Vad är svart IP-adress och hur vet man om man har det?
Call of Duty: Ghosts (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
6
|
(3)
|
63:- | |
Call of Duty: Ghosts (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
2
|
(16)
|
Inga priser | |
Call of Duty: Ghosts - Hardened Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Call of Duty: Ghosts - Hardened Edition (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Call of Duty: Ghosts - Special Edition (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Call of Duty: Ghosts - Special Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 06 November 2013 - 13:49
Utifrån sett så har alla de prylarna samma IP-adress som då är den publika adressen...
En ISP kan göra så när de vill spara (eller inte har så många) publika adresser...
Edit:
Problemet då är att man sannolikt hamnar bakom en brandvägg man inte har kontroll över, vilket kan ge NAT-problem i CoD.
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 06 November 2013 - 13:52.
Postad 06 November 2013 - 14:14
Möjligen, men det var inte så jag tolkade inlägget.Kan han mena fast IP kanske? Autokorrekten som varit framme
Morlock får förtydliga...
Ser inte varför dynamiskt publikt IP skulle skapa mer strul än fast IP, men det kan säkert någon som är mer bevandrad i dessa ting än jag svara på...
Postad 06 November 2013 - 14:20
Android: https://play.google....ty.mobile&hl=sv
Ios: https://itunes.apple...d733712309?mt=8
Postad 06 November 2013 - 14:39
Jag kör över 4G (Telenor) och enda anledningen till det är för att vårt område (som förövrigt ligger 5 min med bil från centrala göteborg) kan maximalt få ut 8 mbit, 2,5 km till närmaste station.
Jag skulle avråda dig att köra över 4G det lovas gröna skogar men det är bara att glömma. Hastigheten var jätte bra från början med hastighet över 40mbit och en ping tid på ca 23 ms. Nu efter ha haft den i snart två år så ligger jag på 8-12 mbit, ping tiden varierar allt från 23-800 ms.
Igår när vi lirade Ghost fick jag ping toppar och laggningar ur dess värld.
Sedan så skall du tänka på hur mycket du får tanka ner, det finns begränsningar. Jag har ett gammalt ab. där jag fick såkallat frisurf. Idag är denna frisurf satt till 100gig. Detta ab. finns inte längre utan vad jag kan se ligger de väl runt 30 gig/månad. Det äts upp snabbt om du streamar filmer, tankar, spelar, etc. då får du en säkning av din hastighet till obefintliga 0,3 mbit eller något sådant.
Jag hade valt ditt Alternativ 1. uppgradera till 24/1.
Mobilt bredband är just vad det är mobilt och inget annat. inget man skall ha hemma om alternativ finns.
EDIT.
Glömde säga att mitt 4G ryker så fort vi fått in fiber. Jag driver detta projekt i vårt område och väntar nu på ett uppstartmöte.
Lite OT...men...
Det du skriver bekräftar mina "fördomar"...
Vi blev påprackade två "paket" med iPhone5 samt mobilt bredband.
Ganska snart så visade det sig att det var en begränsning på 20G/mån som krängaren "glömde" att nämna...
Efter att jag varit i kontakt med dom och undrade HUR man rakryggat kan rekommendera detta skitet när
vi hade ett fritt innan utan att informera om den låga begränsningen. Blev då erbjuden att lägga till en kostnad o få
obegränsad surf. Men för mig är det viktigare att det funkar bra än att det är billigt/gratis.
Postad 06 November 2013 - 14:48
Mobilt bredband är delat media, big NONO för spel (Eller vilken annan verksamhet som helst utom i nödfall eller i mobilen) För övrigt så är ofta ComHem delat media också, vilket sabbar för spel. Man kan uttrycka det så att man inte har en gräddfil ut på internet utan man kan få trafikstockning på primetime. Typ.
