Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E3 2013

1094 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 13 June 2013 - 15:24

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 1

Oj, detta kan faktiskt få mig att välja PS4 framför Xbox-one. Sen är det ju det där med alla ens acheivments som man kämpat så hårt för att få :( Gaaah, hur ska man göra!? :unsure:

Jag har varit xbox f*nboy sen xbox släpptes och har ALLTID försvarat xbox sedan dess. men när MS nu bestämmer sig för att övervaka sina trogna kunder samt bestämma vad man får göra eller inte göra med era spel som man betalar rätt mkt för så finns det verkligen inte mkt att försvara längre. Restriktionerna berör mig inte heller så speciellt mkt, men det handlar mer om en principsak. Jag har under mina xbox år spenderat runt 100.000:- på xbox konsoller, tillbehör, prenumerationer och spel, och vi ska inte snacka om hur många timmar jag spenderat, över 100.000 i achievement points säger ju sig självt. Och det här e tacken man får? Att folk är villiga att betala 1000 kr mer för en konsoll som är prestandamässigt sämre, mindre fokuserad på spel samt grymt mkt mer restrikterad blir en gåta för mig. Ni kanske ser saken på ett annat sätt, vad vet jag? Det blir iaf tråkigt att lämna vissa xbox live vänner som man spelat med i åratal, men grymt kul att det är väldigt många som känner som jag och väljer ps4 som nästa konsoll... I alla forum och spelsidor jag läser så snackar trogna xbox spelare (fanboys) om att dem kommer lämna xbox pga alla deras girighet och snedsteg. Det kommer bli ett jäkligt tufft 2014 för MS...

Edit: mina achievement gick åt skogen när jag skapade konto för EA fick för sig att jag va under 14 år och jag fick inte spela BF för några år sen haha
Nu är jag 60-65 år på mitt konto (hotmail) som är kopplat till xbox.

Redigerat av Lias08, 13 June 2013 - 15:30.

Postad 13 June 2013 - 15:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
100.000 kr!? SRSLY!? :D

Postad 13 June 2013 - 15:45

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Räkna alla spel, Live, nya headset som vi byter varje gång det kommer nyare och bättre, byt konsol några gånger, köpta spel, banor, fifa UT. Man har slösat mer än så skulle jag våga påstå :D
Gaming har blivit som golf nu om inte dyrare

Redigerat av Lias08, 13 June 2013 - 15:46.

Postad 13 June 2013 - 15:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Om man räknar på 7 år så är det 2-3 fullprisspel i månaden eller så. Det blir mycket pengar över så lång tidsperiod.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 June 2013 - 15:51.

Postad 13 June 2013 - 16:02

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga. Men....

Vad händer om det visar sig att MS nya system funkar bra, med "låna" ut spel till upp till 10 personer. Och DRM systemet funkar bättre än vad det verkar, efter lite modifikationer. Och att online kravet ändras till kontroll var 14e dag. Det är ju trots allt 5 månader kvar till släpp, tror att allt är inte hugget i sten ännu.

Låt oss leka med tanken att gamers accepterar denna modell. Och alla är glada och nöjda. Och försäljningen blomstrar och MS tjänar låt säga 15% mer per konsol än Sony. Vad kommer Sony göra då? Kommer dom ändra sitt koncept? Kanske är långsökt. Men vad kan det bli för scenario?

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 13 June 2013 - 16:04.

Postad 13 June 2013 - 16:02

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Räkna alla spel, Live, nya headset som vi byter varje gång det kommer nyare och bättre, byt konsol några gånger, köpta spel, banor, fifa UT. Man har slösat mer än så skulle jag våga påstå :D
Gaming har blivit som golf nu om inte dyrare

Med betoning på slösat. Varför köper du nytt headset så fort det kommer nytt?

Postad 13 June 2013 - 16:21

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Med betoning på slösat. Varför köper du nytt headset så fort det kommer nytt?

Har man råd varför inte köpa senaste modellen? Många byter från Samsung Galaxy S3 till S4 eller iPhone 4S till iPhone 5 är bra exempel.

Postad 13 June 2013 - 16:35

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Verkar ligga relativt lika i pris om man förbokar nån av konsolerna just nu, 4490:- kör många butiker med på båda....

