Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia 808

1208 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia 808 PureView 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,89 (18) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 17 januari 2013 - 12:58

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
http://pureviewclub.com/2013/9836

Postad 17 januari 2013 - 22:43

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Precis. Vågar man vänta in MWC? Jag gissar att vi i bästa fall erbjuds pureview 1 "light" + 2. Kommer knappast släppas en WP-telefon med lika stor sensor som i 808:an. Dock skulle en telefon med minst lika stor sensor som i N8:an plus (ytterligare utvecklad) OIS vara mkt intressant.

Och att hoppas på någon annan än Nokia när det gäller kamera, finns det ens på kartan? BlackBerry ska ju ha stor nylansering den sista januari, men dom har väl aldrig gjort sig kända som kameraentusiaster, eller?

Kan Sony Xperia Z, var något tro?

År 2013 verkar var det år där många "high end" -telefoner använder Sonys 13mpixel sensor. Från vad jag har sett verkar dessa sensorer närma sig N8-kvalité.Fick mig att inse att Nokia verkligen har en lång försprång när det gäller kameramobiler.

Postad 22 januari 2013 - 09:55

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Lite rykten om kommande kameratelefoner, inget konkret och framförallt inget som verkar kunna hota Nokia som ledande på området, http://connect.dprev...ndup-new-device

Postad 23 januari 2013 - 11:40

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Och precis när jag till 99 % bestämt mig för BOB så kommer det här ryktet!
http://www.theverge....s-phone-details

PureView Windows Phone, kodnamn "EOS".
http://mynokiablog.c...t-6-new-lumias/

Postad 23 januari 2013 - 14:26

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Nu börjar det vattnas i munnen på än. Kan dock tänka mig att det kommer att kosta skjortan när den lanseras.

Postad 23 januari 2013 - 22:24

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Imponerande video på svenska skogen. Filmad med enbart med Nokia 808. Snygga panoreringar och "time laps".

NOKIA 808 PUREVIEW CINEMASTYLE EPISODE III

Redigerat av Geek82, 23 januari 2013 - 22:26.

Postad 24 januari 2013 - 14:19

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Det alla visste är nu officiellt; "The Nokia 808 PureView, a device which showcases our imaging capabilities and which came to market in mid-2012, was the last Symbian device from Nokia."

Postad 25 januari 2013 - 19:34

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Ska man slå till, 3490kr på Netonnet?

Mitt finger vill trycka på köp men mitt samvete vill att jag väntar på MWC...arghhhh!!!

Postad 25 januari 2013 - 23:01

freane
  • freane
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Slumpen har verkligen gjort sitt i mitt köp av 808:an. Beställde den i början av förra veckan med telia flex mellan från netonnet. Fick ingen leverans eller abonnemangsavtal så i måndags skickade jag ett mail och frågade om den var på gång. Då medelade de att telia säljstoppat abonnemanget jag beställt, och deras nya visade sig vara sämre på alla sätt...

Kollade mer på andra abonnemang och tänkte fixa ett från halebop istället. När jag på onsdagen ska lägga beställningen så kommer ryktet om EOS vilket gör att jag tvekar till att binda mig 2 år. På torsdagen så bestämmer jag mig för att köpa den kontant istället, och invänta EOS innan jag skaffar abonnemang med bindningstid så jag beställer den från netonnet. Dagen efter sänks priset med 500 kr :(

Postad 25 januari 2013 - 23:30

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Slumpen har verkligen gjort sitt i mitt köp av 808:an. Beställde den i början av förra veckan med telia flex mellan från netonnet. Fick ingen leverans eller abonnemangsavtal så i måndags skickade jag ett mail och frågade om den var på gång. Då medelade de att telia säljstoppat abonnemanget jag beställt, och deras nya visade sig vara sämre på alla sätt...

Kollade mer på andra abonnemang och tänkte fixa ett från halebop istället. När jag på onsdagen ska lägga beställningen så kommer ryktet om EOS vilket gör att jag tvekar till att binda mig 2 år. På torsdagen så bestämmer jag mig för att köpa den kontant istället, och invänta EOS innan jag skaffar abonnemang med bindningstid så jag beställer den från netonnet. Dagen efter sänks priset med 500 kr :(

Gnäll! :P Jag betalade 6069:- med frakt utan abonnemang i somras ;) Har inte ångrat mig än!

Postad 26 januari 2013 - 01:42

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Ska man slå till, 3490kr på Netonnet?

