Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 08 December 2011 - 17:08
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej grusom,
Just nu har vi ingen information om att redigeringsfunktionen kommer att tillkomma i ADB boxen.
Med vänliga hälsningar, Miriam
Miriam, Men ni måste väl veta vad ni har beställt. Eller är det som echotuva skriver att det är en 3:e part som avgör vad som skall gälla och CD bara bockar och tar emot? Det är hög tid att CD tar kontroll över sin verksamhet och lämnar sandlådestadiet. Det verkar som om företagsledningen på CD består av några flummiga muppar som inte kan ta tag i verksamheten. Det är inte seriöst att bete sig som CD gör. Se nu till att detta framförs till ledningsgruppen.
Postad 09 December 2011 - 10:04
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Hej grusom,
Just nu har vi ingen information om att redigeringsfunktionen kommer att tillkomma i ADB boxen.
Hjälp oss förstå det här: Ni väljer ut en mottagare, på några premisser vi inte vet något om, ADB-boxen har ju goda omdömmen "i orginal". Ni inför modifieringar av programvaran utförda av leverantören (eller tredje part?) Ni gör detta för att ni vill se till att kunderna har en bra och till CanalDigital anpassad plattform (enl. er själva). Anpassningarna görs för att ni skall kunna ge oss bra service. Ni hävdar därefter att ni inte vet vilka modifieringar ni beställer??? Hur vet ni då att det blir bättre service/produktkvalitet av era modifieringar??? Något stämmer inte,
Postad 09 December 2011 - 14:40
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hjälp oss förstå det här:
Ni väljer ut en mottagare, på några premisser vi inte vet något om, ADB-boxen har ju goda omdömmen "i orginal". Ni inför modifieringar av programvaran utförda av leverantören (eller tredje part?) Ni gör detta för att ni vill se till att kunderna har en bra och till CanalDigital anpassad plattform (enl. er själva). Anpassningarna görs för att ni skall kunna ge oss bra service.
Ni hävdar därefter att ni inte vet vilka modifieringar ni beställer??? Hur vet ni då att det blir bättre service/produktkvalitet av era modifieringar???
Något stämmer inte,
Miriam, Men ni måste väl veta vad ni har beställt. Eller är det som echotuva skriver att det är en 3:e part som avgör vad som skall gälla och CD bara bockar och tar emot? Det är hög tid att CD tar kontroll över sin verksamhet och lämnar sandlådestadiet. Det verkar som om företagsledningen på CD består av några flummiga muppar som inte kan ta tag i verksamheten. Det är inte seriöst att bete sig som CD gör. Se nu till att detta framförs till ledningsgruppen.
Miriam!
Är det inte ni själva som bestämmer funktioner och tillämpningar på era boxar? Det låter på dina svar som att det är något annat företag/aktör som råder över detta. Stämmer verkligen det?
Hej på er, Vi förstår att det uppkom lite frågor kring vårt svar. För att förtydliga så är det i dagsläget inte planerat att lägga till en redigeringsfunktion i ADB-boxen. Men vi tar självklart till oss era önskemål. Med vänliga hälsningar, Miriam
Postad 09 December 2011 - 14:51
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Miriam. Dina svar är undfallande och menlösa. Kan du bara inte erkänna att HD-pvr-boxen har varit ett gigantiskt misslyckande med ständiga och enorma problem både med kvalitet och buggar. Erkänn att ni inte kan göra ett dugg åt Sagem som behandlar er och era kunder (oss) som luft. Varför låtsas att ni har koll på läget när ni är helt lost vad det gäller dessa tekniska frågor. Supporten kan aldrig svara vettigt på en enda teknisk fråga. Jösses.
Redigerat av hassesolo, 09 December 2011 - 14:52.
Postad 09 December 2011 - 17:44
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Vi förstår att det uppkom lite frågor kring vårt svar. För att förtydliga så är det i dagsläget inte planerat att lägga till en redigeringsfunktion i ADB-boxen. Men vi tar självklart till oss era önskemål.
Hmm, någon mer än jag som hoppades att Canal Digital hade för avsikt att faktiskt svara på frågor här, inte bara komma med inlägg där man nogsamt undviker att svara? OK, vi försöker igen, med två konkreta frågor: Är det CD eller tillverkarna som bestämmer vilka funktioner boxarna skall ha? Om det är ni, vilka nya funktioner respektive rättningar har ni specificerat på respektive box?
Postad 12 December 2011 - 15:15
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Jag var inne på CD:s hemsida för att se på alternativ till min HD PVR 101 ST och fann en intressant sak.
Varför är det olika kortavgifter på Parabol och Kabel-TV/IPTV abonnemang?
