Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F20 2GB (Mediaspelare) 2 4,82 (10) Inga priser
TizzBird F11 2GB (Mediaspelare) 1 3,83 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 27 december 2012 - 08:36

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Rekommenderas denna mediaspelaren fortfarande eller ska jag vänta lite till på en bättre?

Som mediaspelare är den helt OK.
I ärlighetens namn måste jag dock säga att den har tendens att bete sig lite som den själv vill vid uppstart.
Den hittar inte den interna disken 4ggr av 5.
Ganska ofta kommer den till den vita TizzBird/Android startbilden för att sedan tappa kontakten med TV'n helt. Dra ut sladden det enda som hjälper.
Om man väl valt "Power Off" som avstängningsmetod (istf "Suspend") verkar detta inte gå att återställa...
Enligt menyn ändras det men uppstartstiden påverkas inte en 'millisekund'...
Detta är mycket frustrerande småsaker som rimligen borde kunna fixas med FW ugradering.
Personligen hade jag väntat ett/par FW releaser till innan jag köpt den om jag vetat om detta innan.
Om (när?) ICS/JB releasen kommer hoppas jag att spelaren lever upp till reklamen på hemsidan!

Postad 27 december 2012 - 11:02

Unregisteredb7b69fb2
  • Unregisteredb7b69fb2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har läst igenom hela trådennu, men vill bara försäkra mig om att jag har upffatta det rätt hur Netflix funkar just nu. Är det så att Netflix fortfarande tolkat f20:an som en mobil enhet, och inte skickar utt något hd-material?

Jag skulle vilja ersätta min PS3:a som netflix-spelare, men jag har fått uppfattningen att F20 inte lyckas lika bra som PS3:an?

Postad 27 december 2012 - 20:06

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Jag köpte den idag för att jag var sugen på en ny då min WDTV har krånglat ordentligt.
Gick jättelätt att lägga till mapparna som jag vill komma åt och går lätt att spela upp.

Men så håller jag på att ladda ner appar, bland annat SVT Play. Det första problemet var att när jag hade sökt och resultaten kom fram så kunde jag inte bläddra ner på resultaten. Efter en stunds grubblande så kom jag på att om jag trycker "home" och sedan går till market igen så går det. Sedan visade det sig att jag måste göra samma sak efter varje ny länk jag klickar på i market.
Sedan det andra problemet. Efter det att jag lyckats trycka download på appen så laddas den inte ner. Den står fortfarande på preparing download.

Postad 27 december 2012 - 21:00

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag har läst igenom hela trådennu, men vill bara försäkra mig om att jag har upffatta det rätt hur Netflix funkar just nu. Är det så att Netflix fortfarande tolkat f20:an som en mobil enhet, och inte skickar utt något hd-material?

Jag skulle vilja ersätta min PS3:a som netflix-spelare, men jag har fått uppfattningen att F20 inte lyckas lika bra som PS3:an?

Det som är oanvändbart på min F20 ser kanon ut på ut på min PS3.

När kommer 4.x?

Postad 28 december 2012 - 18:18

viperhansa
  • viperhansa
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Det som är oanvändbart på min F20 ser kanon ut på ut på min PS3.

När kommer 4.x?

Förmodligen i någon ny version av Tizzbird.. knappast i f11 eller f20..
Jag och många fler är väldigt skeptiska till hur seriösa Tizzbird är.

Postad 29 december 2012 - 10:38

Unregisteredb7b69fb2
  • Unregisteredb7b69fb2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Förmodligen i någon ny version av Tizzbird.. knappast i f11 eller f20..
Jag och många fler är väldigt skeptiska till hur seriösa Tizzbird är.

Kan du utveckla detta, på vilket sätt känns dom inte seriösa?

Postad 29 december 2012 - 11:18

viperhansa
  • viperhansa
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Kan du utveckla detta, på vilket sätt känns dom inte seriösa?

Bara att läsa igenom trådarna och bilda dig en uppfattning....