Mitt finger vill trycka på köp men mitt samvete vill att jag väntar på MWC...arghhhh!!!

Flög in på sidan och försökte kryssa i och skriva i men gick ungefär lika bra som när Homer ska ringa och beställa skit från tv-shop med för feta fingrar :D undra om man ska trycka på köp?...
Frågan är hur många dagar till 3490 gäller, kolla skillnaden på prisjakt!
Fundera på om du vill ha WP till sommaren :P

Redigerat av Auxvoice, 26 januari 2013 - 01:45.

Postad 27 januari 2013 - 00:29

freane
  • freane
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Gnäll! :P Jag betalade 6069:- med frakt utan abonnemang i somras ;) Har inte ångrat mig än!

Men ändå, vafan är sannolikheten att detta händer? Hatar o-optimerade köp...

Redigerat av freane, 27 januari 2013 - 00:29.

Postad 28 januari 2013 - 11:40

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Men ändå, vafan är sannolikheten att detta händer? Hatar o-optimerade köp...

Kan du inte lämna tillbaks på öppet köp? Eller förhandla till dig på mellanskillnaden?

Flög in på sidan och försökte kryssa i och skriva i men gick ungefär lika bra som när Homer ska ringa och beställa skit från tv-shop med för feta fingrar :D undra om man ska trycka på köp?...
Frågan är hur många dagar till 3490 gäller, kolla skillnaden på prisjakt!
Fundera på om du vill ha WP till sommaren :P

Jag kan tänka mig WP eller någon annan OS men bara om kameran är bra nog. Kameran är den kriteriet som är viktigast för min nästa telefonköp.
Vad jag hoppas på är att "Nokias EOS" är lika bra om inte bättre än 808.

EOS ska kunna:

- ta minst lika bra kort som 808.
- använda riktigt blixt, LED-lampor är inte blixt!
- konfigureras som i 808's "creative mode"

Önsketänkande, javisst! :)

Postad 30 januari 2013 - 14:49

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
finns lite uppdateringar "ota" bilddelningar och colorize.inte mycket att hetsa upp sig för men ändå

Postad 03 februari 2013 - 23:17

freane
  • freane
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Kan du inte lämna tillbaks på öppet köp? Eller förhandla till dig på mellanskillnaden?

Tänkte göra så men blev så nöjd med telefonen att jag inte orkar krångla :)

Är dock några saker som jag saknar från n8:an (uppdaterade den aldrig till Belle):

1. Skärmsläckarklockan är mycket ljussvag, såg några sidor bak att någon hade haft samma problem och kommit fram till att det var hårdvarufel på skärmen och skickat tillbaka den. I övrigt kan jag dock inte se några fel på skärmen, verkar snarare som om den är inställd på att lysa svagare än n8:an.

2. N8:an hade en meddelande-widget där missade samtal och meddelande visades, på 808:an kommer istället en fet ruta upp som täcker halva skärmen. Finns det nått sätt att få tillbaka meddelande-widgeten eller på något sätt presentera meddelanden smidigare?

3. Vissa applikationer som fanns till n8:an går inte att ladda ner till 808:an via nokia store utav någon anledning. Man skulle kunna komma förbi detta genom att ladda ner nokia drop (drop.nokia.com) men länken till telefonnedladdningen verkar inte fungera, nån som fått detta att funka?

Redigerat av freane, 03 februari 2013 - 23:17.

Postad 04 februari 2013 - 05:01

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Om du reagerar på det viset angående skärmsläckaren så ÄR det fel på skärmen. Tyvärr bara att reklamera.

Postad 04 februari 2013 - 09:37

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Finns det anledning att befara att Netonnet har fått en dålig batch? Tänkte beställa en därifrån idag.

Postad 04 februari 2013 - 09:43

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Finns det anledning att befara att Netonnet har fått en dålig batch? Tänkte beställa en därifrån idag.

Köpte en från Netonnet och med den är det inga problem

Postad 04 februari 2013 - 22:17

freane
  • freane
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Om du reagerar på det viset angående skärmsläckaren så ÄR det fel på skärmen. Tyvärr bara att reklamera.

Såg du någon skillnad på skärmarna förutom skärmsläckaren då du fick din nya? Verkar ju inte vara något fel på skärmen, när jag låser telefonen så lyser klockan starkt men efter 1 sekund minskar ljusstyrkan kraftigt.

