Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
Postad 18 april 2013 - 12:55
Postad 19 april 2013 - 20:39
Är det ingen annan som irriterar sig på den hackiga snabbspolningen? Jämfört med min gamla HD inspelare (Pioneer DVR-433) är kvaliteten på snabbspolningen på Pacen rena skämtet, och då är Pioneeren 6-7 år gammal...
Rättning - det var visst 8 år sen Pioneeren lanserades :-) Utvecklingen går bakåt
Redigerat av dublin, 19 april 2013 - 20:42.
Postad 22 april 2013 - 17:18
Redigerat av najo, 23 april 2013 - 08:46.
Postad 22 april 2013 - 22:52
Vi har denna box i vårt hushåll.
Bor i en villa i Bunkeflostrand (Malmö), inga berg, inga stora träd, inga stora hus i närheten.
Har prövat 3 olika antenner, men kan inte få in kanalerna på Mux 7.
Är det boxen det kan vara fel på?
Har ringt supporten (när jag bara hade en antenn) och dem sa att det var antennens fel (Rundstrålande UFO Triax 100). Jag kunde köpa det då, även om vi hade full täckning på Mux 6 HD kanaler, (SVT - Kanal5).
I dag har vi prövat med 2 andra antenner men inget fungerar.
När man ska göra en manuell sökning kan man inte mata in vilken våglängd man vill kolla på, och det går bara ner till UHF V K 69.
För mig känns det som om jag inte kan göra manuell sökning på Nät 6 eller 7.. ?
Någon som har tips, förslag eller annat..
// David
Postad 23 april 2013 - 10:42
Har prövat 3 olika antenner, men kan inte få in kanalerna på Mux 7.
Du skriver ingenting om att du provat VHF-antenner också, för din MUX7 sänds antagligen på VHF-bandet, inte på UHF, som de andra kanalerna sänds på.
Vilket frekvensband det sänds på i din ort ser du på Teracom.se.
Förr när det bara fanns Tv1 och Tv2, sändes Tv1 på VHF och Tv2 på UHF.
UHF-antenner har många korta spröt, VHF-antenner har några lååånga spröt istället.
Postad 23 april 2013 - 13:34
Och ska enligt anvisningarna ta in det MHZ som enligt Teracom Mux 7 sänds under.
Nät 7 VHF Kanal 10 (212.5 MHz)
När jag nu gör en manuell sökning på VHF III - K10, kommer det inte upp nåt mhz eller täckningsinfo.
Postad 23 april 2013 - 22:16
2. Ibland har Teracom problem då man har sändare som ligger på samma frekvenser. I Skåne verkar alla masterna ligga på samma frekvenser.
3. Du bor så nära en stark sändare så du borde nästan klara dig utan någon antenn. Problemet kanske är att du har för stark signal.
4. Antenner med inbyggda elektroniska förstärkare kan vara lite kinkiga. Även vanliga antennförstärkare kan ge problem, speciellt vid för starka signaler.
5. Försök att ta reda på om någon granne har samma problem.
6. Om möjligt testa med en annan mottagare som har DVB-T2. /Tor
Edit:
7. martin82 som bor i Malmö har i Humax-tråden beskrivit liknande problem. /Tor
Redigerat av Åskviggen, 23 april 2013 - 23:34.
Postad 25 april 2013 - 09:33
Postad 02 maj 2013 - 16:39
vet dock inte om min antenn kan vara delvis problem?
lite konstigt ifs då det fungerar felfritt ibland sen ibland går det knapp titta på hd kanalerna då antingen helst svart bild
eller så massa artefakter o ljudfel hela tiden.
Postad 02 maj 2013 - 21:02
Strömavbrott för två dagar sen. Resultat: min box tappade klockan - sen behövde jag starta om den tre ggr innan den fick synk i klockan igen. Tyvärr fattade jag inte att den hade tappat klockan då den fungerade i övrigt ... problemet är bara att jag sumpade två inspelningar som var planerade igår...
Postad 05 juni 2013 - 19:49
Ringde boxer som sa att jag skulle trycka in bägge kanalväljarna och samtidigt dra ut nätsladden, inget hände vid uppstart, fortfarande låst i boot.. Sen hänvisade dom till pace själva med ett tel. Nr.. Mao som tidigast hjälp på fredag IOM öppettider 9-16...
Någon som har några idéer?
Postad 05 juni 2013 - 20:51
Postad 03 juli 2013 - 22:51
Postad 05 september 2013 - 16:07
Jag hyrde för övrigt en film via sf anytime där texten var fruktansvärt mycket ur synk var säkert 2-3 min efter dialogen, någon som upplevt något liknande?
Postad 08 oktober 2013 - 08:32
Kanske finns några tips på hur man blir av med dessa problem som återkommer lite då och då:
*tittade på Skavlan i fredags, gick iväg ett ärende. Kom tillbaks och skulle spola tillbaka några minuter som jag
hade missat. Då hoppade den tillbaka 2 timmar och man kunde inte se vad man hade missat.
