Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N9 *, Världens första mobil med MeeGo

1421 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N9 16GB (Mobiltelefoner) 9 8.630434 (45) Inga priser
Nokia N9 64GB (Mobiltelefoner) 9 8.499998 (13) Inga priser

Postad 15 October 2011 - 19:59

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
My bad, det funkar utmärkt att installera Opera Mobile 11. En liten quick guide:
Ställ telefonen i utvecklingsläge (inställningar/säkerhet/utvecklingsläge), efter den laddat ner paketen och startat om så har du en app som heter Terminal som du strax ska använda.
Ladda ner: http://hotfile.com/d..._armel.deb.html
Den ska ligga i Downloads. (ett sätt är att ladda filen den via PC, koppla in N9 i masslagringsläge och lägg filen i Downloads)
Öppna terminal och skriv devel-su , lösenordet är rootme
Skriv sedan: cd /home/user/MyDocs/Downloads/
Skriv: dpkg -i operamobile_11.00-1_armel.deb
Klart!

Redigerat av Unregistered35091, 15 October 2011 - 20:01.

Postad 15 October 2011 - 20:54

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

hur är browsern på denna nokia , va på MM men dom hade dessvärre inte denna mbobilen uppkopplad. PÅ min C7 är den otroligt slö , inte som på en "android" mobil att den öppnar snabbt och letar sidan så gott som direkt.

Så hur är den på N9:an ??

Har även jag en C7a, som iallafall är snabbare än t.ex. min tidigare HTC Desire med opera.

Postad 15 October 2011 - 21:20

Toni81
  • Toni81
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
safari e inget som går att installera i annat än Apples produkter eller ? hur går man tillväga isf om det går ?

Postad 16 October 2011 - 00:06

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

safari e inget som går att installera i annat än Apples produkter eller ? hur går man tillväga isf om det går ?

Finns det någon som helst anledning? firefox smiskar ju sönder safari och även den inbyggda gör det.

Har även jag en C7a, som iallafall är snabbare än t.ex. min tidigare HTC Desire med opera.

Tror han menar den inbyggda, Symbian har alltid varit totalt värdelöst när det gäller surf, eller det är iofs värdelöst på allt...

Redigerat av SRICE, 16 October 2011 - 00:08.

Postad 16 October 2011 - 02:53

tkajsirp
  • tkajsirp
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Som sagt, byggkvaliten på telefonen är underbar... men känslorna går upp o ner som en berg o dalbana om operativsystemet, om man jämför med maemo5, personligen har dom förenklat systemet för mycket. :mellow: på gott o ont.

- kan ju börja med med webbläsarn, finns det inga favoriter (bookmarks) ?? vill man spara en länk, så sparas den som en "app" dvs icon.. omg.. herrejösses.. (rätta mig ifall jag har fel).

Redigerat av tkajsirp, 16 October 2011 - 03:02.

Postad 16 October 2011 - 04:02

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
"Web browser on N9 is a bit of a double edged sword. Yes it’s fast, world first Webkit2 browser and very pleasant to use for just browsing around blogs, news sites and things like that, but the feature set is very limited. While N9 has copy & paste much around the UI, browser is missing it, neither is there a conventional system in place for bookmarks. What you get is starting screen that follows your browsing behavior and lists your most popular sites for fast link. You can bookmark sites also by “adding it to app”, what this means is that it ads icon in to app view that has a quick link to the site.
N9 browser doesn’t have flash support either and 99% certain wont ever have it. Nokia has openly said that they wanted to make as streamlined browser as possible."

Bara att hålla med. Ska villigt erkänna att jag inte visste att man gjort denna, kan ju tyckas, rätt så stora blunder. Tanken med att lägga bookmarks som en apps är ju igentligen inte ngt fel i sig, och jag kan se mig själv använda denna funktion rätt så mycket för siter som jag besöker dagligen. Dock borde man givetvis varit smarta nog att även erbjuda en intigrerad bookmark-list i webläsaren.