Postad 29 december 2012 - 17:33

Brothan
  • Brothan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har inte skrivit i denna tråd på länge men eftersom det verkar gå längre och längre mellan uppdateringarna av firmware så har jag behovet att skriva av mig lite. Använder min F20 varje dag , och är i det stora hela rätt nöjd. Men det finns en del buggar som går mig på nerverna :

1. USB diskarna jag har kopplade till lådan monteras/avmonteras helt efter boxens eget tycke vid uppstarter, provat massa olika inställningar..
2. Klockan uppdateras bara ibland vid uppstart men det vanligaste är att den är 3.31 27jan 2011, omstart brukar hjälpa . Men va fan ??
3. Netflix jublades det över att det kom till android, men varför skall man behöva stänga av skärmsläckaren manuellt ?? Å menyerna, så jävla sega, bild kvaliten är ett kapitel för sig självt.
4. Frågan som man kan spara sina användar uppgifter och installerade appar vid systemåterställning (är ju trots allt det vanligaste svaret på åtgärd vid problem) har ställts åtskilliga ggr men utan svar. Hur skoj är det att nbehöva skriva in alla konton och ladda ner alla appar varje gång man återställer ??
5. Bildkvaliten är oftast mycket bra men lider fortfarande av lagg särkillt vid snabba action scener ( mkv filer som funkar perfekt i andra spelare)

Nu har jag en teori om hur tizzbird med flera fungerar. Det svenska teamet bakom tizzbird ( förmodligen är ni inte så många) har med stor entusiasm köpt denna asien producerade produkt under brandade namnet Tizzbird och givetvis tror ni på er produkt men sitter i klorna på asiaterna som tillverkar och utvecklar denna låda . Har haft en del med asiatiska firmor att göra den senaste åren och deras sätt att göra affärer bygger inte helt sällan på att man säljer nu och inte sen och att supporta "gammla" affärer är inte lika intressant som att göra nya med nya produkter . Pga detta tror jag inte att F11/20/30 kommer bli "bugg fria" då min teori är att Tizzbird se inte får något större gensvar på denna "gamla" produkt av tillverkarna . De vill förmodligen hellre sälja några 100 nya burkar..

Tizzbird ni får ursäkta dessa vida spekulationer då detta är mina högst personliga utsvävningar . Får ni fart på utvecklandet av dessa "gamla boxar" ICS mm så blir ingen gladare än jag då jag gillar boxen förutom ovanstående punkter.

Mvh Andreas

Postad 30 december 2012 - 10:56

t3chfre4k
  • t3chfre4k
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 1
Kan inte någon här inne som har lite knowhow ge sig på och roota f20? Xda har ju väldigt kapabla användare, vore ju att föredra om vi användare kunde ta makten över våra boxars öden (eftersom ingen annan verkar göra detta), då kanske vi får 4.0, netflix och SvT play som spelar mer än mobilmaterial.

Postad 30 december 2012 - 17:58

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Har haft F20 några dagar nu.
Mkv 1080p laggar då och då.. flyter på perfekt en bit in i fimen sen laggar det som galet några minuter för att flyta på igen sen.
Pausar man och slår på igen så laggar det igen.

Kan inte köra Netflix.. kan helt enkelt inte klicka på "logga in" med fjärren.. kommer aldrig dit.

Är lite tveksam då min gamla popcorn hour 100 har bättre flyt med mkv filer än så länge.

Postad 30 december 2012 - 21:27

Unregistereddee46050
  • Unregistereddee46050
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har precis skaffat en Tizzbird F11
Jag kan inte få den ansluta till mitt WiFi hemma. Jag provade att koppla med kabel utan problem. Jag har även anslutit andra enheter utan problem. Den fastnar i Scanning Wi-Fi network utan att det kommer upp några nätverk. Har även testat att skapa en hotspot på telefonen men den dyker inte heller upp.
Någon som vet problemet?

Postad 30 december 2012 - 22:05

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
@TizzBird Sverige
Inga nyheter angående ny FW?

Postad 30 december 2012 - 22:33

Unregistereddee46050
  • Unregistereddee46050
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Har precis skaffat en Tizzbird F11
Jag kan inte få den ansluta till mitt WiFi hemma. Jag provade att koppla med kabel utan problem. Jag har även anslutit andra enheter utan problem. Den fastnar i Scanning Wi-Fi network utan att det kommer upp några nätverk. Har även testat att skapa en hotspot på telefonen men den dyker inte heller upp.
Någon som vet problemet?