Parabol : 59 kr/månad
kabelTV: 35 kr/månad
IPTV: 35 kr/månad
Postad 12 December 2011 - 15:22
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Hmm, någon mer än jag som hoppades att Canal Digital hade för avsikt att faktiskt svara på frågor här, inte bara komma med inlägg där man nogsamt undviker att svara?
OK, vi försöker igen, med två konkreta frågor: Är det CD eller tillverkarna som bestämmer vilka funktioner boxarna skall ha? Om det är ni, vilka nya funktioner respektive rättningar har ni specificerat på respektive box?
Berättigade frågor som är värda att ställas igen. De har fortfarande inte svarat på min fråga gällande OM de lagt en beställning hos Sagem för den här mjukvaru-uppdateringen.
Postad 12 December 2011 - 15:55
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Hej CD,
Kan ni bekräfta här vilka av era boxar som ni aktiverat pairing på? Jag hittar det i manualen för DST-78 och er kundtjänst har bekräftat att ni kör pairing på era nya boxar men de kunde inte bekräfta vilka av dessa nya boxar det gäller eller om det ska gälla alla era box-lanseringar from nu?
Mvh
Micke
Postad 13 December 2011 - 11:26
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hmm, någon mer än jag som hoppades att Canal Digital hade för avsikt att faktiskt svara på frågor här, inte bara komma med inlägg där man nogsamt undviker att svara?
OK, vi försöker igen, med två konkreta frågor: Är det CD eller tillverkarna som bestämmer vilka funktioner boxarna skall ha? Om det är ni, vilka nya funktioner respektive rättningar har ni specificerat på respektive box?
Hej alfista, Canal Digital bestämmer, det är vi som i detta fall är kunden till ADB/Sagem. Både Sagem samt ADB kan leverera olika tjänster till Canal Digital och vi tar då ställning till om de är av intresse för oss. Beslut kan även tas efter rekommendationer från Sagem eller att man i samråd med Sagem kommer fram till en möjlig lösning. Vi har valt att plocka bort redigeringsfunktionen i 250GB HD PVR boxen då Sagem inte kunnat lösa funktionen på ett tillfredsställande sätt. Beträffande nya tjänster i boxarna kan vi tyvärr inte ge specifik information för närvarande. Möjlighet att nyttja dubbla tuners i 500GB HD PVR, ADB boxen - kommer i början av nästa år. Fokus på Sagemboxen är att få bort alla buggar och andra egenheter som stör samt att få till en bra funktionalitet i boxen. vänligen Mikael
Postad 13 December 2011 - 14:13
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej CD,
Kan ni bekräfta här vilka av era boxar som ni aktiverat pairing på? Jag hittar det i manualen för DST-78 och er kundtjänst har bekräftat att ni kör pairing på era nya boxar men de kunde inte bekräfta vilka av dessa nya boxar det gäller eller om det ska gälla alla era box-lanseringar from nu?
Mvh Micke
Hej Forsyth! Vi har två stycken boxar som vi säljer idag som kräver pairing: Sagem DST78 - HD-Box G2 ADB HDPVR5720 - HD-PVR 500 gb Våra äldre boxar som inte säljs längre, men som kräver pairing är: Sagem HD106S - HD-Basbox Sagem CDC 7000 ST - Standardbox Sagem CDC 5050 - Basbox Även våra två ca-moduler från Smiths/Strong kräver pairing. Vad det gäller frågan om det kommer finnas pairing på boxar vi leverar i framtiden har vi inget svar på nu. Det får vi svara på när det blir aktuellt att lansera en ny box. Med vänliga hälsningar Jenny
Postad 13 December 2011 - 15:21
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Vi har valt att plocka bort redigeringsfunktionen i 250GB HD PVR boxen då Sagem inte kunnat lösa funktionen på ett tillfredsställande sätt. // Fokus på Sagemboxen är att få bort alla buggar och andra egenheter som stör samt att få till en bra funktionalitet i boxen.
Och om Sagem inte heller klarar att få bort "buggar och andra egenheter" på ett tillfredsställande sätt, kommer CD även då att ändra specifikationen för boxen så att den överensstämmer med Sagems förmåga snarare än era "krav"?
Postad 13 December 2011 - 15:47
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Det verkar som att CD är de enda som tror på en framtid för den här boxen.
Sagem/CD har försökt rätta buggar och andra egenheter i boxen i stort sett sedan den släpptes ut från CD.
Jag tvivlar på att CD kommer att släppa en uppdatering som ger oss användare en box som fungerar och går att lita på.
Postad 13 December 2011 - 21:41
didjik
-
didjik
-
Rookie
-
6 inlägg
Har en fråga till CD och det är hur lång tid tar det för era server att uppdatera att man har fått fiber indraget till sitt hus? vi har haft det tre snart fyra veckor nu
Dom säger på era kundservice att adress finns i ert system men inte på hemsidan utan man måste ringa in och beställa men jag vill inte det efter som jag vill ha det på "papper" det jag beställer.
