Apple TV (3rd Generation)
(Mediaspelare)
|
9
|
(232)
|
Inga priser |
Projektor+ATV+stereo=trådlöst? (2 inlägg)
|
8 år sedan |
[Köp Hjälp] Försteg med optisk input. (2 inlägg)
|
10 år sedan |
Smart-TV ljud (3 inlägg)
|
10 år sedan |
Hur koppla? (0 inlägg)
|
11 år sedan |
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg)
|
11 år sedan |
Apple TV + PS3 -> TV -> Z-5500. Hur? (1 inlägg)
|
12 år sedan |
Apple Tv Kopplad till Tv utan Hdmi (1 inlägg)
|
13 år sedan |
Inställning för att koppla dac till ps3-slim? (9 inlägg)
|
13 år sedan |
Dåligt ljud med ARC (6 inlägg)
|
13 år sedan |
Rekommendera mig den bästa media extendern (24 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 18 November 2013 - 11:48
http://www.iphonehac...-come-2014.html
bara att fortsätta med väntan.
Postad 22 November 2013 - 12:13
Postad 23 November 2013 - 08:39
Taggar med metadata, artwork och re-muxar automatiskt. Som sagt, endast för ditt egna iTunes bibliotek men för de som har det upplagt så borde kolla in detta.
Postad 23 November 2013 - 08:42
Postad 23 November 2013 - 08:53
Någon mer med uppdateringsbekymmer?? Har aldrig fått det att fungera med uppdatering av fw direkt från ATV:n utan måste köra en reset via iTunes. Testat både WiFi och trådar men samma resultat, laddar ned men sen meddelade om att uppdateringen misslyckades. Läst något om "defekta" batcher men vet inte om det gäller denna issue.
Kanske detta..
http://www.idg.se/2....-vissa-apple-tv
Postad 23 November 2013 - 09:02
Postad 25 November 2013 - 09:01
En artikeln från april som hänvisar till att uppdatera till 5.2.1 är nog inte så aktuell längre...Kanske detta..
http://www.idg.se/2....-vissa-apple-tv
Postad 27 November 2013 - 23:58
Prologic2 är i vad din förstärkare gör om en stereokälla till.Får ni ut 5.1 ljud på apple tv? jag får bara ut Prologic2??
Har du inställningarna rätt för ljud i ATV? Dolby Digital: PÅ, Ljudutgång (minns inte exakt vad det står): 16bit.
Vad kör du för material? MKV via plex eller m4v via iTunes sharing?
Postad 28 November 2013 - 11:50
Optiskt eller HDMI? Har du TV emellan eller direkt till receiver? Jag hade hdmi till tvn och hade missat att ställa in tvn för dolby digital pass through och fick då bara stereo fast ATVn skickade ut DD 5.1.Får ni ut 5.1 ljud på apple tv? jag får bara ut Prologic2??
Postad 29 November 2013 - 09:44
Postad 29 November 2013 - 11:02
Fast det vill man ju inte om man vill ha surround på det som bara är stereo. Är det 5.1 från källan spelar det ändå ingen roll.Har du förstärkaren rätt inställd då? Pro logic får man endast om man själv ställer in det att bli det. Sätt förstärkaren på auto så kommer den spela upp det format den får.
Frågeställaren har fortfarande inte svarat på vad han har för inställningar i Apple TV.
Postad 30 November 2013 - 02:26
Rumor: Apple TV with the same A7 chip inside the iPhone 5s and iPad Air to come out in 2014
http://www.iphonehac...-come-2014.html
bara att fortsätta med väntan.
Förklara gärna vad vitsen skulle vara med mera hårdvarukraft, när det inte finns någon öppning att använda maskinen till annat än förutbestämda filformat och streamingtjänster som inte kräver något större prestandamonster. Eller vad missar jag?
Postad 30 November 2013 - 08:39
apparFörklara gärna vad vitsen skulle vara med mera hårdvarukraft, när det inte finns någon öppning att använda maskinen till annat än förutbestämda filformat och streamingtjänster som inte kräver något större prestandamonster. Eller vad missar jag?
skulle äta upp xbox one i ett nafs
Postad 01 December 2013 - 23:42
appar
skulle äta upp xbox one i ett nafs
Det kommer inte hända. Apple vill man ska köpa deras IOS enheter och istället strömma till Appletv. De tjänar betydligt mer pengar på telefoner och plattor än de ngnsin skulle göra på Appletv.
Postad 01 December 2013 - 23:52
Det kommer inte hända. Apple vill man ska köpa deras IOS enheter och istället strömma till Appletv. De tjänar betydligt mer pengar på telefoner och plattor än de ngnsin skulle göra på Appletv.
Självklart kommer de bredda sitt segment på sikt... om de nu teoretiskt skulle kunna ta över folks vardagsrum och få in fler framtida kunder i sitt "ekosystem" är det nog inte helt omöjligt.
Postad 02 December 2013 - 00:13
Iofs blir det inte billigt att tillverka en appletv som ska klara av samma som plattorna/telefonerna. Räkna med ett höjt pris med några tusenlappar isf.