Insåg precis att man måste köpa till en usb wi-fi till den.:)
Hoppas detta funkar bra.

Postad 31 december 2012 - 01:36

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har haft F20 några dagar nu.
Mkv 1080p laggar då och då.. flyter på perfekt en bit in i fimen sen laggar det som galet några minuter för att flyta på igen sen.
Pausar man och slår på igen så laggar det igen.

Kan inte köra Netflix.. kan helt enkelt inte klicka på "logga in" med fjärren.. kommer aldrig dit.

Är lite tveksam då min gamla popcorn hour 100 har bättre flyt med mkv filer än så länge.

Spelar du upp 1080p filmeran från NAS/PC? Vilken anslutning använder du?

Postad 31 december 2012 - 01:42

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

För en del Appar behöver man mus för att navigera.

Postad 02 januari 2013 - 07:48

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

... Nu har jag en teori om hur tizzbird med flera fungerar. Det svenska teamet bakom tizzbird ( förmodligen är ni inte så många) har med stor entusiasm köpt denna asien producerade produkt under brandade namnet Tizzbird och givetvis tror ni på er produkt men sitter i klorna på asiaterna som tillverkar och utvecklar denna låda . Har haft en del med asiatiska firmor att göra den senaste åren och deras sätt att göra affärer bygger inte helt sällan på att man säljer nu och inte sen och att supporta "gammla" affärer är inte lika intressant som att göra nya med nya produkter . Pga detta tror jag inte att F11/20/30 kommer bli "bugg fria" då min teori är att Tizzbird se inte får något större gensvar på denna "gamla" produkt av tillverkarna . De vill förmodligen hellre sälja några 100 nya burkar...

Jag hoppas innerligt att TizzBird (både i Sverige och internationellt) visar att du har fel i denna frågan.
Det handlar till sist om ett nytt varumärke och att bygga upp kundkrets och förtroende.
Det lär dom inte göra om det visar sig att dom överger supporten och utvecklandet på en relativt ny produkt bara för att det kommit en nyare.
Att bygga upp ett rykte om att vara ett gediget märke får man inte automatiskt, vi kan bara hoppas att TizzBird inte visar sig vara ännu en dagslända.

Postad 02 januari 2013 - 08:47

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Spelar du upp 1080p filmeran från NAS/PC? Vilken anslutning använder du?

Hejsan, spelar upp via PC och NAS kört via nätverkskabel. Laggar i alla filmer som körs 1080p. Kommer då och då och pågår några minuter per gång.
Körde en 720p film igår och den laggade också på liknande sätt men inte lika ofta :(

Sen så har jag märkt att när jag startat upp den nästa dag så måste jag -Reconnect - till nätverket för att få fram mina filmer igen till biblioteket.

Postad 02 januari 2013 - 09:03

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
När du strömmar från PC rekommenderar vi att du installerar TizzNFS på datorn som sköter utdelning av filer/mappar och skickar mediafilerna till TizzBird med NFS-protokoll. Samma gäller vid anslutning till NAS att NFS protokollet är att föredra för det ger bättre prestanda.
TizzBird kommer ihåg nätverksanslutningar som konfigurerats i Nätverksinställningar och när man startar spelaren ansluter den automatiskt till dessa.
Man skall inte behöva reconnecta manuellt till nätverk eller nätverksenheter, om du åste göra det tyder det på något fel och det hänger förmodligen ihop med att du har lagg i filmerna när du spelar dem. Wifi kan ju vara mer instabbild, men med trådad anslutning skall det absolut inte vara några problem oavsett hur du ansluter.
Standard råden är att starta om routern och eventuellt göra återställning på TizzBird, och självklart använda senaset firmware.

Postad 02 januari 2013 - 09:49

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Tja! Tack för svaret.
Jag kör alltså med TizzNFS på datorn som delar ut mapparna. Va lite otydlig där =/
Kör också med senaste FW.
Ska prova göra en återställning och se om det hjälper.

Redigerat av Bass, 02 januari 2013 - 09:49.

Postad 02 januari 2013 - 14:36

Majornas
  • Majornas
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Förutom själva tizzbirden, vad behöver man köpa mer?

