Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS50C685 3D-TV

1078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung PS50C685 (TV) 6 8.9375 (15) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 16 January 2011 - 16:53

Unregisteredb7b695e2
  • Unregisteredb7b695e2
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Dum fråga: meddelar komplett radiotjänst om tv-köpet? Det är väl ett norskt bolag så frågan är om dom måste göra det?

Domdär radiotjänst är roliga. Köpte en tv från netonnet för några år sen givetvis ringde radiotjänst. Dock inte från sitt vanliga tfnnummer utan från nått typ privat. Jag svarade:
-halllååå?
-hej. Visst har du tv hemma?
Jag funderade ett tag och svarade nej.
-det har du visst. Du har köpt den på netonnet!
-nejdu! Den gav jag bort i present!
-till vemdå
-behöver jag inte säga till dig!
-jo, enligt paragraf blanlanla är du skyldig att betela licens om du inte kan bevisa att du sålt tvn eller dyligt.
-jaha! Ja jag gav den till morsan!
-ok
*klick*

Så ringde hon upp min morsa och frågade om hon fått en tv av mig.
Som tur var så fattade morsan galoppen och sa att hon fått den :(
Min mor ringer upp mig sen och säger bryskt "kanske dags å börja betala tv-licens?" :)
Dock så kommer en gubbe ett par veckor senare och knackar på dörren.
-du måste betela tvlicens!
-nej! Jag har ingen tv!
-inte?
-nej
-jaha... Vad är det som syns genom fönstret då?...
Då var det bara börja betala :D

Ontopic: Jag beställde 3dpaketet i tråden igårkväll.
Komplett borde skärpa sig med frakpriserna. Jisses 500spänn för ett hempaket när många andra butiker har gratis frakt på stora grejjer.

Redigerat av Unregisteredb7b695e2, 17 January 2011 - 17:12.

Postad 16 January 2011 - 17:22

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ "gaston"

Har prövat servio, wmp. samsung share manager & orb från min server , ingen funkar som det ska....
Ni som fått servio att funka, hur har ni gjort?????

Postad 16 January 2011 - 18:39

ebonite
  • ebonite
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

@ "gaston"

Har prövat servio, wmp. samsung share manager & orb från min server , ingen funkar som det ska....

Jag provade först att köra Serviio via min Mac men fick det inte att lira. Nu har jag installerat det på min Win 7 burk och då fungerar det perfekt. I status fliken i programmet så har jag valt Samsung TV/player (C-series) i listan, har även skrivit in ipadressen till datorn och låst denna i routern så den inte byter ip. Sen under fliken "Library" har jag bara valt vilka mappar jag vill dela ut samt bockat i Video och tryckt "Foce refresh". Fick vänta ett tag innan TV:n mappat upp allt men efter detta fungerade det.

Postad 16 January 2011 - 19:21

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ ebonite, tack för svar....

Problemet e att precis så har jag gjort.
Hur lång tid tog det för tv'n att regga alla filer?
Spelar den allt lr?

Postad 16 January 2011 - 19:21

Unregistered14495be3
  • Unregistered14495be3
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

@ "gaston"

Jag testade samsung share manager och den funkade inte alls, wmp funkar ibland men inte tillfredställande. Serviio funferaf utmärkt, jag har inte gjort nåt speciellt utan bara lagt till de mappar som ska övervakas och valt samsung c-model i listan. Det funkar för mig.

Postad 16 January 2011 - 19:25

Unregistered14495be3
  • Unregistered14495be3
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

@ ebonite, tack för svar....

Problemet e att precis så har jag gjort.
Hur lång tid tog det för tv'n att regga alla filer?
Spelar den allt lr?

Min dator höll på i flera dagar innan alla filer var registrerade men då var det väldigt många. Den spelar det mesta men inte allt.

Postad 16 January 2011 - 19:38

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Har ni även lagt till nätverksmappar?
Jag kan lägga till från min nas men kan inte köra men min serverhittas inte alls?
Har även märkt att tv'n tappar kontakten med mina datorer nas osv mellan varven.....

Postad 16 January 2011 - 23:45

Unregisteredd06fd932
  • Unregisteredd06fd932
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Domdär radiotjänst är roliga. Köpte en tv från netonnet för några år sen givetvis ringde tvtjänst. Dock inte från sitt vanliga tfnnummer utan från nått typ privat. Jag svarade:
-halllååå?
-hej. Visst har du tv hemma?
Jag funderade ett tag och svarade nej.
-det har du visst. Du har köpt den på netonnet!
-nejdu! Den gav jag bort i present!
-till vemdå
-behöver jag inte säga till dig!
-jo, enligt paragraf blanlanla är du skyldig att betela licens om du inte kan bavisa att du sålt tvn eller dyligt.
-jaha! Ja jag gav den till morsan!
-ok
*klick*