Postad 06 November 2013 - 14:53
Min internetleverantör gav mig en IP-adress som är av typen lokalt kan man säga. Vilket gör att min brandvägg får tilldelad en IP-adress och sen har jag ett helt annat utåt. De gör detta för att spara på IPv4-adresser som det börjar bli ont om, men det kan bli lite problem om man vill köra lite olika tjänster eftersom man inte kommer åt sitt nätverk utifrån. Efter samtal med min internet leverantör gav de mig en publik IP-adress.Går detta att översätta till svenska? Man skall väl inte behöva vara nätverksingenjör för att spela onilne?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 06 November 2013 - 14:54.
Postad 06 November 2013 - 15:03
Jag har hört att allt fler internetleverantörer gör så och ibland byter från publik till "svart" adress hos befintliga kunder utan att säga till.
Det enda man vill ha sin intenetuppkoppling till är ju surf så det är ju inga problem
Morlock: Sitter du på en fast lina?
Postad 06 November 2013 - 15:07
Jag hade också problem med det, men efter att jag bråkat med min ISP som gett mig svart IP så får jag iaf moderate NAT med ett publikt IP..
Ja jag tror inte att det beror på min ISP. Har för mig att det inte var några problem när jag körde med min Linksys router. Den som jag kör med nu är en renodlad brandvägg som egentligen är menad för företag och PS3:an förefaller inte gilla denna alls.
All annan utrustning har inga problem men PS3:an ska alltid vara lite extra kinkig.
Postad 06 November 2013 - 15:12
Postad 06 November 2013 - 15:15
PS3 har ju kasst nätverkskort så det är inte så konstigt Birka. Nästa generation är ju mer eller mindre en dator, så jag hoppas att de inte snålar på något så viktigt som nätverkskortet, t.o.m. de dyra är billiga idag... Dessutom finns det betydligt bättre möjligheter med mer processorkraft under huven med. Man ska ju kunna streama osv direkt från PS4an, bara det är ett tecken att det kommer att bli bättre. Lycka till att göra det med en PS3as nätverkskort...
Ja exakt det jag tänker med. Hittils lider jag inte så mycket av att NAT-type är strict. Sessionerna ut sätts upp och därmed kommer trafiken in också. Det är bara när sessionerna skall etableras utifrån som det skulle uppstå problem isåfall.
Det enda problemen som jag märkt skulle då vara att joina partyn.
Postad 06 November 2013 - 15:17
Hade vart grymt med MW4 som launch title till PS4... Så nu vet ni att ps4 släpps runt den 10 november i år. (Glöm inte att ni hörde det här först)
.
.
.
.
.
.
.
.
Visserligen mer troligt att det skulle vara nästa Xbox launch titel...
Postad 06 November 2013 - 15:19
Postad 06 November 2013 - 15:22
Ja exakt det jag tänker med. Hittils lider jag inte så mycket av att NAT-type är strict. Sessionerna ut sätts upp och därmed kommer trafiken in också. Det är bara när sessionerna skall etableras utifrån som det skulle uppstå problem isåfall.
Det enda problemen som jag märkt skulle då vara att joina partyn.
Jag har alltid OPEN och därför är det bra att hålla i lobbyn, brukar aldrig vara problem att ansluta till mig och hittar matcher snabbt. Du har väl sällan problem när du väl är i ett party?
Vi får starta en särskild tråd om online gaming och internetproblem. Detta blir för OT. Jag kanske kan göra det senare men nu hinner jag inte.
Håller med.
ON Topic: Trotts att jag vart lite less på Ghost inatt när jag la mig så är jag grymt sugen nu. Hoppas frugan är trött idag så det blir en rekordtidig start. Händer att hon tycker de e lagom att lägga sig typ 21, massa timmar tills jag tycker de e lagom att lägga mig
Jag har alltid OPEN och därför är det bra att hålla i lobbyn, brukar aldrig vara problem att ansluta till mig och hittar matcher snabbt. Du har väl sällan problem när du väl är i ett party?
Nej när jag väl är inne så är det lugnt. Men OWC som har moderate kunde jag inte ansluta till igår och vice versa.