Postad 13 June 2013 - 17:27

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Sony valde att bara visa 5 st PS4 exklusiva spel.
Men Sony World Wide Studios har totalt 30 spel (12 nya IP) under utveckling, varav 20 är planerade att släppas första året.

Ganska självsäkert må jag säga, de tog inte ens i (att de har väldigt tunga titlar till PS3 detta år bidrar förstås oxå). Och en stor skillnad mot förr då de visa spel som var 2 år, eller ibland mer, bort.

Ja de har mycket som ligger och jäser bland alla studios. Måste ju ha något nytt att visa under hela året vid diverse tillfällen.

Undra hur mycket MS brände av egentligen, kändes som de gick all in och visade allt.

Postad 13 June 2013 - 18:01

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Battlefield 4 som visades på E3 var från PC-versionen.

http://www.pcgamer.c...-is-winning-e3/

Postad 13 June 2013 - 18:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

http://www.pcgamer.c...-is-winning-e3/

Förväntade mig snack om att Crysis 2 ser bättre ut än något PS4/Xbox kommer kunna klara av inom fem år. Did not leave dissapointed.

Undra hur mycket MS brände av egentligen, kändes som de gick all in och visade allt.

Nje, de visade ju inte allt. Vad var det de sa, fem nya team? De har mycket mer.

Postad 13 June 2013 - 19:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Angry Joe "Twitter": I'm at E3 & for people choosing PS4 over XBox One, I can confirm they will make these for PS4.

Najs! Den kommer jag helt klart att köpa. Så skönt när är bredvid varandra horisontellt.

Postad 13 June 2013 - 19:56

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
EA verkar bry sig mer om sina kunder än MS dessa dagar, vart är världen på väg!! :D
http://www.joystiq.c...s-staying-dead/

Postad 13 June 2013 - 20:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
Spelar ingen roll, spelarna kommer ändå aldrig tro på EA. De hittar konspirationer oavsett vad de säger :)

Postad 13 June 2013 - 20:32

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Spelar ingen roll, spelarna kommer ändå aldrig tro på EA. De hittar konspirationer oavsett vad de säger :)

Det om något är talande för hur mycket EA misskött sig för att nå dit. Det räcker inte med att fula sig tio gånger för att det ska gå på det viset. Fool me once, shame on you, fool me...eeuuhh ...*fingrarna räcker inte till* i alla fall... shame on you då också

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 13 June 2013 - 20:34.

Postad 13 June 2013 - 20:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det om något är talande för hur mycket EA misskött sig för att nå dit.

Japp, men när deras rykte nått botten så är det bara logiskt att man försöker få upp det, bra för affärerna.

Postad 14 June 2013 - 08:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Nått som ska bli riktigt intressant är när de detaljerade jämförelserna på 3:e parts spel till PS4 och XOne dyker upp, typ DF särskådar BF4. Vad kommer PS4:ans teoretiska övertag i oompf ge och kan XOne överraska på något sätt?

Mer så än förra generationen eftersom de numera har så pass lika arkitekturer, någon "lead platform" (X360 i de flesta fall förra gången), där den andra platformen riskerar att optimeras dåligt, kommer inte finnas på samma sätt.

Redigerat av pacman, 14 June 2013 - 08:38.

Postad 14 June 2013 - 08:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nått som ska bli riktigt intressant är när de detaljerade jämförelserna på 3:e parts spel till PS4 och XOne dyker upp, typ DF särskådar BF4.
Mer så än förra generationen eftersom de numera har så pass lika arkitekturer, någon "lead platform" (X360 i de flesta fall förra gången) kommer inte finnas på samma sätt. Vad kommer PS4:ans teoretiska övertag i oompf ge och kan XOne överraska på något sätt?

Precis det jag tänker också och därför jag känner mig rätt trygg med min PS4 bokning.

Båda är extremt lika jämfört med tidigare så om en utvecklare börjar med ett spel för båda så börjar de troligen med minsta gemensamma nämnare, vilket lär blir Xbox One.

Sen när det är klara så är det bara att gå in på PS4 varianten och skruva upp lite parametrar så som vi gör i ett PC spel.

Om inte detta görs så bör istället FPS:en öka för PS4.

Ska bli intressant hur stora skillnader det kan bli på samma spel.