Så ringde hon upp min morsa och frågade om hon fått en tv av mig.
Som tur var så fattade morsan galoppen och sa att hon fått den :(
Min mor ringer upp mig sen och säger bryskt "kanske dags å börja betala tv-licens?" :)
Dock så kommer en gubbe ett par veckor senare och knackar på dörren.
-du måste betela tvlicens!
-nej! Jag har ingen tv!
-inte?
-nej
-jaha... Vad är det som syns genom fönstret då?...
Då var det bara börja betala :D

Ontopic: Jag beställde 3dpaketet i tråden igårkväll.
Komplett borde skärpa sig med frakpriserna. Jisses 500spänn för ett hempaket när många andra butiker har gratis frakt på stora grejjer.

Kan säga som så här att Komplett meddelar radiotjänst om tv köp. Radiotjänst har redan ringt mig och sa att dom sett att jag köpt ny tv och frågade om det var jag som skulle stå för licensen.

Postad 17 January 2011 - 00:00

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
RT ringde till mig också. Om jag hade vetat detta hade jag aldrig beställt någon TV från Komplett. Mitt mobilnr var dessutom hemligt. Detta går väl att lösa men innebär en massa merarbete. :-(

Redigerat av Kung67, 17 January 2011 - 00:00.

Postad 17 January 2011 - 00:49

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Jag har har för mig att företag måste meddela RT när någon köper en TV från dem.

Samma sak har hänt tidigare, fast då köpte jag min TV från OnOff och Expert.

Postad 17 January 2011 - 10:04

Unregisteredb7b695e2
  • Unregisteredb7b695e2
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag har har för mig att företag måste meddela RT när någon köper en TV från dem.

Samma sak har hänt tidigare, fast då köpte jag min TV från OnOff och Expert.

Jo. Alla handlare har ett ansvar att meddela radiotjänst när dom sålt en tv.
Så det sprollar var man handlar.
Vet dock inte hur seriösa alla handlare är med det där men med tanke på hur het på gröten radiotjänst varit senaste åren så är det nog många som meddelar.

EDIT by Mod: Olämpligt språkbruk, inlägget redigerat.

Redigerat av Unregisteredb7b695e2, 20 January 2011 - 10:35.
Olämpligt språkbruk. Ord redigerade.

Postad 17 January 2011 - 17:37

Ibymafayhas
  • Ibymafayhas
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Har köpt två apparater från komplett. Den första 2008 och de meddelade de inte RT, troligtvis för att den var grå importerad. Nu senast kom det ett samtal.

Postad 17 January 2011 - 22:07

Mr Vega
  • Mr Vega
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Alla som säljer TV apparater i Sverige har en skyldighet att meddela Radiotjänst i Kiruna AB (ja, om ni inte har förstått det så är Radiotjänst en vinstdrivande Aktie Bolag) när dom har sålt en apparat.
Detta gäller alltså även Komplett.se. Huruvida information når Radiotjänst i Kiruna AB och om dom i sin tur ringer upp direkt eller inte skiljer sig från fall till fall. Jag har hittills köpt två TV-apparater via komplett.se och blivit uppringd en gång hittills. Ena gången köpte jag inte TV:n till mig själv vilket jag sa och sen var det inte mer med det.

Vad jag vet så finns det ingen lag som säger att ni måste säga till dom vem ni gett bort TV:n till, så strunta i att informera. Skulle dom ändå tjata så ändra er o säg att ni slängt TV:n eller liknande. Dom kan inget bevisa ändå.
Och om ni får hem någon som knackar på dörren så kan ni blåneka om att ni har en TV. För det första får kontrollanten inte komma in i ditt hem för att försöka se om ni har en TV, inte ens om ni bjuder in personen. För det andra så är det alltid ord mot ord när det gäller kontrollanter, och detta gäller även om personen har sett TV:n, antingen via dörröppningen eller genom ett fönster. Ni kan fortfarande neka och kontrollanten kan inte göra det minsta åt saken.

En sak till som kan vara bra att veta är att läsa på lagen lite. Många som ringer från Radiotjänst i Kiruna AB läser efter manus och kör stenhårt efter den. Bla så hävdar dom lagen om Avgiftsskyldighet paragraf 2b, vilket är en lag som uppvädes 2009 och ersattes med paragraf 3.

Nu säger jag inte att ni ska strunta i att betala, det är (komiskt nog) en lagstadgad avgift som "ska" betalas om du nyttjar TV, men det skadar inte om fler är mer pålästa så att den här idiotiska lagen som faktiskt skyddar en vinstdrivande Aktie Bolag försvinner helt...

Postad 18 January 2011 - 14:56

Unregisteredb7d789c0
  • Unregisteredb7d789c0
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

RT ringde till mig också. Om jag hade vetat detta hade jag aldrig beställt någon TV från Komplett. Mitt mobilnr var dessutom hemligt. Detta går väl att lösa men innebär en massa merarbete. :-(

RT ringde min sambo ang ett TV köp vi gjorde för en månad sen. Sedan dagen efter ringde jag upp RT och sa att vi hade lämnat tillbaka den TV:n.
Mycket enkelt, hon sa okej, men då stryker vi ert TV-innehav och ni slipper betala avgiften!

Sen fråga hon även om de inte skulle kontakta mig igen, ja svara jag självklart! Dem kan endast se om du köpt en TV, inte lämnat tillbaka eller gett bort etc.

Postad 18 January 2011 - 20:18

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Angående de åtta medföljande Blu-ray-filmerna (Snabba Cash, Aviator m.fl). Det var en box men var det 8 separata BD-skivor? Tacksam för info.

Postad 18 January 2011 - 20:20

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Angående de åtta medföljande Blu-ray-filmerna (Snabba Cash, Aviator m.fl). Det var en box men var det 8 separata BD-skivor? Tacksam för info.

Box o box..
Tänk dig 3-4 BD fodral, så tjock är fodralet. I det ligger de 8 filmerna.

Postad 19 January 2011 - 16:08

Unregisteredb7b695e2
  • Unregisteredb7b695e2
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Härlish!

Vilka lirare posten är.
Beställde hempaket så de skulle komma mellan 17-21 då ju som jobbar på dagarna.
Klockan nio imorse stod det två snubbar å ringde på min dörr.

-Hej. Vi har två paket till dig.
-Två? Det ska ju vara tre..
ena snubben kollar på sin handdator
-Sedär, undrar var de tredje paketet är. Vad innehåller det?
-En 50tums tv så den borde synas.
Kille nummer två säger då:
-Jaha ja den kommer imorgon! Vi ringer dig direkt den ska köras ut. Är du hemma på dagen?
-Nja jag jobbar ju som på dagarna..
-Jamen vi ringer dig när den kommer!
Jag skriver under och dom sticker.

En timme senare ringer en annan postsnubbe.
-Tja. Vi har en tv här som du ska ha.
-Hej, ja de var två snubbar här tidigare som sa att den inte kommit.
-*mutter mutter* ja domdär två *mutter mutter*.. Jag skickar en ny kille som kommer med tvn.
En timme senare så kommer det en snubbe med tvn.

Anyway, nu står den här. ska packa upp den senare.
Återkommer när jag provat den lite.

Postad 19 January 2011 - 19:16

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Vad är det med tillverkare att alltid gå den sämsta vägen och skapa massa nytt skräp?

Har precis börjat sätta mig in i hur mediaspelarna fungerar i TV/blu-ray. Tog ju för givet att det skulle vara enklaste möjliga med bara uppspelning från nätverksenheter men icke. Det är något värdelöst system som man måste köra ett extra program på datorn för att se nått. Läste här att serviio skulle vara ett bra sådant så har nu installerat det och sedan väntat i 20min på att det ska läsa igenom disken jag la till som inte ens innehåller mycket media filer. Den blev dock klart tillslut och programmet tar nu 400MB i minne istället. Det funkar ju att spela upp men med ett otroligt dåligt system att välja filer. Varje gång man lägger till en fil i mappen och ska uppdatera så tar det ytterligare 10min också för att lägga till en fil...

Varför ska de skapa såna här skitsystem när det funnits fungerande nätverkssystem som kan göra det otroligt mkt bättre sen nätverkets födelse? Ska man lägga till hårddiskarna i servern istället för bara den tillfälliga lagringen på media/spel-datorn så kommer den ju stå där i några timmar innan minnet tar slut.

Finns det något bättre program eller system än serviio eller är det bara att fortsätta använda datorn som spelare?

Postad 19 January 2011 - 21:44

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ Jensa86, kan bara hålla med dig.....
Jag har oxå prövat pcsm & det suger.
Nu laddar servio in filer, känns dock inte helt bra heller, får dock igång lite film bla.

Vet inte om det är sagt innan men på avs forum så är det många som prisar mezzo.
Kostar förvisso 30$ men enligt många värt det.
Dom har en 15 dagars trial i fullversion så det finns inget att förlora.
Ska tanka ner för test imorgon.

Postad 20 January 2011 - 10:09

Nilzohn
  • Nilzohn
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tips! Komplett har samma paket för 9990 igen. I förrgår låg det på 10990, så det tycks pendla. Passa på...det gjorde jag! ;)

Så blev det med 42" S20..

Postad 20 January 2011 - 11:34

Unregistered87009336
  • Unregistered87009336
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Härlish!

Vilka lirare posten är.
Beställde hempaket så de skulle komma mellan 17-21 då ju som jobbar på dagarna.
Klockan nio imorse stod det två snubbar å ringde på min dörr.

-Hej. Vi har två paket till dig.
-Två? Det ska ju vara tre..
ena snubben kollar på sin handdator
-Sedär, undrar var de tredje paketet är. Vad innehåller det?
-En 50tums tv så den borde synas.
Kille nummer två säger då:
-Jaha ja den kommer imorgon! Vi ringer dig direkt den ska köras ut. Är du hemma på dagen?
-Nja jag jobbar ju som på dagarna..
-Jamen vi ringer dig när den kommer!
Jag skriver under och dom sticker.

En timme senare ringer en annan postsnubbe.
-Tja. Vi har en tv här som du ska ha.
-Hej, ja de var två snubbar här tidigare som sa att den inte kommit.
-*mutter mutter* ja domdär två *mutter mutter*.. Jag skickar en ny kille som kommer med tvn.
En timme senare så kommer det en snubbe med tvn.

Anyway, nu står den här. ska packa upp den senare.
Återkommer när jag provat den lite.

Du hade tur ändå, får jag säga. Själv beställde jag också Hempaket, efter betydligt mer än 24 timmar (nästan en vecka) anländer paketet till min hemstad. Jag ringer upp och bokar utkörning mellan 17-24. Väntar, ingen dyker upp. Ringer nästa morgon, och berättar vad som hänt, bokar ny utkörning 17-24. Väntar, ingen dyker upp. Ringer nästa dag, bokar en tredje gång och till slut, på den tredje kvällen, dyker posten upp med paketet. Reklamerade frakten från Komplett, fick tillbaka min fraktkostnad och kontaktade Postens kundtjänst som efter c:a 2 veckor kontaktade mig, bad om ursäkt och gav mig några biobiljetter och en pocketbok. Slutet gott allting gott!

Postad 20 January 2011 - 13:19

Unregisteredb7b695e2
  • Unregisteredb7b695e2
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Inte hunnit glo så himmla mkt ännu men några grejjer som slagit mig hitills.

Buzzet finns. Dock är det inget jag inte hör om jag inte går nära tvn. Ser man tv utan ljud på nätterna så kan man nog höra det om man sitter nära men jag tycker inte att det är nått störande ljud ändå. Skillnaden är inte så stor från min gammla plasma. LG 50PG3000.
Svärtan: Jisses vilket skit tänkte jag. Dock så var det som med min min förra plasma, det tog ett tag innan svärtan blev ok.
Samma sak med denna. Redan efter 2-3 timmar blev svärtan mkt bättre. Redan nu är den faktiskt rätt bra.
Svårt att uttala sig om inbränningar då tvn inte är "inkörd" än så länge.

Ska pilla med lite inställningar å skit senare.

Hur länge tog det för er att få filmerna?

Postad 20 January 2011 - 14:57

Unregistered87009336
  • Unregistered87009336
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jaha, nu har TVn anlänt och jag är nöjd så långt!

Någon sim kör med CA-modul för Canal Digital HD? Vilken, funkar bara Strong?
Någon som provat USB-dongel, annan än Samsungs egna?

MVH

JIKen

Jag testade en D-link DWA-140 som enligt vissa amerikanska diskussionssidor skulle funka. Det gjorde den tyvärr inte. Kan bero på annan firmware kanske,vad vet jag. Nu kör jag med en Linksys WRT54GL med tomato firmware som jag har kopplat i wireless bridge mode som jag kopplar trådat till TVn. Som huvudrouter använder ytterligare en router av samma typ. Trots att det inte är wireless N så fungerar det ganska bra. Jag kan strömma filmer i HD men det laggar om jag kör 3D-filmer i MKV-format. Även om det fungerar med ett wireless g-nät, tror jag man ska satsa på ett wireless -n-nät. Jag använder mig av Servioo för att strömma och det funkar bra.

Postad 21 January 2011 - 04:33

Defeat
  • Defeat
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Tja! Tittade förbi komplett.se och fick se " samsung 50" full hd 3d tv inklusive 3d-bluaray spelare + 3 glasögon + bluerayfilmer". Satte tuggumit i halsen och tittade noga, visst fan stämde det!

Vad jag vet kostar BARA tvn över 15.000kr om man vill ha 3d. Och då är det utan glasögon och utan filmer och bluerayspelare + mindre än 50" PLUS LED/LCD (plasma är väl bättre, men trotts det billigare?).

Vad är det negativa med tvn frågar jag då, eftersom den är så billig? Är det en bra tv med SJUKT erbjudande, eller är den dålig?

3d tekniken är aktiv 3d?

Vi har en samsung 50" plasma med halv-hd som vi köpte för 10.000kr för något år sedan, tror det är 4 serien. Är bilden bättre på Samsung PS50C685?