Postad 14 December 2011 - 13:36
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Har en fråga till CD och det är hur lång tid tar det för era server att uppdatera att man har fått fiber indraget till sitt hus? vi har haft det tre snart fyra veckor nu Dom säger på era kundservice att adress finns i ert system men inte på hemsidan utan man måste ringa in och beställa men jag vill inte det efter som jag vill ha det på "papper" det jag beställer.
Hej didjik, Då det är manuell hantering på att lägga till nya adresser för IPTV är det en fördröjning innan de kommer ut på hemsidan. Om du kontaktar vår kundservice så kan vi den vägen hjälpa dig med att skicka ut en skriftlig bekräftelse till dig på beställningen. vänligen Mikael
Postad 18 December 2011 - 20:17
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Fel format på TV3 bilden igen! Hjälper inte att ändra något utan den är utdragen.
18/12 kl. 2000, program, copycat singers.
Måste det vara så?
Postad 19 December 2011 - 21:18
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Hej Forsyth!
Vi har två stycken boxar som vi säljer idag som kräver pairing: Sagem DST78 - HD-Box G2 ADB HDPVR5720 - HD-PVR 500 gb
Våra äldre boxar som inte säljs längre, men som kräver pairing är: Sagem HD106S - HD-Basbox Sagem CDC 7000 ST - Standardbox Sagem CDC 5050 - Basbox
Även våra två ca-moduler från Smiths/Strong kräver pairing.
Vad det gäller frågan om det kommer finnas pairing på boxar vi leverar i framtiden har vi inget svar på nu. Det får vi svara på när det blir aktuellt att lansera en ny box.
Med vänliga hälsningar Jenny
Hejsan Jenny Jag har ingen av de uppräknade boxarna....fungerar bra ändå. ( Familjepaketet ) Vad för nytta har jag av sk pairing
Postad 22 December 2011 - 10:38
lej
-
lej
-
Rookie
-
9 inlägg
Eftersom vi fått fibern in till huset och parabol anläggningen hade säckat ihop så tänkte jag att det var dags för IPTV. Så jag beställde Totalpaketet och 2 st. boxar (Motorola VIP1903). Tidigare Viasat kund.
Det var att gå några år tillbaks i tiden. Ingen inspelning, ingen möjlighet att skapa favorit listor eller sortera.
Värre är bristen på support. Vi har problem med att bilden fryser ett flertal gånge per kväll
Ibland släpper det av sig själv efter ett par sekunder, ibland måste man byta kanal för att sedan gå tillbaks.
Jag öppnade ett ärende på supporten och efter ett par dagar fick jag ett SMS om att nu är det åtgärdat. Men vi märkte ingen skillnad, fortfarande problem. Vilket jag har rapporterat
Jag oftast inte tid att hänga i telefonköer så för det mesta har jag kommuniserat via e-mail
Men när inget hände så ringde jag upp och de skulle meddela den som har skött detta ärende tekniskt.
Fortfarande har inget hänt, felet är kvar, ingen information från CD
Och som lök på laxen så har nu fakturor nu börjat droppa in.
Min fru blir vasinnig på att bilden fryser hela tiden och vill byta tillbaks till Viasat
Viasat har en helt suverän support, inget tjafs om utrustning behöver bytas ut, snabb och detaljerad kommunikation med oss, etc. Så jag förstår henne
Vissa bolag verkar inte förstå hur svårt det är att få tillbaks en missnöjd kund
Men innan jag påbörjar ett försöka att häva abonnemanget, alternativt vänta 1 år::
- Om CD läser detta, hur/när tänker ni åtgärda detta?
- Andra användare, har ni haft problem med bild som hänger frekvent? Finns det något jag kan göra?
Fibern är via Opennet 100/10, termineras i en Packetfront "burk"
I den finns det 2 st. ethernet portar som är allokerade för IPTV och därifrån går det CAT6 kabel direkt till Motorola mottagarna. De är ej inkopplade via anna switch
Postad 22 December 2011 - 11:20
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej allihopa, För er som missat denna nyhet så lanserar vi HighTV 3D, Sveriges första 3D kanal, den 5 januari 2012. Kanalen visar filmer, serier, mode-, kändis- och resereportage i 3D dygnet runt. Till och med 31 okotber 2012 kommer kanalen ingå som en extra kanal för alla som abonnerar på Familjepaketet. För mer information ber vi er att kolla http://www.canaldigital.se/3dtv. Med vänliga hälsningar, Miriam
Postad 22 December 2011 - 15:13
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Eftersom vi fått fibern in till huset och parabol anläggningen hade säckat ihop så tänkte jag att det var dags för IPTV. Så jag beställde Totalpaketet och 2 st. boxar (Motorola VIP1903). Tidigare Viasat kund.