Sen finns ju dock, som sagt, Firefox att tillgå för dem av oss som med lätthet vill kunna komma åt flera favoriter/bookmarks på samma gång.
"There’s also FireFox (Fennec) that is more feature packed (also slower than the default browser), available now and being actively developed by Mozilla to N9." - sen kan man ju fundera på hur snabb den inbyggda broswern igentligen är (med tanke på att man skriver att Firefox är långsammare), då just Firefox har mätts upp till 314+9 bonus vilket ju är helt klart imponerande (som jämförelse kan ju nämnas att Safari's desktop broswer mäter 293+8 bonus. Inte ngt direkt att skriva hem om alltså...)

Redigerat av Unregistered52a88696, 16 October 2011 - 04:13.

Postad 16 October 2011 - 11:10

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
då just Firefox har mätts upp till 314+9 bonus vilket ju är helt klart imponerande (som jämförelse kan ju nämnas att Safari's desktop broswer mäter 293+8 bonus,det är ett utmärkt resultat.får 313+9 med SGS2 och FireFox..

Postad 16 October 2011 - 11:27

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Eh?

Postad 16 October 2011 - 13:35

geggen
  • geggen
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0
Johan6969 pratar om html5test.com misstänker jag.

Postad 16 October 2011 - 16:10

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Jag undrar bra vad den texten jag skrev "gör i inlägget"; ("då just Firefox har mätts upp till 314+9 bonus vilket ju är helt klart imponerande (som jämförelse kan ju nämnas att Safari's desktop broswer mäter 293+8 bonus.") eftersom det i så fall vore betydligt lättare att läsa ovan inägg om man delade upp texten med citera-funktionen. Som det står skrivet nu, förstår man ju inte riktigt vad det är som man vill ha sagt.

Postad 16 October 2011 - 16:46

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag undrar bra vad den texten jag skrev "gör i inlägget"; ("då just Firefox har mätts upp till 314+9 bonus vilket ju är helt klart imponerande (som jämförelse kan ju nämnas att Safari's desktop broswer mäter 293+8 bonus.") eftersom det i så fall vore betydligt lättare att läsa ovan inägg om man delade upp texten med citera-funktionen. Som det står skrivet nu, förstår man ju inte riktigt vad det är som man vill ha sagt.

Som jag tolkar det försöker han citera dig och gämföra med sitt firefox relustat från sgs2, som exemplet nedan.

då just Firefox har mätts upp till 314+9 bonus vilket ju är helt klart imponerande (som jämförelse kan ju nämnas att Safari's desktop broswer mäter 293+8 bonus

det är ett utmärkt resultat.får 313+9 med SGS2 och FireFox..

Postad 16 October 2011 - 17:55

Toni81
  • Toni81
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Så hur pass nöjda är ni N9 ägare , med tanke på framtiden även för detta OS osv..?
Jag är trogen Nokia användare sedan 3310 kom , haft Android en kort period ( LG optimus x2 ) så ni förstår varför en KORT tid, men va nöjd med tanke på apputbudet osv med android oxå..och att det ständigt kommer appar , bra som dåliga, men sämre till detta OS

Postad 16 October 2011 - 18:21

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Kanske är bättre att i så fall vänta ca. 1.5 vecka då man ska presenter de nya Windows mobilerna.

Postad 16 October 2011 - 21:11

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Jag var och kika på en i går och jäkla vad fin denna är synd att den inte var i gång och att skärmen kunde gott vara 4 tum eller större. Men skit fin i blått var den i alla fall.

Postad 16 October 2011 - 21:14

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag var och kika på en i går och jäkla vad fin denna är synd att den inte var i gång och att skärmen kunde gott vara 4 tum eller större. Men skit fin i blått var den i alla fall.

3.9 är inte speciellt långt ifrån 4, skiljer ca: 3mm :P

Redigerat av SRICE, 16 October 2011 - 21:15.

Postad 16 October 2011 - 21:27

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
3 mm är mycket när det är så små skärmar ju hehe. Men fin var det och hade jag inte haft ny mobil så hade jag nog slagit till på en.

Postad 16 October 2011 - 21:56

Toni81
  • Toni81
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

3 mm är mycket när det är så små skärmar ju hehe. Men fin var det och hade jag inte haft ny mobil så hade jag nog slagit till på en.

vad har du för en Ny mobil ? :P

Postad 16 October 2011 - 22:02

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
LG optimus 2x som jag haft några mån nu.

