon men R:et har dykt upp ett par gånger på Samsung Waven?

Postad 23 September 2010 - 13:10

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Kies verkar var hyfsat knepigt?! Var å käkade, kom hem å startade upp Kies, tryckte i telefon... Voila... Fanskapet hittar telefonen samt uppdaterar???? Har testat av å till i säkert 2 veckors tid. Har inte gjort ett skit med datorn? Nu dök det däremot upp "programvaruuppdatering" under menyn inställningar? Logga in på ditt samsungkonto?`När jag gör det står det bara ansluter till server, inget mer?

Skumt
Teknik har ju sitt egna liv ibland dock haha

OTA uppdateringen är beta nu skulle jag misstänka, tror den kommer vara klar i bada 1.1.0 som är nästa uppdatering verkar det som

Roaming brukar ju vara utomlands då du inte är i rätt nät
Jävligt skumt att du får det i sverige
helt ärligt skulle jag gå till butik, visa det, och kräva ny telefon eftersom produkten inte fungerar som den ska

Ni verkar vara måndagsexemplarens köpare tyvärr :/

Postad 23 September 2010 - 13:48

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Skumt
Teknik har ju sitt egna liv ibland dock haha

OTA uppdateringen är beta nu skulle jag misstänka, tror den kommer vara klar i bada 1.1.0 som är nästa uppdatering verkar det som

Roaming brukar ju vara utomlands då du inte är i rätt nät
Jävligt skumt att du får det i sverige
helt ärligt skulle jag gå till butik, visa det, och kräva ny telefon eftersom produkten inte fungerar som den ska

Ni verkar vara måndagsexemplarens köpare tyvärr :/

Jo, nåt jävelskap är det, helt klart...

Postad 23 September 2010 - 14:47

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Så, nu har min kommit tillbaka efter service...
Vad har de då gjort?

Ja, de har lagt in ny firmware, så allt jag hade i telefonens minne är borta nu. Dessutom, IDIOTERNA har lagt in den firmware som fanns på telefonen då jag köpte den. Tror jag iaf, det är: bada 1.0, 1006021308LISSXJF1
Har inte å, ä, ö t.ex. som jag hade innan.

VARFÖR I ****T lägger de inte in den senaste firmwareversionen!!!!!!! Vill jag nu uppdatera ska jag alltså riskera att samma skit händer igen?
Eller ska jag sitta här med denna version för att slippa att eländet kommer igen?

FYFAN VAD LESS!!!

Postad 23 September 2010 - 14:56

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Så, nu har min kommit tillbaka efter service...
Vad har de då gjort?

Ja, de har lagt in ny firmware, så allt jag hade i telefonens minne är borta nu. Dessutom, IDIOTERNA har lagt in den firmware som fanns på telefonen då jag köpte den. Tror jag iaf, det är: bada 1.0, 1006021308LISSXJF1
Har inte å, ä, ö t.ex. som jag hade innan.

VARFÖR I ****T lägger de inte in den senaste firmwareversionen!!!!!!! Vill jag nu uppdatera ska jag alltså riskera att samma skit händer igen?
Eller ska jag sitta här med denna version för att slippa att eländet kommer igen?

FYFAN VAD LESS!!!

Jag just det där med att allt på telefonen kan mycket väl raderas om man skickar in den på Service nämnde Samsung supporten med. De skulle komma tillbaka om hur man gör med de appar man betalat, men de hörde aldrig av sig. Man får ju hoppas att AppStore håller reda på vilka man betalat för så att man kan få ner dem igen.

Det är iallafall just detta med att risken finns att de nollställer hela telefonen som gör att man inte känner sig så intresserad av att skicka in telefonen bara för att få den uppdaterad.

Postad 23 September 2010 - 15:07

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Pratade just med servicestället. Tyvärr har de inte klartecken från Samsung att använda senaste firmware, utan Samsung har "bestämt" att det är första firmwaren som ska in i telefonerna... De har inte ens tillgång till 1.0.2 från Samsung, utan det är nåt som bara finns via Kies, som deinte använder för att flasha.
Fyfan Samsung!

Postad 23 September 2010 - 15:49

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Som jag tidigare gnällt om, har jag aldrig lyckats få igång GPS´n förut. Nu efter uppdateringen hoppade den igång på nolltid?! Det är ju bra när allt funkar, men mitt förtroende för Samsung, är nog mer eller mindre noll...