Hur lång tid tog det innan din nya telefon kom? Var ju tvungen att stansa sim-kortet till micro-sim så blir helt utan telefon om jag skickar in den :\

Postad 04 februari 2013 - 22:49

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Ett tips!
Netonnet har en svart och en vit 808 på fyndavdelningen för 2999kr.

Postad 05 februari 2013 - 14:50

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Såg du någon skillnad på skärmarna förutom skärmsläckaren då du fick din nya? Verkar ju inte vara något fel på skärmen, när jag låser telefonen så lyser klockan starkt men efter 1 sekund minskar ljusstyrkan kraftigt.

Hur lång tid tog det innan din nya telefon kom? Var ju tvungen att stansa sim-kortet till micro-sim så blir helt utan telefon om jag skickar in den :\

Ja det var stor skillnad och det påverkar endast skärmsläckaren. Det blev en utdragen DOA-process tyvärr. Tog fem veckor har jag för mig.

Postad 12 februari 2013 - 21:03

claeswennberg
  • claeswennberg
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Ja det var stor skillnad och det påverkar endast skärmsläckaren. Det blev en utdragen DOA-process tyvärr. Tog fem veckor har jag för mig.

Jag bestämde mig till slut att skicka in min på service, hade också hört det där om ca: 5 veckor. Mitt exemplar hade problemet med att skärmsläckaren lyste så mycket svagare än N8:an men den stängde även av sig när jag surfade på nätet med den. Jag handlade via Katshing så servicen gick via ett webformulär till Regenersis i Västerås.
Det blev dock inga fem veckor utan efter bara 12 dagar fick jag hem den. Det syns att skärmen är bytt men vad som står beskrivet är bara att en hårdvarudel är bytt... Huvudsaken är att det löste sig så pass enkelt.
MicroSIM gick att använda i de gamla telefonerna med hjälp av en adapter för 30:- från (får man göra reklam?) Kjell & Co. Dottern har fått överta N8:an för att spela och ta kort så jag hade en reunion med mina tidigare kameravärstingar istället: Z1010, SGH-D600 och K810i. Det har hänt en del :)

Postad 13 februari 2013 - 09:46

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
web view widget
http://betalabs.noki...get-for-Symbian

Postad 13 februari 2013 - 19:52

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Har inte kollat på länge men upptäckte nyss att Nokia släppt 113.010.1508 för den svarta (059M960). Tar hem den nu samt 113.010.1507 för samma modell för att göra en byte-by-byte compare. Vill alltså se i detalj vad som skiljer versionerna åt. Återkommer.

Postad 13 februari 2013 - 20:21

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Trevligt Trixeo... Hade planer på blåsa mobilen ändå snart så välkommet om det dyker upp en ny moddad mjukvara från dig då. Håller tummarna

Postad 13 februari 2013 - 20:37

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Hittar inte mycket som förändrats, nya versionsnummer på många filer men inte mycket nytt innehåll.
113.010.1507 build date:20120923
113.010.1508 build date:20121017

ROFS1:2797/5602 changed items:0 new
ROFS2:525/7522 changed items:0 new
ROFS3:3/3 changed items:0 new
UDA:140/10790 changed:0 new
EMMC:No change:0 new

Min funkar så bra så jag vill inte ändra nåt =) Men kanske kommer släppa en ny mod av 1508 snart.

EDIT:
Den är klar nu, kommer inte testa den själv helt och fullt då jag inte vill rensa telefonen helt, dock kommer jag göra en uppdatering med denna nu och återkommer imorgon. (En uppdatering innebär att uppdatera vissa delar av firmware, dvs allt utom UDA - vilket är en image av C:-minnet i telefonen samt EMMC - vilket är massminnet E:.)

EDIT2:
Gick fint att uppdatera. Vid första boot kommer skylten "Slutför uppdateringar" upp och tar en stund på sig, sedan startar telefonen om igen. Jag hade två olika e-mail-konton på en startskärm, båda kontona fanns kvar men bara det ena låg uppe på startskärmen, var bara att lägga till igen. Nokia Suite installerar om supportprogramvaran vid första inkopplingstillfället av någon anledning.
Testar denna tills imorgon då jag släpper v3 om den fungerar som den ska.

Redigerat av trixeo, 13 februari 2013 - 22:56.