Jag har trådlös router och tv med hdmi-ingång (men ej usbport). Vidare har jag en androidmobil, två bärbara PC-datorer med wifi med varsin film och musikmapp. Sen har jag en el-adapterdriven HDD med USB 1.1 protokoll med en del film på.

Jag förstår att jag behöver en nätverkskabel från router till F11/F20. Men sen... måste jag köpa löst SD-kort? Fjärrkontroll, trådlös mus och trådlöst tangentbord? USB-hubb, etc?

Postad 02 januari 2013 - 16:02

Unregistered4e5b70d5
  • Unregistered4e5b70d5
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Trådlös mus och sd kort räcker långt. Tizznfs på datorerna så du kommer åt filerna om det är windows. Finns att ladda ner från tizzbird.se tror jag.

Redigerat av Unregistered4e5b70d5, 02 januari 2013 - 16:04.

Postad 02 januari 2013 - 19:39

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 1
Tizzbird sverige ... har du hört om det kommer nåt stöd för 50Hz utsignal till TV:n ?

Postad 03 januari 2013 - 01:43

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Har ingen uppgift om det för F11/F20, men skall kolla igen.
N1 har stöd för både 50 och 60Hz.

Postad 03 januari 2013 - 15:49

scorpii
  • scorpii
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 1
Finns det någon garanti för att F20 kommer att uppgraderas till Android 4.2? Har ju läst här i tråden att en uppgradering arbetas på. Känns som ett krav om man köper en Android-box med tanke på att fler och fler appar kräver en nyare version av Android.

Postad 03 januari 2013 - 17:33

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Finns det någon garanti för att F20 kommer att uppgraderas till Android 4.2? Har ju läst här i tråden att en uppgradering arbetas på. Känns som ett krav om man köper en Android-box med tanke på att fler och fler appar kräver en nyare version av Android.

Redan i april skrevs det att Android 4.0 ICS skulle komma till alla Tizzbird-manicker. Med tanke på att det inte kommit än så skulle jag inte sätta alla mina pengar på att det kommer att komma.

4.2 är det nog aldrig någon som pratat om så där är nog chansen _liten_.

Postad 03 januari 2013 - 17:36

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Ja... Nu är mina stream problem lösta. Men är uppdateringar inte o lita på så har jag fortfarande öppet köp och Popcorn A400 nära istället =)
Extremt viktigt för mig att känna att uppdateringar är en självklarhet.

Postad 04 januari 2013 - 00:09

scorpii
  • scorpii
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 1

Redan i april skrevs det att Android 4.0 ICS skulle komma till alla Tizzbird-manicker. Med tanke på att det inte kommit än så skulle jag inte sätta alla mina pengar på att det kommer att komma.

4.2 är det nog aldrig någon som pratat om så där är nog chansen _liten_.

Sant. 4.0 var det tal om. Men lyckas de skrämma upp burken till 4.0 så känns stegen till 4.1 och 4.2 mindre. (Kan ha fel där.)

Ja... Nu är mina stream problem lösta. Men är uppdateringar inte o lita på så har jag fortfarande öppet köp och Popcorn A400 nära istället =)
Extremt viktigt för mig att känna att uppdateringar är en självklarhet.

Jag känner också att det är extremt viktigt. Om en vecka kanske alla trevliga appar kräver 4.x. Jag har inte köpt någon Tizzbird än tack vare att jag väntar på besked angående detta. Försökte maila Koreanerna om detta men det gick inte att skicka e-post till e-postadressen de anger på hemsidan.

Postad 04 januari 2013 - 13:23

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Lite hjälp med inställningar önskas:

Hur ställer man in startkatalogen för Film, Musik och Fotovisaren i en F20?
(Istf att starta i roten på disken kunde tex Fotovisaren starta i <whatever>/Photos)

Eller finns det fördefierade sökvägar/mappstrukturer definierade i spelaren? Isf vilka nman bör användas för respektive filtyp.
Jag har idag följande mediastruktur på den interna disken:
/Music
   /MP3
   /Album
   /Musicvideo

/Photos
   /Travel
   /Family
   /Work

/Video
   /Comedy
   /Horror
   /Drama
   /Action
   /TV-Series

Postad 04 januari 2013 - 13:26

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Sant. 4.0 var det tal om. Men lyckas de skrämma upp burken till 4.0 så känns stegen till 4.1 och 4.2 mindre. (Kan ha fel där.)