För jag är verkligen inte nöjd med våran nuvarande samsung.. Hade hört att plasma skulle ha bra färger och framför allt bra svärta. Våran samsung ger någon vit-grå färg istället för svart, svärtan på våran samsung plasma TV är definitivt sämre än på en genomsnittlig LCD (som ska ha dålig svärta). Är det en felinställning på TVn, eller är samsung så här dåliga på plasma, eller kan man förvänta sig att denna 3d-tvn har bättre svärta än våran gamla?

En plasma fungerar väl så att den kan släcka valfria pixlar i princip, varför i hellvete lyser våran samsung plasma ljusgrått när den ska visa svart, istället för att släcka skärmen? En kompis LED tv har imponerande svärta, men sen såg jag att det berodde på att den justerade ljuset, i mörka partier blev bilden betydligt mörkare, denna funktion borde väl finnas på plasmor med?

Onödigt långt inlägg.. Ledsen. Det jag undrar är helt enkelt hur bilden är på Samsung PS50C685:) Jag har läst lite i tråden och vissa hyllar den och vissa är besvikna. Men allt handlar ju om ens referenser! Är den betydligt bättre än våran 2 år gamla samsung halv-hd plasma, och motsvarar den andra tv-apparaters bildkvalitet i 10.000kr klassen?

Hittills har jag fått ett dåligt intryck av samsung, då de lyckats med bedriften att tillverka en plasma med sämre svärta än LCDer, frågan är som sagt hur denna står sig?

Tack på förhand!

EDIT: Bluerayspelaren som föjer med kittet på komplett, är den bra eller? Jämfört med playstation 3, hur är bilden och ljudet? Funderar antingen på detta paketet, eller en lite billigare tv + PS3 för att köra blueray + spela lite

Redigerat av Defeat, 21 January 2011 - 04:43.

Postad 21 January 2011 - 09:50

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Ett råd: KLIPP TILL - nu! För 10K är det ett kanonköp. Visserligen finns det knappt några 3D-filmer i dagsläget men detta kommer att ändras 2011. Bra att vara förberedd.

Jag var själv först inte nöjd med svärtan men om du jobbar med inställningarna ser det riktigt bra ut.

Negativt: mitt och mångas ex buzzar en del. Helst skulle man ha en ljudlös TV. Om du har hemmabioanläggningen på spelar det ingen roll.

Sedan skulle det inte skadat med en tunnare ram och mindre vikt men man kan inte få allt för 10 papp.

Trevlig helg!

P.s. Komplett rapporterade till Radiotjänst vilket kan vara bra att känna till.

Redigerat av Kung67, 21 January 2011 - 09:51.

Postad 21 January 2011 - 10:37

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
@ Defeat

Bilden är sådär första gången man startar den, men den blir bättre och bättre ju längre du använder den (Samma sak gäller svärtan). Jag hade en Sony W3000 innan och svärtan är bättre på Samsungen. På Sonyn så var den mer svart/blå.

Bluray spelaren är GULD! Jag har kopplat den till Sony TVn i vardagsrummet. Bilden är kanon och mediafunktionen är grym! Ett stort plus är att den tar emot NTFS diskar.

Jag har bara testat 3D med PS3 och det har funkat riktigt bra faktiskt.

Postad 21 January 2011 - 13:26

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med, för 10 laxar är det ett klipp.
Verkar som att blueray filmerna inte ingår nu dock?
Ang. buzzning, min är knäpptyst.....

Har nu fått igång streamingen iaf, mezzmo va lösningen för mig.
Ända filerna jag har problem med nu är mpeg.ts från min dreambox, ska se om jag kan få igång dom oxå.

Förstår dock inte varför samsungs egna pc share manager & serviio inte vill funka?

Postad 21 January 2011 - 16:42

Defeat
  • Defeat
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Okej låter bra! Så det är förmodligen bättre bild än våran samsung plasma ur 4 serien? För den är värdelös... Trista färger, sämre svärta än en lcd osv, och den är inte så gammal trotts allt..

Men hur står sig ett PS3 mot bluerayspelaren som följer med i bild och ljud samt 3D? Alla kompisar har skaffat ett PS3, så jag tänkte det hade ju vart kul att köpa så man kan lira lite med, plus att man får 3d-blueray på köpet! Frågan är om bluerayspelaren i paketet är bättre, så man kan motivera köpet?

Om vi jämför med denna, hur är bilden på samsung plasman jämfört med den? Och är ambilight något att ha?;)

Ursäkta för alla frågor, jag vet att plasma är "bäst". Men jag har inte riktigt blivit bevisad än. LED har ju fantastisk perfekt svärta och fantastiska färger, medans de plasmor jag sett bara varit dassiga med vit svärta. LED är ju en vanlig LCD egentligen, hur kan de ha en så bra bild?