Det var att gå några år tillbaks i tiden. Ingen inspelning, ingen möjlighet att skapa favorit listor eller sortera.
Värre är bristen på support. Vi har problem med att bilden fryser ett flertal gånge per kväll Ibland släpper det av sig själv efter ett par sekunder, ibland måste man byta kanal för att sedan gå tillbaks.
Jag öppnade ett ärende på supporten och efter ett par dagar fick jag ett SMS om att nu är det åtgärdat. Men vi märkte ingen skillnad, fortfarande problem. Vilket jag har rapporterat
Jag oftast inte tid att hänga i telefonköer så för det mesta har jag kommuniserat via e-mail Men när inget hände så ringde jag upp och de skulle meddela den som har skött detta ärende tekniskt.
Fortfarande har inget hänt, felet är kvar, ingen information från CD Och som lök på laxen så har nu fakturor nu börjat droppa in.
Min fru blir vasinnig på att bilden fryser hela tiden och vill byta tillbaks till Viasat Viasat har en helt suverän support, inget tjafs om utrustning behöver bytas ut, snabb och detaljerad kommunikation med oss, etc. Så jag förstår henne
Vissa bolag verkar inte förstå hur svårt det är att få tillbaks en missnöjd kund
Men innan jag påbörjar ett försöka att häva abonnemanget, alternativt vänta 1 år:: - Om CD läser detta, hur/när tänker ni åtgärda detta? - Andra användare, har ni haft problem med bild som hänger frekvent? Finns det något jag kan göra?
Fibern är via Opennet 100/10, termineras i en Packetfront "burk" I den finns det 2 st. ethernet portar som är allokerade för IPTV och därifrån går det CAT6 kabel direkt till Motorola mottagarna. De är ej inkopplade via anna switch
Hej lej! Vad tråkigt att du upplevt problem med din abonnemang. Vi skulle gärna vilja se över ditt ärende samt de felsökningar som gjorts. Skicka gärna dina kunduppgifter i ett PM till oss. Med vänliga hälsningar Jenny
Postad 22 December 2011 - 18:45
PDDNOS
-
PDDNOS
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
Pixmania-varning, isch...
Postad 23 December 2011 - 09:57
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hej Nop4e71,
Jag är hemskt ledsen att du inte fått svar på ditt inlägg tidigare. En utav våra tekniker kommer kontakta dig under dagen för att hitta en lösning till problemen du upplever med GO-tjänsten.
Det där var alltså den rafflande upplösningen på att jag felanmälde GO-tjänsten den 29 aug -11. D v s att en 2:nd line faktiskt ringde mig ett par dagar senare och bedyrade att de skulle kolla upp/fixa problemet. Att det nog blivit liggande, men nu skulle det tas tag i. Tja, imorgon är det julafton och nästan 4 månader sedan jag felanmälde. Imponerad? Inte särskilt. God Jul, NOP
Postad 27 December 2011 - 15:01
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Det där var alltså den rafflande upplösningen på att jag felanmälde GO-tjänsten den 29 aug -11. D v s att en 2:nd line faktiskt ringde mig ett par dagar senare och bedyrade att de skulle kolla upp/fixa problemet. Att det nog blivit liggande, men nu skulle det tas tag i.
Tja, imorgon är det julafton och nästan 4 månader sedan jag felanmälde. Imponerad? Inte särskilt.
God Jul, NOP
Hej Nop4e71, Vi beklagar att du inte fått svar, jag ska kolla upp vad som dröjer och återkommer till dig. Med vänliga hälsningar, Miriam
Postad 27 December 2011 - 15:27
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3032 inlägg
Jag hoppas att CD kommer att ha CA.moduler även i framtiden så att man som kund kan välja den hårdvara man vill ha.
Själv har jag ett CD familjepaket total och haft det sedan mitten på 90-talet. Hade även Viasat Guld men de tvingade oss som bryr oss om hårdvaran att för länge sedan gå en alternativ väg.
Det är lite med digital TV operatörer som med upphovsmän, i sin iver att försvåra och minska valfriheten för sina kunder, "tvingas" även de som vill betala att söka andra vägar tyvärr.
Postad 27 December 2011 - 15:47
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Tycker det är tråkigt att läsa om alla problem runt CD och deras nyhet om 3DTV fick mig inte att hoppa högt
Önskar att de kunde bestämma sig för om de skall säljas eller ej, så att vi kan få en stabil, hårt satsande leverantör
För hur illa det än är, väljer jag CD före Viasat och detta pga den bättre kvalitén på bild och kanaler
Men jag skall slänga ut en frågan som 1000 andra gjort före mig
När kommer Kanal 5 HD hos CD ?
Vad sysslar ni med i den frågan ?
Postad 27 December 2011 - 17:06
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Men vaaa då...den kanalen finns ju hos Boxer. Ett litet abb hos dessa kanske, för femman !! TV3 HD jag jag förnärvarande via Comhem.
Postad 27 December 2011 - 17:15
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Men vaaa då...den kanalen finns ju hos Boxer. Ett litet abb hos dessa kanske, för femman !!
TV3 HD jag jag förnärvarande via Comhem.
Menar du att om Boxer har kanal 5 så borde Canal Digital ha den också? Eller menar du att MalcomX ska skaffa ett abonnemang hos Boxer för att se kanalen? Personligen tycker jag att det är fullständigt dött på HD kanalfronten hos CD. Tråkigt Canal Digital! /Fredrik
Postad 27 December 2011 - 17:52
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Hjälp oss förstå det här:
Ni väljer ut en mottagare, på några premisser vi inte vet något om, ADB-boxen har ju goda omdömmen "i orginal". Ni inför modifieringar av programvaran utförda av leverantören (eller tredje part?) Ni gör detta för att ni vill se till att kunderna har en bra och till CanalDigital anpassad plattform (enl. er själva). Anpassningarna görs för att ni skall kunna ge oss bra service.
Ni hävdar därefter att ni inte vet vilka modifieringar ni beställer??? Hur vet ni då att det blir bättre service/produktkvalitet av era modifieringar???
Något stämmer inte,
Kommer med ett inlägg som kanske tröstar...? Nähä Samma visa beträffande redigering med Humax HDPVR ( från Comhem ) Återkommande önskemål rörande detta, men icke. Humax klarade inte av en sådan kompliserad manöver, hävdades det. Annars är Humaxboxen enligt min mening en kompetent burk...klara spela in upp till fem program samtidigt samt ypperlig bildkvalitta.
Postad 28 December 2011 - 10:58
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hej,
Jag tänkte hjälpa er litet på traven med ett förslag om andra aspects ni kan sända i förutom att lägga en 16:9 i 4:3-frame. I bild 1 ser vi den vanliga utsändningen från er, där 16:9-formatet ligger inne i en 4:3 frame och ger ganska stora sorgkanter runt om på en normal TV.
Men i bild 2 har jag visat hur ni skulle kunna skapa mycket större sorgkanter genom att rekursivt tillämpa detta format-trashande. Genom att lägga en 16:9 i en 4:3 i en 16:9 i en 4:3 i en 16:9 i en 4:3 i 16:9 har jag lyckats skapa sorgkanter som täcker ca 90 procent av skärmen!
Ta gärna upp den spännande möjliga utvecklingen på nästa framtidsmöte. 
/NOP
Redigerat av Unregistered4eff8a47, 28 December 2011 - 11:32.
Postad 28 December 2011 - 15:16
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Tycker det är tråkigt att läsa om alla problem runt CD och deras nyhet om 3DTV fick mig inte att hoppa högt
Önskar att de kunde bestämma sig för om de skall säljas eller ej, så att vi kan få en stabil, hårt satsande leverantör
För hur illa det än är, väljer jag CD före Viasat och detta pga den bättre kvalitén på bild och kanaler
Hej MalcomX, För tillfället finns det ingen ny information gällande Kanal 5 HD men vi återkommer när ny information finns att delge. Som vi svarat tidigare kring frågor om nya kanaler så kan vi inte gå ut med information då det kan skada eventuella förhandlingar. Vi ber om er förståelse. Med vänliga hälsningar, Miriam
Postad 28 December 2011 - 17:13
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Mars kanske...
Postad 28 December 2011 - 22:01
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
lindo: säger du något sådant får du fanken uppge källa! Ge oss inte falska förhoppningar!
Postad 29 December 2011 - 07:51
Unregisteredce3e5a1d
-
Unregisteredce3e5a1d
-
Rookie
-
3 inlägg
en fråga till canal digital,
jag valde givetvis nya hd boxen (Sagem DST78), senaste programvaran är inställd men är oerhört besviken på boxen, hänger sig hela tiden (bilden fryser) och man måste resetta genom att bryta strömmen ... det verkar som boxens infraröda system till fjärrkontrollen reagerar på andra signaler och totallåser sig emellanåt ... senaste var det tv´n på övervåningen (sharp) den tv´ns fjärrkontroll gjorde så att menyn dök upp på sagem boxen på nedre våningen ...
gjorde en test med en kompis box (Sagem HD106S) och den stod på ellt helt dygn utan att påverkas av någonting annat, detta verkar vara en riktigt sur bugg som gör att jag antingen måste få en annan typ av HD box från er eller byta ut alla mina enheter som har fjärrkontroll = dyrt
sagem måste har gjort en riktig miss i hanteringen av okända infraröda signaler från andra fjärrkontroller :-(
Postad 29 December 2011 - 10:15
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
Postad 29 December 2011 - 14:27
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
en fråga till canal digital, jag valde givetvis nya hd boxen (Sagem DST78), senaste programvaran är inställd men är oerhört besviken på boxen, hänger sig hela tiden (bilden fryser) och man måste resetta genom att bryta strömmen ... det verkar som boxens infraröda system till fjärrkontrollen reagerar på andra signaler och totallåser sig emellanåt ... senaste var det tv´n på övervåningen (sharp) den tv´ns fjärrkontroll gjorde så att menyn dök upp på sagem boxen på nedre våningen ... gjorde en test med en kompis box (Sagem HD106S) och den stod på ellt helt dygn utan att påverkas av någonting annat, detta verkar vara en riktigt sur bugg som gör att jag antingen måste få en annan typ av HD box från er eller byta ut alla mina enheter som har fjärrkontroll = dyrt sagem måste har gjort en riktig miss i hanteringen av okända infraröda signaler från andra fjärrkontroller :-(
Hej pajala_for_lifeVi skulle vilja du skickar oss ett PM med ditt kundnummer eller personnummer så vi kan kontakta dig. Vi kan lösa ett sådant byte du efterfrågar då du provat annan boxmodell som fungerar hos dig. Vänligen Mikael
Postad 29 December 2011 - 20:17
curre2
-
curre2
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu får det vara nog !
Nu har det hänt igen! Boxen låser sig titt som tätt!
Oftast när man är i EPG och bläddrar så verkar den inte tycka om detta.
Och så blir det sammtal till CD supporten och där får man samma frågor igen,strömadapter,version,återställning,strömlös,mm
Bad personen på supporten kolla hur många gånger jag hade ring dom och felanmält. Hon kunde bara se från December 2010 och sen det datumet hade jag ringt 7 gånger!!, Hon fnissade lite generat men verkade rycka på axlarna och kom med en ny lösning om någon installatörscheck på 500:- för att någon skulle komma och titta på installationen.
Visst de är välkommna men sen får det vara slut med detta trams! Även om jag hade blivit erbjuden att byta till den nya boxen så verkar det ju vara problem med den också.
Hör gärna av dig till oss med besked om hur det löste sig när installatören sett över utrustning/signal. Skulle det vara så att problemet kvarstår skicka dina uppgifter till oss via ett PM så vi kan kontakta dig och hjälpa dig på bästa sätt.
Vänligen
Mikael
Skickat 21 December 2011 - 14:24
Hej Igen!
Tyvärr så kvarstår samma fel!
Installatören har varit här och konstaterat att allt var i sin ordning. Och den låser sig fortfarande ibland.
Har pratat med er support att jag nu INTE vill veta av denna typ av box längre men att jag är nöjd med ert utbud i övrigt och vill gärna vara vara kvar som kund! Men fick någon halvdant erbjudande om 6 fria månader och nya boxen för 1600:-.
Jag vill inte betala något mer nu för att jag har fått stå ut med över 1 års problem samt att ni har boxar som inte fungerar.
Jag har nu sagt upp mitt abonnemang hos er då det verkar som ni inte kan ge bättre kompensation för allt problem!
MVH
Curre
Jenny
Jag anser fortfarande att jag är berrättigad till att få min box ersatt av den nya boxen utan någon kostnad.
Detta för kompensation och för att behålla mig som kund då jag fortfarande tycker att ert utbud av TV kanaler är bra i förhållande till Viasat och andra aktörer.
MVH
Curt
Jag förklarar återigen alla problem jag haft och han förstog att jag var missnöjd och skulle kolla om han kunde göra ett erbjudande så att de kunde behålla mig som kund. Efter 10 minuters väntan i telefon kom han tillbaka och hade då pratat med en tekniker!? som sade att jag nog hade haft dålig mottagning då boxarna hängde sig!!!
Och något bättre erbjudande än 1600:- för nya boxen samt 6 månader fritt det kunde han inte göra.
Att felen uppstog mitt i vackrast vädret och att grannars mottagning fungerade hade han ingen förklaring på.
Det skall bli så skönt att slippa Canal Digital då ni varken kan lyssna på vad man förklarar eller läsa vad man skriver, Och det är synd att ni inte kan lyssna på era kunder innan det är försent.
Viasat eller Boxer! here i come ....