Postad 14 June 2013 - 08:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Sen när det är klara så är det bara att gå in på PS4 varianten och skruva upp lite parametrar så som vi gör i ett PC spel.

Exaktamundo, skruva på parametrar ala pc. Förutom att de snarare skruvar ner XO versionen, än tvärtom, men det är inte så viktigt. :)

Det skulle ju förvåna om inte PS4 mer eller mindre ständigt ser mer eller mindre bättre ut. Frågan är hur mkt och om, som sagt, hårdvaran i XO överraskar på något sätt.

Som det verkar så tycker jag största missen med XO är att de inte har använt transistorbudgeten, som verkar vara STÖRRE än den för PS4, vettigt.

Redigerat av pacman, 14 June 2013 - 08:51.

Postad 14 June 2013 - 08:55

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Kan någon förklara för mig varför det verkar vara sån stor grej det här med att man måste logga in på internet var 24 timma? Jag menar, har man internet så är det ju knappast någon big deal, värre för dom som inte har internet, för då kan man ju uppenbarligen inte spela. Men inte kan det vara så många här som inte har internet... eller? :unsure:

Man ser ju för övrigt på utvecklingen att fler och fler spel får onlinestöd, eller snarare är renodlade onlinespel, kolla bara på spelen som presenterades på E3 mässan för next-gen.

Det känns som om fler i så fall borde bli upprörda ( ni som är emot internetcheck) över att utveckling går åt fler och fler onlinebaserade spel.

Förklara gärna för mig vad det stora problemet är, om det är något jag missat.

Jag föredrar för övrigt singleplay-spel, och loggar inte alltid in på xbox-live när jag ska spela, men samtidigt är det ju knappast en stor grej att behöva logga in :D

Postad 14 June 2013 - 08:57

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Best of E3 awards (av Videogamer.com, samma folk som gjort PS4 reveal abrigded osv).
http://www.youtube.c...h?v=DL-RMvTHtWU

Postad 14 June 2013 - 08:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Förklara gärna för mig vad det stora problemet är

Det är inget stort problem, simple as that.

Däremot är det inget svårt att göra det till ett stort problem, internetforum är perfekt för det. :) (synd att de kräver internet dock)

Postad 14 June 2013 - 08:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
En rätt bra artikel:
http://www.eurogamer...cusses-xbox-one

- De kan tänka sig öppna upp för Indie men har inte det på planen just nu

Eurogamer: So, to be clear, you're open to the possibility of self-publishing in the future? Things may change?
Phil Spencer: Absolutely.

- De utlovar att ha stöd för maskinen in Long Term

Phil Spencer: We also know when someone's going to come and buy an Xbox One, we want to make a long-term commitment to that customer; this is a box that will be valid five years from now and relevant and important - and will be relevant 10 years from now for consumers.

I övrigt rätt "snäll" intervju som inte ger mycket mer kött på benen om hur saker och ting kommer fungera.

Postad 14 June 2013 - 09:03

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Om inte detta görs så bör istället FPS:en öka för PS4.

Ja, fps tycker jag de borde satsa på. För mig hade det varit en direkt avgörande faktor om merparten spel till PS4 hade utannonserats med 60 fps. Men samtidigt är jag osäker på om det kommer bli så, med tanke på att vad man hört hittills så verkar det inte vara så mycket fokus på det. Lite synd, med tanke på att spelar man på pc är ju 30 fps direkt dåligt. Men verkar som att många konsolspelare föredrar bra grafik framför bra flyt, eller iaf verkar speltillverkarna tro det.

Postad 14 June 2013 - 09:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Som det verkar så tycker jag största missen med XO är att de inte har använt transistorbudgeten, som verkar vara STÖRRE än den för PS4, vettigt.

1,6 miljarder för 32mb minne för att kompensera ddr3, vettigt?

Postad 14 June 2013 - 09:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Mmm, 1.6 miljarder = 12 CUs ungefär

Återstår att se vad XOne APU:n klockar in på storleksmässigt men det skulle inte förvåna om det räckt till 4 Steamroller och 24 CUs, typ. Fokus låg uppenbarligen på annat. Fel enl mig.

Redigerat av pacman, 14 June 2013 - 09:21.

Postad 14 June 2013 - 09:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Vill någon översätta det sista till svenska?