Postad 23 September 2010 - 15:59

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Som jag tidigare gnällt om, har jag aldrig lyckats få igång GPS´n förut. Nu efter uppdateringen hoppade den igång på nolltid?! Det är ju bra när allt funkar, men mitt förtroende för Samsung, är nog mer eller mindre noll...

Ja, men du har ju i alla fall en uppdaterad telefon. Själv vågar jag inte uppdatera min mer, då blir det väl ett par veckors service igen, haha...
Snacka om fina grejer!

Postad 23 September 2010 - 19:35

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
På tal om nya fel... Idag så skulle jag lägga in två widgets på en startsida och råkade flytta widget nr två lite för mycket åt vänster. Då skapade telefonen en ny sida med den denna widget. Så nu hade jag sammanlagt 4 sidor istället för 3. Tänkte då ta bort den fjärde sidan i redigeringsläget (liggande, ja ni vet). Döm om min förvåning när det inte gick att ta bort några startsidor. Ta bort-ikonen fanns helt enkelt inte kvar på någon av dem. Startade om men det hjälpte inte. Det löste sig med att jag avslutade alla widgets. Då dök ta bort-ikonerna (jag vet...lite barnsligt ord) upp igen.
Något som irriterar mig är att när jag ska använda telefonen efter att den varit i viloläget så laggar den alltid lite första gången jag bläddrar mellan startsida 1 till 2. Den gör det bara första gången. Jag vet att det är en baggis men ändå. Någon mer som upptäckt detta.

Ztevie. Tycker det är skitskumt att din telefon inte uppdaterades till senaste fw när den varit inne för reparation. Det är standard.

Postad 23 September 2010 - 19:55

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

På tal om nya fel... Idag så skulle jag lägga in två widgets på en startsida och råkade flytta widget nr två lite för mycket åt vänster. Då skapade telefonen en ny sida med den denna widget. Så nu hade jag sammanlagt 4 sidor istället för 3. Tänkte då ta bort den fjärde sidan i redigeringsläget (liggande, ja ni vet). Döm om min förvåning när det inte gick att ta bort några startsidor. Ta bort-ikonen fanns helt enkelt inte kvar på någon av dem. Startade om men det hjälpte inte. Det löste sig med att jag avslutade alla widgets. Då dök ta bort-ikonerna (jag vet...lite barnsligt ord) upp igen.
Något som irriterar mig är att när jag ska använda telefonen efter att den varit i viloläget så laggar den alltid lite första gången jag bläddrar mellan startsida 1 till 2. Den gör det bara första gången. Jag vet att det är en baggis men ändå. Någon mer som upptäckt detta.

Ztevie. Tycker det är skitskumt att din telefon inte uppdaterades till senaste fw när den varit inne för reparation. Det är standard.

Jag tror att det där beror på att du hade widgets på samtliga skärmar. Troligen måste en skärm vara helt tom för att man ska kunna ta bort den.

Postad 23 September 2010 - 21:16

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Jag tror att det där beror på att du hade widgets på samtliga skärmar. Troligen måste en skärm vara helt tom för att man ska kunna ta bort den.

Aha. Tack för tipset. Händer det igen så ska jag pröva att lägga till en tom sida och se om det funkar.

Har nämt det förut men den här tråden är verkligen bra. Säker på att många läst den och bestämt sig för att köpa en wave. En del har säkert avstått också. Här är i alla fall en massa tips och tricks för hur telefonen ska användas och trixas med så ni som är nya Waveägare uppmanas att läsa den från början.

Kollade lite på en tråd om Samsung Galaxy. Om någon trodde det så är den inte heller helt problemfri. Är likadant med Iphone. Blir nog så med hightechprodukter.

Ni som haft stora problem med era telefoner. Hang in there. Och fortsätt att rapportera om hur det går.

Postad 23 September 2010 - 23:20

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Kollade lite på en tråd om Samsung Galaxy. Om någon trodde det så är den inte heller helt problemfri. Är likadant med Iphone. Blir nog så med hightechprodukter.

Ni som haft stora problem med era telefoner. Hang in there. Och fortsätt att rapportera om hur det går.

Jo det verkar vara lika jävligt vad det gäller Kies till denna modell. Har plöjt mängder med forum där missnöjda Galaxy ägare härjar. Behåller min Wave tillsvidare men sen blir det definitivt något annat fabrikat! Har testat polarns Iphone 4 och den känns riktigt bra. Tänker dock inte pröjsa några 8000:- för en telefon...

