Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 April 2010 - 19:28

caracarn
  • caracarn
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

"
Citera(caracarn @ Apr 21 2010, 15:35 ) *
Har ställt in på manuell uppdatering på RSS-feeds på nyheter och mail bland annat.... nu är frågan bara: Hur uppdaterar jag dom manuellt?
"
Starta Nyheter appen, tryck på Menu knappen och sedan Uppdatera.

Var mer ute efter ett 'litet' snabbare sätt att uppdatera ifrån den scene-fliken där jag har nyheterna som en widget..

Skulle även vara nice att kunna ha ett flertal olika RSS-flows på en scene-flik i "scrollformatet" i brist på bättre ord.

Blir inte riktigt klok på väderappen ibland heller som tycker att Sverige(aktuell) har sol med Göteborg (där jag är) har regn. Kanske ska ta bort Aktuell helt o hållet.
// Laddade ner snowstorm istället för väderrapporter... Fast har krav orginalet på framsidan då den är rätt snygg.

Redigerat av caracarn, 21 April 2010 - 19:57.

Postad 21 April 2010 - 19:35

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0
Har suttit och pillat på min Desire i en halvtimme nu och jag gillar den verkligen, dock känner jag mig lite korkad, lol, då jag inte lyckas hitta hur jag tar bort ikoner på min startsida... Jag ville ta bort e-post ikonen då jag använder g-mail push istället, men istället har jag nu två stycken E-post ikoner, hur tar ja bort dessa?

EK

Postad 21 April 2010 - 19:36

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Har suttit och pillat på min Desire i en halvtimme nu och jag gillar den verkligen, dock känner jag mig lite korkad, lol, då jag inte lyckas hitta hur jag tar bort ikoner på min startsida... Jag ville ta bort e-post ikonen då jag använder g-mail push istället, men istället har jag nu två stycken E-post ikoner, hur tar ja bort dessa?

EK

Håll fingret på ikonen och dra sedan ikonen ner till fältet "Ta bort".

Postad 21 April 2010 - 19:39

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

Håll fingret på ikonen och dra sedan ikonen ner till fältet "Ta bort".

Med risk för att låta ännu dummare, vad ser jag det fältet? Den enda panel jag ser är program knapper, telefon och pluss tecknet?

EK

Postad 21 April 2010 - 19:41

Unregistered2743ab77
  • Unregistered2743ab77
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Men det där stämmer inte alls. I så fall är det just taskkiller som ställer till det, misstänker jag.

Som jag sa i ett tidigare inlägg, prova att avinstallera taskkiller, så ska du se att maps stänger ner sig själv.

Problemet är löst delvis :), avinstallerade taskkill visst fan nu försvann att maps öppnades hela tiden(märkligt).

Dock kvarstår den katastrofala batteritiden, Imorse klockan 07:30 tog jag telefonen från laddningen då har den varit inkopplad hela natten, Åker iväg till använder telefonen ca 25min prat, 20min surf och drygt 5min maps. Klockan 11 vid lunch tid drog jag upp telefonen tog bort knapplåset och då blinka det till direkt och telefonen stängdes av.

Är detta någon defekt batteri jag kanske fått eller så är det någon apps som slukar batteriet.

Postad 21 April 2010 - 19:47

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Var mer ute efter ett 'litet' snabbare sätt att uppdatera ifrån den scene-fliken där jag har nyheterna som en widget..
Skulle även vara nice att kunna ha ett flertal olika RSS-flows på en scene-flik i "scrollformatet" i brist på bättre ord.

Blir inte riktigt klok på väderappen ibland heller som tycker att Sverige(aktuell) har sol med Göteborg (där jag är) har regn. Kanske ska ta bort Aktuell helt o hållet.

Om det är standardwidgeten Nyheter från HTC du använder så längst ner på kanten står det när den uppdaterades senast tillsammans med en liten "uppdateringssymbol". Tryck där så uppdaras den.