Redigerat av Unregistereddc471864, 02 December 2013 - 00:14.
Postad 02 December 2013 - 10:59
Här är min erfarenhet:
I vår förra boende hade jag en Dlink-router kopplad till 100 Mbit/s fiber. Streaming och Airplay funkade klockrent.
När vi sedan flyttade så fanns ett befintligt nätverk med flera trådlösa accesspunkter, kopplat till Telia 7 Mbit ADSL. Dock visade det sig att den på övervåningen inte funkade och med betonggolv så var det sur täckning till bottenvåningen. Körde då mot en accesspunkt i grannhuset (på samma nät). Filmer bröts och ATV tappade kontakten och krävde ständiga omstarter. Airplay och Remote bara att glömma. iPhone och ATV hittade inte ens varandra när de satt på samma accesspunkt.
Till slut tröttnade jag och pluggade in min gamla router i det uttag som den trasiga (som ingår i huset) satt i. Eftersom jag inte ändrat någon konfig så hittade både telefon och ATV nu denna direkt och allt lirar plötsligen perfekt igen, även Remote-appen! 100 Mbit eller 7 Mbit ut, så funkar HD-streaming (även Netflix Super HD) lika bra.
Så kontentan är: Strular det så kolla i första hand upp ditt wifi! ATV kräver alla pinnar vita och inte ett svaj för att det ska funka problemfritt. Det är bara att svälja.
Redigerat av agpath, 02 December 2013 - 11:02.
Postad 08 December 2013 - 14:25
Funderar på att köpa en från siba idag då de har kampanj.
Postad 08 December 2013 - 16:29
Läste en recension från en användare på prisjakt där hen skriver att mkv, xvid, dvix fungerar felfritt på atv3. Har jag missat något? Apple-produkter har väl ingen stöd för dessa filformat? Eller menar hen att det går bra att köra t ex plex och konvertera on the fly?
Funderar på att köpa en från siba idag då de har kampanj.
Inte utan ngn form av "hack". Plexconnect funkar på vissa mjukvaruversioner. Säkert det som används.
Postad 08 December 2013 - 23:16
PlexConnect fungerar på senaste ATV mjukvaran.Inte utan ngn form av "hack". Plexconnect funkar på vissa mjukvaruversioner. Säkert det som används.
Det är lite pillrande att få till då man måste ladda över ett certifikat med hjälp av Apple Configuration tool. Men det är ett engångsjobb.
Har kört så ett bra tag nu, funkar faktiskt väldigt bra, skönt att slippa konvertera filmerna.
DTS nedsamplas till DD 5.1
Postad 09 December 2013 - 07:44
Postad 09 December 2013 - 07:51
För att man kanske inte kör Mac.Eller varför inte köra Beamer som är en ytterligare smidig lösning som ger 5.1 ljud via airplay
För att man kanske vill sitta i soffan och välja film med fjärrkontrollen.
Postad 10 December 2013 - 10:22
Jag har en iMac 27" late 2013, min fråga är om det på något enkelt sätt går att spela upp saker från min iMac till atv3? Läst lite om Beamer och Airparrot, men många skriver att det laggar och inte fungerar speciellt bra.
Några andra tips på hur man kan göra? Vill inte hålla på och konvertera filmer till rätt format i iTunes, utan ska främst vara från playkanaler och lite filmer man har på datorn.
Postad 10 December 2013 - 10:29
Tja!
Jag har en iMac 27" late 2013, min fråga är om det på något enkelt sätt går att spela upp saker från min iMac till atv3? Läst lite om Beamer och Airparrot, men många skriver att det laggar och inte fungerar speciellt bra.
Några andra tips på hur man kan göra? Vill inte hålla på och konvertera filmer till rätt format i iTunes, utan ska främst vara från playkanaler och lite filmer man har på datorn.
Testat skärmdubbleringen då?
/Fredrik
Postad 10 December 2013 - 10:35
Tja!
Enklaste är att konvertera till Itunesformat och sen köra hemmadelning i itunes. Jag antar att du syftar på film/musik när du skriver saker.
Redigerat av Unregistereddc471864, 10 December 2013 - 10:36.
Postad 10 December 2013 - 10:41
Testat skärmdubbleringen då?
/Fredrik
Nepp, jag har inte köpt en atv ännu, och står lite i valet och kvalet om jag ska göra det eller inte. Hoppas som många andra att en ny version ska komma inom kort. Men man kan ju få en för rätt bra pris nu så svider inte så mycket om man köper en ny om några månader.
Men har du själv några erfarenheter från skärmdubblering?
Enklaste är att konvertera till Itunesformat och sen köra hemmadelning i itunes. Jag antar att du syftar på film/musik när du skriver saker.
Fast det va ju just det jag inte ville göra.
Postad 10 December 2013 - 10:45
Tja!
Har du testat Plexconnect?
Jag kör det med lyckat resultat.