Postad 16 October 2011 - 22:20

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Navigatorn hade blivit stulen ur lastbilen och jag lånade precis ut min egna åt farföräldrarna så de blev till att köra på N9, funkade fin fint. Kändes dock som om hastigheten och övriga fält dit nere kunde varit lite mindre. De är ändå själva kartan man är efter. Den var även snabb att räkna om rutten då jag tog mina egna vägar. Till skillnad från TomTom som envisas med gör en u-sväng och håller på att krascha ihop då den tvingas räkna om rutt.
Från mig får den större + än TomTom, Garmin gillar jag dock fortfarande mera.

Redigerat av Icee, 16 October 2011 - 22:22.

Postad 17 October 2011 - 00:26

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Navigatorn hade blivit stulen ur lastbilen och jag lånade precis ut min egna åt farföräldrarna så de blev till att köra på N9, funkade fin fint. Kändes dock som om hastigheten och övriga fält dit nere kunde varit lite mindre. De är ändå själva kartan man är efter. Den var även snabb att räkna om rutten då jag tog mina egna vägar. Till skillnad från TomTom som envisas med gör en u-sväng och håller på att krascha ihop då den tvingas räkna om rutt.

Det roliga är att jag har för mig att Nokia (Navteq) levererar kartorna till garmin.

Postad 17 October 2011 - 00:31

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Så hur pass nöjda är ni N9 ägare , med tanke på framtiden även för detta OS osv..?
Jag är trogen Nokia användare sedan 3310 kom , haft Android en kort period ( LG optimus x2 ) så ni förstår varför en KORT tid, men va nöjd med tanke på apputbudet osv med android oxå..och att det ständigt kommer appar , bra som dåliga, men sämre till detta OS

Har haft android innan och det som jag verkligen saknar är vissa appar (vem ringde/truecaller, Spotify(kommer snart), och Wordfeud.
Just nu är jag lika nöjd med själva operativet som jag var med android 2.1,
Men det känns som att uppdateringen som kommer snart kommer fixa till en hel del saker. Det som inte fixas till kommer linux communityn fixa till.
Men som sagt, vill man ha många appar så är detta än så länge fel OS att välja.
PS. känns ganska skönt att inte ha google flåsandes i nacken och skicka riktad reklam på allt man gör...ds

Postad 17 October 2011 - 00:56

Toni81
  • Toni81
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

LG optimus 2x som jag haft några mån nu.

älskade den telefonen, men den kändes alldeles för opålitlig, den stängde av sig , frös till mm. vågade inte ha den som väckarklocka. batteriindikatorn visar helt fel...visade fullt och efter jag vaknade ( på färja ) så va den tom, och laddaren låg i bilen och decken va givetvis låst.
samma fel efter byte , men härligt för dig som har en tele som fungerar.

Hög yttre kvalite på den telefonen i mitt tycke.

Har haft android innan och det som jag verkligen saknar är vissa appar (vem ringde/truecaller, Spotify(kommer snart), och Wordfeud.
Men det känns som att uppdateringen som kommer snart kommer fixa till en hel del saker. Det som inte fixas till kommer linux communityn fixa till.
PS. känns ganska skönt att inte ha google flåsandes i nacken och skicka riktad reklam på allt man gör...ds

Får helt enkelt se vad man bestämmer sig för, har nokia c7 och helnöjd funktionsmässigt, dock slö men inte konstigt med tanke på processorn bl.a. Det är mest att N9 är en "villha" sak för mig för tillfället. Den är de läckraste telen ute på marknaden just nu enligt mitt tycke.

Postad 17 October 2011 - 08:18

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Som jag nämnde tidigare i tråden så har dom gjort en Katastrofal miss i maps, man kan inte välja alternativa rutter.

Skriv ett melj till [email protected]

Hi

We are several people intrested in wordfeud for Nokia:s Qt based phones (Nokia N9 and C7/N8/E7 and upcoming phones...) is there any plan to release an app for this platform?
Dont forget that there are a around billion Nokia phones out there. So it is a good idea port this app to Nokia phones using Qt(Quick) development framework.