Postad 13 februari 2013 - 21:49

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Har inte kollat på länge men upptäckte nyss att Nokia släppt 113.010.1508 för den svarta (059M960). Tar hem den nu samt 113.010.1507 för samma modell för att göra en byte-by-byte compare. Vill alltså se i detalj vad som skiljer versionerna åt. Återkommer.

den släpptes precis efter nyår men togs bort kort därefter.inte lagt in den då din senaste fungerar bra.vissa påstår att den innehåller diverse buggfixar men inte läst någonstans vad det skulle vara.är försiktig med att uppdatera nu när man inte kan backa tillbaks

Postad 13 februari 2013 - 22:08

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

den släpptes precis efter nyår men togs bort kort därefter.inte lagt in den då din senaste fungerar bra.vissa påstår att den innehåller diverse buggfixar men inte läst någonstans vad det skulle vara.är försiktig med att uppdatera nu när man inte kan backa tillbaks

Jo så var det, men jag var inte så jätteintresserad pga den låga versionsuppdateringshalten.

Postad 14 februari 2013 - 21:53

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Min CFW version 3 är här! Du kan ladda hem den här: http://mir.cr/TOW7LKBI
Guide för hur du flashar hittar du här: https://www.minhembi...dpost&p=3611488

Nyheter från v2b till v3:
- Uppdaterat firmware

Vad är skillnaden på denna CFW och original?
- Alla språkresursfiler, tangentbord, hjälpfiler mm. förutom svenska och engelska har raderats från enhet C: och Z: i telefonen (sparar utrymme).
- Nokias animation (händerna) samt välkomstsignalen när telefonen startas upp är avstängda.
- Funktionen "Använd telefonen som modem" använder en fil (phone_as_modem.iso), denna är flyttat till E: - 8MB mer utrymme på C:.
- Ledigt utrymme på C: direkt efter flash: 522MB.

Moddar/apps på Z: (ligger kvar efter hard rest)
- InstallServerWithLogMod (CODeRUS) - Denna mod är förmodligen den viktigaste av alla, den gör att du kan installera osignerade appar. (Tips: skapa en "installserver"-mapp i roten på en enhet så kopieras alla installationsfiler även dit - om du vill analysera vad som installerats tex.).

Avinstallerade/raderade program och filer:
- Mobile Security F-Secure
- Security Engine F-Secure
- JoikuSpot Light
- Psiloc World Traveler
- Vlingo - Voice
- JoikuSpot Light Engine
- Bounce Boing Battle
- Microsoft Communicator
- Shazam
- pinbaseddial
- ColorizIt
- Silent Film Director
- urihandlerpkg
- Nokia Recommends widget
- CNN Int
- Microsoft Configure Applications
- Nokia recommande
- Microsoft Apps
- Microsoft Lync
- Microsoft Shared
- joinplugins
- Phone_as_modem (flyttad till E:)
- NFC tutorial
- MS Office samples
- Rensat MMC från allt, flyttat phone_as_modem dit från C:

Kända buggar/nackdelar:
- Inga kartor är med i denna CFW då det skulle bli en allt för stor fil att ladda ned. Tips: koppla telefonen till Nokia Suite och ladda hem de kartor du vill ha med hjälp av denna. Innan du gör det, starta Kartor på telefonen en gång och stäng det sedan igen, efter det kan du ladda hem kartor med Nokia Suite.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uppdatering från v2b till v3 går att göra med Phoenix utan att bli av med inställningar och installerade program, kontakter, kalender etc. genom att följa originalguiden till och med punkt "7. Tryck på "..." vid "Product Code:" och välj "059M960" och tryck sedan "OK"." Gör sedan följande:
7a. Tryck "Options" och markera och radera följande filer i listan: "RM-807_113.010.1508_U01.01_79u.uda.fpsx" och "RM-807_M006.11.emmc.fpsx", tryck sedan OK.
Fortsätt nu med originalguiden från punkt 8, MEN OBS!! TRYCK "Update Software" istället för Refurbish.
Skylten "Slutför uppdateringar" dyker upp efter lyckad uppdatering, den tar en stund att slutföra. Telefonen bootar om ytterligare en gång efter detta.

Postad 19 februari 2013 - 00:19

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
När kan Nokia "EOS" tänka komma? Finns det något mönster som Nokia har släppt kameramobiler?

Tryck på bilden
Postad bild

Redigerat av Auxvoice, 19 februari 2013 - 00:21.

Postad 19 februari 2013 - 04:55

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Varför EOS? Jag vet att den i slutändan antagligen inte kommer heta så, men jag måste ändå fråga om den har nånting med Canon att göra?

https://www.prisjakt...ms=l=s116850964

Om Nokia kallar en mobil med bäst kamera för EOS så är det för att det är ett samarbete med Canon, eller så har de sjukt dålig koll.