Postad 29 December 2011 - 20:48
Ecis
-
Ecis
-
Lärjunge
-
-
453 inlägg
1600:- och 6 månader fritt är väl inget dåligt erbjudande då blir det i praktiken en gratisbox, eller har jag missat något? Vad tycker du är rimligt?
Postad 30 December 2011 - 00:02
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Hej allihopa,
För er som missat denna nyhet så lanserar vi HighTV 3D, Sveriges första 3D kanal, den 5 januari 2012. Kanalen visar filmer, serier, mode-, kändis- och resereportage i 3D dygnet runt. Till och med 31 okotber 2012 kommer kanalen ingå som en extra kanal för alla som abonnerar på Familjepaketet. För mer information ber vi er att kolla http://www.canaldigital.se/3dtv.
Kortet öppnar kanalen redan nu, så ni behöver inte vänta till den 5 januari
Postad 02 January 2012 - 13:46
curre2
-
curre2
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
1600:- och 6 månader fritt är väl inget dåligt erbjudande då blir det i praktiken en gratisbox, eller har jag missat något? Vad tycker du är rimligt?
Varför skall jag betala 1600:- extra för att få deras tjänster att fungera? Dessutom så skulle nog deras 6 gratis månader att läggas utanför de 24 månader som jag nog skulle bli tvungen att binda upp mig för. Därför känns detta inte som ett bra erbjudande.
Postad 02 January 2012 - 22:28
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Nu får det vara nog !
Nu har det hänt igen! Boxen låser sig titt som tätt! Oftast när man är i EPG och bläddrar så verkar den inte tycka om detta. Och så blir det sammtal till CD supporten och där får man samma frågor igen,strömadapter,version,återställning,strömlös,mm Bad personen på supporten kolla hur många gånger jag hade ring dom och felanmält. Hon kunde bara se från December 2010 och sen det datumet hade jag ringt 7 gånger!!, Hon fnissade lite generat men verkade rycka på axlarna och kom med en ny lösning om någon installatörscheck på 500:- för att någon skulle komma och titta på installationen. Visst de är välkommna men sen får det vara slut med detta trams! Även om jag hade blivit erbjuden att byta till den nya boxen så verkar det ju vara problem med den också. ---------------------------- Hejsan Jo idag tvingades även jag bryta strömmen med huvudbrytaren...burken låste sig...kom inte in i inspelningarna i USB-disken ( 1 av 3 diskar- ger 4 TB ) så alla mottagare oavsett fabikat lider av mer eller mindre grad av barnsjukdomar. Har en Vantage-mottagare med tillhörande motorstyrning ( Stab ) Positioner från 28 E till 30 W Tur som tusan att den funkar utan någon sk pairning
Redigerat av Latman, 02 January 2012 - 22:30.
Postad 02 January 2012 - 23:15
lej
-
lej
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej lej! Vad tråkigt att du upplevt problem med din abonnemang. Vi skulle gärna vilja se över ditt ärende samt de felsökningar som gjorts. Skicka gärna dina kunduppgifter i ett PM till oss.
Med vänliga hälsningar Jenny
Tack för hjälpen. Tydligen fel med tappade packet i Opennet men nu fungerar det Hoppas dock att ni får fram en bättre box, den nuvarande har helt OK bild men jag saknar möjlighet till inspelning och sorterbara favorit listor
Postad 03 January 2012 - 14:26
curre2
-
curre2
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Varför skall jag betala 1600:- extra för att få deras tjänster att fungera? Dessutom så skulle nog deras 6 gratis månader att läggas utanför de 24 månader som jag nog skulle bli tvungen att binda upp mig för. Därför känns detta inte som ett bra erbjudande.
Satt och jämförde olika abonnemang och såg följande För Er info CD Så här hanterar Boxer sina kunder då de har problem med någon av sina tjänster! "Stockholm 4 januari 2012Hej! Den inspelningsbara digitalbox med Boxer On Demand som du nyligen köpt av oss har i efterhand tyvärr visat sig ha egenskaper i mjukvaran som gör att vissa kunder upplever problem av varierande slag. Oavsett om du upplevt problem eller inte vill vi kompensera dig för dessa brister. Du kan välja mellan ett av följande två alternativ: 1. Du fortsätter att använda din box med Boxer On Demand, men vi bjuder dig på kostnaden för ditt basabonnemang i tre månader. Vi hoppas då att du som kund kan delta i förbättringsprocessen av boxen genom att skicka in dina synpunkter till oss på [email protected]. Dina synpunkter och din hjälp är mycket värdefulla för oss. 2. Du får, kostnadsfritt, en ny, inspelningsbar HD-box. Självklart får du behålla din nuvarande on demand-box. För att utnyttja något av ovanstående erbjudanden är du välkommen att kontakta Boxers kundservice på telefonnummer 0771-21 10 00. Vi arbetar hårt med att rätta till de problem som identifierats och kommer så snart det går att via TV-nätet skicka ut uppdateringar av boxens mjukvara. Boxen kommer själv att informera om när en uppdatering finns tillgänglig. För att få del av förbättringarna är det mycket viktigt att du som kund väljer att installera den nya mjukvaran när du blir ombedd att göra så. Avslutningsvis ber vi om ursäkt för de besvär som bristerna i boxen kan ha orsakat dig. När ny information finns tillgänglig kommer du kunna hitta den på Boxers webbplats: www.boxer.se/kundservice. Vi hoppas att du fortsätter använda vår on demand-box, eftersom vi själva tycker att detta i grunden är en fantastisk tjänst.Vänliga hälsningar Kundservice Boxer TV-Access AB"
Postad 03 January 2012 - 14:42
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Äntligen något företag som vågar ta ansvar för saker som ligger utanför ev garantitider som råder för produkterna dom säljer till sina kunder.
