Apple iPhone 4S 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(38)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(150)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 64GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 09 October 2011 - 12:22
Postad 09 October 2011 - 13:28
"It just might be" om man översätter till svenska blir det : "det kan mycket väl vara.." när man marknadsför så måste man ju ändå lyfta fram produkten med ord som lockar, meningen ovan säger inte 100% att det är så utan att det kan vara så. När det gäller kameran så sägs det ju att man kör på samma kamera som (lägre mpix) sony ericsson Arc och den har ju blivit erkänd som en av de bättre.
Såna här tramssaker av apple som får mig att inte köpa BLA!
Postad 09 October 2011 - 14:04
Postad 09 October 2011 - 14:05
Postad 09 October 2011 - 15:43
Skulle tro svenska priser blir runt 6000 / 7000 / 8000 sek för 16/32/64 GB versionerna
Snarare 5495 SEK / 6495 SEK / 7495 SEK med tanke på priserna i UK
Postad 09 October 2011 - 15:52
Någon som för övrigt sett hela Keynoten än? Kikade på den för några dagar sedan och där hade vi det igen! "...making the iPhone 4 (and iPhone 4S) the thinnest smartphone". Vad är meningen med detta? Varför ljuger man? Detta kommer bara resultera i bakslag längre fram.
Är det så?
http://www.pcworld.c...alaxy_s_ii.html
Postad 09 October 2011 - 18:56
Intressant. Personligen tycker jag det är BS, hur ASA har bedömt det. Jag tycker tjockleken är mest intressant att diskutera, där jag "håller" telefonen. Jag håller håller i en mobiltelefon ungefär i mitten på telefonen - inte "på" kameran. Det är inte heller speciellt smidigt, smart eller knappt möjligt att hålla den enbart nere där antennen är.
Är det så?
http://www.pcworld.c...alaxy_s_ii.html
Så, ur min synvinkel, som konsument, så tycker jag beslutet är felaktigt, även om jag kan förstå hur de på ASA har tänkt. Om man ska göra en rättvis bedömning så tycker jag nog att man får se det ur flera synvinklar, där tillbehör och passning i en ev. ficka eller ett fodral är ett. Men men, det är lite off topic.
Postad 09 October 2011 - 19:43
Intressant. Personligen tycker jag det är BS, hur ASA har bedömt det. Jag tycker tjockleken är mest intressant att diskutera, där jag "håller" telefonen. Jag håller håller i en mobiltelefon ungefär i mitten på telefonen - inte "på" kameran. Det är inte heller speciellt smidigt, smart eller knappt möjligt att hålla den enbart nere där antennen är.
Så, ur min synvinkel, som konsument, så tycker jag beslutet är felaktigt, även om jag kan förstå hur de på ASA har tänkt. Om man ska göra en rättvis bedömning så tycker jag nog att man får se det ur flera synvinklar, där tillbehör och passning i en ev. ficka eller ett fodral är ett. Men men, det är lite off topic.
Tjockleken för min del är mest hur bra den passar i fickan o.s.v, så då får man väl räkna in alla delar av telefonen.
Men visst, det är inte stora skillnader.
Postad 11 October 2011 - 06:00
Det är inte vad tråden handlar om så back to topic please!
Postad 11 October 2011 - 14:16
Visst jag spänner av om ni håller er till vad trådarna handlar om.
Snart kan ni likagärna lägga ner hela forumet. Man får ju aldrig skriva nått! Det handlade om att importera iPhone4S. Då ska jag anmäla varenda ett inlägg som inte har 100% att göra med vad som står i topic. Spänn av lite va?
Momsen diskuterades i ett par inlägg sedan var det en hel del dividerande om vem som hade rätt när det gäller huruvida det var nytt eller ej.
Ett par inlägg som bara var axelryckningar. Tillförde de forumet eller denna tråd något matnyttigt för oss andra i frågan om momsens vara eller icke vara?
Nej, jag valde då att dölja dessa inlägg för att hålla tråden så "ren" som möjligt.