Greetings from

Postad 17 October 2011 - 10:25

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
nu verkar det som att cyan och magenta börjar trilla in för er som väntat. :D

Postad 17 October 2011 - 10:35

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
går det att kopiera bilderna som används vid upplåsningen? skulle gärna testa dom på min n8:a. någon som känner för att fixa? :)

Postad 17 October 2011 - 11:23

Toni81
  • Toni81
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
hur kan man missa att ta in en enkel funktion som en FM radio :S , hoppningsvis är det bara en mjukvara som behövs för att lägga till.

Postad 17 October 2011 - 11:26

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

hur kan man missa att ta in en enkel funktion som en FM radio :S , hoppningsvis är det bara en mjukvara som behövs för att lägga till.

Sägs finnas inbyggt, skall som sagt bara aktiveras med mjukvara.

Postad 17 October 2011 - 11:32

hakkzpets
  • hakkzpets
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Sen finns ju dock, som sagt, Firefox att tillgå för dem av oss som med lätthet vill kunna komma åt flera favoriter/bookmarks på samma gång.
"There’s also FireFox (Fennec) that is more feature packed (also slower than the default browser), available now and being actively developed by Mozilla to N9." - sen kan man ju fundera på hur snabb den inbyggda broswern igentligen är (med tanke på att man skriver att Firefox är långsammare), då just Firefox har mätts upp till 314+9 bonus vilket ju är helt klart imponerande (som jämförelse kan ju nämnas att Safari's desktop broswer mäter 293+8 bonus. Inte ngt direkt att skriva hem om alltså...)

Det är dock inte hastigheten som mäts i det där testet, så inbyggda browsern kan mycket väl vara snabbare men få lägre poäng.

Redigerat av hakkzpets, 17 October 2011 - 11:32.

Postad 17 October 2011 - 11:42

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Dock hade ju inte den inbyggda browsern ngr siffror i den texten B) (endast Firefox samt Safari)

Vad man säger, är ju helt enkelt att MeeGo's egna browser upplevs som snabbare än Firefox.

Redigerat av Unregistered52a88696, 17 October 2011 - 11:42.

Postad 17 October 2011 - 11:45

Toni81
  • Toni81
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Sägs finnas inbyggt, skall som sagt bara aktiveras med mjukvara.

finns Fm sändare ? , tycker det är suveränt som finns på min C7 , perfekt när man lyssnat internetradio i bilen..

Postad 17 October 2011 - 11:45

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
firefox sägs vara långsammare men ha fler funktionee, har själv upplevt att den är laggig när man går in i menyerna men den är ju fortfarande i beta stadie.

FM sändare finns inbyggd, står tom. i nokias specs

Vad gäller bilderna för låsskärmen så har jag inte lyckats hitta vart dom ligger, har letat runt lite med hjålp av File manager som kommer åt hela filsystemet men det är en hel det kataloger att leta bland.

Postad 17 October 2011 - 11:53

Toni81
  • Toni81
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

firefox sägs vara långsammare men ha fler funktionee, har själv upplevt att den är laggig när man går in i menyerna men den är ju fortfarande i beta stadie.

FM sändare finns inbyggd, står tom. i nokias specs

Vad gäller bilderna för låsskärmen så har jag inte lyckats hitta vart dom ligger, har letat runt lite med hjålp av File manager som kommer åt hela filsystemet men det är en hel det kataloger att leta bland.

inget jag hittade något om på nokias spec. men toppen om den nu finns....fulländad telefon :D

Postad 17 October 2011 - 13:03

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

inget jag hittade något om på nokias spec. men toppen om den nu finns....fulländad telefon :D

Kan ju vara så att dom lämna ute den texten eftersom att det inte stöds i mjukvaran än för att folk inte ska känna sig "lurade".

http://thehandheldbl...itter-receiver/

http://www.gsmarena....d-news-3002.php

http://www.meegoexpe...eiver-software/

Redigerat av SRICE, 17 October 2011 - 13:10.

Postad 17 October 2011 - 15:14

Unregisteredd06fd932
  • Unregisteredd06fd932
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har nu haft min N9 64Gb sedan i fredags och kan bara säga att jag älskar den :)

Men har några problem
Första är att när laddaren är i så funkar touchen inte som den ska göra reagerar inte på allt bl.a.

Sen efter att ha laddat telefonen första gången funkade inte kameran, stod typ att kameran går inte att använda när den är ansluten till datorn. Lösta sig dock med en omstart av telefonen.