Jag kör med en annan väderapp som heter Snowstorm istället, som tipsats om tidigare i denna tråden. Den har mer lokala prognoser (vilket iofs inte är ett problem om man bor i GBG) och dessutom slapp man problemet med att den andra envisas med att visa Sverige.

Du vet att det finns en manual man kan läsa va? :) peka en kort stund på ikonen och när det händer något så drar du den längst ner på skärmen och släpper den.

Postad 21 April 2010 - 19:48

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Med risk för att låta ännu dummare, vad ser jag det fältet? Den enda panel jag ser är program knapper, telefon och pluss tecknet?

EK

Det dyker upp först när du drar ner.

Postad 21 April 2010 - 19:55

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

Det dyker upp först när du drar ner.

Tackar! Att det var så lätt... skäms... ;-)

EK

Postad 21 April 2010 - 20:04

caracarn
  • caracarn
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Tackar! Att det var så lätt... skäms... ;-)

EK

Du är nog inte ensam :)

Redigerat av caracarn, 21 April 2010 - 22:11.

Postad 21 April 2010 - 20:16

liddes
  • liddes
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Sitter i exakt samma position som dig, min iPod touch glappar oxå, så nu är frågan hur står sig Desire i musikdelen? Hur bra är ljudkvalitén? Hur bra ljud får man i ett vettigt par "in ear"? (jag har Sennheiser CX 400). Är musikspelaren något att ha? Finns det alternativa "bättre" musikspelare att ladda ner?

/ Marcus =)

Även jag sitter "fast" i beslutsprocessen.

Jag har läst mig till att Mixzing är en bättre spelare än originalspelaren, men lite oklart hur den står sig mot iPod. En fördel med Android (även originalspelaren) är att det är smidigare att skapa On-the-go-playlist. I iPod touch verkar man vara tvungen att utgå från Otg playlist och sen sen välja låtar istället för som i Desire lyssna på en låt och sen välja att lägga till den i valfri spellista (som känns mer korrekt/naturligt).

Jag har kommit till ett läge därjag bedömer det som att Desire med Mixzing har jämbördig musikspelare, men vad det gäller appar (till barn/underhållning) ligger Desire efter.

Postad 21 April 2010 - 20:17

Tåflan
  • Tåflan
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nu har min E71a börjat krångla ordentlig så jag har börjat kika på nya alternativ..
Har aldrig haft en Android-telefon förut men Desire verkar som ett intressant alternativ.. Kanske en dum fråga men, får man gränssnittet på svenska eller är det engelska som gäller? Sen angående GPS:en, har Desiren assisted GPS eller integrerad eller båda? Får man enkelt flyttat kontakterna från Nokias PC-suite till HTC:en eller måste man knäppa alla namn manuellt??

Postad 21 April 2010 - 20:31

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Nu har min E71a börjat krångla ordentlig så jag har börjat kika på nya alternativ..
Har aldrig haft en Android-telefon förut men Desire verkar som ett intressant alternativ.. Kanske en dum fråga men, får man gränssnittet på svenska eller är det engelska som gäller? Sen angående GPS:en, har Desiren assisted GPS eller integrerad eller båda? Får man enkelt flyttat kontakterna från Nokias PC-suite till HTC:en eller måste man knäppa alla namn manuellt??

Ja, du väljer bara svenska när du startar upp den sen blir allt på svenska.

Ja, den har både GPS och A-GPS. Skall tilägga, dessutom väldigt snabb och exakt.

Vet inte ricktigt, själv flyttade jag bara kontakterna sim-kortet, så någon annan får svara på det.
Men visst ska det gå, vad jag läst.

Redigerat av ffodil, 21 April 2010 - 20:37.

Postad 21 April 2010 - 20:45

Unregisteredf93cd07d
  • Unregisteredf93cd07d
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Får man enkelt flyttat kontakterna från Nokias PC-suite till HTC:en eller måste man knäppa alla namn manuellt??