BTW! Är samsungen jämförbar med denna? :)

Postad 21 January 2011 - 17:05

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

De inställningar jag använder nu är
Cell:15
Kontrast:75
Ljus: 52
Skärpa:0-25 beroende på källa
Färg: 48
Warm 2

Vitbalans:
R-Offset: 28
G-Offset: 25
B-Offset 26
R-Gain: 10
G-Gain: 25
B-Gain: 26

Gamma +1/+2 lite beroende på källa

resten av allt på off ;)

När det gäller gamman, så hade jag den neutralt från början.
Tyckte dock att färger och bilden överlag kunde kännas mörk och "tung" ibland :)
Sen läste jag nån blogg där personen i fråga hade kalibrering av TV apparater som hobby, och han var väldigt bestämd med att c7000, i det fallet, skulle ha gamma på +2 för att ha en "korrekt" gamma på 2.2.
Lät som en hög inställning, samt att det gällde c7000, så vet inte hur korrekt det verkligen är på c685.
Men jag provade att höja gamman, och jag tycker det gör enorm skillnad.
Färger blir så mycket mer naturliga.

Har du testat inställningarna som dom har i Flatpanels recension?

Picture preset: Movie
Cell light 16
Contrast 81
Brightness: 50
Sharpness: 5
Tint: G50/G50
Eco Off
Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Gamma +1
Color Space Auto
Flesh Tone 0
xvYCC Off
Color Tone Warm2
Size Screen Fit
Digital Noise Filter Off
Mpeg noise filter Off
HDMI Black level Low
Edge enhancement Off
R-Offset 27
G-Offset 24
B-Offset 25
R-Gain 30
G-Gain 21
B-Gain 26

Hur tycker du dessa inställningar jämfört med dina? Kör du samma inställningar i 3D?

Har inte heller fått mina shrekfilmer än... Fick Blu-ray filmerna för ett bra tag sedan.

3D lägena över/under samt sida vid sida: Om man kollar på en 2D sändning, vad har dessa då för funktion? Den enda som funkar verkar vara 2D - 3D?

Redigerat av Peglund, 21 January 2011 - 17:16.

Postad 22 January 2011 - 15:45

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Hade lite filmer på ett USB-minne. Satte i detta i Blu-rayspelaren, spelade upp och tryckte på info på tv fjärren. Såg då att filmen spelades upp i 50 hz. Någon möjlighet att få uppspelning i 60 hz?

Någon som vet om det finns möjlighet att att även ställa om digitalboxen, Telia, till 60 hz?

Postad 24 January 2011 - 19:26

Unregisteredaaf31247
  • Unregisteredaaf31247
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Några frågor till er som använt denna ett tag:

1. Har någon testat att använda Samsungs dongle till? Måste man använda samsungs eller finns några andra som fungerar?

2. Någon som testat remote programmet med iphone? Fungerar detta?

3. Vad är det med inbränningar för er som använt den ett tag? Blir det "mildare"? Rekommenderar ni att använda denna att köra med playstation eller 360?

Postad 25 January 2011 - 07:45

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Några frågor till er som använt denna ett tag:

1. Har någon testat att använda Samsungs dongle till? Måste man använda samsungs eller finns några andra som fungerar?

2. Någon som testat remote programmet med iphone? Fungerar detta?

3. Vad är det med inbränningar för er som använt den ett tag? Blir det "mildare"? Rekommenderar ni att använda denna att köra med playstation eller 360?

På 3 an kan jag svara. Jag har haft tv:n sedan i december. Efter att ha haft den i över en månad så har jag nu ställt in alla inställningar. Orkade inte köra in den 200 timmar som folk pratade om, utan jag körde den i stället i över en månads tid. I början märkte jag väldigt mycket att bilden låg kvar länge och tydligt. Kör mycket GT 5 och särskilt tiderna kunde man se en bra stund efteråt.
Men, nu har jag märkt att detta har nästan helt upphört. Det har ju inte helt försvunnit, man kan se det lite, men bara bråkdelen av vad som var innan.

Postad 25 January 2011 - 09:50

Nilzohn
  • Nilzohn
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har nu fått min C685 + BD-C5900. Svärtan når inte upp till Panasonics modeller, men det räknade jag inte med heller. Dock är den absolut helt OK. Riktigt bra bild på "vanliga" sändningar måste jag säga. Helt i Panasonic-klass här.

Aaaaaningen buzzing, men inget som stör vid normalt TV-tittande (och då är jag känd för att vara kräsen för oljud).

Har dock lite problem med Blu-rayspelaren. Den klarar inte vanliga AVI (hemmafilmer, skjutna av gammal Nikon-kompakt) samt MKV alls (Armageddon 720p). Den inbyggda spelaren i bakkant på TV'n läser dem utan problem! Någon som har någon fix för detta?