Postad 24 September 2010 - 16:10

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jo det verkar vara lika jävligt vad det gäller Kies till denna modell. Har plöjt mängder med forum där missnöjda Galaxy ägare härjar. Behåller min Wave tillsvidare men sen blir det definitivt något annat fabrikat! Har testat polarns Iphone 4 och den känns riktigt bra. Tänker dock inte pröjsa några 8000:- för en telefon...

Jag har två datorer, den ena med Windows 7, 32 bit och den andra med 7, 64 bit. Kies för 32 bit har versionen 10074_45 och den för 64 bit har 10071_32. Är det samma som ni har? När jag klickar på uppdatera på 64-an så händer det ingenting.

Jag funderar på att köpa Samsung Galaxy Tab till Jul. Visserligen är den dyr - men trevlig.

Postad 24 September 2010 - 17:28

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Jag har två datorer, den ena med Windows 7, 32 bit och den andra med 7, 64 bit. Kies för 32 bit har versionen 10074_45 och den för 64 bit har 10071_32. Är det samma som ni har? När jag klickar på uppdatera på 64-an så händer det ingenting.

Jag funderar på att köpa Samsung Galaxy Tab till Jul. Visserligen är den dyr - men trevlig.

Jag kör 32bitar.. Har testat alla tänkbara versioner av Kies. Ingen verkar fungera? Jo, efter två veckors nötande hoppande den igång... Nu vägrar den igen... :D :)

Postad 24 September 2010 - 17:47

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Har Windows 7, 64-bit. Min Kiesversion är 1.5.1.10074_2. Eftersom jag kan få ner uppdateringarna till min telefon har jag bestämt mig för att inte uppdatera Kies. Använder den bara till detta. Masslagring är min melodi när det gäller filmer, musik eller bilder. Widgets kör jag via telefonen.

Kom att tänka på en annan sak. Ni som inte fått Kies att fungera kanske har något program installerat eller igång som stör. Tänker bl a på virusprogram (har själv AVG) men det kan också finnas något annat som spökar. Ett longshot kanske men det är skumt att det funkar felfritt för mig när det inte gör det alls för andra.
Norton hade jag innan och det är ett stort resurskrävande virusprogram som kan ställa till det.

Postad 24 September 2010 - 18:30

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Mneminic, för några poster sedan svarade du mig så här när jag inte kunde få bort en skärm:

Och jag svarade:
Aha. Tack för tipset. Händer det igen så ska jag pröva att lägga till en tom sida och se om det funkar.

Fattar inte varför jag skrev det. Fetstopp i huvet. Widgets måste bort först för att man ska kunna ta bort skärmen.
Bara så man inte framstår som helt galen. Jag är bara halvgalen, så det så.

Postad 25 September 2010 - 13:35

dumonde
  • dumonde
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Någon som fått OTA att funka? Min ansluter till servern, sedan kommer meddelandet "Du måste vara inloggad på ditt Samsung konto för att uppdatera". Vilket jag är?

Sen hittade jag även detta på ett annat forum:

THE CODE FOR LONGER BATTERY LIFE - Everyone should check this on ur Wave

There is a battery problem with the Wave. To Overcome this Issue, key this code on the phone's keypad *#8740# Then, your phone should display AP UART Enabled. If it displays CP UART it means that it was set wrongly at the factory, and WILL drain the battery.

If phones displayed "CP UART" Please Key same code again ( *#8740# ) then it will Display "AP UART Enabled"

WORKED 100% WITH ME AS MY FACTORY SETTING ALSO WAS "CP UART"

+

Ok just found very important details between "CP UART" & "AP UART" If any one wondering why this settings are enable....

It seems that "CP UART" is the right setting for hi-def and fast internet. Its the way the information is sent to the processor. AP UART is the low-def so the screen will be dull and internet slightly slower.

If you want hi def Stuff like movies then you shouldn't change.
All are depend on ur need,,,

Postad 27 September 2010 - 15:17

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Någon som fått OTA att funka? Min ansluter till servern, sedan kommer meddelandet "Du måste vara inloggad på ditt Samsung konto för att uppdatera". Vilket jag är?

Samma här.

Postad 29 September 2010 - 08:55

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har problem med telefonen nu.
När jag trycker in "låsa upp"-knappen är telefonen fryst i 7-8 sekunder innan jag kan göra något. Har jag då dragit fingret över skärmen eller tryckt på någon knapp eller liknande så utför den det kommandot till slut, men det dröjer.