Och sista problem kan inte få kartor för USA, den laddar ner allt och ska sedan installera det men kommer bara upp att det blev något fel.
Finns där något annat sätt att lägga in kartor i telefonen, än direkt från telefonen?

Kan inte använda Nokia map loader, den stöder inte N9

Postad 17 October 2011 - 15:20

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Kan ju vara så att dom lämna ute den texten eftersom att det inte stöds i mjukvaran än för att folk inte ska känna sig "lurade".

http://thehandheldbl...itter-receiver/

http://www.gsmarena....d-news-3002.php

http://www.meegoexpe...eiver-software/

har dock läst att det inte är någon antenn ansluten till FM sändaren så tämligen värdelös...

Postad 17 October 2011 - 16:20

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
känner inte till nåton telefon som har antenn asluten till fm motagare utan ma måste ansluta hörlurar så de kn använda sladden som antenn, tror ärligt talat inte att n900 har någon antenn till fm sändaren heller, förnsignalen är så svag att dej måste ligga inom 30cm för att få e bra sänning.

Varför skulle Nokia trycka in en FM-sändare om den inte går att använda?

Redigerat av SRICE, 17 October 2011 - 16:49.

Postad 17 October 2011 - 16:41

Unregisteredc76a26d6
  • Unregisteredc76a26d6
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

känner inte till nåton telefon som har antenn asluten till fm motagare utan ma måste ansluta hörlurar så de kn använda sladden som antenn, tror ärligt talat inte att n900 har någon antenn till fm sändaren heller, förnsignalen är så svag att dej måste ligga inom 30cm för att få e bra sänning.

Kan säga dej att n900 har bra sändning från FM-sändaren. Min funkar bra fast det är 4 meter från bilen (bra kvalite) sen efter det så går signalen ned kraftigt. Fast tjejens N8 tar över signalen om vi använder dom samtidigt ( fast N900 ljud är bättre så verkar N8 ha kraftigare sändare. N8 har lite brusigt ljud)

Postad 17 October 2011 - 16:48

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Kan säga dej att n900 har bra sändning från FM-sändaren. Min funkar bra fast det är 4 meter från bilen (bra kvalite) sen efter det så går signalen ned kraftigt. Fast tjejens N8 tar över signalen om vi använder dom samtidigt ( fast N900 ljud är bättre så verkar N8 ha kraftigare sändare. N8 har lite brusigt ljud)

Har själv en n900 och jag har då inge bra sändning på den, brusar redan vid 1 meters avstånd.

Postad 17 October 2011 - 16:49

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Som jag nämnde tidigare i tråden så har dom gjort en Katastrofal miss i maps, man kan inte välja alternativa rutter.

Ingenting som jag bryr mig om, använder den till att se hur långt det är kvar ungefär, gör det enklare att planera körningen. Samt då jag börjar närma mig kollar jag hur omdrådet ser ut så jag vet vart jag skall. Resten är det vanliga kartor som gäller. Kan skita sig rätt så redigt om jag kör efter navigatorn.
Må så vara Garmin använder samma kartor, det jag syftar på är att den har trevligare gränssnitt än Nokian.

Edit: Det finns föresten nya kartor ute, version: 0.2.44.110. /Edit

Angånde FM sändaren i N900, körde man FM boost (den är inte på max pga lagparagrafer) så räckte den nästan 50m vid fritt innan Stereon tystnade,

Både Fm sändare och Mottagare skall finnas i N9 men finns ingen programvara hittills.

Redigerat av Icee, 17 October 2011 - 17:03.

Postad 17 October 2011 - 17:17

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Skriv ett melj till [email protected]

Hi

We are several people intrested in wordfeud for Nokia:s Qt based phones (Nokia N9 and C7/N8/E7 and upcoming phones...) is there any plan to release an app for this platform?
Dont forget that there are a around billion Nokia phones out there. So it is a good idea port this app to Nokia phones using Qt(Quick) development framework.

Greetings from

Är du säker på att det inte går att välja alternativ rutt? Märkligt när det går på t.ex. min C7a.

Lite knepigt att hitta kanske, man får trycka på alternativ sen ruttpkt. sen fliken till höger.
Tycker bara att det skulle finnas på N9an också.