Jag har exporterat alla mina kontakter från Nokias PC Suite till en csv-fil och sen importetat alla kontakter till g-mail, så nu ks adet bara vara att lägga till dom i telefonen när jag väl får den... Tror att det är så det skall fungera iallafall... =o)

Nån som har en telefon kanske kan ge mer info/berätta om det är helt fel...

Ottenbaum
  • Ottenbaum
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Yepp den har inbyggd USB-teether.. så du kopplar in med USB-sladd till laptopen bara!

Gud så bra, tack för det snabba svaret :)

Nightfly
  • Nightfly
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Efter en veckas användande så är det bara att stämma in i kören - underbar.

Enda minuset är att mitt ex är lite buggigt. Den går exempelvis inte att starta om - den dör efter att jag har knackat in sim-låskoden - de gånger jag har försökt har slutat med att jag måste göra en hard reset och sedan göra om alla inställningar. Lite småbuggar i telefonboken också.

Tips för er som bara får Sverige(aktuell) i väder-widget på homescreen: Plocka bort widgeten och lägg till den igen (finns i Klocka - HTC) då får man möjlighet att ändra default-positionen.

Ett annat bra tips är att man får en lista på de 6 senaste programmen man har kört om man håller in "home-knappen" några sekunder.

Postad 21 April 2010 - 21:07

Unregistered641b2441
  • Unregistered641b2441
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Ok detta är min första Android och jag håller precis på att lära mig allt från scratch.
Det första jag vill göra är att fixa in ÅÄÖ på tangentbordet.
Jag har laddat ner "Scandinavian Keyboard"-appen, och den står att den är installerad, men hur tusan aktiverar jag den? Fattar inte alls =) Helt plz!

Postad 21 April 2010 - 21:17

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Någon som känner till om det finns något bluetooth tangentbord eller så som går att koppla till telefonen? Hade några skolkamrater vid universitet som hade det till sina handdatorer vid föreläsningar. Kändes som en trevlig idé att ha till Desire.

Har ett tangentbord liggandes som jag använde tillsammans med min Nokia N95, kommmer inte på modellnamnet på tangentbordet dock. Har inte testat det till Desiren så kan inte svara på om det fungerar men skall testa detta, har inte sett några andra "mobil tangentbord" men Logitech har väl blåtands tangent bord som kanske skulle fungera.

Postad 21 April 2010 - 21:18

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Alltså går telefonen i sleep mode när man trycker på powerknappen ? den går iaf inte igång om man trycker på alla knappar vilket är bra men är det sleep då

Postad 21 April 2010 - 21:25

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Efter en veckas användande så är det bara att stämma in i kören - underbar.

Enda minuset är att mitt ex är lite buggigt. Den går exempelvis inte att starta om - den dör efter att jag har knackat in sim-låskoden - de gånger jag har försökt har slutat med att jag måste göra en hard reset och sedan göra om alla inställningar. Lite småbuggar i telefonboken också.

Tips för er som bara får Sverige(aktuell) i väder-widget på homescreen: Plocka bort widgeten och lägg till den igen (finns i Klocka - HTC) då får man möjlighet att ändra default-positionen.

Ett annat bra tips är att man får en lista på de 6 senaste programmen man har kört om man håller in "home-knappen" några sekunder.

Måste bara fråga, förmodligen en dum fråga, tänker du på att dra ner och låsa upp skärmen innan du slår in låskoden? Det verkar lite konstigt att den stänger och jag har/ gör själv många konstiga fel.

Redigerat av ffodil, 21 April 2010 - 21:28.

Postad 21 April 2010 - 21:26

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

Alltså går telefonen i sleep mode när man trycker på powerknappen ? den går iaf inte igång om man trycker på alla knappar vilket är bra men är det sleep då

knapplås kallas det, har funnits i mobiltelefoner sedan 90-talet.