Postad 25 January 2011 - 10:12

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Såg att TVn har kommit upp på Samsung.se ( http://www.samsung.c...e...&returnurl= )

Går man in i TVn och kollar FW så är den ifrån sept-2010, iallafall på min. Fast på Samsung hittar man en FW från okt-2010.
Nån som vet nåt om den?

Sen hade jag en annan fråga, hur är med pixelgaranti på den här TVn? Jag har hittat minst 5 döda pixlar på min och funderar på att skicka in den.

Någon som har erfarenhet med Samsung och pixelgaranti?

Postad 25 January 2011 - 15:14

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Sen hade jag en annan fråga, hur är med pixelgaranti på den här TVn? Jag har hittat minst 5 döda pixlar på min och funderar på att skicka in den.

Någon som har erfarenhet med Samsung och pixelgaranti?

Citerar mig själv.

Ringde Samsung supporten gällande dödapixlar och han sa att det är NOLL tolerans!
Det dom gör är att dom skickar nån som kommer och byter ut hela panelen på plats. Det är riktigt bra service!
Jag hade 7 dödapixlar varav 2 blinkade.
Återkommer med mer info.

Postad 27 January 2011 - 15:03

Defeat
  • Defeat
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Ni som har TVn! Är svärtan okej på den?

Är så sjukt sugen på att slå till så det är inte sant! Det enda som håller mig borta är att vi har en Samsung 50" hd-ready plasma tv som vi köpte för 10k för 2 år sedan hemma. Den har sämre svärta än en lcd, så har inte helt förtroende för samsung när de lyckas göra en plasma med sämre svärta än lcd..

Är svärtan så OK att man inte stör sig på den på denna TVn i alla fall?

Postad 27 January 2011 - 15:57

dala
  • dala
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Delvis en inställningssak men det finns helt klart apparater med bättre svärta.

Postad 27 January 2011 - 16:09

Unregistered60e95600
  • Unregistered60e95600
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Är så sjukt sugen på att slå till så det är inte sant! Det enda som håller mig borta är att vi har en Samsung 50" hd-ready plasma tv som vi köpte för 10k för 2 år sedan hemma. Den har sämre svärta än en lcd, så har inte helt förtroende för samsung när de lyckas göra en plasma med sämre svärta än lcd..

Iofs så hänger mest mitt byte på buzz som jag inte orkade leva med, provade 2 olika tvs sen gav jag upp.
Blev en pana 50g20 ist, och det var helt klart några steg upp i bildkvalite från 685..

Visst vill du ha billig 3D go for it, vill du ha en bra tv.. never!

Postad 28 January 2011 - 01:55

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0
Har beställt denna tv till mina föräldrar!

Min fråga kanske rdan är besvarad i tråden (men det är 32 sidor) jag undrar om det finns någon "filmfil" att ladda hem och bränna in denna tv med för att undvika inbränningar! eller hur gör ni?

Och, har jag förstått rätt att man när man köra en sådan filmslinga att man ska ha allt lågt inställt, ljus färg etc. ?

Postad 28 January 2011 - 06:37

Defeat
  • Defeat
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Min fråga kanske rdan är besvarad i tråden (men det är 32 sidor) jag undrar om det finns någon "filmfil" att ladda hem och bränna in denna tv med för att undvika inbränningar! eller hur gör ni?

Och, har jag förstått rätt att man när man köra en sådan filmslinga att man ska ha allt lågt inställt, ljus färg etc. ?

Det man ska göra med en plasma tv i början är väl att sänka ljus och kontrast och ha det så i 200 timmar, aldrig ha stillbild på tvn osv.

Aldrig hört om någon "inbrännings-film", vem orkar köra en sådan i 200h?;) Däremot finns ju filmer för att få bort INBRÄNNINGAR.

Postad 28 January 2011 - 07:49

Defeat
  • Defeat
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Kan du skriva en snabb recension om bilden på tvn när ni fått den?;)

Angående kompletts "erbjudande", vågar man vänta i två veckor till att beställa den? Vill inte bränna hela lönen denna månaden direkt... Tror ni den kostar 10.000kr om 2-3 veckor också?;)

Sen den oändliga frågan om LCD/LED vs Plasma... Har LED mer djupare svärta (ser ut som det) och skarpare och mer lysande/ljuvliga färger medans plasma har mer dassigare och mer utsmetad bild, men som är mer "verklighetstrogen"?

Postad 28 January 2011 - 10:00

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Nån länkade till denna fil för ett tag sen. Det är en DVD ISO du kan bränna och köra. Visar en massa olika färger och mönster antar jag. Har inte testat själv.

http://www.eaprogram...n_DVD_R_ISO.zip

Postad 28 January 2011 - 10:04

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Jo.. Det finns en funktion i TVn som tar bort tillfälliga inbränningar.
Man hittar den under avc.inställningar (?) --> inbränningsskydd --> rullande

Brukar köra det i 10 min efter att jag använt TVn.