Postad 14 June 2013 - 09:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
XOne verkar vara baserad på en rätt stor processor. Hade de prioriterat på ett annat sätt så hade det nog räckt till en processor som tveklöst skulle överträffa PS4:ans dito i beräkningskraft.

edit: Med det sagt, baserat på vad jag sett så tycker jag nog XOne kickar ur sig mer än vad jag kunde tro, lite därför jag har verkar och överraskar på något sätt disclaimers...

Redigerat av pacman, 14 June 2013 - 10:02.

Postad 14 June 2013 - 10:03

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Kan någon förklara för mig varför det verkar vara sån stor grej det här med att man måste logga in på internet var 24 timma? Jag menar, har man internet så är det ju knappast någon big deal, värre för dom som inte har internet, för då kan man ju uppenbarligen inte spela. Men inte kan det vara så många här som inte har internet... eller? :unsure:

Man ser ju för övrigt på utvecklingen att fler och fler spel får onlinestöd, eller snarare är renodlade onlinespel, kolla bara på spelen som presenterades på E3 mässan för next-gen.

Det känns som om fler i så fall borde bli upprörda ( ni som är emot internetcheck) över att utveckling går åt fler och fler onlinebaserade spel.

Förklara gärna för mig vad det stora problemet är, om det är något jag missat.

Jag föredrar för övrigt singleplay-spel, och loggar inte alltid in på xbox-live när jag ska spela, men samtidigt är det ju knappast en stor grej att behöva logga in :D

du kan bara spela dina singleplayerspel så länge du har lyckats logga in var 24e timme. Om det händer något som att ditt internet går ner, deras servrar blir överbelastade, de lägger ner tjänsten, en kabel går sönder någonstans, din operatör får DNS-problem m.m. så kan du inte spela på din xbox one överhuvud taget. Det innebär också att de spel som du (nu inte längre) "äger" har en begränsad livstid som bestäms av MS eller utgivaren.

Postad 14 June 2013 - 10:07

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Problemet är väl när checken sker, har man varit offline i 2 dagar så kanske man får vänta på att få spela ??
Verkar ju helt knäppt om det är typ en check om dagen, jag bryter strömmen när man inte spelar och vissa dagar har jag inte ens apparaterna igång.
Måste ju räcka med att logga ut på Live ???

Postad 14 June 2013 - 10:10

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Skulle gissa på att du får vänta kortare på xbox one och checken än vad det tar att logga in på en 360 idag.

Postad 14 June 2013 - 10:25

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Självklart kommer det räcka med att logga in på Live om boxen varit strömlös i flera dagar. Det är så självklart så det kan jag garantera utan att veta ett skit egentligen. Ingen väntetid, bara logga in och köra.

Redigerat av SejLax, 14 June 2013 - 10:26.

Postad 14 June 2013 - 10:31

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

du kan bara spela dina singleplayerspel så länge du har lyckats logga in var 24e timme. Om det händer något som att ditt internet går ner, deras servrar blir överbelastade, de lägger ner tjänsten, en kabel går sönder någonstans, din operatör får DNS-problem m.m. så kan du inte spela på din xbox one överhuvud taget. Det innebär också att de spel som du (nu inte längre) "äger" har en begränsad livstid som bestäms av MS eller utgivaren

Checken vågar jag säga med 90% säkerhet kommer vara kontinuerlig då updates och annat också pollas kontinuerligt och i standby läge (såklart) så knappast 1 gång var 24:e timme.
Har du smartphone kan du autentisera mobilen ifall ditt internet går ner (byta DNS kan du göra själv i din router om du vill), om de lägger ner tjänsten ja då är det bara en bluray/videospelare kvar men vi kan även bli träffade av en asteroid imorgon och alla dör.
Begränsad livslängd vet vi inte då man troligen enkelt kan slå av DRM kollen den dagen (om 10 år +) då man stänger av servrarna, se abandonware för Amiga osv.

Postad 14 June 2013 - 10:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Självklart kommer det räcka med att logga in på Live om boxen varit strömlös i flera dagar. Det är så självklart så det kan jag garantera utan att veta ett skit egentligen. Ingen väntetid, bara logga in och köra.

Nänä, det är som en Tamagotchi, matar du den inte med DRM-kod på några dar så dör den. Eller iaf, behöver motsvarande tid på sig att återhämta sig.