Tack för visad hänsyn och väl mött på forumet i framtiden.
Postad 11 October 2011 - 16:51
Uppdate: Nu är iTunes 10.5 släppt för nedladdning. Förberedande för iCloud!!
Redigerat av Whopper, 11 October 2011 - 18:18.
Postad 12 October 2011 - 08:50
funderar nämligen på att förlänga mitt nuvarande abb hos halebop på 12 månader, då kan jag köpa iphone 4 16gb för 3000kr
sen när det är 3 månader kvar av bindnongstiden kan jag förlänga igen, och då köper jag 5:an
en sprillans ny iphone 4 för 3000kr är ju inte så dyrt.
vad tycker ni, verkar det vara en bra ide?
Postad 12 October 2011 - 09:22
(och nu var det tydligen nya bud som gällde. Senaste nyheten säger 1PM EST) ZzzzZZZzzz...hmmm
Redigerat av Unregistered52a88696, 12 October 2011 - 09:24.
Postad 12 October 2011 - 10:20
iPhone 6 blir det ju. iPhone 4S = iPhone 5 enligt Apples numrering.
iPhone 5 tidigast oktober-november 2012.
Postad 12 October 2011 - 10:37
iPhone 6 blir det ju. iPhone 4S = iPhone 5 enligt Apples numrering.
I såna fall hade väl Iphone 4 varit Iphone 5 med tanke på Iphone 3 och 3GS. Iphone 4S är en förbättrad Iphone 4 och det kommer troligen ingen 5a förrän tidigast nästa sommar. Frågan är hur mycket man kommer kunna förbättra/förändra till Iphone 5, förmodligen lika lite som till Iphone 4S.
Postad 12 October 2011 - 10:44
Postad 12 October 2011 - 10:54
någon som vågar gissa i vilken månad eller kvartal iphone 5 kommer att släppas?
funderar nämligen på att förlänga mitt nuvarande abb hos halebop på 12 månader, då kan jag köpa iphone 4 16gb för 3000kr
sen när det är 3 månader kvar av bindnongstiden kan jag förlänga igen, och då köper jag 5:an
en sprillans ny iphone 4 för 3000kr är ju inte så dyrt.
vad tycker ni, verkar det vara en bra ide?
Betalar man inte typ 250:-/mån för telefonen också?
Kollar själv efter en iPhone 4 i 12mån. Vill inte riskera att vara bunden när iPhone5 kommer. Sitter med en 3GS nu men vill ha en ny iPhone!
4S i 12mån kommer kosta för mycket (kontant) för att jag vill köpa den.
Postad 12 October 2011 - 11:25
Det fanns ingen iPhone 3. Det har funnits iPhone, iPhone 3G (=iPhone 2), iPhone 3GS och iPhone 4. iPhone 4 är den första som har fått en nummer, och det var enligt nummerordning. Om Apple ska följa samma princip blir alltså nästa telefon den 6:e i ordningen, så om den ska heta efter sitt nummer så blir det iPhone 6.
I såna fall hade väl Iphone 4 varit Iphone 5 med tanke på Iphone 3 och 3GS. Iphone 4S är en förbättrad Iphone 4 och det kommer troligen ingen 5a förrän tidigast nästa sommar. Frågan är hur mycket man kommer kunna förbättra/förändra till Iphone 5, förmodligen lika lite som till Iphone 4S.
Postad 12 October 2011 - 15:43
iPhone 5 till sommar, ingen chans att de väntar till nästa höst. Släpps Galaxy 3 i vår blir det ännu tuffare.
Så lät de när Samsung släppte galaxy 2 också. Det hände inte så värst mycket mer än att iphone forsatte öka sin försäljning. Det ska väldigt mycket till för att ios användare ska gå över till android.
http://www.anandtech...gpu-than-ipad-2
Snabbast, helt enkelt.
S = snabbast helt enkelt
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 October 2011 - 15:41.