Jag känner också att det är extremt viktigt. Om en vecka kanske alla trevliga appar kräver 4.x. Jag har inte köpt någon Tizzbird än tack vare att jag väntar på besked angående detta. Försökte maila Koreanerna om detta men det gick inte att skicka e-post till e-postadressen de anger på hemsidan.

Märkte att deras forum (www.tizzbird-forum.com) har också "dött"... :unsure:

Postad 04 januari 2013 - 20:45

viperhansa
  • viperhansa
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Märkte att deras forum (www.tizzbird-forum.com) har också "dött"... :unsure:

En snabb google på den hemsidan visar att dom inte betalat... Typisk "dagslända" :blink:

Postad 04 januari 2013 - 21:01

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 1
Börjar lukta lite illa om detta.. nog dags att byta medans jag kan till popcorn A400

Postad 06 januari 2013 - 08:44

kulmagen
  • kulmagen
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Har också haft stora problem med min Tizzbird , sedan jag köpte den för ca. 3 månader sedan.
Stänger av sig / hänger sig hela tiden...

Kan man häva köpet tro ??

Postad 06 januari 2013 - 09:17

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har också haft stora problem med min Tizzbird , sedan jag köpte den för ca. 3 månader sedan.
Stänger av sig / hänger sig hela tiden...

Kan man häva köpet tro ??

Börja med att lämna in den på service för att verifiera om det är något fel på din enhet

Postad 06 januari 2013 - 18:14

scorpii
  • scorpii
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Börjar lukta lite illa om detta.. nog dags att byta medans jag kan till popcorn A400

Japp, tillverkaren går inte att nå. Ingen fungerande mail-adress, forumet inte betalt. TizzBird Sverige vill inte ta i frågorna med tång. Jag skulle hålla mig undan.

Postad 07 januari 2013 - 03:14

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Scorpii, varför håller du på att försöka snacka ner TizzBird???? Vad har du för agenda? Vilken konkurrent representerar du?

TizzBird marknadsför produkterna via lokala distributörer, det har aldrig funnits något seriöst fungerande forum. Valueplus har haft ett halvhjärtat försök att skapa ett forum innan, men det har förmodligen avslutats eftersom det inte varit bra. Det har aldrig varit någon nyckelfunktion för kundsupporten. Vi tar hand om alla frågor som kommer upp, det existerar inga som vi inte vill ta i med tång.

Postad 07 januari 2013 - 09:17

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Angående Tizzbird

Tizzbird är ett märke som tagits fram av det Koreanska bolaget Valueplus (http://valueplus.co.kr/english/).

Bolaget är stora inom OEM (tillverkning åt andra bolags egna varumärken) så dom har en stor bredd. Tror knappast ni behöver vara oroliga för hur seriöst bolaget är.

Att Tizzbird Sverige gör ett bra supportjobb är väl knappast något tvivel om, undrar hur många som varit så aktiva som dom på forumet!

Alla Mediaspelare har en viss livslängd, ingen tillverkare supporterar sina produkter i 10år... De flesta når "Final" på mjukvaran efter ca 1-2 år... vissa andra kan hålla på upp till kanske ca 4år, men nånstans går gränsen. Tizzbird kommer säkert hålla på en bit till, dom har visat sig vara seriösa hittills.

Postad 07 januari 2013 - 10:13

scorpii
  • scorpii
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Scorpii, varför håller du på att försöka snacka ner TizzBird???? Vad har du för agenda? Vilken konkurrent representerar du?

TizzBird marknadsför produkterna via lokala distributörer, det har aldrig funnits något seriöst fungerande forum. Valueplus har haft ett halvhjärtat försök att skapa ett forum innan, men det har förmodligen avslutats eftersom det inte varit bra. Det har aldrig varit någon nyckelfunktion för kundsupporten. Vi tar hand om alla frågor som kommer upp, det existerar inga som vi inte vill ta i med tång.

Att vara kritisk till att inte få svar på en fråga är inte att ha en dold agenda. Jag representerar ingen konkurrent. Jag representerade en potentiell kund.
Ska man köpa en mediabox som kör Android idag vill man (alltså jag) ha en som kör minst version 4.0. Annars kommer den att självdö som en "fjärde generationens mediaspelare".