Jag har en watchguard firebox just nu.Enkelt att kolla annars om ISPn bråkar. Kolla vad din brandvägg får för IP och jämför med vad du får genom ex. http://whatismyipaddress.com/Ja jag tror inte att det beror på min ISP. Har för mig att det inte var några problem när jag körde med min Linksys router. Den som jag kör med nu är en renodlad brandvägg som egentligen är menad för företag och PS3:an förefaller inte gilla denna alls.
All annan utrustning har inga problem men PS3:an ska alltid vara lite extra kinkig.
Postad 06 November 2013 - 15:28
Jag har en watchguard firebox just nu.Enkelt att kolla annars om ISPn bråkar. Kolla vad din brandvägg får för IP och jämför med vad du får genom ex. http://whatismyipaddress.com/
Jepp får en publik adress. Satt med policytraces under tiden som jag spelade igår så nu har jag loggar som räcker veckan ut haha
Postad 06 November 2013 - 15:51
Men efter dagens lir och när man börjar kunna banor och hittat rätt perks och vapen så varför inte? Det här kan bli något!
Wiretap och amplify är givna perks;) sista ar:et med grip och ljuddämpare är också smutt
Postad 06 November 2013 - 15:54
Postad 06 November 2013 - 15:56
Postad 06 November 2013 - 15:57
Postad 06 November 2013 - 16:02
ready up
quickdraw
dead silence
amplify
focus
gambler
en ganska op klass kan jag säga.
Redigerat av walkiii, 06 November 2013 - 16:12.
Postad 06 November 2013 - 16:27
Min S&R klass består av AXR-160 med silencer och foregrip. Sen har jag 6st perks.
ready up
quickdraw
dead silence
amplify
focus
gambler
en ganska op klass kan jag säga.
det märks inte att du skulle springa omkring med någon OP set-up... eller presterar du bättre i S&R än TDM?
Postad 06 November 2013 - 16:29

Ikväll blir det gibb till sena natta.
En polare kommer nu snart så kommer inte ha micen igång då fyi.
Postad 06 November 2013 - 16:35
det märks inte att du skulle springa omkring med någon OP set-up... eller presterar du bättre i S&R än TDM?
Du har hackat min ps3'a strandh, därför det alltid går dåligt när du är med!
Förövrigt så började jag med den klassen idag och då gick det bra.
Postad 06 November 2013 - 17:38
Postad 06 November 2013 - 17:40
Lika som bär? ;9
https://www.youtube....h?v=5E82ZkHTiVU
Haha fan vad lata dom är. Många av vapnen har de bara lagt på ett nytt skin på med.
Postad 06 November 2013 - 19:20
Postad 06 November 2013 - 20:09
har du koll på hur länge underhållet ska vara?
Postad 06 November 2013 - 20:52
Vector + Silencer
perks: Ready Up, SoH, Agility, Quickdraw och Resilience
Postad 07 November 2013 - 00:18
Vi mötte även en hacker tidigare ikväll. Han sprang omkring med alla perks, men han va ju dålig iaf.
Redigerat av walkiii, 07 November 2013 - 00:48.
Postad 07 November 2013 - 03:52
Nåväl, känns som att banorna sitter lite bättre än igår också, vilket är rätt trevligt. Det jag saknar från blops 2 är mute all. Samt scoresteaks istället för points, annars så tycker jag att det här är riktigt gottmos.
Postad 07 November 2013 - 06:10
Jag vill också ha fiber 100/100 eller 1000/1000 men det kan jag inte få här.
Alternativ 1.
Behålla mitt adsl 10/1mbit från Brdbandsbolaget och ev. höja höja det till 24/1mbit för runt 350kr i mån.
Alternativ 2.
Mobilt bredband från Tele2 32/10mbit 4G, gratis.
Vad skulle ni valt?
Alltså det är inte hastigheten som betyder något när du kör online, det är pingen, alltså tiden det tar genom din leverantör typ.
Sedan är allt trådlöst gammal vanlig radiosignal, och det är beroende av massa saker för att fungera felfritt och därför gör det inte det.
Snabbast ping till lägs tpris röstar jag på.