Postad 12 October 2011 - 18:47
Igång nu. IOS5!!!!!!!!!!
Har den officiella versionen på svenska kommit, eller är det fortfarande diverse beta och annat som ni är glada för :-)
iPhone 5 till sommar, ingen chans att de väntar till nästa höst. Släpps Galaxy 3 i vår blir det ännu tuffare.
Misstänker att i februari eller mars kommer både en Iphone 5 och en Ipad 3.
Samsung avvaktar med sina lanseringar p.g.a. Jobs bortgång.
Postad 12 October 2011 - 19:00
Det går dock att stänga av iCloud för foto.
Redigerat av Unregistered1232, 12 October 2011 - 19:02.
Postad 12 October 2011 - 19:15
iPhone 5 tidigast oktober-november 2012.
Nej, den kommer till sommaren.
Postad 12 October 2011 - 20:20
Jag får ett meddelande som säger "iPhone enheten kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (3200)"
Hur komma förbi detta.
Postad 12 October 2011 - 20:40
Några tips på varför det inte går att installera Ios 5.
Jag får ett meddelande som säger "iPhone enheten kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (3200)"
Hur komma förbi detta.
Jag får samma fel, fast utan felkod. Har försökt tre gånger med omstart av dator och telefon mellan. Möjligen har det att göra med någon säkerhetsinställning på min router att göra, har aldrig uppdaterat hemma tidigare. Ska försöka på jobbet i morgon.
Postad 12 October 2011 - 20:47
Postad 12 October 2011 - 21:57
Finns ju en del nytt här ja! Tar ju lite tid att gå igenom!
Postad 12 October 2011 - 22:12
Betalar man inte typ 250:-/mån för telefonen också?
Kollar själv efter en iPhone 4 i 12mån. Vill inte riskera att vara bunden när iPhone5 kommer. Sitter med en 3GS nu men vill ha en ny iPhone!
4S i 12mån kommer kosta för mycket (kontant) för att jag vill köpa den.
fan det tänkte jag inte på ju
nu vet jag inte hur jag ska göra.
precis som dig så vill jag inte vara bunden när iphone 5 kommer
vad tror du 4s i 12 månader kommer kosta kontant då?
kanske jag skulle köpa polarens iphone 4 för 3000kr ändå då så länge
Postad 13 October 2011 - 03:41
Så där ja! Då ska vi se vad den här versionen har att bjuda på. Tänk om den på ngt magiskt sätt också kunnat fixa det största problemet, mottagningen...
Redigerat av Unregistered52a88696, 13 October 2011 - 04:02.
Postad 13 October 2011 - 06:12
Men när jag nu kopplade in mig på arbetsdatorn så står det ju att alla program och innehåll (med vissa undantag) raderas - och att man för att behålla den informationen ska synka mot den dator man synkar bilder, video etc. med. Och det klarar som sagt var inte min hemmadator.
Så nu vågar jag inte synka, eftersom jag har en massa info lagrad i goodreader samt massa bilder som jag inte vill förlora. Bilderna kan jag iofs försöka föra över till en extern hårddisk (macminins är smockfull), så det är framförallt innehållet i Goodreader och Awesome Notes jag är bekymrad över.
Tacksam för svar!
Postad 13 October 2011 - 07:55
Jag har köpt en Nokia N9 istället, så iPhonen har inte så hög prio längre.
Postad 13 October 2011 - 08:11
men jag uppdaterade min mobil igår kväll jag med. tog en evighet men det fungerar =)
men jag har inte hittat några nyheter i mobilen mer än notiser som man kan dra ner i uppifrån och ner.
skulle vilja ha en lista på vad som är för Iphone 4 och Iphone 4S
som det med kameraknappen i låsskärmen. jag får inte upp nån sån knapp. är det bara för 4S då?
får gärna komma med länk till nån sida som jag kan läsa om alla nyheter. förutom itunes.se där står det inte så mycket.
Postad 13 October 2011 - 08:16
Jag hittar ingen tråd om just bara iOS5 eller dom andra iphone OS.
men jag uppdaterade min mobil igår kväll jag med. tog en evighet men det fungerar =)
men jag har inte hittat några nyheter i mobilen mer än notiser som man kan dra ner i uppifrån och ner.
skulle vilja ha en lista på vad som är för Iphone 4 och Iphone 4S
som det med kameraknappen i låsskärmen. jag får inte upp nån sån knapp. är det bara för 4S då?
får gärna komma med länk till nån sida som jag kan läsa om alla nyheter. förutom itunes.se där står det inte så mycket.
Dubbelklicka på menyknappen, så kommer kameraknappen upp på hemskärmen.
Det enda som inte kommer till 4 utan bara till 4s är spegling via airplay till apple tv och röststyrningen Siri, så vitt jag förstått.
Postad 13 October 2011 - 08:38
Dubbelklicka på menyknappen, så kommer kameraknappen upp på hemskärmen.
Det enda som inte kommer till 4 utan bara till 4s är spegling via airplay till apple tv och röststyrningen Siri, så vitt jag förstått.
ja jädrar dö. det fungerade=) tack. får googla lite på dom nya funktionerna under dagen.
Postad 13 October 2011 - 11:48
Nåja, ännu en anledning till att uppgradera till 4S ;-)
Postad 13 October 2011 - 12:16
Postad 13 October 2011 - 12:20
Tips till dig som har uppdaterat till IOS 5 och skaffat iCloud med ett @me.com konto så att ni kommer åt alla funktioner i iCloud men har ett gammalt Apple ID för betalning. Innan ni gör nedanstående så kan det vara bra att se till att alla kontakter, kalender etc har uppdaterats och finns på ditt @me.com konto på icloud.com.
Jag och X har tidigare delat på Apple ID'et så att man slipper köpa samma apps, musik etc flera gånger men man vill ju inte ha samma mail etc i och med nya iCloud. Lösningen nedan löser detta, varsit iCloud konto men gemensamma appar, musik etc, gött!
På iPhonen kommer du att upptäcka att det primära kontot, det som är reggat i appstore tidigare, tex ett @gmail.com konto, kommer stå reggat för iCloud i iPhonen och att @me.com kontot kommer finnas under e-post inställningarna på iPhonen.
Detta är lite grötigt så såhär gör man för att städa upp/rätta till. De vill använda det primära kontot i iCloud för betalning av extra utrymme, vilket i sin tur gör att man måste logga in med 2 Apple ID's till iCloud. @me.com för mail, kontakter och kalender. @gmail.com för bildström och dokument samt köp av appar, musik etc. För att rätta till detta så går man in i Affär under inställningar och loggar ut från det primära @gmail.com kontot och loggar in med @me.com kontot istället, gå sedan till iCloud under inställningar och radera kontot som skapades under installationen. Logga sedan in igen på samma ställe med @me.com kontot och välja att aktivera det du vill ha i iCloud. Gå sedan in i Affär under inställningar igen och logga ut @me.com kontot och skriv in ditt gamla @gmail.com konto, bocka i musik, appar och böcker om du vill att det ska hämtas automatiskt, klart!
Postad 13 October 2011 - 12:33
Tillslut efter kanske 3-4 försök gick återställningen igenom och efter det uppdateringen. Även om man synkar är dock inte allt kvar.
Jag råder folk som ska uppdatera att vänta tills servrarna är mer stabila så ni slipper detta...
Postad 13 October 2011 - 12:37
Postad 13 October 2011 - 12:38
Du hade nog bara tur. Jag började ladda ner uppdateringen 6-7min efter den fanns att hämta så jag får väl anse mig varit rätt tidigt ute.Jäkla tur man startade direkt när det släpptes! (det fungerade utan problem men tog 2 timmar). Hade jag väntat och läst om alla problem så hade jag väl aldrig vågat!
Postad 13 October 2011 - 12:56
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
10 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?