Grattis till alla er som har Boxer!
Postad 03 January 2012 - 14:45
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Jag slänger in ett citat från Telia-tråden när vi ändå är inne på andra företag i samma bransch Finns det intresse av er här att på frivillig basis förse oss med loggar på de fel ni upplever kanske jag kan få några programerare att implementera en loggningsfunktion som man kan slå på ifall man vill?
Markus Johansson Telia Kundservice
Något man har en känsla av det finns andra boxar än deras som skulle kunna dra av något sådant.
Postad 03 January 2012 - 15:27
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Jag slänger in ett citat från Telia-tråden när vi ändå är inne på andra företag i samma bransch
Något man har en känsla av det finns andra boxar än deras som skulle kunna dra av något sådant.
Det verkar som om ett antal aktörer börjat förstå att vi kunder är viktiga och att vi kanske till och med kan hjälpa till i utvecklingen av deras boxar.
Postad 04 January 2012 - 01:26
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Kanske någon som ställt frågan tidigare, men den är aktuell för mig idag Jag vill inte se JVM på Tv3 med reklam och ser den på Eurosport 2 Men det är inga svenska kommentatorer på den kanalen Du upptäckte jag att på 13 grader öst så har Eurosport 2 en HD kanal och där är det SVENSKA kommentatorer Varför. Varför varför varför varför finns inte den kanalen hos Canal Digital ????????????Vilken operatör sänder Eurosport 2 med svenska kommentatorer ? Någon måste det ju vara
Redigerat av MalcomX, 04 January 2012 - 01:35.
Postad 04 January 2012 - 07:54
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Är det någon av Canal digitals HD-PVR boxar som kan ta in andra satelliter? (En kund vill ha tillgång till kanal 10 från Astra 4,8 grader öst.)
Postad 04 January 2012 - 11:14
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Följer Dakar-Rallyt varje år på Eurosport-HD och blir så jäkla förbannad på att serie-inspelningsfunktionen inte fungerar. Hur jäkla svårt ska det vara att få till detta? Samma sak på vanlig Eurosport.
Dessutom borde de få höra att de förmodligen är den sämsta kanalen i världshistorien på att hålla tider och att informera när man flyttar program.
Postad 04 January 2012 - 14:56
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Kanske någon som ställt frågan tidigare, men den är aktuell för mig idag
Jag vill inte se JVM på Tv3 med reklam och ser den på Eurosport 2
Men det är inga svenska kommentatorer på den kanalen
Du upptäckte jag att på 13 grader öst så har Eurosport 2 en HD kanal och där är det SVENSKA kommentatorer
Varför. Varför varför varför varför finns inte den kanalen hos Canal Digital ????????????
Vilken operatör sänder Eurosport 2 med svenska kommentatorer ? Någon måste det ju vara
Hej Malcom X Det stämmer att Eurosport 2 nu produceras med svenskt ljud. I dagsläget har Canal Digital valt att inte använda tjänsten. Det är inte heller klart om eller när vi kommer att använda den. Med vänliga hälsningar Jenny
Postad 04 January 2012 - 15:06
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Man häpnar. Ett företag som inte vill höja kvaliteten för sina kunder trots att det går och ekonomiskt kan det inte sänka företaget..
Postad 04 January 2012 - 16:14
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Man häpnar. Ett företag som inte vill höja kvaliteten för sina kunder trots att det går och ekonomiskt kan det inte sänka företaget..
+1 på den,men man kan samtidigt fråga sig varför inga andra av dom stora operatörerna heller kan fixa eurosport 2 hd eller kanal 5 hd för den delen(bortsett från boxer ang den sist nämnda).Ingen av dom vill ju svara på den frågan då dom inte kommenterar kanaler bla bla, men åren går o HD utbudet består...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|