Postad 21 April 2010 - 21:27

Kurt45
  • Kurt45
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Sverige(aktuell) i väder-widget på homescreen är dit väder var du befinner dig. Har lagt in min ort och det är samma väder. Skildande är att du inte har orts namnet.

Redigerat av Kurt45, 21 April 2010 - 21:28.

Postad 21 April 2010 - 21:27

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

Ok detta är min första Android och jag håller precis på att lära mig allt från scratch.
Jag har laddat ner "Scandinavian Keyboard"-appen, och den står att den är installerad, men hur tusan aktiverar jag den? Fattar inte alls =) Helt plz!

när tangentbordet är upp, håll inne fingret på "här ska du skriva rutan" så kommer du kunna välja vad du vill ha för tangentbord.

Postad 21 April 2010 - 21:30

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Ja.

Postad 21 April 2010 - 21:30

Unregistered641b2441
  • Unregistered641b2441
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

när tangentbordet är upp, håll inne fingret på "här ska du skriva rutan" så kommer du kunna välja vad du vill ha för tangentbord.

Tack tack, det funkade!

Postad 21 April 2010 - 21:55

Unregistereda3824ebf
  • Unregistereda3824ebf
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Vet någon om man kan använda LED-blixten även som lampa eller är det en renodlad blixt?

Postad 21 April 2010 - 21:57

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Vet någon om man kan använda LED-blixten även som lampa eller är det en renodlad blixt?

Inte utan root

Postad 21 April 2010 - 21:59

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Jaha, då har man hämtat ut luren då. Riktigt nice! Känns lite ovant att sitta och skriva på skärmen. Det är min första touchmobil och avsaknaden av fysiska knappar finns där men det är nog mest en vanesak :)

Har stött på ett par skumma grejer som någon av er kanske råkat ut för och lyckats lösa;

- När jag går in på mina kontakter så har jag ett delvis genomskinligt grått fält om liksom ligger över de två nedersta kontakterna. I fältet står delar av ett namn som jag sökte på förut. Fältet går inte att komma åt/röra så att jag kan dra bort det. Ska precis prova att starta om telefonen och se om det försvinner. Återkommer i så fall.

- Telefonen tolkade några hemnummer som mobiler och la in "Sänd meddelande"-funktion för dessa. Jag vill såklart få bort dem men lyckas inte. De ligger under Åtgärd under Ring hem, Ring mobil osv. Nån som har samma?

Postad 21 April 2010 - 22:15

caracarn
  • caracarn
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Ska genast provas. Vissa widgets verkar vara bökiga att konfigurera i efterhand och bättre att helt enkelt lägga in på nytt...

Angående "Sverige(aktuell) i väder-widget på homescreen är dit väder var du befinner dig. Har lagt in min ort och det är samma väder. Skildande är att du inte har orts namnet. " Så hade jag olika väder på aktuell o hemort trots att det borde ha varit samma

Postad 21 April 2010 - 22:22

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

- Telefonen tolkade några hemnummer som mobiler och la in "Sänd meddelande"-funktion för dessa. Jag vill såklart få bort dem men lyckas inte. De ligger under Åtgärd under Ring hem, Ring mobil osv. Nån som har samma?

Vet inte om man kan ta bort det, men du kan skicka SMS till hemtelefoner om du aktiverat det hos din operatör.

Postad 21 April 2010 - 22:30

Nightfly
  • Nightfly
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Måste bara fråga, förmodligen en dum fråga, tänker du på att dra ner och låsa upp skärmen innan du slår in låskoden? Det verkar lite konstigt att den stänger och jag har/ gör själv många konstiga fel.

Nädå - ingen dum fråga.

Jag kan slå in koden som vanligt och sedan kommer det upp en ruta med "låser upp simkortet" eller något liknande. Sedan slocknar skärmen och mobilen startar om från början tills den frågar om simkoden igen. Så kan jag hålla på hur många gånger som helst tills jag gör en hard reset...