Postad 28 January 2011 - 10:16

Defeat
  • Defeat
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Du ska veta att en plasma tv hela tiden slits, och att inbränningar beror på att vissa områden på skärmen har slitits snabbare än resten av skärmen. Dessa funktioner som tar bort inbränningar sliter alltså hela bilden till det inbrändas nivå. Låter brutalare än vad det är.

Men att hela tiden köra ett inbränningsbortagnings-program på tvn sliter på den. Vad jag läst i alla fall och låter logiskt

Inbränningar finns knappt på plasma idag. Det kan hända att tv4 loggan stannar kvar ett tag ifall man kollat på tv4 i några timmar, men byter man till canal + efter det så försvinner tv4loggan efter några minuter. Man behöver alltså inte köra inbränningsskydd för att få bort tillfälliga inbränningar. Tror att inbränningsborttagningar skall köras ifall du har brutala inbränningar som inte försvinner vid normalt tv-tittande. T.ex om du visar en semesterbild och sedan glömmer tvn på i flera timmar. ;)

Har en samsung 50" plasma ur 4-serien och har inte fått några permanenta inbränningar på den. Allt försvinner efter någon minut

Postad 28 January 2011 - 10:39

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
@Deafeat

Jag använder TVn till endast PS3, det är därför jag kör den funktionen.
Jag har fått en permanent inbränning i min skärm, dock så hade jag den innan jag hittade den inbyggda inbränningsskyddet.

Vid vanlig Tv tittande blir det nog inga inbränningar men vid spel så blir det enhel del! Behöver bara ha samma bild i max nån minut, dock så försvinner tillfälliga IB efter ett par minuter.

Nu ska jag ju få min panel utbytt så jag ska vara mer noga med den nya. Ska nog köra in TVn med låga inställningar första månaden.

Postad 28 January 2011 - 10:41

Nilzohn
  • Nilzohn
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Svärtan når inte fram till Panasonics bättre modeller, men med tanke på priset (3D + 50" + Blu-ray + 3 par glasögon) har jag absolut inget att klaga på. För märkbart bättre svärta får du pröjsa lika mycket, och inte få 3D - eller det dubbla för att få 3D!

Det beror väl på dina preferenser och hur mycket du är villig att lägga på utrustningen. För de här pengarna är det ett klipp, IMO.

Postad 28 January 2011 - 17:31

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0
Tack för svaren ang "inbränningsfilmen"

En fråga till! ska till dom imorgon för att installera hela alltet! dom har en relativt modern förstärkare (yamaha) med hdmi, men den är ett år dock, och lär bara stödja 1.3 måste jag då koppla:

b-rayspelare-->TV: HDMI för bild.
b-rayspelare-->Yamaha Förstärkare: digital coax/spdif för ljud.

?

Postad 29 January 2011 - 00:09

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Tack för svaren ang "inbränningsfilmen"

En fråga till! ska till dom imorgon för att installera hela alltet! dom har en relativt modern förstärkare (yamaha) med hdmi, men den är ett år dock, och lär bara stödja 1.3 måste jag då koppla:

b-rayspelare-->TV: HDMI för bild.
b-rayspelare-->Yamaha Förstärkare: digital coax/spdif för ljud.

?

Du kan lika gärna koppla b-rayspelare-->Yamaha-->TV. Då får du både bild och HD ljud på vanliga bluray filmer.
Ska du se 3D med HD ljud så måste du ha en HDMI 1,4 kompatibel förstärkare.
Skulle du koppla som jag nämnde så kommer du att få vanlig Dolby Digital el DTS vid 3D filmer.

Postad 29 January 2011 - 00:44

Unregistered60e95600
  • Unregistered60e95600
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Ganska tråkigt att man behöver göra det med en tv.
Råkade somna med en dvd meny (inga animationer) på i 2h på min g20, inte ett spår av det.

Postad 29 January 2011 - 00:57

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Ganska tråkigt att man behöver göra det med en tv.
Råkade somna med en dvd meny (inga animationer) på i 2h på min g20, inte ett spår av det.

Som jag skrev så spela jag bara PS3 på min TV och det är mycket mätare, text, ikoner osv som inte rör sig. Jag spelar, till 95% bara Black Ops och i ca 3-4h per dag. Det är ganska många ikoner som är fasta. För att undvika permanenta inbränningar så körde jag detta i 10 min efter mitt spelande. Det är inte direkt jobbigt att starta igång det precis, sen så stängs TVn av automatiskt efter 10 min.

Jag har iofs aldrig ägt en plasma tidigare så jag vet inte hur man ska hantera den i början.
Vad jag har läst så ska man passa sig för fasta bilder de första 200h. Blir säkert mycket bättre efter 200h.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.