*En annan gång spolade jag tillbaka och ska titta, börjar titta, sätter på pause en stund för att ett barn vill ha hjälp,
kommer tillbaka, trycker på play, inget ljud, sedan error och svart bild, boot, ännu ett missat program.
*Det har även förekommit att när man ska spola tillbaka, kan den hoppa 5 timmar tillbaka. Men man kan inte se det som hände för en timma sedan.
*Många av de program man tror sig ha spelat in blir "misslyckade inspelningar", missar en del program även där.
*Boxen spolar så otroligt långsamt också. Skulle spola tillbaka nästan 2 timmar på Bron i söndags och när jag hade spolat den till början trycker jag på "Play"(inte stop). Då hoppar han tillbaka från där jag började att spola, varpå jag försöker spola igen, men ser bara samma sekvens på 1 minut, som spolas och spolas om och om igen. Nu löste det sig när jag avbröt timeshiften, kunde jag spola tillbaka till början igen. Det är dock med hjärtat i halsgropen och en arg hustru brevid.
Ska man hela tiden behöva oroas över om man kommer att kunna spola tillbaka eller om det har blivit inspelat, när man väl sätter sig för att avnjuta en stund framför tv:n?
Som sagt inte helt nöjd
Postad 08 oktober 2013 - 08:45
Spolningen har jag aldrig upplevt att den går sakta, du vet att det går att spola i upp till 64X hastigheten? Om inte det räcker kan du kapitelhoppa 5 min i stöten.
Postad 08 oktober 2013 - 09:05
Tack för svaren och tipsen, skall testa att kapitelhoppa istället. Trots 64x hastigheten tar det ganska lång tid att spola 2 timmar, min gamla sagem var snabbare.Det är faktiskt betydligt enklare att spela in ett program istället för att använda timeshift. Om du behöver gå ifrån, tryck på rec-knappen istället och välj om du vill spela in "program" eller "löpande". Då slipper du mecket med att spola tillbaks och kan titta på programmet vid ett annat tillfälle också.
Spolningen har jag aldrig upplevt att den går sakta, du vet att det går att spola i upp till 64X hastigheten? Om inte det räcker kan du kapitelhoppa 5 min i stöten.
Postad 19 oktober 2013 - 18:20
Nu ska de bara sända ett program som är värt att glo på.
Redigerat av Unregisteredc082866f, 19 oktober 2013 - 18:20.
Postad 23 oktober 2013 - 22:57
Postad 24 oktober 2013 - 07:11
De slutade sälja den i stället för att fixa den. Kräv den nya modellen i utbyte. Du får stå på dig om du vill ha en fungerande box.Märkligt att det inte kommit några uppdateringar till denna skitbox som ständigt låser sig
Min är bytt men jag hade mer anledningar än att min box var kass.
Postad 24 oktober 2013 - 08:19
De slutade sälja den i stället för att fixa den. Kräv den nya modellen i utbyte. Du får stå på dig om du vill ha en fungerande box.
Min är bytt men jag hade mer anledningar än att min box var kass.
Har båda boxarna och den nya funkar sämre än den gamla.
Postad 24 oktober 2013 - 12:38
Den nya modellen ??? Vilken är det
Den nya boxen ser di på boxer.se...Har båda boxarna och den nya funkar sämre än den gamla.
Min erfarenhet är att min nya "Sagem" är mindre dålig, inte bra. Hänger sig inte alls lika ofta. Färre inspelningar blir korrupta samt färre on demand misslyckas. Men min Pace var bland de första, den var inne på reparation-utbyte av nån del men efter 6 veckor kom den tillbaka och delen skulle inte bytas. Veckan efter kursade servicebolaget. Jag krävde en ny Sagem.
I realiteten är det inte jag som tittar på TV hemma, det gör övriga familjen, men de tittar mer o mer på "play" på dator och padda så mina insatser med att lösa teknikproblem har minskat.
Postad 24 oktober 2013 - 13:27
Personligen tror jag inte det är nåt större fel med nån av boxarna, det är Boxers mjukvara som suger, buggigt och långsamt.
Postad 24 oktober 2013 - 13:37
Pace-boxen har inte det problemet
Postad 27 oktober 2013 - 07:20
Postad 01 november 2013 - 13:02
Postad 03 november 2013 - 22:05
Helt i enlighet med konsumentköplagen inget anmärkningsvärt med det.Pratade med Boxer i dag. Håll i er för dom säger -Alla kunder har rätt till en fungerande box :-) Jag fick 1. göra en fabriksåterställning. 2. lämna boxen för garanti åtgärd 3, få den utbytt. så nu har jag gjort punkt 1 ska nu bara vänta på första strulet så åker boxen för service.
Postad 06 november 2013 - 09:35
Postad 29 november 2013 - 16:41
Någon som vet boxens remote ID till onkyo?
Postad 15 december 2013 - 17:15
Har någon provat ? Kan den klara en 1Tb stor disk ?
Postad 16 augusti 2014 - 17:09
Redigerat av James Bond, 16 augusti 2014 - 17:10.
Postad 03 januari 2016 - 08:37
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar