Nintendo Wii U Basic 2012
(Spelkonsoler)
|
7
|
(15)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(68)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. ZombiU)
(Spelkonsoler)
|
4
|
(1)
|
11 122:- | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. The Legend of Zelda: Wind Waker) 2013 32GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Super Mario + Luigi Bros. U) 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Mario Kart 8) 2014 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(23)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Basic (inkl. Super Smash Bros.) 2015
(Spelkonsoler)
|
5
|
(1)
|
Inga priser |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Wii U, Var köpa? Priser. Erbjudanden. Leveranser. (30 inlägg)
|
13 år sedan |
Wii 2 (166 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 20 November 2012 - 20:17
Postad 21 November 2012 - 15:46
ta det med en stooooor nypa salt...
samma utvecklare som sa att wii u va så kraftfull tidigare men sen visade det sig att dom inte ens hade ett utvecklingskit så hur kunde dom veta det?
även om jag är den som vart mest kritisk lär jag endå försvara nintendo lite mot sånt skitsnack även om jag skulle viljat att den skulle vart lite kraftigare...
kan andra utvecklare få black ops II och AC3 att funka bra dessutom i högre upplösning och dubbelskärm en vad xbox360 och ps3 så lär metro funka oxo hur lätt som helst...
det är A4 games som inte kan programera eller är för lata eller är för fega för att våga släppa det till wii u
Postad 21 November 2012 - 15:50
Kassa utvecklare helt enkelt. Ingen förlust. Det finns tillräckligt med tråkiga FPS ändå.
Postad 21 November 2012 - 16:20
Kassa utvecklare helt enkelt. Ingen förlust. Det finns tillräckligt med tråkiga FPS ändå.
Gissar på att du inte spelat Metro
Postad 21 November 2012 - 18:42
Gissar på att du inte spelat Metro
Nej. FPS är inte riktigt min grej.
Postad 21 November 2012 - 20:00
Nintendo måste ju ha bänkat maskinen för inte kan de va så dumma och släppa 2 maskiner på raken som är efter xbox och ps3 ?
Postad 22 November 2012 - 09:10
So do us please a favour and have another go will ya.
Ps. Inte nintendo fanboy, ser dock trorts det fram emot Wiiu. Men att ha metro som någon form av referens utöver askass optimering är bara nonsense.
Postad 22 November 2012 - 10:21
Ja ok Chistopher. Jag har spelat Metro. Dessutom på en Pc med en vädligt vass SLI konfig. Vart vill du komma med ditt argument? Spelat är allt ANNAT än bra....inte ens mediokert. Ska du kritisera så var lite mer kreativ i dina påhopp. Dessutom det faktum att spelutvecklaren ifråga är lika vass på att optimera som en elefant på att jonglera är givetvis en aspekt som inte heller bör ignoreras.
So do us please a favour and have another go will ya.
Ps. Inte nintendo fanboy, ser dock trorts det fram emot Wiiu. Men att ha metro som någon form av referens utöver askass optimering är bara nonsense.
Det är ju din åsikt. Själv tycker jag att Metro är ganska roligt.
Huruvida det kommer till Wii U eller inte skiter jag personligen i dock, jag spelar FPS på PC.
Redigerat av Warlokk, 22 November 2012 - 10:21.
Postad 22 November 2012 - 15:24
Måste säga det är lite facepalm över det där. Måste hamnat i tidsnöd få ut den till julhandeln.
Postad 22 November 2012 - 15:39
http://www.gamespot....OfTheW%3bReadIt
Måste säga det är lite facepalm över det där. Måste hamnat i tidsnöd få ut den till julhandeln.
ja nintendo gör bort sig igen tyvär klen hårdvara så vi kan glömma en längre livslängd på denna
nu är det 4-5 utvecklare som sagt att cpu,n är riktigt dålig namco, dice, A4 mfl... så det är nog inte bara skitsnack...
känns som wii u va en panik grej nintendo gjorde...
hur i hel... kunde dom ta en över tio år gammal teknik gecko/broadway med låg klock och stoppa i wii u... riktigt föråldrad cpu teknik och långsam...
sägs att troligen är cpu kraften i wii u 20% långsammare en xbox360 eller kanske tillomed sämre...
nintendo måste ju vara stendumma å göra samma sak en gång till och ennu värre gå ut å säga att det är för core gamern...
ska dom lura core gamers att köpa det för att dom sen ska upptäcka att den är klen som s*tan då lär dom aldrig få dom att köpa nästa generations nintendo igen...
därför nintendo vart så tysta om prestandan och så fort det nämnts så har dom börjat pladdrat om annat för att ta fokus från det...