Redigerat av Nightfly, 21 April 2010 - 22:31.

Postad 21 April 2010 - 22:40

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Vet inte om man kan ta bort det, men du kan skicka SMS till hemtelefoner om du aktiverat det hos din operatör.

Jo det vet jag men det behovet har jag aldrig haft och jag vill få bort onödiga funktioner från mina kontakter.

Postad 21 April 2010 - 23:46

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Varför uppdaterar telefonboken inte facebook bilden ifall nån byter? Har försökt ta bort länken och stoppat dit den igen och det funkar inte. Sen så undrar jag hur jag får mina kontakter till telefon, just nu ligger alla på google och jag fattar inte hur jag kopierar dem till telefon.

Postad 22 April 2010 - 05:33

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

- När jag går in på mina kontakter så har jag ett delvis genomskinligt grått fält om liksom ligger över de två nedersta kontakterna. I fältet står delar av ett namn som jag sökte på förut. Fältet går inte att komma åt/röra så att jag kan dra bort det. Ska precis prova att starta om telefonen och se om det försvinner. Återkommer i så fall.

Det grå fältet försvann efter omstart av telefonen. Fattar fortfarande inte vad det var för nåt och vad det skulle fylla för funktion.

Det verkar som att det läggs in Sänd meddelandealla nummer man lägger in i telefonen. Har provat att ta bort nummer och lägga till dem igen med samma resultat. Rätt dum funktion tycker jag. Man borde få välja om numret ska ha en "direktlänk" till Sänd meddelande.

Postad 22 April 2010 - 06:03

cliff666
  • cliff666
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag måste fråga, är det bara jag som stör mig något grymt på hur telefonj*keln hanterar apps?
Jag lade in CoPilot och några andra lite större appar (har 10-15st i nuläget) och fick direkt slut på utrymme.
Inge roligt när man hittar något roligt på market som man vill prova och man kommer på att man måste avinstallera något innan man kan ta hem någon app.

Känns nu som jag är tvungen att Roota för att kunna använda telefonen på ett normalt sätt. Är det någon som kan bekräfta att man förlorar garantin om man Rootar?

Postad 22 April 2010 - 06:14

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Jag måste fråga, är det bara jag som stör mig något grymt på hur telefonj*keln hanterar apps?
Jag lade in CoPilot och några andra lite större appar (har 10-15st i nuläget) och fick direkt slut på utrymme.
Inge roligt när man hittar något roligt på market som man vill prova och man kommer på att man måste avinstallera något innan man kan ta hem någon app.

Känns nu som jag är tvungen att Roota för att kunna använda telefonen på ett normalt sätt. Är det någon som kan bekräfta att man förlorar garantin om man Rootar?

Detta är ju helt otroligt tråkigt att höra. Detta är det största skälet mot att köpa en Android-telefon alltså och välja en fruktlur istället. Hmm, man får kanske roota den sen då... Hoppas det kommer en uppdatering till Android så man kan använda minneskortet för installation av Applikationer. Någon vet kanske om det är på gång?

Postad 22 April 2010 - 06:16

CountZer0
  • CountZer0
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Gå in på meddelande, välj valfri kontakt, i rutan där man skriver meddelandet sätter du fingret och släpper inte trycket förrän du får upp valmöjligheten att byta inputmetod. Byt input metod till ditt skandinaviska tangentbord. Voila!

Postad 22 April 2010 - 06:18

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Går tyvärr inte att roota Desire än.

Postad 22 April 2010 - 08:17

John P
  • John P
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Fungerar det att ringa/ta emot samtal/SMS:a när man kör USB-/WLAN-tethering?