Igår fick jag ett samtal från en kompis. När jag skulle svara var skärmen frusen. Under tiden hann jag trycka på en massa knappar och ge den en massa kommandon så när telefonen till slut svarade lade den på samtalet och ringde upp ett annat nummer istället!
Jag vet inte vad detta beror på, men det är mycket irriterande. Den är numera fryst varje gång jag ska sätta igång skärmen.

Senaste sms visas också på ett konstigt sätt ibland. Förut kom alltid senast skickat sms högst upp på sms-listan, men senaste dagarna har senaste sms inte visats. Efter en stund finns det dock där.

Är det någon som har fått den senaste OFFICIELLA uppdateringen än?

Postad 29 September 2010 - 09:21

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

När jag trycker in "låsa upp"-knappen är telefonen fryst i 7-8 sekunder innan jag kan göra något. Har jag då dragit fingret över skärmen eller tryckt på någon knapp eller liknande så utför den det kommandot till slut, men det dröjer.

Igår fick jag ett samtal från en kompis. När jag skulle svara var skärmen frusen. Under tiden hann jag trycka på en massa knappar och ge den en massa kommandon så när telefonen till slut svarade lade den på samtalet och ringde upp ett annat nummer istället!
Jag vet inte vad detta beror på, men det är mycket irriterande. Den är numera fryst varje gång jag ska sätta igång skärmen.

Senaste sms visas också på ett konstigt sätt ibland. Förut kom alltid senast skickat sms högst upp på sms-listan, men senaste dagarna har senaste sms inte visats. Efter en stund finns det dock där.

Menar Du uppdateringen av Bada? Hur vet man att den är officiell? Jag har Bada 1.0.2 och ...XXJH3. Den fick jag via Kies. Jag har inte försökt uppdatera via OTA.

Postad 29 September 2010 - 09:25

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
I bland andra Göteborgs-Posten finns artiklar om problemen med Iphone 4. Vid fel kan man inte få mobilen reparerad utan man måste köpa en utbytestelefon för 2.700 kr. Detta måste snart ge utslag i minskande volymer av sålda Iphone.

Postad 29 September 2010 - 09:26

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Menar Du uppdateringen av Bada? Hur vet man att den är officiell? Jag har Bada 1.0.2 och ...XXJH3. Den fick jag via Kies. Jag har inte försökt uppdatera via OTA.

Jag läste på några engelskspråkiga forum att Samsung drog tillbaka den uppdateringen. Det var nog därför som en del inte fick den.
Om OTA läste jag någon annanstans att det endast var en betaversion.

Själv har jag: S8500NEJH2/S8500HTSJH2.

Redigerat av Ängeln, 29 September 2010 - 09:33.

Postad 29 September 2010 - 09:37

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jag läste på några engelskspråkiga forum att Samsung drog tillbaka den uppdateringen. Det var nog därför som en del inte fick den.
Om OTA läste jag någon annanstans att det endast var en betaversion.

Själv har jag: S8500NEJH2/S8500HTSJH2.

Jag har inte haft några problem med Wave sedan jag uppdaterade till 1.0.2. Bl. a. fick jag då åäö, eller var det vid en tidigare uppdatering? Men det har väl bara funnits 1.0 och 1.0.2?

Postad 29 September 2010 - 09:40

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag har inte haft några problem med Wave sedan jag uppdaterade till 1.0.2. Bl. a. fick jag då åäö, eller var det vid en tidigare uppdatering? Men det har väl bara funnits 1.0 och 1.0.2?

Jag har uppdaterat min telefon för några veckor sedan och har fortfarande 1.0. Jag har ÅÄÖ.

Postad 29 September 2010 - 09:58

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jag har uppdaterat min telefon för några veckor sedan och har fortfarande 1.0. Jag har ÅÄÖ.

Har du kollat så att inte Kies säger att det finns fler uppdateringar? Har för mig att någon i tråden nämnde att det kunde krävas ett par uppdateringar innan man kom till senaste? Man kunde inte bara uppdatera till senaste direkt utan man fick gå igenom en rad äldre fw först?

Postad 29 September 2010 - 10:33

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Jag upplevde också frysningar men det är pga dåligt programmerade widgets. Tog bort en widget och vipps, så var den snabb som en ferrari igen.

Postad 29 September 2010 - 10:42

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Har du kollat så att inte Kies säger att det finns fler uppdateringar? Har för mig att någon i tråden nämnde att det kunde krävas ett par uppdateringar innan man kom till senaste? Man kunde inte bara uppdatera till senaste direkt utan man fick gå igenom en rad äldre fw först?