Läs mer här https://github.com/iBaa/PlexConnect
Postad 10 December 2013 - 10:52
PlexConnect fungerar bra för film för att slippa konvertera, men det är ju sisådär med funktionen av play-kanalerna, men dom fungerar.Har du testat Plexconnect?
Jag kör det med lyckat resultat.
Läs mer här https://github.com/iBaa/PlexConnect
Postad 10 December 2013 - 11:20
Har inga filmfiler på datorn men kollade några 1080p klipp på Youtube precis och det fungerade bra. Men har tidigare tyckt att det laggat lite emellanåt, såg dock inget nu. Men kollade bara lite snabbt.
/Fredrik
Postad 10 December 2013 - 11:40
Nepp, jag har inte köpt en atv ännu, och står lite i valet och kvalet om jag ska göra det eller inte. Hoppas som många andra att en ny version ska komma inom kort. Men man kan ju få en för rätt bra pris nu så svider inte så mycket om man köper en ny om några månader.
Fast det va ju just det jag inte ville göra.
Då kunde du kanske skrivit det i din fråga istället för "saker". Lite svårt att svara på dina frågor när man måste gissa.
Redigerat av Unregistereddc471864, 10 December 2013 - 11:41.
Postad 10 December 2013 - 12:10
Då kunde du kanske skrivit det i din fråga istället för "saker". Lite svårt att svara på dina frågor när man måste gissa.
Fast nu skrev han klart o tydligt att han "vill inte hålla på o konvertera filmer till rätt format i iTunes
/Fredrik
Postad 10 December 2013 - 14:38
Playkanalerna löser man väl enklast med Airplay? Dock svär jag mig fri från hur det funkar från webläsare. (Tänker på det ständiga rättighetsproblemet gällande visning av visst innehåll. Kanske dock inget problem när det är mirroring som används?)PlexConnect fungerar bra för film för att slippa konvertera, men det är ju sisådär med funktionen av play-kanalerna, men dom fungerar.
Från iTunes funkar det dock.
http://support.apple.com/kb/ht5404
Redigerat av agpath, 10 December 2013 - 14:40.
Postad 10 December 2013 - 14:57
Postad 10 December 2013 - 15:38
Fast det är ju bara ett problem om du spelar Blu Ray, inte om du ser Play-kanaler eller streamar.Om du vill ha en mediaspelare utan judder skall du inte välja atv skickar bara ut bilden i 50 eller 60hz är inte så kul att kolla på material som är inspelat i 23,976hz på den...
Redigerat av agpath, 10 December 2013 - 15:39.
Postad 10 December 2013 - 15:44
Postad 10 December 2013 - 15:46
Visserligen, men det står inte vilka som är 24p. Jag har ATVn ställd på 60hz och det funkar bra.Klart att det är ett problem om du streamar. Mkv filer är också i 23,976hz även filmerna och många serier i netflix är i 23,976..
Postad 10 December 2013 - 15:49
Postad 10 December 2013 - 15:51
Apple TV har man rimligen bara till Netflix och möjligen lite iTunes.Med mindre skärmar är det inga större problem men när man kör upp bilden stort via projektor så blir juddret olidligt så om man planerar att spela mycket mkv filer rekommenderar jag en annan spelare...
Postad 10 December 2013 - 15:54
Det finns inte så stort utbud av mediaspelare idag som klarar av plex till det pris som ATV kostar..
Dock så funderar jag själv på en NUC snart för att köra stora plex, efter att ha kört ATV i 1½ år, men då är det ju i helt andra prisklasser.
EDIT:
Alternativet är ju t.ex. en R.Pi men då tappar man väl andra funktioner som t.ex. Airplay?
Redigerat av testsmurf, 10 December 2013 - 15:56.
Postad 10 December 2013 - 15:58
Jag kör ATV på en 107" och visst finns problemet, men det är oftast bara synbart i filmer och då vid längre panoreringar.
Det finns inte så stort utbud av mediaspelare idag som klarar av plex till det pris som ATV kostar..
Dock så funderar jag själv på en NUC snart för att köra stora plex, efter att ha kört ATV i 1½ år, men då är det ju i helt andra prisklasser.
EDIT:
Alternativet är ju t.ex. en R.Pi men då tappar man väl andra funktioner som t.ex. Airplay?
alla är vi olika när det gäller hur mycket judder man klarar av...
Bättre att köra xbmc med plex pluginet det bästa av två världar...
Postad 10 December 2013 - 15:58
Absolut, visst är det så. Visst märker jag av det nu och då och jag saknar även DTS och möjligheten till HD-ljud..men just nu fungerar den bra till det behov jag har tills jag funderat ut vad jag vill ha istället..alla är vi olika när det gäller hur mycket judder man klarar av...
Postad 11 December 2013 - 09:19
Det var ju det som var min poäng. Om man inte ska ha den Netflix utan mestadels vill streama från sin dator så finns det bättre lösningar.Frågeställaren ville ju använda den för annan media än netflix...
Postad 11 December 2013 - 10:21
Tja!
Fast det va ju precis det jag skrev.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Projektor+ATV+stereo=trådlöst?
6 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?