Postad 22 April 2010 - 08:54

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
1. Nån som tycker SVT-Play mobil fungerar dåligt? Den gör det för mig även om jag ligger på wlan

2. Batteritiden suger! Jag har kört utan GPS påslagen, men med WIFI påslagen, och då klarar mobilen cirka tolv timmar och då har jag INTE använt den till mer än några korta samtal och några sms samt kort surfing.
Nån som har några tankar/idéer kring detta?

3. Någon bra app så man ser vilka program som är öppna mm? Jag gillar HTC:s egna "program" som man får fram när man söker på "program" men jag lyckas inte lägga till genväg/widget på skrivbordet.

Postad 22 April 2010 - 09:00

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Problemet är löst delvis :), avinstallerade taskkill visst fan nu försvann att maps öppnades hela tiden(märkligt).

Dock kvarstår den katastrofala batteritiden, Imorse klockan 07:30 tog jag telefonen från laddningen då har den varit inkopplad hela natten, Åker iväg till använder telefonen ca 25min prat, 20min surf och drygt 5min maps. Klockan 11 vid lunch tid drog jag upp telefonen tog bort knapplåset och då blinka det till direkt och telefonen stängdes av.

Är detta någon defekt batteri jag kanske fått eller så är det någon apps som slukar batteriet.

Håller med, katastrof-batteri

Jag har provat att köra utan GPS och Wlan samt med dämpad ljusstyrka på display och det är knappt den håller genom 1 dag ändå...

Postad 22 April 2010 - 09:02

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Hur länge har ni haft era telefoner? Jag har bättre batteritid för varje dag som går (trots lika mycket användande).... Batteriet behöver kanske ett par dagar på sig för att prestera max?

Postad 22 April 2010 - 09:05

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hur länge har ni haft era telefoner? Jag har bättre batteritid för varje dag som går (trots lika mycket användande).... Batteriet behöver kanske ett par dagar på sig för att prestera max?

5 dagar...

Hur länge håller din?

Har du några intressanta inställningar kanske eller dyl. ?

Postad 22 April 2010 - 09:21

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

5 dagar...

Hur länge håller din?

Har du några intressanta inställningar kanske eller dyl. ?

Hmm, jag har bara haft min i 4 dagar än så länge. Dock har jag per default GPS och Wi-Fi inaktiverat. Batteriet räcker en dag nu trots att jag leker en del med den på dagarna.

Att sitta och streama musik/radio via 3G är dock en riktig batteridödare kan jag meddela (men så även på tex. iPhone).

Postad 22 April 2010 - 09:21

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag har haft telefonen en vecka nu och är nöjd med det mesta. Några funderingar dock.

Exakt detta problem upplever jag också. Jag har inte rört APN-inställningar utan där är allt som det var från början. Bor i centrala Uppsala så täckningen där ska det inte vara något problem med. Däremot är det främst på tåget jag åker daligen till Sthlm som jag har problem med detta, vilket är förståligt. Men att det ska ta så lång tid att hitta 3G nätet igen verkar väl skumt? Tar så lång tid att jag ofta själv går in i inställningarna och ändrar tillbaka istället för att vänta. Någon som har en aning?

Min telefon har också väldiga problem med att hitta 3g-nätet, efter att jag har varit nere i garaget och kommer upp igen. Sätter jag sedan på tex flygplansläge och stänger av det, så hittar den nätet på ett nafs. Samma sak om jag stänger av telefonen och sätter på den igen - Hittar 3g direkt.

Någon som har en aning om det är en bugg, eller någon inställning jag bör ändra?

Postad 22 April 2010 - 09:24

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hmm, jag har bara haft min i 4 dagar än så länge. Dock har jag per default GPS och Wi-Fi inaktiverat. Batteriet räcker en dag nu trots att jag leker en del med den på dagarna.

Att sitta och streama musik/radio via 3G är dock en riktig batteridödare kan jag meddela (men så även på tex. iPhone).

jepp jag har läst runt lite och det verkar som att batterier kommer upp i kapacitet efter ett par dagar

http://androidforums...onsumption.html

jag ladda även ner task-killer.