Postad 14 June 2013 - 10:32

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

du kan bara spela dina singleplayerspel så länge du har lyckats logga in var 24e timme. Om det händer något som att ditt internet går ner, deras servrar blir överbelastade, de lägger ner tjänsten, en kabel går sönder någonstans, din operatör får DNS-problem m.m. så kan du inte spela på din xbox one överhuvud taget. Det innebär också att de spel som du (nu inte längre) "äger" har en begränsad livstid som bestäms av MS eller utgivaren.

Mikael_80, jag orkar inte försvara detta längre, men som du antagligen märker så drar Christopher_A de negativa bitarna med onlinechecken till sin spets, samtidigt som han ignorerar fördelarna. Det finns lite sanning, lite lögn och mycket vild fantasi i hans kampanj som han driver mot Xbox One.

Postad 14 June 2013 - 10:32

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Problemet är väl när checken sker, har man varit offline i 2 dagar så kanske man får vänta på att få spela ??
Verkar ju helt knäppt om det är typ en check om dagen, jag bryter strömmen när man inte spelar och vissa dagar har jag inte ens apparaterna igång.

det enda problemet du kommer ha är om du inte får kontakt med servrarna när du slår på xboxen. Xbox One ska vara always on och always online, den gör kontrollen mot servrar i bakgrunden. Har den varit helt avstängd så tar den kontakt med servrarna när du startar xboxen, får den då inte kontakt med servrarna av anledning x så kan du inte spela några spel. Det kommer nog inte hända så ofta men det kommer hända några enstaka gånger.

Alternativt är om du har haft din xbox på hela tiden men får problem med nätet 23 timmar efter att sista kollen gjordes så kommer du bara kunna spela i en timme till innan spelmöjligheten stängs av tills xboxen får kontakt med internet igen.

Postad 14 June 2013 - 10:33

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Vänta och vänta vet jag inte - du startar boxen - den startar upp - den kollar med servern - du är igång.

Postad 14 June 2013 - 10:34

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Checken vågar jag säga med 90% säkerhet kommer vara kontinuerlig då updates och annat också pollas kontinuerligt och i standby läge (såklart) så knappast 1 gång var 24:e timme.
Har du smartphone kan du autentisera mobilen ifall ditt internet går ner (byta DNS kan du göra själv i din router om du vill), om de lägger ner tjänsten ja då är det bara en bluray/videospelare kvar men vi kan även bli träffade av en asteroid imorgon och alla dör.
Begränsad livslängd vet vi inte då man troligen enkelt kan slå av DRM kollen den dagen (om 10 år +) då man stänger av servrarna, se abandonware för Amiga osv.

jag visste inte att Amiga hade auktorisering mot servrar!
eller menar du att kopieringsskydd crackats? jag tror inte att företag gjort de cracksen....

Postad 14 June 2013 - 10:37

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Mikael_80, jag orkar inte försvara detta längre, men som du antagligen märker så drar Christopher_A de negativa bitarna med onlinechecken till sin spets, samtidigt som han ignorerar fördelarna. Det finns lite sanning, lite lögn och mycket vild fantasi i hans kampanj som han driver mot Xbox One.

vad är fördelarna med onlinechecken för dig som kund?

jag tycker många totalt ignorerar nackdelarna med onlinecheck och kommer fortsätta visa på nackdelarna för att det finns inga fördelar med MS lösning. Deras lösning är direkt konsumentfientlig.

Hade MS gjort en lösning där det kunnat finnas en backup med att konsolen kunde kontrollera om det fanns en disk i enheten om den inte hade tillgång till servrarna så hade jag inte haft några problem med en onlinecheck.

Redigerat av Christopher_A, 14 June 2013 - 10:37.

Postad 14 June 2013 - 10:37

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

jag visste inte att Amiga hade auktorisering mot servrar!
eller menar du att kopieringsskydd crackats? jag tror inte att företag gjort de cracksen....

Nej men att man inte längre bryr sig om gamla spel man ger bort dom alltså då dom inte går att få tag på längre.
På samma sätt så kommer knappast MS bara stänga ner servrarna och låta 50 miljoner gamers bli hängande med sina inköpta spel. Och det tror du nog inte på själv heller.

Hade MS gjort en lösning där det kunnat finnas en backup med att konsolen kunde kontrollera om det fanns en disk i enheten om den inte hade tillgång till servrarna så hade jag inte haft några problem med en onlinecheck.