Redigerat av ffodil, 17 October 2011 - 17:17.

Postad 17 October 2011 - 17:37

Unregisteredc76a26d6
  • Unregisteredc76a26d6
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Ingenting som jag bryr mig om, använder den till att se hur långt det är kvar ungefär, gör det enklare att planera körningen. Samt då jag börjar närma mig kollar jag hur omdrådet ser ut så jag vet vart jag skall. Resten är det vanliga kartor som gäller. Kan skita sig rätt så redigt om jag kör efter navigatorn.
Må så vara Garmin använder samma kartor, det jag syftar på är att den har trevligare gränssnitt än Nokian.

Edit: Det finns föresten nya kartor ute, version: 0.2.44.110. /Edit

Angånde FM sändaren i N900, körde man FM boost (den är inte på max pga lagparagrafer) så räckte den nästan 50m vid fritt innan Stereon tystnade,

Både Fm sändare och Mottagare skall finnas i N9 men finns ingen programvara hittills.

Ja det är stor skillnad att använda FM Boost än att vara utan....

Postad 17 October 2011 - 17:48

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Program för mottagaren finns och funkar utmärkt (från terminal iofs), tidsfråga innan en app med GUI kommer.
http://depot.javispe...0.1.2_armel.deb
Kör med fmrx -f XX
XX= frekvensen du vill lyssna på.
Kräver att du kopplar in hörlurar/högtalare med sladd som antenn...
Stäng med ctrl-c

Redigerat av Unregistered35091, 17 October 2011 - 17:51.

Postad 17 October 2011 - 17:51

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Kanske är bättre att i så fall vänta ca. 1.5 vecka då man ska presenter de nya Windows mobilerna.

Hoppas att priset sänks på n9 då, för jag tycker det är någon tusing för högt :)

Postad 17 October 2011 - 18:02

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
De som inte redan köpt, kan ju alltid hoppas :) Dock är jag till 99.9% säker på att så inte blir fallet. (mobilen har ju knappt börjat att säljas ;) )

Postad 17 October 2011 - 18:49

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Fungerar skype och någon som prövat skype in/skype out. dvs fasta telefoniförbindelser?

På tal om radio

Stödjer den wma och rm som många stationer streamar ifrån?

Redigerat av Ironse, 17 October 2011 - 18:51.

Postad 17 October 2011 - 18:59

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Att Skype fungerar, får vi väl verkligen hoppas :) (den är ju redan intigrerad i operativsystemet)

Postad 17 October 2011 - 19:56

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Fungerar skype och någon som prövat skype in/skype out. dvs fasta telefoniförbindelser?

På tal om radio

Stödjer den wma och rm som många stationer streamar ifrån?

Länka nån radiostation så kan jag testa...

Postad 17 October 2011 - 20:44

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Är du säker på att det inte går att välja alternativ rutt? Märkligt när det går på t.ex. min C7a.

Lite knepigt att hitta kanske, man får trycka på alternativ sen ruttpkt. sen fliken till höger.
Tycker bara att det skulle finnas på N9an också.

Är 99% säker på det, letat i varända meny som finns men ingenting om altarnativ rutt, dom har förenklat gränssnittet på N9ans maps för att göra det lättare att navigera och att man ska se mer av kartan, måste ha missat den detaljen eller så tyckte dom väl som med flash att det inte är så "viktigt"

Redigerat av SRICE, 17 October 2011 - 20:49.

Postad 17 October 2011 - 21:00

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Varför skulle Nokia trycka in en FM-sändare om den inte går att använda?

antenn finns det ju alltid. Kopplar man inte på den utanför telefonen så finns den ju inuti såklart

Redigerat av Unregisteredacd5d595, 17 October 2011 - 21:00.

Postad 17 October 2011 - 21:19

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

antenn finns det ju alltid. Kopplar man inte på den utanför telefonen så finns den ju inuti såklart

Självklart, det jag menar är att dom telefoner som har FM mottagare har ingen inbyggd antenn utan använder istället hörlurssladden som antenn.
Att dom skulle trycka in en FM-sändare utan att det ens går att använda den är helt orimligt, antingen är den inbyggd eller så är det hörlurar som gäller.

Redigerat av SRICE, 17 October 2011 - 21:25.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.