Redigerat av SL2, 19 februari 2013 - 05:00.

Postad 19 februari 2013 - 05:26

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Kan Sony Xperia Z, var något tro?

År 2013 verkar var det år där många "high end" -telefoner använder Sonys 13mpixel sensor. Från vad jag har sett verkar dessa sensorer närma sig N8-kvalité.Fick mig att inse att Nokia verkligen har en lång försprång när det gäller kameramobiler.

13MP camera hardly any better than some competitors' 8MP units

http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z-review-887.php

Postad 19 februari 2013 - 13:06

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Varför EOS? Jag vet att den i slutändan antagligen inte kommer heta så, men jag måste ändå fråga om den har nånting med Canon att göra?

https://www.prisjakt...ms=l=s116850964

Om Nokia kallar en mobil med bäst kamera för EOS så är det för att det är ett samarbete med Canon, eller så har de sjukt dålig koll.

Den kommer att heta något annat när den kommer ut man vill bara skapa ett gott rykte. Han som är ansvarig fotar själv med Canon.

Vill ha nu! :D någon som vet något? Kommer sälja alla mina dslr när "eos" kommer.

Redigerat av Auxvoice, 19 februari 2013 - 13:13.

Postad 19 februari 2013 - 14:07

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Den kommer att heta något annat när den kommer ut

Det var ju det jag sa. Hursomhelst, det är bara förvirrande för konsumenterna.

Postad 19 februari 2013 - 16:02

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Eftersom jag har köpt en 808 (som jag hoppas kunna hämta ut idag) så kan ni räkna med att "EOS" släpps nästa vecka och att den kombinerar fas 1 och 2. Men jag vågade inte vänta längre. Bra pris och utgående produkt.

Postad 19 februari 2013 - 16:54

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Önskningar till Nokia 909 är

- Ställbar slutartid 1/4000 upp till 10 sek +
- Bättre sensor och större
- Tunnare format, 3,7-4,3"
- Uppgraderad IS från 920
- Fila på färgerna, spec grön / blå
- Bättre ljusmätare
- Snabbare och säkrare autofokus
- Vindskydd för mikrofonen
- 60fps
- F1,8 reglerbar bländare 1,8-4. :P
- Iso 3200
- Bländarprio / Slutarprio

Redigerat av Auxvoice, 25 februari 2013 - 13:36.

Postad 20 februari 2013 - 13:38

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Eftersom jag har köpt en 808 (som jag hoppas kunna hämta ut idag) så kan ni räkna med att "EOS" släpps nästa vecka och att den kombinerar fas 1 och 2. Men jag vågade inte vänta längre. Bra pris och utgående produkt.

Var det du som tog den sista röda 808 på netonnet eller? Jag som ville ha den :D .

Postad 20 februari 2013 - 13:45

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

http://www.gsmarena....-review-887.php

Nej, det var ju inget att ha. Förstår inte hur Sony misslyckas med att göra en bra kameramobil. Dem har ju kunskapen!

EOS, är det inte namnet på ljusets gudinna i det grekiska mytologin? Lovar gott om det handlar om att hantera ljus bättre än föregående Pureviews.

Postad 20 februari 2013 - 14:12

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Var det du som tog den sista röda 808 på netonnet eller? Jag som ville ha den :D .

Nope, det blev en svart. Den är skickad så jag hoppas verkligen att den kommer idag. Otålig!

Postad 20 februari 2013 - 21:13

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

EOS, är det inte namnet på ljusets gudinna i det grekiska mytologin?

Det är mycket möjligt, men marknadsförarna på Nokia borde veta bättre än att använda namnet när det är starkt förknippat med kameror, även om det bara är ett kodnamn (vilket iofs marknadsföringen kanske inte ligger bakom :P)

Man kallar inte en mobil med kamera för Eon, Finepix, Coolpix, Lumix osv om den inte har nån koppling till Canon, Fujifilm, Nikon, eller Panasonic.
Om Eon skulle användas i nån helt annan banch är inte samma sak, för då körknippar man det inte lika lätt med Canon.
Malaco Eon eller Kia Eon funkar, med andra ord.

Redigerat av SL2, 20 februari 2013 - 21:15.