Så mao du är bara rädd att ditt internet ska gå ner i +24 timmar och att du inte ska kunna spela

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 14 June 2013 - 10:39.

Postad 14 June 2013 - 10:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1
Räcker det inte att detta ältas i xbox-forat??

Postad 14 June 2013 - 10:45

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Unika möjligheter med nedladdningsbart material och utlåning av spel utan skiva osv, som inte är möjligt annars. Det finns säkert fler möjligheter och funktioner kopplat till detta som dom ännu inte utannonserat.

Du kan väl inte ignorera att det finns fördelar med online check? Tror du det är enbart för att få makt över när vi ska spela våra spel som dom infört detta?

Jo, jag håller med. Borde inte ens ältas där kan jag tycka. Samma diskussion om och om igen. Ju mindre av samma skit som skrivs desto enklare är det för nya användare att orka läsa igenom och bilda en egen uppfattning.

Redigerat av SejLax, 14 June 2013 - 10:45.

Postad 14 June 2013 - 10:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

jag tycker många totalt ignorerar nackdelarna med onlinecheck och kommer fortsätta visa på nackdelarna för att det finns inga fördelar med MS lösning. Deras lösning är direkt konsumentfientlig.

Håller med. Någon form av offline lösning borde vara möjligt om man hade skivan i.

Stick till ditt PS4 forum ;)

Kan det vara så att alla är rätt överens om att PS4:an är så bra att det inte finns så mycket debatt om den. Lite svårt att ha en diskussion där alla säger "Ja men den är skitbra" :)

Postad 14 June 2013 - 10:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Nänä, det är som en Tamagotchi, matar du den inte med DRM-kod på några dar så dör den. Eller iaf, behöver motsvarande tid på sig att återhämta sig.

Inte ens läge att skriva sånt här, är helt övertygad att nån kommer tro på det nu...

Postad 14 June 2013 - 10:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
:D

Postad 14 June 2013 - 10:56

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Kan det vara så att alla är rätt överens om att PS4:an är så bra att det inte finns så mycket debatt om den. Lite svårt att ha en diskussion där alla säger "Ja men den är skitbra"

Tror snarare att det är så att alla älskar och hata MS ngt som är extremt tydligt på tex idg.se där jag ibland skriver.
Hade det vart Apple som gjort Playstation så kan jag lova att det hade varit fullt ös i båda trådarna.

Postad 14 June 2013 - 10:56

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 3

Stick till ditt PS4 forum ;)

Nä stick till ditt Xbox forum och försvara drm och online check där istället.

Må ju finnas annat man kan diskutera i en E3 tråd, börjar bli tröttsamt med detta debacle...

Postad 14 June 2013 - 10:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Läste att boxen kör nattchecks om man tillåter den, ungefär som automatiska saveuppladdningar mitt på natten. Då bör boxen vara redo på morgonen och under dagen när man drar igång den.

Ps4 har också nackdelar. Inte lika stora bara. Att inte kunna köra köpta spel skivlöst är en nackdel. Att den är så liten tror jag är en nackdel. Att den ser ut som fan i jämförelse med xbone är en nackdel om man har konsolen synlig. Den ger ögoncancer. Visst finns det nackdelar, men allt förutom ögoncancern kan många ha överseende med. Det är värre med drm och uppkoppling om problem sker. Samt kinectspioneri.

Ms kommer säkert att implementera en offlinelösning om man har i skivan, bara någon föreslår det. Där är en lösning på ett stort problem :)

Redigerat av Zartok, 14 June 2013 - 11:02.

Postad 14 June 2013 - 11:21

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 1

Att den ser ut som fan i jämförelse med xbone är en nackdel om man har konsolen synlig. Den ger ögoncancer. Visst finns det nackdelar, men allt förutom ögoncancern kan många ha överseende med.

Har du kollat så du inte redan har ögoncancer? För du måste vara ganska ensom om att tycka xbone ser bättre ut. en stor fyrkantig låda med massa olika grå nyanser...mmm supernice!!!

Redigerat av l2ickard, 14 June 2013 - 11:22.

Postad 14 June 2013 - 11:31

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Jag tycker också xbone ser coolare och rejälare ut :-)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.