Yes! Har kollat det flera gånger. Brukar kolla efter uppdateringar på KIES några gånger i veckan. Det har inte kommit någon än.

Postad 29 September 2010 - 10:49

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag upplevde också frysningar men det är pga dåligt programmerade widgets. Tog bort en widget och vipps, så var den snabb som en ferrari igen.

Haha! Jag tog bort två widgets, Tasteline och Wiki samt London Tube appen och nu har jag testat att låsa upp ca 30 gånger utan att den frusit! Tack!

Borde inte Samsung "kvalitetssäkra" sina appar?

Redigerat av Ängeln, 29 September 2010 - 10:54.

Postad 29 September 2010 - 11:15

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Haha! Jag tog bort två widgets, Tasteline och Wiki samt London Tube appen och nu har jag testat att låsa upp ca 30 gånger utan att den frusit! Tack!

Borde inte Samsung "kvalitetssäkra" sina appar?

wave är helt öppet som android så vem som helst kan lägga in på market
Dom kan vara dåligt kodade
Dock kan dom inte ta över basic telefonfunktion och börja skicka sms pga diverse säkerhetsfunktioner
Fanns en artikel någonstans om det

Postad 29 September 2010 - 14:13

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Och så kom frysningarna tillbaka! :(
Inte hela tiden som tidigare, men lite då och då. Hoppas det kommer en uppdatering som fixar det här!

Postad 30 September 2010 - 07:17

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Upptäckte att spel och aps som jag köpt inte finns kvar efter uppgradering? Det kan väl ändå inte vara meningen att jag ska behöva betala för nåt som försvinner när man uppgraderar telefonen. Blir bara tröttare å tröttare på Wave... Dessutom är browsern bland det sämsta jag upplevt. Smekmånaden är DEFINITIVT över med Samsung. Får helt enkelt skylla mig själv när man inte läser på tillräckligt innan man skaffar ny telefon. Hade jag gjort valet idag hade det förmodligen blivit HTC eller Apple.

Postad 01 October 2010 - 11:05

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Upptäckte att spel och aps som jag köpt inte finns kvar efter uppgradering? Det kan väl ändå inte vara meningen att jag ska behöva betala för nåt som försvinner när man uppgraderar telefonen. Blir bara tröttare å tröttare på Wave... Dessutom är browsern bland det sämsta jag upplevt. Smekmånaden är DEFINITIVT över med Samsung. Får helt enkelt skylla mig själv när man inte läser på tillräckligt innan man skaffar ny telefon. Hade jag gjort valet idag hade det förmodligen blivit HTC eller Apple.

Hmm konstigt, jag har uppdaterat min telefon massor med gånger och mina köpta/nedladdade spel/appar finns kvar.
Syftar du på någon speciell uppdatering?
Har du uppdaterat via Kies?

Postad 01 October 2010 - 13:07

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Ja enligt Samsung så får man räkna med att även betal apps försvinner om man ex skickar in telefonen till service för uppdatering. Dett appsen försvinner när du själv gör en uppdatering låter dock märkligt, jag har gjort flera uppdateringar utan att få detta problem.

Jag har frågat Samsung support om samsung apps håller reda på vilka apps jag köpt så att jag kan ladda ner dem igen utan att betala flera gånger men de kunde inte ge mig något rakt svar. De skulle återkomma via mail vilket då som vanligt aldrig gjorde.

Postad 01 October 2010 - 14:44

dumonde
  • dumonde
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Hmm konstigt, jag har uppdaterat min telefon massor med gånger och mina köpta/nedladdade spel/appar finns kvar.
Syftar du på någon speciell uppdatering?
Har du uppdaterat via Kies?

Samma här. Går du in på Samsung Apps genom Kies, så ska alla dina köpta apps/spel finnas kvar.

Postad 01 October 2010 - 17:40

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Jag har ett gmailkomto så att jag kan läsa mina email men hur i hunsefyr gör jag för att kalendern ska dyka upp i telefonen? Ska man använda Exchange ActiveSync? Vad ska man i så fall skriva för domän?

Postad 02 October 2010 - 16:03

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Har nu lyckats skapa ett konto med Exchange ActiveSync (skam den som ger sig). Allting jag gör i min googlekalender i datorn syns nu i kalender i telefonen när jag synkar dessa. Däremot kan jag inte få in några ändringar från telefonen till googlekalendern. Någon som lyckats med detta?