Utan någon garanti på att boxen kommer att kunna uppgraderas till 4.x skulle jag hålla mig undan.

Edit: alltså så skulle jag hålla mig undan just F11 och F20 som tråden handlar om och eventuellt invänta en nyare box.

Redigerat av scorpii, 07 januari 2013 - 10:20.

Postad 07 januari 2013 - 10:25

Zusgazah
  • Zusgazah
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jag har två irriterande problem som jag undrar om någon har koll på om det går att avhjälpa med inställningar:
  • Många gånger när boxen varit på ett tag och jag sen ska starta en film så blir det inget ljud. Har bara lyckats lösa detta problem genom att göra restart av boxen. Spotify och liknande ger ljud men det är video-uppspelaren som inte vill vara med. Kör optisk ut till försärkare.
  • Har mina filmer lagrade i mappar "sedda" och "osedda". Ibland när jag gör scrape all eller scrape smart så lägger den en av filmernas (som ligger i mappen) cover som cover för "sedda/oseeda" mappen. Varför gör den så? Är lätt att ta bort men irriterande att man måste göra det manuellt...
I övrigt är jag nöjd med Tizzbird som mediaspelare + Spotify men kvalitet av play-appar samt avsaknad av 4.x drar ner omdömmet.

Redigerat av Zusgazah, 07 januari 2013 - 10:25.

Postad 07 januari 2013 - 10:51

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Jag har en sak till jag undrar över.
Har rätt mycket filmer osv. Jag vill sortera mapparna/filmerna efter datum så att jag kan få den senaste filmen först. Men detta fungerar inte riktigt då många av filerna hamnar lite huller om bullter trots att man sorterat efter "datum 9-0" eller vad det står.
Nån som vet nå fix för detta?

Postad 09 januari 2013 - 07:52

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Play.se + DicePlayer verkar vara det absolut bästa sättet att köra SVT Play på F11/F20.

Vi tackar Tobbe321 som testat fram lösningen på Stick N1 och rekommenderat den.

1. Installera Appen Play.se och Appen DicePlayer på TizzBird (båda finns i Google Play)
2. Starta Play.se och gå till inställningar och välj att spela upp i extern App och sätt bildkvalitén (högsta upplösning fungerar bra för oss)
3. När du väljer ett program på SVT Play får du frågan vad du vill spela upp det med, välj DicePlayer och njut!

Tack en en gång till Tobbe321

Postad 09 januari 2013 - 14:41

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Hej igen. Nej helt ärligt. Det kommer lagg oavsett vilket format jag spelar upp i genom Tizznfs.
Flyter på fint, plötsligt laggar det 20 sek.. flyter fint 30 min sen laggar det igen.
Nyformaterad High end dator. Perfekta kablar. Inte trådlöst utan via kabel.

Postad 09 januari 2013 - 20:18

mitre
  • mitre
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Vi tar hand om alla frågor som kommer upp, det existerar inga som vi inte vill ta i med tång.

Hur går det då med uppdateringen till 4.x ?

Postad 10 januari 2013 - 07:45

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Dåligt, som vi meddelat ett antal gånger innan krävs att chiptillverkaren gör en implementering på de kretsar som används i spelarna. Vi ingen information om och när. Om vi har något nytt så skall vi genast informera detta forum.

Postad 10 januari 2013 - 08:33

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Har ingen uppgift om det för F11/F20, men skall kolla igen.
N1 har stöd för både 50 och 60Hz.

Har du fått något svar ?

Postad 10 januari 2013 - 08:40

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Dåligt, som vi meddelat ett antal gånger innan krävs att chiptillverkaren gör en implementering på de kretsar som används i spelarna. Vi ingen information om och när. Om vi har något nytt så skall vi genast informera detta forum.

När senast hade Valueplus en dialog med Telechips kring att utveckla Android 4.x stöd för kretsarna i F20?

Play.se + DicePlayer verkar vara det absolut bästa sättet att köra SVT Play på F11/F20.

Vi tackar Tobbe321 som testat fram lösningen på Stick N1 och rekommenderat den.