Postad 22 April 2010 - 09:26

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

1. Nån som tycker SVT-Play mobil fungerar dåligt? Den gör det för mig även om jag ligger på wlan

2. Batteritiden suger! Jag har kört utan GPS påslagen, men med WIFI påslagen, och då klarar mobilen cirka tolv timmar och då har jag INTE använt den till mer än några korta samtal och några sms samt kort surfing.
Nån som har några tankar/idéer kring detta?

3. Någon bra app så man ser vilka program som är öppna mm? Jag gillar HTC:s egna "program" som man får fram när man söker på "program" men jag lyckas inte lägga till genväg/widget på skrivbordet.

Med den användning som du beskriver, klarar min sig i ca. 2 dygn. Har hunnit ladda några gånger nu och det har blivit bättre. Har Juice defender installerat vilket jag tyckt har hjälpt på batteritiden. Kör även mycket över Wi-Fi och brukar då slå ifrån mobil data, vet inte om det hjälper något, borde inte göra det.
Finns en tråd på Swedroid som detta diskuteras.

Finns flera appar för att se vilka som är igång, minns inte vilka, brukar själv avinstallera sådana igen, eftersom jag inte haft någon nytta med dom. Brukar vara försiktig med att ha onödiga appar installerade, inte minnst sådana som taskkiller program, m.fl. med erfaren het från min Spica.

Du trycker bara på + längst ner till höger på startskärmen och väljer.

Kan även tillägga att t.ex. GPSn tar minnimalt med ström.

Tror också att många här anv. leker, utforskar sina telefoner mer än ni tror, när nyhetens behag lagt sig lite blir batteritiden betydligt längre. Det är iallafall vad jag sett på min Spica och nu Desiren.

Redigerat av ffodil, 22 April 2010 - 09:42.

Postad 22 April 2010 - 09:42

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Med den användning som du beskriver, klarar min sig i ca. 2 dygn. Har hunnit ladda några gånger nu och det har blivit bättre. Har Juice defender installerat vilket jag tyckt har hjälpt på batteritiden. Kör även mycket över Wi-Fi och brukar då slå ifrån mobil data, vet inte om det hjälper något, borde inte göra det.
Finns en tråd på Swedroid som detta diskuteras.

Finns flera appar för att se vilka som är igång, minns inte vilka, brukar själv avinstallera sådana igen, eftersom jag inte haft någon nytta med dom. Brukar vara försiktig med att ha onödiga appar installerade, inte minnst sådana som taskkiller program, m.fl. med erfaren het från min Spica.

Du trycker bara på + längst ner till höger på startskärmen och väljer.

Kan även tillägga att t.ex. GPSn tar minnimalt med ström.

Danke...

En dum fråga...

man kan ju lägga till en strömkontroll på skrivborder...

det finns olika symboler... den näst längst till höger, en cirkel med två pilar i, är den GPRS?

Postad 22 April 2010 - 09:49

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Danke...

En dum fråga...

det finns olika symboler... den näst längst till höger, en cirkel med två pilar i, är den GPRS?

Är osäker på om jag uppfattar dig rätt, men en cirkel med 2 pilar är en uppdateringscirkel.

Postad 22 April 2010 - 09:53

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Danke...

En dum fråga...

Kolla i manualen där finns en eller ett par sidor som går igenom symbolernas betydelse. Det du beskriver borde vara att den Sync:ar.

Postad 22 April 2010 - 09:59

jfriman
  • jfriman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har nu haft min HTC Desire några dagar och måste säga att jag är grymt nöjd.

Det som jag verkar ha strul med är att den har svårt att koppla upp sig mot 3G nätet om jag haft det avstängt.
Men annars så verkar det mesta funka fint.

Var ute en sväng igår och fick syn på en Spyker, så jag tog några kort som jag delar med mig av.

Dom blev väl okej tycker jag!

Bifogad fil(er)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.