Skulle också vilja lägga in ett automatiskt larm för varje kalenderhändelse men jag kan inte hitta något sätt att göra detta på. Istället måste man då gå in på varje händelse och manuellt göra en alarmsignal för var och en. Någon av er som vet om detta kan gå?

Postad 03 October 2010 - 20:25

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Riktigt stor kiesupdate nu
Kanske funkar bättre
Får se om det är någon telefonuppdatering på G också

Edit:
Nähä bara kies

Redigerat av Blomkungen, 03 October 2010 - 21:19.

Postad 04 October 2010 - 12:00

mJusik
  • mJusik
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
En ny Wave på gång: Samsung S8530 Wave II

Större display annars väldigt lik 8500. Bra att det kommer en ny "high-end" mobil med Bada...kanske sätter mer fart på dom.

Postad 04 October 2010 - 14:09

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Större display annars väldigt lik 8500. Bra att det kommer en ny "high-end" mobil med Bada...kanske sätter mer fart på dom.

Ja, bara appar och widgets inte bara anpassas till den nya och sedan inte funkar till 8500? Tänker på upplösning osv...?

Postad 04 October 2010 - 14:28

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Ja, bara appar och widgets inte bara anpassas till den nya och sedan inte funkar till 8500? Tänker på upplösning osv...?

bada 1.1 har automatisk app resizing så inga problem där

Postad 04 October 2010 - 14:28

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Riktigt stor kiesupdate nu
Kanske funkar bättre
Får se om det är någon telefonuppdatering på G också

Edit:
Nähä bara kies

Mitt kies strular som fasiken efter uppdatering. Gör din också det?

Postad 04 October 2010 - 14:33

mJusik
  • mJusik
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Den har tydligen samma upplösning så det ska nog inte vara några större problem.

Postad 04 October 2010 - 15:39

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

De nämner i artikeln att Wave II har Bada 1.2. Hmmm... Jag (liksom de flesta här) har Bada 1.02. Det måste väl ändå vara så att de glömt nollan. Annars har de snuvat oss på en massa uppdateringar känns det som.

Postad 04 October 2010 - 18:00

yamaha_acer
  • yamaha_acer
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Någon som har hittat någon MSN app eller liknande?

Postad 04 October 2010 - 19:40

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

De nämner i artikeln att Wave II har Bada 1.2. Hmmm... Jag (liksom de flesta här) har Bada 1.02. Det måste väl ändå vara så att de glömt nollan. Annars har de snuvat oss på en massa uppdateringar känns det som.

Läs raden under

http://www.samfirmwa...ave-to-bada-1-2

xarfez då jag aldrig använder kies förutom för uppdateringar så har jag inte kollat
Ska kollas dock för att se om det är helt cp

Postad 04 October 2010 - 20:03

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Läs raden under

xarfez då jag aldrig använder kies förutom för uppdateringar så har jag inte kollat
Ska kollas dock för att se om det är helt cp

Åh fan! Swype som jag efterlyst... Dock inte på svenska än...

Postad 04 October 2010 - 20:24

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Läs raden under

Wow! Tack!
Då kan vi förvänta oss en rejäl uppdatering inom det närmsta...förhoppningsvis.

Uppdateringen av Kies gick i alla fall smärtfritt och rätt snabbt denna gång. Har inte märkt något konstigt så här långt.

Postad 04 October 2010 - 22:35

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Mitt kies strular som fasiken efter uppdatering. Gör din också det?

Uhh,ohh! Får ta tillbaka. När jag kollar om det finns någon uppdatering i Kies och jag fått meddelande om att inte finns någon sådan f n och jag ska avsluta uppdateringsfönstret, så fryser hela programmet.
Vad händer i ditt fall Xarfez?

Postad 05 October 2010 - 12:41

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Uhh,ohh! Får ta tillbaka. När jag kollar om det finns någon uppdatering i Kies och jag fått meddelande om att inte finns någon sådan f n och jag ska avsluta uppdateringsfönstret, så fryser hela programmet.
Vad händer i ditt fall Xarfez?

Min bara står o tuggar, hittar aldrig någon uppdatering.
När jag försökte starta får jag upp felmeddelande om flertal filer som är korrupta (kies egna felmeddelanderapportering).

Postad 05 October 2010 - 12:54

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Större display ... men inte Super AMOLED. Så originalwaven är bättre. (För mig.)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.