1. Installera Appen Play.se och Appen DicePlayer på TizzBird (båda finns i Google Play)
2. Starta Play.se och gå till inställningar och välj att spela upp i extern App och sätt bildkvalitén (högsta upplösning fungerar bra för oss)
3. När du väljer ett program på SVT Play får du frågan vad du vill spela upp det med, välj DicePlayer och njut!

Tack en en gång till Tobbe321

Bildmässigt fungerar det kanon, dock så fungerar det inte så bra att spola för mig.

Jag har två irriterande problem som jag undrar om någon har koll på om det går att avhjälpa med inställningar:

• Många gånger när boxen varit på ett tag och jag sen ska starta en film så blir det inget ljud. Har bara lyckats lösa detta problem genom att göra restart av boxen. Spotify och liknande ger ljud men det är video-uppspelaren som inte vill vara med. Kör optisk ut till försärkare.
  • Har mina filmer lagrade i mappar "sedda" och "osedda". Ibland när jag gör scrape all eller scrape smart så lägger den en av filmernas (som ligger i mappen) cover som cover för "sedda/oseeda" mappen. Varför gör den så? Är lätt att ta bort men irriterande att man måste göra det manuellt...
I övrigt är jag nöjd med Tizzbird som mediaspelare + Spotify men kvalitet av play-appar samt avsaknad av 4.x drar ner omdömmet.

Jag har också problem med att videon dyker upp men inget ljud. Jag tar videon över nätverket från en NAS och går sedan via HDMI och en reciever till TVn.

Jag har sedan en tid ett ärende kring detta hos Tizzbird.

Redigerat av MiGorLech, 10 januari 2013 - 09:04.

Postad 10 januari 2013 - 10:11

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag har också problem med att videon dyker upp men inget ljud. Jag tar videon över nätverket från en NAS och går sedan via HDMI och en reciever till TVn.
Jag har sedan en tid ett ärende kring detta hos Tizzbird.

Vi har inte lyckats återskapa problemet och kan inte komma vidare med detta. Det kanske är något i din spelare eller beroende på hur du har anslutit, dvs beroende av hela kedjan. Om du skickar in den, så kan vi testa den och se om vi får samma beteende.

Postad 10 januari 2013 - 11:48

Zusgazah
  • Zusgazah
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Vi har inte lyckats återskapa problemet och kan inte komma vidare med detta. Det kanske är något i din spelare eller beroende på hur du har anslutit, dvs beroende av hela kedjan. Om du skickar in den, så kan vi testa den och se om vi får samma beteende.

Som sagt har jag samma problem. Jag tar video från NAS och sen video via SPDIF till förstärkare. Spelar med "default"-spelaren i F11. Har inte installerat någon alternativ spelare.

Ljudet kommer alltid tillbaka efter omstart men försvinner sen (oftast) när jag ska spela en till film.

Postad 10 januari 2013 - 18:30

Stoffeman
  • Stoffeman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 2
Den största frågan som jag ser det är om android 4.x kommer till tizzen.. Det är även min största önskan med denna maskin. Vill kunna köra alla (så gott som) appar med bra kvalite.

Är det någon som trycker på tillverkaren att fixa detta??

Postad 10 januari 2013 - 21:05

Chefen99
  • Chefen99
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Den största frågan som jag ser det är om android 4.x kommer till tizzen.. Det är även min största önskan med denna maskin. Vill kunna köra alla (så gott som) appar med bra kvalite.

Är det någon som trycker på tillverkaren att fixa detta??

Tror Tizzbird har framfört detta då det kommer upp ganska frekvent i denna tråd, kan väl förstå då jag själv har en tizz men att tjata på en underleverantör brukar inte hjälpa tyvvär :)

Postad 11 januari 2013 - 06:04

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Som sagt har jag samma problem. Jag tar video från NAS och sen video via SPDIF till förstärkare. Spelar med "default"-spelaren i F11. Har inte installerat någon alternativ spelare.

Ljudet kommer alltid tillbaka efter omstart men försvinner sen (oftast) när jag ska spela en till film.

Har kollat detta med Korea och de säger att det har noteringar om problem med vissa receivers. Jag håller på att testa mot min Yamaha och har fått uppgift från någon via support som har problem med en Yamaha ljudprojektor. Vad har du för något? Jag skall försöka få mer attention på problemet i Korea om jag får in vilka modeller av receiver ni har.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.