Postad 21 februari 2013 - 09:42

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Skärmsläckarklockan är mycket ljussvag, såg några sidor bak att någon hade haft samma problem och kommit fram till att det var hårdvarufel på skärmen och skickat tillbaka den. I övrigt kan jag dock inte se några fel på skärmen, verkar snarare som om den är inställd på att lysa svagare än n8:an.

Finns det några andra kända fel på 808:an som man bör kolla det första man gör?

Fick hem telefonen igår och har inte hunnit göra mycket annat än att föra över kontakter och uppdatera med senaste programvara. Det fanns 10 uppdateringer via Nokia Suite. Jag tog hem alla utom Microsoft Apps. Har man någon glädje av den?

Vilka är de bästa kameraapparna till 808? Har CameraPro. Sedan finns det väl någon HDR-app också? Några andra måsten?

Postad 23 februari 2013 - 01:23

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Hur är det nu med 808:an tangentbord i nya uppdateringar?... ändrade de tillbaka till den gamla verisonen med pilknappar osv?...

Postad 25 februari 2013 - 08:11

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Lite sent inlägg men här är en länk till Nokia's keynote event i MWC 2013 (så spännande :D ):

http://www.media-ser...om/m/p/jxs79ucd (registrering krävs)

Redigerat av Geek82, 25 februari 2013 - 08:12.

Postad 25 februari 2013 - 09:31

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
SÅ BESVIKEN! Ingen ny pureview annonserad!

Postad 25 februari 2013 - 10:01

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Nöjd! Eftersom jag köpte en 808 förra veckan. :)

Postad 25 februari 2013 - 12:35

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

SÅ BESVIKEN! Ingen ny pureview annonserad!

Önsketänkande? :P
920 har bara funnits i tre månader, det finns inte en chans att Nokia, eller nån annan för den delen, skulle komma med en ny modell så snart.
Försäljningen av 920 ligger på sin topp nu, det skulle vara sjukt korkat att lansera en ny modell redan.

Redigerat av SL2, 25 februari 2013 - 12:35.

Postad 25 februari 2013 - 22:26

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Önsketänkande? :P
920 har bara funnits i tre månader, det finns inte en chans att Nokia, eller nån annan för den delen, skulle komma med en ny modell så snart.
Försäljningen av 920 ligger på sin topp nu, det skulle vara sjukt korkat att lansera en ny modell redan.

Jag borde ha vetat bättre. Men jag snöade in mig på alla rykten och blev besviken när ingen ny Pureview kom. Vill liksom veta om jag ska satsa på 808 eller hålla ut och vänta på nästa Pureview. :P

Redigerat av Geek82, 25 februari 2013 - 22:27.

Postad 26 februari 2013 - 10:57

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Jag borde ha vetat bättre. Men jag snöade in mig på alla rykten och blev besviken när ingen ny Pureview kom. Vill liksom veta om jag ska satsa på 808 eller hålla ut och vänta på nästa Pureview. :P

Just därför undviker jag alla ryktesbloggar, de kan aldrig ge mig det jag vill ha ändå, bara hitta på fantasier så att folk ska besöka dem.
Om du tvekar över 808 ska du givetvis inte köpa den.

Postad 02 mars 2013 - 18:09

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Köpt en Nokia 808, hade en Nokia N8 innan och jag blev förvånad över hur mycket bättre Symbian är i denna telefon. Flyter ju på helbra och interfacet är trevligt att använda. Telfonen känns även mycket gedigen och ligger mycket bra i handen. Om man ska klaga på någon så tycker jag kameraknappen känns slapp och första trycket är för lätt jämfört med andra trycket. Har inte testat kameran så mycket. Blixten är lite svag tycker jag. Ångrar inte detta köp.

För övrigt när det gäller pureview med Windows Phone så använder sig Nokia nu av Qualcomm platformar och då kommer typen av kamera vara begränsad av vad deras platformar klarar av. Det kommer antagligen Windows Phone pureview men antagligen inte en 41 MP kamera utan mindre. Nokia 808 kommer vara unik när det gäller att använda sig specialkonstruerad hårdvara och med Windows Phone så är de mer hänvisade till standardlösningar. Nokia kunde tidigare kontrollera hela utveckligsprocessen mera från hårdvara till mjukvara men inte lika mycket längre.

Redigerat av JagVetInte, 02 mars 2013 - 21:44.

Postad 04 mars 2013 - 01:05

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna höra vad ni som har haft N8 tycker om 808, framförallt vad gäller surfande. Gärna andra för- och nackdelar. :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.