Redigerat av Rumpnisse, 22 November 2012 - 15:44.
Postad 22 November 2012 - 16:06
Hmm, lite missvisande information där. Just den där 5GB-uppdateringen är ju typ 1 GB.
http://www.neogaf.co...ad.php?t=500343
Inte direkt optimalt ändå men 5 GB är den inte.
Borde de inte fixat detta till europalanseringen egentligen? Varför ska vi göra det när de kan göra det. USA är ju betatestare -_-
Postad 22 November 2012 - 17:10
Postad 22 November 2012 - 17:59
Hmm, lite missvisande information där. Just den där 5GB-uppdateringen är ju typ 1 GB.
http://www.neogaf.co...ad.php?t=500343
Inte direkt optimalt ändå men 5 GB är den inte.
Borde de inte fixat detta till europalanseringen egentligen? Varför ska vi göra det när de kan göra det. USA är ju betatestare -_-
Fast jag uppfattade det som att operativsystemet tog 5 gig? Det tar bara 1 gig eller? Inte direkt avgörande 8 gig räcker ju ingenstans oavsett.
http://www.eurogamer...do-wii-u-review
Postad 22 November 2012 - 17:59
Redigerat av Unregistereddc471864, 22 November 2012 - 18:04.
Postad 22 November 2012 - 19:43
Vilken soppa. Efter lite research: OS:et är tydligen 4,2 GB och patchen 700 MB. Resterande utrymme räcker forever om man bara spelar spel (på skiva, som jag).Fast jag uppfattade det som att operativsystemet tog 5 gig? Det tar bara 1 gig eller? Inte direkt avgörande 8 gig räcker ju ingenstans oavsett.
Postad 22 November 2012 - 21:32
Postad 22 November 2012 - 21:44
Stämmer bra det. Kul att gamespot gnäller om att den bara stödjer "långsamma" usb 2 när det är vansinnigt mycket snabbare än vad blurayspelaren på tex ps3 kan ladda. Skrattretande.
Förklara vad det innebär i praktiken, för en som inte vet
Postad 22 November 2012 - 21:51
Förklara vad det innebär i praktiken, för en som inte vet
Att det inte spelar ngn roll att det är usb2. Det är snabbt nog.
Verkar som browsern går att använda till ngt vettigt. Framförallt kostar det inte pengar att använda den (Microsoft)
http://www.youtube.c...feature=related
Postad 23 November 2012 - 09:31
Det är ju din åsikt. Själv tycker jag att Metro är ganska roligt.
Huruvida det kommer till Wii U eller inte skiter jag personligen i dock, jag spelar FPS på PC.
Exakt, baserat på att vi tycker olika gällande spelet förändrar inte det faktum att spelat var katastrofalt optimerat. Om du dessutom skiter i fps på konsol varför ens bry sig om det jag säger?? Sist jag kollade har alla rätt till en åsikt? Eller?
Postad 23 November 2012 - 19:08
Det blir förmodligen en wii u om julklappsekonomin tillåter. Vet nån hur möjligheten att uppleva gamla nintendoklassiker på wii u ser ut? Wii us nya spel blir nog bra för min familj då min sambo älskade Mario party till cuben. De andra barnspelen passar nog bra till vår tre-åring och för min del, gammal spelräv som man är, så hoppas jag på stora möjligheter att spela punch out och zelda.
Postad 24 November 2012 - 11:39
Postad 26 November 2012 - 07:52
Postad 26 November 2012 - 15:37
Har ni tänkt på att spel på skiva låter mer än en digital kopia av spelet. På tanke på den snabba läshastigheten från skiva i Wii U så kommer det betyda att det låter mer än PS3 och Xbox360 när spelen läses från skiva.
Läste några forum där dom märker markant skillnad på just den höga "spinn" som krävs, men inte så att det stör spelet.
Därför funderar jag på att köra det mesta digitalt.
Har ni pratat något om HDD?
Jag har iallafall köpt denna USB kabel som gör den till två USB kablar för extra ström och Data.
http://www.deltaco.s...-16)/index.aspx
Denna kabel kommer jag tillsammans med en WD Passport USB 3.0 koppla till Wii U. Borde väl fungera enligt andra forum.
Frågade Deltaco även om en dedikerad USB 3.0 kontakt till 2st USB Hane kontakter, men dom hade inga planer på att tillverka dom.
T ex en sådan menar jag: http://viewitem.eim....1030501121/item
Jag har dessutom kontaktat Bergsala (Nintendo) om extra Gamepad AC adapter. Den ena som man får ska ju vara till "stället" som är undangömt och den extra kabeln ska vara nära tillhands när man spelar. Bergsala kommer i ett första skede bara ha extra AC Adapters till Gamepad för defekta AC Adapters men kommer kanske framöver ta in till försäljning som vi kommer se hos återförsäljarna. Bra att veta
By the way, när blir denna tråd den officiella Nintendo Wii U rubriken? Alla andra Wii U trådar här är döda
Redigerat av Midnight, 26 November 2012 - 15:54.
Postad 26 November 2012 - 21:49
Postad 26 November 2012 - 21:56
http://www.giantbomb...last-week/4457/
Postad 27 November 2012 - 06:10
Edit, var kanske det du menade såg jag nu, tidigt på morgonen , trött
Redigerat av wictor, 27 November 2012 - 06:11.
Postad 27 November 2012 - 08:21
Postad 27 November 2012 - 09:06
Med tanke på hur aningslös den genomsnittlige konsumenten tycks vara så är säkert 150000 av dessa till folk som trodde de gjort världens kap på WiiU...Mest anmärkningsvärt är dock att en "död konsoll" (wii) sålde hela 300000 enheter.
Ärligt talat, julhandlen är igång, allt säljer. Undra vad PS2 kommer upp i iår?
Postad 27 November 2012 - 19:52
Postad 27 November 2012 - 19:54
min låda verkar ha skickats nu. eller "skickats" åtminstone. hoppas fan den trillar in imorrn, men tror nog snarare på torsdag. saweeeet
GRRRRRRR. Inte ett knyst från webhallen hittills
Postad 27 November 2012 - 22:49
Beställde du från Spelbutiken? Gjorde jag och den behandlas fortfarande. Men jag beställde senare iofs. Aja, spelar ingen roll, är helt överfullt med spel här hemma -_-min låda verkar ha skickats nu. eller "skickats" åtminstone. hoppas fan den trillar in imorrn, men tror nog snarare på torsdag. saweeeet
Postad 27 November 2012 - 23:05
Postad 28 November 2012 - 14:48
Har inte förbokat och nu är det väl knappt någon mening med det om man absolut vill ha ett paket på fredag.
Postad 28 November 2012 - 15:14
20121128_140006.jpg 1.45MB
10 Antal nerladdningar
Postad 28 November 2012 - 15:34
Inte hittat hit? Den måste väl vara förinstallerad?
Nope allt är typ låst. Ska jag starta Netflix, Youtube eller Wii läget så vill den ha en uppdatering, så den börjar söka efter den. Men då kommer det upp att jag har senaste mjukvaran.
Postad 28 November 2012 - 15:52
Inte hittat hit? Den måste väl vara förinstallerad?
Nej det är en stor update man måste installera. Den är på ca 700MB eller så. Det var samma i USA.
Då har man varit och hämtat paketet från spelbutiken. Den stora uppdateringen har inte hittat hit än så man kan inte göra något förutom spela typ.
20121128_140006.jpg 1.45MB 10 Antal nerladdningar
Svin!
Postad 28 November 2012 - 16:08
Ja det fattar jag ju, det var jag som letade fram storleken i diskussionen tidigare. Men varför har de inte förinstallerat den, USA är ju betatestare? När en amerikan lämnade in sin för reparation så fick han tillbaka den med patchen förinstallerad.Nej det är en stor update man måste installera. Den är på ca 700MB eller så. Det var samma i USA.
Postad 28 November 2012 - 16:12
Testat Zombi U ännu?
Jao har spelat en stund, men för lite för att kunna säga bu eller bä. Men jag gillar kontrollen och det nya tänket som kommer med en extra skärm.
Postad 28 November 2012 - 17:06
Ja det fattar jag ju, det var jag som letade fram storleken i diskussionen tidigare. Men varför har de inte förinstallerat den, USA är ju betatestare? När en amerikan lämnade in sin för reparation så fick han tillbaka den med patchen förinstallerad.
Då fick han nog en ny konsoll. De här har nog legat på ett lager i ett par veckor iaf
Postad 28 November 2012 - 18:13
första negativa jag har att säga, menyerna är ganska jävla sega. hoppas nintendo fixar detta med en uppdatering, för fuck sake det är sirapsnivå på det här. annars tycker jag än så länge om skiten. gillar verkligen kontrollen.
Postad 28 November 2012 - 18:15
HAr sett klipp där det tar 10-15 sekunder att öppna settings osv. Helt vansinnigt.
Redigerat av Unregistereddc471864, 28 November 2012 - 18:20.
Postad 28 November 2012 - 19:00
hade hoppats på att kunna tanka skiten nu så att man hade sluppit göra det när alla andra ska göra det
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Spelkonsollstips
9 bilder
42 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?