Postad 07 November 2013 - 06:41
Postad 07 November 2013 - 08:10
Att springa helt själv är totalt meningslöst, oftast. Iallfall om man möter bra motstånd. Det enda det innebär är att fler kan bli dödade när dom försöker plocka taggen. Dessutom är min uppfattning att det campas mer MED tags än utan. Det behöver dock inte vara negativt, nu vet man ju att dom som campar oftast gör det i närheten av tags.
Frazze; Det är helt ok att du springer själv till höger på Stonehaven.
Stonehaven, Strikezone, Overlord, Prison Break, Siege och Warhawk är jävligt kul kartor.
Sämsta: Stormfront och Sovereign. Usch.
Dom andra är ok.
Med andra ord tycker jag att kartorna håller hög klass.
Vore kul om dom kunde släppa lite klassiska (och bra!) COD4 och MW2-kartor som DLC.
MW2: Quarry och Highrise
COD4: Alla! (utom Shipment och Wet Work)
Redigerat av BrittBastard, 07 November 2013 - 08:11.
Postad 07 November 2013 - 08:21
Det jag saknar från blops 2 är mute all. Samt scoresteaks istället för points, annars så tycker jag att det här är riktigt gottmos.
Du kan trycka start i matchen, välja mute all, mute all but friends eller unmute. Detta läge sparas dessutom så man inte behöver göra om det stup i kvarten.
EDIT: Skulle dock vilja ha ett snabbt sätt att göra detsamma i lobbyn.
Redigerat av Johnsson1975, 07 November 2013 - 08:22.
Postad 07 November 2013 - 08:36
Att springa helt själv är totalt meningslöst, oftast. Iallfall om man möter bra motstånd.
A, det var fan inte kul när jag mötte er 6 igår och bara hade en massa pajasar i mitt lag som dog inom den första minuten. Snacka om att man blir supernervös när man har 6 MHB:are efter sig... Ain't no sunshine!
Postad 07 November 2013 - 08:48
Du kan trycka start i matchen, välja mute all, mute all but friends eller unmute. Detta läge sparas dessutom så man inte behöver göra om det stup i kvarten.
EDIT: Skulle dock vilja ha ett snabbt sätt att göra detsamma i lobbyn.
den är nice. dock lite buggig och den försvinner när du startar om spelet.
Postad 07 November 2013 - 10:15
Postad 07 November 2013 - 11:19
Spelar nästan uteslutande S&R, helt klart det bästa spelsättet.
Hoppas verkligen att det här blir ett Cod som man vill spela i ett år.
Postad 07 November 2013 - 11:21
Jag kan inte ansöka till klanen, det kommer upp ett meddelande där det står att jag inte kan gå med för att jag har dragit mig ur tidigare!?! Jag kom ju aldrig med under blops2 tiden heller (pga bugg)
Om klanledare vill så skulle jag uppskatta en invite
Ungefär ingenting fungerar som det ska i appen just nu, förhoppningsvis kommer dom med en uppdatering snart!
Postad 07 November 2013 - 11:24
Tycker spelet blir bättre och bättre. Man börjar lära sig banorna bättre och det underlättar ju. Sämsta banan är nog Chasm tycker jag.
Spelar nästan uteslutande S&R, helt klart det bästa spelsättet.
Hoppas verkligen att det här blir ett Cod som man vill spela i ett år.
Skojar du! Klart som fan att detta kommer att hålla i ett år, säkert ända tills IW släpper nästa (stor risk att man hoppar nästa BLOPS eller vad det nu blir). Detta känns just nu, tycker jag, som det gjorde under MW2 tiden. Visst finns det lagg och det kan man nog alldrig komma ifrån helt, men det är inte alls på samma nivå som i BLOPS...
Ett spelsätt som borde finnas är en COD4 variant som är väldigt avskalad. Inga jobbiga perks och bara tre killstreaks. Då kanske man kan börja snacka skills igen.
Postad 07 November 2013 - 11:47
Postad 07 November 2013 - 11:50
Orkar inte googla; hur kommer clan vs clan funka?
Postad 07 November 2013 - 12:00
Postad 07 November 2013 - 12:11
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
86 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?